Постанова
від 24.01.2024 по справі 560/3862/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/3862/23 Головуючий суддя 1-ої інстанції - Матущак В.В.

Суддя-доповідач - Ватаманюк Р.В.

24 січня 2024 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Капустинського М.М. Сапальової Т.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Медобори" Фарм (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Хмельницькій області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

І. КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

Позивач звернувся із позовом до Хмельницького окружного адміністративного суду в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 01.03.2023 №00/2231/0406.

ІІ. ЗМІСТ СУДОВОГО РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.06.2023 позов задоволено повністю.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що спірні податкові накладні вважаються зареєстрованими в ЄРПН датою їх надсилання на реєстрацію - 30.06.2022. Датою реєстрації спірних податкових накладних є 30.06.2022, а не 01.07.2022. Тому, висновки відповідача про несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних не відповідають фактичним обставинам справи, а отже є безпідставним і необґрунтованим.

ІІІ. ДОВОДИ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано те, що позивачем не надано документів, які б підтверджували факт відправки на реєстрацію податкових накладних в межах граничних строків реєстрації, відтак податкове повідомлення-рішення від 01.03.2023 №00/2231/0406 винесене правомірно.

ІV. ВІДЗИВ НА АПЕЛЯЦІЙНУ СКАРГУ

Позивач правом подання письмового відзиву на апеляційну скаргу не скористався, що в силу вимог ч. 4 ст. 304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

V. РУХ СПРАВИ У СУДІ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалою суду від 14.09.2023 відкрито апеляційне провадження у справі та призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції прийняте у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, а в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття законного і обгрунтованого рішення, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

VІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області проведена камеральна перевірка ПП "Медобори" Фарм (код 30171439) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.02.2022 по 31.07.2022.

За результатами перевірки складений акт від 02.11.2022 №5944/22-01-04-06/30171439, яким встановлено порушення статті 201 розділу V, абзацу 3 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України, а саме: ПП "Медобори" Фарм зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий - липень 2022 з порушенням граничних термінів реєстрації.

На підставі вказаного акту перевірки,02.12.2022ГУ ДПС у Хмельницькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №00/7255/0406, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних за звітний період: лютий, березень, квітень, травень, червень, липень 2022 до позивача застосовано штраф у сумі 84480,26 грн.

Рішенням ДПС про результати розгляду скарги від 21.02.2023 №4389/6/99-00-06-03-01-06 скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 02.12.2022 №00/7255/0406 у частині застосованих штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 25406,08 грн., в іншій частині залишено без змін, а скаргу частково задоволено.

01.03.2023 Головне управління ДПС у Хмельницькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №00/2231/0406, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ за затримку реєстрації податкових накладних за звітний період: березень, червень, липень 2022 до позивача застосовано штраф у сумі 59012,18 грн.

Позивач не погоджується з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, вважає, що відповідач неправомірно та безпідставно застосував до нього штрафні санкції, звернувся до суду з цим позовом.

VІІ. ПОЗИЦІЯ СЬОМОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня, передбаченого пунктом 201.10 статті 201 ПК України в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, а саме :

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з ним Кодексом.

Відповідно до пункту 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку,

Відповідно до абзацу 3 пункту 2 Порядку №1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин (пункт Порядку №1246),

Відповідно пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній Формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Згідно матеріалів справи за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення "М.E.DOC", позивач протягом операційного дня надіслав на реєстрацію наступні спірні податкові накладі:

- ПН №459 від 14.06.2022 на суму 570,00 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 95,00 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:06, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 12:28;

- ПН №455 від 02.06.2022 на суму 813,33 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 53,21 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:14, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 12:28;

- ПН №460 від 14.06.2022 на суму 8312,50 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 543,81 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:07, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 08:28;

- ПН №426 від 01.06.2022 на суму 437908,60 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 36717,91 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:06, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 08:44;

- ПН №462 від 15.06.2022 на суму 564,90 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 36,96 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:09, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 12:28;

- ПН №461 від 15.06.2022 на суму 19,00 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 3,17 грн., дата та час надсилання - 30.06.2022 18:10, гранична реєстрація - 30.06.2022, дата та час реєстрації податкової накладної - 01.07.2022 08:28.

Обов`язок зареєструвати податкову накладну для платника податків полягає у надісланні на реєстрацію податкової накладної в установлені податковим законодавством строки та з дотриманням визначеної процедури.

30.06.2022 визначалось крайнім строком виконання платниками обов`язку зареєструвати податкові накладні у Реєстрі, якщо цей обов`язок не був виконаний раніше і своєчасно.

Таким чином, податкова накладна реєструється автоматично без участі у цьому працівників ДПС.

Положеннями пункту 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 операційний день визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг. При цьому конкретні часові межі операційного дня цим Порядком не визначені. На відміну від цього, пунктом 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 8 до 20-ї години.

Матеріалами справи підтверджується, що податкові накладні направлялись платником до Реєстру 30.06.2022.

При цьому судом першої інстанції вірно вказано, що саме по собі направлення цих податкових накладних саме 30.06.2022, тобто в останній день строку, є правомірним. В той же час податковим органом помилково зараховано позивачу зайвий день - 01.07.2022, оскільки контролюючий орган зобов`язаний був, до кінця операційного дня, коли була надіслана відповідна ПН, надіслати позивачу одну з квитанцій, про прийняття/неприйняття податкової накладної, із зазначенням відповідних причин.

Однак, до кінця відповідного операційного дня позивачу не були надіслані квитанції про прийняття або не прийняття вказаних вище податкових накладних, відповідні квитанції були надіслані на наступний операційний день, що є порушенням пункту 201.10 статті 201 ПК України та пункту 14 Порядку №1246.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищенаведене, спірні податкові накладні вважаються зареєстрованими в ЄРПІ1 датою їх надсилання на реєстрацію - 30.06.2022. Датою реєстрації спірних податкових накладних є 30.06.2022, а не 01.07.2022.

В апеляційній скарзі відповідач посилається на пункт 69.18 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, яким встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Колегія суддів зауважує, що пунктом 69.18 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України хоч і обмежено час надсилання електронних документів, однак ця норма не змінює визначення терміну «операційний день» і не встановлює нових правил реєстрації податкових накладних.

У вказаному пункті визначено час, у який здійснюється приймання контролюючим органом електронних документів від платників податків, тобто графік роботи електронних сервісів податкового органу, а не встановлено обов`язок платників податків подати у вказаний період часу податкову накладну для її реєстрації. Метою зазначених змін є лише обмеження роботи електронних сервісів, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних.

Отже, наведена норма Податкового кодексу України не може застосовуватись до спірних відносин, оскільки вона безпосередньо не регулює питання реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що викладені у акті камеральної перевірки №5944/22-01-04-06/30171439 від 02.11.2022 про несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН зазначених вище податкових накладних не відповідають фактичним обставинам справи, а тому наявні правові підстави для задоволення позову.

VІІІ. ВИСНОВОК ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Капустинський М.М. Сапальова Т.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено26.01.2024
Номер документу116519806
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/3862/23

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Рішення від 06.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні