Рішення
від 16.01.2024 по справі 554/9214/23
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 16.01.2024Справа № 554/9214/23 Провадження № 2/554/143/2024

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2024 року Октябрський районний суд м.Полтави у складі:

головуючого - судді Савченко Л.І.

при секретарі - Грай К.В.

за участю позивача - ОСОБА_1 , представника позивача - ОСОБА_2 , представника відповідача Полтавської міської ради - Лисанця А.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Полтава цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Полтавської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради, Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки» про визнання припиненими трудових відносин, стягнення заборгованості по заробітній платі та морально щкоди, -

в с т а н о в и в :

Позивач ОСОБА_1 03.10.2023 звернувся до Октябрського районного суду м.Полтави з позовом до Полтавської міської ради, УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки», в якому прохав:

-визнати припиненими трудові відносини між ним і КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», в особі засновника і власника - Полтавської міської ради та органу управління - УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, на підставі частини першої статті 39 КЗпП України з 14 вересня 2023 року;

-стягнути з КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки»(ЄДРПОУ 30297024) на його користь заборгованість по заробітній платі за період з листопада 2022 року по 14 вересня 2023 року у розмірі 287 531,40 грн.;

-стягнути солідарно з Полтавської міської ради (Код ЄДРПОУ 24388285), УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради (Код ЄДРПОУ 03365854), КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» (ЄДРПОУ 30297024) на його користь моральну шкоду в розмірі 20 000,00.

-стягнути солідарно з Полтавської міської ради, УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради (Код ЄДРПОУ 03365854), КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» (ЄДРПОУ 30297024) на його користь судові витрати в сумі 16 000,00 грн., що є витратами на правничу допомогу.

У судовому засіданні представник позивача Степаненко О.В. повідомила, що докази понесених витрат на правничу допомогу позивачем будуть надані в порядку ч.8 ст. 141 ЦПК України протягом п`яти днів після ухвалення рішення, тому питання про розподіл витрат на правничу допомогу прохала не вирішувати.

В обґрунтування позову вказав, що сільським головою Супрунівської сільської ради 20.11.2014 року прийнято Розпорядження № 49/02-07 про укладення з ним контракту терміном на 2 роки з 20.11.2014 року по 20 листопада 2016 року на посаду начальника КП «ЖКК» с. Супрунівка з оплатою праці згідно контракту. 20.11.2014 з ним було укладено Контрактну форму трудового договору як з начальником комунального підприємства «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка Полтавського району» б/н. Контрактом передбачено як розмір посадового окладу, так і тривалість щорічної відпустки, умови його припинення, в тому числі за ініціативою начальника. Також були укладені Додаткові угоди, зокрема, щодо розміру посадового окладу, продовження строку дії Контракту до 19.11.2024 року. В подальшому підприємство змінило назву на КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки»та юридичну адресу, був затверджений Статут у новій редакції.

Рішенням позачергової другої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 29 січня 2021 року «Про реорганізацію шляхом приєднання Абазівської сільської ради, Бричківської сільської ради, Валківської сільської ради, Гожулівської сільської ради, Ковалівської сільської ради, Пальчиківської сільської ради, Сем`янівської сільської ради, Супрунівської сільської ради, Тахтаулівської сільської ради, Чорноглазівської сільської ради Полтавського району Полтавської області до Полтавської міської ради», Полтавська міська рада вирішила реорганізувати юридичні особи, в тому числі Супрунівську сільську раду, шляхом приєднання до Полтавської міської ради. Пунктом 5 Рішення від 29.01.2021 року вирішено визначити Полтавську міську раду правонаступником всього майна, прав та обов`язків, в т.ч., Супрунівської сільської ради. На виконання розпорядження КМУ від 13 травня 2020 №571-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області», у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Полтавської міської ради сільських рад Полтавського району Полтавської області, в т.ч. Супрунівської сільської ради, прийнято Рішення від 19.03.2021 року «Про безоплатне прийняття у комунальну власність Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради цілісних майнових комплексів комунальних підприємств», яким вирішено прийняти безоплатно у комунальну власність Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради цілісні майнові комплекси комунальних підприємств, в тому числі: КП "Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки". Підпунктом 2.6 п. 2 Рішення від 19.03.2021 року вирішено вивести Супрунівську сільську раду зі складу засновників комунального підприємства, а п. 3 Рішення від 19.03.2021 року вирішено ввійти до складу засновників комунальних підприємств, розміщених на території Полтавської міської територіальної громади та внести в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зміни до складу засновників комунальних підприємств, зазначивши Полтавську міську територіальну громаду в особі Полтавської міської ради їх єдиним засновником.

Після цих змін він залишився на посаді начальника КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», Контрактвід 20.11.2014 року не розривався, будь-які зміни до нього з 2019 року не вносилися, питання щодо звільнення його із займаної посади не ставилося. Вказує, що будь-яких питань щодо його роботи на зазначеній посаді до 2023 року не виникало, однак, йому почали відмовляти у наданні основної щорічної відпустки, а коли він виявив бажання припинити трудові відносини у зв`язку із порушенням його трудових прав, його почали змушувати до підписання нового контракту, що є протиправним.

Статутом КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка», що затверджений рішенням третьої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2021 року визначено, що Засновником та Власником підприємства є Полтавська міська територіальна громада в особі Полтавської міської ради, а підпорядковане підприємство УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, яке є Органом управління. Зазначає, що у відповідності до підпунктів 4.4. та 4.5 Статуту Начальник підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Органом управління шляхом укладення контракту і є підзвітним органу, який його призначив. Начальник Підприємства може бути звільнений з посади достроково з підстав, передбачених трудовим контрактом відповідно до норм чинного законодавства України. Окрім того, надання відпустки начальнику та призначення виконуючого обов`язків на цей період також є прерогативою Органу управління.

Він звернувся до начальника УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою про надання щорічної основної відпустки тривалістю 78 календарних днів за різні періоди з 17.02.2023 року та покласти виконання обов`язків начальника на головного бухгалтера. Також усно повідомив при поданні даної заяви 03.02.2023 року завідувача сектору ОСОБА_3 про остаточний намір звільнитися із займаної посади. Однак, Органом управління дана заява проігнорована, наказ про відпустку не видано, законних підстав для відмови не повідомлено. Після цього, завідувачем сектору ОСОБА_3 йому надано контракт для підписання. Проте вважає, що на даний час, в силу ч. 4 ст. 36 КЗпП, у нього є діючий контракт від 20.11.2014 року, укладений з Супрунівською сільською радою, правонаступником якої є Полтавська міська рада, згідно якого він працює з 2014 по 2023 рік, тому підписувати новий контракт, з урахуванням бажання припинити трудові відносини, є недоцільним.

23.05.2023 року він звернувся до УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою про звільнення, на підставі ч. 3 ст. 38 КЗпП України, у зв`язку з невиконанням законодавства про працю та умов контракту. Однак, протягом 14 днів Органом управління не прийнято наказу про звільнення, жодних дій щодо виконання трудового законодавства не вчинено. Листом від 19.06.2023 року УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради повідомило, що відсутні правові підстави для його звільнення чи надання відпустки, оскільки контракт на посаді начальника Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка» не переукладено.

09.08.2023 року ним подані заяви на звільнення до Полтавської міської ради (як власника Підприємства та правонаступника Супрунівської сільської ради, з яким є діючий контракт) та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради (Орган управління, наділений Статутом Підприємства повноваженнями щодо звільнення начальника), у зв`язку із неодноразовим порушенням його трудових прав (не вирішення питання із виплатою заборгованості по заробітній платі, ненадання щорічної основної відпустки, відмови у звільненні за власним бажанням) з 24 серпня 2023 року, керуючись п. 6.4 контрактної форми трудового договору від 20.11.2014 року (з урахуванням всіх додаткових угод) та ст.39 КЗпП. Однак, 24.08.2023 року Органом управління не прийнято наказу про його звільнення, жодних дій щодо виконання трудового законодавства не вчинено. Полтавською міською радою не вжито взагалі жодних заходів, будь-яке реагування на заяву відсутнє.

31.08.2023 року він повторно звернувся із заявами про звільнення до Полтавської міської ради та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, у зв`язку із неодноразовим порушенням його трудових прав, керуючись п. 6.4 контрактної форми трудового договору від 20.11.2014 року (з урахуванням всіх додаткових угод) та ст.39 КЗпП, з 14 вересня 2023 року із повним здійсненням належних розрахунків (виплати заробітної плати та відшкодування днів невикористаної відпустки). Станом на 14.09.2023 року жодних дій ні Полтавською міською радою, ні УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо дотримання норм трудового законодавства не вжито.

14.09.2023 року він подав до УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради заяву про отримання копії наказу про звільнення, а до Полтавської міської ради та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради заяву про видачу копії наказу та усунення порушень трудового законодавства. На дану заяву жодного реагування не здійснювалося.

З метою усунення подальшої експлуатації як «безкоштовного працівника» та з урахуванням ч. 1 ст. 38 і ст. 39 КЗпП, прийнято наказ Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» від 14.09.2023 року за № 8-к «Про звільнення ОСОБА_1 », в якому позивач зазначає про припинення виконання обов`язків начальника Підприємства. Однак, дані дії не є достатніми для захисту його прав та законних інтересів, так як даному наказу має передувати наказ Органу управління та в подальшому вжиті заходи щодо виключення інформації щодо нього, як начальника підприємства, з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Розмір заборгованості КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» перед ним на день звільнення, 14.09.2023 року, склав 287 531,40 грн. з урахуванням ПДФО та військового збору, що підлягають утриманню. Крім цього, у зв`язку із протиправними діями та бездіяльністю відповідачів, йому завдано моральну шкоду, яка полягає у моральних стражданнях, втраті нормальних життєвих зв`язків, необхідності докладання додаткових зусиль для організації свого життя, пошук шляхів захисту його прав та постійний пошук засобів для існування у зв`язку із невиплатою заробітної плати, яку оцінює у 20 000,00 грн.

Ухвалою Октябрського районного суду м.Полтави від 05 жовтня 2023 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Ухвалою Октябрського районного суду м.Полтави від 25 жовтня 2023 року продовжено відповідачу Полтавській міській раді строк для подачі відзиву на позов та документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи до 30 жовтня 2023 року включно.

Від представника відповідача Полтавської міської ради Лисанець А.Ф. до суду надійшов відзив на позов, в якому позов вважає незаконним та таким, що суперечить чинному законодавству доводи позивача про наявність у представницького колегіального органу Полтавської міської ради територіальної громади - Полтавської міської ради компетенції органу управління КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки». Зазначає, що жодна норма Закону не наділяє депутатів сільських та міських рад, та відповідні ради, до складу яких вказані депутати входять, повноваженнями розглядати питання щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, та відповідно повноваженнями на прийняття актів щодо вказаних питань у формі рішень. У правовідносинах призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, у відповідності до п.10 ч.4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова діє саме як керівник виконавчого комітету відповідної ради, відповідного органу місцевого самоврядування, якому підпорядковане та підзвітне підприємство, що перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади. Рішенням другої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 29.01.2023 року затверджено наявність у структурі виконавчих органів ради Полтавської міської ради Управління житлово-комунального господарства. УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради відповідно до Положення, є органом управління для підпорядкованих підприємств. Начальник Управління, як керівник органу до сфери управління якого належать комунальні підприємства, призначає (обирає) керівників комунальних підприємств шляхом укладення з ними договорів (контрактів). Таким чином, відповідним органом управління КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» є виключно УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, начальник якого призначає (обирає) керівника вказаного комунального підприємства шляхом укладення з ним контракту. Тому Полтавська міська рада не наділена повноваженнями щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальних громад. Зазначає, що Полтавська міська рада не наділена компетенцією органу управління КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» та повноваженнями щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств комунальної власності територіальних громад, а тому не могла порушити трудові права позивача щодо права на його звільнення, так і щодо виплати йому заборгованості по заробітній платі. Заподіяння моральної шкоди також вважає не доведеною оскільки ОСОБА_1 , як начальник комунального підприємства, несе особисту відповідальність за діяльність підприємства, та ним не надано жодного доказу спричинення моральної шкоди Полтавською міською радою.

Представник позивача ОСОБА_2 подала до суду відповідь на відзив, в якому вказала, що відзив є необґрунтованим, таким, що не спростовує доводи позивача та не містить доказів відсутності порушення його трудових прав. Відзив зводиться до цитування норм чинного законодавства та опису рішень сесій Полтавської міської ради, при цьому жодного обґрунтування неправомірності позиції позивача даний процесуальний документ не містить. Полтавською міською радою акцентується увага на тому, що у ОСОБА_1 було наявне право внести зміни до Контрактної форми трудового договору з начальником КП «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка Полтавського району» від 20.11.2014 року без номеру, однак не надано жодних обґрунтувань чому ці зміни не ініційовані ні Полтавською міською радою, як власником комунального підприємства, ні її виконавчим органом - Управлінням житлово-комунального господарства ВК ПМР, після передачі комунального підприємства. Вказує, що Полтавська міська рада є правонаступником Супрунівської сільської ради в усіх правах та обов`язках. ОСОБА_1 залишився на посаді начальника КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», що підтверджується витягом, Контрактвід 20.11.2014 року не розривався, будь-які зміни до нього (з 2019 року) не вносилися, питання щодо звільнення Позивача із займаної посади не ставилося. УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради ВК ПМР, як Орган управління, не ініціювало внесення змін до Контракту від 20.11.2014 року чи укладення нового Контракту з Начальником КП після затвердження Статуту в новій редакції. Статутом КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка», що затверджений рішенням третьої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2021 року, а саме пунктом 1.3. Розділу 1. Загальні положення, визначено, що підприємство підпорядковано УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, яке є «Органом управління». У відповідності до підпунктів 4.4. та 4.5 Статуту Начальник підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Органом управління шляхом укладення контракту і є підзвітним органу, який його призначив. Начальник Підприємства може бути звільнений з посади достроково з підстав, передбачених трудовим контрактом відповідно до норм чинного законодавства України. Окрім того, надання відпустки начальнику та призначення виконуючого обов`язків на цей період також є прерогативою Органу управління. На заяву ОСОБА_1 про надання відпустки та неодноразово подані заяви про звільнення, рішення відповідачами прийняті не були, а надіслані позивачу листи спрямовані на примусове підписання нового контракту позивачем на виконання трудових обов`язків, які ОСОБА_1 хоче припинити. Вважає, що Полтавська міська рада у відповідності до Статуту КП є власником цього підприємства, а Управління житлово-комунального господарства є її виконавчим органом, тому Полтавська міська рада могла та мала можливість в рамках чинного законодавства врегулювати спірні питання через свій Орган управління. Зазначає, що в даному випадку Контрактна форма трудового договору від 20.11.2014 року, укладена між ОСОБА_1 та Супрунівською сільською радою, є чинною у зв`язку із тим, що правонаступником сільської ради після її припинення шляхом реорганізації є Полтавська міська рада, а контракт діє до 19.11.2024 року. ОСОБА_1 не звільнений із займаної посади ні Супрунівською сільською радою, ні Полтавською міською радою, ні УЖКГ Виконавчого комітету Полтавської міської ради з 2021 року по теперішній час.Позивач виконував свої посадові обов`язки фактично до 14 вересня 2023року. Відповідачі не виконали свого обов`язку щодо прийняття рішення про звільнення ОСОБА_1 у зв`язку із порушення роботодавцем законодавства про працю, колективного або трудового договору за статтею 39 КЗпП України, тому право позивача на припинення трудового договору є порушеним.

Представник відповідача Полтавської міської ради Лисанець А.Ф. надіслав до суду заперечення, в яких прохав у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що жодна правова норма законодавства України не наділяє депутатів сільських та міських рад та відповідні ради, до складу яких такі депутати входять, повноваженнями розглядати питання щодо призначення та звільнення з посад керівників підприємств, які належать до комунальної власності територіальних громад. Вказує, що згідно ч.3 ст. 21 КЗпП України контракт є особливою формою трудового договору, в якому умови його розірвання, в т.ч. достроково, можуть установлюватися угодою сторін. Полтавська міська рада, як представницький орган місцевого самоврядування, не може використовувати у власній діяльності працю позивача. Полтавська міська рада не обслуговується в Управлінні Державної казначейської служби України у м.Полтаві як клієнт та не має відкритих рахунків, не є роботодавцем для жодної особи у трудових відносинах та не виконує обов`язку щодо оплати праці. Тому позовні вимоги до Полтавської міської ради вважає безпідставними.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представник - ОСОБА_2 позов підтримали з підстав, зазначених у позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник відповідача Полтавської міської ради Лисанець А.Ф. проти задоволення позову заперечував, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи (том 1 а.с.105, 298, том 2 а.с.18), про причини неявки суд не повідомлено.

Представник відповідача Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки» у судове засідання не з`явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи (том 1 а.с.93, том 2 а.с.16, 19).

Суд, із врахуванням положень ст. 223 ЦПК України, розглянув справи за відсутності представників відповідачів, які у судове засідання не з`явилися.

Заслухавши учасників справи, перевіривши фактичні обставини справи письмовими доказами, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що сільським головою Супрунівської сільської ради 20.11.2014 року прийнято Розпорядження № 49/02-07 про укладення з ОСОБА_1 контракту терміном на 2 роки з 20.11.2014 року по 20 листопада 2016 року на посаду начальника КП «ЖКК» с. Супрунівка з оплатою праці згідно контракту (том 1 а.с.35).

Між ОСОБА_1 та Супрунівською сільською радою Полтавського району, в особі голови виконавчого комітету Богатир Володимира Івановича, 20.11.2014 року укладено Контрактну форму трудового договору з начальником комунального підприємства «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка Полтавського району» без номеру (далі Контракт) (том 1 а.с.27-31).

Згідно п.1.1 Контракту даний контракт укладений на підставі статуту комунального підприємства «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка Полтавського району», на виконання вимог ст. 65 Господарського Кодексу України, типової форми контракту з працівниками, затвердженої наказом Міністерства праці України від 15.04.1994 року за № 23, Кодексу законів про працю та інших чинних нормативних законодавчих актів, що регулюють відповідні відносини між роботодавцем та працівником.

Розділом 2 Контракту визначено обов`язки сторін, Розділом 3 - оплату праці та соціально-побутове забезпечення. При цьому визначено посадовий оклад Начальника в розмірі 3 946 грн. 32 коп., а тривалість щорічної відпустки - 26 календарних днів (24 календарних днів - основна, 2 календарних дні - додаткова) із збереженням щомісячної заробітної плати, обчисленої відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 6.2 Контакту визначено, що цей Контракт припиняється:

а) за згодою сторін;

б) з ініціативи голови виконавчого комітету сільської ради до закінчення строку дії контракту у випадках, передбачених п.6.3 цього Контракту;

в) з ініціативи Начальника до закінчення строку дії контракту у випадках, передбачених п.6.4 цього Контракту.

Пункт 6.4 Контракту визначає, що Начальник може за своєю ініціативою розірвати Контракт до закінчення його строку дії:

а) у випадку систематичного невиконання сільською радою обов`язків за Контрактом чи прийняття нею рішень, що суттєво обмежують або порушують компетенцію, або права Начальника;

б) у випадку необґрунтованого втручання в його оперативно-розпорядчу діяльність, що може дійсно призвести до погіршення економічних показників діяльності підприємства;

в) у випадку хвороби чи інвалідності (підтвердженими відповідними медичними висновками), що перешкоджають виконанню обов`язків за Контрактом.

У відповідності до п. 7.1. Контракту, цей Контракт діє з 20 листопада 2014 року по 20 листопада 2016 року.

Згідно Наказу № 48-К від 20.11.2014 року ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків Начальника КП «ЖКК с.Супрунівка Полтавського району» з 20.11.2014, відповідно до Розпорядження № 49/02-07 голови Супрунівської сільської ради 20.11.2014 року (том 1 а.с.36).

Додатковою угодою № 1 від 25.02.2015 року до контрактної форми трудового договору від 20.11.2014 року внесено зміни стосовно оплати праці та тривалості щорічної відпустки (том 1 а.с.31).

17.09.2015 року укладено Додаткову угоду № 2 до контрактної форми трудового договору від 20.11.2014 року, якою внесено зміни до п.7.1. Контракту та викладено його в наступній редакції: «Цей контракт діє з 20.11.2014 року до 19.11.2019 року». Інші умови Контакту не змінювалися (том 1 а.с.32).

20.06.2018 року укладено Додаткову угоду № 3, якою вирішено викласти в новій редакції п.3.1. Контракту, а саме: «Посадовий оклад керівнику підприємства встановлюється з коефіцієнтом 3,5 до мінімальної тарифної ставки робітника 1-го розряду для невиробничих видів робіт та послуг, передбачених в додатках №2 та №3 Галузевої угоди. Посадовий оклад начальника підприємства переглядається після підвищення тарифних ставок та окладів працівників підприємства». Інші умови Контакту не змінювалися (том 1 а.с.33).

Додатковою угодою № 4 від 19.11.2019 року внесено зміни до пункту 7.1. та викладено в наступній реакції: «Цей контракт діє з 20.11.2014 року до 19.11.2024 року». Інші умови Контакту не змінювалися (том 1 а.с.34).

Також судом встановлено, що Рішенням п`ятої сесії Супрунівської сільської ради сьомого скликання від 19.05.2016 року «Про внесення змін та доповнень до Статуту КП «ЖКК» с. Супрунівка» Полтавського району» було прийнято наступне рішення про зміну назви Комунального підприємства «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка» Полтавського району на Комунальне підприємство «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», змінено юридичну адресу та затверджено в новій редакції Статут КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» (том 1 а.с.37, 39-49).

Таким чином, КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» є правонаступником прав та обов`язків Комунального підприємства «Житлово-комунальний комбінат с. Супрунівка» Полтавського району.

На виконання даного Рішення, КП «ЖКК с. Супрунівки Полтавського району» винесено наказ від 01.06.2016 року за № 23 «Про зміну назви підприємства» (том 1 а.с.38).

Рішенням позачергової другої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 29 січня 2021 року «Про реорганізацію шляхом приєднання Абазівської сільської ради, Бричківської сільської ради, Валківської сільської ради, Гожулівської сільської ради, Ковалівської сільської ради, Пальчиківської сільської ради, Сем`янівської сільської ради, Супрунівської сільської ради, Тахтаулівської сільської ради, Чорноглазівської сільської ради Полтавського району Полтавської області до Полтавської міської ради» (далі - Рішення від 29.01.2021 року) відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій», статей 104-108 Цивільного кодексу України, Кодексу законів про працю України, керуючись статтею 26, частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Полтавська міська рада вирішила реорганізувати юридичні особи, в тому числі Супрунівську сільську раду шляхом приєднання до Полтавської міської ради (пункт 1.8 Рішення від 29.01.2021 року) (том 1 а.с.50-52).

Пунктом 5 Рішення від 29.01.2021 року вирішено визначити Полтавську міську раду правонаступником всього майна, прав та обов`язків, зокрема, Супрунівської сільської ради.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, 02.02.2021 14:01:18, 1005771270012003021.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 травня 2020 №571-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області», у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Полтавської міської ради сільських рад Полтавського району Полтавської області, Полтавською міською радою восьмого скликання на третій сесії прийнято Рішення від 19.03.2021 року «Про безоплатне прийняття у комунальну власність Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради цілісних майнових комплексів комунальних підприємств», яким вирішено прийняти безоплатно у комунальну власність Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради цілісні майнові комплекси комунальних підприємств, в тому числі: КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» (п. 1.7. Рішення від 19.03.2021 року) (том 1 а.с.53-55).

Підпунктом 2.6 п. 2 Рішення від 19.03.2021 року вирішено вивести Супрунівську сільську раду зі складу засновників зазначеного комунального підприємства, а п.3 Рішення від 19.03.2021 року вирішено ввійти до складу засновників комунальних підприємств, розміщених на території Полтавської міської територіальної громади та внести в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зміни до складу засновників комунальних підприємств, вказаних у п.п.1.1.-.1.8 пункту 1 цього рішення, зазначивши Полтавську міську територіальну громаду в особі Полтавської міської ради їх єдиним засновником.

Підпунктом 5.7 п. 5 Рішення від 19.03.2021 року затверджено КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки». Після цього відбулася державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, а саме 01.04.2021 15:08:55, 1005771120013003021.

При цьому, ОСОБА_1 залишився на посаді начальника КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», що підтверджується витягом, Контракт від 20.11.2014 року не розривався, будь які зміни до нього (з 2019 року) не вносилися, питання щодо звільнення Позивача із займаної посади не ставилося.

Статутом КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка», що затверджений рішенням третьої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2021 року «Про безоплатне прийняття у комунальну власність Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради цілісних майнових комплексів комунальних підприємств», пунктом 1.2. Розділу 1. Загальні положення визначено, що Засновником та Власником підприємства є Полтавська міська територіальна громада в особі Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ 03365854), пунктом 1.3. Розділу 1. Загальні положення, визначено, що підприємство підпорядковано Управлінню житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, яке є «Органом управління».

У відповідності до підпунктів 4.4. та 4.5 Статуту Начальник підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Органом управління шляхом укладення контракту і є підзвітним органу, який його призначив. Начальник Підприємства може бути звільнений з посади достроково з підстав, передбачених трудовим контрактом відповідно до норм чинного законодавства України. Окрім того, надання відпустки начальнику та призначення виконуючого обов`язків на цей період також є прерогативою Органу управління (том 1 а.с.55-62).

Позивач ОСОБА_1 03.02.2023 звернувся до начальника УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради Данилової О. із заявою про надання щорічної основної відпустки тривалістю 78 календарних днів за періоди роботи: з 11.03.2020 року по 10.03.2021 року (28 календарних днів), з 11.03.2021 року по 10.03.2022 року (28 календарних днів), з 11.03.2022 року по 06.02.2023 року (22 календарних дні), та просив надати відпустку із 17.02.2023 року, поклавши виконання обов`язків начальника на головного бухгалтера КП «УК ОЖФ с. Супрунівка» ОСОБА_5 (том 1 а.с.63).

Однак, Органом управління наказ про відпустку не видано, про причини не повідомлено.

23.05.2023 року ОСОБА_1 звернувся до УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради із заявою про звільнення на підставі ч. 3 ст. 38 КЗпП України у зв`язку з невиконанням законодавства про працю та умов контракту, яку отримано Управлінням 23.05.2023 року (том 1 а.с.64).

Листом від 19.06.2023 року за № 01-06-01/12/1743 УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради повідомлено ОСОБА_1 , що йому Органом управління неодноразово надавався примірний варіант контракту, оскільки згідно п.4.4. Статуту Начальник підприємства призначається та звільняється з посади шляхом укладення контракту, проте ОСОБА_1 його не підписав. Таким чином, відсутні підстави для звільнення чи надання відпустки, оскільки контракт не переукладено ( том 1 а.с.66).

На запит адвоката позивача УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради надало відповідь від 14.08.2023 року за № 01-06-01/12/1474, з якої вбачається, що нарахування заробітної плати працівникам КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка» здійснються уповноваженою особою підприємства, на яку згідно посадової інструкції покладено обов`язки щодо нарахування заробітної плати, тому інформацію щодо наявної заборгованості по виплаті заробітної плати Начальнику КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівка» не володіють. Також повідомлено, що надати належним чином засвідчені копії документів щодо строку дії контрактної форми від 20.11.2014 р. в межах свої повноважень не можуть, оскільки трудовий договір від 20.11.2014 р. про прийняття на посаду начальника Комунального підприємства укладений між Супрунівською сільською радою та ОСОБА_4 . Вказано, що ОСОБА_1 неодноразово запропоновано переукласти контракт, а також надавався примірний варіант контракту, проте ним контракт не підписано, тому в УЖКГ відсутні правові підстави для звільнення чи надання відпустки ОСОБА_4 (том 1 а.с.69).

Отже, УЖКГ не надало інформації, на якій підставі ОСОБА_1 займає посаду начальника, виконує свої функції та звітує Управлінню, зміни до Єдиного державного реєстру в частині виключення запису про начальника підпорядкованого підприємства не внесено.

09.08.2023 року ОСОБА_1 подав заяви на звільнення із займаної посади 24 серпня 2023 року із повним здійсненням належних розрахунків (виплати заробітної плати та відшкодування днів невикористаної відпустки) до Полтавської міської ради (як власника) та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради (як Органу управління), у зв`язку із неодноразовим порушенням його трудових прав (не вирішення питання із виплатою заборгованості по заробітній платі, ненадання щорічної основної відпустки, відмови у звільненні за власним бажанням), керуючись п. 6.4 контрактної форми трудового договору від 20.11.2014 року (з урахуванням всіх додаткових угод) та ст.39 КЗпП (том 1 а.с.71-72).

Однак, 24.08.2023 року Органом управління не прийнято наказу про звільнення ОСОБА_1 із посади начальника КП «УК ОЖФ с. Супрунівка», обґрунтування відмови у звільненні не надано. Полтавською міською радою будь-яке реагування на заяву відсутнє.

ОСОБА_1 31.08.2023 року повторно звернувся із заявами про звільнення до Полтавської міської ради та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради з аналогічних підстав (том 1 а.с.73-74).

Листами УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради від 08.09.2023, 11.09.2023, 12.09.2023 йому були надані аналогічні попереднім відповіді ( том 1 а.с.75-77).

Станом на 14.09.2023 року жодник дій щодо звільнення позивача вжито не було.

14.09.2023 року позивачем подано до Полтавської міської ради та УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради заяви «Про видачу копії наказу та усунення порушень трудового законодавства» (том 1 а.с.79-80).

Також 14.09.2023 ОСОБА_1 , як начальником КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» прийнято наказ за № 8-к «Про звільнення ОСОБА_1 », в якому він зазначає про припинення виконання обов`язків начальника КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» (том 1 а.с.81).

Однак наказ про звільнення Органом управління прийнятий не був, інформацію щодо ОСОБА_1 як начальника підприємства з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, не виключено, заробітна плата та компенсація невикористаних днів відпустки в день звільнення не виплачені.

Із Довідки КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» № 9 від 14.09.2023 слідує, що розмір заборгованості КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» перед ОСОБА_1 станом на 14.09.2023 року склав 287 531,40 грн. з урахуванням ПДФО та військового збору, що підлягають утриманню (том 1 а.с.82).

Згідно з ч.ч.1, 3 ст.21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Відповідно до п.2 ч.1, ч.2 ст. 23 КЗпП України трудовий договір може бути: на визначений строк, встановлений за погодженням сторін. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

У ч.ч.3, 4 ст. 36 КЗпП України встановлено, що зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

З п.1.2 Статуту КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» за 2016 рік слідує, що Власником та засновником підприємства є Супрунівська сільська рада Полтавського району. У відповідності до п.6.1 вищим органом управління є Засновник. До компетенції Засновника віднесено призначення на посаду та звільнення з посади начальника підприємства. Пункт 6.3 визначає, що начальник призначається на посаду та звільняється з посади Засновником підприємства шляхом укладання контракту або його розірвання.

Згідно п.1.2 Статуту КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» за 2021 рік, Засновником та Власником підприємства є Полтавська міська територіальна громада в особі Полтавської міської ради. Пунктом 1.3. Розділу 1. Загальні положення, визначено, що підприємство підпорядковано Управлінню житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради, яке є «Органом управління». У відповідності до підпунктів 4.4. та 4.5 Статуту Начальник підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Органом управління шляхом укладення контракту і є підзвітним органу, який його призначив. Начальник Підприємства може бути звільнений з посади достроково з підстав, передбачених трудовим контрактом відповідно до норм чинного законодавства України.

Таким чином, саме УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради, як Орган управління, зобов`язаний був вирішити питання щодо надання відпустки ОСОБА_1 та про його звільнення з посади за заявою.

У своїх заявах про звільнення ОСОБА_1 посилався на п. 6.4 Контракту від 20.11.2014 року, ч.3 ст. 38 та ст. 39 КЗпП.

Згідно з п. 4 ч.1 ст. 36 КЗпП України підставами припинення трудового договору є розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи роботодавця (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45).

Статтею 38 КЗпП передбачено, що працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це роботодавця письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до закладу освіти; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною з інвалідністю; догляд за хворим членом сім`ї відповідно до медичного висновку або особою з інвалідністю I групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), роботодавець повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.

Якщо працівник після закінчення строку попередження про звільнення не залишив роботи і не вимагає розірвання трудового договору, роботодавець не вправі звільнити його за поданою раніше заявою, крім випадків, коли на його місце запрошено іншого працівника, якому відповідно до законодавства не може бути відмовлено в укладенні трудового договору.

Працівник має право у визначений ним строк розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо роботодавець не виконує законодавство про працю, умови колективного чи трудового договору, чинив мобінг (цькування) стосовно працівника або не вживав заходів щодо його припинення, що підтверджено судовим рішенням, що набрало законної сили.

Статтею 39 КЗпП визначено, що строковий трудовий договір (пункти 2 і 3 статті 23) підлягає розірванню достроково на вимогу працівника в разі його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за договором, порушення роботодавцем законодавства про працю, колективного або трудового договору та у випадках, передбачених частиною першою статті 38 цього Кодексу.

Спори про дострокове розірвання трудового договору вирішуються в загальному порядку, встановленому для розгляду трудових спорів.

Пунктом 6.4. Контракту від 20.11.2014 року визначено, що Начальник може за своєю ініціативою розірвати контракт до закінчення строку дії:

а) у випадку систематичного невиконання сільською радою обов`язків за контрактом чи прийняття нею рішень, що суттєво обмежують або порушують компетенцію, або права Начальника;

б) у випадку необґрунтованого втручання в його оперативно-розпорядницьку діяльність, що може дійсно призвести до погіршення економічних показників діяльності підприємства;

в) у випадку хвороби чи інвалідності (підтвердженими відповідними медичними висновками), що перешкоджають виконанню обов`язків за Контрактом.

Суд вважає, що Орган управління, не надавши відпустки ОСОБА_1 , відмовивши йому у звільненні шляхом невидання відповідного наказу, посилаючись на підписання нового контракту, не виконав законодавство про працю, умови трудового договору.

Таким чином, позовні вимоги до УЖКГ виконавчого комітету Полтавської міської ради про визнання припиненими трудових відносин на підставі ч.1 ст. 39 КЗпП України з 14.09.2023 року є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Разом з тим, позовні вимоги до Полтавської міської ради пред`явлені безпідставно, а тому задоволенню не підлягають.

При цьому, суд зазначає, що здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону (частини перша та друга статті 5 ЦПК України).

Тлумачення вказаних норм свідчить, що цивільні права/інтереси захищаються у спосіб, який передбачений законом або договором, та є ефективним для захисту конкретного порушеного або оспорюваного права/інтересу позивача. Якщо закон або договір не визначають такого ефективного способу захисту, суд відповідно до викладеної в позові вимоги позивача може визначити у рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону. При розгляді справи суд має з`ясувати: чи передбачений обраний позивачем спосіб захисту законом або договором; чи передбачений законом або договором ефективний спосіб захисту порушеного права/інтересу позивача; чи є спосіб захисту, обраний позивачем, ефективним для захисту його порушеного права/інтересу у спірних правовідносинах. Якщо суд зробить висновок, що обраний позивачем спосіб захисту не передбачений законом або договором та/або є неефективним для захисту порушеного права/інтересу позивача, у цих правовідносинах позовні вимоги останнього не підлягають задоволенню. Однак, якщо обраний позивачем спосіб захисту не передбачений законом або договором, проте є ефективним та не суперечить закону, а закон або договір у свою чергу не визначають іншого ефективного способу захисту, то порушене право/інтерес позивача підлягає захисту обраним ним способом.

Аналогічний правовий висновок зроблений у постанові Верховного Суду від 15.02.2023 року у справі N 377/169/20.

Щодо задоволення позовних вимог про стягнення з КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» заборгованості по заробітній платі, суд зазначає наступне.

Згідно ч.ч.1,2 ст. 47 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу. У разі звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу він зобов`язаний також у день звільнення видати йому копію наказу про звільнення з роботи. В інших випадках звільнення копія наказу видається на вимогу працівника.

Відповідно до частин першої та другої статті 94 КЗпП України заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору (частина перша статті 21 Закону України «Про оплату праці»).

Відповідно до ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум. В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.

Позивач виконував свої посадові обов`язки фактично до 14 вересня 2023 року (включно).

14 вересня 2023 року настала дата звільнення, яку вказав Позивач у своїй заяві від 31.08.2023 року.

Згідно довідки КП «УК ОЖФ с. Супрунівки», виданої ОСОБА_1 від 14.09.2023 року за № 9, станом на 14 вересня 2023 року нарахована та невиплачена заробітна плата з листопада 2022 року по вересень 2023 року становить 287 531,40 грн. (в тому числі: ПДФО - 51 755,66 грн. та військовий збір - 4 312,93).

У відповідності до Статуту КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» підприємство самостійно здійснює нарахування та виплату заробітної плати працівникам.

На даний час спору про суму заборгованості немає, а належним відповідачем в цій частині позовних вимог є Комунальне підприємство «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки».

З огляду на викладене, позовні вимоги ОСОБА_1 до КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки» про стягнення заборгованості по заробітній платі в розмірі 287 531,40 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо позовних вимог про відшкодування моральної шкоди, суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 237-1 КЗпП України відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв`язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя. Порядок відшкодування моральної шкоди визначається законодавством.

Згідно п.2 ч.2 ст. 23 ЦК України, моральна шкода полягає у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї.

Відповідно до ч.3 ст. 23 ЦК України якщо інше не встановлено законом, моральна шкода відшкодовується грошовими коштами, іншим майном або в інший спосіб. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості.

Позивач вказує, що йому спричинено моральну шкоду у зв`язку із протиправними діями та бездіяльністю відповідачів, яка полягає у моральних стражданнях, втраті нормальних життєвих зв`язків, необхідності докладання додаткових зусиль для організації свого життя, пошук шляхів захисту його прав та постійний пошук засобів для існування у зв`язку із невиплатою заробітної плати. Розмір указаної шкоди ОСОБА_1 оцінив у 20 000,00 грн.

Враховуючи, що спричинення моральної шкоди відбулося у зв`язку із невиплатою заробітної плати позивачу, що ним доведено у судовому засіданні, а заборгованість по заробітній платі не виплачена саме відповідачем КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки», суд приходить до висновку про стягнення моральної шкоди у розмірі 5 000 грн. саме з відповідача КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с. Супрунівки».

Вирішуючи питання про розмір заподіяної моральної шкоди, суд відповідно до вимог ч.3 ст.23 ЦК України враховує характер правопорушення, необхідність докладання додаткових зусиль для організації свого життя, пошук засобів для існування у зв`язку із невиплатою заробітної плати, та вважає визначений розмір розумним та справедливим.

Питання про розподіл судового збору суд вирішує відповідно до ст. 141 ЦПК України та вважає за необхідне стягнути із УЖКГ Виконавчого комітету Полтавської міської ради на користь держави судовий збір у сумі 1073 грн. 60 коп. за задоволену позовну вимогу про визнання припиненими трудових відносин, а із КП «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки» на користь держави судовий збір у сумі 2 925, 31 грн. пропорційно задоволеним позовним вимогам майнового характеру, враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору як інвалід війни, згідно п.8 ч.1 ст. 5 ЗУ «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст.12, 81, 141, 229, 247, 263-265, 268, 354 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Визнати припиненими трудові відносини між ОСОБА_1 і Комунальним підприємством «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки», в особі засновника і власника Полтавської міської ради та органу управління - Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради, на підставі частини першої статті 39 КЗпП України з 14 вересня 2023 року.

Стягнути з Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки» на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі за період з листопада 2022 року по 14 вересня 2023 року у розмірі 287 531, 40 грн., моральну шкоду у розміру 5 000 грн., а всього 292 531, 40 грн.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути із Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради на користь держави судовий збір у сумі 1073 грн. 60 коп.

Стягнути з Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки» на користь держави судовий збір у сумі 2 925, 31 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Полтавського апеляційного суду шляхом подання протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 .

Відповідач -Полтавська міська рада, місце знаходження: 36000 м.Полтава, вул.Соборності, 36, код ЄДРПОУ 24388285.

Відповідач -Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради, місце знаходження: 36020 м.Полтава, вул.Стрітенська, 19, код ЄДРПОУ 03365854.

Відповідач -Комунального підприємства «Управляюча компанія з обслуговування житлового фонду с.Супрунівки», місце знаходження: 38714 Полтавська область, с.Супрунівка, вул.Центральна, 13, код ЄДРПОУ 30297024.

Повне рішення складено 22 січня 2024 року.

Суддя Л.І. Савченко

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено30.01.2024
Номер документу116561090
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них

Судовий реєстр по справі —554/9214/23

Рішення від 25.01.2024

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Рішення від 16.01.2024

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Рішення від 16.01.2024

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 25.10.2023

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

Ухвала від 05.10.2023

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Савченко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні