Рішення
від 22.01.2024 по справі 140/33657/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2024 року ЛуцькСправа № 140/33657/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О.О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кубай Логістик» до Волинської митниці про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кубай Логістик» (далі ТзОВ «Кубай Логістик», позивач) звернулося з позовом до Волинської митниці (далі митниця, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару №КТ-UA205000-0057-2023 від 31.10.2023.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою митного оформлення товару декларант позивача подав до Волинської митниці митну декларацію (далі МД) №23UA2051400088390U2. Однак, рішенням Волинської митниці про визначення коду товару від 31.10.2023 № KT-UA205000-0057-2023 встановлено, що вказаний товар повинен класифікуватися за кодом УКТ ЗЕД - «8302300090». Підставою для прийняття такого рішення були лише посилання на норми чинного законодавства. Жодні проби не відбирались та експертизи митним органом не замовлялись та не проводились. Позивач вказує, що декларантом до декларації було надано весь перелік необхідних для митного оформлення документів. Крім того, позивачем зв`язку із складністю класифікації товару та у зв`язку із винесення митним органом оскаржуваного рішення про визначення коду товару було замовлено висновок судового експерта №0711/1 від 08.11.2023. Даним висновком встановлено, що характеристики автомобільних аксесуарів у склад яких входить: накладки, бризговики, молдінги, рейлінги, багажники на дах, пороги, спойлети тощо (повний перелік таблиця 1), що постачається ТзОВ «Кубай Логістик» у рамках контракту від 15.04.2023 №11/23 та інвойсу №23НА380А від 06.08.2023 та пред`явлені до митного оформлення за митною декларацією 23.10.2023№23UA205140088390U2, відповідають характеристикам товарної позиції: 8708 частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705. Вищезазначене випливає з того, що у поясненнях вказаних автомобільних аксесуарів до товарних позиції 8708 описано достатньо точно та повно ніж у інших товарних позиціях, таких як наприклад 3926 інші вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позицій 3901-3914 та 8302 арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби з недорогоцінних металів, що використовуються для меблів, дверей, сходів, вікон, віконниць, у кузовах транспортних засобів, для лимарських виробів, валіз, ящиків, скриньок та аналогічних виробів; вішалки для шляп, гачки для шляп, кронштейни та аналогічні вироби з недорогоцінних металів; ролики з арматурою з недорогоцінних металів; автоматичні пристрої з недорогоцінних металів для закривання дверей (доводчики), оскільки, автомобільні аксесуари не є кріпильними виробами та фурнітурою, і не класифікується дорогоцінний чи не дорогоцінний метал.

З наведених підстав позивач вважає оскаржуване рішення необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 15.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву відповідач позовні вимоги заперечив та у їх задоволенні просив відмовити (а.с.69-73). В обґрунтування цієї позиції вказав, що згідно електронного розподілу ВМО №1 митного поста «Луцьк» Волинської митниці прийнято до оформлення МД №23UA205140088390U2, за якою пред`явлений товар 1 класифіковано за кодом 8708 2990 00 згідно з УКТЗЕД, товар 2 класифіковано за кодом 8512 2000 90 згідно з УКТЗЕД. Під час опрацювання вказаної МД та поданих до митного оформлення документів відбулося автоматичне спрацювання АСАУР, яке визначило перелік обов`язкових митних формальностей для забезпечення проведення митного контролю та оформлення товарів. Також враховуючи опис, характеристики товару, спрацювання системи АСАУР, посадовою особою ВМО №1 митного поста «Луцьк» до відділу митних платежів та класифікації товарів Волинської митниці було направлено запит №088390 від 24.10.2023 з метою вирішення складного випадку класифікації. Причина запиту: «Спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками. Можлива класифікація товару за кодом 8708 29 90 00 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 5%) із більшою ставкою ввізного мита за кодом 3926 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 6,5%). За результатами опрацювання запиту відділом УМПКМВ та МТР ЗЕД було прийняте рішення про визначення коду товару від 31.10.2023 № КТ- UA205000-0057-2023, відповідно до якого частина товару № 1, заявленого до митного оформлення за МД від 23.10.2023 № 23UA205140088390U2, за своїм призначенням є фурнітурою та елементами кріплення для транспортних засобів, а не частинами кузовів, виникла необхідність в отриманні додаткової інформації про матеріал виготовлення товару, так як фурнітура та елементи кріплення можуть класифікуватись в товарних позиціях 3926 та 8302 УКТЗЕД.

Відповідно до прийнятого рішення про визначення коду товару від 31.10.2023 № KT-UA205000-0057- 2023, Товар № 1 класифіковано: як фурнітура для кузовів транспортних засобів пластмасова (рейлінги, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, шторка ролета (полиця) багажного відділення, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, спойлер кришки багажника автомобіля, накладки пластикові на кузов автомобіля (на бампер, ручки протитуманні фари)) за кодом 3926 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 6,5%); як частини для кузовів (автомобільні бризковики) за кодом 8708 29 90 00 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 5%); як арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби для автотранспортних засобів з недорогоцінних металів (рейлінги на дах авто з кріпленнями, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, накладки на бампер кузова автомобіля) за кодом 8302 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 10%). В графі 31 МД від 23.10.2023 № 23UA205140088390U2 та в електронному інвойсі не зазначались артикули товарів, заявлених до митного оформлення. Зміна коду товару призвела до зміни сум митних платежів, що підлягали б сплаті за МД від 23.10.2023 № 23UA205140088390U2, у розмірі 13034,36 грн.

Також відповідач вважає безпідставним посилання позивача на висновок експерта №0711/1 від 08.11.2023, який було складено щодо даного товару, оскільки наведений висновок суперечить та не узгоджується із правовою позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в Постанові Пленуму «Про Довідку щодо узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Митного кодексу України в редакції від 13.03.2012 року» від 13.03.2017 №2 та вказує на перевищення судовим експертом наданих йому повноважень в частині встановлення кодів УКТЕЗД.

З наведених підстав відповідач просив у задоволенні позову відмовити повністю.

У відповіді на відзив (а.с.134-143) позивач вказав, що митним органом зовсім не роз`яснено на підставі чого ним прийнято оспорюване рішення про зміну коду товару, адже митним органом не було проведено жодних експертиз не відбирались зразки товарів, не передавались до спеціалізованих експертів чи підрозділів митного органу з метою визначення коду товару та причин його невизнання та зміни. В свою чергу, ТзОВ «Кубай Логістик» звернулось до фахівця, а саме судового експерта, який підтвердив обраний декларантом код УКТ ЗЕД визначений в митній декларації. Митний орган у відзиві не спростував жодного висновку експерта, яким обгрунтовано позов. Більше цього, ТзОВ «Кубай Логістик» було подано до митого органу Волинській митниці на цей же митний пост Луцьк аналогічний товар - частини та пристрої моторних транспортних засобів (решітки радіатора, бокові пороги, накладки на пороги, розширювачі колісних арок), зокрема за митними деклараціями: №22UA205140090562U2 від 15.12.2022, №23UA205140063095U4 від 09.08.2023, за цим же кодом товару і Волинська митниця завершила вказані митні оформлення за 1 методом підтвердивши обраний декларантом код товару УКТ ЗЕД 87082990 та не приймала жодних рішень про зміну коду товару. Аналогічні товари частини та пристрої моторних транспортних засобів (решітки радіатора, бокові пороги, накладки на пороги, розширювачі колісних арок) які зазначені у вказаних вище деклараціях постачались теж з Китаю в адресу ТзОВ «Кубай Логістик».

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 15.04.2023 між ТзОВ «Кубай Логістик» (покупець) та компанією CHANGZHOU HARMONIOUS IMPORT AND EXPORT COMPANY CO., LTD (продавець) укладено контракт №11/23, відповідно до якого продавець продає, а покупець купує товар, в асортименті вказаному в інвойсі, який є невід`ємною частиною контракту. Товар поставляється партіями на умовах, погоджених сторонами в даному контракті і проформах-інвойсах, згідно правил Інкотермс 2020. У випадку, якщо в проформах-інвойсах не погоджені умови поставки, товар може поставлятися на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2020. Ціна на товар включає в себе вартість упаковки, маркування, страхування і навантаження товару на транспортний засіб (якщо товар поставляється на умовах EXW правил Інкотермс 2020). Оплата товару по даному контракту здійснюється на умовах, визначених в проформах-інвойсах і може включати в себе: після сплату і передоплату (а.с.12-17).

На виконання умов контракту від 15.04.2023 №11/23 компанією CHANGZHOU HARMONIOUS IMPORT AND EXPORT COMPANY CO., LTD складено рахунок-фактуру від 06.08.2023 №23НА380А на товар: бокові пороги (87081000), кількість 118 наборів, ціна за одиницю 56,9 дол.США, загальна сума 6715,00 дол.США; рейлінги (87082990), кількість 232 набори, ціна за одиницю 19,4 дол.США, загальна сума 4500,00 дол.США; автомобільні обвіси (87082990), кількість 176 наборів, ціна за одиницю 8,5 дол.США, загальна сума 1500,00 дол. США; автомобільні фари, кількість 4 штуки, ціна за одиницю 50 дол.США, загальна сума 200,00 дол.США. Разом 12915,00 дол.США (а.с.29-30).

З метою митного оформлення товару 23.10.2023 декларантом в інтересах ТзОВ «Кубай Логістик» подано МД №23UA205140088390U2, згідно якої:

- Товар №1 «Частини та пристрої моторних транспортних засобів для кузовів (включаючи кабіни): бокові пороги SIDE STEP 118 шт; реслінги на дах ROOF RACK 232 шт; автомобільні обвіси CAR BODYKITS 176 шт. Виробник CHANGZHOU HARMONIOUS IMPORT AND EXPORT COMPANY LIMITED» заявлено до митного оформлення за кодом 87082990 згідно з УКТ ЗЕД;

- Товар 2 «Прилади освітлювальні або візуальної сигналізації, які використовуються на моторних транспортних засобах: фара основна CAR LAMP 4 шт. Виробник CHANGZHOU HARMONIOUS IMPORT AND EXPORT COMPANY LIMITED» заявлено до митного оформлення за кодом 85122000 згідно з УКТ ЗЕД.

До вказаної МД були додані наступні документи: контракт від 15.04.2023 №11/23 (а.с.12-17); рахунок-фактуру від 06.08.2023 №23НА380А (а.с.29-30); пакувальний лист (а.с.31-32); автотранспортну накладну від 18.10.2023 №3215 (а.с.93).

24.10.2023 митним органом проведено огляд товару, що підтверджується актом про проведення (переогляду) огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №23UA205140088390U2 (а.с.83-86).

31.10.2023 Волинською митницею прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-UA205000-0057-2023 (а.с.21-22), яким Товар №1 класифіковано наступним чином:

- фурнітура для кузовів транспортних засобів пластмасова (рейлінги, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, шторка ролета (полиця) багажного відділення, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, спойлер кришки багажника автомобіля, накладки пластикові на кузов автомобіля (на бампер, ручки протитуманні фари)) визначено за кодом 3926 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД;

- частини для кузовів (автомобільні бризковики) визначено за кодом 8708 29 90 00 згідно УКТ ЗЕД;

- арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби для автотранспортних засобів з недорогоцінних металів (рейлінги на дах авто з кріпленнями, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, накладки на бампер кузова автомобіля) визначено за кодом 8302 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД.

Також відповідачем прийнято картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA205140/2023/033267 (а.с.23-24).

Позивач не погоджується з правомірністю прийнятого відповідачем рішення про визначення коду задекларованого товару, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню митниці, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 8 МК України митна справа здійснюється на основі принципів: виключної юрисдикції України на її митній території; виключних повноважень митних органів України щодо здійснення митної справи; законності та презумпції невинуватості; єдиного порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України; спрощення законної торгівлі; визнання рівності та правомірності інтересів усіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності; додержання прав та охоронюваних законом інтересів осіб; заохочення доброчесності; гласності та прозорості; відповідальності всіх учасників відносин, що регулюються цим Кодексом.

Згідно з статтею 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до частин першої - п`ятої статті 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо. Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно з частиною сьомою статті 69 МК Українирішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення відповідно до глави 4 цього Кодексу.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер (частина восьма статті 69 МК України).

Порядок роботи відділу митних платежів підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397 (далі - Порядок №650, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 2 розділу 1 Порядку №650 визначено, що контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку №650 посадові особи Підрозділу, ПМО здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час виконання митних формальностей. Обсяг митного контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів, визначається на підставі результатів застосування системи управління ризиками.

Пунктом 2 розділу II цього Порядку передбачено, що контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності:

опису товару в митній декларації процедурі декларування відповідно до вимог Кодексу;

відомостей про товар та код товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, із врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, відповідно до вимог Кодексу.

У разі якщо посадова особа ПМО не може однозначно перевірити правильність класифікації товарів на підставі задекларованих відомостей, така посадова особа у паперовій або електронній формі надсилає повідомлення декларанту або уповноваженій ним особі про необхідність надання додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД. Строк надання додаткових документів та/або відомостей не має перевищувати 10 календарних днів з дня отримання такого повідомлення. У разі відмови у наданні або ненаданні додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД, у строк, встановлений пунктом 3 цього розділу, перевірка правильності класифікації товарів здійснюється за наявними документами та/або відомостями з використанням довідкової інформації (пункти 3, 4 розділу ІІ Порядку №650).

Пунктами 5, 6 розділу ІІ Порядку №650 визначено, що у разі надання додаткових документів та/або відомостей, які підтверджують задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД, у строк, встановлений пунктом 3 цього розділу, такі документи та/або відомості обов`язково враховуються під час перевірки правильності класифікації товарів, за результатами якої посадова особа ПМО: підтверджує задекларований код товару згідно з УКТ ЗЕД; або передає виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією до Підрозділу.

Крім випадку, передбаченого абзацом третім пункту 5 цього розділу, передання виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією здійснює ПМО: у складних випадках класифікації товарів; на вимогу Підрозділу або підрозділу митних компетенцій, у тому числі за результатами самостійного виявлення порушення правил класифікації товарів під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, моніторингу митних декларацій, щодо яких посадові особи ПМО виконують митну формальність щодо перевірки правильності класифікації товарів; в інших випадках, передбачених законодавством України з питань митної справи.

Передання виконання митної формальності щодо перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією здійснює посадова особа ПМО за допомогою автоматизованої системи митного оформлення (далі - АСМО) шляхом оформлення запиту за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку виконання митних формальностей (далі - Запит) (пункт 7 розділу ІІ Порядку).

Посадова особа Підрозділу або підрозділу митних компетенцій у строк не більше 10 календарних днів з дня отримання Запиту здійснює класифікацію товарів, за результатами якої: підтверджує задекларований код товару згідно з УКТЗЕД; або приймає Рішення (пункт 9 розділу ІІ Порядку №650).

Крім того, пунктом 10 розділу ІІ Порядку №650 передбачено, що якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба у спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, митний орган може звернутися до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи до його відокремленого підрозділу або іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі виникнення:

необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації;

складних випадків класифікації товарів, вирішення яких потребує проведення досліджень.

У такому разі Підрозділ або підрозділ митних компетенцій готує та надсилає запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) із зазначенням переліку завдань та питань, що мають бути з`ясовані для встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Аналіз змісту вищенаведених норм свідчить про те, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження митного органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Аналогічна правова позиція наведена у постановах Верховного Суду від 03.04.2018 у справі №814/1256/17 та від 20.06.2019 №826/7208/16.

Відповідно до Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів» від 17.05.2002 №466/2002 (далі - Указ №466) Україна приєдналась до вказаної системи. Згідно з пунктом «а» статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.1983, що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов`язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов`язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об`єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.

Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428 (далі - Порядок №428).

Відповідно до пункту 3 Порядку №428 УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Згідно з пунктом 6 Порядку №428 пропозиції щодо внесення змін до УКТЗЕД у зв`язку із змінами, що вносяться Всесвітньою митною організацією до Гармонізованої системи, а також Європейським Союзом до Комбінованої номенклатури, надсилаються Держмитслужбою до Мінфіну для їх опрацювання та подання Мінекономіки з метою врахування під час підготовки пропозицій щодо внесення змін до Митного тарифу України.

Відповідно до пункту 12 Порядку №428 пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні.

01.01.2023 набрав чинності Закон України від 19.10.2022 №2697-IX «Про Митний тариф України» (далі Закон №2697-IX).

Як уже зазначалося, імпортований позивачем Товар 1 було задекларовано за кодом УКТ ЗЕД 87082990.

Відповідно до Додатку Закону №2697-IX (Групи 50-97)» та Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543 (далі - Пояснення до УКТЗЕД) Група 87 має назву «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».

Відповідно до примітки, ця група не включає залізничний або трамвайний рухомий склад, призначений для переміщення тільки колією.

У цій групі термін «трактори» означає транспортні засоби, призначені головним чином для буксирування чи штовхання інших транспортних засобів, пристроїв і вантажів, незалежно від того, мають вони чи ні допоміжні пристосування, у поєднанні з основним застосуванням трактора, для перевезення інструментів, насіння, добрив тощо.

Машини та робочі інструменти, які сконструйовані для установлення на тракторах товарної позиції 8701 і розглядаються як взаємозамінне устаткування, включаються до відповідних товарних позицій навіть у разі, якщо вони постачаються разом з трактором незалежно від того, встановлені вони на ньому чи ні.

Шасі автомобільні з кабіною включаються до товарних позицій 87028704, а не до товарної позиції 8706.

До товарної позиції 8712 включаються всі двоколісні велосипеди для дітей. Інші дитячі велосипеди включаються до товарної позиції 9503.

Примітка до товарної підпозиції:

1. До товарної підпозиції 8708 22 включаються:

(a) передні вітрові стекла (лобові стекла), задні вікна та інші вікна, обрамлені, та;

(b) передні вітрові стекла (лобові стекла), задні вікна та інші вікна, обрамлені або ні, що включають нагрівальні пристрої або інше електричне чи електронне обладнання, коли вони придатні для використання виключно або головним чином з моторними транспортними засобами товарних позицій 87018705.

Додаткові примітки України:

1.Моторними транспортними засобами, що використовувалися, вважаються такі, на які були або є реєстраційні документи, видані уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, що дають право експлуатувати ці транспортні засоби.

2.Кузовами для моторних транспортних засобів, що використовувалися, вважаються такі, які вже були встановлені на транспортному засобі або з моменту виготовлення яких минуло більше одного року.

3.У цій групі термін «укомплектовані» застосовується до кузовів для промислового складання моторних транспортних засобів товарної позиції 8703, пофарбованих, повністю або не повністю укомплектованих елементами та приладами внутрішнього і зовнішнього обладнання.

4.Термін «не укомплектовані» застосовується до кузовів для промислового складання моторних транспортних засобів товарної позиції 8703, пофарбованих або нефарбованих, із встановленими на них дверима і капотами або без них, без елементів та приладів внутрішнього та зовнішнього обладнання.

До цієї групи включаються такі транспортні засоби, крім деяких рухомих машин Розділу XVІ (див. Пояснення до товарних позицій 8701, 8705 і 8716):

1.Трактори (товарна позиція 8701).

2.Моторні транспортні засоби, призначені для перевезення людей (товарна позиція 8702 або 8703) або вантажів (товарна позиція 8704), або спеціального призначення (товарна позиція 8705).

3.Транспортні засоби вантажні, самохідні, не обладнані підіймачами або навантажувальними пристроями, які використовуються на заводах, складах, у портах чи аеропортах для перевезення вантажів на короткі відстані, а також тягачі, використовувані на залізничних платформах (товарна позиція 8709).

4.Бойові самохідні бронемашини з моторним приводом (товарна позиція 8710).

5.Мотоцикли та коляски до них; велосипеди та інвалідні коляски, з двигуном або без двигуна (товарні позиції 8711 8713).

6.Дитячі коляски (товарна позиція 8715).

7.Причепи і напівпричепи та інші несамохідні транспортні засоби, тобто транспортні засоби, які буксируються іншим транспортним засобом, штовхаються або ведуться вручну чи гужовою тягою (товарна позиція 8716).

До цієї групи також включаються транспортні засоби на повітряній подушці, призначені для пересування по суші або по суші і по воді і по певних водних поверхнях (болота і т.п.) (див. Примітку 5 до Розділу XVІІ).

Класифікація транспортного засобу не залежить від операцій, які здійснюються після збірки всіх деталей у скомплектований транспортний засіб, таких як: фіксація ідентифікаційного номеру транспортного засобу, зарядка гальмівної системи і видалення повітря з гальм, зарядка системи рульового підсилювача (гідропідсилювач рульового управління) і системи охолодження та кондиціонування, регулювання фар, регулювання розвалу-сходження і регулювання гальм. Класифікація здійснюється відповідно до Правила 2а Основних правил інтерпретації класифікації товарів

Неукомплектований або незавершений транспортний засіб класифікується як відповідний укомплектований чи готовий транспортний засіб за умови, що він має, власне кажучи, властивості останнього (див. Правило 2а Основних правил інтерпретації класифікації товарів), наприклад:

(А)Моторний транспортний засіб, на якому ще не встановлені колеса, шини та акумуляторні батареї.

(B)Моторний транспортний засіб, на якому ще не встановлений двигун або внутрішнє устаткування.

(C)Двоколісний велосипед без сідла і шин.

До цієї групи також відносяться частини та пристрої, які ідентифікуються як частини, придатні для використання винятково або переважно з транспортними засобами, включеними до неї за умови додержання положень Приміток до Розділу XVІІ (див. Загальні положення до цього розділу).

Слід зазначити, що автомобілі-амфібії класифікуються як автомобілі цієї групи. Проте літальні апарати, спеціально сконструйовані для можливості застосування їх також як дорожні транспортні засоби, класифікуються як літальні апарати (товарна позиція 8802).

До цієї групи також не включаються:

(а)транспортні засоби та їх частини, виконані в розрізі і призначені для демонстраційних цілей та непридатні для інших цілей (товарна позиція 9023);

(b)колісні іграшки для катання дітей, а також дитячі велосипеди (крім дитячих двоколісних велосипедів) (товарна позиція 9503);

(c)зимовий спортивний інвентар, такий як сани бобслей, тобогани та аналогічний інвентар (товарна позиція 9506);

(d)транспортні засоби, які спеціально розроблені для використаня у парках розваг (парках атракціонів, тематичних парках), аквапарках та на ярмаркових розвагах (товарна позиція 9508).

Додаткові загальні положення.

1. В УКТЗЕД «нові транспортні засоби» означає транспортні засоби, які ніколи не були зареєстровані.

2. В УКТЗЕД «транспортні засоби, що використовувались» означає транспортні засоби, які були зареєстровані щонайменше один раз.

Додаткові загальні положення України.

У групі 87 транспортні засоби, на які видані тимчасові реєстраційні документи уповноваженими державними органами влади, в тому числі іноземними, на термін, необхідний для здійснення транспортування нового транспортного засобу самоходом від країни-виробника до місця призначення в Україні, фізичними або юридичними особами, не вважаються такими, що були у використанні.

Що стосується пояснення до товарної позиції 8708: «Частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705», то до цієї товарної позиції включаються частини і пристрої до моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 8705 за умови, що такі частини і пристрої відповідають двом таким вимогам:

і) вони повинні бути ідентифіковані як придатні для використання винятково чи переважно з вищезгаданими транспортними засобами; і

іі) вони не повинні виключатися положеннями Приміток до Розділу XVІІ (див. Загальні положення).

Частини та пристрої цієї товарної позиції містять:

(А) Шасі-рами моторних транспортних засобів складені (незалежно від того, укомплектовані вони колесами чи ні, але без двигунів) та їхні частини (лонжерони, розтяжки, поперечки; елементи кріплення підвісок; опорні елементи і кронштейни до кузовних деталей, двигуна, підніжок, акумуляторів або паливних баків і т.п.).

(B) Частини кузовів і відповідні приладдя, наприклад, планки настилу підлоги, боковини, передні чи задні панелі, багажні відділення і т.п.; двері та їх частини; капоти; обрамлені вікна, вікна; вікна, укомплектовані обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами, віконні рами; підніжки; крила, бризковики; приладові щитки; облицювання радіаторів; кронштейни для кріплення номерних знаків; бампери та ікла бамперів; кронштейни рульової колонки; зовнішні багажники; козирки; неелектричні обігрівачі та розморожувальне обладнання, які працюють від теплової енергії, виробленої двигуном автомобіля; ремені безпеки, призначені для постійного кріплення в автомобілі для забезпечення безпеки людей; підлогові килимки (крім килимків з текстильних матеріалів або з незатверділої вулканізованої гуми) і т.п. Вузли складені (включаючи шасі-кузова несівної конструкції), які ще не мають властивостей не повністю укомплектованих кузовів, наприклад, ще не укомплектовані дверима, крилами, капотами і кришками задніх відділень і т.п., включаються до цієї товарної позиції, а не до товарної позиції 8707.

(C) Муфти зчеплення (конусні, дискові, гідравлічні, автоматичні і т.п., але не електромагнітні зчеплення товарної позиції 8505), картери зчеплення, диски та важелі і встановлені накладки.

(D) Коробки передач усіх типів (механічні, з підвищувальною передачею, з механізмом попереднього вибору передач, електромеханічні, автоматичні і т.п.); гідротрансформатори, картери коробок передач; вали (крім внутрішніх частин двигунів або електромоторів); шестірні зубчастих передач; кулачкові муфти включення прямої передачі, стрижні вилок переключення передач і т.п.

(E) Ведучі мости з диференціалами, неведучі мости (передні або задні); картери диференціалів; сонячні та планетарні шестірні; маточини, поворотні кулаки, кронштейни поворотних клаків.

(F) Інші частини та елементи трансмісії (наприклад, карданні вали, півосі; шестірні, зубчасті передачі; підшипники ковзання для валів; редуктори складені; універсальні шарніри). Але до цієї товарної позиції не включаються такі внутрішні частини двигунів як шатуни, штоки штовхальників клапанів і штовхальники клапанів товарної позиції 8409, а також колінчасті вали, кулачкові вали та маховики товарної позиції 8483.

(G) Частини рульового механізму (наприклад, рульова колонка, рульові тяги та важелі, поперечні тяги поворотних цапф; картери; рейкові передачі; сервопідсилювачі рульового керування).

(H) Гальма (барабанні, секторні, дискові і т.п.) та їх частини (диски, барабани, гальмові циліндри, змонтовані гальмові накладки, живильні бачки для гідравлічних гальм і т.п.); гальмові системи з сервопідсилювачем і їх частини.

(ІJ) Амортизатори підвіски (фрикційні, гідравлічні і т.п.) та інші частини підвіски (крім ресорних пружин), торсіонні важелі.

(K) Ходові колеса (штамповані зі сталі, з дротяними спицями і т.п.), незалежно від того, укомплектовані вони шинами чи ні; гусениці та комплекти котків до гусеничних транспортних засобів; ободи, диски, ковпаки маточин і спиці.

(L) Пристрої керування, наприклад, рульові колеса, рульові колонки і картери рульового механізму, мости з керованими колесами; важелі переключення передач і важелі стоянкових гальм; привід дросельної заслінки, педалі гальма і зчеплення; тяги приводу гальм і муфти.

(M) Радіатори, глушники та вихлопні труби, паливні баки і т.п.

(N) Тросики приводу керування зчепленням, гальмами, акселератором та аналогічні тросики, які складаються з гнучкої зовнішньої оболонки і рухомого внутрішнього троса. Вони подані у вигляді відрізків потрібної довжини і мають кінцеві елементи кріплення.

(O) Пневмоподушки безпеки всіх типів з системою надування (наприклад, пнемоподушки безпеки зі сторони водія, пасажирські пневмоподушки безпеки для установки в двірні панелі з метою захисту від бокових ударів або пневмоподушки безпеки для установки в стелю автомобіля для додаткового захисту голови) та їх частини. Система надування складається з запалювача та ємності з пропелантом, для того щоб безпосередньо спрямовувати газ в пневмоподушку. В цю товарну позицію не включаються телеметричні датчики та електронні регулятори, так як вони не вважаються частинами системи надування.

До цієї товарної позиції не включаються гідравлічні чи пневматичні циліндри товарної позиції 8412.

Додаткові пояснення до товарних категорій: Пояснення до товарної категорії 8707 10 10, з внесенням відповідних змін (mutatіs mutandіs), застосовуються до частин пристроїв, призначених для промислового складання.

8708 70 91 - частини коліс цієї товарної категорії, зазвичай використовуються в автобусах або у вантажних автомобілях. Вони, як правило, мають зіркоподібну форму з п`ятьма або шістьма променями і призначені для використання зі знімними ободами.

8708 70 99 - поряд із частинами та пристроями, згадуваними в Поясненнях до товарної позиції 8708, другий абзац (K), ця товарна категорія включає противаги для балансування коліс.

8708 80 55 - стабілізатори поперечної стійкості являють собою пружини для транспортних засобів, призначені для передавання сил, що діють на підвіску, від одного боку транспортного засобу до іншого.

У більшості випадків вони складаються зі сталевих стрижнів круглого поперечного перерізу, зазвичай зігнутих на майже U-подібну форму.

Торсіони - це сталеві стрижні, які зазвичай круглі, але можуть бути іноді квадратними або у вигляді зв`язок декількох прямокутних стрижнів.

Торсіони мають лінійну характеристику, тобто крутний момент, прикладений до одного кінця стрижня, є пропорційним куту утворюваного ним закручування.

8708 99 10 8708 99 97 ці товарні категорії не включають:

a) шасі для автомобілів товарних позицій 8702 8704, на які не встановлено двигун, але встановлена кабіна (товарна позиція 8702 , 8703 або 8704);

b) підголівники для автомобільних сидінь (товарна позиція 9401 або 9404).

Спірним рішенням про визначення коду товару від 31.10.2023 №КТ-UA205000-0057-2023 відповідач класифікував частину імпортованого позивачем товару 1 як фурнітура для кузовів транспортних засобів пластмасова (рейлінги, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, шторка ролета (полиця) багажного відділення, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, спойлер кришки багажника автомобіля, накладки пластикові на кузов автомобіля (на бампер, ручки протитуманні фари)) за кодом 3926 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД; як частини для кузовів (автомобільні бризковики) за кодом 8708 29 90 00 згідно УКТ ЗЕД; як арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби для автотранспортних засобів з недорогоцінних металів (рейлінги на дах авто з кріпленнями, бокові пороги до автомобіля з кріпленнями, поперечні рейлінги багажника на дах автомобіля, накладки на бампер кузова автомобіля) за кодом 8302 30 00 90 згідно УКТ ЗЕД.

Суд не погоджується із такою класифікацією митницею частини спірного Товару №1 з наступних підстав.

Так, відповідно до Пояснень до товарної позиції 3926 «Інші вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позицій 3901-3914» до цієї товарної позиції включаються вироби, в іншому місці не зазначені, із пластмас (як визначено в Примітці 1 до цієї групи) чи з інших матеріалів товарних позицій 39013914.

До них відносяться:

(1) Одяг та додаткові речі (крім іграшок), виконані зшиванням чи склеюванням листів пластмаси, наприклад, фартухи, ремені, дитячі нагрудники, плащі, підпахівники і т. д. Знімні пластмасові каптури включаються до цієї товарної позиції, якщо вони подані разом з пластмасовими плащами, до яких вони належать.

(2) Пристосування (кріпильні вироби та фурнітура) до меблів, транспортних засобів або аналогічні вироби.

(3) Статуетки та інші декоративні вироби .

(4) Пилозахисні покриття, захисні мішки, навіси, швидкозшивачі, папки для документів і книжок, обкладинки книжок і т.п. захисні вироби, виготовлені шляхом зшивання або склеювання листів з полімерних матеріалів.

(5) Прес-пап`є, ножі для різання паперу, блокноти з промокальним папером, футляри для ручок, закладки для книг і т. д.

(6) Гвинти, болти, шайби та аналогічні вироби загального користування.

(7) Транспортерні стрічки, привідні паси чи елеваторні паси, нескінченні чи розрізані уздовж та з`єднані кінцями або оснащені кріпленнями.

Транспортерні стрічки, привідні паси чи елеваторні паси, або іншого типу, подані з машинами чи апаратурою, для якої вони призначені, змонтовані чи незмонтовані, класифікуються разом з цією машиною або пристроєм (наприклад, у розділі XVІ). Крім того, до цієї товарної позиції не включаються транспортерні стрічки або привідні паси з текстильного матеріалу, просоченого, з покриттям чи дубльованого (прошарованого) полімерним матеріалом (розділ XІ, наприклад, товарна позиція 5910).

(8) Іонообмінні колонки, заповнені полімерами товарної позиції 3914.

(9) Пластмасові контейнери, проміжок між стінками яких заповнено карбоксиметилцелюлозою (використовувані як ємності для льоду).

(10) Коробки чи ящики для інструментів, що не мають спеціальної форми чи спеціальних пристосувань усередині для розміщення конкретних інструментів, разом з їх приладдям або без них (дивись пояснення до товарної позиції 4202).

(11) Соски-пустушки; пузирі для льоду; спринцівки; клізми та пристрої для них; подушки для інвалідів та аналогічні подушки для догляду за хворими; пессарії; презервативи (профілактичні засоби); балони для шприців.

(12) Різні інші вироби, такі як застібки для сумок, куточки для валіз, підвісні гачки, захисні ковпачки і прокладки, установлювані під меблями, ручки (на робочих інструментах, ножах, вилках і т. п.), намистини, стекла годинників, цифри та літери, ярлики для багажу.

(13) штучні нігті.

До цієї товарної позиції не включаються предмети домашнього вжитку такі як урни для сміття та мобільні баки для сміття (в тому числі для застосування на вулиці).

Що стосується товарної позиції 8302 «Арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби з недорогоцінних металів, що використовуються для меблів, дверей, сходів, вікон, віконниць, у кузовах транспортних засобів, для лимарських виробів, валіз, ящиків, скриньок та аналогічних виробів; вішалки для шляп, гачки для шляп, кронштейни та аналогічні вироби з недорогоцінних металів; ролики з арматурою з недорогоцінних металів; автоматичні пристрої з недорогоцінних металів для закривання дверей (доводчики)», то до цієї товарної позиції включаються допоміжна арматура та кріплення загального призначення з недорогоцінних металів, які широко використовуються в меблях, дверях, вікнах, кузовах і т.п. Товари в рамках таких загальних класів залишаються в цій товарній позиції, навіть якщо вони призначені для особливого використання (наприклад, дверні ручки чи петлі для автомобілів). Проте ця товарна позиція не охоплює товари, що утворять суттєву частину структури виробу, такі як віконні рами або обертальні пристрої обертових крісел.

До цієї товарної позиції включаються:

(А) Петлі всіх типів (наприклад, шарнірні петлі, підвісні петлі, кутові петлі, ремінні петлі і талі).

(B) Ролики, відповідно до визначення в Примітці 2 до цієї групи.

Для включення до цієї товарної позиції ролики повинні мати арматуру з недорогоцінного металу, проте коліщата можуть складатися з будь-якого матеріалу (крім дорогоцінного металу).

У разі, якщо ролики оснащені пневматичними шинами, діаметр ролика повинен вимірюватися разом із шиною, надутою до нормального тиску.

Класифікація роликів у цій товарній позиції не залежить від наявності на них спиць.

Ролики, що не відповідають даним у тексті товарної позиції визначенням або Примітці 2 до цієї групи, сюди не включаються (наприклад, група 87).

(C) Кріпильна арматура, фурнітура та аналогічні вироби для транспортних засобів (наприклад, для автомобілів, вантажівок чи автобусів), що не є частинами або приладдям Розділу XVІІ. Наприклад: готові декоративні смужки і накладки (молдинги); підставки для ніг; поручні, поруччя та ручки; фурнітура для штор (жалюзі) (штоки, кронштейни, фурнітура, пружинні механізми і т.п.); внутрішні полки для багажу; механізми для відкривання вікон; спеціальні попільниці; задньобортові кріплення.

(D) Кріпильна арматура, фурнітура та аналогічні вироби для будівель.

У цю групу товарів входять:

(1) Дверні запобіжні пристрої з ланцюжком, засувом і т.п.; шпінгалети або болти для віконних рам і кріплення до них; віконні засувки та опори (підтримки); ключі для фрамуг чи світлових люків, стійки і фурнітура; каютні гачки та вічка; гачки і кріплення для подвійних віконних рам; гачки, засувки, фіксатори, кронштейни і кінцеві ролики для жалюзі чи штор; пластини для поштових скриньок; дверні сигнальні молотки, вічка для спостереження і т.п. (крім оснащених оптичними елементами).

(2) Заскочки (включаючи кульові пружинні заскочки), засуви, засувки, клямки і т.п. (крім засувів, що відкриваються ключем, які входять до товарної позиції 8301) для дверей.

(3) Фурнітура для ковзних дверей чи вікон магазинів, гаражів, сараїв, ангарів і т.п. (наприклад, пази і напрямники, бігунки і ролики).

(4) Пластини замкових шпар і наличники замків для дверей у будівлях.

(5) Фурнітура для фіранок, штор або портьєр (наприклад, штоки, трубки, з`єднувальні муфти, кронштейни, зв`язування, гачки з мотузками, затискачі, пересувні (ковзні) чи бігункові кільця, фіксатори); затискні гачки, що направляють пристрої і тримачі вузлів для шторних мотузок і т.п.; сходова фурнітура, така як захисні пристрої для сходинок; затискачі для сходових килимів, сходові прути, набалдашники сходового поруччя.

Штоки, трубки і прути, придатні для використання як штоки для фіранок або сходових прутів і т.п., лише розрізані за довжиною і просвердлені, класифікуються залежно від матеріалу, з якого вони виготовлені.

(6) Кутові кріплення, закріпні пластини, куточки і т.п. для дверей, вікон чи жалюзі.

(7) Засуви і скоби для дверей; ручки і набалдашники для дверей, включаючи ручки для замків чи клямок.

(8) Дверні фіксатори і закриваючі пристрої для дверей (крім тих, що відносяться до пункту (H) нижче).

(E) Кріпильна арматура, фурнітура та аналогічні вироби для меблів.

У цю групу входять:

(1) Захисні обв`язки (з одним відгалуженням або більше) для ніжок меблів і т.п.; металева декоративна фурнітура; регулювальні пристрої для полиць книжкових шаф і т.п.; фурнітура для буфетів, кістяків ліжок і т.п.; пластини замкових шпар.

(2) Кутові зв`язування, зміцнювальні пластини, куточки і т.п.

(3) Заскочки (включаючи кулькові пружинні заскочки), засуви, засувки, клямки і т.п. (крім засувів, що відкриваються ключем, які входять до товарної позиції 8301).

(4) Засуви і скоби для шухляд (скринь) і т.п.

(5) Ручки і кулясті ручки, включаючи ручки для замків чи клямок.

(F) (1) Фурнітура та аналогічні вироби для саквояжів, скринь, валіз або аналогічних дорожніх товарів, наприклад, напрямні пристрої для кришок (крім засувок); ручки; захисні куточки; стійки і бігунки для кришок; лозини для закривання плетених саквояжів; фурнітура для складаних скринь; проте прикраси для жіночих сумок відносяться до товарної позиції 7117.

(2) Кутові зв`язування, зміцнювальні пластини, куточки і т.п. для скринь, саквояжів, скриньок, коробок, валіз і т.п.

(3) Фурнітура та аналогічні вироби для шорної справи, такі як вудила, підгубні ремені, сідельні луки, стремена; кільця для посторонок, упряжі та віжки; мідні деталі та інша фурнітура для упряжі.

(4) Кріплення та аналогічні вироби для скриньок або трун.

(5) Арматура та аналогічні вироби для суден (кораблів і човнів).

(G) Вішалки та гачки для капелюхів, консолі (фіксовані, шарнірні чи зубцюваті і т.п.) та аналогічні вироби, такі як вішалки для одягу, рушників, кухонних ганчірок, щіток, ключів.

Вішалки для одягу і т.п., які мають властивості предметів меблів, такі як вішалки для пальто з полицею, розглядаються в групі 94.

(H) Автоматичні пристрої для закривання дверей, пружинного або гідравлічного типу, для дверей, воріт і т.п.

Проаналізувавши характеристики, які наведені в митній декларації, інвойсі щодо товарів, які постачалися ТзОВ «Кубай Логістик» за МД №23UA205140088390U2 з характеристиками Українського класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності та Поясненнями до них, суд дійшов висновку, що імпортовані позивачем товари за контрактом від 15.04.2023 №11/23 відповідно до інвойсу від 06.08.2023 №23НА380А відповідають характеристикам товарної позиції 8708 «Частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705».

Більше того, в інвойсі від 06.08.2023 №23НА380А, поданому для митного оформлення товару, вказано саме товарну позицію 8708.

Суд зазначає, що декларант в інтересах позивача у митній декларацій від 23.10.2023 №23UA205140088390U2, зазначаючи у графі 33 код УКТ ЗЕД Товару №1 87082990, керувався товаросупровідними документами наданими компанією-експортером, які підтверджували характеристики товару за заявленим кодом товару.

Крім того, ТзОВ «Кубай Логістик» було подано до Волинської митниці аналогічний товар - частини та пристрої моторних транспортних засобів (решітки радіатора, бокові пороги, накладки на пороги, розширювачі колісних арок), зокрема за митними деклараціями: №22UA205140090562U2 від 15.12.2022, №23UA205140063095U4 від 09.08.2023 (а.с.144-150), за цим же кодом товару і Волинська митниця завершила вказані митні оформлення за 1 методом, підтвердивши обраний декларантом код товару УКТ ЗЕД 87082990 та не приймала жодних рішень про зміну коду товару.

У свою чергу, відповідач у ході розгляду справи не надав доказів на підтвердження наявності визначених законом підстав для визначення спірного товару за кодом 3926300090 та 8302300090, як і не надав належних і достатніх доказів, які б свідчили, що декларантом невірно визначено класифікацію товару. Більше того, відповідач не скористався своїм правом, передбаченим пунктом 15 розділу ІІ Порядку №650, та не звернувся до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або іншої експертної установи (організації) з запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи) проб (зразків) товарів із зазначенням переліку завдань та питань, що мають бути з`ясовані для встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

З огляду на встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що імпортований позивачем Товар №1 відноситься до товарної позиції 8708 «частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705», доказів протилежного матеріали справи не містять, а тому такий товар відповідає коду УКТ ЗЕД 87082990, що й був визначений декларантом позивача у митній декларації від 23.10.2023 №23UA205140088390U2.

Таким чином, враховуючи досліджені письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що Волинська митниця оскаржуваним рішенням про визначення коду товару від 31.10.2023 №КТ-UA205000-0057-2023 безпідставно визначила код УКТ ЗЕД частини Товару 1 як 3926300090 та 8302300090.

Крім того, до матеріалів справи позивачем, на підтвердження правильності визначення коду УКТЗЕД Товару №1 87082990, заявленого у митній декларації від 23.10.2023 №23UA205140088390U2, додатково долучено висновок судового експерта від 08.11.2023 №0711/1 (а.с.33-64), складений на замовлення позивача, за висновками імпортовані позивачем автомобільні аксесуари у склад яких входить: накладки, бризговики, молдінги, рейлінги, багажники на дах, пороги, спойлети тощо у рамках контракту від 15.04.2023 №11/23 та інвойсу №23НАЗ80А від 06.08.2023 та пред`явлені до митного оформлення за митною декларацією від 23.10.2023 №23UA205140088390U2 відповідають характеристикам товарної позиції 8708 «Частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705».

Вищезазначене випливає з того, що у поясненнях вказаних автомобільних аксесуарів до товарних позиції 8708 описано достатньо точно та повно ніж у інших товарних позиціях, таких як наприклад 3926 «Інші вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позицій 3901-3914» та 8302 «Арматура кріплення, фурнітура та аналогічні вироби з недорогоцінних металів, що використовуються для меблів, дверей, сходів, вікон, віконниць, у кузовах транспортних засобів, для лимарських виробів, валіз, ящиків, скриньок та аналогічних виробів; вішалки для шлягі, гачки для шляп, кронштейни та аналогічні вироби з недорогоцінних металів; ролики з арматурою з недорогоцінних металів; автоматичні пристрої з недорогоцінних металів для закривання дверей (доводчики)», оскільки, автомобільні аксесуари не є кріпильними виробами та фурнітурою, і не класифікується дорогоцінний чи не дорогоціннний метал.

Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За викладених обставин, Волинська митниця, як суб`єкт владних повноважень, не довела суду правомірності оскаржуваного рішення про визначення коду товару від 31.10.2023 №КТ-UA205000-0057-2023, а тому суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправним та скасування цього рішення.

Згідно з частиною першоюстатті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд задовольняє позов повністю, то на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 2684,00 грн., сплачений згідно квитанції від 10.11.2023 №4482-2353-8166-9881.

Керуючись статтями 139, 243-246, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Волинської митниці про визначення коду товару №КТ-UA205000-0057-2023 від 31.10.2023.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Волинської митниці на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кубай Логістик» судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Кубай Логістик» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Карбишева, 2, ідентифікаційний код 43839266).

Відповідач: Волинська митниця (44350, Волинська область, село Римачі, вулиця Призалізнична, 13 ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 43958385).

Суддя О. О. Андрусенко

Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116455135
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД

Судовий реєстр по справі —140/33657/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 22.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні