Постанова
від 23.01.2024 по справі 914/2039/23
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" січня 2024 р. Справа №914/2039/23

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого суддіБонк Т.Б.

СуддівБойко С.М.,

Якімець Г.Г.,

секретар судового засідання Кострик К.,

представники сторін:

позивача: Середняк Б.В.;

відповідача: Вус О.І.;

третьої особи: не з`явився;

розглянувши матеріали апеляційної скарги Державного реєстратора Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області Кендзьор Соломії Орестівни б/н б/д (вх. №01-05/3686/23 від 04.12.2023)

на рішення Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 (повний текст рішення складено 22.11.2023, суддя О.Ф. Стороженко, м. Львів)

у справі №914/2039/23

за позовом: Головного управління ДПС у Львівській області, м. Львів,

до відповідача: Державного реєстратора Кендзьор Соломії Орестівни, Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю Захід Груп Компані, м. Львів

про: зобов`язання відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи (ТзОВ Захід Груп Компані)

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст вимог позовної заяви і рішення суду першої інстанції:

Головним управлінням ДПС у Львівській області подано Позовну заяву до Державного реєстратора Кендзьор Соломії Орестівни Підберізцівської сільської ради Пустомитівського району з вимогою: відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТзОВ Захід Груп Компані.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 13.06.2023, згідно з даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридичну особу ТОВ ЗАХІД ГРУП КОМПАНІ припинено та Головне управління ДПС у Львівській області не погоджується з записом номер 1004151110011038811 від 22.03.2021 про припинення вказаної юридичної особи, оскільки на підставі Акту планової виїзної документальної перевірки від 23.04.2019 №636/14.14/40471713, ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкові Повідомлення - рішення від 17.05.19 №007311414, №007321414, №007331414, №0005801308 та №0008211414 на загальну суму 38197130,00 грн.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 у справі №914/2039/23 позов задоволено. Відмінено державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Груп Компані» (79017, Львівська обл, м.Львів, вул.Водогінна, 2; ідент.код 40471713) запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.03.2021 №1004151110011038811.

Рішення мотивовано тим, що факт наявності, станом на 22.03.2021, правових підстав для відмови у державній реєстрації припинення Товариства Захід Груп Компані (п.11 ч.1 ст.28 Закону) зумовлює наявність підстав для відміни такої державної реєстрації, проведеної Відповідачем 22.03.2021, так як Товариство діяло усупереч Закону та інтересам Держави.

Короткий зміст вимог та узагальнених доводів учасників справи:

Не погодившись з вказаними рішенням, Державний реєстратор Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області Кендзьор Соломія Орестівна звернулася до Західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою б/н б/д (вх. №01-05/3686/23 від 04.12.2023) у якій просить рішення Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 у справі №914/2039/23 скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог.

В апеляційній скарзі апелянт вказує, що 22.03.2021 Відповідачем було прийнято від ліквідатора з припинення Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРУП КОМПАНІ (в особі Шпіковця Ярослава Ярославовича) такі документи: Заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи (Форма 2); Довідку архівної установи ПАУ Трудовий архів №17-Р від 16.02.2021, відповідно до якої у зв`язку з ліквідацією Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАХІД ГРУП КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40471713) у Приватну архівну установу Трудовий архів прийняті документи з кадрових питань (особового складу) за 2018-2021 роки, у кількості 3 (три) справи, згідно описку справ, які відповідно до закону підлягають тривалому зберіганню та зазначає, що не було підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації з огляду на те, що заявником подано належним чином оформлений повний пакет документів відповідно до ч.13.ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, і були відсутні відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Позивач та третя особа правом на подання відзиву не скористались, були належним чином повідомленні про час та місце розгляду справи.

Відповідно до Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.12.2023 справу №914/2039/23 розподілено колегії суддів у складі: головуючого судді Бонк Т.Б., суддів Бойко С.М. та Якімець Г.Г.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 11.12.2023 у справі № 914/2039/23 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державного реєстратора Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області Кендзьор Соломії Орестівни на рішення Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 у справі №914/2039/23.

Ухвалою суду від 27.11.2023 призначено розгляд справи на 23.01.2024.

В судовому засіданні 23.01.2024 представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги з підстав викладених у ній, просив скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позовних вимог. Представник позивача заперечив доводи апеляційної скарги з підстав викладених у відзиві та просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Третя особа явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, про час та місце розгляду справи була повідомлена.

У відповідності до вимог ч. 1, 2, 5 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. В суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Згідно з встановленими судами першої та апеляційної інстанцій обставин, і визначених відповідно до них правовідносин, вбачається, що:

22.06.2020 до ГУ ДПС у Львівській області надійшли відомості (№14151100010038811) про внесення рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації, термін. до якого повинні подати свої вимоги кредитори, у відомостях був визначений до 20.08.2020.

22.03.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю Захід Груп Компані (яке було створене 10.05.2016) подано Державному реєстратору Підберізцівської сільської ради Пустомитівського району (Кендзьор Соломії) Заяву (за формою №2) про державну реєстрацію припинення юридичної особи (шляхом ліквідації) на підставі рішення засновників (учасників) Товариства. Крім вказаної Заяви, Товариством подано також Довідку від 16.02.2021 Приватної архівної установи Трудовий архів про прийняття (від Товариства) документів з кадрових питань.

22.03.2021 Державним реєстратором (Відповідачем), на підставі поданих Товариством з обмеженою відповідальністю Захід Груп Компані документів, прийнято рішення про державну реєстрацію припинення (шляхом ліквідації) вказаного Товариства, - враховуючи, що в Інформаційній системі ДФС України були відсутніми відомості про наявність у Товариства податкового боргу.

Відповідно, 22.03.2021 Відповідачем внесено у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис №1004151110011038811 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Захід Груп Компані.

Проте, на час подання Товариством Захід Груп Компані зазначених документів (Державному реєстратору) та, відповідно, - на час державної реєстрації припинення юридичної особи (22.03.2021):

- залишались неузгодженими податкові зобов`язання Товариства (на загальну суму 38197130,00грн), визначені Повідомленнями-рішеннями від 17.05.2019 №007311414, №007321414, №0007331414, №0005801308, №0008211414, прийнятими Головним управлінням ДФС у Львівській області на підставі Акту від 23.04.2019 планової виїзної документальної перевірки ТзОВ Захід Груп Компані з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (за період: 10.05.2016 31.12.2018), у якому зазначено про виявлення численних фактів порушення Товариством вимог Податкового кодексу України (вказані обставини зазначені в Ухвалі Львівського окружного адміністративного суду від 14.04.2021 у справі №1.380.2019.004664);

-у Львівському окружному адміністративному суді перебувала на розгляді справа №1.380.2019.004664 за позовом Товариства Захід Груп Компані до ГУ ДПС у Львівській області про скасування вказаних Повідомлень-рішень від 17.05.2019;

- оскільки тривав судовий розгляд справи стосовно законності податкових Повідомлень-рішень і був відсутнім факт ухвалення судового рішення про їх скасування (і, відповідно, - про відсутність податкового боргу), у Товариства Захід Груп Компані відсутніми були правові підстави для подання Державному реєстру документів для реєстрації припинення юридичної особи, так як, згідно з нормою п.11 ч.1 ст.28 Закону Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наявність заборгованості зі сплати податків є підставою для відмови у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи.

Оскільки 22.03.2021 внесено запис у ЄДР ЮО, ФОП та ГФ про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Захід Груп Компані, Львівським окружним адміністративним судом, Ухвалою від 14.04.2021, закрито провадження у вказаній справі у зв`язку з припиненням Позивача, що зумовило:

- набуття податковими зобов`язаннями Товариства, визначеними Повідомленнями-рішеннями від 17.05.2019, статусу узгоджених (так як Повідомлення-рішення чинні у зв`язку з відсутністю факту їх скасування);

- наявність у Товариства податкового боргу у значній сумі (за даними, зазначеними у Довідці Позивача, загальна сума боргу (разом із штрафними санкціями) складає 45625513,44грн);

- неотримання Державою належних до сплати Товариством коштів (податків) у значній сумі.

Дослідивши обставини справи, перевіривши правильність застосування господарським судом при прийнятті оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, Західний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 110 ЦК України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 2 ст. 48 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» визначено, що добровільне припинення товариства здійснюється за рішенням загальних зборів учасників у порядку, встановленому цим Законом, з дотриманням вимог, встановлених законодавством. Інші підстави та порядок припинення товариства встановлюються законом.

Згідно з ч. 3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені Законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Приписами ст. 105 ЦК України встановлено, що:

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію;

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється (абзац перший частини третьої);

- до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється (частина четверта);

- строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (частина п`ята).

- кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора (частина шоста).

Відповідно до ч.ч. 1, 4, 8 - 12 ст. 111 ЦК України з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.

До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання податковим органам.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів (у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування), передається учасникам юридичної особи, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом.

Частинами 3 - 5 ст. 112 ЦК України передбачено, що у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Верховний Суд зазначає, що правове регулювання процедури припинення юридичної особи шляхом ліквідації за рішенням її учасника спрямовано на досягнення справедливого балансу між правом такого учасника як власника майна володіти, користуватися та розпоряджатися своїм майном на власний розсуд і правом кредитора цієї юридичної особи, щодо якої прийнято рішення про її припинення, на задоволення своїх кредиторських (грошових) вимог.

У постанові від 16.11.2022 у справі № 911/3135/20 Велика Палата Верховного Суду зробила висновок, що наявність запису про припинення юридичної особи не виключає, що будь-який з її кредиторів може звернутися з позовною вимогою про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи. Процедура ліквідації юридичної особи може вважатися такою, що не була здійснена належним чином, зокрема якщо її було здійснено на підставі рішення про ліквідацію, прийнятого особами, які не мали повноважень його ухвалювати, на підставі сфальшованих документів, якщо у процедурі ліквідації не було відчужено все майно юридичної особи тощо.

Перевірка факту достатності майна юридичної особи, що ліквідується за рішенням учасників, для задоволення вимог її кредиторів здійснюється на підставі відомостей проміжного ліквідаційного балансу цієї особи, який складається ліквідаційною комісією (ліквідатором) після закінчення строку для заявлення вимог кредиторами. Відповідно наявність та розмір кредиторської заборгованості такої особи встановлюється, виходячи із пред`явлених кредиторами, в межах відповідного строку, грошових вимог до неї.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

За приписами ст. 14 Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Якщо документи подаються у паперовій формі, заявник пред`являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, передбачений Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».

Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, за умови підписання заявником заяви з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.

Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Учасник, керівник юридичної особи має право на безоплатній основі в режимі реального часу засобами телекомунікаційного зв`язку отримувати інформацію про факт подання або прийому документів, поданих для проведення реєстраційних дій щодо такої юридичної особи.

Статтею 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» регламентовано вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.

Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);

2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог;

8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству;

9) установчий документ юридичної особи (крім державного органу, органу місцевого самоврядування, юридичної особи, яка створена та діє на підставі модельного статуту) викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі юридичної особи, викладеному у письмовій формі (крім юридичної особи, створеної на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування) нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з ч. 13 ст. 17 Закону для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Згідно з ч. 1 ст. 27 Закону підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;

6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;

7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Судом першої інстанції встановлено, що підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи (шляхом ліквідації), згідно з нормою п.11 ч.1 ст.28 Закону Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є факт подання юридичною особою (Державному реєстру) документів у випадку, якщо стосовно неї наявні відомості про заборгованість зі сплати податків, тому, подання Товариством Захід Груп Компані 22.03.2021 Державному реєстру (Відповідачу) документів для реєстрації припинення Товариства (шляхом ліквідації) здійснено усупереч вказаній нормі Закону (оскільки спір стосовно наявності податкового боргу ще не був вирішений у судовому порядку).

Отже, на момент вчинення спірної реєстраційної дії Відповідачем виникли обставини, коли Товариство "Захід Груп Компані" фактично діяло недобросовісно, а саме це проявилося в прихованні інформації про наявність неузгоджених податкових зобов`язань, щодо яких розглядався спір в Адміністративному суді, та відсутності можливості Державному реєстратору (Відповідачу) отримати достовірну інформацію через недосконалу роботу Інформаційної системи ДФС України, яка не включала всіх даних щодо податкових зобов`язань Товариства. Крім того, існували перешкоди для державної реєстрації припинення (шляхом ліквідації) самого Товариства.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, про існування юридичних підстав для відмови у державній реєстрації припинення Товариства "Захід Груп Компані" (згідно з пунктом 11 частини 1 статті 28 Закону) 22.03.2021 створює підстави для відміни вже проведеної державної реєстрації Відповідачем, оскільки, Товариство діяло усупереч Закону та інтересам Держави.

Висновок апеляційного суду за результатами розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до ч.1 ст.236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

За приписами ч. 1 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права (ч. 1 ст. 276 ГПК України).

На підставі викладеного колегія суддів Західного апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 у справі №914/2039/23 ґрунтується на матеріалах справи та чинному законодавстві і підстав для його скасування немає, а зазначені в апеляційній скарзі доводи скаржника не обґрунтовані і не визнаються такими, що можуть бути підставою для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення.

Судові витрати в суді апеляційної інстанції.

Оскільки у цьому випадку суд апеляційної інстанції не змінює рішення, та не ухвалює нового рішення, розподіл судових витрат судом апеляційної інстанції не здійснюється (частина 14 статті 129 ГПК України). Відтак, згідно ст.129 ГПК України сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги слід залишити за скаржником.

Керуючись ст. ст. 86, 129, 236, 254, 255, 269, 270, 271, 280, 275, 277, 281, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Апеляційну скаргу Державного реєстратора Підберізцівської сільської ради Львівського району Львівської області Кендзьор Соломії Орестівни б/н б/д (вх. №01-05/3686/23 від 04.12.2023) залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Львівської області від 15.11.2023 у справі №914/2039/23 залишити без змін.

3. Судовий збір за перегляд справи у суді апеляційної інстанції покласти на скаржника.

4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня її проголошення згідно зі ст.ст. 286-289 ГПК України.

5. Матеріали справи повернути до місцевого господарського суду.

Повний текст постанови складено та підписано 05.02.2024

Головуючий суддяТ.Б. Бонк

суддя С.М. Бойко

суддяГ.Г. Якімець

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено07.02.2024
Номер документу116763737
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2039/23

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Велика палата Верховного Суду

Пільков Костянтин Миколайович

Ухвала від 09.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Постанова від 23.01.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Рішення від 15.11.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 19.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні