Справа № 461/9657/23 Головуючий у1інстанції: Юрків О.Р.
Провадження № 33/811/53/24 Доповідач: Галапац І. І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2024 року Львівський апеляційний суд в складі:
судді Галапаца І.І.,
розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу захисника правопорушника ОСОБА_1 адвоката Авраменка Олексія Володимировича на постанову судді Галицького районного суду м.Львова від 12 грудня 2023 року,
з участю захисника правопорушника ОСОБА_2
адвоката Авраменка О.В.,
представника митниці Зирянова О.Ю,
в с т а н о в и в:
цією постановою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накладено стягнення 921353,19 грн. штрафу.
Товар, що є предметом адміністративного правопорушення, згідно з протоколом про порушення митних правил №1502/20900/23 від 26.10.2023, - конфісковано в дохід держави.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави 536,80 грн. судового збору.
Згідно постанови судді 20.01.2023 на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом р. н. НОМЕР_1 на адресу Благодійного фонду «Безмежність і Віра» (вул. Руданського Степана, 46 офіс 89А, м. Київ, 04112 ЄДРПОУ 45029758) в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, переміщувався товар «Вживані генератори, Гігієнічні засоби» загальною вагою 13085,00 кг. Відправником товарів зазначено «Fundacja «Aprobata» Rzeszow».
Пропуск зазначеного вантажу на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р. н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 ОСОБА_1 . Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови.
Також до митного оформлення подано лист отримувача гуманітарної допомоги Благодійного фонду «Безмежність і Віра» від 18.01.2023 та транспортної накладної (CMR) від 19.01.2023 без номера.
З метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 16.06.2023 Львівською митницею направлено проект запиту до митних органів Республіки Польща (вих. № 7.4-4/20-06/4/15081).
31.08.2023 до Львівської митниці надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 29.08.2023 № 26/26-04/7.4/2244) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра» (ЄДРПОУ 45029758).
Від митних органів Польщі отримано копію документу з транзитної митної системи MRN 23PL402010NS5MV7U0 - документ, відповідно до якого товари вивозились з території Республіки Польща на територію України.
Вказаний документ містить відомості щодо відправника товарів (гр. 2) - «VEGA SP.Z.O.O.» (Lukasiewicza, 8А, Rzeszow), отримувача (гр. 8) - ОСОБА_3 «INFINITY AND» ( АДРЕСА_1 ), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення (гр. 17) - UA. Також у ньому зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (гр. 18) - BH4626OI/BH2031XF, яким переміщувались товари за межі території Євросоюзу та вага брутто (гр. 35) - 13084,89 кг. та зазначено перевізника «ADK-TRANS LLC».
Згідно з додатком до зазначеної декларації на митну територію України переміщувались наступні товари:
- чоловіче взуття - 12792 пари, вагою - 9760 кг. Зазначений товар переміщувався за фактурою GMT-11/01/2023-C та відповідно до документу DSK23PL402010D0003213 у якому зазначено також вартість товару, а саме - 18548,40 USD, що станом на 20.01.2023, відповідно до курсу гривні встановленого Національним банком України становить 678289,02 грн.
- спортивне чоловіче взуття - 4584 пар, вагою - 3324,89 кг. Зазначений товар переміщувався за фактурою GMT-13/01/2023-C та відповідно до документу DSK22PL402010D0070070 вартість товару становить 6646,80 USD (19511,20 USD за 13 456 пар тобто 1,45 долари/шт.), що станом на 20.01.2023, відповідно до курсу гривні встановленого Національним банком України становить 243 064,17 грн.
Враховуючи наведене загальна вартість переміщуваних товарів становила 921 353,19 грн. та такі надійшли на територію Республіки Польща і в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і жодного відношення до вантажу «гуманітарна допомога» не мають.
Також відомості щодо відправників та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним ОСОБА_1 у Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні,а також відомостям зазначеним у поданій до митного контролю CMR.
29.09.2023 за наявною в митниці адресою БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра» (вул. Руданського Степана, 46 офіс 89А, м. Київ, 04112 ЄДРПОУ 45029758) митницею направлено рекомендований лист № 7.4-5/20-06/14/24965 з проханням підтвердити надходження гуманітарної допомоги, яка відповідно до поданої до митного контролю Декларації слідувала в адресу БО Благодійний фонд «Безмежність і Віра» ЄДРПОУ 45029758). Однак, від зазначеної організації до митного органу ніхто не прибув та жодних документів та інформації, що стосуються переміщення зазначеного товару, не надав.
В апеляційній скарзі захисник правопорушника ОСОБА_1 адвокат Авраменко О.В. вважає, що постанова суду першої інстанції є незаконною та такою, що підлягає скасуванню з підстав неповного встановлення необхідних обставин справи, недоведеністю встановлених обставин. Вважає, що протокол про порушення митних правил стосовно ОСОБА_1 складено безпідставно, з порушенням законодавства, оскільки митним органом не встановлено умислу у ОСОБА_1 на підроблення документів чи подачу неправдивих відомостей щодо товару.
Просить оскаржувану постанову скасувати та закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши виступ захисника правопорушника ОСОБА_1 адвоката Авраменка О.В. про задоволення апеляційної скарги, думку представника митниці Зирянова О.Ю. про залишення постанови суду першої інстанції без змін, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.486МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Аналізуючи зміст постанови місцевого суду про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності та протокол про порушення митних правил, апеляційний суд вважає, що як державним інспектором-кінологом відділу кінологічного забезпечення управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці Дриги О.В. при складанні протоколу, так і суддею під час розгляду справи в суді першої інстанції, вищезазначені вимоги закону дотримані не були, що призвело до неправильного застосування норм матеріального та процесуального права.
Апеляційний суд погоджується з доводами адвоката Авраменка О.В. про те, що митним органом не доведено в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Так, за диспозицією ч.1ст. 483 МК Українипереміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з протоколом про порушення митних правил №1502/20900/23 від 26 жовтня 2023 року, у провину ОСОБА_1 поставлено те, що він вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх відправника, тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Оскаржуваною постановою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
Разом з тим, на думку апеляційного суду, митним органом належним чином не з`ясовано та не встановлено причетність ОСОБА_1 до вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
При цьому, суд першої інстанції під час розгляду справи щодо ОСОБА_1 не надав належної оцінки усім доказам.
Так, як вбачається з матеріалів справи, 20.01.2023 на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом р.н. НОМЕР_4 на адресу Благодійного фонду «Безмежність і Віра» (вул. Руданського Степана, 4Б офіс 89А, м. Київ, 04112 ЄДРПОУ 45029758) в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, переміщувався товар «Вживані генератори, Гігієнічні засоби» загальною вагою 13085,00 кг.
Пропуск зазначеноговантажу намитну територіюУкраїни здійсненоу відповідностідо вимогпостанови КабінетуМіністрів Українивід 1березня 2022р.№ 174«Деякі питанняпропуску гуманітарноїдопомоги черезмитний кордонУкраїни вумовах воєнногостану» (далі-Постанова)шляхом наданнядо митногооформлення водіємтранспортного засобур.н. НОМЕР_4 гр. України ОСОБА_1 . Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови, у якій було зазначено товар, що ввозиться, а саме: вживані генератори, гігієнічні засоби.
Таким чином, вищенаведеними доказами підтверджується те, що товар ввезений 20.01.2023 на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці ОСОБА_1 було ввезено на територію України саме як гуманітарну допомогу та передано Благодійному фонду «Безмежність і Віра».
При цьому, місцевим судом залишено поза увагою те, що митним органом не надано жодних достатніх доказів про те, що переміщуваний ОСОБА_1 товар не відповідав критеріям гуманітарної допомоги.
Поряд з цим, як вбачається із матеріалів справи ОСОБА_1 при переміщенні вказаного товару виконував послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом як водій, що підтверджується інформацією про платника податків № НОМЕР_5 .
Крім цього, в наданих поясненнях ОСОБА_1 , які містяться в матеріалах справи, останній не заперечував того факту, що він здійснював перевезення відповідного товару, та повідомив, що при завантаженні товару у м.Пшемель присутнім не був.
В свою чергу, долучений до протоколу документ з транзитної митної системи, а саме MRN 23PL402010NS5MV7UO з додатками, які надійшли від митних органів Республіки Польща, на переконання апеляційного суду не можуть поза розумним сумнівом доводити, що на митну територію України ввозились зазначені у даних документах товари, оскільки митним органом не проводився фізичний огляд переміщуваних ОСОБА_1 товарів.
Також, апеляційний суд вважає, що місцевим судом залишено поза увагою той факт, що з часу ввезення ОСОБА_1 вищезазначеного товару на територію України 20.01.23 до складання стосовно останнього протоколу про порушення митних правил 26.10.23, минув тривалий проміжок часу 09 місяців, що унеможливлює стверджувати, який саме товар було ввезено.
Згідно ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною даного адміністративного правопорушення, зокрема, є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з поданням органу доходів до митного оформлення документів, що одержані незаконним шляхом та містять неправдиві відомості стосовно одержувача товару.
Переміщення товарів з приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон: з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Виходячи зі змісту ч. 1 ст. 483 МК України, склад вищевказаного правопорушення полягає саме в умисному переміщенні товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
На підставі вказаного, апеляційний суд приходить до висновку, що достатніх даних і доказів для того, щоб зробити категоричний юридичний висновок про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст. 483 МК Українимитними органами не надано.
Отже, на думку апеляційного суду, приймаючи рішення про визнання винуватості у вчиненні інкримінованого порушення митних правил та накладення стягнення на ОСОБА_1 , місцевий суд допустив неповноту і однобічність у дослідженні доказів по справі та не розкрив їх суть, не дав їм належної оцінки, а лише формально вказав на них.
Враховуючи вищенаведене, а також те, що відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, апеляційний суд приходить до переконання, що постанова суду першої інстанції є необґрунтованою і підлягає скасуванню, а провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483МК України - закриттю на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,-
п о с т а н о в и в:
апеляційну скаргу захисника правопорушника ОСОБА_1 адвоката Авраменка О.В. - задоволити.
Постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 12 грудня 2023 року скасувати та закрити провадження в справі стосовно ОСОБА_1 на підставі п.1 ст. 247 КУпАП,у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Галапац І.І.
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2024 |
Оприлюднено | 02.02.2024 |
Номер документу | 116681796 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Львівський апеляційний суд
Галапац І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні