Справа№ 953/10126/23
н/п 3/953/2/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" січня 2024 р. м. Харків
Суддя Київського районного суду м. Харкова Юрлагіна Т.В., розглянувши матеріали про порушення митних правил, що надійшли з Харківської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина РФ, місце народження: РФ, Московська область, місце реєстрації: АДРЕСА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт громадянина РФ для виїзду за кордон НОМЕР_1 , орган, що видав МВД 50008 від 08.11.2018
за ч.6 ст.481 Митного кодексу України,
за участю:
представника Харківської митниці Тупікової О.О.,
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
захисника Богуш М.К.,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з протоколом про порушення митних правил №0114/80700/23 від 21.08.2023, Харківською митницею було розглянуто звернення за дорученням Державної митної служби України від 12.01.2023 (вх. ДМСУ №П/22 від 12.01.2023, вх. ХМ №222/4 від 12.01.2023) та звернення до Харківської митниці від 12.01.2023 (вх. ХМ №П/2 від 13.01.2023) громадянина РФ ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) щодо призупинення терміну тимчасового ввезення транспортного засобу марки «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN-код НОМЕР_3 до кінця військового стану.
Відповідно до електронних баз даних митниці з обліку та реєстрації товарів i транспортних засобів 07.02.2022 зареєстровано тимчасове ввезення (до 1 року) в Україну через пункт пропуску "Гоптівка - Нехотєєвка" громадянином РФ ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ), який має статус нерезидента та являється власником транспортного засобу особистого користування «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , VIN-код НОМЕР_3 (далі - ТЗ). Таким чином, особою, відповідальною за дотримання митного режиму тимчасового ввезення (до 1 року) ТЗ, є громадянин РФ ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 ). Строк тимчасового ввезення ТЗ - до 06.02.2023 включно.
Особливості тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів особистого користування на митну територію України врегульовано статтею 380 Митного кодексу України (далі - Кодекс), якою, зокрема, встановлено наступне.
Тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено митними органами з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів (частина перша статті 380 Кодексу). Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам (частина п`ята статті 380 Кодексу). Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог Митного кодексу України, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів (частина шоста статті 380 Кодексу).
Листами Харківської митниці №7.14-3/28-04/10/463 від 24.01.2023 та № 7.14-3/28-04/П/1 від 24.01.2023 громадянина РФ ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) було інформовано, що Харківська митниця не вбачає правових підстав для призупинення терміну тимчасового ввезення транспортного засобу «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN-код; НОМЕР_3 до кінця військового стану та запропоновано в найкоротший термін вжити заходів щодо виконання вимог чинного законодавства: виконати вимоги частини шостої статті 380 Кодексу.
За наявною у митниці адресою, громадянину ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) було повідомлено листом Харківської митниці №7.14-3/20-01/10/4477 від 08.08.2023 пре необхідність прибуття 21.08.2023 до управління боротьби з контрабандою та порушеннями митний правил Харківської митниці з метою всебічного, повного та об`єктивного дослідження вказаного питання, надання пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України та можливої участі у складанні протоколу про порушення митних правил.
На час складання протоколу про ПМП гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ) до митниці не прибув. Згідно баз даних ЄАІС ДМСУ та ПІК «Інспектор», станом на 21.08.2023 року транспортний засіб марки «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , VIN-код НОМЕР_3 , не був вивезений за межі митної території України, строк тимчасового ввезення автомобіля не продовжено, не призупинено і не поміщено його в інший митний режим, та продовжує перебувати на території України з перевищенням строку тимчасового ввезення. Документів підтверджуючих аварії, дії обставин непереборної сили або протиправні дії третіх осіб або додаткових звернень, заяв згідно з інформацією наявною в АСМО "Інспектор модуль Заяви підприємств та осіб, до митних органів громадянин ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 ) не надав.
Таким чином, в діях громадянина РФ ОСОБА_1 ( ОСОБА_7 ) вбачається порушення митних правил - перевищення строку тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування, автомобіля марки «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , VIN-код НОМЕР_3 більше ніж на тридцять діб.
Дії ОСОБА_1 особою, уповноваженою на складання протоколу, кваліфіковані за ч. 6 ст. 481 Митного кодексу України.
Представник Харківської митниці Тупікова О.О. в судовому засіданні просила притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , підтримала обставини викладені у протоколі. Зазначила, що ставить під сумнів розписку про передачу транспортного засобу ЗСУ, оскільки жодних доказів передачі транспортного засобу саме військовослужбовцю немає, в розписці відсутні відомості щодо військової частини, підрозділу, якому було передано транспортний засіб.
ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину не визнав. Пояснив, 07.02.2022 він заїхав на транспортному засобі «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , через пункт пропуску Гоптівка на територію України. Потім 24.02.2022 почалася війна, він на той час перебував в м. Ірпінь, яке було окуповано, приблизно в середині березня він виїхав до Полтави, автомобіль залишив там. Після деокупації Ірпіня на початку липня 2022 року повернувся до міста, побачив, що його автомобіль було пошкоджено, він вирішив передати його на потреби ЗСУ. Знайшов військового який забрав автомобіль, зазначив, що доказом передачі транспортного засобу ЗСУ є розписка військового, яку він долучив до матеріалів справи. Інформацію щодо військовослужбовця не перевіряв, зв`язатися наразі з ним не може. Вказав, що на даний час транспортний засіб знищено під час виконання бойових завдань. Зазначив, що військові обіцяли самостійно перереєструвати транспортний засіб та поставити на облік у ЗСУ, він вважав, що вони самі передадуть відомості про автомобіль до митниці. В січні 2023 року він звертався до митниці, просив продовжити строк тимчасового ввезення транспортного засобу, однак йому було відмовлено.
Захисник ОСОБА_1 адвокат Богуш М.К. просила справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності закрити на підставі п.4 та п.1 ст. 247 КУпАП, з підстав викладених у письмових поясненнях. Зазначила, що мала місце добровільна передача транспортного засобу, а не його примусове відчуження, просила врахувати наявність факту крайньої необхідності та форс-мажорних обставин.
Суд, вислухавши пояснення представника митниці, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, його захисника, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, докази наявні в ній та оцінивши їх в сукупності, приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст. 129 Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог статей 245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3)поясненнями особи,яка притягуєтьсядо відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Статтею 252 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідно зіст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідальність за ч.6 ст. 481 МК України настає у разі перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування.
Відповідно до електронних баз даних митниці з обліку та реєстрації товарів i транспортних засобів 07.02.2022 зареєстровано тимчасове ввезення (до 1 року) в Україну через пункт пропуску "Гоптівка - Нехотєєвка" громадянином РФ ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ), який має статус нерезидента та являється власником транспортного засобу особистого користування «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , VIN-код НОМЕР_3 (далі - ТЗ).
Відповідно до ст.103 МК України «тимчасове ввезення» - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.
Пунктом 57 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України, встановлено, що термін «товар» вживається в значенні будь-якої рухомої речі, у тому числі такої, на яку законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Таким чином«транспортний засіб особистого користування» охоплюється поняттям «товар», оскільки є рухомою річчю.
Пунктом 60 ст. 4 Митного кодексу України визначено, що транспортні засоби особистого користування це наземні транспортні засоби товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепи до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, плавучі засоби та повітряні судна, що зареєстровані на території відповідної країни, перебувають у власності або тимчасовому користуванні відповідного громадянина та ввозяться або вивозяться цим громадянином у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію виключно для особистого користування, а не для промислового або комерційного транспортування товарів чи пасажирів за плату або безоплатно.
Особливості тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів особистого користування на митну територію України врегульованостаттею 380 Митного кодексу України.
Тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено митними органами з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов`язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.
Транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від проведення заходів офіційного контролю, а також від подання документів та/або відомостей, що підтверджують дотримання встановлених заборон та/або обмежень щодо переміщення транспортних засобів особистого користування через митний кордон України. Пропуск таких транспортних засобів через митний кордон України здійснюється без надання забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу Х цього Кодексу. Пальне, що міститься у звичайних (встановлених заводом-виробником) баках зазначених транспортних засобів, не підлягає письмовому декларуванню та не є об`єктом оподаткування митними платежами.
Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб.
Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.
Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
У разі втрати чи повного зіпсування тимчасово ввезених транспортних засобів особистого користування внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється за умови надання митним органам власниками таких транспортних засобів достатніх доказів їх втрати чи зіпсування. Дозволяється поміщення таких транспортних засобів у митний режим знищення або руйнування.
Судом встановлено, що 12.01.2023 року (до моменту закінчення строку тимчасового ввезення) ОСОБА_1 було направлено заяву до Харківської митниці, в якій він просив призупинити термін тимчасового ввезення транспортного засобу до кінця військового стану, посилаючись на те, що він не є власником автомобілю та що його передано ЗСУ, військовослужбовцю під розписку.
Листами Харківської митниці №7.14-3/28-04/10/463 від 24.01.2023 та № 7.14-3/28-04/П/1 від 24.01.2023 громадянина РФ ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) було інформовано, що Харківська митниця не вбачає правових підстав для призупинення терміну тимчасового ввезення транспортного засобу «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN-код; НОМЕР_3 до кінця військового стану та запропоновано в найкоротший термін вжити заходів щодо виконання вимог чинного законодавства: виконати вимоги частини шостої статті 380 Кодексу або, з урахуванням обставин, наведених у зверненні, забезпечити оформлення акту ( з подальшим поданням до Харківської митниці разом із відповідним зверненням), який у порядку, встановленому законодавством засвідчує примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану.
Згідно баз даних ЄАІС ДМСУ та ПІК «Інспектор», станом на 21.08.2023 року транспортний засіб марки «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_4 , VIN-код НОМЕР_3 , не був вивезений за межі митної території України, строк тимчасового ввезення автомобіля не продовжено, не призупинено і не поміщено його в інший митний режим, та продовжує перебувати на території України з перевищенням строку тимчасового ввезення.
Захисник в письмових поясненнях зазначила, що : «Перебуваючи встані крайньоїнеобхідності, розуміючи те, що покладені на нього МК обов`язки виконати не вдасться після початку повномасштабного вторгнення рф на території України власний транспортний засіб «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_5 , VIN-код НОМЕР_3 ОСОБА_1 надав для потреб Збройних Сил України.
З огляду на те, що автомобіль тривалий час залишався в місті Ірпінь, влітку (орієнтовно в середині липня 2022 року) ОСОБА_1 повернувся до міста Ірпінь, автомобіль був дещо пошкоджений внаслідок бойових дій, але перебував біля будинку 2/1, кор. 3 в місті Ірпінь. З огляду на що, ОСОБА_1 вирішив передати автомобіль для потреб ЗСУ для подальшого виконання різних бойових задач, а саме: фактично передав під розписку 28.11.2022 року військовослужбовцю ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_2 для виконання бойових завдань. На даний момент транспортний засіб знищено під час виконання бойових завдань».
Розділом VIII Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 жовтня 2012 року за № 1669/21981, визначено, що документальне підтвердження - надання митному органу відповідних документів, що підтверджують факт аварії чи дії обставин непереборної сил; обставини непереборної сили - надзвичайні та невідворотні події, що виникли незалежно від волі особи, зокрема стихійне лихо (землетрус, пожежа, повінь, зсув тощо), сезонне природне явище (замерзання моря, проток, портів, ожеледиця тощо), введення воєнного чи надзвичайного стану, страйк, громадянські безпорядки, злочинні дії третіх осіб, прийняття рішень законодавчого або нормативно-правового характеру, обов`язкових для особи, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів та інші надзвичайні та невідворотні за таких умов події; факт аварії чи дії обставин непереборної сили - часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем.
Залежно від характеру аварії чи обставин непереборної сили документи, що підтверджують їх наявність і тривалість дії, можуть видаватися державними органами, місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, іншими спеціально вповноваженими на це державними органами, а також уповноваженими на це підприємствами, установами та організаціями відповідно до їх компетенції.
Якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце на митній території України, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутись до митного органу, в зоні діяльності якого перебувають ці товари, транспортні засоби, із письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.
Відповідно до ч.1 ст. 460 МК України вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.
Проте, відомостей про обставини, що об`єктивно та відповідно до закону перешкоджали б ОСОБА_1 виконати зобов`язання реекспорту транспортного засобу «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_5 , VIN-код НОМЕР_3 , матеріали справи про порушення митних правил не містять.
На дату складання протоколу про порушення митних правил не зафіксовано факту перетину транспортним засобом «HYUNDAI GETZ», реєстраційний номер НОМЕР_5 , VIN-код НОМЕР_3 митного кордону України в напрямку виїзду за межі митної території України та не надано митному органу будь-яких доказів стосовно обставин непереборної сили.
Відповідно до ст. 18 КУпАП не є адміністративним правопорушенням дія, яка хоч і передбачена цим Кодексом або іншими законами, що встановлюють відповідальність за адміністративні правопорушення, але вчинена в стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, яка загрожує державному або громадському порядку, власності, правам і свободам громадян, установленому порядку управління, якщо ця небезпека за даних обставин не могла бути усунута іншими засобами і якщо заподіяна шкода є менш значною, ніж відвернена шкода.
Посилання сторони захисту на наявність обставин непереборної сили та крайньої необхідності судом не приймаються до уваги, оскільки вони спростовуються поясненнями ОСОБА_1 та матеріалами справи. Зокрема, ОСОБА_1 зазначає про те, що він добровільно передав транспортний засіб на користь ЗСУ, згідно долученої розписки передача відбулась 28.11.2022. Згідно пояснень ОСОБА_1 повернувся до міста Ірпінь, де перебував транспортний засіб, в середині липня 2022 року, автомобіль був дещо пошкоджений, а тому вирішив його передати для потреб ЗСУ. Отже, значний часовий проміжок до ймовірної передачі транспортного засобу свідчить про відсутність обставин крайньої необхідності чи непереборної сили. ОСОБА_1 не було додано документального підтвердження форс-мажорних обставин (дії обставин непереборної сили), які не дозволяють йому виконати вимоги законодавства відносно тимчасово ввезенного транспортного засобу.
Згідно з вимогами ч.1 ст.380 МК України тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більше як на 60 днів. Тобто автомобіль мав бути вивезений у строк до 06.02.2023 або поміщений у відповідний митний режим.
Посилання ОСОБА_1 на те, що ним добровільно було передано транспортний засіб на потреби Збройних сил України критично оцінюється судом, оскільки, згідно з вимогами Митного кодексу, тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Такі транспортні засоби не можуть бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам. Крім того, факт передачі транспортного засобу підтверджується тільки розпискою з зазначенням прізвища, імені та по-батькові особи, якій було передано транспортний засіб, однак встановити належність її до Збройних Сил України неможливо, оскільки самим ОСОБА_1 зазначено, про те, що він інформацію щодо вказаної особи не перевіряв, зв`язатися з ним не може. Так, ОСОБА_1 не надано до суду належних та допустимих доказів, що ним добровільно було передано транспортний засіб на потреби Збройних сил України.
Факт перевищення ОСОБА_1 строку тимчасового ввезення транспортного засобу більше ніж на тридцять днів підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколом про порушення митних правил №0114/80700/23 від 21.08.2023, доповідною запискою головного державного інспектора ОВ УБК ПМП Харківської митниціі Петрова О. від 21.08.2023; витягами з електронних баз даних.
Посилання сторони захисту на те, що ОСОБА_1 був необізнаний про необхідність з`явитися до Харківської митниці для надання пояснень та складання протоколу судом не приймаються до уваги з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2, 4 ст. 526 МК України про час та місце розгляду справи про порушення митних правил митним органом цей орган інформує особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, поштовим відправленням з повідомленням про вручення, якщо це не було зроблено під час вручення зазначеній особі копії протоколу про порушення митних правил. Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Харківською митницею вживались заходи щодо повідомлення ОСОБА_1 про розгляд питання щодо порушення митних правил, зокрема направлялись повідомлення на зазначені ним в електронному зверненні адреси проживання та електронної пошти, однак конверти повертались з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою». В судовому засіданні ОСОБА_1 були надані пояснення, в яких він зазначив, що вказав у зверненні не фактичну адресу проживання, а адресу поштового відділення. З огляду на викладене, в діях митниці не вбачається ухилення від повідомлення ОСОБА_1 належним чином про розгляд питання щодо порушення митних правил.
Також, на адресу ОСОБА_1 . Харківською митницею направлявся протокол про порушення митних правил №0114/80700/23 від 21.08.2023.
Відповідно до ч.10 ст.494 МК України протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.
Згідно ч.1 ст.467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення.
Враховуючи що правопорушення виявлено 08.08.2023, строк для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил не сплинув.
Щодо доводів адвоката Богуш М.К., про незалучення до участі у справі перекладача, оскільки ОСОБА_1 є іноземцем, однак у протоколі не зазначено жодних відомостей про те чи володіє він українською мовою, то слід зазначити, що останній в судовому засіданні надавав пояснення на українській мові. На запитання судді відповідач чітко, зауважень щодо того, що йому не зрозуміло суті запитань не висловлював. Більше того, як було з`ясовано в ході розгляду справи, звернення ОСОБА_1 до Держмитслужби викладене українською мовою, в судовому засіданні зазначив, що триває судовий процес щодо отримання посвідки на проживання на території України.
Таким чином, доводи сторони захисту, про те, що ОСОБА_1 не розуміє українську мову, суд не приймає до уваги.
Таким чином,суд кваліфікуєдії ОСОБА_1 за ч.6 ст. 481 Митного кодексу України, як перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування на митну територію України більше ніж на тридцять діб, винуватість знайшла своє підтвердження в судовому засіданні, повністю доведена матеріалами справи про адміністративне правопорушення та підтверджена доказами, дослідженими у судовому засіданні.
Призначаючи покарання ОСОБА_1 суд керується насамперед вимогами ст. 23 КУпАП, згідно якої адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
Також, у відповідності до вимог ч.2 ст. 33 КУпАП, при накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер (ч.2 ст. 61 Конституції України).
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Враховуючи вищевказане, тяжкість скоєного правопорушення, особу правопорушника, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.6 ст. 481 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції статті.
Cтаттею 40-1 КУпАП встановлено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст.33-35, 40-1, 283, 284 КУпАП, 380, 460, 526, 481 МК України-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.6 ст. 481 Митного кодексу України і застосувати до нього стягнення у виді штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн. (отримувач коштів: ГУК Харківська обл../МТГ м. Харків, МФО 899998, код ЄДРПОУ 37874947, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UA 118999980313080106005020649, призначення платежу: оплата штрафу по постанові суду у справі про ПМП № 0114/80700/23 від 21.08.2023).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA 908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106, у призначенні платежу платником повинно бути вказано: слова "судовий збір", Київський районний суд м. Харкова код ЄДРПОУ суду: 02893746, ПІБ, ідентифікаційний номер платника судового збору та номер справи).
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 539 МК України штраф повинен бути сплачений особою, яка вчинила порушення митних правил, не пізніше 15 днів з дня вручення або надіслання їй копії постанови митного органу про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше 15 днів з дня залишення скарги (адміністративного позову) без задоволення..
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Київський районний суд м. Харкова протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Т.В. Юрлагіна
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2024 |
Оприлюднено | 30.01.2024 |
Номер документу | 116596692 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів |
Адмінправопорушення
Київський районний суд м.Харкова
Юрлагіна Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні