Постанова
від 17.01.2024 по справі 487/5492/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа №487/5492/23

Провадження №1-кс/487/315/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.01.2024 Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Миколаєва клопотання слідчого СВ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР за № 42022230000000466 від 10.12.2022 стосовно підозрюваної ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

27.12.2023 слідчий СВ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 за погодженням з прокурором Генічеської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 , звернулась до слідчого судді з клопотанням, про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваної ОСОБА_6 .

У клопотанні слідчий зазначила, що СВ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022230000000466 від 10.12.2022 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України.

15.12.2023 в газеті «Урядовий кур`єр», яка являється засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, опубліковано оголошення про повідомлення про підозру ОСОБА_6 із повістками про виклик останньої до слідчого, для вручення їй письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України.

Крім того, вказане повідомлення про підозру та повістки про виклик до слідчого на 19.12.2023, 20.12.2023, 21.12.2023, розміщені на веб-сайті Офісу Генерального прокурора у рубриці «Повістки про виклик та відомості про здійснення спеціального досудового розслідування».

В той же час, проведені слідчі (розшукові) та процесуальні дії для встановлення місцезнаходження підозрюваної ОСОБА_6 свідчать про те, що вона переховується від органу досудового розслідування на тимчасово окупованій території України, а саме на території Херсонської області. Опубліковані в газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора повістки про виклик підозрювана ОСОБА_6 без поважних причин проігнорувала та про причини своєї неявки орган досудового розслідування не повідомила.

Підставою для внесення клопотання стало те, що ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України, під час досудового слідства встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, які неможливо запобігти шляхом застосування до підозрюваної більш м`якого запобіжного заходу.

В судовому засіданні прокурор підтримав дане клопотання та просив про його задоволення.

Захисник ОСОБА_6 - адвокат ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання.

Розгляд клопотання було проведено слідчим суддею в порядку ч.6 ст.193 КПК України.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази, заслухавши думку сторін кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч.6 ст.193 КПК України слідчий суддя може розглянути клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук.

У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

У судовому засіданні встановлено, що Слідчим управлінням ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022230000000466 від 10.12.2022 року за підозрою ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався,востаннє з 05 годин 30 хвилин 06 лютого 2023 року строком на 90 діб відповідно до Закону України № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку воєнного стану в Україні».

Так, 24.02.2022 військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території.

У період з 24.02.2022 по теперішній час більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями ЗС РФ та на даний час вона знаходиться під окупацією держави-агресора.

Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована РФ територія України (далі тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», станом з 01.03.2022 по 11.11.2022 Херсонська міська територіальна громада включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

07.12.2001 засновано Товариство з обмеженою відповідальністю «Синєвір», (код ЄДРПОУ № 31507214), юридична адреса: Херсонська область, Білозерський район, село Токарівка, траса Ростов-Одеса-Рені, 597 км, основним напрямком діяльності якого є вантажний автомобільний транспорт,торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах, діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, роздрібна торгівля пальним.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань директором ТОВ «Синєвір» з 07.12.2001 є ОСОБА_7 , а головним бухгалтером є ОСОБА_6 .

Так, громадянин України ОСОБА_7 будучи директором ТОВ «Синєвір» та громадянка України ОСОБА_6 будучи головним бухгалтером ТОВ «Синєвір» в точно не встановлений час, але не пізніше початку липня 2022 року перебуваючи за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, попередньо змовилися на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

У подальшому, ОСОБА_6 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше початку липня 2022 року, знаходячись за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, достовірно знаючи про окупацію Херсонської області збройними силами РФ, створення на території міста Херсон так званої окупаційної «військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, розпочала провадити господарську діяльність у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області.

05.07.2022 з метою провадження незаконної господарської діяльності ОСОБА_7 здійснив реєстрацію в окупаційних органах держави-агресора РФ так званого «Общества с ограниченной ответственностью «Синевир» (мовою оригіналу) за юридичною адресою: Херсонська область, Білозерський район, с. Токарівка, траса Ростов-Одеса-Рені, 597 км. з присвоєнням коду платника податків юридичної особи держави-агресора.

Так, ОСОБА_6 яка є головним бухгалтером так званого «ООО «Синевир», діючи разом з керівником так званого «ООО «Синевир» ОСОБА_7 , в період з липня по листопад 2022 року здійснювала видачу заробітної плати найманим працівникам підприємства у валюті держави-агресора - російському рублі, чим підтримала рішення окупаційної адміністрації держави-агресора РФ щодо введення в обіг у Херсонській області російського рубля як платіжного засобу та єдиної грошової одиниці на окупованій території Херсонської області для інтеграції в банківську систему російської федерації.

Так, у період з 11.07.2022 по 11.11.2022 ОСОБА_6 забезпечуючи ведення бухгалтерського обліку та звітності так званого «ООО «Синевир», яке фактично розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, перебуваючи на тимчасово окупованій території в м. Херсон, діючи в порушення ч. 2 ст. 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», відповідно до якої здійснення господарської діяльності юридичними особами місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України, з метою отримання прибутку та особистого збагачення, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та на виконання вказівок останнього, діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, вчинила умисні, незаконні дії, спрямовані на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області, в тому числі окупаційною адміністрацією держави - агресора, а саме:

- здійснювала ведення бухгалтерського обліку, з дотриманням норм російського законодавства так званого «ООО «Синевир»(мовою оригіналу);

- здійснювала формування документів з проведення господарських операцій і розрахунків з незаконними органами влади держави-агресора РФ та юридичними особами, створеними окупаційною адміністрацією РФ.

Так, ОСОБА_6 в період з 11.07.2022 по 11.11.2022, перебуваючи на тимчасово окупованій території, а саме в м. Херсон,діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та на виконання вказівок останнього, провадила господарську діяльність у взаємодії з незаконними органами влади держави-агресора шляхом формування документів з проведення господарських операцій і розрахунків з незаконними органами влади держави-агресора РФ та юридичними особами, створеними окупаційною адміністрацією РФ, а саме:

- рахунку на оплату №5 від 17.08.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязь банк м. Москва» № 40807810300000002570 від ГБУЗ «Херсонский областной центр службы крови» на суму у 19 900 рублів;

- рахунку на оплату №1 від 04.08.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязьбанк м. Москва» № НОМЕР_1 від «Департамента здравоохранения Херсонской области» (мовою оригіналу) на суму 279 015 рублів;

- рахунку на оплату № 9 від 07.09.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязь банк м. Москва»

№ 40807810300000002570 від «ГБУЗ «Херсонский областной госпиталь ветеранов войны» (мовою оригіналу) на суму 20 400 рублів;

- рахунку на оплату № 370 від 22.07.2022 з надання послуг «Департаменту здравоохранения Херсонкой области» з постачання паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 119 000 рублів;

- рахунку на оплату № 369 від 18.07.2022 з надання послуг «Департаменту здравоохранения Херсоснкой области» з вантажних перевезень м. Херсон - м. Берислав - м. Херсон на загальну суму 25 000 рублів;

Також, ОСОБА_6 діючи за вказівкою ОСОБА_7 , прийняла готівкові кошти в сумі 25 000 рублів отриманих від так званого «Департамента здравоохранения Херсонской области» в касу підприємства згідно прибуткового касового ордера № 1, які остання у подальшому оприбуткувала.

15.12.2023 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є: провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

У зв`язку із не встановленням місця перебування ОСОБА_6 , 15.12.2023 повідомлення, про підозру направлено останній відповідно до вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України.

22.12.2023 беручи до уваги те, що на теперішній час підозрювана перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що остання неодноразово викликалася до органу досудового розслідування, шляхом публікації повістки про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр» від 15.12.2023 та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явилася, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності у зв`язку з чим підозрювану ОСОБА_6 оголошено у міжнародний розшук.

Обгрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення підтверджується:

1.Документами витребуваними з ТОВ «Синєвір», зокрема: печатки які використовувались під час затвердження окупаційної документації ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , транспортними накладними щодо постачання паливно-мастильних матеріалів до незаконних органів влади створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області підписаними ОСОБА_7 як директором підприємства ТОВ «Синєвір», квитанціями до приходних касових ордерів, виписки з єдиного реєстру юридичних осіб щодо перереєстрації підприємства на окупаційні стандарти ООО «Синевир» (мовою оригіналу), довідки про відкриття рахунків, копії паспортів і т.д.

2. Протоколом огляду від 21.07.2023 «Выписки из Единого государственного реестра юридических лиц» щодо перереєстрації ТОВ «Синєвір» на ООО «Синевир» на ім`я ОСОБА_7 .

3. Показами свідка ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2., який пояснив, що ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

4. Показами свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3., який показав, що під час окупації ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, перереєстровали ТОВ «Синєвір» на російські стандарти, а головний бухгалтер ОСОБА_6 особисто надавала розпорядження з приводу поставок палива новоствореним окупаційним органам влади.

5. Протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімком зі свідком ОСОБА_9 , який впізнав під №1, головного бухгалтера ТОВ «Синєвир» гр. ОСОБА_6 .

6. Показами свідка ОСОБА_10 , 1968 р.н., який показав, що під час окупації м. Херсон, ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, а саме: передавали перереєстрованому на російське законодавство «міністерству охорони здоров`я» дизельне пальне, директор ОСОБА_7 надавав у користування свою дачну садибу військовим РФ на лівобережжі Херсонщини, а головний бухгалтер ОСОБА_6 агітувала на отримання російських паспортів.

7. Показами свідка ОСОБА_11 , 1972 р.н., який показав, що під час окупації директор ОСОБА_7 та головний бухгалтер ОСОБА_6 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора. ОСОБА_7 підписував договори про постачання палива з рядом медичних закладів, торговим морським портом м. Херсон, а ОСОБА_6 збирала необхідний пакет документів щодо перереєстрації ТОВ «Синєвір» на російські стандарти.

8. Протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімком зі свідком ОСОБА_10 , який впізнав під №1, головного бухгалтера ТОВ «Синєвир» гр. ОСОБА_6 .

9. Протоколом обшуку від 18.09.2023 за місцем за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, в ході якого було вилучено документи щодо ведення господарської діяльності ТОВ «Синєвір» в період окупації військовими РФ м. Херсону (товаро-транспортні накладні, рахунки на оплату, договори щодо поставки палива з незаконними органами влади створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон,виписки з єдиного реєстру юридичних осіб щодо перереєстрації підприємства на окупаційні стандарти ООО «Синевир» (мовою оригіналу).

10. Протоколом огляду документів від 11.10.2023 щодо огляду документів які підтверджують провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора директора ОСОБА_7 та головного бухгалтера ОСОБА_6 .

11. Висновками експертів за результатами судової почеркознавчої експертизи: №СЕ-19/115-23/14173-ПЧ від 16.10.2023, за результатами яких встановлено, що текст та підписи у документах, щодо ведення господарської діяльності ОСОБА_6 виконані нею власноруч.

Отже підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування, слідчого та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, перебуває на тимчасово окупованій території України, а саме на території Херсонської області.

Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18.10.1907, ратифікованої Україною 24.08.1991, територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.

Відповідно інформації з оперативного підрозділу ОСОБА_6 , під час окупації проживала: АДРЕСА_1 , однак у жовтні виїхала на лівий берег Херсонської області, що підтверджується показами свідків.

Отже підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування, слідчого та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, перебуває на тимчасово окупованій території України, крім того ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні нетяжкого злочину, за яке законом передбачено покарання у вигляді штрафу до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна.

Під час розгляду клопотання прокурором доведено, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів слідства на тимчасово окупованій території України, з метою уникнення від кримінальної відповідальності, а також факт її не прибуття на виклик до слідчого, без повідомлення причин такого неприбуття.

Сукупність даних обставин, зокрема перебування підозрюваної на тимчасово окупованій території України, слугували підставою для розгляду клопотання слідчого в порядку ч.6 ст.193 КПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

З урахуванням викладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що докази надані стороною обвинувачення доводять обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення такого ступеню тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.

Крім того, з матеріалів кримінального провадження, слідчий суддя приходить до переконання про доведення прокурором існування ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 5 ч.1 ст. 177 КПК України.

Так, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28 ч.4 ст. 111-1 КК України, яке відповідно до ст. 12 КК України є нетяжким злочином, за яке законом передбачено покарання у вигляді штрафу до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна.

Крім того, ОСОБА_6 може незаконно впливати на осіб, які також залишились на тимчасово окупованій території Херсонської області та стали свідками протиправної діяльності та в подальшому можуть бути допитані як свідки у кримінальному провадженні.

Крім того, підозрювана може вчинити інше кримінальне правопорушення, та переслідуючи мету заподіяння шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України, може вчинити злочини проти основ національної безпеки України.

Враховуючи все вищевикладене, є достатньо підстав вважати, що підозрювана ОСОБА_6 може негативно впливати на хід досудового розслідування та судового розгляду даного кримінального провадження, а незастосування до неї такого виключного запобіжного заходу, як тримання під вартою, не забезпечить виконання покладених на неї процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, а також вчинити інше кримінальне правопорушення.

Відповідно до положень ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, зазначеним у ст. 177 КПК України.

Під час розгляду клопотання, прокурором було доведено існування обставин, визначених п.3 ч.2 ст.183 КПК України, щодо наявності правових підстав для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

При вирішенні заявленого клопотання, слідчий суддя також враховує дані про особу ОСОБА_6 , якій пред`явлено підозру у скоєнні злочину проти основ національної безпеки країни.

Також, слідчий суддя виходить з того, що судове рішення повинно забезпечити не тільки права обвинуваченого, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Визначення таких прав, як підкреслює ЄСПЛ, вимагає від суду більшої суворості в оцінці цінностей суспільства. Зважаючи на суспільний інтерес, який, з урахуванням презумпції невинуватості, виправдовує відступ від принципу поваги до особистої свободи, визначеного Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод, що відповідає правовим позиціям, викладеним у п.35 рішення ЄСПЛ «Летельє проти Франції.

Враховуючи вище зазначені обставини, слідчий суддя вважає, що саме такий вид запобіжного заходу як тримання під вартою забезпечить виконання підозрюваною покладених на неї процесуальних обов`язків.

З урахуванням приписів ч.4 ст.183 КПК України, розмір застави не визначається.

Керуючись ст.ст. 176-178, 182-183, 193, 194, 196, 309,395 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого - задовольнити.

Обрати відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Херсон, українки, громадянки України, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , та підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України , запобіжний захід - тримання під вартою.

Після затримання ОСОБА_6 не пізніше як через сорок вісім годин з часу доставки до місця кримінального провадження, доставити до слідчого судді, суду для розгляду за її участю питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його заміну на більш м`який.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду, протягом 5 днів з дня її оголошення.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116441051
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —487/5492/23

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні