МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2024 р. № 400/9103/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув у порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Гровекс Медіа", вул. Богопільська, 76, м.Первомайськ, Миколаївська область,55200,
до відповідача:1. Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001, 2. Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, 3. Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4,м. Луцьк,Волинська область,43027, Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43027
про:визнання протиправним та скасування рішень від 19.12.22 №7889292/43200112, №7889459/43200112, від 15.12.22 №7875297/43200112, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Гровекс Медіа» (далі позивач, ТОВ «Гровекс Медія») звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС ) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС), в якому просить суд:
- визнати протиправним і скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області (яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації): від 19 грудня 2022 року № 7889292/43200112; від 19 грудня 2022 року № 7889459/43200112; від 15 грудня 2022 року № 7875297/43200112;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: від 09.11.2021 № 103 на загальну суму 117 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 500,00 грн, щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080) послуг: - Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн.; від 23.11.2021 № 106 на загальну суму 117 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 500,00 грн, щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю послуг: - Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн; від 16.12.2021 № 120 на загальну суму 117 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 500,00 грн, щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080) послуг: - Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн., датою її подання на реєстрацію.
Ухвалою від 31.07.2023 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відмова у реєстрації податкової накладної є протиправною, оскільки: протиправним є зупинення реєстрації податкової накладної, як передумови для прийняття спірного рішення; у квитанції не вказано конкретний перелік необхідних та достатніх документів, які пропонуються надати позивачу, в зв`язку з чим він був позбавлений інформації про такий перелік, а отже не мав можливості надати такі документи, отже спірні оскаржувані рішення прийнято з порушенням п. 11 Порядку № 520.
Відповідач, ГУ ДПС, надав відзив на адміністративний позов, в якому у задоволенні позову просив відмовити та надав клопотання про залучення як співвідповідача ГУДПС у Волинській області так як Комісія ГУ ДПС у Миколаївській області рішення від 19.12.22 від 15.12.22 не ухвалювала.
Ухвалою від 31.10.23 року судом було залучено в якості співвідповідача ГУ ДПС у Волинській області.
Від ГУ ДПС у Волинській області надійшов відзив на позовну заяву, заперечуючи проти вимог позивача відповідач зазначив, що обсяг поданих контролюючому органу документів та їх зміст не дозволяв однозначно з`ясувати фактичні обставини надання послуг, надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Позивач зареєстрований як юридична особа 30.08.2019 року та перебуває на податковому обліку, як платник податків, в тому числі як платник ПДВ. Видами діяльності позивача за КВЕД є: 73.11 Рекламні агенства (основний),46.21 оптова торгівля зерном, насінням кормами для тварин,773.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації,62.09 інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем та інше.
ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» було надано послуги Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р контрагенту - товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080), та виписано податкові накладні від 09.11.2021 №103, від 23.11.2021 №106, від 16.12.2021 № 120 датою зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника податку як оплата послуг, що підлягають постачанню, які направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).
Предметом господарської операції яка стала підставою для складання податкових накладних було зарахування коштів від замовника на банківський рахунок Товариства як передоплати за послуги, що підлягають наданню, а саме: Відповідно до виписки із поточного рахунку ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» у АТ КБ «ПРИВАТЕАНК», на рахунок Товариства зараховано: згідно Платіжного доручення № 755 від 09.11.2021 р. у сумі 117 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 19 500,00 грн. що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК" за період з 09.11.2021 по 09.11.2021 р. Факт надання послуги фіксувався в Акт здачі-приймання (надання послуг) № 14 від 09.09.2022 р та підтверджується - Звітом № 1 Про виконану роботу До Договору №0111- 01/21 від 01.11.2021 року; згідно Платіжного доручення № 775 від 23.11.2021 р. у сумі 117 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 19 500,00 грн. що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК за період з 23.11.2021 по 23.11.2021 р. Факт надання послуги фіксувався в Акт здачі-приймання (надання послуг) № 16 від 14.09.2022 р. та підтверджується - Звітом № 3 Про виконану роботу До Договору №0111- 01/21 від 01.11.2021 року; згідно Платіжного доручення № 801 від 16.12.2021 р. у сумі 38 000,00 грн. та згідно Платіжного доручення № 803 від 16.12.2021 р. у сумі 79 000,00 грн., а всього 117 000,00 грн., що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК" за період з 16.12.2021 по 16.12.2021 р. Факт надання послуги фіксувався в Акт здачі-приймання (надання послуг) № 15 від 09.09.2022 р та підтверджується - Звітом № 2 Про виконану роботу До Договору №0111- 01/21 від 01.11.2021 року.
Щодо податкової накладної №103 від 09.11.2021 року
Згідно звіту № 1 про виконану роботу від 07.09.2022 р. до Договору № 0111- 01/21 від 01 листопада 2021 р. ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» були виконані наступні роботи: За період проведення рекламної кампанії було створено наступне: 1. Налаштування веб аналітики на сайті для аналізу якості трафіку на сайті. 2. Створенні графічні банері для рекламування заходу у інтернеті. 3. Налаштування реклами у соціальних мережах facebook та instagram. Реклама в Facebook та Instagram Для рекламування заходу на платформах facebook та instagram було зробленно: 1. Налаштовано оптимізацію реклами с показами на більш зацікавлених в заході учасників. 2. Створено шість груп оголошень для розмежування категорій аудиторії, та більш точному таргітенгу. 3. Створено шість аудиторій з цільових підписників і глядачів соцмереж компанії. 4. Створено чотири аудиторії по интересам. 5. Створено дві аудиторії користувачів соцмереж схожих на наших підписників. 6. Налаштовано оптимізацію показу оголошень для отримання реєстрації за меншу вартість. 7. Загружено в компанію усі створенні графічні та відео матеріали.
З урахуванням викладеного та за правилом першої події ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну від 09.11.2021 №103 щодо зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080) послуг -Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн
ДПС України, квитанцією від 30.11.2021 в 15:00:19 повідомлено ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» про зупинення реєстрації податкової накладної №103 від 09.11.2021.
Як зазначено у вказаній квитанції: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 09.11.2021 №103 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКШ1 товару/послуг 73.12, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.2720%, "Р"=4166.67» Поряд з цим, у вказаній вище квитанції не зазначено конкретну операцію із зазначених у Критеріях ризиковості операцій, відповідно до яких контролюючий орган дійшов висновку про наявність ризиків для зупинення податкової накладної.
Оплата за Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн, була здійснена 09 листопада 2022 року згідно Платіжного доручення № 755 від 09.11.2021 р. у сумі 117 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 19 500,00 грн. що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК" за період з 09.11.2021 по 09.11.2021 р Вказане також підтверджується карткою рахунку 361 за період з 02.11.2021 р,- 31.12.202Іроку по контрагенту ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС».
Щодо податкової накладної №106 від 23.11.2021 року
Згідно звіту № 3 про виконану роботу від 14.09.2022 р. до Договору № 0111- 01/21 від 01 листопада 2021 р. ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» були виконані наступні роботи: За період проведення рекламної кампанії було створено наступне: 1. Налаштування веб аналітики на сайті для аналізу якості трафіку на сайті. 2. Створенні графічні банері для рекламування заходу у інтернеті. 3. Налаштування реклами у соціальних мережах facebook та instagram. Реклама в Facebook та Instagram Для рекламування заходу на платформах facebook та instagram було зроблено: 1. Налаштовано оптимізацію реклами с показами на більш зацікавлених в заході учасників. 2. Створено шість груп оголошень для розмежування категорій аудиторії, та більш точному таргетенгу. 3. Створено шість аудиторій з цільових підписників і глядачів соцмереж компанії. 4. Створено чотири аудиторії по интересам. 5. Створено дві аудиторії користувачів соцмереж схожих на наших підписників. 6. Налаштовано оптимізацію показу оголошень для отримання реєстрації за меншу вартість. 7. Загружено в компанію усі створенні графічні та відео матеріали.З урахуванням викладеного та за правилом першої події ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну від 23.11.2021 №106 щодо зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080) послуг -Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн. ДПС України, квитанцією від 15.12.2021 в 14:55:21 повідомлено ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» про зупинення реєстрації податкової накладної № 106 від 23.11.2021.Як зазначено у вказаній квитанції: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 23.11.2021 №106 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.12, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.0582%o, "Р"=9116.67»Поряд з цим, у вказаній вище квитанції не зазначено конкретну операцію із зазначених у Критеріях ризиковості операцій, відповідно до яких контролюючий орган дійшов висновку про наявність ризиків для зупинення податкової накладної.Так, положення пункту 1 даних Критеріїв не може застосовуватись до ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА», так як Товариство є постачальником послуг, при наданні яких використовує лише власні основні засоби та робочу силу, відповідно не придбаває дані послуги для їх перепродажу, а генерує їх, а тому співставляти показник придбаних послуг не є доцільним.Оплата за Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн, була здійснена 23 листопада 2022 року згідно Платіжного доручення № 775 від 23.11.2021 р. у сумі 117 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 19 500,00 грн. що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК" за період з 23.11.2021 по 23.11.2021 р.
Щодо податкової накладної №120 від 16.12.2021 року .
Згідно звіту № 2 про виконану роботу від 09.09.2022 р. до Договору № 0111- 01/21 від 01 листопада 2021 р. ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» були виконані наступні роботи: За період проведення рекламної кампанії було створено наступне: 1. Налаштування веб аналітики на сайті для аналізу якості трафіку на сайті. 2. Відзнято та змонтовано відеоролики для рекламування заходу в інтернеті. 3. Налаштування реклами у соціальній мережі youtube. Відео матеріали Для рекламування було створено два варіанти відеороликів двома мовами з спеціалістами компанії. Налаштування Аналітики Для відстежування якості рекламної компанії на сайті було зроблено: 1. Налаштовано на сайті менеджер тегів Google Tag Manager (GTM). 2. Налаштовано веб аналітику Google Analytics. 3. Налаштований аналітичний піксель facebook . 4. Налаштована відправа подій в аналітичні системи при заповненні форм на сайті. 5. Налаштування відстеження тривалості перегляду сайту. за правилом першої події ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну від 16.12.2021 №120 щодо зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КВАДРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38012080) послуг -Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн
ДПС України, квитанцією від 14.01.2022 в 18:33:58 повідомлено ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА» про зупинення реєстрації податкової накладної № 120 від 16.12.2021
Як зазначено у вказаній квитанції: «Відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 16.12.2021 №120 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.12, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.5160%, "Р"=21024.5»
У вказаній вище квитанції не зазначено конкретну операцію із зазначених у Критеріях ризиковості операцій, відповідно до яких контролюючий орган дійшов висновку про наявність ризиків для зупинення податкової накладної.
Положення пункту 1 даних Критеріїв не може застосовуватись до ТОВ «ГРОВЕКС МЕДІА», так як Товариство є постачальником послуг, при наданні яких використовує лише власні основні засоби та робочу силу, відповідно не придбаває дані послуги для їх перепродажу, а генерує їх, а тому співставляти показник придбаних послуг не є доцільним. Оплата за Розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет згідно договору № 0111-01/21 від 01/11/2021 р, код ДКПП 73.12, у кількості 1 послуга, вартістю 97 500,00 грн., на суму 117 000,00 грн., в тому числі ПДВ 19 500,00 грн, була здійснена 16 грудня 2022 року згідно Платіжного доручення № 801 від 16.12.2021 р. у сумі 38 000,00 грн. та згідно Платіжного доручення № 803 від 16.12.2021 р. у сумі 79 000,00 грн., а всього 117 000,00 грн., що підтверджується заключною банківською випискою АТ КБ "ПРИВАТБАНК" за період з 16.12.2021 по 16.12.2021 р.
Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:
Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
01.01.2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: «Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3 та 4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: 1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; 2) та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; 3) та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
В той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності. У відповідачів на розгляді були усі необхідні відомості, однак прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо «принципу правової визначеності» (наприклад, справа «Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства»), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.
Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У постанові від 20.08.2019 року у справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
У повідомленнях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом взагалі не вказано, які документи має надати платник податків, надані позивачем документи надавали змогу встановити всі обставини господарської операції.
За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято негативне для платника податку рішення.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягає скасуванню.
Згідно з пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні позивача в ЄРПН датами їх подання.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.
У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Гровекс Медіа" (вул. Богопільська, 76, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200, ідентифікаційний код 43200112) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) та Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, Волинська область, 43027, ідентифікаційний код 44106679) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 19 грудня 2022 року № 7889292/43200112; від 19 грудня 2022 року № 7889459/43200112; від 15 грудня 2022 року № 7875297/43200112 про відмову в реєстрації податкових накладних.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 09.11.2021 № 103 на загальну суму 117 000,00 грн., від 23.11.2021 № 106 на загальну суму 117 000,00 грн., № 120 на загальну суму 117 000,00 грн., датою їх подання.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гровекс Медіа" (вул. Богопільська, 76, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200, ідентифікаційний код 43200112) судові витрати у сумі 4026,00 грн.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, Волинська область, 43027, ідентифікаційний код 44106679) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гровекс Медіа" (вул. Богопільська, 76, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200, ідентифікаційний код 43200112) судові витрати у сумі 4026,00 грн.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2024 |
Оприлюднено | 05.02.2024 |
Номер документу | 116707115 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні