Ухвала
від 01.02.2024 по справі 463/9321/23
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/9321/23

Провадження №1-кс/463/964/24

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

01 лютого 2024 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчий другого слідчого відділу ТУ ДБР у м. Львові ОСОБА_3 , погоджене прокурором Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,

в с т а н о в и в:

слідчий, як сторона кримінального провадження №62023140120000444від 01.08.2023, за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , з метою вилучення оригіналів первинних бухгалтерських документів, платіжних доручень, що стосуються договору №23/11-1 купівлі продажу від 24.11.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №26/12-2 купівлі продажу від 26.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №12/12-1 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ) та договору №27/12-3 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (рахунок НОМЕР_3 ), а також вилучення інформації про рух коштів по рахунку НОМЕР_4 ДКСУ за період з 01.06.2022 по 31.12.2023, інших документів які стали підставою для проведення розрахунків по вказаному договорі та мають значення для встановлення істини укримінальному провадженні.

Клопотання мотивуєтим,що упровадженнідругого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові перебуває кримінальнепровадження№62023140120000444 від 01.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що військові службові особи військових частин А4150 та А2615 здійснили закупівлю генераторів у ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по завищеній вартості, які фактично ними були придбані у інших суб`єктів господарювання, що ввезли їх на територію України на пільговій основі, чим заподіяли тяжкі наслідки, що полягають у заподіянні матеріальних збитків.

Зокрема, на виконання вищевказаної постанови, наказами командира в/ч НОМЕР_5 від 30.11.2020 №1227-АД та від 23.01.2023 №68-АД (із змінами) визначено організацію виконання вимог Особливостей здійснення оборонних закупівель №1275 відповідно на 2022 та 2023 роки, а також визначено перелік та обсяг закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб у в/ч НОМЕР_5 , які здійснюються без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених вказаними законами.

У зв`язку з цим, з початком впровадження воєнного стану у в/ч НОМЕР_5 закупівлі здійснювались без застосування видів (процедур) закупівель передбачених чинним законодавством.

В окремих договорах, укладених в/ч НОМЕР_5 договірна ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг визначалася не на підставі калькуляції витрат, сформованої постачальником.

З метою придбання за найбільш економічно вигідними цінами, відповідно вимог пункту 4.2 Правил організації фінансового забезпечення №280, у в/ч.А4150 передбачено здійснення проведення попереднього цінового моніторингу на закупівлю товарів, робіт послуг. Моніторинг здійснюється шляхом витребування комерційних пропозицій не менше ніж у трьох постачальників або через розміщення оголошення на електронній платформі ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо проведення закупівель.

Проте, встановлено, що при придбанні в/ч НОМЕР_5 за кошти субвенції територіальних громад генераторів на суму 31379900,00 грн по 3 договорам укладеним із ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (договори від 24.11.2022 №23/11-1, 16.12.2022 №12/12-1 та 26.12.2022 №26/12-2) та із ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (договір від 27.12.2022 №27/12-3) попереднього цінового моніторингу не здійснювалося.

Також отримані дані, що за період з 01.01.2020 по 30.04.2023 на адресу в/ч НОМЕР_5 надходила від фізичних та юридичних осіб благодійна допомога у вигляді матеріальних засобів генераторів великої потужності. Отримані у такий спосіб матеріальні засоби обліковані в службах забезпечення та бухгалтерському обліку в/ч НОМЕР_5 .

За рішеннями начальників служб забезпечення, з дозволу командира військової частини, матеріальні засоби видавалися в підрозділи та особовому складу, закріплювалися за матеріально-відповідальними особами, та використовувалися за прямим призначенням в районах ведення бойових дій та в ППД.

Так, від благодійної організації ІНФОРМАЦІЯ_5 до в/ч НОМЕР_5 були передані дизельні генератори великої потужності 10 к-тів. На суму 11362837,40 грн. (акт прийому від 19.04.2023 №21).

Водночас, на даний час дизельні генератори не використовуються та не введені в штат в/ч НОМЕР_5 та табеля до штату.

Крім того, з`ясовано, що у в/ч НОМЕР_5 питання організації витребування коштів субвенції з місцевих бюджетів за період з 01.01.2020 по 31.12.2022 належним чином не організовано.

Зокрема, у в/ч НОМЕР_5 розпорядчими документами командування не визначення загальний порядок витребування (отримання) субвенцій та відповідальна особа (підрозділ).

У в/ч НОМЕР_5 витребування коштів субвенції здійснюється кожною службою за визначеною номенклатурою майна шляхом направлення листів (запитів) до місцевих органів влади та самоврядування для отримання субвенцій, участі посадових осіб частини у сесіях (виконкомах) органів місцевого самоврядування та державної влади.

Слід відмітити, в окремих листах (запитах) до місцевих органів влади та самоврядування не завжди визначалася сума запиту для отримання субвенції, не вказувалися назви товарно-матеріальних цінностей, послуг та робіт, які необхідні для закупівлі за кошти субвенції, лише зазначалася загальна інформація про потребу військової частини у придбанні для покращення матеріально-технічного забезпечення.

Дослідженням формування у в/ч НОМЕР_5 надходжень коштів із місцевих бюджетів встановлено, що органами місцевого самоврядування затверджувалися програми, згідно яких у 2022 році в/ч НОМЕР_5 отримано субвенції від 5 територіальних громад.

Кошти у вигляді субвенції органами місцевого самоврядування виділялися в/ч НОМЕР_5 на підставі рішень сесій (виконкомів) територіальних громад на підставі розроблених ними бюджетних програм місцевих бюджетів. В програмах передбачено мету та завдання програми, напрями використання бюджетних коштів, розмір фінансування, як це визначено наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 26.08.2014 №836 Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів.

Отриманий в/ч НОМЕР_5 фінансовий ресурс з коштів місцевого бюджету за звітний період у сумі - 31409900,00 грн. був використаний посадовцями частини на закупку бензинових/дизельних генераторів за номенклатурою електротехнічної служби.

Проте, у в/ч НОМЕР_5 відсутні заявки на орган забезпечення на необхідність забезпечення централізованим порядком генераторами, обґрунтування щодо суми коштів та матеріально-технічних засобів, які будуть придбанні за кошти субвенції.

За зверненнями командира в/ч НОМЕР_5 від 24.10.2022 №5189, від 23.12.2022 №6515 до ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 областей щодо виділення фінансової допомоги для забезпечення електроживлення частини, без розкриття конкретної потреби, на адресу в/ч НОМЕР_5 від вказаних територіальних громад надійшли кошти, які використані на закупку дизельних/бензинових генераторів в кількості 152 шт.

В подальшому, в/ч НОМЕР_5 було укладено договори на придбання генераторів з ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (№27/12-3 від 27.12.2022 у сумі 17561000,00 грн. в кількості 133 од.) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (договори від 24.11.2022 №23/11-1 у сумі 2475595,00 грн. в кількості 3 од., від 16.12.2022 №12/12-1 у сумі 5373305,00 грн. в кількості 9 од. та від 26.12.2022 №26/12-2 у сумі 6000000,00 грн. в кількості 7 од.).

Проте, на час укладання договорів на закупку даних генераторів в штаті в/ч НОМЕР_5 такої кількості та марки генераторів не передбачено.

Також, необхідно зазначити, що договір укладено в/ч НОМЕР_5 із ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (зареєстровано в м. Полтава) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (зареєстрована в м.Київ), тобто в/ч НОМЕР_5 укладались договори на закупку з суб`єктами господарювання з тих областей (Київської та Полтавської) звідки надходила субвенція.

Проведеним моніторингом цінових пропозицій на закуплені генератори такої самої марки та потужності в мережі Інтернет (сайти Prom.ua, ІНФОРМАЦІЯ_9 ) Встановлено що вартість аналогічних (потужністю не менше ніж придбаних) закуплених генераторів на червень 2023 року складає орієнтовно на 50% менше ніж вартість закуплених аналогічних генераторів у листопаді грудні 2022 року.

На даний час зазначені 152 од. генераторів зберігаються на складі в/ч НОМЕР_5 та закріплені за матеріально-відповідальною особою (накладні від 24.11.2022 №РН-0000046, від 16.12.2022 №РН-0000060, від 26.12.2022 №РН-0000062, від 27.12.2022 №5).

Аналогічно, у листопаді-грудні 2022 року за рахунок субвенцій місцевих бюджетів військовою частиною НОМЕР_6 здійснювалися закупівлі електростанцій (бензинових та дизельних генераторів) на загальну суму 35180,0 тис. грн.

Зокрема, у 2022 році в/ч НОМЕР_6 отримано від місцевих органів самоврядування та територіальних громад субвенції.

Слід зазначити, що за наявними даними, клопотання щодо отримання субвенції з ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_10 здійснювала ІНФОРМАЦІЯ_11 .

Договори були укладені в/ч НОМЕР_6 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (1 договір на закупівлю 11 генераторів різної потужності вартістю 20000,0 тис. грн.) та з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (3 договори на закупівлю 115 генераторів різної потужності вартістю 15 180,00 тис. грн.). Відповідно до умов договорів (з ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 від 28.12.2022 №28/12-1; з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 23.11.2022 №23/11-2, від 10.12.2022 №10/12-1 і від 26.12.2022 №26/12-1) покупець зобов`язується оплатити товар в безготівковій формі і на протязі 3-х банківських днів з дати отримання товару, зазначеній у видатковій накладній або акті приймання-передачі товару.

Оплата за договорами проведена платіжними дорученнями від 28.11.2022 № 37, від 14.12.2022 № 90 та № 93, від 27.12.2022 № 114, від 29.12.2022 № 117.

Для укладання вказаних договорів, командиром в/ч НОМЕР_6 виданий наказ від 28.12.2022 №633-АД, яким внесені відповідні зміни до річного плану закупівель. Рішення про закупівлю оформлено протокольним рішенням уповноваженої особи в/ч НОМЕР_6 від 28.12.2022 № 177.

Визначення переможців торгів та укладання з ними угод здійснювалось за результатами розгляду цінових пропозицій потенційних постачальників (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 »).

Водночас,з`ясовано,що підчас укладаннядоговорів назакупівлю данихгенераторів штатомв/ч НОМЕР_6 та табелюдо ньоготакої кількостігенераторів непередбачено. Звернень від в/ч НОМЕР_6 до довольчого органу щодо необхідності чи потреби у централізованому забезпеченні генераторами, обґрунтування щодо суми коштів та матеріально-технічних засобів, які будуть придбанні за кошти субвенції ,також не було.

На даний час 56 од. зазначених генераторів на загальну суму 24289496,00 грн. за нарядами довольчого органу (в/ч НОМЕР_7 м. Київ) передані до інших військових частин (в/ч НОМЕР_8 6 од., в/ч НОМЕР_9 29 од., в/ч НОМЕР_10 10 од., в/ч А2600 2 од. та НАСВ 9 од.). Решта закуплених генераторів в кількості 70 од. на суму 10890504,00 грн. зберігаються на складі ВТМ частини. та не використовуються та оскільки не введені в штат в/ч НОМЕР_6 та табеля до штату.

Окрім цього встановлено, що грошові кошти військова частина НОМЕР_5 та НОМЕР_6 перерахувала на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », який відкритий у АБ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » грошові кошти за закуплені генератори.

З метою встановлення обставин кримінального правопорушення виникла необхідність в отриманні оригіналів первинних бухгалтерських документів, платіжних доручень, що стосуються договору №23/11-1 купівлі продажу від 24.11.2022 між військовою частиною НОМЕР_5 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №26/12-2 купівлі продажу від 26.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_5 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №12/12-1 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_5 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ) та договору №27/12-3 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (рахунок НОМЕР_3 ), а також рух коштів по рахунку НОМЕР_4 ДКСУ за період з 01.06.2022 по 31.12.2023, інших документів які стали підставою для проведення розрахунків по вказаному договорі та мають значення для встановлення істини укримінальному провадженні, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, просив справу слухати у його відсутності.

Представник володільця інформації тимчасовий доступ до якої просить слідчий в судове засідання не з`явився, про день та час судового засідання був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив, відповідно до ч.4 ст.163 КПК України, вважаю можливим розглядати клопотання у відсутності представника особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, тимчасовий дозвіл на доступ до яких просить слідчий.

У відповідності до вимог ч.4 ст.107 КПК України, фіксування кримінального провадження за допомогою технічних засобів в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбаченихКПК України. Відповідно до ч. 1ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Стаття 162 КПК України наводить перелік інформації, відомостей та даних, які містяться в речах і документах й належать до охоронюваної законом таємниці, а саме п.5 ч. 1 ст. 162 КПК України.

Частиною 6ст.163 КПК Українивстановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Згідно з ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Зважаючи навищевказані обставини,та те,що речіта документи,дозвіл натимчасовий доступдо яких,просить надатислідчий,знаходяться уволодінніособи,а такожте,що вонимають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні№62023140120000444, відомості, що містяться в цих речах і документах можуть бути використані як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів неможливо, приходжу до висновку, що клопотання підставне та його слід задовольнити.

Керуючись вимогами статей 131, 159, 160, 162, 163, 164 КПК України, -

п о с т а н о в и в:

клопотання задовольнити.

Надатислідчимгрупи слідчиху вказаномукримінальному провадженні дозвіл на проведення тимчасового доступу до речей та документів, які знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , з метою вилучення оригіналів первинних бухгалтерських документів, платіжних доручень, що стосуються договору №23/11-1 купівлі продажу від 24.11.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №26/12-2 купівлі продажу від 26.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ), договору №12/12-1 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рахунок НОМЕР_2 ) та договору №27/12-3 купівлі продажу від 16.12.2022 між військовою частиною НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (рахунок НОМЕР_3 ), а також вилучення інформації про рух коштів по рахунку НОМЕР_4 ДКСУ за період з 01.06.2022 по 31.12.2023, інших документів які стали підставою для проведення розрахунків по вказаному договорі та мають значення для встановлення істини укримінальному провадженні.

Обов`язок надатитимчасовий доступдо вищевказанихречей тадокументів,які перебуваютьу володінніІНФОРМАЦІЯ_1 -покладається наІНФОРМАЦІЯ_1 .

Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК України, слідчий суддя за клопотанням слідчого має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених вище документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116762326
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —463/9321/23

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 01.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні