Рішення
від 29.01.2024 по справі 908/1315/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/81/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.01.2024 справа № 908/1315/23

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі головуючого судді Левкут Вікторії Вікторівни, розглянувши матеріали справи № 908/1315/23

за позовом публічного акціонерного товариства Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж ( вул. Сталеварів, буд. 14, м. Запоріжжя, 69035)

до відповідача приватного підприємства Рюрик (бул. Парковий, буд. 14, м. Запоріжжя, 69006)

про стягнення 96928,12 грн.

Без повідомлення (участі) представників учасників справи

Публічне акціонерне товариство Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж шляхом застосування підсистеми Електронний суд Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи звернулось до Господарського суду Запорізької області з позовом про стягнення з приватного підприємства Рюрик 96928,12 грн. заборгованості за необліковану електроенергію.

Позовні вимоги вмотивовані невиконанням відповідачем обов`язку щодо сплати вартості недоврахованої електроенергії згідно акту про порушення ПРРЕЕ № 10009851 від 14.07.2022 та виставленого за результатами його розгляду рахунку, що є підставою для стягнення заборгованості у судовому порядку. В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на норми статей 11, 525, 526, 530, 599, 610, 611, 612, 625, 629 Цивільного кодексу України, статей 174, 175, 193 Господарського кодексу України, Правила роздрібного ринку електричної енергії, Закон України Про ринок електричної енергії, Постанови НКРЕКП №№ 312 та 1415.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.04.2023 справу № 908/1315/23 передано на розгляд судді Левкут В.В.

Ухвалою суду від 08.05.2023, після усунення позивачем недоліків, які зумовили залишення позову без руху, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 908/1315/23, присвоєно справі номер провадження 18/81/23, на підставі ст. 252 ГПК України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та без повідомлення учасників справи. В даній ухвалі суду зазначалось, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі № 908/1315/23; запропоновано відповідачу надати у строк, що не перевищує 15 днів з дня отримання даної ухвали, але не пізніше 05.06.2023, відзив на позов із урахуванням вимог ст. 165 ГПК України; позивачу запропоновано у строк протягом 5 днів з дня отримання відзиву (у разі його отримання) надати суду відповідь на відзив; запропоновано відповідачу у строк протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив (у разі отримання) в порядку ст. 167 ГПК України надати заперечення у відповідь на відзив.

Сторони повідомлені про розгляд справи у визначеному ГПК України порядку шляхом направлення на їхні адреси відповідної ухвали.

Від відповідача 25.05.2023 (конверт датований 23.05.2023) надійшов відзив на позов, в якому відповідач позовні вимоги заперечив та зазначив наступне. Після виявлення незаконного проникнення невідомих осіб до нежитлового приміщення, яке перебуває у користуванні ПП Рюрик та знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 156, директором підприємства встановлено відсутність пломб на шафі ввідного рубильника. У зв`язку з цим того ж дня подано заяву до Відділу поліції № 1 (Вознесенівський ВП) ЗРУП ГУНП в Запорізькій області про факт проникнення, що підтверджується талоном-повідомленням про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне порушення та іншу подію № 6955 від 20.04.2022. Також 20.04.2022 директор ПП Рюрик повідомив ПАТ Запоріжжяобленерго про факт проникнення до приміщення та пошкодження пломб на електричному обладнанні, про що свідчить заява ПП Рюрик від 22.04.2022 вх. № ПАТ Запоріжжяобленерго 1151/0555. Повторно про факт пошкодження пломб на електричному обладнанні позивача повідомлено листом від 08.07.2022, в якому містилось прохання про опломбування лічильника та шафи (вх. № ПАТ Запоріжжяобленерго 1626/055 від 08.07.2022). Представниками ПАТ Запоріжжяобленерго 14.07.2022 здійснено вихід до приміщення ПП Рюрик та складено Акт про порушення № 10009851 від 14.07.2022 з підстав порушення п. 5.5.5 ПРРЕЕ, а саме відсутність пломби з відбитками тавр оператора системи на місці пломбування згідно акту про пломбування на огородженні ввідного рубильника, пл. № 29798526. На засіданні комісії з розгляду Актів про порушення ПРРЕЕ, про дату якого відповідача не повідомляли, протоколом № 903 від 25.08.22 прийнято рішення про донарахування ПП Рюрик необлікованої електроенергії на суму 96928,12 грн. Нарахування вказаної суми відповідач вважає безпідставним, оскільки про відсутність пломб відповідач повідомив позивача 22.04.2022 і подальше користування електричною енергією з порушенням ПРРЕЕ відбувалось з вини ПАТ Запоріжжяобленерго, так як сталось внаслідок зволікання останнього для вчинення дій з опломбування шафи рубильника, яке відбулось тільки 14.07.2022. Також відповідач вказав на те, що під час складання акту про порушення представник ПП «Рюрик» був відсутній, а особа, яка зазначена в акті як представник споживача Малих В.А. не є представником ПП «Рюрик». Відповідач просив в позові відмовити в повному обсязі.

Разом із відзивом відповідачем надано суду клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Від позивача 13.06.2023 (конверт датований 08.06.2023) надійшла відповідь на відзив, в якій позивач просив поновити пропущений процесуальний строк на її надання з огляду на отримання структурним підрозділом лише 01.06.2023. Доводи відповідача позивач заперечив та зазначив, що листом від 22.04.2022 відповідач повідомив про виявлення пошкоджень пломб на електричному та опалювальному обладнанні в приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , а під час перевірки 14.07.2022 виявлено відсутність пломби на огородженні ввідного рубильника, що є різним видами порушень ПРРЕЕ (п.п. 8.2.4, 8.4.1). Нарахування за Актом про порушення позивач вважає обґрунтованими.

Ухвалою суду від 16.06.2023, з метою встановлення дійсних обставин справи та їх документального підтвердження, судом поновлено процесуальні строки розгляду справи, зобов`язано відповідача надати суду докази, на які міститься посилання у відзиві на позов, а саме: заяву до Відділу поліції № 1 (Вознесенівський ВП) ЗРУП ГУНП в Запорізькій області про факт проникнення, талон-повідомлення про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне порушення та іншу подію №6955 від 20.04.2022, заяву ПП Рюрик до ПАТ Запоріжжяобленерго про факт проникнення до приміщення та пошкодження пломб на електричному обладнанні від 22.04.2022 (вх. № ПАТ Запоріжжяобленерго 1151/0555 від 22.04.2022), а також запропоновано відповідачу надати письмові пояснення/заперечення щодо наведених у відповіді на відзив доводів позивача.

Від відповідача 25.06.2023 надійшло клопотання про долучення доказів до матеріалів справи, а саме: копії заяви ПП Рюрик до ПАТ Запоріжжяобленерго від 22.04.2022 вхід. № 1151/0555; копії заяви ПП Рюрик до ПАТ Запоріжжяобленерго від 08.07.2022 вхід. №1626/055; копії Талона-повідомлення Єдиного обліку № 6955 від 20.04.2022 про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне правопорушення та іншу подію; копії скарги на дії слідчого від 28.04.2022. Заперечень на доводи позивача, викладені у відповіді на відзив, відповідачем не надано.

Розглянувши клопотання відповідача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, суд відмовив у його задоволенні.

При вирішенні даного клопотання суд врахував, що характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи. В обґрунтування клопотання відповідачем не наведено жодного доказу існування обставин, які вимагають розгляду справи № 908/1315/23 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до ч. 8 ст. 252 ГПК України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Наявні матеріали справи за № 908/1315/23 дозволяють здійснити розгляд справи за наявними матеріалами.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зважаючи на закінчення строків розгляду справи, запровадження воєнного стану на території України, ведення бойових дій на території Запорізької області, інтенсивні ракетні та артилерійські обстріли м. Запоріжжя протягом травня 2023 року - січня 2024 року, що загрожувало життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів та працівників суду в умовах збройної агресії проти України, а також знаходження судді Левкут В.В. у відпустці, рішення прийнято без його проголошення 29.01.2024.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Публічним акціонерним товариством «Запоріжжяобленерго» в особі Запорізьких міських електричних мереж (позивачем у справі) та приватним підприємством «Рюрик» (відповідачем у справі) 18.06.2004 укладений Договір про постачання електричної енергії за № 5631 (далі Договір постачання).

Згідно Розділу 1 Договору «Предмет Договору», Постачальник електричної енергії постачає електричну енергію Споживачу, а Споживач оплачує Постачальнику електричної енергії її вартість та здійснює інші платежі згідно цього договору, що є його невід`ємними частинами.

Розділом 2 Договору про постачання електричної енергії передбачено, що під час виконання умов цього Договору, а також при вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим Договором, Сторони зобов`язуються керуватися чинним законодавством України.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 13.11.2018 прийнято постанову № 1415 Про видачу ПАТ Запоріжжяобленерго ліцензії з розподілу електричної енергії та анулювання ліцензії з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і постачання електричної енергії за регульованим тарифом.

Відповідно до п. 1 вказаної постанови, НКРЕКП видано ПАТ Запоріжжяобленерго (код ЄДРПОУ 00130926) ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, а саме: на території Запорізької області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності ПАТ Запоріжжяобленерго, та електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно з законодавством).

З 01 січня 2019 року публічне акціонерне товариство «Запоріжжяобленерго» розпочало провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії на території Запорізької області на підставі отриманої ліцензії, що видана на підставі постанови НКРЕКП від 13.11.2018 №1415. Тобто з 01.01.2019 позивач є Оператором системи розподілу та надає послугу з розподілу.

Як вбачається з положень п. 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб`єкт господарювання повинен до 01.01.2019 вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб`єктів господарювання.

У разі відокремлення оператор системи розподілу є правонаступником в частині прав та обов`язків, зокрема, пов`язаних із провадженням діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією.

Згідно з п. 2 Постанови НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 зі споживачами електричної енергії укладались договори до 01.12.2018 р. шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії).

Згідно з п. 2.1.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 (далі ПРРЕЕ або Правила) фактом приєднання споживача до умов договору споживача про надання послуг з розподілу е/енергії (акцептування договору) є вчинення споживачем будь яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір споживача про надання послуг з розподілу е/енергії, зокрема повернення (надання) підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка оператора системи розподілу та/або документально підтверджене споживання е/енергії.

Згідно з п. 6 Постанови НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 після укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії договори про користування електричною енергією та договори про постачання електричної енергії продовжують свою дію в частині регулювання відносин щодо заборгованості/переплати за цими договорами з відповідними правами та обов`язками, пов`язаними з такою заборгованістю/переплатою, а також щодо нарахування пені, неустойки, обмеження та припинення постачання електричної енергії тощо.

Отже, з 01.01.2019 ПП «Рюрик» приєдналось до публічного договору споживача про надання послуг з розподілу е/енергії (далі Договір про розподіл), який розміщено на офіційному сайті ПАТ «Запоріжжяобленерго» і є у загальному доступі.

Приєднання відбулося на умовах чинного договору про постачання електричної №5631 щодо індивідуальних характеристик об`єкта, потужності, класу надійності, ідентифікаційних кодів, особливостей обліку тощо згідно п. 4 постанови НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312.

Згідно з п. 6.2 Договору про розподіл, споживач зобов`язується:

1) Виконувати умови цього Договору.

2) Забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх внутрішніх електромереж, електроустановок та електроприладів.

4) Узгоджувати з Оператором системи нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності.

Зазначені норми також містяться в п. 8.2.4. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 (із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2002 від 21.12.2018, № 1525 від 18.07.2019 та № 1219 від 26.06.2020) (далі - ПРРЕЕ або Правила).

Як свідчать матеріали справи, 14.07.2022 представниками Запорізьких міських електричних мереж проведено перевірку електроустановки ПП «Рюрик» (відповідач у справі) за адресою: пр. Соборний, 156, м. Запоріжжя.

Під час здійснення перевірки електроустановки відповідача, в присутності представника відповідача ПП «Рюрик» Малих Валерія Афанасійовича, яким було забезпечено безперешкодний доступ до електроустановки, виявлено порушення вимог 5.5.5. ПРРЕЕ, а саме: «Відсутність пломби з відбитками тавр оператора системи на місці пломбування, згідно акту про пломбування на огородженні ввідного рубильника (пл. №29798526). В результаті чого з`явився доступ до дооблікових кіл. Порушення виявлено під час проведення технічної перевірки згідно листа (вх. №1151/055 від 22.04.2022)».

У зв`язку із виявленим порушенням та відповідно до пунктів 5.5.5, 8.2.5 ПРРЕЕ складений Акт про порушення № 10009851 від 14.07.2022 року (далі - Акт).

Акт про порушення № 10009851 від 14.07.2022 підписаний двома уповноваженими представниками позивача та представником споживача Малих В.А. без зауважень.

Додаток 1 до Акту про порушення № 10009851 представник споживача також підписав без зауважень, заперечень щодо виявленого порушення не вказав.

Як зазначено в п. 11 Акту про порушення, представника відповідача запрошено 25.08.2022 на засідання комісії з розгляду складеного Акту про порушення №10009851 від 14.07.2022.

На засідання комісії з розгляду Актів про порушення для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії 25.08.2022 представник ПП «Рюрик» не з`явився, тобто своїм правом бути присутнім на засіданні комісії по розгляду Акту про порушення не скористався.

Протокольним рішенням комісії затверджено розрахунок необлікованої електричної енергії 19564 кВт/г на загальну суму 96928,12 грн., що оформлено відповідним протоколом №903 від 25.08.2022.

Згідно з Протоколом № 903 засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 25.08.2022 комісія з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, розглянувши Акт про порушення № 10009851 від 14.07.2022, прийняла рішення виконати розрахунок необлікованої електричної енергії по Акту згідно п.п. 8.4.2, 8.4.7, 8.4.9, 8.4.10 Правил роздрібного ринку електричної енергії № 312 від 14.03.2018 (із змінами); за період з 14.01.2022 по 21.05.2022, час роботи 16, кількість необлікованої електроенергії 19564 кВт. год. на суму 96928,12 грн.

На підставі розрахунку обсягу та вартості недоврахованої електричної енергії складено рахунок № 15439/АН від 17.12.2020 на оплату вартості недоврахованої електричної енергії на суму 8118,79 грн.

На адресу відповідача 30.08.2022 засобами поштового зв`язку направлені другий екземпляр Протоколу, розрахунок та рахунок на сплату на суму 96928,12 грн., що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції.

Невиконання відповідачем обов`язку щодо оплати виставленого ПАТ «Запоріжжяобленерго» в особі Запорізьких міських електричних мереж рахунку у визначений ПРРЕЕ термін стало підставою для звернення позивача до суду за захистом своїх порушених прав та інтересів.

Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Статтею 77 Закону України Про ринок електричної енергії встановлено, що учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії є, зокрема крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі за текстом скорочено НКРЕКП) від 14.03.2018 № 312 затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії (далі за текстом скорочено ПРРЕЕ).

Відповідно до п. 1.1.1 ПРРЕЕ (тут і надалі в редакції станом на момент виявлення порушення) ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними цими Правилами.

Учасниками роздрібного ринку є: електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, у тому числі оператори малих систем розподілу, споживачі, основні споживачі, субспоживачі, виробники електричної енергії, які підпадають під визначення розподіленої генерації, та інші учасники ринку, які надають послуги, пов`язані з постачанням електричної енергії споживачу з метою використання ним електричної енергії на власні потреби.

Ці Правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.

Згідно з п. 1.2.15. Правил, на роздрібному ринку не допускається споживання (використання) електричної енергії споживачем без укладення відповідно до цих Правил договору з електропостачальником та інших договорів, передбачених цими Правилами.

В пункті 1.1.2. ПРРЕЕ наведено визначення термінів:

- необлікована електрична енергія обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом в електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж, але не врахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно;

- облаштування вузла обліку - здійснення комплексу організаційно-технічних заходів з організації вимірювання на об`єкті споживача з метою обліку обсягів електричної енергії та величини потужності, що використовується в певний момент та/або період часу.

За умовами п. 1.2.1 ПРРЕЕ на роздрібному ринку електричної енергії споживання та використання електричної енергії для потреб електроустановки споживача здійснюється за умови забезпечення розподілу/передачі та продажу (постачання) електричної енергії на підставі договорів про розподіл/передачу, постачання електричної енергії, надання послуг комерційного обліку, які укладаються відповідно до цих Правил, Кодексу системи передачі, Кодексу систем розподілу та Кодексу комерційного обліку.

Відповідно до вимог п. 5.1.1 ПРРЕЕ оператор системи розподілу має право, зокрема, проводити (за пред`явленням представником службового посвідчення) обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза засобами вимірювання та інших порушень, що викликають неправильне вимірювання обсягів споживання електричної енергії.

За визначенням п. 5.5.5 ПРРЕЕ Споживач електричної енергії зобов`язаний, зокрема: 1) користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів); 4) здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору; 5) дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів; 6) забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та електроприладів згідно з вимогами нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів України; 20) не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача; 22) утримувати власні мережі у стані, що відповідає вимогам нормативних документів.

Пунктом 8.2.5 ПРРЕЕ (тут і надалі в редакції на момент виявлення порушення) визначено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил.

Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.

Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.

Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

Згідно складеного позивачем, за участі представника Споживача, Акта про порушення № 10009851 від 14.07.2022 встановлено порушення відповідачем п. 5.5.5 ПРРЕЕ, а саме: відсутність пломби з відбитками тавр оператора системи на місці пломбування, згідно акту про пломбування на огородженні ввідного рубильника (пл. №29798526), в результаті чого з`явився доступ до дооблікових кіл.

Згідно з п. 8.2.6 ПРРЕЕ (зокрема) на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Відповідно до п. 8.2.7 ПРРЕЕ кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи.

Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка.

У разі незгоди споживача з фактом крадіжки електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту викрадення електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.

Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення, при визначенні розміру суми збитків, належної до оплати, а також при здійсненні платежів, вирішуються у судовому порядку.

Відповідач доказів оскарження рішення, оформленого Протоколом № 903 від 25.08.2022 засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії по Акту про порушення №10009851 від 14.07.2022 не надав. В судовому порядку рішення не скасовано.

Таким чином, оскільки рішення комісії не оскаржено в судовому порядку, воно на час судового розгляду даної справи набрало чинності.

Підпунктом 4) п. 5.5.5 ПРРЕЕ визначено, що споживач електричної енергії зобов`язаний здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору.

Згідно з п. 8.4.1. Правил ПРРЕЕ оператор системи визначає обсяг та вартість електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення цих Правил та/або виявлення фактів безоблікового споживання електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без засобів вимірювальної техніки, відповідно до вимог цієї глави.

У разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем оператора системи про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб (за умови відсутності явних ознак втручання в роботу засобів вимірювальної техніки) чи пошкодження індикатора (за умови наявності активного елемента індикатора) або спрацювання індикатора (за умови відсутності підтвердження заводом виробником індикатора факту його спрацювання внаслідок дії магнітного поля) положення цієї глави не застосовуються.

Згідно з підпунктом 3 п. 8.4.2 ПРРЕЕ визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень:

2) пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін, установлених на засобах (вузлах) вимірювальної техніки в місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному Кодексом комерційного обліку, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження засобів вимірювальної техніки та установлених пломб (крім пломб, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії).

Балансова приналежність електрообладнання сторін визначається наступними документами: Умовами договору про постачання е/е № 5631, Однолінійною схемою електропостачання, яка є невід`ємним додатком до договору з постачання електричної енергії, та з 01.01.2019 до договору з розподілу електричної енергії, Додатком № 1 до акту про порушення, з яких чітко вбачається, що межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності щодо спірного об`єкту електропостачання встановлена на зажимах кабельних наконечників КЛ-0,4 кВ , тобто на балансі позивача знаходиться ТП-446, кабель лінії 0,4 кВ від ТП-446 до ввідного розподільчого пристрою відповідача, а кабельна лінія 0,4 кВ (КЛ-0,4 кВ) вузол обліку та електрообладнання магазину по АДРЕСА_1 , де було виявлено відсутність пломби, знаходяться на балансі споживача.

Визначена сторонами межа балансової відповідальності виключає відповідальність, ПАТ Запоріжжяобленерго за збереження та цілісність лічильників та встановлених пломб на об`єкті електропостачання за адресою: АДРЕСА_1 , окрім відповідальності ПП Рюрик, як споживача електричної енергії, та перш за все, власника (користувача) даного об`єкту.

В даному випадку підписання акта про пломбування від 19.05.2020 обома сторонами без зауважень, підтверджує прийняття Споживачем на відповідальне зберігання лічильника зі всіма встановленими пломбами, тобто електрообладнання, яке згідно Однолінійної схеми електропостачання перебуває в межах балансової належності саме споживача.

З підписанням акта про пломбування, Споживач відповідно до пп. 2 п. 6.2. Договору з розподілу від 01.01.2019 Договору з розподілу від 01.01.2019 несе відповідальність за технічний стан належних йому електроустановок, розрахункових засобів обліку, пломб на них та індикаторів дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, які знаходяться на його території, забезпечує їх охорону та збереження.

Розрахунок вартості необлікованої електричної енергії здійснювався виходячи з приписів п. 8.4.7 ПРРЕЕ, тобто вартості середньомісячних витрат оператора системи на купівлю однієї кіловат-години (кВт·год) електричної енергії на компенсацію незапланованих втрат електричної енергії, її передачі та розподілу у період порушення споживачем цих Правил (Ц, грн/кВт·год);величини розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії (Wдоб, кВт·год); кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил (Д, день). Кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням цих Правил, розкладається на складові відповідно до кількості днів (Дi, день) у кожному календарному місяці (ціновому періоді), протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням цих Правил. Оператор системи щомісяця оприлюднює в засобах масової інформації та/або на власному офіційному веб-сайті інформацію про середню ціну купівлі електричної енергії на балансуючому ринку протягом календарного місяця (Ц, грн/кВт·год). Під час проведення розрахунку вартості необлікованої електричної енергії не враховується наявність у споживача пільг з оплати спожитої електричної енергії.

Відповідно до п. 8.4.10 ПРРЕЕ, у разі виявлення у непобутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-5 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (Wдоб, кВт·год) розраховується за формулою (Wдоб, кВт·год), розраховується за формулою:

Wдоб. = P *tдоб * Кв (4), де

P - потужність (кВт), визначена як: 1) сумарна максимальна потужність наявних у споживача на час складення акта про порушення струмоприймачів відповідно до їх паспортних даних (за умови, якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи); 2) потужність, обчислена виходячи зі струму навантаження електроустановки споживача при підключенні всіх наявних на час складення акта про порушення струмоприймачів на максимальну потужність, визначеного на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології (за умови відсутності паспортних даних усіх струмоприймачів, наявних у споживача на час складення акта про порушення, та якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначену в договорі з оператором системи); 3) дозволена потужність для цієї точки комерційного обліку, зазначена в договорі з оператором системи (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень підпунктів 1 або 2 цього пункту, перевищує дозволену потужність для цієї точки комерційного обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даних струмоприймачів, недопуску представників оператора системи на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність);

tдоб - тривалість роботи обладнання протягом доби, що визначається на підставі договору з оператором системи (год).

Kв - коефіцієнт використання струмоприймачів (приймається рівним 0,6).

У відповідності до п.п. 2 п. 8.4.8. Правил ПРРЕЕ кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, визначається виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача (крім випадків фіксації засобами комерційного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил): 1) у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 (у частині пошкодження засобів вимірювальної техніки та/або пломб) або у підпункті 4 пункту 8.4.2 цієї глави, - з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку або технічної перевірки (якщо технічну перевірку було проведено після останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення.

У даному випадку відповідно до Додатку №5 до Договору постачання, по об`єкту за адресою АДРЕСА_1 (магазин) - кількість робочих днів Споживача на тиждень складає 7 календарних днів.

Нарахування по Акту про порушення № 10009851 проведено за 127 дні за період з 14.01.2022 по 21.05.2022, згідно із вимогами Правил. Загальна кількість необлікованої електроенергії складає 19564 кВт.год на загальну суму 96928,12 грн.

Згідно із п. 8.2.7 ПРРЕЕ відповідач повинен був оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка, що ним не виконано.

Згідно з ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також дій, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Статтею 509 ЦК України встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

У відповідності до положень Закону України Про ринок електричної енергії та Правил користування електричною енергією споживачі електричної енергії зобов`язані сплачувати обсяги електроенергії, а також здійснювати інші платежі відповідно до умов договору.

Зі змісту п. 26 ст. 1 Закону України Про ринок електричної енергії випливає, що електрична енергія це енергія, що виробляється на об`єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу.

Згідно зі ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно набуте, згодом відпала. Положення цієї статті застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Факт порушення відповідачем Правил роздрібного ринку електричної енергії у вигляді відсутності пломб з відбитками тавр оператора системи, відсутності приладу обліку електроенергії, установлених в місцях, вказаних в акті про збереження пломб матеріалами справи підтверджується.

Отже, наведена в Протоколі від 25.08.2022 засідання комісії з розгляду Актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії по Акту про порушення №10009851 від 14.07.2022 необлікованої електроенергія є безпідставно отриманим майном.

Статтею 1213 ЦК України встановлено, що набувач зобов`язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно в натурі. У разі неможливості повернути в натурі потерпілому безпідставно набуте майно відшкодовуються його вартість, яка визначається на момент розгляду судом справи про повернення майна.

Відповідач виставлений позивачем на підставі акта про порушення рахунок не оплатив, що є порушенням норм діючого законодавства України.

Відносно доводів відповідача, що зважаючи на повідомлення ним Відділу поліції та ПАТ Запоріжжяобленерго про факт проникнення до приміщення та пошкодження пломб на електричному обладнанні, положення глави 8 ПРРЕЕ не застосовуються, суд зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, на розгляд комісії ПАТ «Запоріжжяобленерго» в особі ЗМЕМ з розгляду Актів про порушення ПРРЕЕ надані документи споживача ПП «Рюрик», а саме: лист споживача вх.1151/055 від 22.04.2022 та заява до поліції (№6955 від 20.04.2022).

В протоколі № 903 засідання комісії від 25.08.2022 зафіксовано, що при розрахунку вартості необлікованої електроенергії враховано наступні обставини:

1) що лист споживача вх.1151/055 від 22.04.2022 не є повідомленням про своєчасне виявлення порушення у розумінні п. 8.4.1 ПРРЕЕ, оскільки даним листом повідомляється про порушення пломб на електричному та опалювальному обладнанні (без зазначення номерів пломб), при цьому, актом про порушення ПРРЕЕ №10009851 від 14.07.2022 зафіксовано інший вид порушення згідно п.п. 2) п. 8.4.2 ПРРЕЕ, а саме, відсутність пломби ПАТ «Запоріжжяобленерго»№29798526, встановленої на огородженні ввідного рубильника, в результаті чого з`явився доступ до облікових кіл;

2) що талон-повідомленні від 20.04.2022 є зверненням споживача до Управління поліції ГУНП в Запорізькій області з метою інформування про інші обставини (споживач не надав витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань) та не містить повідомлення щодо відсутність пломби ПАТ «Запоріжжяобленерго»№29798526, тому не є повідомленням про виявлення порушення у розумінні п. 8.4.1 ПРРЕЕ;

3) враховано п. 13.1.4 Кодексу систем розподілу стосовно строку розгляду звернення споживача від 22.04.2022, який не повинен перевищувати 30 днів з дати звернення.

Таким чином, при розрахунку комісією враховано листи споживача та застосовано при розрахунку приписи п. 13.1.4 Кодексу систем розподілу стосовно строку розгляду звернення від 22.04.2022, який не повинен перевищувати 30 днів з дати отримання звернення, та відповідно зменшено період нарахування, який становить з 14.01.2022р. по 21.05.2022, тому нарахування недорахованої електричної енергії у розмірі 96928,12 грн. за вказаний період є правомірним.

Наведені відповідачем обставини та докази не спростовують висновків, викладених комісією в протоколі № 903 від 25.08.2022.

Підпунктом 3 п. 8.4.2 ПРРЕЕ передбачено, що визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється Оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень, зокрема, як пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін. Тобто, ПРРЕЕ визначено два окремих види порушення ПРРЕЕ відносно пломб: пошкодження (тобто пломба перебуває в наявності у місці її встановлення, яка має пошкодження цілісності) або відсутність (пломба відсутня у місці встановлення або взагалі відсутня у наявності). ПП «Рюрик» у листі вх. № 1151/055 від 22.04.2022 повідомило про пошкодження пломби на електричному та опалювальному обладнанні (без зазначення номеру пломби), а актом про порушення ПРРЕЕ №10009851 від 14.07.2022 зафіксовано інший вид порушення: відсутність пломби ПАТ «Запоріжжяобленерго» №29798526, встановленої на огородженні ввідного рубильника, в результаті чого з`явився доступ до облікових кіл.

Наданий відповідачем Талон-повідомлення про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне порушення та іншу подію №6955 від 20.04.2022 не містить жодних відомостей про відсутність пломби на електрообладнанні, терміну і причин такої відсутності.

Доводи відповідача про складання акту про порушення за відсутності його представника та спростування повноважень зазначеного в акті в якості представника споживача ОСОБА_1 суд відхиляє як необґрунтовані.

Пункт 8.2.5 ПРРЕЕ передбачає присутність під час складання акту про порушення на місці виявлення порушення споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

За визначенням підпунктів 1, 8 пункту 8.2.5 ПРРЕЕ, «іншої особою, яка допустила представників оператора на територію Споживача для проведення перевірки» такою особою слід вважати особу, яка: 1) має доступ до електрифікованої споруди, частини електрифікованої споруди, сукупності електрифікованих споруд на одній території, що належить на праві власності або користування споживачу, або має доступ до території, на якій розміщено електрифікована споруда, частина електрифікованої споруди, сукупність електрифікованих споруд, що належить на праві власності або користування споживачу; 2) має можливість допуску представників оператора системи до електрифікованої споруди, частини електрифікованої споруди, сукупності електрифікованих споруд на одній території, що належить на праві власності або користування споживачу, або до території, на якій розміщено електрифікована споруда, частина електрифікованої споруди, сукупність електрифікованих споруд, що належить на праві власності або користування споживачу, для проведення перевірки; 3) таку особу встановлено за документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо цієї особи. При цьому, ПРРЕЕ не передбачено обов`язку зазначати у акті про порушення документ, за яким відбулось встановлення такої особи.

Аналогічний висновок викладений у п. 16 постанови Верховного Суду від 20.03.2019 у справі № 908/1865/17, в якому зазначено, що представники Оператора системи не мають права сумніватися в повноваженнях представника Споживача, оскільки дана особа допустила їх до перевірки, чого не може зробити не уповноважена особа.

Особа, яка допустила представників оператора системи для перевірки - ОСОБА_1 заперечень щодо виявленого порушення в Акті не вказав, не відмовився від підписання даного Акту, підписавши Акт та всі Додатки до нього без зауважень, а також не скористався своїм правом внести до Акту свої пояснення, зауваження або мотиви своєї відмови.

Крім того, під час перевірки представниками оператора системи особу ОСОБА_1 встановлено у відповідності до ПРРЕЕ, в акті про порушення зазначено документ, що засвідчує особу.

Отже, зважаючи на те, що ОСОБА_1 знаходився на об`єкті споживача, мав доступ до закритих приміщень споживача (як на момент складення Акту про порушення, так і в подальшому), допустив представників позивача на об`єкт для проведення перевірки, чого не може зробити не уповноважена особа, відсутні підстави вважати недоведеними повноваження цієї особи як представника відповідача.

Також суд звертає увагу, що під час перевірки цього ж об`єкта Споживача 19.05.2020 представниками оператора системи встановлено аналогічне порушення (відсутність пломби), що зафіксовано в Акті про порушення № 10002307. У вказаному акті зазначено, що перевірка проводилась в присутності головного інженера ПП «Рюрик» ОСОБА_2 та головного енергетика ПП «Рюрик» ОСОБА_1 .

Вказане надає підстави для наявності у суду сумнівів у добросовісності відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимога позивача про стягнення з приватного підприємства Рюрик 96928,12 грн. заборгованості за необліковану електричну енергію є такою, що ґрунтується на законі, та заявлена до стягнення правомірно.

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів (ст. 74 ГПК України).

Відповідач позовні вимоги не спростував, доказів, які могли б свідчити про виконання вимог діючого законодавства щодо оплати виставленого позивачем рахунку або наявності підстав для звільнення його від такого обов`язку суду не надав.

Таким чином, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Судовий збір на підставі пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.

Також, суд констатує наявність підстав для повернення з Державного бюджету суми зайво сплаченого судового збору.

З матеріалів справи слідує, що ПАТ «Запоріжжяобленерго» при зверненні з позовом шляхом застосування підсистеми Електронний суд ЄСІТС сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (платіжне доручення № 576 від 27.01.2023).

Частиною 1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» №2710-IX від 03.11.2022 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2023 встановлений на рівні 2684,00 грн.

У відповідності до п.п. 1-2 п. 2 ч. 2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру справляється судовий збір 1,5% ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а немайнового характеру 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Одночасно, при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»).

Беручи до уваги викладене, враховуючи, що заявлено вимоги майнового характеру, у розумінні Закону України «Про судовий збір» судовий збір за подання означеного позову із застосуванням коефіцієнту 0,8 становить 2147,20 грн. (2684,00 грн. х 0,8).

З даного слідує, що позивач сплатив суму судового збору у більшому розмірі, ніж передбачено. Сума зайво сплаченого судового збору складає 536,80 грн.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Отже, сума зайво сплаченого ПАТ «Запоріжжяобленерго» судового збору в розмірі 536,80 грн. підлягає поверненню позивачу з державного бюджету - за наявності відповідного клопотання позивача.

Позиція суду щодо необхідності розрахунку судового збору із застосуванням пониженого коефіцієнту узгоджується з висновками, викладеними у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.11.2022 у справі №916/228/22.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 46, 74, 76-80, 129, 233, 236-242, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з приватного підприємства Рюрик (бул. Парковий, буд. 14, м. Запоріжжя, 69006; ідентифікаційний код 30771251) на користь публічного акціонерного товариства Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж (вул. Сталеварів, буд. 14, м. Запоріжжя, 69035; ідентифікаційний код 00130926) 96928,12 грн. (дев`яносто шість тисяч дев`ятсот двадцять вісім грн. 12 коп.) боргу за необліковану електроенергію та 2147,20 грн. (дві тисячі сто сорок сім грн. 20 коп.) судового збору. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено, оформлено і підписано у відповідності до вимог ст.ст. 240, 241 ГПК України 01.02.2024.

Суддя В.В. Левкут

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення29.01.2024
Оприлюднено02.02.2024
Номер документу116697000
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —908/1315/23

Постанова від 03.07.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 05.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 08.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Судовий наказ від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Рішення від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 16.06.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні