Ухвала
від 19.01.2024 по справі 759/1187/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/514/24

ун. № 759/1187/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2024 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Святошинського районного суду м. Києва клопотання прокурора відділуКиївської обласної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023110000000319 від 15.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про арешт майна,

В С Т А Н О В И В:

17.01.2024 прокурор звернувся із вищезазначеним клопотанням, у якому просить накласти арешт на земельні ділянки, які розташовані в смт. Козин Обухівського району Київської області шляхомзаборони відчуження, розпорядження та користування ними, а також будівництва на них об`єктів нерухомості, як їх власниками, так і будь-якими іншими фізичними і юридичними особам, а саме:

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0166, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 );

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0167, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 );

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0391, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 ).

Заборонити будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а саме: державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (ідентифікаційний код юридичної особи 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (ідентифікаційний код юридичної особи 39787008) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391, які перебувають у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 ).

В обґрунтування клопотання зазначає, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництводосудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 15.09.2023 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023110000000319 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.

В ході досудового розслідування установлено, що на підставі рішення Козинської селищної радивід 29.08.2001 № 5/1 «Про надання та передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам для будівництва та обслуговування індивідуальних житлових будинків та ведення особистого підсобного господарства» передано безкоштовно у приватну власність 90 громадянам земельні ділянки для будівництва і обслуговування індивідуальних житлових будинків та ведення особистого підсобного господарства в житловому мікрорайоні «Краєвид»в смт. Козин Обухівського району Київської області.

У подальшому, на підставі договору купівлі-продажу від 11.10.2006№ 7532 ОСОБА_4 набув у невстановленої особи земельну ділянку площею 0,35 га з кадастровим номером 3223155400:03:043:0006 за рахунок вказаної вище території житлового мікрорайону «Краєвид» у зв`язку з чим останнім отримано ЯД № 931795 від 28.09.2007 на дану земельну для потреб ведення особистого селянського господарства.

Після цього, на підставі заяви від 30.07.2020 № 386 ОСОБА_4 здійснено поділ ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:043:0006 на дві по 0,08 га і 0,27 га, у зв`язку з чим утворено ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:043:0391 (площею 0,08 га) і3223155400:03:043:0392(площею0,27 га).

Земельну ділянку із кадастровим номером 3223155400:03:043:0392 ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 17.08.2020№ 676 відчужено на користь ОСОБА_5 .

Крім того установлено, що ОСОБА_4 за рахунок вказаної вище території житлового мікрорайону «Краєвид» на підставі договору купівлі-продажу від 19.10.2007 № 7940 набув у приватну власність земельну ділянку площею 0,15 га з кадастровим номером 3223155400:03:043:0166 для потреб будівництваі обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) і земельну ділянку площею 0,20 газ кадастровим номером3223155400:03:043:0167для потреб ведення особистого селянського господарства,у зв`язку із чим ОСОБА_4 отримано державний акт серії ЯЖ №406960 від 14.07.2008 (кадастровий номер 3223155400:03:043:0166) і державний акт серіїЯЖ №406961 від 14.07.2008(кадастровий номер 3223155400:03:043:0167).

Таким чином, на даний час у власності ОСОБА_4 перебувають земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391 для потреб ведення особистого селянського господарства і будівництваі обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

В ході проведеного огляду із залученням сертифікованих спеціалістів-геодезистів ТОВ «Геоматичні рішення»здійснено заміри (визначено координати) лінії урізу водир.Дніпро відносно вказаних вище земельних ділянок.

Так, інформацією ТОВ «Геоматичні рішення»земельні ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391знаходяться в межах 100 метрової прибережної захисної смуги річки Дніпро, що підтверджується відповідним листом товариства зі схемами розміщення земельних ділянок.

Земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391використовується ОСОБА_4 для будівництва та них об`єктів нерухомості і ведення особистого селянського господарства в межах прибережної захисної смуги.

Згідно вимог чинного законодавства, в межах прибережних захисних смуг забороненовідведення та використання земельдля потреб будівництва заборонено та ведення особистого селянського господарства, при цьому всупереч вимог земельного законодавства дані земельні ділянки відведено у приватну власність саме за рахунок земель водного фонду в межах прибережних захисних смуг р. Дніпро.

Таким чином, вбачається, що Козинською селищною радою відведено у приватну власність земельні ділянки водного фонду всупереч вимог земельного законодавства.

Враховуючи, що земельні ділянкиз кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391 є предметом розслідування у даному кримінальному провадженні, оскільки містять на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити або спростувати факт їх відведення за рахунок земель водного фонду постановою прокурора у кримінальному провадженні зазначені земельні ділянкивизнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

В даному випадку, земельні ділянкиз кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району є об`єктомкримінально-протиправних дій, використовуються їх власниками та третіми особами (забудовниками) для будівництвапротиправним шляхом всупереч вимогам чинного природоохоронного законодавства України.

Тобто, земельні ділянкиз кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391повністю відповідають критеріям ст. 98 Кримінального процесуального кодексу України та є матеріальними об`єктами, які можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі є предметами, що були та є дотепер об`єктами кримінально протиправних дій, право на забудову яких набуто кримінально протиправним шляхом та отримано внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, з метою досягнення визначених у ст. 2 КПК України завдань кримінального провадження, збереження речових доказів, у досудового слідства виникла необхідність накладення арешту на земельні ділянкиз кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391.

Таким чином, враховуючи положення ч. 5 ст. 173 КПК України в рамках даного кримінального провадження доцільно накласти арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування ними, а також будівництва на них об`єктів нерухомості.

Від прокурора надійшло клопотання від 17.01.2024 про розгляд клопотання про арешт майна без його участі, клопотання підтримує та просить задовольнити.

Відповідно до положень ч. 2ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Враховуючи вищенаведені положення закону, з метою забезпечення збереження арешту майна, слідчий суддя вважає за необхідне розглянути клопотання за відсутності власника майна.

Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Ч.1та п.7ч.2ст.131КПК України визначено,що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуютьсяз метоюдосягнення дієвостіцього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є: арешт майна.

Відповідно до ч. 1ст. 170 КПК України,арештоммайнаєтимчасове,доскасуванняу встановленомуцимКодексомпорядку,позбавленнязаухвалою слідчогосуддіабосуду праванавідчуження,розпорядженнята/абокористуваннямайном,щодоякогоіснує сукупністьпідставчирозумних підозрвважати,щовоноє доказомкримінальногоправопорушення,підлягаєспеціальнійконфіскації упідозрюваного,обвинуваченого,засудженого,третіхосіб,конфіскаціїуюридичної особи,длязабезпеченняцивільного позову,стягненнязюридичної особиотриманоїнеправомірноївигоди,можливоїконфіскаціїмайна.Арештмайнаскасовується увстановленомуцимКодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

П. 1 ч. 2ст. 170 КПК Українивизначено,щоарештмайнадопускаєтьсяз метоюзабезпечення: збереження речових доказів.

Згідно положень ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченомупунктом 1частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Ч.2ст.173КПКУкраїнипередбачено,щопривирішенніпитання проарештмайнаслідчий суддя,судповиненвраховувати: 1)правовупідставудля арештумайна; 2)можливістьвикористаннямайна якдоказуукримінальному провадженні(якщоарештмайнанакладається увипадку,передбаченомупунктом1частинидругоїстатті 170цьогоКодексу); 3)наявністьобґрунтованої підозриу вчиненніособою кримінальногоправопорушенняабо суспільнонебезпечного діяння,що підпадаєпідознакидіяння,передбаченогозакономУкраїни прокримінальнувідповідальність(якщоарештмайна накладаєтьсяувипадках,передбаченихпунктами3,4частинидругоїстатті 170цьогоКодексу); 3-1)можливістьспеціальноїконфіскації майна(якщоарештмайнанакладається увипадку,передбаченомупунктом2частинидругоїстатті 170цьогоКодексу); 4)розміршкоди,завданоїкримінальнимправопорушенням,неправомірноївигоди,якаотриманаюридичною особою(якщоарештмайнанакладається увипадку,передбаченомупунктом4частинидругої статті170цьогоКодексу); 5)розумністьтаспіврозмірність обмеженняправа власностізавданнямкримінальногопровадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Слідчим суддею встановлено, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництводосудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 15.09.2023 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023110000000319 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.

З постанови від 24.10.2023 про визначення слідчої групи вбачається, зокрема, що місце проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023110000000319 вважати місцезнаходження відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП м. Київ, вул. Святошинська, 2-А.

З витягу від 15.01.2024 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023110000000319 від 15.09.2023 вбачається, що невстановленими особами Козинської селищної ради, шляхом використання службового становища, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди, відведено у власність земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0007, 3223155400:03:043:0272, 3223155400:03:043:0380, 3223155400:03:043:0273, 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167, 3223155400:03:043:0391, 3223155400:03:043:0005, 3223155400:03:043:0392, 3223155400:03:043:0147, 3223155400:03:043:0264, 3223155400:03:043:0089, 3223155400:03:043:0360, в адміністративних межах Козинської селищної ради, за рахунок земель водного фонду - прибережної захисної смуги річки Дніпро.

Відповідно до листа від 15.01.2024 № 03/01 ТОВ «Геоматичні рішення», за результатами аналізу місцеположення земельних ділянок з кадастровими номерами, який було проведено на підставі наданих каталогів координат кутів повороту меж земельних ділянок та виконаних польових вимірів, встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167, 3223155400:03:043:0391 на час відведення та на даний час повністю накладаються на землі водного фонду, а саме на прибережну захисну смугу річки Дніпро.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна від 15.01.2024, земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0391, 3223155400:03:043:0167 та 3223155400:03:043:0166 на праві власності належать ОСОБА_4 .

Постановою від 30.11.2023 прокурора, вищезазначені земельні ділянки визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №42023110000000319 від 15.09.2023.

Беручи до уваги наведене, слідчий суддявважає занеобхідне задовольнитиклопотання прокурора та накласти арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0391, 3223155400:03:043:0167 та 3223155400:03:043:0166, оскільки зазначене майно відповідає критеріям, передбаченим ч. 1 ст. 98 КПК України, що є підставою для накладення на нього арешту. Досліджені матеріали дають слідчому судді підстави вважати, що заявлена прокурором мета - забезпечення збереження речових доказів, може бути досягнута через застосування саме такого заходу забезпечення кримінального провадження.

Крім цього, слідчий суддя зауважує, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що надані слідчому суді матеріали є достатніми для застосування в рамках даного кримінального провадженнязаходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є арешт майна.

Ч. 11 ст. 170 КПК України передбачено, що заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Вирішуючи питання про арешт майна вищезазначеного нерухомого майна, слідчий суддя, зважаючи назміст ч. 1 тач. 2 ст. 173КПК України, виходить з того, що прокурор довів необхідність арешту майна, а також те, що існує правова підстава для арешту майна, майно може бути використаним як доказ у кримінальному провадженні, обмеження права власності на майно буде розумним та співрозмірним завданням кримінального провадження та не матиме значних негативних наслідків для третіх осіб.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.170-173,175,309,372,392 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання прокурора задовольнити.

Накласти арешт на земельні ділянки, які розташовані в смт. Козин Обухівського району Київської області шляхомзаборони відчуження, розпорядження та користування ними, а також будівництва на них об`єктів нерухомості, як їх власниками, так і будь-якими іншими фізичними і юридичними особам, а саме:

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0166, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 );

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0167, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 );

з кадастровим номером 3223155400:03:043:0391, що перебуває у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 ).

Заборонити будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а саме: державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (ідентифікаційний код юридичної особи 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (ідентифікаційний код юридичної особи 39787008) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:043:0166, 3223155400:03:043:0167 і 3223155400:03:043:0391, які перебувають у власності ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової карткиплатника податків: НОМЕР_1 ).

Виконання ухвали покласти на прокурора відділуКиївської обласної прокуратури ОСОБА_3 , зобов`язати останнього письмово проінформувати про її виконання заінтересованих осіб.

Ухвала виконується негайно.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.01.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116406134
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —759/1187/24

Ухвала від 22.02.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Мельник Володимир Васильович

Ухвала від 19.01.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Кравець В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні