Постанова
від 24.01.2024 по справі 280/3794/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

24 січня 2024 року м. Дніпросправа № 280/3794/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),

суддів: Малиш Н.І., Баранник Н.П.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпрі апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області , Головного управління ДПС у Запорізькій області

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 серпня 2023 року (головуючий суддя: Богатинський Б.В.) по адміністративній справі № 280/3794/23, розглянутої в порядку письмового провадження

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСАТ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСАТ» (далі ТОВ НВП «КОНСАТ») 08.06.2023 року звернувся до суду з позовом до відповідачів Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області), Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому просить визнати протиправними та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) № 8534359/30293810 від 30.03.2023 року, та зобов`язати ГУ ДПС у Запорізькій області врахувати таблицю даних платника податку ТОВ НВП «КОНСАТ», зареєстровану у контролюючому органі 27.03.2023 року за №9060031489.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення комісією ГУ ДПС у Львівській області прийняте протиправно з порушенням норм чинного законодавства у зв`язку з тим, що платник податків відповідає вимогам п.6 додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок №1165) Спірне рішення не містить чітких правових підстав для неврахування таблиці даних платника та конкретний перелік матеріалів, який би міг надати можливість прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку відповідачем.

У відзивах на позов відповідачі ГУ ДПС у Львівській області, ГУ ДПС у Запорізькій області заперечили проти задоволення позовних вимог, вважають вищезазначене рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість у ЄРПН правомірним, просять в позові відмовити.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 04.08.2023 року позов задоволено, визнане протиправним та скасоване Рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області № 8534359/30293810 від 30.03.2023 року про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зобов`язано ГУ ДПС у Запорізькій області врахувати таблицю даних платника податку ТОВ НВП «КОНСАТ» від 27.03.2023 року за №9060031489.

На користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській області стягнуті судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачами ГУ ДПС у Львівській області , ГУ ДПС у Запорізькій області подані апеляційні скарги, в яких апелянти просять рішення скасувати з підстав порушення судом норм матеріального права та в задоволенні позову відмовити.

У відзиві на апеляційні скарги позивач зазначає про правомірність прийнятого судом першої інстанції рішення, в зв`язку з чим просить залишити його без змін, а апеляційні скарги без задоволення.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу на підставі ст.311 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, яких достатньо для прийняття рішення за апеляційними скаргами відповідачів, а тому клопотання представника ГУ ДПС у Львівській області, та представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні задоволенню не підлягають.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду у відповідності до ст. 308 КАС України в межах доводів апеляційних скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Із матеріалів справи вбачається, що комісією ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 8534359/ 30293810 від 30.03.2023 року прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, у зв`язку з тим, що платник податків відповідає вимогам п.6 додатку 1 до Порядку №1165.

Не погодившись з таким рішенням податкового органу, позивач оскаржив це рішення в судовому порядку.

Суд апеляційної інстанції при перегляді справи в апеляційному порядку виходить з наступного.

Згідно матеріалів справи ТОВ НВП «КОНСАТ» перебуває на обліку у ГУ ДПС у Запорізькій області як платник податку на додану вартість, основний вид діяльності позивача за КВЕД - 26.11 - виробництво електронних компонентів, розробка та виготовлення власними силами агрегатів запалювання (БКПВ-31, БКПВ-31-1, БКПВ-31С) для їх встановлення у авіадвигуни літальних апаратів (літаки, гелікоптери), а також модернізація обладнання агрегатів запалювання кінцевих споживачів .

Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для продажу товару позивач закуповує сировину (електротехнічне устаткування, запчастини тощо), із якої виготовляє готову продукцію, яка в подальшому поставляється ДП "ІВЧЕНКО-ПРОГРЕС" та АТ «МОТОР СІЧ», які при зборці авіадвигунів використовують агрегати запалювання позивача.

Позивач 27.03.2023 року направив до податкового органу таблицю даних платника податку на додану вартість №9060031489 від 27.03.2023 року, де зазначив наступні коди згідно з УКТЗЕД / Державним класифікатором продукції та послуг на придбання (отримання), ввезення на митну територію України товарів/послуг: 3208909190; 3214101090; 7616999000; 7326; 7323; 8535400000; 8542319000; 8533210000; 8541100090; 8541290090; 8536699090; 8541600000; 8532240000; 8533401000; 8542399000; 7318159590; 8547900000; 8001200000; 3917320090; 8542; 8532250000; 7326; 7318210090; 7318220090; 8532220000; 8511300098; 8544492000; 3919101900; 3506100098; 8504502090; 3810100000; 8534001900; 7318163990; 7326909890; 7307; 8533100000; 8504901100;8536699090;7318155200, 8803.

Інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 27.03.2023 року за № 9060031489, не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку №1165 . Таблиця даних платника податку на додану вартість прийнята до розгляду відповідно до квитанції №2.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області прийняла рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №8534359/30293810 від 30.03.2023 року у зв`язку з тим, що платник податків відповідає вимогам п.6 додатку 1 до Порядку №1165.

Не погодившись з таким рішенням податкового органу, позивачем оскаржене це рішення в судовому порядку.

Суд апеляційної інстанції при перегляді справи в апеляційному порядку виходить з наступного.

Згідно із ч. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюють-ся Податковим кодексом України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно приписів абз. 1 п. 201.1, пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін; реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ.

Постановою КМУ від 11.12.2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН , права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

За приписами п.2 ,12-20, 23 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5);

у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

У разі, коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному ст.42 Кодексу.

Відповідно до абз. 2 п. 25 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За змістом Порядку №1165 підставою для відмови щодо врахування таблиці даних можуть бути: рішення стосовно платника податку про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у п.1 - 5 додатка 1; податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

Матеріалами справи підтверджено, що оскаржуваним рішенням про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ГУ ДПС у Львівській області відмовлено у врахуванні таблиці даних платника податків, посилаючись на те, що контролюючим органом прийнято рішення стосовно платника податку про відповідність критеріям ризиковості платника податку згідно з п. 6 додатка 1 до Порядку №1165.

Положеннями п. 6 додатку 1 до Порядку №1165 передбачено, що критерієм ризиковості платника ПДВ визначено, що платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 та абзацу 1 п. 49.2 і п. 49.18 ст. 49 , з урахуванням вимог пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.

Згідно матеріалів справи позивачем надані податковому органу податкова декларація з ПДВ за січень 2023 року, зареєстрована 13.02.2023 року (граничний термін подання 20.02.2023 року) реєстраційний №9021203720, та податкова декларація з ПДВ за лютий 2023 року, зареєстрована 16.03.2023 року (граничний термін подання 20.03.2023 року) реєстраційний № 9052291612.

Здійснивши аналіз доказів у справі, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що контролюючим органом обставини, покладені в основу оскаржуваного рішення, не підтверджені матеріалами справи, а тому наведена відповідачем причина не може вважатися обґрунтованою та бути підставою для неврахування таблиці даних платника податку, поданої позивачем.

В силу викладеного суд першої інстанції правомірно визнав оскаржене рішення ГУ ДПС у Львівській області № 8534359/30293810 від 30.03.2023 року протиправним та скасував його.

Доводи ГУ ДПС у Запорізькій області про відсутність правових наслідків для позивача в результаті прийняття оскаржуваного рішення, суд першої інстанції вірно оцінив як неспроможні, оскільки таблицею даних платника податків є по суті додаткова інформація, яку платник ПДВ подає з метою убезпечити себе від блокування податкової накладної чи розблокувати таку, якщо її реєстрація уже призупинена, відповідно до Порядку №1165 рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість є індивідуальним актом у розумінні п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, яке створює для платника податків, відносно якого воно прийнято, певні юридичні наслідки під час реєстрації податкової накладної/рахунку коригування, поданих таким платником податків, та підлягає оскарженню у судовому порядку.

Викладене свідчить про правомірність висновку суду першої інстанції, що належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача є покладання зобов`язання на ГУ ДПС у Запорізькій області, де перебуває на обліку позивач , врахувати подану позивачем таблицю даних платника податку ТОВ НВП «КОНСАТ» від 27.03.2023 року за №9060031489, що служить гарантією остаточного вирішення спору між сторонами .

Суд першої інстанції у відповідності до приписів ч. 1 ст. 139 КАС України правомірно стягнув на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській області документально підтверджені витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Викладене свідчить, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому підстави для скасування судового рішення відсутні.

Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Головного управління ДПС у Львівській області, Головного управління ДПС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 серпня 2023 року по адміністративній справі № 280/3794/23 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати прийняття, та не підлягає касаційному оскарженню згідно п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук

суддяН.І. Малиш

суддяН.П. Баранник

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116580596
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/3794/23

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 08.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 04.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Богатинський Богдан Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні