ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/11716/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «КОЛОРИТ» про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" /надалі позивач, ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України /надалі відповідач-1, ДПС України/ та Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі відповідач-2, ГУ ДПС у Полтавській області/ про:
- визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ", в строки визначені нормами діючого законодавства, №13 від 02 травня 2022 року на суму 76502,00 грн, в т.ч. ПДВ 12750,33 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126317642; №2 від 13 квітня 2022 року на суму 100000,00 грн, в т.ч. ПДВ 16666,67 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126319596; №7 від 12 травня 2022 року на суму 83540,00 грн, в т.ч. ПДВ 13923,33 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126407444; №8 від 16 травня 2022 року на суму 100000,00 грн, в т.ч. ПДВ 16666,67 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126328082; №9 від 19 травня 2022 року на суму 155112,00 грн, в т.ч. ПДВ 25852,00 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126359555; №10 від 25 травня 2022 року на суму 53150,00 грн, в т.ч. ПДВ 8858,33 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126359370; №11 від 26 травня 2022 року на суму 40000,00 грн, в т.ч. ПДВ 6666,67 грн, направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15 липня 2022 року, реєстраційний номер документу 9126319751 /а.с. 1-16/.
Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі документи, необхідні для реєстрації податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 13 квітня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року, №11 від 26 травня 2022 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829, яким відмовлено в реєстрації вказаних податкових накладних, є протиправними та підлягають скасуванню.
Ухвалами Полтавського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «КОЛОРИТ» /надалі третя особа, ТОВ «ВКФ "КОЛОРИТ"»/, витребувано докази.
Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 101-106/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 13 квітня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року згідно рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829 стало надання платником податку документів на придбання товарів від неплатників ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів. Підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №9 від 19 травня 2022 року згідно рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829 стало надання платником податку до повідомлення видаткової накладної від 30 травня 2022 року № 91, яка не містять обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника, а підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 10 від 25 травня 2022 року та № 11 від 26 травня 2022 року згідно рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829 стало надання платником податку до повідомлення видаткової накладної від 30 травня 2022 року № 92, яка не містять обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника. На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій товариство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.
У відповіді на відзив /а.с.251-252/ позивач зазначив, що зміст відзиву на позовну заяву в аспекті обґрунтування правомірності відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних носить виключно формалізований характер, оскільки містить лише посилання на норми законодавства України, які регулюють порядок зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань, та цитування підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, у тому вигляді, в якому вона викладена в оскаржуваних рішеннях від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829, без зазначення будь-яких пояснень чи правових обґрунтувань.
Правом на подання заперечень відповідачі не скористалися.
Правом на подання письмових пояснень третя особа не скористалася.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" (ідентифікаційний код 43221829) пройшло державну реєстрацію юридичної особи та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним із зареєстрованих видів діяльності є: 46.90 "Неспеціалізована оптова торгівля (основний)" /а.с. 17-18/.
01 квітня 2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «КОЛОРИТ» (покупець) укладено договір поставки №0104/22-К /а.с. 185-187/, відповідно до якого постачальник зобов`язується на умовах, визначених цим договором, поставити та передати у власність покупця картон (далі товар) у відповідності до специфікацій, які оформляються додатками до цього договору і є його невід`ємними частинами, а покупець зобов`язується прийняти цей товар та оплатити його (пункт 1.1); найменування (асортимент), кількість, вартість товару, що є предметом цього договору, визначається специфікаціями (пункт 1.2); поставка товару здійснюється на умовах, зазначених у специфікаціях, з зазначенням місця передачі та відповідних умов правил Інкотермс (пункт 1.3); ціна за одиницю товару, загальна ціна партії товару, що підлягає оплаті вказується у відповідних специфікаціях, з урахуванням ПДВ (пункт 2.1); розрахунки за цим договором здійснюються покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника на умовах, визначених специфікаціями, та на підставі рахунку постачальника (пункт 3.1); в рахунках постачальника на оплату товару за цим договором повинен бути зазначений цей договір. У платіжному документі покупця повинен бути вказаний номер рахунку (ків) постачальника та цей договір, як підстава для здійснення розрахунку (пункт 3.2); постачальник проводить поставку товару в місці та в строки, визначених специфікаціями (пункт 5.1); датою поставки є дата підписання повноваженим представником покупця товаро-супровідних документів (пункт 5.2); договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до 31 березня 2023 року, а щодо фактично взятих, але не виконаних сторонами на себе зобов`язань, впродовж дії цього договору до повного їх виконання (пункт 9.1).
Специфікацією №2 до договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року /а.с. 188/ сторони погодили асортимент, кількість, ціну товару, що буде поставлений постачальником покупцю у відповідності до умов договору поставки №0104/22-К від 01 квітня 2022 року: картон Аляска Plus 70х100 235г/м2, у кількості 9474 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 544755,00 грн; картон Аляска Plus 90 235г/м2, у кількості 3598 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 206885,00 грн. Загальна вартість товару, що поставляється по цій специфікації, складає 901963,00 грн, в т. ч. ПДВ. Умови постави товару: постачальником на адресу: м. Київ, вул. Вацлава Гавела, 6. Умови та строки оплати: 100% передплата. Специфікація є невід`ємною частиною договору поставки №0104/22-К від 01 квітня 2022 року.
Сторонами (відповідною стороною) договору поставки №0104/22-К від 01 квітня 2022 року оформлено:
- рахунок на оплату №57 від 02 травня 2022 року /а.с. 189/ щодо вартості товару, що поставляється: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 2558 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 147085,00 грн, разом: 147085,00 грн; сума ПДВ: 29417,00 грн; усього з ПДВ: 176502,00 грн.
- рахунок на оплату №66 від 11 травня 2022 року /а.с. 200/ щодо вартості товару, що поставляється: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 2660 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 152950,00 грн, разом: 152950,00 грн; сума ПДВ: 30590,00 грн; усього з ПДВ: 183540,00 грн.
- рахунок на оплату №73 від 19 травня 2022 року /а.с. 235/ щодо вартості товару, що поставляється: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 2248 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 129260,00 грн, разом: 129260,00 грн; сума ПДВ: 25852,00 грн; усього з ПДВ: 155112,00 грн.
- рахунок на оплату №75 від 25 травня 2022 року /а.с. 246/ щодо вартості товару, що поставляється: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 1350 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 77625,00 грн, разом: 77625,00 грн; сума ПДВ: 15525,00 грн; усього з ПДВ: 93150,00 грн.
- платіжне доручення № 1388 від 02 травня 2022 року /а.с. 190/ щодо перерахування 76502,00 грн як плати за картон згідно рахунку №57 від 02 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 12750,33 грн.
- платіжне доручення № 1406 від 03 травня 2022 року /а.с. 230/ щодо перерахування 100000,00 грн як плати за картон згідно рахунку №57 від 02 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 16666,67 грн.
- платіжне доручення № 1458 від 12 травня 2022 року /а.с. 232/ щодо перерахування 83540,00 грн як плати за картон згідно рахунку №66 від 11 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 13923,33 грн.
- платіжне доручення № 1483 від 16 травня 2022 року /а.с. 234/ щодо перерахування 100000,00 грн як плати за картон згідно рахунку №66 від 11 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 16666,67 грн.
- платіжне доручення № 1520 від 19 травня 2022 року /а.с. 236/ щодо перерахування 155112,00 грн як плати за картон згідно рахунку №73 від 19 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 25852,00 грн.
- платіжне доручення № 1550 від 25 травня 2022 року /а.с. 247/ щодо перерахування 53150,00 грн як плати за картон згідно рахунку №75 від 25 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 8858,33 грн.
- платіжне доручення № 1559 від 26 травня 2022 року /а.с. 249/ щодо перерахування 40000,00 грн як плати за картон згідно рахунку №75 від 25 травня 2022 року, у т.ч. ПДВ 20% - 6666,67 грн.
- видаткову накладну №87 від 30 травня 2022 року /а.с. 191/ щодо відпуску згідно договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року та рахунку на оплату покупцю №57 від 02 травня 2022 року товару: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 2558 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 147085,00 грн, разом: 147085,00 грн; сума ПДВ: 29417,00 грн; усього з ПДВ: 176502,00 грн;
- видаткову накладну №90 від 30 травня 2022 року /а.с. 233/ щодо відпуску згідно договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року та рахунку на оплату покупцю №66 від 11 травня 2022 року товару: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 2660 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 152950,00 грн, разом: 152950,00 грн; сума ПДВ: 30590,00 грн; усього з ПДВ: 183540,00 грн;
- видаткову накладну №91 від 30 травня 2022 року /а.с. 237/ щодо відпуску згідно договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року та рахунку на оплату покупцю №73 від 19 травня 2022 року товару: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 2248 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 129260,00 грн, разом: 129260,00 грн; сума ПДВ: 25852,00 грн; усього з ПДВ: 155112,00 грн;
- видаткову накладну №92 від 30 травня 2022 року /а.с. 248/ щодо відпуску згідно договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року та рахунку на оплату покупцю №75 від 25 травня 2022 року товару: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 1350 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 77625,00 грн, разом: 77625,00 грн; сума ПДВ: 15525,00 грн; усього з ПДВ: 93150,00 грн;
- товарно- транспортну накладну №87 від 30 травня 2022 року /а.с. 192/ щодо перевезення вантажу: картон Аляска Plus 70х100 235г/м2, у кількості 9474 кг; картон Аляска Plus 90 235г/м2, у кількості 3598 кг.
Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаних норм ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ" складено:
- податкову накладну №13 від 02 травня 2022 року /а.с. 19, 180-181/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 1108,72469 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 63751,67 грн, сума ПДВ: 12750,33 грн; усього з ПДВ: 76502,00 грн.
- податкову накладну №2 від 03 травня 2022 року /а.с. 27/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 1449,2753 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 83333,33 грн, сума ПДВ: 16666,67 грн; усього з ПДВ: 100000,00 грн.
- податкову накладну №7 від 12 травня 2022 року /а.с. 35, 131-132/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 1210,72469 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 69616,67 грн, сума ПДВ: 13923,33 грн; усього з ПДВ: 83540,00 грн.
- податкову накладну №8 від 16 травня 2022 року /а.с. 43, 173-174/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 70*100 235г/м2, у кількості 1449,2753 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 83333,33 грн, сума ПДВ: 16666,67 грн; усього з ПДВ: 100000,00 грн.
- податкову накладну №9 від 19 травня 2022 року /а.с. 51, 145-146/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 2248 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 129260,00 грн, сума ПДВ: 25852,00 грн; усього з ПДВ: 155122,00 грн.
- податкову накладну №10 від 25 травня 2022 року /а.с. 59, 176-177/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 770,2899 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 44291,67 грн, сума ПДВ: 8858,33 грн; усього з ПДВ: 53150,00 грн.
- податкову накладну №11 від 26 травня 2022 року /а.с. 67, 160-161/ за фактом отримання від покупця ТОВ "ВКФ "Колорит" грошових коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата за товар: картон Аляска Plus 64*90 235г/м2, у кількості 579,71 кг, ціна без ПДВ 57,50 грн, сума без ПДВ 33333,33 грн, сума ПДВ: 6666,67 грн; усього з ПДВ: 40000,00 грн.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Автоматизований моніторинг відповідності платника податку критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156).
Так, додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, одним із яких відповідно до пункту 8 є: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Таким чином, перевірка відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків та встановлення ознак невідповідності податкової накладної таким критеріям здійснюється в автоматизованому режимі. У разі встановлення за результатами автоматизованого моніторингу наявності податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданому для реєстрації податкової накладної, платник податку, яким складено податкову накладну, вважається таким, що відповідає одному із критеріїв ризиковості платника податку, та реєстрація такої податкової накладної зупиняється.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 (у редакції, чинній до 08 липня 2023 року ) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року контролюючий орган у липні 2022 року направив ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ" квитанції /а.с. 28, 36, 44, 52, 60, 68, 114/, в яких зазначено: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. РК складений платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.4893%, «P»=0».
Наданим до суду Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС в Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21 червня 2022 року №54 /а.с.114-зворот - 115/ підтверджено, що 21 червня 2022 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Полтавській області ухвалено прийняти Рішення про відповідність ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ" критерію ризиковості платника податку, визначеному пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Таким чином, у квитанціях зазначено конкретний критерій ризиковості платника податку з розрахованим показником, якому відповідає платник податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, а саме: документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування.
З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну/розрахунок коригування та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну/розрахунок коригування, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена в податковій накладній/розрахунку коригування. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів (контрактів) та фактично складених на виконання таких договорів (контрактів) первинних та супровідних документів.
Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у редакції, чинній до 08 липня 2023 року) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі Порядок № 520/.
Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (в редакції, чинній до 08 березня 2023 року) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ" направило контролюючому органу Повідомлення від 06 березня 2023 року, від 10 квітня 2023 року та від 02 травня 2023 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо таких податкових накладних /а.с.21-24, 29-32, 37-40, 45-48, 53-56, 61-64, 69-72/, зокрема: договором поставки №0104/22-К від 01 квітня 2022 року, специфікацією №2 до договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року, рахунками на оплату №57 від 02 травня 2022 року, №66 від 11 травня 2022 року, №73 від 19 травня 2022 року та №75 від 25 травня 2022 року, платіжними дорученнями № 1388 від 02 травня 2022 року, № 1406 від 03 травня 2022 року, 1458 від 12 травня 2022 року, № 1483 від 16 травня 2022 року, № 1520 від 19 травня 2022 року, № 1550 від 25 травня 2022 року, № 1559 від 26 травня 2022 року, видатковими накладними №87 від 30 травня 2022 року, №90 від 30 травня 2022 року, №91 від 30 травня 2022 року, №92 від 30 травня 2022 року, товарно- транспортною накладною №87 від 30 травня 2023 року, довіреністю №33/1 від 30 травня 2023 року (у відповідності до податкових накладних).
Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (в редакції, чинній з 08 березня 2023 року по 30 вересня 2023 року) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку необхідних для реєстрації копій документів, але складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року № 49 /а.с.116/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення, щодо реєстрації податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, встановлено, що в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано документи на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів, відсутня ОСВ по рах. 281, що підтверджує наявність товарів на складі, крім того, не надано додаткових угод стосовно зміни ціни основного договору, оскільки згідно ЄРПН реалізація картону перевищує суму та обсяги, зазначені у специфікації.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 травня 2023 року № 89 /а.с.117/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення, щодо реєстрації податкових накладних №10 від 25 травня 2022 року, №11 від 26 травня 2022 року встановлено, що до повідомлення платником надано видаткову накладну від 30 травня 2022 року № 92, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996- ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 квітня 2023 року № 73 /а.с.118/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення, щодо реєстрації податкової накладної №9 від 19 травня 2022 року встановлено, що до повідомлення платником надано видаткову накладну від 30 травня 2022 року № 91, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996- ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 (в редакції, чинній з 08 березня 2023 року) комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
09 березня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8397231/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 02 травня 2022 року /а.с. 25-26/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано документи на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів.
09 березня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8397230/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 03 травня 2022 року /а.с. 33-34/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано документи на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів.
09 березня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8397228/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 12 травня 2022 року /а.с. 41-42/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано документи на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів.
09 березня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8397229/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 16 травня 2022 року /а.с. 49-50/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано документи на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів.
12 квітня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8613897/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 19 травня 2022 року /а.с. 57-58/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: до повідомлення платником надано видаткову накладну від 30 травня 2022 року № 91, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996- ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника.
04 травня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8752722/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 25 травня 2022 року /а.с. 65-66/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: до повідомлення платником надано видаткову накладну від 30 травня 2022 року № 92, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996- ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника.
04 травня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8752707/43221829 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 26 травня 2022 року /а.с. 73-74/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: до повідомлення платником надано видаткову накладну від 30 травня 2022 року № 92, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996- ХІV від 16 липня 1999 року та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: відсутній підпис зі сторони постачальника.
Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Не погодившись з рішеннями Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товару, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.
Судовим розглядом встановлено, що податкові накладні №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року складені ТОВ "ІМПЕРА СТАЙЛ" за фактом настання першої із подій, що сталася, а саме: фактом отримання від покупця грошових коштів згідно із платіжними дорученнями № 1388 від 02 травня 2022 року, № 1406 від 03 травня 2022 року, 1458 від 12 травня 2022 року, № 1483 від 16 травня 2022 року, № 1520 від 19 травня 2022 року, № 1550 від 25 травня 2022 року, № 1559 від 26 травня 2022 року як оплата товарів, що підлягають постачанню ТОВ «ВКФ «Колорит» згідно із договором поставки №0104/22-К від 01 квітня 2022 року та специфікацією №2 до договору №0104/22-К від 01 квітня 2022 року.
Контролюючим органом не заперечується та обставина, що позивачем разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, надані документи, що підтверджують інформацію, зазначену у відповідній податковій накладній, а також документи, що підтверджують підставу для складання відповідної податкової накладної.
Посилання відповідача-2 в оскаржуваних рішеннях від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829 на факт надання платником податку документів на придбання товарів від неплатника ПДВ, що не дає можливість підтвердити походження реалізованих товарів як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 13 квітня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року не відповідає правильному застосуванню норми статті 201 ПК України в системному взаємозв`язку із нормами пунктів 5 та 11 Порядку № 520, проаналізувавши які Верховний Суд (постанова від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20) дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Тож суд зауважує, що оцінка реальності здійснення господарських операцій, в тому числі дослідження питання щодо походження реалізованих товарів, може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
На противагу доводу відповідача-2 про наявність підстав для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року згідно рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829 у зв`язку зі складанням видаткових накладних №№91-92 від 30 травня 2022 року без зазначення обов`язкових реквізитів, передбачених Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та Положенням про документальне оформлення записів в бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: підпису зі сторони постачальника, суд зазначає наступне.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).
Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Дослідивши зміст наданих позивачем до суду копій видаткових накладних №91 від 30 травня 2022 року та №92 від 30 травня 2022 року суд встановив, що вони містить обов`язкові для заповнення реквізити, зокрема підпис зі сторони постачальника.
Під час судового розгляду відповідачами не надано доказів на підтвердження того, що надані контролюючому органу видаткові накладні №91 від 30 травня 2022 року та №92 від 30 травня 2022 року не містили підпису зі сторони постачальника.
Крім того, суд зауважує, що підставою для складення податкових накладних №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року стало відповідно до пункту «а» пункту 187.1 статті 187 ПК України зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку згідно із платіжними дорученнями № 1520 від 19 травня 2022 року, № 1550 від 25 травня 2022 року, № 1559 від 26 травня 2022 року, а не факт відвантаження товару відповідно до вказаних видаткових накладних.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що обставини, якими обґрунтовані рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829, не є належними підставами для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року, у зв`язку з чим вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а відповідна позовна вимога - задоволенню.
При цьому зазначення в позовних вимогах дати податкової накладної № 2 - 13 квітня 2022 року, суд розцінює як описку, оскільки на реєстрацію в ЄРПН позивачем подавалася податкова накладна № 2, що складена 03 травня 2022 року, та відповідно рішенням Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397230/43221829 відмовлено у реєстрації саме податкової накладної № 2 від 03 травня 2023 року.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, податкові накладні, реєстрацію яких зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року, які складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ", а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.
Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною першою статті 132 КАС України передбачено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи, до яких відповідно до частини третьої цієї статті належать і витрати на професійну правничу допомогу.
Згідно з частинами другою - п`ятою статті 134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Проаналізувавши наведені процесуальні норми, Верховний Суд в постанові від 02 лютого 2023 року у справі № №120/4765/21-а дійшов висновків, що склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правової допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг та ін.), документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правову допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування зазначених витрат. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 27 червня 2018 року у справі № 826/1216/16, постанові Верховного Суду від 2 червня 2022 року № 380/3142/20. Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката потребують належного документального підтвердження, на чому неодноразово наголошував Верховний Суд у судових рішеннях. Визначений у них орієнтир, яким мають керуватися суди нижчих інстанцій при вирішенні питання щодо розподілу витрат на правничу допомогу адвоката, головним чином вимагає повного і всебічного дослідження доказів, якими підтверджується надання правничої допомоги, особливо її вартість і оплата. Зважаючи на те, що понесені витрати відшкодовуватиме інша сторона, дослідження цих доказів вимагає ретельного підходу, адже їх стягнення, з одного боку, є компенсацією (певною мірою вимушених) фінансових затрат сторони, на користь якої ухвалено судове рішення, але водночас ця компенсація не може бути надмірною. Тож окрім того, що витрати на правничу допомогу мають бути документально доведеними, вони мають відповідати також критерію співмірності у розумінні частини п`ятої статті 134 КАС. Вирішенню питання про розподіл судових витрат передує врахування судом, зокрема, обґрунтованості та пропорційності розміру таких витрат до предмета спору, значення справи для сторін. При цьому принципи обґрунтованості та пропорційності розміру таких витрат до предмета спору повинні розглядатися, у тому числі, через призму принципу співмірності, який, як уже зазначалося вище, включає такі критерії: складність справи та виконаних робіт (наданих послуг); час, витрачений на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсяг наданих послуг та виконаних робіт; ціна позову та (або) значення справи для сторони. Крім того, врахування таких критеріїв не ставиться законодавцем у залежність від результату розгляду справи. При визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченому адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціні позову та (або) значенню справи. Разом з цим при визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, суд повинен керуватися критерієм реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерієм розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та суті виконаних послуг. Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 28 квітня 2021 року та від 08 лютого 2022 року у справах № 640/3098/20 та № 160/6762/21 відповідно.
На підтвердження наявності підстав для відшкодування витрат на професійну правничу допомогу Адвокатського об`єднання ЮСТІК в сумі 10500,00 грн позивачем надано до суду копії договору про надання правової допомоги №0703/23 від 07 березня 2023 року /а.с. 75-77/, додаткової угоди № 8 до договору про надання правової допомоги №0703/23 від 07 березня 2023 року /а.с.78-79/, укладеної між Адвокатським об`єднанням ЮСТІК та позивачем, акту приймання-передачі наданих послуг №8 до договору про надання правової допомоги №0703/23 від 07 березня 2023 року /а.с. 253-254/, рахунку №44 від 07 вересня 2023 року /а.с. 255/, платіжної інструкції №5 від 13 вересня 2023 року /а.с. 256/.
Суд вважає, що витрати на правничу допомогу за такі послуги є неспівмірними та завищеними, оскільки підготовка справи до судового розгляду не передбачала зібрання значного обсягу доказів та збирання доказів не вимагало значних зусиль адвоката. Справа розглядалася в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), що не вимагало участі адвоката в судових засіданнях, надання додаткових пояснень тощо. Крім того, з питання вирішення подібних спірних правовідносин судами України напрацьовано сталу судову практику та справа не характеризується наявністю виключної правової проблеми.
А тому, оцінивши обставини цієї справи та надані позивачем докази у їх сукупності, суд, враховуючи принципи обґрунтованості, співмірності і пропорційності судових витрат, дійшов висновку про необхідність зменшення суми витрат на професійну правничу допомогу до 3000,00 грн, яку й слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2.
За подання цього позову сплаті підлягав судовий збір в сумі 18788,00 грн і така сума судового збору була сплачена позивачем, що підтверджується платіжними інструкціями №№784-790 від 15 червня 2023 року /а.с. 80-86/.
Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 18788,00 грн.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" (пров. Спортивний, буд. 4В, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 43221829) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) та Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «КОЛОРИТ» (бульвар Гавела Вацлава, буд. 6, м. Київ, 03124, ідентифікаційний код 25288858) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 березня 2023 року №8397231/43221829, від 09 березня 2023 року №8397230/43221829, від 09 березня 2023 року №8397228/43221829, від 09 березня 2023 року №8397229/43221829, від 12 квітня 2023 року №8613897/43221829, від 04 травня 2023 року №8752722/43221829 та від 04 травня 2023 року №8752707/43221829.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №13 від 02 травня 2022 року, №2 від 03 травня 2022 року, №7 від 12 травня 2022 року, №8 від 16 травня 2022 року, №9 від 19 травня 2022 року, №10 від 25 травня 2022 року та №11 від 26 травня 2022 року, які складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРА СТАЙЛ" судові витрати в загальній сумі 21788,00 грн (двадцять одна тисяча сімсот вісімдесят вісім гривень нуль копійок), в т.ч. витрати зі сплати судового збору в сумі 18788,00 грн (вісімнадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім гривень нуль копійок) та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 3000,00 грн (три тисячі гривень нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116583389 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні