Рішення
від 01.02.2024 по справі 440/13320/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/13320/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Говтва" до Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Говтва" (далі позивач /СТОВ «Говтва») звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі відповідач/Кам`янопотоківська сільська рада), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Кам`янопотоківської сільської ради, Кременчуцького району, Полтавської області (п`ятдесят третя сесія восьмого скликання) від 14 липня 2023 року Про розгляд клопотання СТОВ ГОВТВА щодо надання дозволу на розробку технічної документації;

- зобов`язати Кам`янопотоківську сільську раду Кременчуцького району Полтавської області повторно розглянути клопотання Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Говтва вих. № 637 від 02 червня 2023 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва комунальної власності, орієнтовною площею 31,6 га, яка знаходиться в межах с. Білецьківка, на території Кам`янопотоківської сільської ради, Кременчуцького району, Полтавської області, з урахуванням висновків суду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою приведення правовстановлюючих документів щодо земельної ділянки, наданої у користування на підставі Договору оренди земельної ділянки від 10.01.2007, позивачем 01.02.2022 подано відповідачеві клопотання про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), за наслідками розгляду якого відповідачем на засіданні сорок восьмої сесії восьмого скликання 08.05.2023 прийнято рішення про неможливість задоволення клопотання у зв`язку із неналежним оформленням документів та відсутністю графічного матеріалу. 02 червня 2023 року позивачем повторно направлено клопотання про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з прикладанням графічних матеріалів, однак за результатами засідання 53 сесії 8 скликання відповідачем 14.07.2023 прийнято рішення, яким повідомлено позивача про відсутність законних підстав, визначених статтею 55 Закону України «Про землеустрій» для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Позивач вважає зазначене рішення безпідставним та незаконним, таким, що порушує його законні права та інтереси, оскільки земельна ділянка залишається несформованою, внаслідок чого неможливо провести її нормативно-грошову оцінку, що перешкоджає ефективному визначенню розміру орендної плати, а відсутність державної реєстрації земельної ділянки у майбутньому унеможливить реалізацію переважного права позивача на поновлення договору оренди земельної ділянки від 10.01.2007 на новий строк.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

У наданому до суду відзиві на позовну заяву /а.с. 55 - 59/ відповідач заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки не є підставою для формування земельної ділянки відповідно до частини 2 статті 79-1 Земельного кодексу України. Також вказував, що розроблення технічної документації на підставі дозволу, виданого органом місцевого самоврядування відповідно до статті 55 Закону України «Про землеустрій», здійснюється лише у випадку, якщо на підставі такої технічної документації земельна ділянка буде передаватись у власність чи у користування, водночас позивач має укладений договір оренди щодо земельної ділянки, у зв`язку з чим не потребує передачі її у користування, відтак відповідач як орган місцевого самоврядування не був зобов`язаний надавати позивачу будь-який дозвіл на розробку технічної документації, а спірне рішення прийнято у межах повноважень та у спосіб, передбачені Законом. Поміж іншого звертав увагу на те, що позивач оскаржує рішення Кам`янопотоківської сільської ради від 14.07.2023 в цілому, обґрунтовуючи у позовній заяві протиправність лише пункту 3 рішення, яким повідомлено про відсутність законних підстав для задоволення клопотання, при цьому не зазначає, яким чином інші пункти рішення порушують його права та які підстави для визнання протиправним та скасування рішення в цілому.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

16.10.2023 до суду подано відповідь на відзив на позовну заяву /а.с. 77 79/, в якій представник позивача наполягав на задоволенні позову, вказуючи про безпідставність доводів відповідача у відзиві на позовну заяву.

13.11.2023 відповідачем подано заперечення /а.с. 87 90/, в яких підтримано позицію, викладену у відзиві, акцентуючи увагу на тому, що діюче законодавство надає позивачу можливість вчинити дії щодо розроблення технічної документації самостійно, без звернення до відповідного органу.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

СТОВ «Говтва» зареєстроване як юридична особа 22.04.1992, ідентифікаційний код 13952156, та є правонаступником, зокрема, Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Кам`янка» (код ЄДРПОУ 32860479), про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань /а.с.25 - 33/.

10 січня 2007 року між ТОВ «Агрофірма Кам`янка» (Орендар) та Білецьківською сільською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки /а.с. 36 37/, згідно з пунктом 1 якого Орендодавець на підставі рішення 7 сесії 5 скликання від 29.09.2006 надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 31,60 га, в тому числі рілля 31,60 га в с. Білецьківка на території Білецьківської сільради.

Пунктом 6 договору передбачено, що межі земельної ділянки не встановлені в натурі, визначені у відповідності до графічних матеріалів по перерозподілу земель між землекористувачами та власниками землі на території Білецьківської сільради і підлягають уточненню при розробці проекту землеустрою по встановленню її меж в натурі та посвідченні права на земельну ділянку.

За змістом пункту 18 договору умовою передачі в оренду є забезпечення виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж та складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою в термін один рік, організація виготовлення документації із землеустрою та витрати, пов`язані з цим, покладаються на Орендаря.

Договір укладено терміном на 20 років (п. 7 договору).

Договір оренди земельної ділянки від 10.01.2007 зареєстрований у Кременчуцькому районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «центр «ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 22.11.2007 № 040754800271.

Актом визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 09.01.2007 /а.с. 38/, складеним у відповідності до Закону України «Про оренду землі», статті 11 Закону України «Про землеустрій» та технічної документації по перерозподілу земель між землекористувачами та власниками землі на території Білецьківської сільської ради, засвідчено визначення меж, розмірів та місця розташування земельної ділянки з метою укладення договору оренди земельної ділянки, враховуючи фактичне використання земельної ділянки, погодження їх зацікавленими сторонами.

Актом приймання-передачі земельних ділянок від 10.07.2007 підтверджено факт надання орендодавцем та прийняття орендарем у користування земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 31,60 га, в тому числі рілля 31,60 га в с. Білецьківка на території Білецьківської сільради /а.с. 39/.

Рішенням Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області № 1 від 08.11.2029 «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднано територіальну громаду сіл Кам`яні Потоки, Садки, Ройове, Чикалівка Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області з територіальною громадою сіл Чечелеве, Маламівка, Підгірне, Білецьківка, Бурти, Новоселівка, Стара Білецьківка Білецьківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області у Кам`янопотоківську сільську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селі Кам`яні Потоки, правонасутпником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, визначено Кам`янопотоківську об`єднану територіальну громаду /а.с. 6/.

Рішенням Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області від 06.11.2020 почато процедуру реорганізації Білецьківської сільської ради шляхом приєднання до Кам`янопотоківської сільської ради та визначено, що Кам`янопотоківська сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Білецьківської сільської ради /а.с. 7-8/.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Отже, відповідач є правонаступником усіх прав та обов`язків, майна Білецьківської сільської ради.

01.02.2022 СТОВ «Говтва» подано до Кам`янопотоківської сільської ради клопотання від 01.02.2022 вих. № 50 про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва комунальної власності, орієнтовною площею 31,6 га, яка знаходиться в межах с. Білецьківка на території Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області з метою подальшого продовження строку дії договору оренди землі на 5 років (до 22.11.2032) та збільшення розміру орендної плати до 12 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки /а.с. 42/.

Рішенням 48 сесії 8 скликання Кам`янопотоківської сільської ради від 08.05.2023 визначено, що клопотання за вих. № 50 від 01.02.2022 задовольнити немає можливості у зв`язку з неналежним оформленням документів та відсутністю графічного матеріалу /а.с. 43/.

05.06.2023 СТОВ «Говтва» надіслано на адресу Кам`янопотоківської сільської ради клопотання за вих. № 637 від 02.06.2023 /а.с. 44/, в якому викладено прохання з метою приведення правоустановчих документів підприємства щодо права оренди земельної ділянки у відповідність до норм чинного законодавства надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва комунальної власності, орієнтовною площею 31,6 га, яка знаходиться в межах с. Білецьківка на території Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області згідно доданих графічних матеріалів з місцем розташування земельної ділянки, в т.ч. згідно схеми (графічного матеріалу) розташування земельної ділянки, додатків до договору оренди землі від 10.01.2007 плану-схеми розташування земельної ділянки, акту визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та акту приймання-передачі земельної ділянки, що підписані сторонами договору (Білецьківською сільською радою в особі голови сільської ради Самойлюк А.В. та ТОВ «Агрофірма «Кам`янка» в особі директора Коваля О.О.).

Рішенням 53 сесії 8 скликання Кам`янопотоківської сільської ради від 14.07.2023 «Про розгляд клопотання СТОВ «ГОВТВА» про надання дозволу на розробку технічної документації» визначено: проаналізувати раціональність використання земельної ділянки з метою ефективного наповнення бюджету (п. 1); звернутись до СТОВ «ГОВТВА» з вимогою надати завірені копії платіжних доручень за оренду даної земельної ділянки (п. 2); повідомити ТОВ «ГОВТВА» про відсутність законних підстав, визначених ст. 55 Закону України «Про землеустрій», для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (п. 3); контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин та охорони природи (п. 4) /а.с. 67/.

Листом від 24.07.2023 № 1214/02-22 Кам`янопотоківська сільська рада повідомила позивача про прийняте рішення від 14.07.2023 /а.с. 47/.

Не погодившись із вказаним рішенням, СТОВ «ГОВТВА» звернулося до суду з цим позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, суд виходить з такого.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За приписами частини 1 статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Частиною 2 статті 79-1 ЗК України встановлено, що формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);

за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.

Відповідно до положень частин 3 -5 статті 79-1 ЗК України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

У свою чергу частиною 6 статті 79-1 ЗК України передбачено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Згідно з частиною 7 статті 79-1 ЗК України винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

За визначенням статті 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо; проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом; технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Положеннями статті 22 Закону України «Про землеустрій» визначено, що землеустрій здійснюється на підставі:

а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою (у тому числі при розробленні містобудівної документації);

б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою;

в) судових рішень.

Рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії.

Пунктом «і» частини 2 статті 25 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) віднесена до одного з видів документації із землеустрою.

Відповідно до частини 2 статті 55 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.

Частиною 3 статті 55 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що у разі передачі у власність та користування земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування технічна документація розробляється на підставі дозволу, виданого відповідним органом (крім випадків, якщо відповідно до закону розроблення технічної документації здійснюється без надання такого дозволу).

Згідно з частиною 4 статті статті 55 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає:

а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;

б) пояснювальну записку;

в) матеріали топографо-геодезичних робіт;

г) кадастровий план земельної ділянки;

ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки;

д) відомості про встановлені межові знаки.

У відповідності з наведеним у статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 №3613-VI визначенням, державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно з частиною 3 статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою, зокрема:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

замовника документації із землеустрою, за якою здійснюється формування земельної ділянки державної, комунальної власності, у випадках, коли розроблення такої документації відбувається без дозволу органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 123 ЗК України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що одним із видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки або землекористувача.

При цьому в силу вимог частини 3 статті 55 Закону України «Про землеустрій» така технічна документація розробляється на підставі дозволу, виданого відповідним органом, у разі передачі у власність та користування земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування. Вказані правові норми кореспондують, зокрема, положенням частини 1 статті 123 ЗК України, за змістом яких у разі надання у користування земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача із клопотанням за вих. № 637 від 02.06.2023 про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельної ділянки площею 31,6 га, яка перебуває у нього в оренді згідно із договором оренди земельної ділянки від 10.01.2007, зареєстрованим у Кременчуцькому районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «центр «ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 22.11.2007 № 040754800271.

За приписами статті 18 Закону України «Про оренду землі» (в редакції, чинній на час укладення і державної реєстрації договору оренди земельної ділянки від 10.01.2007) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Відповідно до частини 2 статті 125 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час укладення і державної реєстрації договору оренди земельної ділянки від 10.01.2007) право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Отже, позивач як землекористувач (орендар) земельної ділянки площею 31,6 га в межах с. Білецьківка на території Кам`янопотоківської сільської ради відповідно до частини 2 статті 55 Закону України «Про землеустрій» мав право самостійно замовити розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Зважаючи на те, що питання про надання земельної ділянки у користування або власність перед відповідачем не ставилось та не вирішувалось, правові підстави для надання позивачу дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у відповідача як органу місцевого самоврядування були відсутні.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно частини 2 статті 22 Закону України «Про землеустрій» рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що рішення 53 сесії 8 скликання Кам`янопотоківської сільської ради від 14.07.2023 «Про розгляд клопотання СТОВ «ГОВТВА» про надання дозволу на розробку технічної документації» в частині пункту 3, яким визначено повідомити СТОВ «ГОВТВА» про відсутність законних підстав, визначених ст. 55 Закону України «Про землеустрій», для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), ґрунтується на вимогах законодавства та обставинах, які мали значення для його прийняття.

Правомірність інших пунктів рішення позивачем не заперечувалася та доводи в обґрунтування їхньої протиправності не наводилися.

Виходячи із встановлених обставин справи та норм права, якими врегульовані спірні правовідносини, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позову у повному обсязі.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Зважаючи на те, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, відповідачем доказів понесення судових витрат не надано, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Говтва" ( вул. Полтавська, 96, м. Решетилівка, Решетилівський район, Полтавська область,38400, код ЄДРПОУ 13952156 ) до Кам`янопотоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області ( вул. Миру, буд.19, с. Кам`яні Потоки, Кременчуцький район, Полтавська область,39763, код ЄДРПОУ 22547199 ) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116707574
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —440/13320/23

Рішення від 01.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні