Ухвала
від 01.02.2024 по справі 320/15499/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

01 лютого 2024 року м. Київ № 320/15499/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації директора Світлого Р.В. , Київського пансіонату ветеранів праці директора Малєєва О.А. про визнання протиправними дій,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації директор Світлого Р.В. про визнання протиправними дій.

Позовні вимоги мають наступний зміст:

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту соціальної політики Київської міської державної адміністрації № 04/2022 від 27.05.2022 про виселення ветерана праці, інваліда 2 групи ОСОБА_1 з КПВП та переселення його до Ново-Білецького ПНІЧ;

- зобов`язати Департамент соціальної політики Київської міської державної адміністрації, на підставі п. 21, 23 Постанови КМУ № 772 від 02.09.2020, по заяві ОСОБА_1 , видати путівку про переведення його із КПВП на поселення до Київського геріатричного пансіонату;

- стягнути з відповідачів на користь ОСОБА_1 моральну шкоду у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з кожного.

Позивач зазначає, що оскаржуване рішення було прийнято на основі рішення Подільського районного суду м. Києва в справі № 758/2814/22 від 27.05.2023 року, яким його визнано психічно хворим. Згодом вищевказане рішення було скасовано постановою Київського апеляційного суду від 05.10.2022 року, проте його продовжують безпідставно утримувати в психо-неврологічного інтернату.

Відповідно до ч. ч. 4, 5 ст. 300 ЦПК України скасування рішення суду про визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи, яка була визнана недієздатною, в разі її видужання або значного поліпшення її психічного стану здійснюється за рішенням суду на підставі відповідного висновку судово-психіатричної експертизи за заявою опікуна, членів сім`ї, органу опіки та піклування або самої особи, визнаної недієздатною.

Рішення суду після набрання ним законної сили надсилається судом органу опіки та піклування, органам ведення Державного реєстру виборців за місцем проживання фізичної особи.

Таким чином, з моменту скасування рішення Подільського районного суду м. Києва в справі № 758/2814/22 від 27.05.2023 року постановою Київського апеляційного суду від 05.10.2022 року, утримання позивача в психо-неврологічному інтернаті є не законним і має місце не виконання рішення Київського апеляційного суду від 05.10.2022.

Відповідно до ст. 446 ЦПК процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у цивільних справах, вирішуються судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, якщо інше не визначено цим розділом.

Процесуальні питання, пов`язані з виконанням рішень інших органів (посадових осіб), вирішуються судом за місцем виконання відповідного рішення.

Тож вимоги позивача пов`язані з невиконанням рішення Київського апеляційного суду від 05.10.2022 в справі № 758/2814/22.

Також суд зазначає, що безпідставне утримання людини проти її волі може мати ознаки кримінального правопорушення, про яке може бути заявлено позивачем.

В той же час з матеріалів справи слідує, що між позивачем та адміністрацією Ново-Білицького психоневрологічного інтернату було укладено договір про надання соціальних послуг з надавачем соціальних послуг - Інтернатом.

Однією з ознак підсудності справ адміністративному суду є юридична нерівність сторін, а з матеріалів справи випливає, що в даному випадку є волевиялення позивача, а не управлінська діяльність з боку відповідачів.

Більш того, відповідно до п. 17 Типового положення "Про психоневрологічний інтернат" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 957 (далі "Положення № 957" влаштування до інтернату здійснюється згідно з путівкою на влаштування до інтернату, виданою особі, її опікуну або піклувальнику чи органу опіки та піклування (у разі коли недієздатній особі або особі, цивільна дієздатність якої обмежена, не призначений опікун чи піклувальник) органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціального захисту населення, структурними підрозділами з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) на підставі, зокрема, письмової заяви особи, яка виявила бажання проживати/перебувати в інтернаті (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена).

Відповідно до Положення № 957 п. 28 відрахування підопічного з інтернату здійснюється у тижневий строк у разі подання письмової заяви підопічного чи письмової заяви опікуна або піклувальника із зобов`язанням здійснення необхідного догляду.

Таким чином, позивач має можливість припинити правовідносини з Інтернатом та відрахуватись з нього.

Позивач в "доповненні до адміністративного позову" не обґрунтовує оскарження дій Київського пансіонату ветеранів праці директора ОСОБА_2 як носія владних повноважень.

Київський пансіонат ветеранів праці є комунальним закладом.

Згідно з ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Пунктом 2 частини 1 вищевказаної статті визначено, що публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Таким чином, для відкриття адміністративної справи спір повинен бути публічно-правовим. Для визначення спору таким, що є публічно-правовим він має відповідати наспуним ознакам:

1) хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції.

2) спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Таким чином, відповідач має бути не лише органом державної влади, але й виконувати публічно-владні управлінські функції.

Відповідно до п. п. 15-17 Типового положення "про будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2020 р. № 772 (далі "Положення № 772")

Приймання до інтернату проводиться згідно з путівкою, виданою особі, її законному представнику чи органу опіки та піклування (якщо опіку над підопічними здійснює орган опіки та піклування) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення відповідно до законодавства.

На підставі путівки, виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення, та пакета документів, який передається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення до інтернату, видається наказ директора інтернату про прийняття підопічного до інтернату, визначаються індивідуальні потреби та складається індивідуальний план надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.

За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг. У ньому зазначаються заходи, які потрібно провести для надання соціальних послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки проведення цих заходів, відповідальні за виконання, дані щодо моніторингу результатів надання соціальних послуг.

На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним чи його законним представником та представником інтернату укладається договір про надання соціальних послуг, у якому зазначаються права та обов`язки кожної із сторін, обсяг соціальних послуг, цілі та строк їх надання.

Згідно п. 28 Положення № 772 відрахування підопічного з інтернату проводиться у тижневий строк за погодженням із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення у зв`язку із поданням письмової заяви підопічного (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена).

Таким чином, відносини з Київським пансіонатом ветеранів праці є договірними та виникають в результаті вільного воєвиявлення сторін, а не в результаті здійснення управлінських функцій з боку відповідача. Також вказані відносини між сторонами можуть бути припинені за ініціативою позивача.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 КАС України Не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо Суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

На виконання ч. 6 ст. 170 КАС України суд роз`яснює, що розгяд даного позову предметом якого є переведення позивача з одного пансіонана в інший у зв`язку з невиконанням рішення суду повинен розглядатись в порядку цивільного судочинства.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243, 248, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Відмовити у відкритті провадження за позовом ОСОБА_1 .

2. Копію ухвали разом з матеріалами заяви надіслати заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.

Суддя Терлецька О.О.

Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116736150
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій

Судовий реєстр по справі —320/15499/23

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Постанова від 01.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні