Постанова
від 23.01.2024 по справі 909/574/23
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" січня 2024 р. м. Львів Справа №909/574/23

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого суддіІ.Б. Малех

суддівО.С. Скрипчук

Б.Д. Плотніцький

секретар судового засіданняЗалуцький Д.Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Заступника керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону від 06.12.2023 №30.53/02-2183ВИХ-23 (вх. № апеляційного суду 01-05/3759/23, 01-05/3777/23 від 11.12.2023)

на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 29 вересня 2023 року (суддя Максимів Т.В., повний текст ухвали складено 03.10.2023, м. Івано-Франківськ)

у справі №909/574/23

за позовом Заступника керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції у спірних питаннях є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, м. Івано-Франківськ

до відповідача 1 Фізичної особи-підприємця Козака Віталія Омеляновича, м. Івано-Франківськ

до відповідача 2 Державного підприємства "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод", м. Івано-Франківськ

про розірвання договору оренди та зобов`язання звільнити нежитлове приміщення

за участю представників учасників процесу:

прокуратура: Дрібнюк Р.М.. прокурор спеціалізованої прокуратури;

від позивача: не з`явились;

від відповідача 1: не з`явились;

від відповідача 2: не з`явились;

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону в особі Міністерства оборони України звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Фонд Державного майна України в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях до відповідачів: ФОП Козака Віталія Омеляновича та ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" про:

- розірвання договору оренди нерухомого майна від 31.03.2017 № 12-О, укладеного між ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" та ФОП Козаком Віталієм Омеляновичем, щодо оренди приміщення №16 прохідної площею 20,9 кв. м. по вул. Хриплинській, 11 у м. Івано-Франківську, яке перебуває на балансі ДП «Івано-Франківський котельно-зварювальний завод;

- зобов`язання ФОП Козака В.О. звільнити нежитлове приміщення котельні площею 20,9 кв. м по вул. Хриплинській, 11 у м. Івано-Франківську та передати майно актом прийому-передачі ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод".

В ході розгляду справи ухвалою від 28.06.2023 відкрито провадження у справі і призначено розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

Господарський суд Івано-Франківської області ухвалою від 29.09.2023 у справі №909/574/23 позов Заступника військового прокурора Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Фонд Державного майна України в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях до ФОП Козака Віталія Омеляновича та Державного підприємства "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" про розірвання договору оренди та зобов`язання звільнити приміщення залишив без розгляду.

Ухвала суду мотивована тим, що Івано-Франківська спеціалізована прокуратура у військовій та оборонній сфері Західного регіону з посиланням на наказ Генерального прокурора України № 130 від 17.05.2022 "Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері", не має повноважень звертатись до суду з позовом в інтересах держави в особі Фонду державного майна України та його регіональних відділень.

Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові ВП ВС від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, якщо суд дійшов висновку про відсутність підстав для представництва прокурором інтересів держави вже після відкриття провадження у справі, то позовну заяву прокурора належить вважати такою, що підписана особою, яка не має права її підписувати, що є підставою для залишення позовної заяви без розгляду.

Заступником керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 29.09.2023 у справі №909/574/23, направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції, посилаючись на те, що оскаржуване судове рішення ухвалене з порушенням норм процесуального права.

Зокрема, скаржник зазначає, що законодавство України обмежило прокурора тільки на звернення до суду в інтересах державних компаній, а також у правовідносинах, пов`язаних із виборчим процесом, проведенням референдумів, діяльністю Верховної Ради України, Президента України, створенням та діяльністю медіа, а також політичних партій, релігійних організацій, організацій, що здійснюють професійне самоврядування, та інших громадських об`єднань.

Заступником керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони вірно обрано уповноважений орган, який здійснює відповідні функції у спірних правовідносинах, а саме Фонд державного майна України в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях.

Накази Генерального прокурора від 22.11.2021 №370 Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері та від 17.05.2023 №130 Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у сфері оборони, у яких не визначено організації та здійснення представництва інтересів держави в суді, щодо Фонду державного майна України, видані з метою забезпечення належної організації роботи спеціалізованих прокуратур у сфері оборони щодо виконання визначених функцій, тобто для удосконалення та застосування в практичній діяльності роботи спеціалізованих прокуратур у сфері оборони. Зазначені накази конкретизують суб`єктів, в інтересах яких заявляється позов виключно спеціалізованими прокуратурам у сфері оборони, однак, жодним чином не обмежується право спеціалізованої прокуратури у сфері оборони здійснювати представництво (заявляти позовні заяви) в інтересах держави, щодо інших суб`єктів.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 18.12.2023 (головуючий суддя Малех І.Б., судді Скрипчук О.С., Плотніцький Б.Д.) поновлено Заступнику керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону строк на апеляційне оскарження ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 29 вересня 20232 року у справі №909/574/23 та відкрито апеляційне провадження за такою . Витребувано матеріали справи №909/574/23 в Господарського суду Івано-Франківської області.

26.12.2023 в канцелярію апеляційного суду поступили матеріали справи №909/574/23.

Відтак , в подальшому, ухвалою суду від 27.12.2023 призначено справу №909/574/23 до розгляду в судове засідання на 23 січня 2024 року о 14 год. 00 хв.

В судове засідання 23.01.2024 з`явився прокурор, який підтримав доводи апеляційної скарги, з мотивів наведених в такій.

Позивач та відповідачі в судове засідання 23.01.2024 не зявились, про причини неявки суд не повідомили, хоча належним чином були повідомлені про час та місце розгляду апеляційної скарги, докази чого містяться в матеріалах справи.

Враховуючи те, що явка представників сторін судом апеляційної інстанції обов`язковою не визнавалась, а участь в засіданні суду є правом, а не обов`язком сторони, зважаючи на обмежений ч. 2 ст. 273 ГПК України строк для перегляду ухвал місцевого господарського суду, Західний апеляційний господарський суд дійшов висновку про можливість здійснити перевірку ухвали суду в апеляційному порядку за відсутності представників позивача та відповідачів.

Згідно статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою, заслухавши пояснення прокурора в судовому засіданні, судова колегія Західного апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відповідність ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 29 вересня 2023 року у справі №909/574/23 нормам чинного процесуального права, матеріалам та обставинам справи, виходячи з наступного.

Обставини справи.

Заступник керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону в особі Міністерства оборони України звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Фонд Державного майна України в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях до відповідачів: ФОП Козака В.О. та ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" про:

- розірвання договору оренди нерухомого майна від 31.03.2017 № 12-О, укладеного між ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" та ФОП Козаком Віталієм Омеляновичем, щодо оренди приміщення №16 прохідної площею 20,9 кв. м. по вул.. Хриплинській, 11 у м. Івано-Франківську, яке перебуває на балансі ДП «Івано-Франківський котельно-зварювальний завод;

- зобов`язання ФОП Козака В.О. звільнити нежитлове приміщення котельні площею 20,9 кв. м по вул. Хриплинській, 11 у м. Івано-Франківську та передати майно актом прийому-передачі ДП "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод".

20.07.2023 до суду першої інстанції від відповідача ФОП Козака В.О. надійшла заява вх. №10551/23 про залишення позову без розгляду, з посиланням на те, що заступник керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону не наділений повноваженнями діяти в інтересах Фонду державного майна України.

Прокурор у судовому засіданні заперечив проти задоволення клопотання про залишення позову без розгляду, просив в його задоволенні відмовити.

Враховуючи вищенаведене суд першої інстанції, з посиланням на правову позицію, викладену у постанові ВП ВС від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, прийшов до висновку про відсутність підстав для представництва прокурором інтересів держави, в звязку з чим позовну заяву прокурора належить вважати такою, що підписана особою, яка не має права її підписувати, що є підставою для залишення позовної заяви без розгляду.

Норми права та мотиви, якими керується суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови та висновки суду за результатами розгляду апеляційної скарги.

В силу вимог ч.ч.1, 2, 5 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції.

Відповідно до частини першої статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 ГПК України, ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п.3 ч.1 ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Положення п.3 ч.1 ст. 131-1 Конституції України відсилають до спеціального закону, яким мають бути визначені виключні випадки та порядок представництва прокурором інтересів держави в суді. Таким законом є Закон України "Про прокуратуру".

Згідно з абз.1 і 2 ч.3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до абз. 1 - 3 ч.4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Водночас, згідно з положеннями ч.ч.3-5 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача.

Статтею 24 Закону України "Про прокуратуру" визначено особливості здійснення окремих форм представництва інтересів громадянина або держави в суді. Так, у ч. 1 вказаної статті зазначено, що право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України "Про прокуратуру" рішенням Генерального прокурора можуть утворюватися спеціалізовані прокуратури на правах структурного підрозділу Офісу Генерального прокурора, на правах обласних прокуратур, на правах підрозділу обласної прокуратури, на правах окружних прокуратур, на правах підрозділу окружної прокуратури. Перелік, утворення, реорганізація та ліквідація спеціалізованих прокуратур, визначення їх статусу, компетенції, структури і штатного розпису здійснюються Генеральним прокурором. Перелік, утворення, реорганізація та ліквідація спеціалізованих прокуратур, визначення їх статусу, компетенції, структури і штатного розпису здійснюються Генеральним прокурором.

Наказом керівника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону від 20.03.2023 № 12 затверджено Регламент Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону, який відповідно до п. 1.1. регулює основні процедурні питання організації та порядку роботи Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону, при цьому згідно з п. 1.2. Спеціалізована прокуратура регіону керується у своїй діяльності Конституцією України, Законом України Про прокуратуру, іншими законодавчими актами, чинними міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, наказами Генерального прокурора та керівника Спеціалізованої прокуратури регіону, положеннями про її самостійні структурні підрозділи, а також цим Регламентом.

Відповідно до п. 2.7 Регламенту робота на відповідних напрямах організовується структурними підрозділами Спеціалізованої прокуратури регіону з урахуванням наказів, інших організаційно-розпорядчих документів, планів роботи, рішень нарад, доручень керівництва Офісу Генерального прокурора та Спеціалізованої прокуратури регіону.

Відповідно до п.7.11. Регламенту примірники законів України, постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів (у тому числі отриманих через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади) відділом документального забезпечення передаються до відділу організаційного та правового забезпечення для обліку та зберігання. Якщо в цих актах містяться конкретні доручення, пропозиції чи рекомендації Спеціалізованій прокуратурі регіону, копії таких документів 20 відділом організаційного та правового забезпечення невідкладно передаються для доповіді керівнику Спеціалізованої прокуратури регіону, його першому заступнику та заступнику відповідно до розподілу обов`язків.

Після вчинення резолюції документи, виконання яких керівником Спеціалізованої прокуратури регіону взято на особливий контроль чи на контроль, передаються до відділу організаційного та правового забезпечення для відповідного обліку і контролю, а після цього - виконавцям (пункт 7.17. Регламенту).

Відповідно до п. 2 наказу Офісу Генерального прокурора від 21.08.2020 №389 Про організацію діяльності прокурорів щодо представництва інтересів держави в суді завданнями здійснення представництва в суді визначено захист інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду.

Згідно з п. 12 наказу керівникам самостійних структурних підрозділів прокуратур усіх рівнів, зокрема тим, які здійснюють нагляд за додержанням законів під час досудового розслідування та дізнання, у тому числі у формі процесуального керівництва ним, за наявності підстав для захисту інтересів держави поза межами кримінального провадження шляхом підготовки та звернення до суду з позовом, заявою, вступу у справу, оскарження рішення невідкладно за погодженням із першим заступником або заступником Генерального прокурора, в обласних прокуратурах - з першим заступником або заступником керівника цієї прокуратури передавати до підрозділів представтщтва або інших підрозділів згідно з їхньою компетенцією відповідні матеріали з мотивованим висновком щодо необхідності застосування представницьких повноважень разом з документами, оформленими та засвідченими відповідно до вимог законодавства, що подаються до суду як докази (редакція наказу від 09.06.2021, яка діяла станом на дату подання позову).

Згідно з п. 24 наказу контроль за виконанням наказу покладено на першого заступника та заступників Генерального прокурора, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників обласних, окружних та спеціалізованих на правах обласних та окружних прокуратур.

Отже, згідно з п. 6.1 наказу Генерального прокурора від 17.05.2023 № 130, «Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у сфері оборони» передбачено право спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора забезпечувати організацію та здійснення представництва інтересів держави в суді щодо правовідносин, пов`язаних із діяльністю Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державного космічного агентства України, підприємств, установ, організацій, що їм підпорядковані; Національного університету оборони України імені Івана Черняховського; Командування Сухопутних військ Збройних Сил України; Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України; Державної служби експортного контролю України; акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість" та товариств, щодо яких ним здійснюється управління корпоративними правами держави; Державного підприємства обслуговування повітряного руху України; Державного агентства резерву України (з питань державного мобілізаційного резерву); державних замовників у сфері оборони та виконавців, співвиконавців (субпідрядників) державного контракту (договору) з оборонних закупівель; інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ й організацій, що здійснюють накопичення та зберігання матеріальних цінностей державного мобілізаційного резерву; Департаменту поліції особливого призначення "Об`єднана штурмова бригада Національної поліції України "Лють", військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій з питань забезпечення оборони, здійснення заходів правового режиму воєнного стану.

З огляду на викладене, правомірним є висновок суду першої інстанції, що Івано-Франківська спеціалізована прокуратура у військовій та оборонній сфері Західного регіону не має повноважень звертатись до суду з позовом в інтересах держави в особі Фонду державного майна України та його регіональних відділень.

Посилання скаржника на те, що накази Генерального прокурора від 22.11.2021 №370 Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері та від 17.05.2023 №130 Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у сфері оборони не мають вищої юридичної сили ніж норми ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України Про прокуратуру не спростовують висновків суду першої інстанції та не можуть бути підставою для скасування ухвали суду з огляду на викладене вище.

Згідно з Преамбулою вищезазначених наказів останні прийнято з метою забезпечення належної організації роботи спеціалізованих прокуратур у сфері оборони щодо виконання визначених функцій, розмежування їхніх повноважень із самостійними структурними підрозділами Офісу Генерального прокурора, обласними та окружними прокуратурами, керуючись статтею 9 Закону України "Про прокуратуру".

Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, якщо суд дійшов висновку про відсутність підстав для представництва прокурором інтересів держави вже після відкриття провадження у справі, позовну заяву прокурора належить вважати такою, що підписана особою, яка не має права її підписувати, що є підставою для залишення позовної заяви без розгляду.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ст.14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Залишення позову без розгляду - це форма закінчення розгляду господарським судом справи без прийняття рішення суду по суті спору у зв`язку з виявленням обставин, які перешкоджають розгляду справи, але можуть бути усунуті в майбутньому, наслідком якої є можливість повторного звернення до суду з тотожним позовом.

Залишаючи позов без розгляду, суд першої інстанції, на підставі п. 2 ч. 1 ст. 226 ГПК України, прийшов до висновку, що позовну заяву підписано особою, яка не має право її підписувати.

Доводи, наведені скаржником в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції.

З врахуванням вищенаведеного, колегія суддів Західного апеляційного господарського суду, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, вважає, що підстав для задоволення вимог апеляційної скарги та скасування оскаржуваної ухвали немає.

Судові витрати за розгляд апеляційної скарги, відповідно до ст.129 ГПК України покладаються на скаржника.

Керуючись ст. ст. 129, 236, 269, 271, 275, 276, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.Апеляційну скаргу Заступника керівника Івано-Франківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону від 06.12.2023 №30.53/02-2183ВИХ-23 (вх. № апеляційного суду 01-05/3759/23, 01-05/3777/23 від 11.12.2023) залишити без задоволення.

2.Ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 29 вересня 2023 року у справі №909/574/23 - залишити без змін.

3.Судовий збір за подання апеляційної скарги покласти на Івано-Франківську спеціалізовану прокуратуру у сфері оборони Західного регіону.

4.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом двадцяти днів відповідно до ст.ст. 286 - 289 ГПК України.

5.Матеріали справи №909/574/23 повернути Господарському суду Івано-Франківської області.

Повний текст постанови складено та підписано 24.01.2024.

Головуючий суддяІ.Б. Малех

СуддяО.С. Скрипчук

СуддяБ.Д. Плотніцький

Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116537996
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/574/23

Постанова від 23.01.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 27.12.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 29.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 11.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 28.06.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні