КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 січня 2024 року № 320/32828/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря судового засідання Карнафель О. О., представника позивача Чорного М. В., представника відповідача Гайдай В. М., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Підприємства об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" до Головного управління Державної податкової служби у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Підприємство об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" (далі також позивач, ПОГ "АВВЕЛУМ") з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м.Києві (далі також відповідач, ГУ ДПС у м. Києві) про визнання протиправним та скасування прийнятого відповідачем податкового повідомлення-рішення від 30.06.2023 №00456490704 (форма "В1").
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що спірне податкове повідомлення-рішення контролюючого органу було прийнято за результатом проведеної перевірки, в ході якої відповідачем було неправомірно відмовлено позивачеві в праві на отримання бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за податковий період січень 2023 року в розмірі 29720972,00 грн., хоча право на отримання позивачем відповідних сум підтверджується документально.
Позивач зауважує, що вся сума податкового кредиту, відображеного у податковій декларації за січень 2023 року, була сформована за рахунок ПДВ, сплаченого при митному оформленні імпортованого товару, що підтверджується митними деклараціями та банківськими виписками.
Позивач зазначає, що висновок контролюючого органу про відсутність у позивача права на отримання бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку заснований на твердженнях про ненадання документів, які підтверджують ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року. Натомість позивач вважає такий висновок необґрунтованим, оскільки позивачем під час перевірки були надані відповідачу митні декларації, на підставі яких здійснювалося ввезення товару через кордон України, та копії банківських виписок на підтвердження факту сплати ним митних платежів, а витребувані контролюючим органом документи взагалі не стосуються спірних питань, пов`язаних з формуванням податкового кредиту січня 2023, який, як було вказано вище, складається з сум, сплачених при митному оформлені імпортованого товару.
Позивач зауважив, що оскільки ПОГ "АВВЕЛУМ" у повному обсязі сплачено на митниці суми ПДВ, за рахунок яких сформовано податковий кредит та від`ємне значення, заявлене до бюджетного відшкодування у січні 2023 року, у контролюючого органу, на думку позивача, відсутні підстави для витребування документів, які не стосуються таких обставин, та для визнання порушення вимог п.200.4 ст.200 ПК України та не підтвердження права ПОГ "АВВЕЛУМ" на отримання заявлених до відшкодування сум ПДВ у зазначений період, внаслідок чого оскаржуване податкове рішення підлягає скасуванню.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.10.2023 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду.
Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, зазначив, що в ході проведення перевірки ПОГ "АВВЕЛУМ" було встановлено порушення позивачем вимог підпункту "б" пункту 200.4, пункту 200.14 статті 200 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим позивачу було відмовлено в отриманні бюджетного відшкодування суми ПДВ на рахунок платника податку в банку за звітний (податковий) період за січень 2023 року у розмірі 29720972,00 грн.
Так, відповідач зауважив, що під час перевірки було встановлено, що ТОВ "Бренд Проперті" було здійснено сплату митних платежів щодо здійснення імпортних операцій за січень, лютий та травень 2021 року.
Відповідач зазначив, що імпорт позивачем у січні, лютому та травні 2021 року товару був здійсненний на умовах комісійних договорів, укладених з ТОВ "Найдора" та ТОВ "Скрам".
Проте, позивачем в ході перевірки не були надані такі документи як: акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти технологічні карти на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні.
Вказане, на думку відповідача, свідчить про неможливість підтвердження ведення позивачем фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за періоди січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року.
Крім того, відповідач зауважив, що згідно з листа Офісу Генерального прокурора від 21.07.2023 №31/2/1-59505ВИХ-23 стало відомо, що позивач є фігурантом кримінального провадження №42022000000001401 від 13.10.2022.
У зв`язку з цим, відповідач вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято правомірно, а підстави для задоволення позову відсутні.
Усною ухвалою суду від 11.01.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
У судове засідання, призначене на 16.01.2024, з`явилися представники сторін.
Присутній у судовому засіданні 16.01.2024 представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.
Присутні у судовому засіданні 16.01.2024 представники відповідача про позовних вимог заперечували та просили суд відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
в с т а н о в и в:
Підприємство об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" (ідентифікаційний код 43564868, місцезнаходження: 69035, Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.60А) 13.03.2020 зареєстровано як юридична особа, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Судом встановлено, що посадовими особами Головного управління ДПС у м.Києві у період з 29.03.2023 по 11.04.2023 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Підприємства об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з податку на додану вартість за січень 2023 року, за результатами якої було складено акт від 18.04.2023 №28461/26-15-07-04-01/43564868.
В акті вказано, що під час перевірки представнику ПОГ «АВВЕЛУМ» за довіреністю Хохловій Юлії Юріївні 20.02.2023 вручено запит №1 від 29.03.2023 про необхідність надання первинних та бухгалтерських документів в межах строків проведення перевірки. Строк надання документів - 03.04.2023.
Станом на 13.04.2023 ПОГ «АВВЕЛУМ» до перевірки не надано частину документів: виписки банку/платіжні доручення, що підтверджують факт сплати за січень 2023 року; акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти технологічні карти, на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; договори позики (кредиту/фінансової допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості за січень 2023 року по рахунках 20, 23, 24, 26, 28, про що складено акт про ненадання документів від 13.04.2023 №1623/26-15-07-04-01.
Перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов?язань та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації (рядок 9 (колонка Б) Декларації) не встановлено порушень податкового законодавства.
Перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) було встановлено порушення податкового законодавства, опис якого викладено в пункті 3.3.2 акта перевірки.
Так, перевіркою достовірності і правильності визначення суми від?ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (показник рядка 20.2 Декларації за наявності), встановлено порушення податкового законодавства, яке, на думку контролюючого органу, полягає у такому.
Згідно з п. 85.2. ст. 85 ПК України платник податків зобов?язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов?язані з предметом перевірки. Такий обов?язок виникає у платника податків після початку перевірки.
В ході проведення перевірки ПОГ «АВВЕЛУМ» за довіреністю ОСОБА_1 20.02.2023 вручено під підпис запит №1 від 29.03.2023 про надання документів, а саме:
- статутні документи (в т.ч. накази на призначення посадових осіб);
- договір оренди на офісні, складські чи виробничі приміщення;
- оборотно-сальдові відомості розгорнуті за січень, лютий, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, лютий, березень, липень, серпень, жовтень 2022, січень 2023 року: 10, 20, 23, 24, 26, 28, 311, 312, 361, 37, 631, 632, 68, 90 та загальна оборотно-сальдова відомості;
- аналіз рахунків за січень, лютий, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, лютий, березень, липень, серпень, жовтень 2022, січень 2023 року по субрахункам: 201, 231, 24, 25, 26, 281, 361, 70, 90;
- банківські виписки за перевіряємий період;
- договори позики (кредиту/фінансової допомоги) (за наявності);
- договори по контрагентам-постачальникам (товарів/послуг), контракти з постачальниками-нерезидентами за період, що підлягає перевірці;
- видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт, імпортні МД за перевіряємий період;
- акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовувалось у виробництві;
- акти внутрішнього переміщення, технологічні карти;
- дозвільні документи, документи сертифікації (за наявності);
- штатний розпис, табель робочого часу за січень, лютий, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, лютий, березень, липень, серпень, жовтень 2022, січень 2023 року;
- довідки МСЕК щодо присвоєння групи інвалідності працівникам;
- посадові інструкції працівників, які безпосередньо залучені у процес виробництва;
- письмові пояснення посадових осіб щодо діяльності ПОГ «АВВЕЛУМ» (код ЄДРПОУ 43564868) з урахуванням використання найманої праці людей, яким присвоєно інвалідність, на кожному етапі виробництва;
- копію наказу про облікову політику підприємства;
- інші документи, що пов?язані з предметом перевірки, але не ввійшли до переліку (за наявності);
- договори з надавачами послуг транспортування товару, що придбавався за період, що підлягає перевірці;
- акти виконаних робіт (отриманих послуг) по транспортуванню товару, товарно-транспортні накладні, за період що підлягає перевірці;
- інші документи, які не ввійшли до зазначеного переліку, але безпосередньо пов?язані із здійсненням фінансово-господарських операцій за вказані вище періоди станом на дату надання відповіді.
В акті перевірки вказано, що на вищезазначений запит ПОГ «АВВЕЛУМ» не надано документи: виписки банку/платіжні доручення, що підтверджують факт сплати за січень 2023 року; акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти, технологічні карти, на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік, списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; договори позики (кредиту/фінансової допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості за січень 2023 року по рахунках 20, 23, 24, 26, 28 про що складено акт про ненадання документів від 13.04.2023 №1623/26-15-07-04-01.
У зв?язку з цим контролюючим органом зроблено висновок про неможливість підтвердити ведення фінансово-господарської діяльності, формування від?ємного значення за періоди охоплені перевіркою, а саме: за січень, лютий, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, лютий, березень, липень, серпень, жовтень 2022 року та заявленого бюджетного відшкодування за січень 2023 року.
В акті перевірки контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем вимог пункту 44.1, пункту 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, пунктів 198.1 - 198.3, абзацу "г" пункту 198.5, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого:
- завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2023 року на 29720972,00 грн.;
- завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за січень 2023 року у сумі 69094500,00 грн.;
- занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на 2542761,00 грн.
Не погоджуючись з висновками акта перевірки, позивач подав до Головного управління ДПС у м.Києві заперечення, до яких були додані: копії платіжних доручень щодо сплати податку на додану вартість при ввезенні імпортованих товарів; оборотно-сальдові відомості за січень, лютий, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, січень, лютий, березень, липень, серпень, жовтень 2022, січень 2023 року пор рахунках 20,23,24,26,361,631,632.
За результатами розгляду заперечень Головне управління ДПС у м.Києві листом від 15.05.2023 №19264/І/26-15-07-04-01-08 повідомило позивачу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань, що стали предметом оскарження, на підставі пп.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Відповідач зазначив, що остаточне рішення щодо висновків акта перевірки ПОГ "АВВЕЛУМ" від 18.04.2023 №28461/26-15-07-04-01/43564868 буде прийнято після проведення перевірки з питань, що стали предметом оскарження.
З матеріалів справи вбачається, що 22.05.2023 Головним управлінням ДПС у м.Києві було прийнято наказ №2500-П, яким вирішено провести документальну позапланову виїзну перевірку ПОГ "АВВЕЛУМ" з 12.06.2023 по дату завершення перевірки, тривалістю 5 робочих днів. Перевірку повести з питань, що стали предметом оскарження.
На підставі вказаного наказу посадовими особами Головного управління ДПС у м.Києві у період з 12.06.2023 по 16.06.2023 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Підприємства об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" з питань, що стали предметом оскарження, за результатами якої було складено акт від 23.06.2023 №46135/26-15-07-04-01/43564868.
В акті перевірки вказано, що основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ є: застосування нульової ставки оподаткування по ПДВ згідно з п.197.6 ст.197 та пункту 8 підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 05.04.2021 №189 про надання дозволів на право користування пільгами з оподаткування підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю та здійснення експортних операцій (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання з текстильних матеріалів) до Індії, Того.
В охопленому перевіркою звітному періоді платник податків не оформляв взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування.
Контролюючий орган зазначив, що аналізом наявної інформації щодо ввезення товарів, здійснених платником у періоді, охопленому перевіркою за даними ІС "Податковий блок", МД, податкових декларації за січень, лютий, травень 2021 року, січень 2023 встановлено, що ПОГ "АВВЕЛУМ" експортувало одяг, що був у користуванні, для подальшого використання з текстильних матеріалів до Індії, Того, Бенін, нерезиденти компанія "IDVEN s.r.o.", Греція, компанія "Navikon Group, Естонія.
Аналізом наявної інформації щодо інших операцій, що оподатковується за нульовою ставкою, здійснених платником у періоді, охопленому перевіркою за даними ІТС "Податковий блок", податкових декларацій за січень, лютий, травень 2021 року, січень 2023 року встановлено, що у травні 2021 року позивачу було проведено операцію з поставки товару, що оподатковується за нульовою ставкою (графа 3 декларації), у розмірі 42935005,00 грн.
Імпортні операції здійснюються згідно договорів комісії з комісіонерами: ТОВ "Найдора" та ТОВ "Скрам".
В акті перевірки вказано, що ПОГ "АВВЕЛУМ" у відповідь на запит №1 від 12.06.2023, який був вручений під підпис ОСОБА_2 , до перевірки не надано частину документів: акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти технологічні карти на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні про що складено акт про ненадання документів від 20.06.2023 №3312/26-15-07-04-01.
У зв`язку з цим, в акті вказано, що неможливо підтвердити ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за періоди охопленні перевіркою, а саме: за січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року.
В акті перевірки контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем вимог пункту 44.1, пункту 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, пунктів 198.1 - 198.3, абзацу "г" пункту 198.5, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2023 року на 29720972,00 грн.;
На підставі висновків перевірки Головним управлінням ДПС у м.Києві було прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.06.2023 №00456490704, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування у розмірі 29720972, грн. та нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 14860486,00 грн.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення, позивач подав скаргу до Державної податкової служби України.
Рішенням Державної податкової служби України віл 31.08.2023 №25328/6/99-00-06-01-04-06 скаргу ПОГ "АВВЕЛУМ" залишено без розгляду.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання його протиправним та скасування та зобов`язання вчинити певні дії, з приводу чого суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення (пункт 187.8 статті 187 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з пунктом 201.12 статті 201 Податкового кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
Пунктом 206.1 статті 206 Податкового кодексу України визначено, що під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.
Відповідно до пунктів 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
З матеріалів справи вбачається, що підставою прийняття Головним управлінням ДПС у м.Києві спірного податкового повідомлення-рішення є висновки контролюючого органу щодо неможливості підтвердити ведення позивачем фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за періоди охопленні перевіркою, а саме: за січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року, з приводу чого суд зазначає таке.
Судом встановлено, що компаніями Salvation Army Trading, SRS Company B.V, Нідерланди, Recycle Proline LTD, Texpower Sp. z.o.o., Польща, було поставлено, а ПОГ "АВВЕЛУМ" прийнято товар (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання, несортований з текстильних матеріалів 1-ї. 2-ї, 3-ї категорії: футболки, сорочки, блузки, светри, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг; взуття, що було у користуванні, для подальшого використання, зимове, весняно-осіннє та літнє, 1-ї, 2-ї, 3-ї категорії; речи вживані несортовані, з текстильних матеріалів в асортимент: ковдри, дорожні пледи, білизна, скатертини, фіранки та ін.), про що свідчать складені позивачем під час митного оформлення товару митні декларації №UA209140/2021/017470 від 26.02.2021, №UA209140/2021/017495 від 26.02.2021, №UA209140/2021/016955 від 25.02.2021, №UA209140/2021/016508 від 24.02.2021, №UA209140/2021/016480 від 24.02.2021, №UA209140/2021/016538 від 24.02.2021, №UA209140/2021/016538 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015938 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015998 від 23.02.2021, №UA209140/2021/016185 від 23.02.2021, №UA209140/2021/016186 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015929 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015921 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015910 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015906 від 23.02.2021, №UA100340/2021/516100 від 23.02.2021, №UA100340/2021/516098 від 23.02.2021, №UA100340/2021/516099 від 23.02.2021, №UA209140/2021/015729 від 22.02.2021, №UA209140/2021/015417 від 22.02.2021, №UA209140/2021/015599 від 22.02.2021, №UA209140/2021/014731 від 19.02.2021, №UA100340/2021/515994 від 18.02.2021, №UA100340/2021/515995 від 18.02.2021, №UA209140/2021/013970 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013688 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013700 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013677 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013713 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013721 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013674 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013729 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013887 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013752 від 17.02.2021, №UA100340/2021/515955 від 17.02.2021, №UA100340/2021/515956 від 17.02.2021, №UA100340/2021/515970 від 17.02.2021, №UA100340/2021/515981 від 17.02.2021, №UA209140/2021/013213 від 16.02.2021, №UA209140/2021/013559 від 16.02.2021, №UA209140/2021/013453 від 16.02.2021, №UA209140/2021/013182 від 16.02.2021, №UA209140/2021/013171 від 16.02.2021, №UA209140/2021/013170 від 16.02.2021, №UA209140/2021/012703 від 15.02.2021, №UA209140/2021/012727 від 15.02.2021, №UA209140/2021/012767 від 15.02.2021, №UA209140/2021/012741 від 15.02.2021, №UA209140/2021/012808 від 15.02.2021, №UA209140/2021/012778 від 15.02.2021, №UA209140/2021/011662 від 11.02.2021, №UA209140/2021/011235 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011236 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011243 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011261 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011270 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011349 від 10.02.2021, №UA209140/2021/011391 від 10.02.2021, №UA209140/2021/010834 від 09.02.2021, №UA209140/2021/010436 від 08.02.2021, №UA209140/2021/010392 від 08.02.2021, №UA209140/2021/010401 від 08.02.2021, №UA209140/2021/010423 від 08.02.2021, №UA209140/2021/009672 від 05.02.2021, №UA209140/2021/009167 від 04.02.2021, №UA209140/2021/009265 від 04.02.2021, №UA209140/2021/008801 від 03.02.2021, №UA209140/2021/008808 від 03.02.2021, №UA100340/2021/515660 від 04.02.2021, №UA100340/2021/515635 від 03.02.2021, №UA100340/2021/515633 від 03.02.2021, №UA100340/2021/515630 від 03.02.2021, №UA100340/2021/515625 від 03.02.2021, №UA100340/2021/515623 від 03.02.2021, №UA209140/2021/008564 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008553 від 03.02.2021, №UA209140/2021/008485 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008342 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008355 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008301 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008293 від 02.02.2021, №UA209140/2021/008287 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515590 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515591 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515592 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515606 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515607 від 02.02.2021, №UA100340/2021/515608 від 02.02.2021, №UA209140/2021/007930 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007929 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007913 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007914 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007955 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007894 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007883 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007871 від 01.02.2021, №UA209140/2021/007881 від 01.02.2021, №UA209140/2021/043811 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043798 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043771 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043647 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043758 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043638 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043727 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043619 від 05.05.2021, №UA209140/2021/043632 від 05.05.2021, №UA209140/2021/044175 від 06.05.2021, №UA209140/2021/044244 від 06.05.2021, №UA209140/2021/044170 від 06.05.2021, №UA209140/2021/044183 від 06.05.2021, №UA209140/2021/044687 від 07.05.2021, №UA209140/2021/045828 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045881 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045702 від 11.05.2021, №UA209140/2021/0455853 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045640 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045659 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045736 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045790 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045690 від 11.05.2021, №UA209140/2021/045695 від 11.05.2021, №UA209140/2021/046260 від 12.05.2021, №UA209140/2021/046698 від 13.05.2021, №UA209140/2021/048089 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048114 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048105 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048145 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048286 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048365 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048383 від 17.05.2021, №UA209140/2021/048622 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048639 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048646 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048649 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048673 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048867 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048925 від 18.05.2021, №UA209140/2021/048936 від 18.05.2021, №UA209140/2021/050464 від 21.05.2021, №UA209140/2021/050795 від 22.05.2021, №UA209140/2021/051090 від 24.05.2021, №UA209140/2021/051115 від 24.05.2021, №UA209140/2021/051475 від 24.05.2021, №UA209140/2021/051481 від 24.05.2021, №UA209140/2021/051579 від 25.05.2021, №UA209140/2021/051582 від 25.05.2021, №UA209140/2021/051595 від 25.05.2021, №UA209140/2021/051614 від 25.05.2021, №UA209140/2021/051626 від 25.05.2021, №UA209140/2021/052141 від 26.05.2021, №UA209140/2021/052142 від 26.05.2021, №UA209140/2021/052160 від 26.05.2021, №UA209140/2021/052656 від 27.05.2021, №UA209140/2021/052681 від 27.05.2021, №UA209140/2021/052715 від 27.05.2021, №UA209140/2021/054145 від 31.05.2021, №UA209140/2021/054157 від 31.05.2021, №UA209140/2021/054208 від 31.05.2021, №UA209140/2021/054285 від 31.05.2021.
Судом встановлено, що позивач здійснював оплату митних платежів за митне оформлення товару, придбаного ним у вищевказаних нерезидентів, на загальну суму 38163290,00 грн., що підтверджується виписками по банківському рахунку ПОГ "АВВЕЛУМ" за періоди за січень-лютий та травень 2021 року, копії яких долучені до матеріалів справи.
Як вбачається з податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2023 року від 20.02.2023, у графі 20.2 якої позивачем визначено суму від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України на момент подання податкової декларації (рядок 19-рядок 19.1), яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 29720972,00 грн.
Відповідно до Розрахунку суми бюджетного відшкодування (Додаток 3 до декларації) сума бюджетного відшкодування виникла внаслідок сплати податку на додану вартість за січень 2021 року у розмірі 5094509,00 грн., за лютий 2021 року - 15042340,00 грн. та за травень 2021 року - 9584123,00 грн.
З матеріалів справи вбачається, що господарські операції з імпортування товару здійснювалися позивачем із залученням комісіонерів, ТОВ "Найдора" та ТОВ "Скрам" на підставі договорів комісії.
Так, судом встановлено, що 31.12.2020 між Підприємством об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" (Комітент) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Скрам" (Комісіонер) було укладено договір комісії №СК-АВ-1, за умовами якого комісіонер зобов`язується за дорученням комітента здійснювати від свого імені та за рахунок комітента за обумовлено договором винагороду такі дії:
- придбання у нерезидентів України вживаних одягу, взуття, речей. Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного товару визначаються у Додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною;
- укладає імпортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу товару з нерезидентами України;
- збереження та транспортування товару відповідно до базису поставки за контрактом;
- укладає необхідні договори митного оформлення товару при отриманні та за необхідності може виконувати всі необхідні митні платежі.
Відповідно до пункту 1.2 договору товар, що пройшов митне оформлення передається комісіонером комітенту, та є власністю комітента.
Товар, що є предметом цього договору, передається комісіонером комітенту за актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними паріями товару та/або частинами партії товару згідно Додатку, який складається на кошту партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку (пункт 1.3 договору).
Згідно з пунктом 1.4 договору сторони погодили, що вантажоодержувачем товару буде безпосередньо сам комісіонер.
Пунктом 3.1 договору визначено, що імпортна ціна товару вказується в Додатках до цього договору , які є невід`ємною частиною.
Комітент перераховує грошові кошти для оплати продавцям нерезидентам України за поставлений товар на поточний рахунок комісіонера, зазначений в п.8 цього договору, в національній валюті Україні - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами продавцям за поставлений товар комісіонер здійснює самостійно та приймає на себе всі ризики щодо коливання курсі іноземної валюти (пункт 3.2 договору).
Відповідно до пункту 3.4 договору ціною цього договору є вартість наданих комісіонером послуг відповідно до Звітів комісіонера та актів прийому-передачі наданих послуг.
Судом встановлено, що між сторонами були підписані Додатки до договори, в яких сторони погодили найменування, валюту, кількість та вартість товару. Копії вказаних договорів долучені до матеріалів справи.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Скрам" як комісіонером було поставлено позивачу як комітенту за січень-лютий 2021 року товар (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання, несортований з текстильних матеріалів (SecondHand) - 1-ї. 2-ї, 3-ї категорії: футболки, сорочки, блузки, светри, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг; взуття, що було у користуванні, для подальшого використання, зимове, весняно-осіннє та літнє, 1-ї, 2-ї, 3-ї категорії; речи вживані несортовані, з текстильних матеріалів в асортимент: ковдри, дорожні пледи, білизна, скатертини, фіранки та ін.), про що між сторонами були складені та підписані акти прийому-передачі, копії яких долучені до матеріалів справи.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Скрам" були складені звіти комісіонера за січень-лютого 2021 року. Копії вказаних звітів долучені до матеріалів справи.
Як вбачається з банківських виписок, позивач розрахувався перед вказаним контрагентом за надані комісійні послуги.
04.01.2021 між Підприємством об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" (Комітент) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Найдора" (Комісіонер) було укладено договір комісії №2-АВ-НД, за умовами якого комісіонер зобов`язується за дорученням комітента здійснювати від свого імені та за рахунок комітента за обумовлено договором винагороду такі дії:
- придбання у нерезидентів України вживаних одягу, взуття, речей. Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного товару визначаються у Додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною;
- укладає імпортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу товару з нерезидентами України;
- збереження та транспортування товару відповідно до базису поставки за контрактом;
- укладає необхідні договори митного оформлення товару при отриманні та за необхідності може виконувати всі необхідні митні платежі.
Відповідно до пункту 1.2 договору товар, що пройшов митне оформлення передається комісіонером комітенту, та є власністю комітента.
Товар, що є предметом цього договору, передається комісіонером комітенту за актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними паріями товару та/або частинами партії товару згідно Додатку, який складається на кошту партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку (пункт 1.3 договору).
Згідно з пунктом 1.4 договору сторони погодили, що вантажоодержувачем товару буде безпосередньо сам комісіонер.
Пунктом 3.1 договору визначено, що імпортна ціна товару вказується в Додатках до цього договору , які є невід`ємною частиною.
Комітент перераховує грошові кошти для оплати продавцям нерезидентам України за поставлений товар на поточний рахунок комісіонера, зазначений в п.8 цього договору, в національній валюті Україні - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами продавцям за поставлений товар комісіонер здійснює самостійно та приймає на себе всі ризики щодо коливання курсі іноземної валюти (пункт 3.2 договору).
Відповідно до пункту 3.4 договору ціною цього договору є вартість наданих комісіонером послуг відповідно до Звітів комісіонера та актів прийому-передачі наданих послуг.
Судом встановлено, що між сторонами були підписані Додатки до договори, в яких сторони погодили найменування, валюту, кількість та вартість товару. Копії вказаних договорів долучені до матеріалів справи.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Найдора" як комісіонером було поставлено позивачу як комітенту за січень-лютий та травень 2021 року товар (одяг, що був у користуванні, для подальшого використання, несортований з текстильних матеріалів (SecondHand) - 1-ї. 2-ї, 3-ї категорії: футболки, сорочки, блузки, светри, штани, шкарпетки, верхній одяг, куртки, джинсовий одяг, верхній зимовий одяг; взуття, що було у користуванні, для подальшого використання, зимове, весняно-осіннє та літнє, 1-ї, 2-ї, 3-ї категорії; речи вживані несортовані, з текстильних матеріалів в асортимент: ковдри, дорожні пледи, білизна, скатертини, фіранки та ін.), про що між сторонами були складені та підписані акти прийому-передачі, копії яких долучені до матеріалів справи.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Найдора" були складені звіти комісіонера за січень-лютий та травень 2021 року. Копії вказаних звітів долучені до матеріалів справи.
Судом встановлено, що позивач розрахувався перед вказаним контрагентом за надані комісійні послуги, про що свідчать долучені до матеріалів справи копії банківських виписок.
З матеріалів справи вбачається, що підставою прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення є висновки контролюючого органу про порушення ПОГ "АВВЕЛУМ" вимог пункту 44.1, пункту 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85, пунктів 198.1 - 198.3, абзацу "г" пункту 198.5, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, внаслідок не підтвердження ним під час перевірки ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за періоди за січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року.
Як вбачається з матеріалів справи, Головне управління ДПС у м.Києві звернулося до ПОГ "АВВЕЛУМ" із запитом від 12.06.2023 №1, у якому просив надати такі документи: виписки банку/платіжні доручення, що підтверджують факт сплати за січень 2023 року; акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти технологічні карти на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості за січень 2023 року по рахунках 20,23,24,26,28.
Строк надання документів 14.06.2023.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у м.Києві складено акт про ненадання пояснень та їх документального підтвердження до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПОГ "АВВЕЛУ" від 20.06.2023 №3312/26-15-07-04-01, в якому контролюючий орган зазначив, що позивачем не були надані на запит від 12.06.2023 №1 такі документи: акти внутрішнього переміщення, звіти виробництва, звіти щодо калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг); звіти технологічні карти на підставі яких здійснюється виробничий процес та бухгалтерський облік списання та використання сировини, матеріалів, запасів, товарів, готової продукції; акти приймання-передачі виробничого обладнання, технічні паспорта орендованого обладнання, що використовується у виробництві; допомоги); видаткові накладні, прибуткові накладні, акти виконаних робіт; договори з надавачами послуг транспортування товару (готової продукції) та сировини, що придбавалася, товарно-транспортні накладні.
Дані обставини зазначені контролюючим органом в акті перевірки.
Отже, з матеріалів справи вбачається, що підставою висновків контролюючого органу щодо вчинення позивачем відповідних порушень є не підтвердження позивачем факту ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення за періоди за січень, лютий, травень 2021 року та січень 2023 року через ненадання ПОГ "АВВЕЛУМ" документів, які вимагались відповідачем у відповідному запиті.
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що матеріали справи свідчать про те, що від`ємне значення у розмірі 29720972,00 грн., яке було заявлено позивачем до бюджетного відшкодування у податковій декларації за січень 2023 року, було сформовано на підставі податкового кредиту, до складу якого включені суми сплаченого ПОГ "АВВЕЛУМ" податку на додану вартість під час митного оформлення імпортованого товару (одягу та взуття, що були у користуванні та текстильних матеріалів) за січень, лютий та травень 2021 року.
При цьому, факт ввезенням позивачем на територію України відповідного товару підтверджується вищевказаними митними деклараціями, а факт оплати митних платежів - банківськими виписками, копії яких долучені до матеріалів справи.
Дані обставини безпосередньо підтверджуються контролюючим органом в акті перевірки.
Таким чином, оскільки податковий кредит за січень, лютий та травень 2021 року був сформований позивачем внаслідок сплати ним податку на додану вартість у складі митних платежів під час митного оформлення товару, суд вважає, що ПОГ "АВВЕЛУМ" правомірно набув право на отримання бюджетного відшкодування. До того ж будь-які зауваження до цих епізодів у контролюючого органу були відсутні.
У постанові від 06.10.2020 у справі №280/1475/19 Верховний Суд зауважив, що обов`язку платника податків надати пояснення та документальні підтвердження на письмовий запит кореспондує і обов`язок контролюючого органу, посилаючись на відповідну правову підставу для направлення запиту, конкретизувати та розкрити, що саме зумовило необхідність отримання такої інформації від платника податків та у зв`язку з чим виникла необхідність надання такої інформації.
Суд звертає увагу на те, що у запиті №1 від 12.06.2023 контролюючий орган не повідомив, яким чином надання платником податків витребуваних документів може підтвердити або спростувати його право на отримання бюджетного відшкодування, фактично сформованого за рахунок податку, сплаченого при митному оформленні імпортованого товару, враховуючи, що будь-які зауваження до цих фактів у контролюючого органу відсутні.
У зв`язку з цим, суд вважає, що ненадання позивачем під час перевірки документів щодо його господарської діяльності, у т.ч. документів на підтвердження факту подальшого використання ним імпортованих товарів у його господарській діяльності, які вказані у запиті від 12.06.2023 №1, ніяким чином не спростовує факту правомірності формування ним податкового кредиту та, відповідно, права на отримання бюджетного відшкодування.
Щодо посилань відповідача в уточнюючому відзиві на позовну заяву на лист Офісу Генерального прокурора від 21.07.2023 №31/2/1-59505ВИХ-23, в якому вказано, що ПОГ "АВВЕЛУМ" є фігурантом кримінального провадження №42022000000001401 від 13.10.2022, то суд не приймає їх до уваги, оскільки зазначені обставини не були вказані контролюючим органом в акті перевірки в якості підстав висновків щодо вчинення позивачем відповідних порушень Податкового кодексу України.
Більше того, ці обставини жодним чином не впливають на правомірність формування позивачем податкового кредиту за рахунок податку, сплаченого при митному оформленні імпортованого товару, що підтверджується митними деклараціями та банківськими виписками.
Отже, враховуючи те, що матеріали справи спростовують висновки податкового органу про відсутність у позивача права на отримання бюджетного відшкодування за січень 2023 року у розмірі 29720972,00 грн., суд вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято необґрунтовано та безпідставно.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Суд наголошує на тому, що під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів на підтвердження висновків, які зазначені в акті перевірки.
У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.06.2023 №00456490704.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 26840,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією від 22.09.2023 №87. Вказана сума судового збору підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у м.Києві.
У судовому засіданні 16.01.2024 були проголошені вступна та резолютивна частини рішення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м.Києві від 30.06.2023 №00456490704.
3. Стягнути на користь Підприємства об`єднання громадян "АВВЕЛУМ" (ідентифікаційний код 43564868, місцезнаходження: 69035, Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.60А) судовий збір у розмірі 26840,00 грн. (двадцять шість тисяч вісімсот сорок грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у м.Києві (ідентифікаційний код 44116011, місцезнаходження: 04116, м.Київ, вул.Шолуденка, 33/19).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 19.01.2024.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116421223 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Заїка Микола Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Заїка Микола Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні