УХВАЛА
м. Вінниця
22 січня 2024 р.Справа № 120/509/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Фермерського господарства "Гнидюк-Агро" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування розпорядження,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Фермерського господарства "Гнидюк-Агро" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування розпорядження.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю, на думку позивача, розпорядження Головного управління ДПС у Вінницькій області від 04.02.2022 №23/Р/Л в частині анулювання ліцензії на право зберігання пального.
Ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами. Цією ж ухвалою встановлено сторонам строк для подання заяв по суті, а також витребувано у відповідача додаткові докази.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому наводяться заперечення щодо заявлених позовних вимог, а також надано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, у зв`язку із пропуском позивачем строку звернення до суду з цим позовом. Обґрунтовуючи заявлене клопотання представник відповідача зазначає про те, що 15 листопада 2022 року ФГ Гнидюк-Агро через електронний кабінет подано до ГУ ДПС у Вінницькій області заяву про внесення чергового платежу за ліцензію р/№02270414202000283 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), яка зареєстрована за № 26018/АП. За результатами розгляду даної заяви, розпорядженням від 21 листопада 2022 року № 212/Р/Л суб`єкту господарювання було відмовлено у внесенні чергового платежу за ліцензію, оскільки дана ліцензія була анульована 04 лютого 2022 року.
Представник відповідача зазначає, що отримання позивачем розпорядження від 21.11.2022 року №212/Р/Л про відмову у внесенні чергового платежу за ліцензію в зв`язку з її анулюванням 04.02.2022 року не змінює момент, з якого позивач повинен був дізнатись про порушення своїх прав, а свідчить лише про час, коли позивач почав вчиняти дії щодо реалізації свого права і ця дата не пов`язується з початком перебігу строку звернення до суду.
Розпорядження про анулювання ліцензії від 04.02.2022 №23/Р/Л було прийнято та направлено позивачу на наступний робочий день після дати останнього спливу терміну сплати чергового платежу за наступний щорічний строк дії відповідної ліцензії - 04.02.2022 року.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання, в тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку. Зберігання пального без наявності ліцензії є порушенням.
Таким чином, представник відповідача вважає, що позивач повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів саме 04.02.2022 числа (отримавши в електронній формі засобами електронного зв`язку розпорядження №23/Р/Л від 04.02.2022) та звернутися до суду за захистом своїх прав до 04.08.2022 року.
Вирішуючи клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, суд виходить з такого.
Частинами першою - другою статті 122 КАС України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Інститут строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою спонукання учасників адміністративного судочинства до своєчасного вчинення ними процесуальних дій. Регламентування строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Крім цього, строки звернення до суду із адміністративним позовом обмежують час, протягом якого правовідносини можуть вважатися спірними.
Щодо відліку строку звернення із адміністративним позовом, суд зазначає, що порівняльний аналіз термінів дізнався та повинен дізнатися, що містяться в ч. 2 ст. 122 КАС України, дає підстави для висновку про презумпцію можливості та обов`язку позивача знати про стан своїх прав. При визначенні початку перебігу строку звернення до суду, суд з`ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльності), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням.
Як свідчать подані матеріали, позивач просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Вінницькій області від 04.02.2022 № 23/Р/Л в частині анулювання ліцензії на право зберігання пального за реєстраційним номером №02270414202000283 від 04.02.2020, термін дії з 04.02.2020 по 04.02.2025.
При цьому обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 06 січня 2022 ФГ "Гнидюк-Агро" внесено черговий платіж за ліцензію на період 2022 року. Разом із заявою щодо ліцензії на право зберігання пального з відміткою про внесення чергового платежу, платіжне доручення про здійснення оплати головою фермерського господарства було доставлено до ГУ ДПС у Вінницькій області та поміщено в скриньку для вхідної документації.
Як зазначає позивач, в листопаді 2022 року зі слів працівника ГУ ДПС у Вінницькій області по телефону ФГ "Гнидюк-Агро" стало відомо, що ліцензія на право зберігання пального, реєстраційний номер 02270414202000283, було анульовано через несплату чергового платежу за ліцензію на період 2022 року, проте ФГ "Гнидюк-Агро" рішення про таке анулювання не отримувало.
Разом з тим, згідно з наданим представником відповідача скріншотом Єдиного вікна подання електронної звітності встановлено, що розпорядження від 04.02.2022 № 23/Р/Л щодо анулювання ліцензії на право зберігання пального, реєстраційний номер 02270414202000283, створено 04.02.2022 року о 15:23 та його стан "відправлено до електронного кабінету позивача".
В той же час, докази щодо дати отримання позивачем вказаного розпорядження матеріали справи не містять.
Таким чином, з поданих документів неможливо встановити дату отримання позивачем розпорядження від 04.02.2022 № 23/Р/Л щодо анулювання ліцензії на право зберігання пального, реєстраційний номер 02270414202000283, а відтак і визначити момент, коли позивач дізнався та/або повинен був дізнатися про порушення своїх прав.
Приймаючи до уваги, що позивачем оскаржується рішення від 04.02.2022, то граничний строк звернення до суду з даним позовом - 04.08.2022.
Разом з тим, позивач звернувся до суду тільки 17.01.2023, що підтверджується відтиском штампу відділення поштового зв`язку на конверті, в якому позов надійшов до суду, тобто з пропуском встановленого законом строку звернення до суду.
Згідно з ч. 6 ст. 161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
З огляду на викладене та враховуючи невідповідність позовної заяви вимогам ст.160, 161 КАС України, позовну заяву необхідно залишити без руху, надавши особі, яка її подала, строк для усунення недоліків, шляхом подання до суду:
- заяви про поновлення строку звернення до суду з обґрунтуванням поважності причин пропуску такого строку та наданням підтверджуючих доказів;
- доказів неотримання позивачем в електронному кабінеті розпорядження Головного управління ДПС у Вінницькій області від 04.02.2022 № 23/Р/Л щодо анулювання ліцензії на право зберігання пального, реєстраційний номер 02270414202000283, або отримання його в інший строк ( більш пізній ніж 04.02.2022 року ).
Частиною 3 ст. 123 КАС України визначено, що якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Згідно з положеннями частин 14-15 ст. 171 КАС України, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, суд продовжує розгляд справи, про що постановляє ухвалу не пізніше наступного дня з дня отримання інформації про усунення недоліків. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.
Керуючись ч. 13 ст. 171, ст.ст. 248, 256 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву Фермерського господарства "Гнидюк-Агро" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування розпорядження залишити без руху.
2. Запропонувати позивачу у 5- денний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки позовної заяви, зазначені в мотивувальній частині ухвали суду.
Копію ухвали надіслати позивачу для виконання.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2024 |
Оприлюднено | 26.01.2024 |
Номер документу | 116514354 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні