Постанова
від 18.01.2024 по справі 487/5492/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа №487/5492/23

Провадження №1-кс/487/338/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.01.2024 Слідчий суддя Заводського районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві клопотання слідчого СВ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42022230000000466 від 10.12.2022 про арешт майна,-

ВСТАНОВИВ:

29.12.2023 слідчий СВ розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 за погодженням прокурора Генічеської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 , в рамках здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022230000000466 від 10.12.2022 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України, звернулась до суду з клопотанням про накладення арешту на майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , а саме: транспортний засіб HYUNDAI TUCSON 2000, номерний знак НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 .

Підставою для внесення клопотання стало те, що вказаний транспортний засіб належить підозрюваній ОСОБА_5 та на нього необхідно накласти арешт з метою конфіскації майна, оскільки санкція ч. 4 ст. 111-1 КК України передбачає додаткове покарання у виді конфіскації майна.

Слідчий в судове засідання не з`явилась, надала заяву в якій просила про розгляд клопотання за її відсутності та про задоволення клопотання.

На підставі до ст. 172 КПК України, клопотання розглянуто без участі слідчого, та власника майна.

Дослідивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Слідчим управлінням ГУНП в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022230000000466 від 10.12.2022 року за підозрою ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався,востаннє з 05 годин 30 хвилин 06 лютого 2023 року строком на 90 діб відповідно до Закону України № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку воєнного стану в Україні».

Так, 24.02.2022 військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території.

У період з 24.02.2022 по теперішній час більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями ЗС РФ та на даний час вона знаходиться під окупацією держави-агресора.

Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована РФ територія України (далі тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», станом з 01.03.2022 по 11.11.2022 Херсонська міська територіальна громада включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

07.12.2001 засновано Товариство з обмеженою відповідальністю «Синєвір», (код ЄДРПОУ № 31507214), юридична адреса: Херсонська область, Білозерський район, село Токарівка, траса Ростов-Одеса-Рені, 597 км, основним напрямком діяльності якого є вантажний автомобільний транспорт,торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах, діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, роздрібна торгівля пальним.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань директором ТОВ «Синєвір» з 07.12.2001 є ОСОБА_6 , а головним бухгалтером є ОСОБА_5 .

Так, громадянин України ОСОБА_6 будучи директором ТОВ «Синєвір» та громадянка України ОСОБА_5 будучи головним бухгалтером ТОВ «Синєвір» в точно не встановлений час, але не пізніше початку липня 2022 року перебуваючи за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, попередньо змовилися на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

У подальшому, ОСОБА_5 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше початку липня 2022 року, знаходячись за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, достовірно знаючи про окупацію Херсонської області збройними силами РФ, створення на території міста Херсон так званої окупаційної «військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, розпочала провадити господарську діяльність у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області.

05.07.2022 з метою провадження незаконної господарської діяльності ОСОБА_6 здійснив реєстрацію в окупаційних органах держави-агресора РФ так званого «Общества с ограниченной ответственностью «Синевир» (мовою оригіналу) за юридичною адресою: Херсонська область, Білозерський район, с. Токарівка, траса Ростов-Одеса-Рені, 597 км. з присвоєнням коду платника податків юридичної особи держави-агресора.

Так, ОСОБА_5 як головним бухгалтером так званого «ООО «Синевир», діючи разом з керівником так званого «ООО «Синевир» ОСОБА_6 , в період з липня по листопад 2022 року здійснювала видачу заробітної плати найманим працівникам підприємства у валюті держави-агресора - російському рублі, чим підтримала рішення окупаційної адміністрації держави-агресора РФ щодо введення в обіг у Херсонській області російського рубля як платіжного засобу та єдиної грошової одиниці на окупованій території Херсонської області для інтеграції в банківську систему російської федерації.

Так, у період з 11.07.2022 по 11.11.2022 ОСОБА_5 забезпечуючи ведення бухгалтерського обліку та звітності так званого «ООО «Синевир», яке фактично розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, перебуваючи на тимчасово окупованій території в м. Херсон, діючи в порушення ч. 2 ст. 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», відповідно до якої здійснення господарської діяльності юридичними особами місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України, з метою отримання прибутку та особистого збагачення, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 та на виконання вказівок останнього, діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, вчинила умисні, незаконні дії, спрямовані на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області, в тому числі окупаційною адміністрацією держави - агресора, а саме:

- здійснювала ведення бухгалтерського обліку, з дотриманням норм російського законодавства так званого «ООО «Синевир»(мовою оригіналу);

- здійснювала формування документів з проведення господарських операцій і розрахунків з незаконними органами влади держави-агресора РФ та юридичними особами, створеними окупаційною адміністрацією РФ.

Так, ОСОБА_5 в період з 11.07.2022 по 11.11.2022, перебуваючи на тимчасово окупованій території, а саме в м. Херсон,діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 та на виконання вказівок останнього, провадила господарську діяльність у взаємодії з незаконними органами влади держави-агресора шляхом формування документів з проведення господарських операцій і розрахунків з незаконними органами влади держави-агресора РФ та юридичними особами, створеними окупаційною адміністрацією РФ, а саме:

- рахунку на оплату №5 від 17.08.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязь банк м. Москва» № 40807810300000002570 від ГБУЗ «Херсонский областной центр службы крови» на суму у 19 900 рублів;

- рахунку на оплату №1 від 04.08.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязьбанк м. Москва» № НОМЕР_3 від «Департамента здравоохранения Херсонской области» (мовою оригіналу) на суму 279 015 рублів;

- рахунку на оплату № 9 від 07.09.2022 «ООО Синевир» (мовою оригіналу) на поставку паливно-мастильних матеріалів на розрахунковий рахунок, відкритий в «ПАО Промсвязь банк м. Москва»

№ 40807810300000002570 від «ГБУЗ «Херсонский областной госпиталь ветеранов войны» (мовою оригіналу) на суму 20 400 рублів;

- рахунку на оплату № 370 від 22.07.2022 з надання послуг «Департаменту здравоохранения Херсонкой области» з постачання паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 119 000 рублів;

- рахунку на оплату № 369 від 18.07.2022 з надання послуг «Департаменту здравоохранения Херсоснкой области» з вантажних перевезень м. Херсон - м. Берислав - м. Херсон на загальну суму 25 000 рублів;

Також, ОСОБА_5 діючи за вказівкою ОСОБА_6 , прийняла готівкові кошти в сумі 25 000 рублів отриманих від так званого «Департамента здравоохранения Херсонской области» в касу підприємства згідно прибуткового касового ордера № 1, які остання у подальшому оприбуткувала.

15.12.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є: провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

У зв`язку із не встановленням місця перебування ОСОБА_5 , 15.12.2023 повідомлення, про підозру направлено останній відповідно до вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України.

22.12.2023 беручи до уваги те, що на теперішній час підозрювана перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що остання неодноразово викликалася до органу досудового розслідування, шляхом публікації повістки про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр» від 15.12.2023 та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явилася, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності у зв`язку з чим підозрювану ОСОБА_5 оголошено у міжнародний розшук.

Обгрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення підтверджується:

1. Документами витребуваними з ТОВ «Синєвір», зокрема: печатки які використовувались під час затвердження окупаційної документації ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , транспортними накладними щодо постачання паливно-мастильних матеріалів до незаконних органів влади створеними на тимчасово окупованій території Херсонської області підписаними ОСОБА_6 як директором підприємства ТОВ «Синєвір», квитанціями до приходних касових ордерів, виписки з єдиного реєстру юридичних осіб щодо перереєстрації підприємства на окупаційні стандарти ООО «Синевир» (мовою оригіналу), довідки про відкриття рахунків, копії паспортів і т.д.

2. Протоколом огляду від 21.07.2023 «Выписки из Единого государственного реестра юридических лиц» щодо перереєстрації ТОВ «Синєвір» на ООО «Синевир» на ім`я ОСОБА_6 .

3. Показами свідка ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2., який пояснив, що ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

4. Показами свідка ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3., який показав, що під час окупації ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, перереєстровали ТОВ «Синєвір» на російські стандарти, а головний бухгалтер ОСОБА_5 особисто надавала розпорядження з приводу поставок палива новоствореним окупаційним органам влади.

5. Протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімком зі свідком ОСОБА_8 , який впізнав під №1, головного бухгалтера ТОВ «Синєвир» гр. ОСОБА_5 .

6. Показами свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4., який показав, що під час окупації м. Херсон, ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, а саме: передавали перереєстрованому на російське законодавство «міністерству охорони здоров`я» дизельне пальне, директор ОСОБА_6 надавав у користування свою дачну садибу військовим РФ на лівобережжі Херсонщини, а головний бухгалтер ОСОБА_5 агітувала на отримання російських паспортів.

7. Показами свідка ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5., який показав, що під час окупації директор ОСОБА_6 та головний бухгалтер ОСОБА_5 , незаконно проводили господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора. ОСОБА_6 підписував договори про постачання палива з рядом медичних закладів, торговим морським портом м. Херсон, а ОСОБА_5 збирала необхідний пакет документів щодо перереєстрації ТОВ «Синєвір» на російські стандарти.

8. Протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімком зі свідком ОСОБА_9 , який впізнав під №1, головного бухгалтера ТОВ «Синєвир» гр. ОСОБА_5 .

9. Протоколом обшуку від 18.09.2023 за місцем за місцем фактичного розташування ТОВ «Синєвір» за адресою: м. Херсон, вул. Ракетна, 110, в ході якого було вилучено документи щодо ведення господарської діяльності ТОВ «Синєвір» в період окупації військовими РФ м. Херсону (товаро-транспортні накладні, рахунки на оплату, договори щодо поставки палива з незаконними органами влади створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон,виписки з єдиного реєстру юридичних осіб щодо перереєстрації підприємства на окупаційні стандарти ООО «Синевир» (мовою оригіналу).

10. Протоколом огляду документів від 11.10.2023 щодо огляду документів які підтверджують провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території м. Херсон, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора директора ОСОБА_6 та головного бухгалтера ОСОБА_5 .

11. Висновками експертів за результатами судової почеркознавчої експертизи: №СЕ-19/115-23/14173-ПЧ від 16.10.2023, за результатами яких встановлено, що текст та підписи у документах, щодо ведення господарської діяльності ОСОБА_5 виконані нею власноруч.

Згідно інформації Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області за вих. № 31/21-757-9-23 від 27.07.2023 підозрювана ОСОБА_5 , є власником транспортного засобу - HYUNDAI TUCSON 2000, номерний знак НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 .

Отже, слідчий просить накласти арешт на майно яке належить підозрюваній ОСОБА_5 з метою конфіскації майна, оскільки санкція ч. 4 ст. 111-1 КК України передбачає додаткове покарання у виді конфіскації майна.

При вирішенні питання про арешт майна для прийняття законного та справедливого рішення слідчий суддя, згідно ст.ст. 132, 173 КПК України, повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказ у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.

Частиною 1 ст.170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Відповідно до п. 3 ч.2 ст.170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

У випадку передбаченому пунктом 3 частини другої статті 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд, у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Згідно вимог ст.173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.

Враховуючи, що санкція статті ч.4 ст. 111-1 КК України в який підозрюється ОСОБА_5 передбачає додаткове покарання у вигляді конфіскації майна, враховуючи вимоги п.3 ч.2 ст. 170 КПК України, слідчий суддя вважає, що клопотання про накладення арешту на майно належне ОСОБА_5 підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 131-132, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Накласти арешт на майно, з забороною його розпорядження, відчуження, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст. 28, ч.4 ст. 111-1 КК України , а саме транспортний засіб HYUNDAI TUCSON 2000, номерний знак НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 .

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116441056
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —487/5492/23

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 18.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 17.01.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

Постанова від 27.12.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Щербина С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні