Рішення
від 31.01.2024 по справі 400/11992/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2024 р. № 400/11992/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження, без проведення судового засідання та виклику сторін, адміністративну справу

за позовомПриватного підприємства "Укрбудсервіс і Ко", вул. Європейська, 19В, кім.16,м. Южноукраїнськ,Миколаївська обл., Вознесенський р-н,55001, до Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001, провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.09.2023 року № 0/7778/041109,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Укрбудсервіс і Ко» звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області з вимогами визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 13.09.2023 №0/7778/041109, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 440207,35 гривень.

Свої позовні вимоги підприємство обґрунтувало тим, що не вчиняло жодного правопорушення, тим більше описаного в Акті перевірки, адже несвоєчасна реєстрація податкової накладної стала наслідком дії контролюючого органу. Податкова накладна №64 від 28.12.2021 на суму 6603110,28 була направлена на реєстрацію 20.01.2022 о 16:58 год. На момент надіслання ліміт для реєстрації вказаної податкової накладної складав 1110677,41 гривень та був достатнім для реєстрації. 17:10 в цей же день була проведена податкова декларація з ПДВ за грудень, внаслідок чого штучно зменшено ліміт для реєстрації на суму 1100518,38 гривень. По суті платник податку позбавлений можливості скористатися своїми коштами. Враховуючи воєнний стан в Україні протягом 2022 р. підприємство не працювало, тож накопичити суму податкового кредиту або сплатити кошт на електронний рахунок можливості на було. В січні 2023 року накопиченого ліміту стало достатньо для реєстрації і податкова накладна №64 від 28.12.2021 була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому підприємством не було завдано збитки ані державі, ані контрагенту.

Крім того, Законом про внесення змін до Податкового кодексу України від 17.03.2020, він був доповнений підрозділом 10 розділу ХХ Перехідні положення, а саме п.52-1, яким передбачено, що за порушення податкового законодавства, вчиненні протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця включно, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України штрафні санкції не застосовуються. Отже, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН з 01.02.2020 і по останній календарний день місяця карантину не застосовуються. Оскільки карантин закінчився лише 30.06.2023, у контролюючого органу не було підстав для застосування штрафу. Також, позивач розраховує на застосування положень п.69 підрозділу 10 розділу ХХ, які також встановлювали карантин на застосування штрафів під час діє воєнного стану.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію аргументував тим, що проведеною камеральною перевіркою встановлено, що позивачем складено податкову накладну 28.12.2021, а подано її на реєстрацію податкову накладну 05.01.2023. Граничним строком реєстрації зазначеної податкової накладної було 15.01.2022. Норма п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення не забороняє застосування штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, оскільки в ній міститься виключення про порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість. Крім того, мораторій на незастосування штрафних санкцій, встановлений п.52-1 скасовано з 27.05.2022, оскільки п.п.69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ передбачено зупинення строку, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних.

Суд розглянув справу 31.01.2024 в порядку письмового провадження, у спрощеному провадженню без виклику сторін.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «Укрбудсервіс і Ко» зареєстровано юридичною особою з 18.02.2010. Основним видом діяльності підприємства будівництво житлових і нежитлових будівель.

ПП «Укрбудсервіс і Ко» зареєстровано як платник податку на додану вартість.

28.12.2021 ПП «Укрбудсервіс і Ко» складено податкову накладну №64 на неплатника податку на додану вартість на загальну суму 6603110,28 гривень, з них ПДВ 1100518,38 гривень.

20.01.2022 ПП «Укрбудсервіс і Ко» подав зазначену податкову накладну №64 для реєстрації в ЄРПН, але у її реєстрації було відмовлено у зв`язку з недостатністю ліміту на рахунку підприємства.

05.01.2023 ПП «Укрбудсервіс і Ко» повторно подало на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №64 та успішно її зареєструвало.

18.08.2023 Головне управління ДПС у Миколаївській області провело камеральну перевірку ПП «Укрбудсервіс і Ко» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, за результатами якої склала Акт №7188/14-29-04-11-09/36714047.

Під час камеральної перевірки, контролюючим органом встановлено, що ПП «Укрбудсервіс і Ко» порушив строк реєстрації податкової накладної №64 від 28.12.2021 на 223 дні на суму ПДВ 1100518,38 гривень.

13.09.2023 Головним управління ДПС у Миколаївській області винесено податкове повідомлення-рішення №0/7778/041109 про застосування до ПП «Укрбудсервіс і Ко» штрафу в розмірі 440207,35 гривень.

Згідно із п. 120-1.1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штраф, в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до положень п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Таким чином, відповідно до вимог ст.201 ПК України, граничним строком реєстрації позивачем податкової накладної №64 від 28.12.2021 було 15.01.2022. В позовній заяві підприємство саме визнає, що подало зазначену податкову накладну на реєстрацію лише 20.01.2022, тобто вже з порушенням граничних строків її реєстрації.

При цьому, суд звертає увагу, що 20.01.2022 відповідно до вимог ст.203.1 ПК України є граничним строком подання платником податку податкової декларації з податку на додану вартість за грудень. За таких обставин, враховуючи, що позивач подав на реєстрацію податкову накладну вже після пропущення граничного строку її реєстрації, одночасно з податковою декларацією з ПДВ за грудень 2021 року, причому в останній день подання такої декларації, суд не погоджується з аргументами позивачам, що відмова у її реєстрації з причин перевищення податкових зобов`язань, відбулася саме з вини контролюючого органу.

У цьому випадку, як раз сам платник податків з початку допустив перевищення граничного строку реєстрації податкової накладної, а в подальшому подав її на реєстрацію без дотримання показників задекларованого податкового зобов`язання та податкового кредиту.

Аргументи позивача про те, що п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення, було встановлено мораторій на застосування штрафів за несвоєчасність реєстрації податкових накладних протягом спірного періоду, суд також відкидає. Оскільки по-перше, зазначена норма містить виключення для порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість. Складання та реєстрація податкових накладних це частина процесу декларування податку на додану вартість. По-друге, 27.05.2022 набув чинності Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» № 2260-IX, який прямо встановив нові пільгові строки для платників податків для реєстрації податкових накладних, які не були своєчасно зареєстровані у зв`язку зі збройної агресію Російської Федерації.

Таким чином, Законом № 2260-IX законодавець досить чітко висловився щодо обов`язку платників податків реєструвати податкові накладні та можливість застосувати до них штрафів у разі несвоєчасної реєстрації.

Оскільки позивачем не було зареєстровано податкову протягом граничного строку, та Законом № 2260-IX відновлено право контролюючого органу на застосування штрафів за несвоєчасність реєстрації податкових накладних, у відповідача були всі підстави для застосування до позивача такого штрафу.

Строк порушення реєстрації, а також розмір штрафу відповідачем обраховано правильно.

Враховуючи викладене, суд не знаходить підстав для задоволення позову.

В задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Приватного підприємства "Укрбудсервіс і Ко" (вул. Європейська, 19В, кім.16,м. Южноукраїнськ,Миколаївська обл., Вознесенський р-н,55001 36714047) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001 44104027) відмовити повністю.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 31.01.2024

Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116707174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/11992/23

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 31.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні