СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua
У Х В А Л А
про витребування доказів
19 січня 2024 року Справа № 480/12299/23
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Павлічек В.О., розглянувши у приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Світанок" в особі голови Берези Антоніни Михайлівни до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, третя особи - Липоводолинська селищна рада Роменського району Сумської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фермерське господарство "Світанок" в особі голови Берези Антоніни Михайлівни, звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, третя особи - Липоводолинська селищна рада Роменського району Сумської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в якій просить:
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Сумській області скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами: 5923283800:05:007:0039, 5923283800:05:007:0040, 5923283800:05:007:0041, 5923283800:05:007:0042, які виникли внаслідок скасування кадастрового номера 5923283800:05:007:0034 та поділу земельної ділянки, площею 48,1797 га, розташованої на території Панасівської сільської ради Роменського району Сумської області;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Сумській області поновити у Державному земельному кадастрі кадастровий номер 5923283800:05:007:0034 земельної ділянки, площею 48,1797 га, яка розташована на території Липоводолинської селищної ради Роменського району Сумської області та належить Фермерському господарству «Світанок» на праві постійного користування.
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без виклику сторін та встановлено строк відповідачу для подання відзиву та доказів, які наявні у відповідача, а також встановлено строк позивачу для подання відповіді на відзив, а відповідачу заперечення. Крім того даною ухвалою було витребувано, зокрема, у Головного управління Держгеокадастру у Сумській області інформацію, на підставі чого було здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим номером 5923283800:05:007:0034 та всі відповідні докази.
Представником Головного управління Держгеокадастру у Сумській області було надано пояснення, в яких, зокрема, зазначено, що відповідно до інформації наявної у Головному управлінні документація із землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 5923283800:05:007:0041, 5923283800:05:007:0040, якими фактично здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим номером 5923283800:05:007:0034 у місцевому фонді документації не обліковується, тобто розробником нс передано відповідну документацію із землеустрою до місцевого фонду документації із землеустрою та оцінки земель.
Суд зазначає, що процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначені Порядком ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (далі Порядок №1051).
Відповідно до п.3 Порядку №1051, Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.
Пунктом 4 Порядку №1051 визначено, що ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держгеокадастром за погодженням з Мінагрополітики державне підприємство або державна установа, що належить до сфери управління Держгеокадастру.
До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначенихЗаконом України "Про Державний земельний кадастр"та цим Порядком (п.5 Порядку №1051).
Відповідно до п.10 Порядку №1051, відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.
Документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у електронній формі відповідно до вимогЗакону УкраїниПро землеустрій та у формі електронного документа відповідно до вимогЗакону УкраїниПро Державний земельний кадастр (п.15 Порядку №1051).
Пунктом 24 Порядку №1051 визначено, що до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про земельні ділянки:
15) інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку:
назва та дата розроблення документації із землеустрою, відомості про її розробників;
назва, дата та номер рішення про затвердження документації із землеустрою, найменування органу, що його прийняв, електронні копії відповідних документів;
інформація про документи, на підставі яких встановлено нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці, до складу якої входить земельна ділянка, згідно зпідпунктом 8 пункту 22цього Порядку;
16) інформація про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п.31 Порядку №1051, документами Державного земельного кадастру, які створюються під час його ведення, є: 4) поземельні книги.
Поземельна книга ведеться за формою згідно здодатком 8під час державної реєстрації земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки (в тому числі у разі їх поділу чи об`єднання, а також відновлення їх меж) відповідно допунктів 107-137цього Порядку. Внесення відомостей до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі є внесенням відомостей до Державного земельного кадастру. (п.49, п.51 Порядку №1051).
До Поземельної книги в електронній (цифровій) формі додаються електронні копії документів, що є підставою для внесення відомостей до неї (п.52 Порядку №1051). До Поземельної книги в паперовій формі додаються всі документи, що є підставою для внесення відомостей до неї (п.54 Порядку №1051).
Відповідно до п.107 Порядку №1051, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно допунктів 49-54цього Порядку.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, в електронній формі подаються: 2) документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки (п.110 Порядку №1051).
Заява про державну реєстрацію земельної ділянки з доданими документами подається відповідним сертифікованим інженером-землевпорядником від імені замовника з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.
Під час подання заяви сертифікований інженер-землевпорядник за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на веб-сторінці Держгеокадастру вносить: погоджену відповідно до законодавства документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі відповідно до вимог Закону України Про землеустрій та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України Про Державний земельний кадастр (п.110 -2 Порядку №1051).
Отже для державної реєстрації земельної ділянки в обов`язковому порядку Державному кадастровому реєстраторові в електронній формі подається документація із землеустрою. В свою чергу до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі додаються електронні копії документів, що є підставою для внесення відомостей до неї.
Враховуючи зазначене, суд вважає безпідставним посилання Головного управління Держгеокадастру на відсутність у місцевому фонді документації із землеустрою щодо спірних земельних ділянок.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно з вимогами ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами:
1) письмовими, речовими і електронними доказами;
2) висновками експертів;
3) показаннями свідків.
Відповідно до ч. 3 ст. 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Враховуючи викладене вище, з метою забезпечення повного, об`єктивного та всебічного дослідження обставин справи, суд дійшов висновку про необхідність постановлення ухвали про повторне витребування у Головного управління Держгеокадастру у Сумській області копії документів (в тому числі документацію із землеустрою) на підставі яких було здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим номером 5923283800:05:007:0034.
Водночас суд вважає за необхідне додатково витребувати у Головного управління Держгеокадастру у Сумській області інформацію з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5923283800:05:007:0039, 5923283800:05:007:0040, 5923283800:05:007:0041, 5923283800:05:007:0042, а також по кожній ділянці окремо зазначити: який саме державний кадастровий реєстратор здійснював реєстрацію земельної ділянки; інформацію про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку; назва та дата розроблення документації із землеустрою, відомості про її розробників; інформація про власників, користувачів земельної ділянки.
При цьому суд зазначає, що відповідно до ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно до ч. 8 ст. 80 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
В свою чергу суд звертає увагу на те, що згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу адміністративного судочинства України учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.
За приписами ч. 4 ст. 45 Кодексу адміністративного судочинства України суд зобов`язаний вживати заходів для запобігання зловживанню процесуальними правами. У випадку зловживання учасником судового процесу його процесуальними правами, суд застосовує до нього заходи, визначені цим Кодексом.
Керуючись ст.ст. 80, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Повторно витребувати у Головного управління Держгеокадастру у Сумській області копії документів (в тому числі документацію із землеустрою) на підставі яких було здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим номером 5923283800:05:007:0034.
2. Витребувати у Головного управління Держгеокадастру у Сумській області інформацію з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5923283800:05:007:0039, 5923283800:05:007:0040, 5923283800:05:007:0041, 5923283800:05:007:0042, а також по кожній ділянці окремо зазначити:
- який саме державний кадастровий реєстратор здійснював реєстрацію земельної ділянки;
- інформацію про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку;
- назва та дата розроблення документації із землеустрою, відомості про її розробників;
- інформація про власників, користувачів земельної ділянки.
3. Копію ухвали надіслати до зареєстрованого електронного кабінету Головного управління Держгеокадастру у Сумській області для виконання.
4. Витребувані судом докази надати протягом п`яти днів з моменту отримання даної ухвали на офіційну електронну адресу суду inbox@adm.su.court.gov.ua, через підсистему "Електронний суд" чи поштовим відділенням за адресою: м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 159, каб. 101.
5. Повторно попередити Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, що у разі невиконання вимог суду, судом буде застосовано заходи згідно ст. 149 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме, суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штраф.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116422614 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні