Ухвала
від 01.05.2024 по справі 405/4858/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/4858/23

провадження № 1-кс/405/1077/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.05.2024 м. Кропивницький

слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 розглянувшиу відкритомусудовому засіданнів залісуду вм.Кропивницькому клопотанняслідчого ВРЗСГСДСУ ГУНП вКіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ доречей ідокументів укримінальному провадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідувань№420231200000000081 від 04.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

слідчий ВРЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, (виїмку документів), до банківськихдокументів ДП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , по банківському рахунку НОМЕР_2 , відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 , а саме:

- електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахункам вище вказаних СГД за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- електронних документів протоколів обліку інформації системи «Клієнт-Банк» перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії, з відображенням ІР-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи, а також порядковий номер транзакції на сервері банку (ID), ім`я користувача (логін -USERED), операційна система клієнта (OS), програмне забезпечення за допомогою якого здійснюється з`єднання клієнта з системою, тобто клієнтська програма банківської установи (BROWSER) за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, рішень засновників та наказів про призначення посадових осіб, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи „Клієнт-Банк за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв на встановлення системи „Клієнт-Банк, актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства зазначенням адрес, в т.ч. електронних, та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках, акти регенерації ключів за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- довіреності на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- карток із зразками підписів та відбитку печатки підприємств, що діяли на протязі відкриття, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- платіжних доручень, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- заяв на видачу готівки за період за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв на отримання чекових книжок по рахунках підприємств за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам підприємств за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих за період з 01.01.2021 по 01.04.2024.

Слідчий у судове засідання не з`явився, надав до суду заяву, в якій просить провести розгляд клопотання у його відсутність та задовольнити клопотання.

Слідчим суддеювжито заходидля повідомленняпро дату,час тамісце розглядуклопотання осіб,у володінніяких знаходятьсядокументи до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » направлено повістку.

Оскільки, згідно ч. 4 ст. 163 КПК України відсутність слідчого та особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, не є перешкодою для розгляду клопотання, суд визнав можливим розглянути клопотання за відсутності слідчого та представника АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на підставі наявних доказів.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 107 КПК України, враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів судового розгляду не здійснювалося.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000081 від 04.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом того, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, оголосили аукціон на продаж та в подальшому здійснили продаж нестандартної пшениці в кількості 16570 т, що спричинило тяжкі наслідки.

Відповідно до постанови КМУ від 04.03.2015 №83 «Про затвердження переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » входить до переліку об`єктів, які мають важливе стратегічне значення для економіки і безпеки держави. Основними видами економічної діяльності підприємства є надання послуг по зберіганню зернових та технічних культур, сушінню та їх відвантаженню на залізничний та автомобільний транспорт (в тому числі і зернових культур, які на праві власності належать ІНФОРМАЦІЯ_4 ).

Так, встановлено, що згідно даних бухгалтерського та складського обліку ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » станом на лютий 2021 року на елеваторних потужностях підприємства знаходилось 16 570 т пшениці, які були власністю ІНФОРМАЦІЯ_5 та перебували на зберіганні згідно договору відповідального зберігання матеріальних цінностей державного резерву № юр-2зб/347-2009-45/135 від 08.01.2009.

Відповідно до ч.1 та п.1 ч.4 ст. 12 Закону України «Про державний матеріальний резерв» від 24.01.1997 № 51/97-BP, державний резерв матеріальних цінностей є недоторканним і може використовуватися лише за рішенням Кабінету Міністрів України, разом з тим відпуск вищевказаного матеріального резерву, який зберігається на підприємствах, в установах і організаціях системи державного резерву, провадиться за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, відпуск матеріальних цінностей проводиться тільки за нарядами Держрезерву.

Всупереч вимогам чинного законодавства, 18.02.2021 через електронний майданчик « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » оголосили аукціон на продаж «Нестандартної пшениці в кількості 16570559 кг з невластивим запахом «пліснявий, гнильний, різкий, хімічний, заражена шкідниками» із стартовою ціною лота 42 063 800,00 грн.

З метою приховування вказаної протиправної діяльності, із залученням можливостей « ІНФОРМАЦІЯ_7 » проведено наступні експертні дослідження: протокол випробування №154, №155 та №156 від 02.02.2021, які визнали зерно непридатним та дозволили списання майна державного агентства резерву та продаж за заниженою вартістю.

Учасниками даного аукціону були наступні суб`єкти господарської діяльності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , АДРЕСА_3 , керівник ОСОБА_4 ) із ціновою пропозицією 7200 000,00 грн.; TOB « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , АДРЕСА_4 , керівник ОСОБА_5 ) із ціновою пропозицією 7 620 700,00 грн.; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , АДРЕСА_5 , керівник ОСОБА_6 ) без цінової пропозиції.

04.03.2021 цінову пропозицію TOB « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) визначено найбільш економічно вигідною та в той же день ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклали договір поставки за результатами аукціону із вищевказаним суб`єктом СГД №05/48 від 04.03.2021 та додаткову угоду до нього під №1 на загальну суму 7 620 700,00 грн. з ПДВ.

Відповідно до умов укладеного договору ціна 1 тони пшениці складала 460 грн., що є значно нижче ринкової вартості на період реалізації. Внаслідок вказаної протиправної діяльності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » нанесено збитків на загальну суму понад 50 млн. грн.

Відтак, у органу досудового розслідування з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів юридичної справи та електронних документів, що зберігаються на сервері банку про рух коштів по рахунку ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , НОМЕР_2 , відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 .

Проведення цієї слідчої дії забезпечує отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню особи, що скоїла кримінальне правопорушення та дані відомості неможливо отримати в інший спосіб.

Згідно ч.1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.

Отже, вказані документи, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та до яких просить надати доступ слідчий, становлять банківську таємницю.

Згідно ч. ч. 6, 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Дослідивши матеріали клопотання, враховуючи правове обґрунтування клопотання, слідчий суддя вважає, що інформація, яка міститься в документах до яких слідчий просить тимчасовий доступ, має значення для забезпечення виконання завдань та подальшого розслідування даного кримінального провадження, беручи до уваги, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також враховуючи, що в інший спосіб довести вказані обставини неможливо, зважаючи на те, що документи не є такими, доступ до яких заборонено, проте містять охоронювану законом таємницю, слідчий суддя вважає, що клопотання про надання доступу до документів підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 131,132,159-166 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого ВРЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_7 слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУПН в Кіровоградській області ОСОБА_8 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_9 , старшому слідчому ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_10 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №420231200000000081 від 04.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України, тимчасовий доступ до документів, (виїмку документів), до банківськихдокументів ДП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса: АДРЕСА_1 , по банківському рахунку НОМЕР_2 , відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса: АДРЕСА_2 , а саме:

- електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, загальним обсягом кредитових та дебетових оборотів по рахункам вище вказаних СГД за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- електронних документів протоколів обліку інформації системи «Клієнт-Банк» перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії, з відображенням ІР-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи, а також порядковий номер транзакції на сервері банку (ID), ім`я користувача (логін -USERED), операційна система клієнта (OS), програмне забезпечення за допомогою якого здійснюється з`єднання клієнта з системою, тобто клієнтська програма банківської установи (BROWSER) за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, рішень засновників та наказів про призначення посадових осіб, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи „Клієнт-Банк за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв на встановлення системи „Клієнт-Банк, актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт-Банк, регенерації ключів, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства зазначенням адрес, в т.ч. електронних, та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках, акти регенерації ключів за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- довіреності на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по рахунку, отримувати готівкові кошти, чекові книжки за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- карток із зразками підписів та відбитку печатки підприємств, що діяли на протязі відкриття, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- платіжних доручень, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку за період з 01.01.2021 відкриття по 01.04.2024;

- заяв на видачу готівки за період за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- заяв на отримання чекових книжок по рахунках підприємств за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень по рахункам підприємств за період з 01.01.2021 по 01.04.2024;

- договорів поворотної (безповоротної) фінансової допомоги (позики) наданих чи отриманих за період з 01.01.2021 по 01.04.2024.

Строк дії ухвали визначити до 01.07.2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Роз`яснити, що у разі невиконання даної ухвали слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Оригінал ухвали виготовлено в 2-х примірниках.

Слідчий суддя ОСОБА_11

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118946492
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —405/4858/23

Ухвала від 28.10.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 30.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 22.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 17.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 17.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні