Ухвала
від 23.01.2024 по справі 905/3859/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

у справі про банкрутство

23.01.2024 Справа № 905/3859/14

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., за участі секретаря судового засідання Ісмаїлової М.Я., розглянувши у судовому засіданні

клопотання Головного управління ДПС у Львівській області б/н від 28.12.2023

про процесуальне правонаступництво у справі №905/3859/14

за заявою боржника Дочірнього підприємства «Транспорт» Товариства з обмеженою відповідальністю «ТКС ГІДРОРЕСУРС», м.Донецьк (код ЄДРПОУ 33088244)

про банкрутство

ліквідатор - арбітражний керуючий Савостян Н.В.

Представники сторін не з`явилися

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Господарського суду Донецької області на стадії ліквідаційної процедури знаходиться справа про банкрутство Дочірнього підприємства «Транспорт» Товариства з обмеженою відповідальністю «ТКС ГІДРОРЕСУРС», повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Жмакіна Н.В. (Савостян Н.В.).

28.12.2023 через систему «Електронний суд» надійшло клопотання Головного управління ДПС у Львівській області б/н від 28.12.2023 про процесуальне правонаступництво (з додатками за переліком). Вказана заява призначено до розгляду в судовому засіданні 23.01.2024.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

У засідання суду 23.01.2024 представники сторін не зявилися. Будь-яких заяв чи клопотань з процесуальних питань, в тому числі про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції), до суду не надходило.

Враховуючи не визнання явки учасників справи обов`язковою, беручи до уваги поточну ситуацію щодо введення на території України воєнного стану, а також тривалість здійснення провадження у даній справі, суд розглядає клопотання за відсутності представників сторін за наявними в матеріалах справи документами.

Дослідивши клопотання про процесуальне правонаступництво та наявні матеріали справи, суд виходить з такого:

У поданому клопотанні про процесуальне правонаступництво заявник просить провести процесуальну заміну кредитора та замінити Головне управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39462700) на її правонаступника відокремлений підрозділ ДПС України Головне управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090).

Згідно зі статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства здійснюється правонаступництво кредитора у справі про банкрутство. Заміна кредитора у справі про банкрутство правонаступником відповідно до статті 47 Кодексу України з процедур банкрутства тягне за собою внесення змін до затвердженого ухвалою господарського суду реєстру вимог кредиторів щодо особи кредитора.

Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства, у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

В силу норм Кодексу України з процедур банкрутства суд виявляє кредиторів боржника, розглядає і визнає їх обгрунтовані вимоги. Ухвала про визнання вимог є підставою для їх внесення до реєстру вимог кредиторів. Саме цей документ протягом всієї процедури банкрутства визначає обсяг прав кредиторів, наявність або відсутність у них статусу забезпечених кредиторів, «обсяг» їх голосів на зборах кредиторів.

Відповідно до матеріалів справи ухвалою господарського суду Донецької області від 08.12.2016 визнано вимоги кредитора - Дрогобицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39507175) в сумі 219566,45грн., з яких 187607,53грн. заборгованість по податках і зборах , 31958,92грн. штрафні санкція і пеня, як вимоги шостої черги.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 27.06.2019 замінено кредитора Дрогобицьку ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39507175) на його правонаступника Головне управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39462700).

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу та установлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 №537 постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи державної податкової служби, в тому числі і ГУ ДПС у Львівській області.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.09.2019 №682-р функції і повноваження Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Наказом ГУ ДПС у Львівській області від 03.09.2019 №8 розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Львівській області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Львівській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Пунктом 2 Постанови від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державної податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.

Згідно з п. 3 Постанови №893 Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.

З метою реалізації Постанови КМУ від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ДПС України видано наказ від 12.11.2020 №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» яким встановлено, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується. Під правонаступництвом у банкрутстві в першу чергу розуміють зміну суб`єктного складу кредиторів боржника.

Згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 року за номером № 1000741030008085321 утворено ГУ ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090).

Наказом Державної податкової служби України «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» від 24.12.2020 №755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови 893.

Відповідно до пункту 1 Положення про ГУ ДПС у Львівській області від 12.11.2020 року №643 ГУ ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090) є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039).

Із встановлених у цій справі обставин вбачається, що Головне управління ДПС у Львівській області є територіальним органом ДПС України - центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Згідно із положеннями частин 2-3 статті 21-1 ЗУ «Про центральні органи виконавчої влади» територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкові політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунків органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

За змістом положень частини 1 статті 45 та частини 2 статті 4 ГПК України сторонами в судовому процесі є юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, а також державні органи.

В статті 1 КУзПБ визначено, що кредитор - це юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.

Виходячи із системного аналізу положень частини 2 статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", частини 1 статті 45, статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства, а також враховуючи вказані вище Положення про Державну податкову службу України та Положення про Головне управління ДПС у Львівській області, останнє є відокремленим підрозділом ДПС України, яке хоч і утворене без статусу юридичної особи, однак є органом державної влади (податковим органом, органом стягнення) та може бути стороною в судовому процесі.

Враховуючи викладене клопотання про процесуальне правонаступництво підлягає задоволенню.

Керуючись статями статтями 1, 2, 6, 9, 43 Кодексу України з процедур банкрутства, частиною 6 статті 12, статтею 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В:

Задовольнити клопотання Головного управління ДПС у Львівській області б/н від 28.12.2023 про процесуальне правонаступництво.

Замінити первісного кредитора Головне управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39462700) на її правонаступника відокремлений підрозділ ДПС України Головне управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090).

Ухвала набрала законної сили 23.01.2024 та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду у строки, передбачені ГПК України.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено25.01.2024
Номер документу116478370
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/3859/14

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 03.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 03.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 27.06.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні