Ухвала
від 23.01.2024 по справі 380/25046/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/25046/23

У Х В А Л А

з питань залучення третіх осіб

23 січня 2024 року 10 год 08 хв м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєва Д.Ю., представника позивача Сташка А.І. розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання Державної судової адміністрації України про залучення до участі у справі третіх осіб в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Західного апеляційного господарського суду, Львівського апеляційного господарського суду про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії -

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної судової адміністрації України (далі відповідач-1), в якому, з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог у справі № 380/25046/23 (вх. № 99667 від 27.12.2023), просить:

- визнати протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо не забезпечення Львівського апеляційного господарського суду та Західного апеляційного господарського суду в повному обсязі бюджетними асигнуваннями для проведення видатків з виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року до 26 липня 2023 року виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2270 гривень 00 копійок, на 01 січня 2022 року у розмірі 2481 гривня 00 копійок та на 01 січня 2023 року у розмірі 2684 гривні 00 копійок;

- зобов`язати Державну судову адміністрацію України забезпечити Львівський апеляційний господарський суд та Західний апеляційний господарський суд в повному обсязі бюджетними асигнуваннями для проведення видатків з виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року до 26 липня 2023 року нарахованої виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2270 гривень 00 копійок, на 01 січня 2022 року у розмірі 2481 гривню 00 копійок та на 01 січня 2023 року у розмірі 2684 гривні 00 копійок;

- зобов`язати Львівський апеляційний господарський суд нарахувати та виплатити ОСОБА_1 в повному обсязі суддівську винагороду за період з 01 січня 2021 року по 27 липня 2021 року нарахованої, виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2270 гривень 00 копійок, з утриманням з цих сум передбачених законом податків та обов`язкових платежів при їх виплаті;

- зобов`язати Західний апеляційний господарський суд нарахувати та виплатити ОСОБА_1 в повному обсязі суддівську винагороду за період з 28 липня 2021 року до 26 липня 2023 року нарахованої, виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2270 гривень 00 копійок, на 01 січня 2022 року у розмірі 2481 гривню 00 копійок та на 01 січня 2023 року у розмірі 2684 гривні 00 копійок, з утриманням з цих сум передбачених законом податків та обов`язкових платежів при їх виплаті.

Ухвалою суду від 09 жовтня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, подати відзив на позовну заяву. Цією ж ухвалою залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Західний апеляційний господарський суд (79010 м. Львів вул. Личаківська 81; код ЄДРПОУ 42261829) та Львівський апеляційний господарський суду (79010 м. Львів вул. Личаківська 81; код ЄДРПОУ 25263462).

Ухвалою суду від 23.01.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, залучено до участі в справі в якості співвідповідачів Львівський апеляційний господарський суд (79010 м. Львів вул. Личаківська 81; код ЄДРПОУ 25263462) і Західний апеляційний господарський суд (79010 м. Львів вул. Личаківська 81; код ЄДРПОУ 42261829).

На адресу суду від відповідача - Державної судової адміністрації України надійшло клопотання (вх. № 3870 від 17.01.2024) у якому просить залучити до участі у справі № 380/25046/23 у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Міністерство фінансів України та Кабінет Міністрів України.

В обґрунтування такого представник відповідача-1 зазначив, що держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів. У Державному бюджеті України окремо визначаються видатки на утримання судів. Стверджує, що функціонування судової влади прямо залежить від наявності затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України на відповідний рік. Вказав, що відповідно до статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» до основних повноважень Кабінету Міністрів України належить розроблення та схвалення Бюджетної декларації, розроблення проектів законів про Державний бюджет України та про внесення змін до Державного бюджету України, забезпечення виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, подає Верховній Раді України звіт про його виконання.

Зазначив, що статтею 32 Бюджетного кодексу України передбачено, що Кабінет Міністрів України розробляє Бюджетну декларацію та проект закону про Державний бюджет України. Міністерство фінансів України відповідає за складання Бюджетної декларації та проекту закону про Державний бюджет України, визначає основні організаційно-методичні засади бюджетного планування, що використовуються для розроблення Бюджетної декларації та проекту Державного бюджету України. Пункт 5 частини дев`ятої статті 33 Бюджетного кодексу України встановлює, що Бюджетна декларація містить положення щодо розміру мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення. Повідомив, що Міністерство фінансів України доводить до головних розпорядників коштів державного бюджету інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків державного бюджету. У свою чергу, головні розпорядники коштів державного бюджету відповідно до вимог інструкцій та орієнтовних граничних показників видатків державного бюджету, доведених Міністерством фінансів України, складають бюджетні пропозиції, включаючи інформацію щодо цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник коштів державного бюджету, та показників їх досягнення. Зазначив, що Міністерство фінансів України подає Кабінету Міністрів України для розгляду проект закону про Державний бюджет України. Таким чином, під час формування бюджетного запиту головні розпорядники бюджетних коштів здійснюють обрахунки своїх потреб з суми, яку доведено Міністерством фінансів України до відома. У цій сумі вже закладено розмір прожиткового мінімуму на відповідний рік. Стверджує, що питання виділення з державного бюджету бюджетних коштів вирішується тільки Міністерством фінансів України. Тому, на думку представника відповідача-1, рішення у справі на пряму впливає на права та обов`язки Міністерства фінансів України.

У судовому засіданні представник позивача проти поданого клопотання про залучення третіх осіб заперечив. Просив у його задоволенні відмовити.

Представники відповідачів у судове засідання не з`явилися; про час і дату судового засідання повідомлені належним чином. Так, Державна судова адміністрація України повідомлена про час і дату судового засідання шляхом надіслання судової повістки в електронний кабінет Електронного Суду, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа. Львівському апеляційному господарському суду за Західному апеляційному адміністративному суду вручено повістки про дату та час судового засідання 02.01.2024, що підтверджується наявними доказами у справі, а саме: повідомленнями про вручення рекомендованих поштових відправлення за ШКІ № 0600240584414 та № 0600240584406 відповідно.

При вирішенні поданого клопотання суд керується таким.

Згідно з ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.

У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі (ч. 4 ст. 49 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Суд встановив, що підставою позову у справі, що розглядається, є протиправність, на думку позивача, бездіяльності відповідачів щодо невиплати позивачу суддівської винагороди за період з 01 січня 2021 року по 26 липня 2023 року у повному розмірі.

Клопотання відповідача обґрунтоване тим, що невиплата такої винагороди у належному розмірі зумовлена не виділенням коштів на таку виплату Кабінетом Міністрів України та Міністерством фінансів України. Водночас, у клопотанні відповідача-1 жодним чином не обґрунтовано, чим саме рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України.

Враховуючи предмет позовних вимог, суд не знаходить можливого впливу рішення, прийнятого за результатами розгляду справи, на права, свободи, інтереси або обов`язки Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, а тому підстави для їх залучення до участі у справі третіми особами відсутні. Тому, у задоволенні клопотання відповідача-1 слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 49, 243, 248, 256, 293, 294 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання Державної судової адміністрації України про залучення до участі у справі третіх осіб відмовити.

2. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає. Заперечення на цю ухвалу може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Р.П. Качур

Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116547682
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/25046/23

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Рішення від 08.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні