ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2024 року Справа № 280/8788/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я. розглянувши в письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ВДДЧ ЕКОПРОМ (69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, будинок 9, код ЄДРПОУ 23787853)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ВДДЧ ЕКОПРОМ (далі позивач) звернулось із позовною заявою до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій позивач просить суд
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7943839/23787853 від 26.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.10.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7943838/23787853 від 26.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.10.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8205436/23787853 від 03.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 під 30.11.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8205437/23787853 від 03.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 30.11.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих' розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8205435/23787853 від 03.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.12.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8205434/23787853 від 03.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.12.2022;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8673545/23787853 від 20.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.01.2023;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових наданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8673546/23787853 від 20.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.01.2023;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну TOB ВДДЧ ЕКОПРОМ від 31 жовтня 2022 року №2 на суму 5760,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 960,00 грн., датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну TOB ВДДЧ ЕКОПРОМ від 31 жовтня 2022 року №3 на суму 4600,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 766,67 грн. датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну TOB ВДДЧ ЕКОПРОМ від 30 листопада 2022 року №2 на суму 5760,00 грн., в т.ч. ПДВ 20%, - 960,00 грн., датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну TOB ВДДЧ ЕКОПРОМ від 30 листопада 2022 року №3 на суму 4600,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 766,67 грн., датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну TOB ВДДЧ ЕКОПРОМ від 31 грудня 2022 року №2 на суму 5760,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 960,00 грн., датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ВДДЧ ЕКОПРОМ від 31 грудня 2022 року №3 на суму 4600,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 766,67 грн. датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ВДДЧ ЕКОПРОМ" від 31 січня 2023 року №2 на суму 5760,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 960,00 грн. датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ВДДЧ ЕКОПРОМ від 31 січня 2023 року №3 на суму 4600,00 грн., в і .ч. ПДВ 20% - 766,67 грн., датою її фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що запропонувавши позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, контролюючий орган не визначив конкретного переліку документів, які він вважає належними та достатніми для прийняття позитивного рішення, тому позивач, на виконання квитанцій про зупинення, надав всі документи, які були складені під час здійснення відповідних господарських операцій, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення цих операцій. Посилається на те, що рішення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містить у собі мотивації підстав та причин віднесення операцій позивача до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчила б про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланням на відповідні документи, як і доказів прийняття рішення про віднесення ТОВ "ВДДЧ ЕКОПРОМ" до ризикових. Крім того, зазначає, що рішення про зупинення реєстрації податкових накладних не містять вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків. Вказує, що оскаржувані рішення були прийнято відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави його прийняття та не обґрунтовано, яким чином відсутність документів впливає на реальність господарських операцій. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач 1 позов не визнав, у письмовому відзиві від 21.11.2023 вх. № 51810 посилається на те, що за результатами розгляду наданих пояснень та копій документів, відносно позивача було прийнято рішення про відмову в реєстрації, яке підписане посадовою особою Головного управління ДПС у Львівській області та відповідно головою Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Зазначає, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». Зазначає, що контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи. Таким чином, вважає, що Комісія приймала Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд Комісії. Також вказує, що зобов`язання покладені на Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Державної податкової служби України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної. Просить відмовити в задоволенні позовної заяви.
Відповідачі 2 та 3 відзивів на позовну заяву не надали.
Ухвалою суду від 25.10.2023 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 13.11.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/8788/23.
Ухвалою суду від 13.11.2023 виправлено описки в ухвалі Запорізького окружного адміністративного суду від 13.11.2023 у справі №280/8788/23, а саме: в тексті ухвали замість вказаного відповідача 1 «Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків»читати «Головне управління ДПС у Запорізькій області» (проспект Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 44118663) у відповідних відмінках.
Ухвалою суду від 22.11.2023 залучено до участі у справі № 280/8788/23 в якості співвідповідача Головне управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090).
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив.
ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» є юридичною особою, дата реєстрації в Єдиному Державному реєстрі 27.03.1996, код ЄДРПОУ 23787853. Одним із видів діяльності ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» є 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Факт перебування майна, зокрема нежитлової будівлі «Сторожка», загальною площею 23,8 м.кв та будівлі трансформаторної підстанції НС-1П на балансі підприємства підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 10, повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП.
31 грудня 2021 року між ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» («Орендодавець») та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» («Орендар») було укладено договір оренди №1/21, відповідно до якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування нерухоме майно, визначене у договорі, а також зобов`язується сплачувати Орендодавцю орендну плату. Відповідно до договору у строкове платне користування передається нежитлова будівля «Сторожка», загальною площею 23,8 м.кв., для розміщення персоналу підприємства. Відповідно до п.3.3. Договору розмір орендної плати за кожен місяць дії договору оренди становить 5760,00 грн. в тому числі ПДВ. Строк дії договору до 29.12.2024 року. Відповідно до Акту приймання- передачі від 01.01.2022 року ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» передало ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» нежитлову будівлю «Сторожка», загальною площею 23,8 м.кв.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №29 від 31.10.2022 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 4800,00 грн, ПДВ 960,00 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 5760,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №32 від 30.11.2022 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 4800,00 грн, ПДВ 960,00 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 5760,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №35 від 31.12.2022 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 4800,00 грн, ПДВ 960,00 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 5760,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №2 від 31.01.2023 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 4800,00 грн, ПДВ 960,00 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 5760,00 грн.
31 грудня 2021 року між ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» («Орендодавець») та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» («Орендар») було укладено договір оренди №2/21, відповідно до якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування нерухоме майно, визначене у договорі, а також зобов`язується сплачувати Орендодавцю орендну плату. Відповідно до договору у строкове платне користування передається приміщення №1 в будівлі трансформаторної підстанції НС-1П літ. Ц, орендованою площею- 39,5 м2, інвентарний номер 10000005 для розміщення персоналу. Відповідно до п.3.3. Договору розмір орендної плати за кожен місяць дії договору оренди становить 4600,00 грн. в тому числі ПДВ. Строк дії договору до 29.12.2024 року.
Відповідно до Акту приймання-передачі від 01.01.2022 року ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» передало ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» нежитлове приміщення №1 в будівлі трансформаторної підстанції НС-1П літ. Ц, орендованою площею- 39,5 м2, інвентарний номер 10000005.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №30 від 31.10.2022 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3833,33 грн, ПДВ 766,67 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 4600,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №33 від 30.11.2022 ТОВ«ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3833,33 грн, ПДВ 766,67 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 4600,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №36 від 31.12.2022 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3833,33 грн, ПДВ 766,67 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 4600,00 грн.
Згідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №3 від 31.01.2023 ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» та ТОВ «Запорізький завод кольорових сплавів» склали наступний акт про те, що виконавцем були проведенні наступні роботи (зроблені такі послуги): оренда нежитлового приміщення. Загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3833,33 грн, ПДВ 766,67 грн. Загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ 4600,00 грн.
ТОВ «ВДДЧ ЕКОПРОМ» за вказаними господарськими операціями виписало податкові накладні №2 від 31.10.2022, №3 від 31.10.2022, №2 від 30.11.2022, №3 від 30.11.2022, №2 від 31.12.2022, №3 від 31.12.2022, №2 від 31.01.2023, №3 від 31.01.2023, які направило через автоматизовану систему до ДПС України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшли Квитанції, згідно яких документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: Виявлені помилки: накладна відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання даних вимог, позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Надано пояснення та копії документів на підтвердження здійснених господарської операції із контрагентом.
Рішеннями Комісії ГУ ДПС у Львівській області від № 7943839/23787853 від 26.12.2022, № 7943838/23787853 від 26.12.2022, № 8205436/23787853 від 03.02.2023, № 8205437/23787853 від 03.02.2023, № 8205435/23787853 від 03.02.2023, № 8205434/23787853 від 03.02.2023 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
А також, рішеннями Комісії ГУ ДПС у Львівській області № 8673545/23787853 від 20.04.2023, №8673546/23787853 від 20.04.2023 було відмовлено в реєстрації податкових накладних з мотивів Надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) вказано: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних та з вимогою вчинити певні дії позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою..
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з п. 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Так, відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних накладнихї зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Суд зазначає, що Критеріїв ризиковості платника податку є Додатком №1 до Порядку №1165.
Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку визначено наступне: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Однак, вищезазначені Квитанції не містять інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520, у редакції, чинній до 08.03.2023), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Крім того, відповідно до пункту 5 Порядку № 520, із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.
Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних по яким зупинено.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними рішеннями комісії ГУ ДПС № 7943839/23787853 від 26.12.2022, № 7943838/23787853 від 26.12.2022, № 8205436/23787853 від 03.02.2023, № 8205437/23787853 від 03.02.2023, № 8205435/23787853 від 03.02.2023, № 8205434/23787853 від 03.02.2023 відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
А також, рішеннями комісії ГУ ДПС № 8673545/23787853 від 20.04.2023, №8673546/23787853 від 20.04.2023 було відмовлено в реєстрації податкових накладних з мотивів надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) вказано: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Суд водночас зауважує, що спірні податкові накладні складені за фактом надання майна в оренду за договором, на підтвердження чого було надано відповідні первинні документи, а саме, акти приймання-передачі, що підтверджують першу подію. Крім того, платником було надано картки рахунку 361, на підтвердження оплат за договорами.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що позивач надав всі первинні документи, що стосуються і у повному обсязі підтверджують дані господарські операції, що підтверджується скріншотами з системи, а контролюючим органом не спростовано дані обставини.
Крім того, у спірних рішеннях № 8673545/23787853 від 20.04.2023, №8673546/23787853 від 20.04.2023 не конктеризовано, які порушення законодавства платником допущено при складанні первинних документів.
Судом досліджено надані копії первинних документів та встановлено, що вони є належно оформленими, містять всі необхідні реквізити, підписані уповноваженими особами, тож вважати їх неналежними доказами відсутні підстави. Доказів зворотного суду не надано.
Слід зазначити, що Верховний Суд у справі № 360/2460/20 за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Суд зауважує, що недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим не обмеженої дискреції.
Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду, висловленій у постанові від 10.04.2020 у справі № 819/330/18 (адміністративне провадження № К/9901/65222/18).
Окрім того, у постановах від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 у справі № 940/1240/18, від 18.02.2020 у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а та ряду інших Верховний Суд неодноразово наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Суд зазначає, що надані позивачем до контролюючого органу документи та пояснення у сукупності з наявними доказами в матеріалах справи підтверджують здійснення господарської операції за спірними податковими накладними.
Таким чином, зважаючи на виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарських операцій, та враховуючи те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи, контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації податкової накладної на підставі поданих позивачем документів, не вказав, які порушення допущено при складанні документів, підстави для відмови в реєстрації податкових накладних №2 від 31.10.2022, №3 від 31.10.2022, №2 від 30.11.2022, №3 від 30.11.2022, №2 від 31.12.2022, №3 від 31.12.2022, №2 від 31.01.2023, №3 від 31.01.2023 були відсутні.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.
Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення №7943839/23787853 від 26.12.2022, № 7943838/23787853 від 26.12.2022, №8205436/23787853 від 03.02.2023, № 8205437/23787853 від 03.02.2023, №8205435/23787853 від 03.02.2023, №8205434/23787853 від 03.02.2023 № 8673545/23787853 від 20.04.2023, №8673546/23787853 від 20.04.2023 є протиправними та підлягають скасуванню.
Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 31.10.2022, №3 від 31.10.2022, №2 від 30.11.2022, №3 від 30.11.2022, №2 від 31.12.2022, №3 від 31.12.2022, №2 від 31.01.2023, №3 від 31.01.2023 датою їх подання на реєстрацію.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 21472,00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.
Питання розподілу витрат на правничу допомогу судом не вирішується, оскільки позивачем не надано підтверджуючих документів їх понесення.
Керуючись статтями 2, 7, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВДДЧ ЕКОПРОМ (69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, будинок 9, код ЄДРПОУ 23787853) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8 ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №7943839/23787853 від 26.12.2022, № 7943838/23787853 від 26.12.2022, № 8205436/23787853 від 03.02.2023, № 8205437/23787853 від 03.02.2023, № 8205435/23787853 від 03.02.2023, №8205434/23787853 від 03.02.2023 № 8673545/23787853 від 20.04.2023, №8673546/23787853 від 20.04.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ВДДЧ ЕКОПРОМ №2 від 31.10.2022, №3 від 31.10.2022, №2 від 30.11.2022, №3 від 30.11.2022, №2 від 31.12.2022, №3 від 31.12.2022, №2 від 31.01.2023, №3 від 31.01.2023 датою направлення їх на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВДДЧ ЕКОПРОМ судовий збір у розмірі 21 472 (двадцять одна тисяча чотириста сімдесят дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 29.01.2024.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2024 |
Оприлюднено | 31.01.2024 |
Номер документу | 116610219 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні