Постанова
від 24.01.2024 по справі 280/4548/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

24 січня 2024 року м. Дніпросправа № 280/4548/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Олефіренко Н.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14.09.2023 року (головуючий суддя Прасов О.О.)

в адміністративній справі №280/4548/23 за позовом ОСОБА_1 до відповідачів: Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , у червні 2023 року звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до відповідачів: Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (відповідача-1), Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (відповідач-2), в якому просив:

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні та виплаті житлової субсидії з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно);

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області призначити та виплатити ОСОБА_1 житлову субсидію з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно);

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 у наданні одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району надати ОСОБА_1 одноразову матеріальну допомогу на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171.

Позов обґрунтовано тим, що позивач з 23.09.2010р. зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , де мешкаю один. Його щомісячний сукупний дохід складається з пенсії по інвалідності 3 групи, що становить 2100 грн. З 01.10.2010р. по 30.04.2022р. він перебував на обліку в Управлінні соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району як отримувач житлової субсидії, та, як отримувач субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, мав право на отримання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера), затвердженого наказом управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022р. за №01-20/171. Однак, з 01.05.2022р. по листопад 2022р. (включно) Управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району припинено надання йому субсидії на оплату комунальних послуг, про що він дізнався з смс-повідомлення. Після припинення надання і житлової субсидії, а саме 21.11.2022р, звернувся до Управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо призначення та виплати мені субсидії з травня 2022р. по листопад 2022р. (включно) та наданняйому, як отримувачу житлової субсидії, одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера). Звернення зареєстровано за вхідним №Ч-625-2 від 21.11.2022р. Відповіддю від 09.12.2022р. за №Ч-625-2 «Про розгляд звернення» Управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району відмовлено у призначенні та виплаті субсидії з травня 2022р. по листопад 2022р. (включно) та надання позивачу, як отримувачу житлової субсидії одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера). З відповіді Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району йому стало відомо, що управлінням було прийнято рішення про не призначення мені з 01.05.2022р. житлової субсидії у зв`язку із наявністю станом на 01.05.2022р. заборгованості понад три місяці з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком в розмірі 2346,98 грн. перед ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс», яким начебто на той час надавалась послуга з управління багатоквартирним будинком за адресою АДРЕСА_2 , що в свою чергу стало підставою для не надання позивачу одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера). Однак, вказані управлінням підстави були відсутні, оскільки, по-перше, ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс» ніколи не була управителем будинку АДРЕСА_2 , що підтверджується відповіддю Районної адміністрації Запорізької міської ради по Хортицькому району від 17.02.2023р. за №Ч-49-Х, по-друге, станом на 01.05.2023р. я не мав заборгованості з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою АДРЕСА_2 , що підтверджується випискою ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» (п.14 Додатків), яке з 01.11.2017р. є управителем житлового будинку АДРЕСА_2 . Крім того, управлінням роз`яснено, що відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022р. за №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» з 1 жовтня 2022р. виплату та 1 грудня 2022р. призначення житлових субсидій здійснюється Пенсійним фондом України. Враховуючи вказане, з грудня 2022р. позивачу запропоновано звернутись за призначенням житлової субсидії саме до Пенсійного фонду України. Вказану відповідь направлено засобами поштового зв`язку листом №81 від 20.12.2022р., про що зазначено у наступних відповідях управління від 27.02.2023р. за №Ч-500; від 03.03.2023р. за №Ч-238-2, і отримано 27.12.2022р. В подальшому, не погоджуючись із відмовою, неодноразово звертався до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району з приводу питання призначення мені житлової субсидії з травня по листопад 2022р. та надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера), про що свідчать відповіді управління від 16.02.2023р. за №Ч-174-2; 27.02.2023р. за №Ч-500; 03.03.2023р. за №Ч- 238-2; 13.03.2023р. за №Ч-679. На підставі наказу №40р від 10.03.2023р. Управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району припинено розгляд звернень із вказаних питань. З 01.12.2023р. Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області мені знову призначено житлову субсидії, яку продовжує отримувати по сьогоднішній день, проте житлова субсидія з травня по листопад 2022р. позивачу досі не призначена і не виплачена. Крім того, у зв`язку із тим, що з травня по листопад 2022р. житлова субсидія не призначалась і не виплачувалась, Управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району відмовлено у наданні одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера), передбаченої Положенням про порядок одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера), затвердженого наказом управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16 08 2022р за №01 -20/171. На сьогоднішній день повноваження по призначенню та виплаті житлової субсидії передано від Управління соціального захисту населення до Пенсійного фонду України, я в усному порядку звернувся до Головного управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо призначення та виплати житлової субсидії за період з травня по листопад 2022р. Однак, працівниками Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області в усному порядку мені роз`яснено, що призначення та виплата мені житлової субсидії за період з травня по листопад 2022р. органом Пенсійного фонду України можливе лише за рішенням суду. Вказане і стало підставою звернення о суду із цим позовом.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 14.08.2023 року у справу залучено третім відповідачем Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (відповідач-3).

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14.09.2023 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні та виплаті житлової субсидії з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно).

Зобов`язано Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради призначити та виплатити ОСОБА_1 житлову субсидію з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно).

Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 у наданні одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171.

Зобов`язано Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради надати ОСОБА_1 одноразову матеріальну допомогу на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171.

В іншій частині позовної заяви відмовлено.

Свою позицію суд першої інстанції обґрунтував тим, що позивач станом на 01.05.2022 не мав заборгованості по житлово-комунальним послугам, відтак він повинен був бути на обліку в УСЗН ЗМР по Хортицькому району як отримувач житлової субсидії та мав право на отримання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) у 2022 році.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Департаментом соціального захисту населення Запорізької міської ради подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та винести нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Вказує, що позивач перебував на обліку в управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, як отримувач житлової субсидії з жовтня 2010 року та користувалась субсидією по 30.04.2022 за адресою: АДРЕСА_1 . Відповідно до п.1 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», зі змінами (далі - Положення) житлова субсидія, була призначена за вищезазначеною адресою на послугу з управління багатоквартирним будинком. Оскільки з 01.10.2017 по 30.04.2021 послуга з управління багатоквартирним будинком за адресою АДРЕСА_2 , надавалась ТОВ «Місто для людей Запоріжжя», то управлінням при призначенні житлової субсидії мешканцям будинку було враховано інформацію, надану саме цим товариством. В травні 2021 року ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс» до управління було надано листа від 31.05.2021 вх №3332/01-07 про зміну виконавця послуг з управління багатоквартирним будинком за адресою АДРЕСА_2 та щодо прийняття в управління багатоквартирного будинку та надано копії необхідних документів, а саме: копію документу про державну реєстрацію та витяг з рішення (протоколу) загальних зборів співвласників про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, копію договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком №21\У від 01.04.2021, укладеного між співвласниками багатоквартирного будинку в особі директора Сокола Віталія Вікторовича та копію статуту. Враховуючи лист ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс» від 15.12.2021 вх.№7211/01-07 щодо направлення листа-повідомлення про відкликання управителя ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» та необхідність передачі від них технічної документації на будинок по вул.Новгородська, буд.№6 та наданням до управління необхідних документів, житлова субсидія на послугу з управління багатоквартирним будинком в грудні 2021 з травня 2021 року мешканцям будинку нарахована з урахуванням інформації, наданої ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс». Відповідно до п.78 Положення після закінчення строку отримання житлової субсидії управлінням самостійно (автоматично) було здійснено призначення на наступний період з 01.05.2022 по 30.04.2023 для домогосподарств, які були отримувачами субсидії у попередньому періоді. Управлінням було отримано інформацію від ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс», згідно якої у Позивача станом на 01.05.2022 була заборгованість понад три місяці з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком в розмірі 2346,98 грн. Відповідно до п.п.5 п.14 Положення житлова субсидія не призначається якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (680,00 грн.). Враховуючи те, що заборгованість станом на 01.05.2022 з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком в розмірі 2346,98 грн. виникла у Позивача в період обслуговування будинку ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс», згідно наданих до управління документів та на підставі п.п.5 п.14 Положення, управлінням було прийнято рішення про не призначення ОСОБА_1 житлової субсидії з 01.05.2022, у зв`язку з наявністю заборгованості, про що Позивача було проінформовано смс-повідомленням на зазначений в заяві на отримання житлової субсидії телефон. Згідно вищевикладеного, спеціалісти Управління діяли лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством. Також Позивачу було наголошено на тому, що відповідно до Постанови КМУ від 16.09.2022 №1041 «Деякі питання надання житлової субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» з 1 жовтня 2022р. виплату та 1 грудня 2022р. призначення житлових субсидій здійснюється Пенсійним фондом України. Куди і потрібно йому звертатись за призначенням житлової субсидії. Стосовно питання надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) (далі - матеріальна допомога). Відповідно до Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера), затвердженого наказом управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 №01-20/171, право на отримання матеріальної допомоги мали: з урахуванням доходів - отримувачі субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг; без урахування доходів - окремі категорії громадян, а саме: родини, які виховують 2-х та більше дітей з інвалідністю; родини, в яких дітей з інвалідністю виховують батьки з інвалідністю (в неповних родинах - один із батьків); особи, які отримують соціальну послугу догляд вдома в Запорізькому міському територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Вищезазначена матеріальна допомога надавалась у межах коштів, що передбачені у 2022 році на цю мету Міською комплексною програмою соціального захисту населення міста Запоріжжя, яка фінансувалась з бюджету Запорізької міської територіальної громади. Зазначена матеріальна допомога надавалась особам, які мають реєстрацію у місті Запоріжжі, користувалися послугою центрального постачання гарячої води та не мали водонагрівачів, за особистим зверненням до управління з пред`явленням оригіналів паспорту громадянина України та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера. Відповідно до п.1 розділу II Положення матеріальна допомога надавалась отримувачам субсидій, у яких середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї, врахований при розрахунку субсидії на опалюваний сезон, не перевищує 2 розмірів прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого законом на 01.01.2022, що становить 4 786грн. 28.12.2022 Позивачем було надано до Управління заяву та необхідний пакет документів для надання матеріальної допомоги. Але враховуючи те, що з 01.05.2022 він не перебував на обліку в управлінні як отримувач житлової субсидії через наявність заборгованості по житлово-комунальним послугам, права для надання матеріальної допомоги у заявника не було.

Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив, що не перешкоджає розгляду справи по суті спору.

В частині відмови у задоволенні позову рішення суду першої інстанції не оскаржується.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції вбачає підстави для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до Паспорта громадянина України СВ031491 зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_1 є: АДРЕСА_1 .

Згідно з Довідкою до акта огляду МСЕК Серії 10 ААБ за №480691 за результатами огляду 10.09.2013 ОСОБА_1 встановлено ІІІ групу інвалідності безстроково через загальне захворювання.

Позивач вважає протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови позивачу в призначенні та виплаті житлової субсидії з травня 2022 року по листопад 2022 року.

Суд першої інстанції позов задовольнив частково.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Положення про порядок призначення житлових субсидій», затвердженого 21.10.1995 постановою Кабінету Міністрів України №848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 за №807).

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

Згідно з п.3 «Положення про порядок призначення житлових субсидій», затвердженого 21.10.1995 постановою Кабінету Міністрів України №848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 за №807), житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку.

Відповідно до п.14 «Положення про порядок призначення житлових субсидій» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо:

5) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов).

Відповідна норма не застосовується під час призначення субсидії громадянам на наступний період у разі, коли Мінсоцполітики не забезпечено фінансування житлових субсидій таким громадянам.

У разі коли, за даними Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, виконавцем послуги з постачання та розподілу природного газу всупереч рішенням зазначеної Комісії щодо заборони під час здійснення комерційних розрахунків за використаний побутовими споживачами природний газ приводити об`єми такого газу у відповідність із стандартними умовами відповідні нарахування проведено, заборгованість за таким виконавцем не враховується.

Житлова субсидія у випадку, передбаченому абзацом 1 цього підпункту, призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, що настає за тим, у якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що у відзиві на позовну заяву зазначено: «… Управлінням було отримано інформацію від ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс», згідно якої у Позивача станом на 01.05.2022 була заборгованість понад три місяці з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком в розмірі 2 346,98 грн. …».

Однак, відповідачем-3 документально не підтверджено «… отримання інформації від ТОВ «Керуюча компанія «Гласіс», згідно якої у Позивача станом на 01.05.2022 була заборгованість понад три місяці з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком в розмірі 2346,98 грн. …».

Водночас, за матеріалами справи підтверджується, що станом на 01.05.2022 ОСОБА_1 не мав заборгованості понад три місяці з оплати послуги з управління багатоквартирним будинком (підтверджується: Випискою ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» з 01.01.2021 по 31.12.2022 по абоненту за адресою АДРЕСА_1 ; Рахунками на оплату житлово-комунальних послуг за травень-липень, жовтень, листопад 2022 року, надісланими ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» абоненту за адресою АДРЕСА_1 ).

При цьому, на аркуші паперу з Рахунками на оплату житлово-комунальних послуг за жовтень, листопад 2022 року, надісланх ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» абоненту за адресою АДРЕСА_1 , міститься допис:

«Станом на 26.12.2022р. будинок по вул.Новгородська, б.6 в обслуговуванні ТОВ «Місто для людей Запоріжжя»», засвідчений підписом начальника відділу по роботі з абонентами ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» Радкевич Ю.С. та відтиском печатки ТОВ «Місто для людей Запоріжжя».

У листі Районної адміністрації Запорізької міської ради по Хортицькому району від 17.02.2023 за №Ч-49-Х на адресу ОСОБА_1 зазначено:

«… ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» з 01.11.2017 є управителем житлового будинку АДРЕСА_2 на підставі рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 01.09.2017 №520 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків міста Запоріжжя». Іншої офіційної інформації районній адміністрації немає. …».

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що вищенаведене не спростовано відповідачами, зокрема відповідачем-3.

Питання надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) у 2022 році було врегульовано «Положенням про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)», затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171,

При цьому, у відзиві на позовну заяву зазначено: «… 28.12.2022 Позивачем було надано до Управління заяву та необхідний пакет документів для надання матеріальної допомоги. Але враховуючи те, що з 01.05.2022 він не перебував на обліку в управлінні як отримувач житлової субсидії через наявність заборгованості по житлово-комунальним послугам, права для надання матеріальної допомоги у заявника не було. …».

Таким чином, якщо позивач станом на 01.05.2022 не мав заборгованості по житлово-комунальним послугам, то він повинен був бути на обліку в УСЗН ЗМР по Хортицькому району як отримувач житлової субсидії та мав право на отримання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) у 2022 році.

Доказів на спростування зазначеного матеріали справи не містять, зокрема, відповідачем-3 таких доказів до матеріалів справи не надано.

При цьому, з матеріалів справи не вбачається порушення прав та інтересів позивача відповідачем-2.

Також, відповідачем-3 у відзиві на позовну заяву зазначено: «… Згідно Рішення Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради», яким вирішили ліквідувати управління соціального захисту населення запорізької міської ради по Хортицькому району. Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району. Управлінням було передано до Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі №280/4548/23 з копією позовної заяви та доданої до неї додатками для подальшого правового супровіду. …».

Разом із цим, колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань УСЗН ЗМР по Хортицькому району з 02.01.2023 перебуває в стані припинення.

З огляду на наведене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні та виплаті житлової субсидії з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно); зобов`язати Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради призначити та виплатити ОСОБА_1 житлову субсидію з травня 2022 року по листопад 2022 року (включно); визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо відмови ОСОБА_1 у наданні одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171; та зобов`язати Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради надати ОСОБА_1 одноразову матеріальну допомогу на придбання водонагрівача (бойлера) відповідно до "Положення про порядок надання одноразової матеріальної допомоги на придбання водонагрівача (бойлера)", затвердженого наказом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради від 16.08.2022 за №01-20/171.

Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Виходячи з результатів апеляційного перегляду не підлягають розподілу витрати у справі.

Керуючись ст. 241-245, 250, 311, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14.09.2023 року- залишити без змін.

Постанова набирає законної сили 24.01.2024 та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: «а», «б», «в», «г» пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

В силу п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня її прийняття шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Повний текст постанови виготовлено 26.01.2024.

Головуючий - суддяЮ. В. Дурасова

суддяЛ.А. Божко

суддяН.А. Олефіренко

Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено01.02.2024
Номер документу116648243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4548/23

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 14.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні