Постанова
від 29.01.2024 по справі 491/398/23
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження: 22-ц/813/2679/24

Справа № 491/398/23

Головуючий у першій інстанції Вужиловський О.В.

Доповідач Коновалова В. А.

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.01.2024 року м. Одеса

Одеський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - Коновалової В.А.,

суддів: Карташова О.Ю., Стахової Н.В.,

за участю секретаря судового засідання Мокана В.В.,

учасники справи:

позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ЮГ»,

відповідачі Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївська міська рада Подільського району Одеської області, ОСОБА_1 , Фермерське господарство «Магденко», Подільська районна рада Одеської області,

треті особи, які не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Одеського апеляційного суду в порядку спрощеного позовного провадження справу

за апеляційною скаргою ОСОБА_1 , від імені якого діє представник ОСОБА_8 ,

на рішення Любашівського районного суду Одеської області від 19 вересня 2023 року,

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ЮГ» до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, ОСОБА_1 , Фермерського господарства «Магденко», Подільської районної ради Одеської області про відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ,

в с т а н о в и в:

Короткий зміст позовних вимог

У квітні 2023 року ТОВ «Іскра-Юг» звернулось до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, ОСОБА_1 , Фермерського господарства «Магденко», Подільської районної ради Одеської області про відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав в обґрунтування якого зазначило, що ТОВ «Іскра-Юг» орендує земельні ділянки у третіх осіб.

03 грудня 2019 року відділом в Ананьївському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області безпідставно, всупереч встановленій законом процедурі внесено зміни до відомостей Державного земельного кадастру, а саме за процедурою виправлення помилки державним кадастровим реєстратором ОСОБА_9 самоправно змінено координати поворотних точок меж земельних ділянок (кадастровий номер 5120283900:01:001:0059,кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044). Позивач вважає, що такими діями державний реєстратор порушила вимоги Закону України «Про Державний земельний кадастр».

Зазначає, що треті особи до реєстратора з заявами про виправлення помилок не звертались, вказані заяви суперечать встановленій формі та не містять усіх відомостей про заявника, до вказаних заяв не додано документів на підтвердження наявності у заявників прав на відповідні земельні ділянки. Документів, які є підставою для виправлення помилок, зокрема: документації з землеустрою, оцінки земель, підтвердження оплати, оцінка земель, державному реєстратору надано не було.

За результатом внесення виправлень державним реєстратором не оформлено протокол виправлення помилок, ні власники земельних ділянок, ні користувач про внесені виправлення повідомлені не були.

Внаслідок таких дій, кадастрові номері вказаних земельних ділянок на публічній кадастровій карті перенесені на земельні масиви, що належать до не витребуваних земельних часток (паїв) та земель комунальної власності, відносно яких технічна документація не розроблялась, і які не реєструвались в Державному земельному кадастрі, а також правовстановлюючі документи власників земельних ділянок не відповідають існуючим характеристикам земельних ділянок в натурі на місцевості, що унеможливлює їх використання ТОВ «Іскра-Юг» на підставі цивільно-правових договорів.

03.12.2019 року державним кадастровим реєстратором на місці зміни поворотних точок земельних ділянок сформовано та зареєстровано земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 площею 24.99 га і в подальшому зареєстровано право користування вказаною земельною ділянкою за ОСОБА_1 на підставі Державного акту на право користування землею серії Б № 033844 від 17.03.1993 року, хоча зазначений акт не відповідав вимогам чинного законодавства, тому не посвідчує факт виникнення права на землю. Спірна земельна ділянка кадастровий номер 5120293900:01:001:0296 не вважається сформованою і не могла бути зареєстрована на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), оскільки відсутній юридичний факт виникнення права власності чи права користування вказаною земельною ділянкою, а саме: відсутнє рішення уповноваженого органу державної влади або органу місцевого самоврядування про її надання.

29.01.2020 року щодо вказаної земельної ділянки зареєстровано право оренди за ФГ «Магденко». 02.02.2021 року право власності на вказану земельну ділянку зареєстровано за Ананьївською міською радою.

Позивач просив суд визнати незаконними та зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області скасувати внесені 03 грудня 2019 року зміни до відомостей Державного земельного кадастру (виправлення відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки) щодо земельних ділянок кадастровий номер 5120283900:01:001:0059,кадастровий номер5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044.

Визнати незаконною державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 та зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, місце розташування: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада (за межами населеного пункту).

Припинити усі речові права на земельну ділянку, кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, місце розташування: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада (за межами населеного пункту), а саме: право власності Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області (номер запису про право власності 40439497, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:5696190 від 08.02.2021 року), право оренди земельної ділянки (номер запису про інше речове право 35391676, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:51033905 від 07.02.2020), право постійного користування земельною ділянкою (номер запису про інше речове право 34722682, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер:50304770 від 18.12.2019.

Скасувати Державний акт на право користування землею серії Б № 033844 зареєстрований в Книзі реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право користування земельною ділянкою, договорів оренди землі станом на 31.12.2012 року за № 15 від 08.02.1993 року. Та вирішити питання розподілу судових витрат.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції

Любашівський районний суд Одеської області рішенням від 19 вересня 2023 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ЮГ» до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, ОСОБА_1 , Фермерського господарства «Магденко», Подільської районної ради Одеської області про відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав задовольнив частково.

Визнав незаконними та зобов`язав Головне управління Держгеокадастру в Одеській області скасувати внесені 03 грудня 2019 року зміни до відомостей Державного земельного кадастру (виправлення відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки) щодо земельних ділянок кадастровий номер 5120283900:01:001:0059,кадастровий номер5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044.

Визнав незаконною державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 та зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, місце розташування: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада (за межами населеного пункту).

Припинив усі речові права на земельну ділянку, кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, місце розташування: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада (за межами населеного пункту), а саме: право власності Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області (номер запису про право власності 40439497, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:5696190 від 08.02.2021), право оренди земельної ділянки фермерського господарства «Магденко» (номер запису про інше речове право 35391676, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:51033905 від 07.02.2020), право постійного користування земельною ділянкою ОСОБА_1 (номер запису про інше речове право 34722682, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 50304770 від 18.12.2019 року.

Скасував Державний акт на право користування землею серії Б № 033844 зареєстрований в Книзі реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі станом на 31.12.2012 року за № 15 від 08.02.1993 року.

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Юг» до Подільської районної ради Одеської областівідмовив.

Суд першої інстанції обґрунтував рішення тим, що державним кадастровим реєстратор Тірон Н.П. без достатніх правових підстав та із суттєвими порушеннями діючого законодавства (не встановлено невідповідності інформації в документації, у яку спочатку необхідно було внести зміни) внесено виправлення в координати поворотних точок меж п`яти зазначених земельних ділянок, а тому вимоги позивача в частині визнання вказаних дій незаконними та зобов`язання скасування внесених змін від 03 грудня 2019 року щодо внесення виправлень в координати поворотних точок меж п`яти зазначених земельних ділянок кадастровий номер 5120283900:01:001:0059, кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044 вважав обґрунтованими.

Суд першої інстанції встановив, що земельна ділянка, про реєстрацію якої подав заяву ОСОБА_1 без будь-яких документів із землеустрою, накладається на п`ять інших земельних ділянок, державний кадастровий реєстратор не відмовила йому у реєстрації, а самовільно та протиправно, змінила координати меж п`яти ділянок та провела реєстрацію земельної ділянки площею 24.99 га, присвоївши їй кадастровий номер 5120283900:01:001:0296. Тому, вимогу про визнання незаконною реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 та зобов`язання відповідача скасувати її державну реєстрацію вважав обґрунтованою.

Державний акт на право користування земельною ділянкою площею 24.99 га серії Б № 033844 виданий Радою народних депутатів Ананьївського району ОСОБА_1 не відповідає вищевказаними вимогам законодавства. У вказаному Державному акті не зазначено на підставі якого рішення він виданий, не вказано дату його видачу. Крім того, вказаний акт підписаний не правомочними особами, а саме Головою виконавчого комітету Ананьївського виконавчого комітету Ананьївської районної Ради народний депутатів та головним інженером-землевпорядником, а не головою Ананьївської районної ради народних депутатів, тому вимога про його скасування та припинення права постійного користування земельною ділянкою підлягає задоволенню.

Вимогу позивача про припинення права оренди земельної ділянки фермерського господарства «Магденко» суд першої інстанції вважав похідною, тому дійшов висновку, що право постійного користування земельною ділянкою підлягає припиненню.

Позовні вимоги позивача по справі не стосуються діяльності Подільської районної ради Одеської області, а тому в задоволенні вимог до Подільської районної ради Одеської області суд першої інстанції відмовив.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , просить рішення Любашівського районного суду Одеської області від 19 вересня 2023 року скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на неповне з`ясування обставин справи, що мають значення для справи, порушення судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

(1) Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , не погоджується з висновками суду першої інстанції, та зазначає, що у законний спосіб отримав та зареєстрував спірну земельну ділянку. Під час розгляду справи ОСОБА_1 звертався з запитами для отримання копії рішення, яке стало підставою для видання Державного акта, надані відповіді щодо незнайдення рішення не свідчать про його відсутність. Вважає, що не зазначенні у Державному акті відомостей щодо рішення на підставі якого він виданий, дату видачі та його підписання не уповноваженими особами не свідчить про недійсність такого акту та порушення процедури його видачі. ОСОБА_1 не несе відповідальності за якість рішення органу яким видано відповідний акт.

Також вважає, що позов пред`явлено до неналежних відповідачів, якими мають біти власники відповідних земельних ділянок за заявами яких внесено відомості.

(2) Позиція інших учасників справи

Ухвалою Одеськогоапеляційного судувід 30.10.2023року роз`яснювалосьТовариству з обмеженою відповідальністю «ІСКРА-ЮГ», Головному управлінню Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївській міській раді Подільського району Одеської області, Фермерському господарству«Магденко»,Подільській районнійраді Одеськоїобласті право подання до апеляційного суду відзиву на апеляційну скаргу, а ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 право подати до Одеського апеляційного суду пояснення у письмовій формі.

Копію ухвали про відкриття провадження та копію апеляційної скарги Головне управління Держгеокадастру в Одеській області отримало 20.10.2023 року та 12.10.2023 року в особистому кабінеті Електронного суду, що підтверджується довідками.

Копію ухвалипро відкриттяпровадження такопію апеляційноїскарги Фермерське господарство«Магденко», Ананьївська міська рада, Подільська районнарада отримали 08.11.2023 року та 09.11.2023 року, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Копію ухвали про відкриття провадження та копію апеляційної скарги ТОВ «Іскра-Юг» отримало 20.10.2023 року та 12.10.2023 року в особистому кабінеті Електронного суду, що підтверджується довідками.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ «Іскра-Юг» просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, посилаючись на те, що заява № ЗВ-5112413962019 від 03.12.2019 року заявником у якій вказана ОСОБА_10 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 . Власником земельної ділянки з 29.07.2014 є ОСОБА_7 . Заява № ЗВ-5112413792019 від 03.12.2019 заявником якої є ОСОБА_6 , при цьому не вказано паспортні дані заявника та його місце проживання. Заява № ЗВ-5112413592019 від 03.12.2019 заявником якої є ОСОБА_11 , померла ІНФОРМАЦІЯ_2 . Власником земельної ділянки з 23.08.2016 є ОСОБА_2 . У заяві № ЗВ-5112414092019 від 03.12.2019 заявником вказано ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 . Співвласниками вказаної земельної ділянки є ОСОБА_3 та ОСОБА_4 з серпня 2018 року. Заява № ЗВ-5112413962019 від 03.12.2019 всупереч пунктам 68-87 Порядку прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником вказано ОСОБА_5 , при цьому не вказано податковий номер та паспортні дані заявника.

Зауважує, що на момент державної реєстрації спірної земельної ділянки 03.12.2019 вона більшою своєю частиною накладалась на земельні ділянки, що належать на праві власності третім особам і перебувають в законній оренді відповідача. Рішення про видачу ОСОБА_1 у постійне користування земельної ділянки, площею 24,99 га в цих протоколах не знайдено згідно архівних даних.

Вважає відповідачів у цій справі належними.

Від ОСОБА_2 надійшли письмові пояснення, в яких третя особа просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити, оскаржуване рішення залишити без змін, посилаючись на правильність висновків суд першої інстанції щодо відсутності підстав для внесення виправлень в координати поворотних точок. Вважає, що відповідачами не можуть треті особи, оскільки їх діями права позивача не порушені.

Представник позивача приймав участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, апеляційну скаргу просив залишити без задоволення.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, повістку отримав 22.12.2023 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

В судовому засіданні представник ОСОБА_1 ОСОБА_8 апеляційну скаргу підтримав та просив задовольнити.

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, Ананьївська міська рада Подільського району Одеської області повістки отримали 06.12.2023 року, 08.12.2023 року відповідно в особистих кабінетах Електронного суду.

Фермерське господарство «Магденко», Подільська районна рада Одеської області повістки отримали 13.12.2023 та 14.12.2023 року, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

ОСОБА_2 у судовому засіданні просив апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Інші терті особи в судове засідання не з`явились, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином: ОСОБА_6 , ОСОБА_5 ОСОБА_7 , повістки отримали, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення; ОСОБА_3 , ОСОБА_4 повідомленні у відповідності до п. 3 ч. 8 ст. 128 ЦПК України.

ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність й обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду приходить до наступного.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції вмежах доводівта вимогапеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Згідно ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Рішення Любашівського районного суду Одеської області від 19 вересня 2023 року у частині задоволених позовних вимог про припинення усіх речових прав на земельну ділянку, кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, місце розташування: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада (за межами населеного пункту), а саме: право власності Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області (номер запису про право власності 40439497, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 5696190 від 08.02.2021 року), право оренди земельної ділянки фермерського господарства «Магденко» (номер запису про інше речове право 35391676, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 51033905 від 07.02.2020 року) не є предметом перегляду, оскільки, в цій частині оскаржуване рішення стосується прав Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області та Фермерського господарства «Магденко», проте в матеріалах справи відсутні докази надання останніми процесуальних повноважень на захист їх інтересів у суді ОСОБА_1 , відсутність відповідних повноважень підтверджено представником останнього у судовому засіданні. Ананьївська міська рада Подільського району Одеської області та Фермерське господарство «Магденко» самостійно рішення суду не оскаржують.

Під час розгляду справи представник скаржника зазначив, що рішення суду в частині відмови у задоволенні позовних вимог до Подільської районної ради Одеської області не оскаржується, апеляційна скарга також не містить доводів незаконності рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог до Подільської районної ради Одеської області, тому рішення суду в цій частині не є предметом перегляду судом апеляційної інстанції згідно положень ч. 1 ст. 367 ЦПК України та п. 15 постанови Пленуму Верховного Суду України „Про судову практику розгляду цивільних справ в апеляційному порядку № 12 від 24 жовтня 2008 року.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що державним реєстратор Тірон Н.П. без достатніх правових підстав та із суттєвими порушеннями діючого законодавства внесено виправлення в координати поворотних точок меж п`яти зазначених земельних ділянок, а тому вимоги позивача в частині визнання вказаних дій незаконними та зобов`язання скасування внесених змін від 03 грудня 2019 року щодо внесення виправлень в координати поворотних точок меж п`яти зазначених земельних ділянок кадастровий номер 5120283900:01:001:0059, кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044 вважав обґрунтованими.

Суд першої інстанції встановив, що земельна ділянка, про реєстрацію якої подав заяву ОСОБА_1 без будь-яких документів із землеустрою, накладається на п`ять інших земельних ділянок, державний кадастровий реєстратор не відмовила йому у реєстрації, а самовільно та протиправно, змінила координати меж п`яти ділянок та провела реєстрацію земельної ділянки площею 24.99 га, присвоївши їй кадастровий номер 5120283900:01:001:0296. Тому, вимогу про визнання незаконною реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 та зобов`язання відповідача скасувати її державну реєстрацію вважав обґрунтованою.

Державний акт на право користування земельною ділянкою площею 24,99 га серії Б № 033844, виданий Радою народних депутатів Ананьївського району ОСОБА_1 не відповідає вимогам законодавства, тому вимога про його скасування та припинення права постійного користування земельною ділянкою підлягає задоволенню.

Проаналізувавши встановлені судом першої інстанції обставини у справі, апеляційний суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_6 належить на праві приватної власності земельна ділянка № НОМЕР_1 в масиві № НОМЕР_2 кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, площею 5,61 (за межами населеного пункту) Новоолександрівської сільської ради Анаьївського району Одеської області, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 180548 га, виданим на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом серії ВКО № 865977 від 01 липня 2008 року.

ОСОБА_5 належить на праві приватної власності земельна ділянка кадастровий номер 5120283900:01:001:0059, площею 5,09 га, розташована на території Новоолександрівської сільської ради Анаьївського району Одеської області, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯА № 154752, виданим на підставі розпорядження райдержадміністартиції Ананьївського району Одеської області від 07.09.2004 року № 299.

ОСОБА_3 та ОСОБА_4 по належить на праві приватної власності земельна ділянка, площею 4.9561 га, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, що розташована за адресою: Одеська область, Ананьївський район, Новоолександрівська сільська рада, що підтверджується свідоцтвами про право на спадщину за законом серії ННК 368633 від 29.08.2018 року, серії ННК № 368622 від 17.08.2018 року, посвідчених державним нотаріусом Шостої одеської державної нотаріальної контори Дацковою Ф.А.

Зазначена земельна ділянка належала спадкодавцю ОСОБА_3 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 127773, виданого Відділом Держкомзему у Ананьївському районі Одеської області 30 грудня 2010 року, на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом, серії ВКК № 477117 від 08 травня 2008 року, посвідченого державним нотаріусом Ананьївської районної державної нотаріальної контори Одеської області Мороз Н.О.

ОСОБА_7 належить на праві приватної власності земельна ділянка, площею 4,96 га, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044, що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за законом серії НАВ № 144664 від 29 липня 2014 року.

Згідно зазначеного свідоцтва спадщина, на яку видано це свідоцтво, після смерті ОСОБА_10 складається з земельної ділянки, площею 4,96 гектара в межах згідно з планом; що розташована на території Новоолександрівської сільської ради Ананьївського району Одеської області, масив № НОМЕР_2 , ділянка НОМЕР_3 (за межами населеного пункту), та складається з сільськогосподарських угідь (ріллі) площе 4,9564 гектара, яку передано для ведення сільськогосподарського виробництва на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯА № 154751, виданого Ананьївською районною державною адміністрацією Одеської області 18 березня 2005 року та зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 167, кадастровий номер. 5120283900:01:001:0044.

ОСОБА_11 належала на праві приватної власності земельна ділянка кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, площею 5.03 га, розташована Новоолександрівської сільської ради Ананьівського району Одеської області, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯА № 154754, виданим на підставі розпорядження райдержадміністартиції Ананьївського району Одеської області від 07.09.2004 року № 299.

ІНФОРМАЦІЯ_2 померла ОСОБА_11 , що підтверджується свідоцтвом про смерть серії і- НОМЕР_4 , виданого Новоолександрівської сільської ради Антантівського району Одеської області 29.01.2007 року.

За ОСОБА_2 зареєстровано право власності на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, площею 5.03 га, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 66977173 від 31.08.2016 року. Піставою виникнення права власності є свідоцтво про право на спадщину № 2215, виданого Антантівської районною державною нотаріальною конторою Одеської області від 05.10.2011 року.

Вищевказані земельні ділянки передані громадянам в приватну власність при розпаюванні земель колишнього колективного сільськогосподарського підприємства «Іскра», що підтверджується технічною документацією із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) в натурі власникам земельних часток (паїв) із земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Іскра» ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та інші на території Новоолександрівської сільської ради Ананьївського району Одеської області, зокрема актами про передачу та прийом земельної частки (паю) в натурі від 14.09.2004 року та відповідно визначено координати та межі земельних ділянок згідно схеми поділу, що підтверджується каталогами координат кутів зовнішніх меж земельних ділянок.

Згідно актів про передачу та прийом земельної частки (паю) в натурі від 14.09.2004 року у відповідності з розпорядженням Ананьївської районної державної адміністрації від 07.09.2004 року № 299 «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на землю» передано ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 із земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Іскра» земельні ділянки.

Зазначені обставини свідчать про те, що земельні ділянки: кадастровий номер 5120283900:01:001:0059, кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044 передавались власникам у приватну власність із земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Іскра».

Земельні ділянки:кадастровий номер5120283900:01:001:0060на підставі договору оренди землі № 160807 від 16 серпня 2016 року передана ОСОБА_6 ; кадастровий номер 5120283900:01:001:0059 на підставі договору оренди землі № 160806 від 16 серпня 2016 року передана ОСОБА_5 ; кадастровий номер 5120283900:01:001:0043 на підставі договору оренди землі № 160805 від 16 серпня 2016 року та додаткової угоди № 031201 від 03.12.2018 року передана ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ; кадастровий номер 5120283900:01:001:0044, на підставі договору оренди землі № 198 від 02 вересня 2014 року передано ОСОБА_7 ; кадастровий номер 5120283900:01:001:0061 на підставі на підставі договору оренди землі № 160808 від 16 серпня 2016 року передана ОСОБА_2 в оренду ТОВ «Іскра-Юг» строком на 10 років.

03 грудня 2019 року державний кадастровий реєстратор прийняв від громадян ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_11 заяви про внесення виправлення відомостей до Державного земельного кадастру, а саме для виправлення помилок у координатах поворотних точок меж їх земельних ділянок та провів виправлення координат поворотних точок земельних ділянок.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про незаконність внесення 03.12.2019 року змін до відомостей Державного земельного кадастру (виправлення відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки), з огляду на те, що заява № ЗВ-5112413962019 від 03.12.2019 року всупереч пунктам 68-87 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі- Порядок) прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником у вказаній заяві вказана ОСОБА_10 яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 . В заяві не вказано податковий номер та паспортні дані заявника.

Заява № ЗВ-5112413792019 від 03.12.2019 всупереч пунктам 68-87 Порядку прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником вказано ОСОБА_6 , при цьому не вказано паспортні дані заявника та його місце проживання.

Заява № ЗВ-5112413592019 від 03.12.2019 всупереч пунктам 68-87 Порядку прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником вказано ОСОБА_11 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Заява № ЗВ-5112414092019 від 03.12.2019 всупереч пунктам 68-87 Порядку прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником вказано ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Заява № ЗВ-5112413962019 від 03.12.2019 всупереч пунктам 68-87 Порядку прийнята державним кадастровим реєстратором без встановлення особи заявника та наявності у нього відповідних повноважень. Заявником вказано ОСОБА_5 , при цьому не вказано податковий номер та паспортні дані заявника.

Ні погодженої документації із землеустрою, оцінки земель з виправленими відомостями, яка є підставою для виправлення відповідних помилок у Державному земельному кадастрі, ні документів щодо внесення плати для внесення до Державного земельного кадастру виправлених відомостей до вищевказаних заяв не додано. Крім цього, в порушення пункту 144 Порядку державним кадастровим реєстратором по жодній із заяв не оформлено протокол виправлення помилки та не повідомлено власників чи користувачів про внесені виправлення.

03.12.2019 року державний кадастровий реєстратор ОСОБА_9 прийняла заяву про державну реєстрацію земельної ділянки площею 24.99 га від ОСОБА_1 та зареєструвала вказану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, присвоївши кадастровий номер 5120283900:01:001:0296.

16.12.2019 року державним реєстратором Любашівської районної державної адміністрації Одеської області Стратієвським В.С. проведено реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 24.99 га кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 за ОСОБА_1 підставою внесення запису вказано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії Б № 033844 виданого Радою народних депутатів Ананьївського району 17.03.1993 року.

29.01.2020 року державним реєстратором Любашівської районної державної адміністрації Одеської області Стратієвським В.С. проведено реєстрацію права оренди земельною ділянкою площею 24,99 га кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 фермерського господарства «Магденко» на підставі договору оренди землі від 01 січня 2020 року, укладеного між фермерським господарством «Магденко» та ОСОБА_1 .

Згідно висновку експерта № 11/23 від 18 квітня 2023 року земельні ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0059, кадастровий номер 5120283900:01:001:0060, кадастровий номер 5120283900:01:001:0061, кадастровий номер 5120283900:01:001:0043, кадастровий номер 5120283900:01:001:0044 (згідно з координатами поворотних точок меж земельних ділянок, які вказані в поземельних книгах з моменту формування земельних ділянок до моменту зміни цих координат 03.12.2019 року) більшою частиною своєї площі накладаються на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:02296.

Площі накладань становлять:

-Накладання земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0059 на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 становить 5.0202 га;

-Накладання земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0060 на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 становить 5.5692 га;

-Накладання земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0061 на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 становить 4.1314 га;

-Накладання земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0043 на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 становить 4.9337 га;

-Накладання земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0044 на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 становить 4.5943 га.

Під час перегляду справи у апеляційного суду відсутні підстави вважати висновки суду першої інстанції про порушення державним реєстратор Тірон Н.П. Порядку ведення Державного земельного кадастру, щодо внесення виправлень в документацію із землеустрою необґрунтованими.

Доводи апеляційної скарги про помилковість висновку щодо необхідності відмови державного реєстратора в реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5120283900:01:001:0296 на тій підставі, що вона накладається на п`ять інших земельних ділянок, не відповідає обставинам справи не заслуговують на увагу, оскільки спростовуються доказами наявними в матеріалах справи, судом першої інстанції встановлено фактичні обставини справи, враховано доводи сторін, надано належну оцінку поданим сторонами доказам. Скаржником під час апеляційного розгляду останнього не спростовано.

Посилання в апеляційній скарзі на необґрунтоване скасування державного акту на право користування землею серії Б № 033844 колегія відхиляє з огляду на наступне.

Як вже зазначалось підставою для реєстрації за ОСОБА_1 права користування земельною ділянкою кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 був державний акт на право користування земельною ділянкою площею 24,99 га серії Б № 033844.

Колегія суддів звертає увагу на те, що до набрання чинності ЗК України земельні правовідносини послідовно регулювалися Земельним кодексом УРСР від 08.07.1970 (чинного до 14.03.1991), який передбачав тимчасове (короткострокове - до трьох років, довгострокове - від трьох до десяти років) і безстрокове (постійне) користування, та ЗК України (в редакції, чинній з 15.03.1991), який розмежовував тимчасове і постійне користування землею.

При цьому безстроковим (постійним) визнавалося землекористування без заздалегідь встановленого строку.

Надання земельних ділянок у користування здійснювалося в порядку відведення, яке провадилось на підставі постанови Ради Міністрів УРСР або рішення виконавчих комітетів обласної, районної, міської, селищної і сільської Рад народних депутатів в порядку, встановлюваному законодавством Союзу РСР і Української РСР (стаття 16 Земельного кодексу УРСР від 08.07.1970 (чинного до 14.03.1991)).

За змістом частин 1, 2, 3, 4 статті 7 ЗК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) користування землею може бути постійним або тимчасовим. Постійним визнається землекористування без заздалегідь установленого строку. Тимчасове користування землею може бути короткостроковим - до трьох років і довгостроковим - від трьох до десяти років. У разі виробничої необхідності ці строки може бути продовжено на період, що не перевищує відповідно одного строку короткострокового або довгострокового тимчасового користування. У постійне користування земля надається Радами народних депутатів із земель, що перебувають у державній власності, зокрема, громадянам України для ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства.

Пунктом 1 статті 10 ЗК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що до відання міських Рад народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин на їх території належить передача земельних діляноку власність, надання їху користування, в тому числі на умовах оренди, у порядку, встановленому статтями 17 і 19 цього Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 19 ЗК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) сільські, селищні Ради народних депутатів надають земельні ділянки у користування для всіх потреб із земель сіл, селищ, а також за їх межами для будівництва шкіл, лікарень, підприємств торгівлі та інших об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням населення (сфера послуг), сільськогосподарського використання, ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства, індивідуального житлового, дачного і гаражного будівництва, індивідуального і колективного садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, традиційних народних промислів.

Однак, земельна ділянка площею 24,99 га належала до земель колективної власності колишнього КСП «Іскра».

Положеннями ст. 23 ЗК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено право володіння або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, районними, міськими Радами народних депутатів.

13.03.1992 Верховна Рада України прийняла Постанову № 2201-XII "Про форми державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею", в якій було закріплено, зокрема, форму державного акта на право постійного користування землею та доручено Кабінету Міністрів України організувати виготовлення в необхідній кількості бланків зазначених державних актів та забезпечення ними місцевих Рад народних депутатів.Проект відведення земельної ділянки погоджується звласником землі або землекористувачем та подається до сільської, селищної, міської Ради народних депутатів, яка розглядає його у місячний строк і в межах своєї компетенції приймає рішення про надання земель.

Відповідно до закріпленої форми державний акт на право користування землею мав містити такі відомості: назву землекористувача та його місцезнаходження, назву Ради народних депутатів, що видає акт; кількість гектарів землі в межах згідно з планом землекористування; мету, призначення, з якими землю надано у постійне користування; відповідно до якого рішення Ради народних депутатів видано акт; зазначення про те, що акт складено у двох примірниках, з яких перший видано землекористувачу, другий зберігається у Раді народних депутатів;номер реєстраційного запису в книзі записів державних актів на право постійного користування землею; печатка; підпис та прізвище голови ради народних депутатів; дата видачі; план зовнішніх меж користування, підписаний інженером-землевпорядником.

Згідно зпунктами 1.2,2.4,2.5,3.4,4 Інструкції № 28 державні акти, які посвідчують право власності на землю або право постійного користування землею, яка перебуває у державній власності, видаються на підставі рішень Верховної Ради України, Верховної Ради Республіки Крим, місцевих Рад народних депутатів. При заповненні бланків державних актів на право власності на землю, постійного користування землею і договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) всі записи мають бути зроблені чітко і акуратно, помарки і виправлення не допускаються. Державні акти на право колективної власності на землю, право приватної власності на землю, право постійного користування землею складаються у двох примірниках, підписуються головою відповідної місцевої Ради народних депутатів і скріплюються гербовою печаткою. Сторінку державного акта із зображенням плану земельної ділянки підписує інженер-землевпорядник. Книги записів (реєстрації) державних актів і договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) ведуться виконавчими органами відповідних сільських, селищних, міських Рад народних депутатів (міст обласного підпорядкування), відділами земельних ресурсів районних державних адміністрацій, управліннями земельних ресурсів Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій. Ці книги шнуруються, засвідчуються підписами голови відповідної Ради народних депутатів, інженером-землевпорядником місцевої Ради, скріплюються гербовою печаткою Ради. Власники землі і землекористувачі зберігають видані їм державні акти і договори на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) як документи постійного зберігання. Другі примірники державних актів і договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), а також книги їх реєстрації зберігаються у вогнетривких шафах у тих органах, що здійснювали їх видачу і реєстрацію. У випадках припинення права власності або права користування на земельну ділянку документи, що посвідчують це право, повертаються до органу, котрий їх видав.

Колегія суддів зазначає, що державний акт на право користування земельною ділянкою площею 24,99 га серії Б № 033844, наданий ОСОБА_1 видано Новоолександрівською сільською Радою народних депутатів Ананьївського району Одеської області у 1993 році. Згідно зі вказаним актом землекористувачу надано в безстрокове користування 24,99 га землі для організації фермерського господарства. Акт складено у двох примірниках, з яких перший видано землекористувачу, другий зберігається у виконавчому комітеті районної (міської) Ради народних депутатів Ради депутатів традящихся. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право користування землею за № 15, скріплено гербовою печаткою Ананьївської районної Ради народних депутатів Одеської області, підписано головою виконавчого комітету Ананьївської районної Ради народних депутатів Одеської області Усенко В.А. та головним інженером-землевпорядником ОСОБА_15 .

В супереч положенням Постанови № 2201-XII державний акт на право користування земельною ділянкою серії Б № 033844 не відповідає встановленій формі, оскільки не містить відомостей про рішення Ради народних депутатів відповідно до якого видано акт, також не вказано число та місяць його видачі.

Крім того, вказаний Державний акт на право користування землею підписаний головою виконавчого комітету Ананьївського виконавчого комітету Ананьївської районної Ради народний депутатів та головним інженером-землевпорядником, а не головою Ананьївської районної ради народних депутатів.

За даними архівного відділу районної державної адміністрації у документах архівного фонду № 1 «Ананьївська районна рада» (м. Ананьїв) та у документах архівного фонду № 14 «Новоолександрівська сільська рада» (м. Ананьїв) відомостей про надання ОСОБА_1 у користування земельної ділянки загальною площею 24,99 га не знайдено, що підтверджується листом Подільської районної адміністрації № 01-28/1/4471 від 13.09.2023 року.

У документах архівного фонду № 1 «Ананьївська районна рада» (м. Ананьїв) у справах протоколи засідань сесій районної ради за 1991-1993 роки, відомостей щодо надання ОСОБА_1 у користування земельної ділянки загальною площею 24,99 га не знайдено, що підтверджується архівною довідкою № 08-06-02/166 від 12.09.2023 року.

В Книзі реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право користування земельною ділянкою, договорів оренди землі станом на 31.12.2012 року вказаний акт зареєстровано за іншою особою ОСОБА_16 .

Згідно зі статтею 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Так, пунктом 8 частини 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 01.01.2013.

Згідно пункту 91 постанови Великої Палати Верховного Суду від 15.09.2020 у справі № 469/1044/17 підставою набуття земельної ділянки у власність (користування) із земель державної чи комунальної власностієвідповідне рішенняоргану державної влади чиоргану місцевого самоврядування, а не державний акт на право власності (користування) на земельну ділянку. Такий акт лише посвідчував відповідне право та не мав самостійного юридичного значення.

Згідно з частинами першою-третьою статті 12, частинами першою п`ятою, шостою статті 81 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

ОСОБА_1 як під час розгляду справи судом першої інстанції, так і під час апеляційного перегляду, всупереч положенням 81 ЦПК України не надано доказів наявності рішення, яке стало підставою для видачі державного акта на право користування земельною ділянкою серії Б № 033844, так і доказів користування земельною ділянкою, тому колегія суддів вважає що вимоги про скасування державного акта на право користування землею серії Б № 033844 та скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 5120283900:01:001:0296 обґрунтованими.

Водночас, колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги про пред`явлення позову до неналежних відповідачів, з огляду на таке.

Сторонами в цивільному процесі є позивач і відповідач. Позивачем і відповідачем можуть бути фізичні і юридичні особи, а також держава (стаття 48 ЦПК України).

Згідно статті 51 ЦПК України належним відповідачем є особа, яка має відповідати за позовом.

Відповідач - це особа, яка, на думку позивача, або відповідного правоуповноваженого суб`єкта, порушила, не визнала чи оспорила суб`єктивні права, свободи чи інтереси позивача. Відповідач притягається до справи у зв`язку з позовною вимогою, яка пред`являється до нього.

Визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи, а не на стадії відкриття провадження.

Зміст і характер відносин між учасниками справи з урахуванням установлених обставин справи, позиція ОСОБА_2 висловлена під час апеляційного перегляду щодо відмови у задоволенні апеляційної скарги, у сукупності свідчать про те, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 є третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, останні не порушили і не оспорили право позивача, разом з тим, відповідачем є особа, яка порушила право позивача, за якою зареєстровано речове право на земельну ділянку кадастровий номер 5120283900:01:001:0296, тобто ОСОБА_1 , право якого на земельну ділянку оспорюється позивачем та щодо якої здійснено запис у Державному земельному кадастрі. Тому доводи апеляційної скарги в цій частині не заслуговують на увагу.

Щодо суті апеляційної скарги

Відповідно до ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судоверішеннябез змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судоверішенняз додержанням вимог матеріального та процесуального права.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, щорішення Любашівського районного суду Одеської області від 19 вересня 2023 року в оскаржуваній частині ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому відповідно до ст. 375 ЦПК України апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, арішеннясуду першої інстанції без змін.

Щодо судових витрат

Ураховуючи, що рішення суду підлягає залишенню без змін, судові витрати у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції покладаються на скаржника.

Керуючись ст. 367, п. 1 ч. 1 ст. 374, 375, ст. 384 ЦПК України, Одеський апеляційний суд у складі колегії суддів,

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 , від імені якого діє представник ОСОБА_8 , залишити без задоволення.

Рішення Любашівського районного суду Одеської області від 19 вересня 2023 року в оскаржуваній частині залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено 02 лютого 2024 року.

Головуючий В.А. Коновалова

Судді О.Ю. Карташов

Н.В. Стахова

СудОдеський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116731243
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —491/398/23

Постанова від 29.01.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Постанова від 29.01.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 17.01.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 31.10.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 20.10.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 13.10.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Рішення від 19.09.2023

Цивільне

Любашівський районний суд Одеської області

Вужиловський О. В.

Рішення від 19.09.2023

Цивільне

Любашівський районний суд Одеської області

Вужиловський О. В.

Ухвала від 11.09.2023

Цивільне

Любашівський районний суд Одеської області

Вужиловський О. В.

Ухвала від 04.08.2023

Цивільне

Любашівський районний суд Одеської області

Вужиловський О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні