Ухвала
від 22.01.2024 по справі 686/17719/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/17719/23

Провадження № 1-кс/686/823/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2024 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника підозрюваної - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області капітана поліції ОСОБА_6 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженки селаМитківці,Летичівського районуХмельницької області,лікаря терапевтаКМП «Шепетівська багатопрофільналікарня»,проживаючій по АДРЕСА_1 ,громадянки України, зареєстрованої за адресою АДРЕСА_2 , з вищою освітою, розлученої, раніше не судимої,

у кримінальному провадженні № 12023240000000122,

ВСТАНОВИВ:

19.01.2024 року слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області капітан поліції ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Хмельницької обласної прокурати ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, відносно ОСОБА_4 , підозрюваної у вчиненні злочинів, передбачених ч.3 ст.362, ч.5 ст.191 КК України, посилаючись на те, що існують передбачені ст.177КПК Україниризики переховування від органів досудового розслідування та/або суду , незаконного впливу на свідків у даному кримінальному провадженні, знищення, сховання або спотворення будь-якої із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; вчинення іншого кримінального правопорушення.

Заслухавши думку прокурора, який наполягав на задоволенні клопотання, підозрюваної та її захисника, які частково заперечили щодо його задоволення та просили обрати більш м`який запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, дослідивши матеріали клопотання та надані матеріали кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Cлідчими ВРЗ ЗС СВ Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023240000000122 від 10.03.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362, ч. 5 ст. 191 КК України.

19.01.2024року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у даному кримінальному провадженні повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.362, ч.5 ст.191 КК України, а саме, що: «директор ПП «Сіліцея» ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із лікарем-терапевтом ПП «Сіліцея» ОСОБА_4 , та сестрою медичною ПП «Сіліцея» ОСОБА_8 , об`єднавши зусилля для досягнення злочинного, спільного, корисливого умислу спрямованого на вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, володіючи фаховими знаннями щодо надання медичних послуг та їх відображення в електронній системі охорони здоров`я, будучи обізнаною про механізм відшкодування грошовихкоштів здержавного бюджетуза наданімедичні послугина підставі укладених договорів із Національною службою здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам, вирішила їх використати для незаконного збагачення шляхом незаконного заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за Програмою медичних гарантій, згідно Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 9 жовтня 2017 року, у 2021-2023 роках шляхом внесення недостовірних відомостей про надані медичні послуги населенню до електронної системи охорони здоров`я, та формування фіктивних звітів про надані медичні послуги за наступних обставин.

Відповідно до Статуту ПП «Сіліцея», затвердженого у новій редакції рішенням засновників від 17.02.2021 та відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності медичного центру було визначено: загальну медичну практику як основний вид, а також: діяльність у сфері права, роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах, роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах, інша діяльність у сфері охорони здоров`я, діяльність лікарняних закладів, спеціалізована медична практика, надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів, надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у., надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.

Після чого, ОСОБА_7 , будучи призначеною директором ПП «Сіліцея» наказом № 11 від 06.05.2019, та звільненою наказом ПП «Сіліцея» наказом № 52-к/тр від 07.09.2023, відповідно до Статуту ПП «Сіліцея» приступила до здійснення керівництва поточною діяльністю підприємства, внаслідок чого зобов`язана була організовувати щодобовий трудовий процес Підприємства, укладати договори, контракти, угоди, вчиняти інші юридичні дії, забезпечувати виконання договорів, контрактів, угод, здійснювати керівництво поточною діяльністю підприємства, і нести персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, призначати на посади працівників підприємства, затверджувати підписами усі документи фінансового, матеріального, майнового, розрахункового, кредитного характеру, які є основою бухгалтерських записів, в тому числі угоди, зобов`язання, звіти та баланси, та інше, тобто була наділена організаційно-розпорядчими і адміністративно-господарськими обов`язками, а отже являлась службовою особою юридичної особи приватного права.

Наказом ПП «Сіліцея» № 17-к/тр від 28.03.2023 на посаду лікаря -терапевта прийнято ОСОБА_4 .

Наказом ПП «Сіліцея» № 62-к від 25.11.2019 на посаду сестри медичної прийнято ОСОБА_8 .

Надалі, у зв`язку із створенням електронної системи охорони здоров`я, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 411 від 25.04.2018 «Деякі питання електронної системи охорони здоров`я», переслідуючи мету належного функціонування закладу охорони здоров`я - ПП «Сіліцея», у відповідності до п.п. 31-45 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 411 від 25.04.2018, а саме, для наданняабо отриманнямедичних послуг,лікарських засобівта медичнихвиробів запрограмою медичнихгарантій користувачізобов`язані зареєструватисяу відповіднихреєстрах; реєстрація суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та уповноважених осіб такого суб`єкта господарювання здійснюється його керівником або фізичною особою - підприємцем, яка одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, ОСОБА_7 08.02.2021 зареєстрована як керівник закладу охорони здоров`я в медичній інформаційній системі «Medics» та наділена повноваженнями на реєстрацію підпорядкованих працівників ПП «Сіліцея» у згаданій медичній інформаційній системі «Medics» для надання відповідних медичних послуг від імені Закладу та виконання безпосередніх обов`язків лікарями.

Згідно п. 2 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 року № 411, електронна медична інформаційна система (МІС) - інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення).

МІС «Medics» є інформаційно-комунікаційною (автоматизованою) системою, що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров`я (ЦБД eHealth).

Внаслідок вказаної реєстрації, ОСОБА_7 реєструвала підпорядкованих працівників ПП «Сіліцея» в МІС «Medics», які в подальшому отримували доступ до центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, через електронні кабінети медичних працівників, у результаті чого отримували наступні права медичного працівника відповідно до п. 45 Порядку:

1) за зверненням пацієнта (його законного представника) реєструвати пацієнта у Реєстрі пацієнтів, подавати заяви про внесення змін та доповнень до відомостей про нього у Реєстрі пацієнтів;

2) вносити до центральної бази даних електронний примірник декларації, підписаної пацієнтом (його законним представником) у паперовій формі, відповідно до Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженого МОЗ;

3) створювати, вносити до центральної бази даних відомості про рецепти, направлення, інші медичні записи, переглядати та подавати заяви про внесення змін та доповнень до документів та інформації, внесених ним до центральної бази даних;

4) подавати запити та отримувати доступ до даних про пацієнта, що міститься у центральній базі даних, у цілях охорони здоров`я, встановлення медичного діагнозу, забезпечення лікування або надання медичних послуг, функціонування електронної системи охорони здоров`я, якщо на такого медичного працівника покладено обов`язки щодо забезпечення захисту персональних даних та поширюється дія законодавства про лікарську таємницю у разі надання пацієнтом (його законним представником) на це згоди або без такої згоди у випадках, передбачених законом.

Крім перелічених можливостей, ОСОБА_7 , будучи керівником суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я, могла у відповідності до п. 42 Порядку:

1) реєструвати у центральній базі даних суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та уповноважених осіб такого суб`єкта господарювання, вносити зміни до відповідних відомостей у Реєстрі суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я;

2) вчиняти дії для укладення, зміни та припинення договорів за програмою медичних гарантій;

3) формувати та подавати НСЗУ електронні звіти через електронну систему охорони здоров`я;

4) здійснювати дії для припинення доступу до центральної бази даних уповноважених осіб суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та медичних працівників;

5) переглядати інформацію, що внесена працівниками до електронної системи охорони здоров`я з урахуванням вимогЗакону України«Про захист персональних даних» .

Так, ОСОБА_7 , будучи директором ПП МЦ «Сіліцея», використовуючи своє службове становище та повноваження керівника, уклала із Національною службою здоров`я України, в особі її голови ОСОБА_9 , договори № 4378-Е421-Р000 від 09.05.2021, № 1319-E122-P000 від 10.02.2022, № 1119-E123-P000 від 25.01.2023 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Згідно вказаних Договорів ПП «Сіліцея» виступило Надавачем медичних послуг, а саме послуг з медичного обслуговування населення (послуга з охорони здоров`я), що включена до програми державних гарантій медичного обслуговування населення відповідно до ст.4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017, яку надавач зобов`язується надавати згідно з цим договором.

Відповідно до пункту 8 даного Договору, Надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а Замовник НСЗУ зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.

Крім вказаного,у відповідностідо вимогп.19Постанови КабінетуМіністрів України№ 410від 25.04.2018«Про договорипро медичнеобслуговування населення за програмою медичних гарантій» на ПП «Сіліцея» як Надавача послуг, також покладено обов`язки щодо:

- надання якісних медичних послуг відповідно до специфікацій та встановлених законодавством вимог;

- забезпечення захисту персональних даних пацієнтів, в тому числі медичної інформації, відповідно до законодавства про захист персональних даних;

-своєчасне внесення до системи повної та достовірної інформації, в тому числі медичної документації та звітів про медичні послуги, медичних записів, записів про направлення і рецепти, у порядку, встановленому законодавством, з урахуванням положень специфікації та інше.

Також, у відповідності до вказаного договору ПП «Сіліцея» було зобов`язано складати звіт про медичні послуги за формою, наданою замовником, в якому зазначаються назва звіту, дата його складання, найменування надавача, посади відповідальних осіб надавача та замовника із зазначенням їх прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), а також перелік та обсяг надання медичних послуг, які підлягають оплаті за звітний період. Звіт про медичні послуги є первинним документом. Звіт про медичні послуги формується на підставі інформації, що міститься в системі, медичної документації та інших документів, що підтверджують факт надання пацієнтам медичної допомоги відповідно до законодавства.

Включенню до звіту та оплаті згідно з цим договором у відповідності до п. 23 «Типової форми договору про медичне обслуговування населенню за програмою медичних гарантій», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №410 від 25.04.2018, підлягають медичні послуги з урахуванням таких умов:

1) медичні послуги, надані пацієнту за направленням, запис про яке є в системі, крім випадків, коли згідно із законодавством направлення не вимагається;

2) медичні послуги, надані в обсязі не меншому, ніж передбачено у специфікації;

3) до системи включено необхідну медичну документацію в порядку, передбаченому законодавством та специфікацією.

Згідно договору, замовник зобов`язується оплачувати медичні послуги, включені до звіту про медичні послуги, щодо якого замовник не подав заперечення відповідно до пункту 25 цього договору, згідно з тарифом із застосуванням відповідних коригувальних коефіцієнтів, затверджених у порядку, визначеному законодавством, інформацію про надання яких надавач належним чином вніс до системи, в межах загальної орієнтовної ціни договору з урахуванням граничної суми оплати у відповідному звітному періоді, якщо така гранична сума зазначена у додатках до цього договору.

Згідно Спеціальних умов надання медичних послуг, які є невід`ємними додатками до Договору, ПП «Сіліцея» зобов`язується надавати медичні послуги згідно з договором, за адресою м. Шепетівка, проспект Миру, 14 Д.

Однак, ОСОБА_7 , отримуючи протягом 2021-2023 року на підставі укладених договорів грошові кошти від Національної служби здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми Згідно п. 29 Договорів, замовник зобов`язується оплачувати медичні послуги, включені до звіту про медичні послуги, щодо якого замовник не подав заперечення відповідно до пункту 25 цього договору, згідно з тарифом із застосуванням відповідних коригувальних коефіцієнтів, затверджених у порядку, визначеному законодавством, інформацію про надання яких надавач належним чином вніс до системи, в межах загальної орієнтовної ціни договору з урахуванням граничної суми оплати у відповідному звітному періоді, якщо така гранична сума зазначена у додатках до цього договору.

Згідно пункту 1.1 Спеціальних умов надання медичних послуг, які є невід`ємними додатками до Договорів, ПП «Сіліцея» зобов`язується надавати медичні послуги згідно з договором, за адресою м. Шепетівка, проспект Миру, 14 Д.

Однак, ОСОБА_7 , отримуючи протягом 2021-2023 років на підставі укладених Договорів грошові кошти від Національної служби здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми медичних гарантій, переслідуючи корисливу мету особистого збагачення, оскільки являється директором і власником цього підприємства, прийняла рішення про зайняття злочинною діяльністю, направленою на незаконне заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за вказаною Програмою фінансових гарантій медичного обслуговування населення, у 2021-2023 році шляхом внесення недостовірних відомостей про надання медичних послуг пацієнтам до електронної системи охорони здоров`я без їх фактичного надання, на підставі чого формуючи фіктивні звіти про надані медичні послуги, та реалізовувала вказані дії вступивши в попередню змову із підпорядкованими їй лікарями та медичними працівниками ПП «Сіліцея».

Крім того, згідно пунктів 26, 28, 32 Договорів, ПП «Сіліцея» забов`язується здійснювати внутрішній контроль за виконанням своїх зобов`язань за договором працівниками надавача та його підрядниками; вживати заходів до усунення порушень у разі їх виявлення, в тому числі порушень, виявлених за результатами моніторингу, здійсненого замовником; повертати замовнику надміру сплачені кошти згідно з цим договором, у випадках, передбачених цим договором; повертати кошти замовнику, отримані за надання медичних послуг, щодо яких виявлено порушення під час їх надання.

Також, згідно умов договорів, у разі виявлення обставин, що призводять до збільшення або зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги за попередні звітні періоди, за умови документального підтвердження таких обставин та узгодження їх сторонами сума оплати у поточному або наступних звітах про медичні послуги коригується на відповідну суму зменшення або збільшення суми оплати, що відображається у розділі звіту розрахунок-коригування.

Сторони зобов`язуються постійно співпрацювати з метою забезпечення належного виконання умов цього договору, підвищення якості та доступності медичного обслуговування пацієнтів, зокрема, шляхом проведення кожною із сторін систематичного спостереження за своєчасністю внесення до системи точної та достовірної інформації, вжиття заходів для усунення неточностей;

У разі виявлення фактів надміру сплачених коштів за договором, що не пов?язано безпосередньо з порушенням його умов, надавач зобов`язаний зменшити суму оплати за звітом про медичні послуги за поточний період на суму надміру сплачених коштів. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п`яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

Також, у відповідності до пункту22договорів ПП «Сіліцея» було зобов`язано складати звіт про медичні послуги за формою, наданою замовником, в якому зазначаються назва звіту, дата його складання, найменування надавача, посади відповідальних осіб надавача та замовника із зазначенням їх прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), а також перелік та обсяг надання медичних послуг, які підлягають оплаті за звітний період. Звіт про медичні послуги є первинним документом. Звіт про медичні послуги формується на підставі інформації, що міститься в системі, медичної документації та інших документів, що підтверджують факт надання пацієнтам медичної допомоги відповідно до законодавства.

За таких умов директор ПП «Сіліцея» ОСОБА_7 , діючи з метою досягнення злочинного, корисливого умислу спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, володіючи фаховими знаннями щодо надання медичних послуг та їх відображення в електронній системі охорони здоров`я, будучи обізнаною про механізм відшкодування грошових коштів з державного бюджету за надані медичні послуги на підставі укладених договорів із Національною службою здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми медичних гарантій, вирішила їх використати для незаконного збагачення шляхом незаконного заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за вказаною Програмою, у 2021-2023 роках організувавши внесення недостовірних відомостей про надані медичні послуги населенню до електронної системи охорони здоров`я, та формування фіктивних звітів про медичні послуги, які фактично не були надані пацієнтам.

При цьому, ОСОБА_7 розуміючи, що до вчинення визначених нею злочинів необхідно залучити осіб, з якими перебуває в тісних стосунках з числа підпорядкованих їй працівників, що забезпечить стабільність та безпеку їх діяльності, залучити яких вона зможе, у тому числі, використовуючи своє службове становище як керівника Підприємства, для виконання наступних задач,направлених надосягнення кінцевоїмети запопередньою змовоюв групіосіб.

З цієюметою, ОСОБА_7 ,вступила впопередню змовуз лікарем-терапевтомПП «Сіліцея» ОСОБА_4 та медичноюсестрою ПП«Сіліцея» ОСОБА_8 ,довівши довідома вказанимпідпорядкованим їйпрацівникам необхідність внесення недостовірних відомостей в автоматизовану інформаційну систему медичну інформаційну систему «Medics»надавши останнім прямі вказівки стосовно внесення недостовірних відомостей в автоматизовану інформаційну систему, забезпечивши її необхідними для виконання вказаних злочинних дій ресурсами, уповноваживши відповідними правами останню, яка в свою чергу в електронній системі охорони здоров`я мала б створювати відомості про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної медичної допомоги для пацієнтів, з якими укладені декларації про вибір лікаря, фактично не оглядаючи таких пацієнтів та не надаючи їм медичних послуг, в тому числі і стосовно пацієнтів, які на момент внесення таких відомостей в медичну інформаційну систему перебували за кордоном або померли.

Так, з метою забезпечення вказаної злочинної діяльності, при працевлаштуванні в ПП «Сіліцея» медичних працівників, які надалі були залучені ОСОБА_7 до злочинних дій, остання виставила вимоги передати їй особисті ідентифікатори доступу (логін, пароль, електронний цифровий підпис) до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics», а також вимогу передати такі ідентифікатори доступу медичній сестрі ОСОБА_8 .

В свою чергу, лікар ПП «Сіліцея» ОСОБА_4 , яка надавала послуги з мобільної паліативної допомоги пацієнтам, вступивши в попередню змову із ОСОБА_7 , погодившись на її умови, всупереч порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, розуміючи зацікавленість в досягненні злочинного, корисливого умислу ОСОБА_7 , спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, передали особисті ідентифікатори доступу до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics» ОСОБА_7 , а також медичній сестрі ОСОБА_10 .

В свою чергу медична сестра ПП «Сіліцея» ОСОБА_10 , вступивши в попередню змову із ОСОБА_7 , діючи в її інтересах, з метою досягнення злочинного, корисливого умислу ОСОБА_7 , спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, мала доступ до особистих ідентифікаторів доступів (логін, пароль, електронний цифровий підпис) до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics», та з відома лікарів ПП «Сіліцея», забезпечувала вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, шляхом створення відомостей про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної допомоги для пацієнтів, фактично не взаємодіючи із такими пацієнтами та 2е надаючи їм медичних послуг.

Так,02.07.2021 ОСОБА_4 зареєстровано в інформаційній системі «Medics» та додано роль «терапевт», чим наділено останню правом доступу до вказаної електронної системи охорони здоров`я.

В свою чергу ОСОБА_4 , яка перебувала на посаді лікаря-терапевта ПП «Сіліцея», маючи відповідний доступ до електронної системи охорони здоров`я, усвідомивши деталі вищевказаного злочинного плану, який ОСОБА_7 довела до її відома, для реалізації якого остання, бажаючи отримувати власну матеріальну вигоду, керуючись корисливим мотивом, свідомо прийняла пропозицію ОСОБА_7 та надала свою добровільну згоду на участь у незаконній діяльності за попередньою змовою із останньою, яка полягала у вчиненні несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчинених особою, яка має право доступу до неї, та відповідно до подальшої відведеної ролі співвиконавця вчинення запланованих злочинів та підпорядкування при вчиненні злочинних дій ОСОБА_7 , та з цією метою передала особисті ідентифікатори доступу до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics» медичній сестрі ПП «Сіліцея» ОСОБА_8 .

В свою чергу ОСОБА_8 , не маючи особистих ідентифікаторів доступу до медичної інформаційної системи «Medics», однак отримавши такі ідентифікатори доступу від ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 , за попередньою змовою із останньою, погодилась на створення в медичній інформаційній системі відомостей про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної допомоги для пацієнтів ОСОБА_4 достовірно знаючи, що такі послуги не були їм надані.

В той же час, ОСОБА_4 , маючи можливість перегляду взаємодій із пацієнтами із особистого кабінету медичної інформаційної системи «Medics», які були несанкціоновано внесені медичною сестрою ОСОБА_8 , та усвідомлюючи, що вказані медичні послуги таким пацієнтам не надавались, а фіктивно відображені в системі, не відмічала епізоди із вказаними взаємодіями як помилкові, хоча мала таку можливість відповідно до функціоналу системи, переслідуючи мету несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчинених особою, яка має право доступу до неї, за попередньою змовою групою осіб.

В подальшому, ОСОБА_8 , протягом 2023 року, діючи за попередньою змовою із ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , а також діючи в особистих інтересах та інтересах останньої, згідно розробленого алгоритму злочинних дій, умисно, протиправно, переслідуючи спільну корисливу мету, перебуваючи на своєму робочому місці у приміщенні ПП «Сіліцея» за адресою: Хмельницька область, місто Шепетівка, проспект Миру, 14 Д, отримавши ідентифікатори доступудо медичноїінформаційної системи від ОСОБА_4 , яка маючи в силу займаної посади доступ до електронної системи охорони здоров`я та відповідних Реєстрів як медичний спеціаліст передала їх задля досягнення спільної мети, із використанням цифрового підпису та ідентифікаторів доступу ОСОБА_4 , доступу до мережі Інтернет (із використанням ІР-адреси НОМЕР_1 ), пройшовши автентифікацію (використовуючи логін 0977708371 та пароль - Likar2021 та Likar 26122022), увійшла до електронного кабінету ОСОБА_4 в інформаційній системі «Medics», та з відома та згоди останньої внесла недостовірні відомості про надання медичної послуги з паліативної допомоги щодо пацієнтів ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , достовірно знаючи про те, що вказані особи відповідну медичну послугу не отримували, зазначивши в розділі МІС «Medics» в розділі «тип взаємодії» - візит за місцем постійного перебування пацієнта,при тому,що даніпацієнти такімедичні послугине отримували, внісшинедостовірні відомостіпро те,що послугунадано,достовірно знаючипро те,що вказаніособа заотриманням медичноїдопомоги донеї незвертались тавідповідно медичнупослугу неотримували.

Вказаними діями ОСОБА_7 ,діючи запопередньою змовоюгрупою осіб,а самез ОСОБА_4 та ОСОБА_8 ,будучи особою,яка маєвідповідний доступдо електронноїсистеми охорониздоров`я черезпрограмне забезпечення,спеціально розробленедля автоматизаціїпідключення доелектронної системиохорони здоров`я,надавши останнімпрямі вказівкистосовно внесеннянедостовірних відомостейв автоматизовануінформаційну систему,забезпечивши їїнеобхідними длявиконання вказанихзлочинних дійресурсами тазасобами,уповноваживши відповіднимиправами тадоступом доінформаційної системи«Medics»,діючи запопередньою змовоюз ОСОБА_4 та ОСОБА_8 вчинила несанкціоновані зміни з інформацією, яка обробляється в такій системі.

Своїми умисними діями, які виразились у вчиненні несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчинених особою, яка має право доступу до неї, вчинені повторно за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_4 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 362 КК України.

Крім того, директор ПП «Сіліцея» ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою із лікарем-терапевтом ПП «Сіліцея» ОСОБА_4 , та сестрою медичною ПП «Сіліцея» ОСОБА_8 , володіючи фаховими знаннями щодо надання медичних послуг та їх відображення в електронній системі охорони здоров`я, будучи обізнаною про механізм відшкодування грошових коштів з державного бюджету за надані медичні послуги на підставі укладених договорів із Національною службою здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми медичних гарантій, згідно Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 9 жовтня 2017 року, вирішила їх використати для незаконного збагачення шляхом незаконного заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за вказаною Програмою, у 2022-2023 роках шляхом внесення недостовірних відомостей про надані медичні послуги населенню до електронної системи охорони здоров`я, та формування фіктивних звітів про надані медичні послуги у період часу з 1 березня 2022 року по 13 вересня 2023 року, в умовах воєнного стану, введеного на території України, Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», та який був продовжений Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 06.02.2023 № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 01.05.2023 № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 26.07.2023 № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указ Президента України від 06.11.2023 № 734/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», незаконно заволоділа, шляхом зловживання службовим становищем, державними грошовими коштами у особливо великих розмірах, за наступних обставин.

Так, ОСОБА_7 14.05.2008 зареєструвала у виконавчому комітеті Шепетівської міської ради Приватне підприємство «Сіліцея» (код ЄДРПОУ) 35479197 (далі по тексту ПП «Сіліцея»).

Відповідно до Статуту ПП «Сіліцея», затвердженого у новій редакції рішенням засновників від 17.02.2021 та відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності медичного центру було визначено: загальну медичну практику як основний вид, а також: діяльність у сфері права, роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах, роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах, інша діяльність у сфері охорони здоров`я, діяльність лікарняних закладів, спеціалізована медична практика, надання соціальної допомоги без забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів, надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у., надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.

Після чого, ОСОБА_7 , будучи призначеною директором ПП «Сіліцея» наказом № 11 від 06.05.2019, та звільненою наказом ПП «Сіліцея» наказом № 52-к/тр від 07.09.2023, відповідно до Статуту ПП «Сіліцея» приступила до здійснення керівництва поточною діяльністю підприємства, внаслідок чого зобов`язана була організовувати щодобовий трудовий процес Підприємства, укладати договори, контракти, угоди, вчиняти інші юридичні дії, забезпечувати виконання договорів, контрактів, угод, здійснювати керівництво поточною діяльністю підприємства, і нести персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, призначати на посади працівників підприємства, затверджувати підписами усі документи фінансового, матеріального, майнового, розрахункового, кредитного характеру, які є основою бухгалтерських записів, в тому числі угоди, зобов`язання, звіти та баланси, та інше, тобто була наділена організаційно-розпорядчими і адміністративно-господарськими обов`язками, а отже являлась службовою особою юридичної особи приватного права.

Під час здійснення основного виду економічної діяльності ПП «Сіліцея», ОСОБА_7 , проводила самостійну, ініціативну, систематичну, на власний ризик господарську діяльність з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, як передбачено статтею 42 Господарського кодексу України, а також як спеціаліст, проводила медичне обслуговування пацієнтів Підприємства.

Наказом ПП «Сіліцея» від 06.01.2021 було затверджено посадові інструкції працівників підприємства, в тому числі посадову інструкцію директора, згідно якої директор керує господарською діяльністю підприємства; визначає ступінь відповідальності працівників, розподіляє обов`язки між ними, очолює та контролює їх роботу; організовує та контролює своєчасне формування та надання звітів, моніторинг виконання планів, підготовку квартальної, річної та інших видів звітності, належне ведення облікової документації; забезпечує та контролює виконання умов договору з НСЗУ; контролює використання матеріально-технічних ресурсів, облік матеріальних цінностей; контролює за своєчасним замовленням, розподіленням, списанням, зберіганням матеріальних цінностей, інших основних засобів, а також виконує інші покладені на нього обов`язки.

Наказом ПП «Сіліцея» № 17-к/тр від 28.03.2023 на посаду лікаря -терапевта прийнято ОСОБА_4 .

Наказом ПП «Сіліцея» № 62-к від 25.11.2019 на посаду сестри медичної прийнято ОСОБА_8 .

Надалі, у зв`язку із створенням електронної системи охорони здоров`я, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 411 від 25.04.2018 «Деякі питання електронної системи охорони здоров`я», переслідуючи мету належного функціонування закладу охорони здоров`я - ПП «Сіліцея», у відповідності до п.п. 31-45 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 411 від 25.04.2018, а саме, для наданняабо отриманнямедичних послуг,лікарських засобівта медичнихвиробів запрограмою медичнихгарантій користувачізобов`язані зареєструватисяу відповіднихреєстрах; реєстрація суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та уповноважених осіб такого суб`єкта господарювання здійснюється його керівником або фізичною особою - підприємцем, яка одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, ОСОБА_7 08.02.2021 зареєстрована як керівник закладу охорони здоров`я в медичній інформаційній системі «Medics» та наділена повноваженнями на реєстрацію підпорядкованих працівників ПП «Сіліцея» у згаданій медичній інформаційній системі «Medics» для надання відповідних медичних послуг від імені Закладу та виконання безпосередніх обов`язків лікарями.

Згідно п. 2 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 року № 411, електронна медична інформаційна система (МІС) - інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення).

МІС «Medics» є інформаційно-комунікаційною (автоматизованою) системою, що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров`я (ЦБД eHealth).

Внаслідок вказаної реєстрації, ОСОБА_7 реєструвала підпорядкованих працівників ПП «Сіліцея» в МІС «Medics», які в подальшому отримували доступ до центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, через електронні кабінети медичних працівників, у результаті чого отримували наступні права медичного працівника відповідно до п. 45 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я:

1) за зверненням пацієнта (його законного представника) реєструвати пацієнта у Реєстрі пацієнтів, подавати заяви про внесення змін та доповнень до відомостей про нього у Реєстрі пацієнтів;

2) вносити до центральної бази даних електронний примірник декларації, підписаної пацієнтом (його законним представником) у паперовій формі, відповідно до Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженого МОЗ;

3) створювати, вносити до центральної бази даних відомості про рецепти, направлення, інші медичні записи, переглядати та подавати заяви про внесення змін та доповнень до документів та інформації, внесених ним до центральної бази даних;

4) подавати запити та отримувати доступ до даних про пацієнта, що міститься у центральній базі даних, у цілях охорони здоров`я, встановлення медичного діагнозу, забезпечення лікування або надання медичних послуг, функціонування електронної системи охорони здоров`я, якщо на такого медичного працівника покладено обов`язки щодо забезпечення захисту персональних даних та поширюється дія законодавства про лікарську таємницю у разі надання пацієнтом (його законним представником) на це згоди або без такої згоди у випадках, передбачених законом.

Крім перелічених можливостей, ОСОБА_7 , будучи керівником суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я, могла у відповідності до п. 42 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я:

1) реєструвати у центральній базі даних суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та уповноважених осіб такого суб`єкта господарювання, вносити зміни до відповідних відомостей у Реєстрі суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я;

2) вчиняти дії для укладення, зміни та припинення договорів за програмою медичних гарантій;

3) формувати та подавати НСЗУ електронні звіти через електронну систему охорони здоров`я;

4) здійснювати дії для припинення доступу до центральної бази даних уповноважених осіб суб`єкта господарювання у сфері охорони здоров`я та медичних працівників;

5) переглядати інформацію, що внесена працівниками до електронної системи охорони здоров`я з урахуванням вимогЗакону України«Про захист персональних даних».

Так, ОСОБА_7 , будучи директором ПП МЦ «Сіліцея», використовуючи своє службове становище та повноваження керівника, уклала із Національною службою здоров`я України (далі - НСЗУ), в особі її голови ОСОБА_9 , договори № 1319-E122-P000 від 10.02.2022, № 1119-E123-P000 від 25.01.2023 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Згідно вказаних Договорів ПП «Сіліцея» виступило Надавачем медичних послуг, а саме медичних послуг пов`язаних з наданням паліативної медичної допомоги, що включена до програми державних гарантій медичного обслуговування населення відповідно до ст. 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017, яку надавач зобов`язується надавати згідно з цим договором.

Відповідно до пункту 8 даних Договорів, Надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а Замовник НСЗУ зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.

Крім вказаного, у відповідності до вимог п. 19 Постанови Кабінету Міністрів України № 410 від 25.04.2018 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» на ПП «Сіліцея» як Надавача послуг, також покладено обов`язки щодо:

- надання якісних медичних послуг відповідно до специфікацій та встановлених законодавством вимог;

- забезпечення захисту персональних даних пацієнтів, в тому числі медичної інформації, відповідно до законодавства про захист персональних даних;

-своєчасне внесення до системи повної та достовірної інформації, в тому числі медичної документації та звітів про медичні послуги, медичних записів, записів про направлення і рецепти, у порядку, встановленому законодавством, з урахуванням положень специфікації та інше.

Також, у відповідності до п. 22 вказаних Договорів ПП «Сіліцея» було зобов`язано складати звіт про медичні послуги за формою, наданою замовником, в якому зазначаються назва звіту, дата його складання, найменування надавача, посади відповідальних осіб надавача та замовника із зазначенням їх прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), а також перелік та обсяг надання медичних послуг, які підлягають оплаті за звітний період. Звіт про медичні послуги є первинним документом. Звіт про медичні послуги формується на підставі інформації, що міститься в системі, медичної документації та інших документів, що підтверджують факт надання пацієнтам медичної допомоги відповідно до законодавства.

Включенню до звіту та оплаті згідно з цими договорами у відповідності до п. 23 «Типової форми договору про медичне обслуговування населенню за програмою медичних гарантій», затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №410 від 25.04.2018, підлягають медичні послуги з урахуванням таких умов:

1) медичні послуги, надані пацієнту за направленням, запис про яке є в системі, крім випадків, коли згідно із законодавством направлення не вимагається;

2) медичні послуги, надані в обсязі не меншому, ніж передбачено у специфікації;

3) до системи включено необхідну медичну документацію в порядку, передбаченому законодавством та специфікацією.

Згідно п. 29 Договорів, замовник зобов`язується оплачувати медичні послуги, включені до звіту про медичні послуги, щодо якого замовник не подав заперечення відповідно до пункту 25 цього договору, згідно з тарифом із застосуванням відповідних коригувальних коефіцієнтів, затверджених у порядку, визначеному законодавством, інформацію про надання яких надавач належним чином вніс до системи, в межах загальної орієнтовної ціни договору з урахуванням граничної суми оплати у відповідному звітному періоді, якщо така гранична сума зазначена у додатках до цього договору.

Згідно пункту 1.1 Спеціальних умов надання медичних послуг, які є невід`ємними додатками до Договорів, ПП «Сіліцея» зобов`язується надавати медичні послуги згідно з договором, за адресою м. Шепетівка, проспект Миру, 14 Д.

Однак, ОСОБА_7 , отримуючи протягом 2022-2023 років на підставі укладених договорів № 1319-E122-P000 від 10.02.2022, № 1119-E123-P000 від 25.01.2023 грошові кошти від Національної служби здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми медичних гарантій, переслідуючи корисливу мету особистого збагачення, оскільки являється директором і власником цього підприємства, прийняла рішення про зайняття злочинною діяльністю, направленою на незаконне заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за вказаною Програмою фінансових гарантій медичного обслуговування населення, у 2022-2023 році шляхом внесення недостовірних відомостей про надання медичних послуг пацієнтам до електронної системи охорони здоров`я без їх фактичного надання, на підставі чого формуючи фіктивні звіти про надані медичні послуги, та реалізовувала вказані дії вступивши в попередню змову із підпорядкованими їй лікарями та медичними працівниками ПП «Сіліцея».

При цьому, ОСОБА_7 розуміючи, що до вчинення визначених нею злочинів необхідно залучити осіб, з якими перебуває в тісних стосунках з числа підпорядкованих їй працівників, що забезпечить стабільність та безпеку їх діяльності, залучити яких вона зможе, у тому числі, використовуючи своє службове становище як керівника Підприємства, для виконання наступних задач,направлених надосягнення кінцевоїмети запопередньою змовоюв групіосіб.

Крім того, згідно пунктів 26, 28, 32 Договорів, ПП «Сіліцея» забов`язується здійснювати внутрішній контроль за виконанням своїх зобов`язань за договором працівниками надавача та його підрядниками; вживати заходів до усунення порушень у разі їх виявлення, в тому числі порушень, виявлених за результатами моніторингу, здійсненого замовником; повертати замовнику надміру сплачені кошти згідно з цим договором, у випадках, передбачених цим договором; повертати кошти замовнику, отримані за надання медичних послуг, щодо яких виявлено порушення під час їх надання.

Також, згідно умов договорів, у разі виявлення обставин, що призводять до збільшення або зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги за попередні звітні періоди, за умови документального підтвердження таких обставин та узгодження їх сторонами сума оплати у поточному або наступних звітах про медичні послуги коригується на відповідну суму зменшення або збільшення суми оплати, що відображається у розділі звіту розрахунок-коригування.

Сторони зобов`язуються постійно співпрацювати з метою забезпечення належного виконання умов цього договору, підвищення якості та доступності медичного обслуговування пацієнтів, зокрема, шляхом проведення кожною із сторін систематичного спостереження за своєчасністю внесення до системи точної та достовірної інформації, вжиття заходів для усунення неточностей;

У разі виявлення фактів надміру сплачених коштів за договором, що не пов?язано безпосередньо з порушенням його умов, надавач зобов`язаний зменшити суму оплати за звітом про медичні послуги за поточний період на суму надміру сплачених коштів. У разі неможливості подання уточненого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду надавач повинен здійснити повернення надміру сплачених коштів протягом п`яти календарних днів з дати отримання відповідної вимоги замовника або самостійного виявлення факту надміру сплачених коштів.

Також, у відповідності до пункту 22 договорів ПП «Сіліцея» було зобов`язано складати звіт про медичні послуги за формою, наданою замовником, в якому зазначаються назва звіту, дата його складання, найменування надавача, посади відповідальних осіб надавача та замовника із зазначенням їх прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), а також перелік та обсяг надання медичних послуг, які підлягають оплаті за звітний період. Звіт про медичні послуги є первинним документом. Звіт про медичні послуги формується на підставі інформації, що міститься в системі, медичної документації та інших документів, що підтверджують факт надання пацієнтам медичної допомоги відповідно до законодавства.

Згідно Спеціальних умов надання медичних послуг, які є невід`ємними додатками до Договору ПП «Сідіцея» зобов`язується надавати згідно з договором, за адресами: Хмельницька область, Шепетівський район, м. Шепетівка, проспект Миру 14 Д, такі медичні послуги:

- за кодом медичної послуги 24 мобільна паліативна допомога дорослим і дітям. Запланована вартість медичних послуг на 2022 рік (з 24.02.2022) складає 4355028, 00 гривень, в тому числі за кожен місяць по 362919 гривень.

- за кодом медичної послуги 24 мобільна паліативна допомога дорослим і дітям. Запланована вартість медичних послуг на 2023 рік складає 27 963 864, 00 гривень, в тому числі за кожен місяць по 2330 322 гривень.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році» за № 1440 від 29.12.2021, постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» № 1464 від 27.12.2022, ПП «Сіліцея» отримує на місяць відповідно до глобальної ставки, яка розраховується як добуток кількості пацієнтів, яким надавач медичних послуг готовий надати зазначені послуги протягом місяця, та ставки на медичну послугу, яка становить 19101 гривню.

За таких умов директор ПП «Сіліцея» ОСОБА_7 , діючи з метою досягнення злочинного, корисливого умислу спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, володіючи фаховими знаннями щодо надання медичних послуг та їх відображення в електронній системі охорони здоров`я, будучи обізнаною про механізм відшкодування грошових коштів з державного бюджету за надані медичні послуги на підставі укладених договорів із Національною службою здоров`я України, в якості оплати за надані медичні послуги пацієнтам в рамках Програми медичних гарантій, вирішила їх використати для незаконного збагачення шляхом незаконного заволодіння бюджетними коштами, які виділяються за вказаною Програмою, у 2022-2023 роках організувавши внесення недостовірних відомостей про надані медичні послуги населенню до електронної системи охорони здоров`я, та формування фіктивних звітів про медичні послуги, які фактично не були надані пацієнтам.

Так, ОСОБА_7 , з метою забезпечення злочинної діяльності ПП «Сіліцея», з 01.03.2022 по 13.09.2023, залучила підпорядкованих їй працівників для вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, що створювали відомості про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної допомоги для пацієнтів, фактично не взаємодіючи із такими пацієнтами та не надаючи їм медичних послуг, забезпечуючи безперервну діяльність таких працівників зі створення таких фіктивних взаємодій періодичними розрахунками за надані послуги в залежності від кількості таких послуг.

Так, з метою забезпечення вказаної злочинної діяльності, при працевлаштуванні в ПП «Сіліцея» медичних працівників, які надалі були залучені ОСОБА_7 до злочинних дій, остання виставила вимоги передати їй особисті ідентифікатори доступу (логін, пароль, електронний цифровий підпис) до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics», а також вимогу передати такі ідентифікатори доступу медичній сестрі ОСОБА_10 .

В свою чергу, лікар ПП «Сіліцея» ОСОБА_4 , яка надавала послуги з мобільної паліативної допомоги пацієнтам, вступивши в попередню змову із ОСОБА_7 , та інші лікарі, які надавали послуги з мобільної паліативної допомоги пацієнтам, погодившись на її умови, всупереч порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, розуміючи зацікавленість в досягненні злочинного, корисливого умислу ОСОБА_7 , спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, передали особисті ідентифікатори доступу до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics» ОСОБА_7 , а також медичній сестрі ОСОБА_10 .

В свою чергу медична сестра ПП «Сіліцея» ОСОБА_10 , вступивши в попередню змову із ОСОБА_7 , діючи в її інтересах, з метою досягнення злочинного, корисливого умислу ОСОБА_7 , спрямованого на заволодіння бюджетними коштами шляхом вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, мала доступ до особистих ідентифікаторів доступів (логін, пароль, електронний цифровий підпис) до особистих кабінетів медичної інформаційної системи «Medics», та з відома лікарів ПП «Сіліцея», забезпечувала вчинення несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в автоматизованих системах, шляхом створення відомостей про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної допомоги для пацієнтів, фактично не взаємодіючи із такими пацієнтами та не надаючи їм медичних послуг.

З цією метою, ОСОБА_7 , довела до відома підпорядкованим їй лікарям ПП «Сіліцея» необхідність внесення недостовірних відомостей в автоматизовану інформаційну систему медичну інформаційну систему «Medics», забезпечивши їх необхідними для виконання вказаних злочинних дій ресурсами, уповноваживши відповідними правами останніх, які в свою чергу в електронній системі охорони здоров`я мали б створювати відомості про фіктивні взаємодії із хворими за послугами мобільної паліативної медичної допомоги для пацієнтів, фактично не взаємодіючи із такими пацієнтами та не надаючи їм медичних послуг, в тому числі і стосовно пацієнтів, які на момент внесення таких відомостей в медичну інформаційну систему перебували за кордоном або померли.

Так, у період часу з 01.03.2022 по 13.09.2023, лікарем терапевтом ПП «Сіліцея» ОСОБА_4 , за попередньою змовою із медичною сестрою ПП «Сіліцея» ОСОБА_8 на виконання злочинного плану ОСОБА_7 , перебуваючи на своєму робочому місці у приміщенні ПП «Сіліцея» за адресою: місто Шепетівка, проспект Миру 14, умисно, протиправно, з корисливих мотивів, маючи в силу займаної посади доступ до електронної системи охорони здоров`я та відповідних Реєстрів, із використанням свого цифрового підпису, пройшовши автентифікацію, увійшовши до свого електронного кабінету в інформаційній системі «Medics» внесено відомості про взаємодії із пацієнтами та надання їм медичної допомоги за кодом «24», а саме мобільна паліативна допомога дорослим і дітям, стосовно пацієнтів, а саме ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , достовірно знаючи про те, що вказані особи відповідну медичну послугу не отримували.

В цей же період, ОСОБА_7 , переслідуючи корисливу мету незаконного збагачення, перебуваючи на своєму робочому місці у приміщенні ПП «Сіліцея» за адресою: місто Шепетівка, проспект Миру 14, маючи в силу займаної посади доступ до електронної системи охорони здоров`я та відповідних Реєстрів, із використанням свого цифрового підпису, пройшовши автентифікацію, увійшовши до свого електронного кабінету в інформаційній системі «Medics», будучи забов`язана переглядати інформацію, що внесена працівниками до електронної системи охорони здоров`я, будучи забов`язаною на своєчасне внесення до системи повної та достовірної інформації, а також будучи відповідальною за систематичне спостереження за своєчасністю внесення до системи точної та достовірної інформації, вжиття заходів для усунення неточностей, достовірно знаючи про те, що до медичної інформаційної системи внесені недостовірні відомості про взаємодії із пацієнтами та надання їм медичної допомоги за кодом «24» (мобільна паліативна допомога дорослим і дітям), створила підстави для подальшого перерахування Національною службою здоров`я України на розрахунковий рахунок ПП «Сіліцея» грошових коштів у встановленому Договором розмірі щомісячної глобальної ставки для даного виду медичної послуги, за послуги, які фактично не надавались вищевказаним пацієнтам.

Надалі ОСОБА_7 переслідуючи мету незаконного збагачення в особливо великих розмірах, в період з 01.03.2022 по 13.09.2023 забезпечила подальше перерахування Національною службою здоров`я України на розрахунковий рахунок ПП «Сіліцея» грошових коштів у встановленому Договорами розмірі щомісячної глобальної ставки для даного виду медичної послуги за послуги, які фактично не надавались вищевказаним пацієнтам.

Крім того, ОСОБА_7 , зловживаючи службовим становищем директора ПП «Сіліцея», внаслідок якого мала повноваження щодо підпису звіту про надані медичні послуги за встановленою формою, перебуваючи у приміщенні ПП «Сіліцея», за адресою: М. Шепетівка, проспект Миру 14, достовірно знаючи про те, що відомості про кількість та вид наданих медичних послуг згідно звітів про медичні послуги, зокрема 0035479197S22G1А від 08.07.2022, 0035479197S22Н1A від 02.08.2022, 0035479197S22G2А від 19.08.2022, 0035479197S22І1А від 01.09.2022, 0035479197S22Н2A від 16.09.2022, 0035479197S22J1А від 03.10.2022, 0035479197S22І2А від 24.10.2022, 0035479197S22К1А від 09.11.2022, 0035479197S22J2А від 23.11.2022, 0035479197S22К2А від 12.12.2022, 0035479197S22L1А, 21.12.2022, 0035479197S22L2А, 22.12.2022, 0035479197S22L1Y від 29.12.2022, 0035479197S22L2L від 19.01.2023, 0035479197S23А1A від 01.02.2023, 0035479197S23А2A від 23.02.2023, 0035479197S23В1A від 06.02.2023, 0035479197S23В2A від 06.02.2023, 0035479197S23С1A від 28.02.2023, 0035479197S23С2A від 28.02.2023, 0035479197S23D1A від 31.03.2023, 0035479197S23D2A від 10.05.2023, 0035479197S23Е1A від 28.04.2023, 0035479197S23Е2A від 14.06.2023, 0035479197S23F1A від 01.06.2023, 0035479197S23F1Р від 21.06.2023, 0035479197S23F2А від 18.07.2023, 0035479197S23G1A від 04.07.2023, 0035479197S23Н1A від 01.08.2023, що були автоматично сформовані електронною системою охорони здоров`я на підставі внесених медичних записів, відповідно до ч. 8 ст. 10 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», не відповідають дійсності, оскільки відомості в них згенеровані на підставі попередньо внесених іншими працівниками ПП «Сіліцея» неправдивих відомостей щодо наданих послуг вищевказаним пацієнтам, однак діючи задля забезпечення можливості щомісячного отримання оплати за такі послуги, підписувала вказані звіти своїм електронним підписом та скеровувала до Національної служби здоров`я України, для їх підписання та проведення відповідної оплати по договорам про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

При цьому Національна служба здоров`я України, будучи розпорядником коштів державного бюджету, аналізуючи відомості в електронній системі охорони здоров`я, а також на підставі вищевказаних звітів про медичні послуги, на виконання договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, щомісячно на розрахунковий рахунок ПП «Сіліцея» № НОМЕР_2 , відкритий в АТ «УКРГАЗБАНК» з призначенням платежу «оплата за медичні послуги ПМД згідно договору» здійснювала перерахування бюджетних коштів, з яких грошові кошти у сумі 1757292,00грн.перераховані замедичні послуги,які ненадавались,якими ОСОБА_7 незаконно заволоділата використовувалана власнийрозсуд якв особистихінтересах,так ів інтересахпідтримання діяльностіпідприємства.

Отже, внаслідок вказанихвище злочиннихдій,які тривалив період з1березня 2022року по13вересня 2023року,тобто підчас діївоєнного стануна територіїУкраїни, ОСОБА_7 ,за попередньоюзмовою із ОСОБА_4 та ОСОБА_8 ,шляхом зловживанняслужбовим становищем,всупереч вимогамдоговорів №1319-E122-P000від 10.02.2022,№ 1119-E123-P000від 25.01.2023про медичнеобслуговування населенняза програмоюмедичних гарантій,Закону України«Про державніфінансові гарантіїмедичного обслуговуваннянаселення»,«Порядку реалізаціїпрограми державнихгарантій медичногообслуговування населення»,незаконно заволоділавказаними грошовимикоштами Держаногобюджету України,розпорядником якихє Національнаслужба здоров`яУкраїни,у загальнійсумі 1757292,00грн.що становитьособливо великийрозмір,так яку шістсоті більшеразів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на день вчинення злочину, чим спричинила державі, в особі Національної служби здоров`я України, матеріальної шкоди на вказану суму.

Своїми умисними діями, які виразились у заволодінні чужим майном за попередньою змовою групою осіб, що вчинене в умовах воєнного стану, у особливо великих розмірах, ОСОБА_4 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України.»

Дана підозра є обґрунтованою, адже на її підтвердження представлено: протоколи огляду предметів від 27.10.2023 року, протокол огляду предметів від 31.10.2023 року, протокол допиту свідка ОСОБА_33 від 19.09.2023, протокол допиту свідка ОСОБА_34 від 19.09.2023, протокол огляду від 09.01.2024 року та інші матеріали кримінального провадження.

Відповідно дост. 177 КПК Україниметою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ч. 2ст. 131 КПК Україниодним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі (ч. 2ст. 181 КПК України).

Згідно з ч. 1ст. 177 КПК Україниметою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також наявність ризиків, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2ст. 177 КПК Українипередбачено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Санкція ч.3 ст.362 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення воліна строквід трьохдо шести років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, асанкція ст..191ч.5КК Українипередбачає покаранняу виглядіпозбавлення воліна строквід семидо дванадцятироків зпозбавленням праваобіймати певніпосади чизайматися певноюдіяльністю настрок дотрьох роківта зконфіскацією майна, тобто дані злочини є тяжким та особливо тяжким відповідно.

Сама ОСОБА_4 раніше не судима, має постійне місце проживання та роботи, по місцю роботи характеризується позитивно, розлучена, підозрюється у вчиненні тяжкого та особливо тяжкого злочинів, вину в інкримінованих їй кримінальних правопорушеннях не визнає.

Відповідно до ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 та 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Враховуючи, що ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 362, ч.5 ст. 191 КК України, вважаю, що з метою уникнення покарання вона може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, може незаконно впливати на свідків, а враховуючи те, що їй інкримінується вчинення злочину пов`язаного з використанням службового становища, вважаю, що вона може знищити, спотворити або приховати будь яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Також, на думку слідчого судді, обставини вчинення кримінальних правопорушень, у яких підозрюється ОСОБА_4 , дані які характеризують її особу, дозволяють дійти до висновку про відсутність існування ризику вчинення іншого кримінального правопорушення. Окрім того посилання слідчого на те, що вчинення кримінально караних дій є основним доходом ОСОБА_4 не відповідає дійсності, оскільки вона була офіційно працевлаштована. При цьому, слідчим суддею береться до уваги той факт, що з моменту початку строку досудового розслідування, минув значний проміжок часу, проте будь яких спроб переховуватися, або в інший спосіб перешкоджати розслідуванню ОСОБА_4 не робила, що значно зменшує факт існування зазначених ризиків.

При цьому, слідчий суддя звертає увагу, що на початковій стадії обґрунтованість підозри означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Такі факти доведені слідчим та підтверджуються представленими матеріалами кримінального провадження.

Затаких обставин,враховуючи наведеніризики, усі,визначенні ст.178КПК України,обставини вїх сукупності,зокрема характеристикупідозрюваної,її міцнісоціальні зв`язки, їїроль увчиненні інкримінованихкримінальних правопорушень, наявність позитивних характеристик, зважаючи на той факт, що запобіжний захід не може застосовуватися з метою покарання чи виправлення особи, а виключно задля запобігання ризикам, визначеним у статті 177 КПК України, вважаю, що підстав для застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту немає.

Таким чином, з урахуванням положень ст.ст.177,178, 183КПК України, обрання запобіжного заходу у виді домашнього арешту відносно підозрюваної ОСОБА_4 є занадто суворим заходом для запобігання ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.

За таких обставин, взявши до уваги наявність обґрунтованої підозри у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 362, ч.5 ст. 191 КК України, та наявності ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, особу підозрюваної, у відповідності з вимогами ч.4 ст.194 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність застосування до ОСОБА_4 більш м`якого запобіжного заходу особистого зобов`язання, з покладенням відповідних обов`язків.

Саме такий запобіжний захід буде достатнім для підозрюваної ОСОБА_4 для виконання покладених на неї обов`язків та зможе забезпечити її належну процесуальну поведінку.

Строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні закінчується 06.03.2024 року, тому строк дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання слід застосувати межах вказаного строку, а саме по 05.03.2024 року включно.

Керуючись ст.ст.177, 178, 181, 194, 196 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити частково.

У задоволенніклопотання прозастосування запобіжногозаходу увигляді домашньогоарешту відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - відмовити.

Застосувати стосовнопідозрюваної увчиненні злочинів,передбачених ч.3ст.362, ч.5ст.191 КК України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та покласти на неї, строком по 05 березня 2024 року, наступні обов`язки.

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою;

не відлучатися із населеного пункту, в якому вона проживає, без дозволу слідчого, прокурора, слідчого судді або суду;

повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;

утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні, лікарями, працівниками та пацієнтами ПП «Сіліцея», а також із іншими підозрюваними у кримінальному провадженні;

здати на зберігання слідчому у кримінальному провадженні свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Ухвала, в частині покладення на підозрювану обов`язків діє по 05 березня 2024 року.

Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що у разі не виконання покладених на неї зобов`язань до неї можуть бути застосовані більш жорсткі запобіжні заходи і може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розмірів розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116460195
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —686/17719/23

Ухвала від 14.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні