Справа № 405/4858/23
провадження № 1-кс/405/62/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.01.2024 м. Кропивницький
слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кропивницькому клопотання слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42023120000000081 від 04.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
слідчий ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, (виїмку документів), до банківськихдокументів ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , по банківським рахункам НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та рух коштів по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , юридична адреса: АДРЕСА_2 по банківським рахункам НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , а саме:
- електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахункам вище вказаних СГД за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу.
- електронних документів протоколів обліку інформації системи «Клієнт-Банк» перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії, з відображенням ІР-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи, а також порядковий номер транзакції на сервері банку (ID), ім`я користувача (логін -USERED), операційна система клієнта (OS), програмне забезпечення за допомогою якого здійснюється з`єднання клієнта з системою, тобто клієнтська програма банківської установи (BROWSER) за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, рішень засновників та наказів про призначення посадових осіб, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи „Клієнт-Банк за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на встановлення системи „Клієнт-Банк, актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства зазначенням адрес, в т.ч. електронних, та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках, акти регенерації ключів за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- довіреності на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу року;
- карток із зразками підписів та відбитку печатки підприємств, що діяли на протязі періоду за період з моменту відкриття по 06.07.2021, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- платіжних доручень, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на видачу готівки за період за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на отримання чекових книжок по рахунках підприємств за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам підприємств за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу.
В обґрунтування клопотання слідчий вказав, що у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000081 від 04.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, оголосили аукціон на продаж та в подальшому здійснили продаж нестандартної пшениці в кількості 16570 т, що спричинило тяжкі наслідки.
Відповідно до постанови КМУ від 04.03.2015 №83 «Про затвердження переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » входить до переліку об`єктів, які мають важливе стратегічне значення для економіки і безпеки держави. Основними видами економічної діяльності підприємства є надання послуг по зберіганню зернових та технічних культур, сушінню та їх відвантаженню на залізничний та автомобільний транспорт (в тому числі і зернових культур, які на праві власності належать ІНФОРМАЦІЯ_6 ).
Так, встановлено, що згідно даних бухгалтерського та складського обліку ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » станом на лютий 2021 року на елеваторних потужностях підприємства знаходилось 16 570 т пшениці, які були власністю ІНФОРМАЦІЯ_7 та перебували на зберіганні згідно договору відповідального зберігання матеріальних цінностей державного резерву № юр-2зб/347-2009-45/135 від 08.01.2009.
Відповідно до ч.1 та п.1 ч.4 ст. 12 Закону України «Про державний матеріальний резерв» від 24.01.1997 № 51/97-BP, державний резерв матеріальних цінностей є недоторканним і може використовуватися лише за рішенням Кабінету Міністрів України, разом з тим відпуск вищевказаного матеріального резерву, який зберігається на підприємствах, в установах і організаціях системи державного резерву, провадиться за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, відпуск матеріальних цінностей проводиться тільки за нарядами Держрезерву.
Всупереч вимогам чинного законодавства, 18.02.2021 через електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » оголосили аукціон на продаж «Нестандартної пшениці в кількості 16570559 кг з невластивим запахом «пліснявий, гнильний, різкий, хімічний, заражена шкідниками» із стартовою ціною лота 42 063 800,00 грн.
З метою приховування вказаної протиправної діяльності, із залученням можливостей «Державного центру сертифікації і експертизи сільськогосподарської продукції» проведено наступні експертні дослідження: протокол випробування №154, №155 та №156 від 02.02.2021, які визнали зерно непридатним та дозволили списання майна державного агентства резерву та продаж за заниженою вартістю.
Учасниками даного аукціону були наступні суб`єкти господарської діяльності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 , АДРЕСА_4 , керівник ОСОБА_4 ) із ціновою пропозицією 7200 000,00 грн.; TOB « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_5 , керівник ОСОБА_5 ) із ціновою пропозицією 7 620 700,00 грн.; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , АДРЕСА_6 , керівник ОСОБА_6 ) без цінової пропозиції.
04.03.2021 цінову пропозицію TOB « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ) визначено найбільш економічно вигідною та в той же день ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » уклали договір поставки за результатами аукціону із вищевказаним суб`єктом СГД №05/48 від 04.03.2021 та додаткову угоду до нього під №1 на загальну суму 7 620 700,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до умов укладеного договору ціна 1 тони пшениці складала 460 грн., що є значно нижче ринкової вартості на період реалізації. Внаслідок вказаної протиправної діяльності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » нанесено збитків на загальну суму понад 50 млн. грн.
Необхідність здійснення тимчасового доступу до речей і документів та можливість їх вилучення необхідно також для проведення відповідних у кримінальному провадженні експертиз, в тому числі економічних.
Проведення цієї слідчої дії забезпечує отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню особи, що скоїла кримінальне правопорушення та дані відомості неможливо отримати в інший спосіб.
У судове засідання слідчий не з`явився, надав до суду заяву, в якій просить провести розгляд клопотання у його відсутності та задовольнити клопотання.
Слідчим суддею вжито заходи щодо повідомлення особи у володінні якої перебувають речі та документи про дату, час та місце розгляду клопотання направлено судову повістку, однак представник особи у володінні якої знаходяться речі та документи у судове засідання не з`явився.
Оскільки,згідно ч.4ст.163КПК Українивідсутність слідчогота особи,у володінніякої знаходятьсяречі тадокументи,не єперешкодою длярозгляду клопотання,суд визнавможливим розглянутиклопотання завідсутності слідчогота представника АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », на підставі наявних доказів.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 107 КПК України, враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів судового розгляду не здійснювалося.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступних висновків.
Слідчим суддею встановлено, що у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області знаходчяться матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000081 від 04.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом того, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, оголосили аукціон на продаж та в подальшому здійснили продаж нестандартної пшениці в кількості 16570 т, що спричинило тяжкі наслідки (а.к. 4- витяг з ЄРДР).
01.12.2023 експертом ОСОБА_7 заявлено клопотання про надання додаткових матеріалів, зокрема даних аналітичного та синтетичного бухгалтерського обліку, в тому числі роздруковані з магнітного носія інформації на паперовий носій, щодо стану розрахунків та документальні підтвердження (договори складського зберігання, складські квитанції, накази на відпуск, листи на переоформлення, рахунки-фактури/рахунки на оплату, накладні на відпуск, товарно-транспортні накладні на вивезення зерна з території КХП, аналізні картки, акти взаємозвірки розрахунків, податкові накладні роздруковані з електронного носія інформації) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », також щодо відомостей та документів банківських установ по рахункам ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (а.к.12-13)
В матеріалівдоданих доклопотання вбачається,що ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » єклієнтом банку АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в якому відкритий розрахункові рахуноки НОМЕР_2 , НОМЕР_3 (а.к. 14).
Відтак, органу досудового розслідування на даний час з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні необхідно отримати тимчасовий доступ до документів юридичної справи та електронних документів, що зберігаються на сервері банку про рух коштів по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та рух коштів по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , юридична адреса: АДРЕСА_2 НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , юридична адреса: АДРЕСА_3 .
Згідно ч.1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.
Отже, вказані документи, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та до яких просить надати доступ слідчий, становлять банківську таємницю.
Згідно ч. ч. 6, 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання, враховуючи правове обґрунтування клопотання, слідчий суддя вважає, що інформація, яка міститься в документах до яких слідчий просить тимчасовий доступ, має значення для забезпечення виконання завдань та подальшого розслідування даного кримінального провадження, беручи до уваги, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а також враховуючи, що в інший спосіб довести вказані обставини неможливо, зважаючи на те, що документи не є такими, доступ до яких заборонено, проте містять охоронювану законом таємницю, слідчий суддя вважає, що клопотання про надання доступу до документів підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.132, 132, 159-166 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУПН в Кіровоградській області ОСОБА_8 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_9 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_10 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42023120000000081 від 04.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України тимчасовий доступ до документів, (виїмку документів), до банківськихдокументів ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , по банківським рахункам НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та рух коштів по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , юридична адреса: АДРЕСА_2 по банківським рахункам НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , а саме:
- електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахункам вище вказаних СГД за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу.
- електронних документів протоколів обліку інформації системи «Клієнт-Банк» перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії, з відображенням ІР-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи, а також порядковий номер транзакції на сервері банку (ID), ім`я користувача (логін -USERED), операційна система клієнта (OS), програмне забезпечення за допомогою якого здійснюється з`єднання клієнта з системою, тобто клієнтська програма банківської установи (BROWSER) за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, рішень засновників та наказів про призначення посадових осіб, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи „Клієнт-Банк за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на встановлення системи „Клієнт-Банк, актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства зазначенням адрес, в т.ч. електронних, та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках, акти регенерації ключів за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- довіреності на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу року;
- карток із зразками підписів та відбитку печатки підприємств, що діяли на протязі періоду за період з моменту відкриття по 06.07.2021, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- платіжних доручень, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку за період з 01.01.2021 відкриття по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на видачу готівки за період за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- заяв на отримання чекових книжок по рахунках підприємств за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам підприємств за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу;
- договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих за період з 01.01.2021 по дату проведення тимчасового доступу.
Строк дії ухвали визначити до 17.03.2024 року.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Роз`яснити, що у разі невиконання даної ухвали слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Оригінал ухвали виготовлено в 2-х прим.
Слідчий суддя ОСОБА_11
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 116463539 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Плохотніченко Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні