Ухвала
від 06.02.2024 по справі 340/85/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

06 лютого 2024 року Справа № 340/85/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І. розглянув у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за позовом Державного підприємства "Ремонтний завод радіотехнічного обладнання" (позивач) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з цим позовом, у якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, оформлене листом від 12.10.2023 за вих.№ 10082/6/11-28-13-02-04; зобов`язати відповідача списати безнадійний податковий борг позивача в сумі 1 736 348,88 грн. відповідно до рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.06.2017 по постанови Верховного Суду від 30.05.2022 у справі № П/811/1507/16.

Ухвалою судді від 17.01.2024 відкрито провадження, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с.109).

19.01.2024, 05.02.2024 представником позивача було подано до суду клопотання про залучення до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - АТ "Українська оборонна промисловість" (а.с.113-114, 168).

У підготовчому судовому засіданні 06.02.2024 представник позивача підтримав подане клопотання.

Водночас, представник відповідача заперечував щодо залучення третьої особи.

Заслухавши думку сторін та розглянувши наявні в матеріалах справи документи, суд зазначає таке.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1221 "Про утворення Держаного концерну "Укроборонпром" було утворено ДК "Укроборонпром", до складу якого (згідно з додатком 1) включено, зокрема, ДП "Ремонтний завод радіотехнічного обладнання" (код 07646544).

16.06.2011 Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про особливості управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі" № 3531-VI.

Відповідно до ст.ст. 2 і 4 цього Закону, до об`єктів управління державною власністю в оборонно-промисловому комплексі належить майно державних підприємств оборонно-промислового комплексу, які входять до складу Концерну.

Концерн є уповноваженим суб`єктом господарювання з управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі.

Згідно до ст. 7 Закону № 3531-VI у процесі управління вказаними об`єктами Концерн зокрема: здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності учасників Концерну (п. 1); надає згоду на відчуження та списання об`єктів управління державною власністю в оборонно-промисловому комплексі, що належить учасникам Концерну (п. 8); здійснює контроль за діяльністю учасників Концерну (п. 14); забезпечує в установленому законодавством порядку відрахування учасниками Концерну до Державного бюджету України частини прибутку (доходу) (п. 19); виконує інші функції з управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі у випадках, передбачених законодавством (п. 31).

Відповідно до Статуту ДП "Ремонтний завод радіотехнічного обладнання", затвердженого наказом генерального директора ДК "Укроборонпром" від 12.02.2018 №59, ДП "Ремонтний завод радіотехнічного обладнання" є державним комерційним підприємством, заснованим на державній власності, та передане в управління Державного концерну "Укроборонпром" (а.с.144-149).

В подальшому, згідно із Законом України "Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності" від 13 липня 2021 року № 1630-IX, з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 року № 1594 "Про припинення шляхом реорганізації Державного концерну Укроборонпром в порядку перетворення в акціонерне товариство", постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2023 року № 441 було утворено акціонерне товариство Українська оборонна промисловість, 100 відсотків акцій якого належать державі, шляхом перетворення Державного концерну Укроборонпром, код згідно з ЄДРПОУ 37854297;затверджено Статут акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість".

Згідно пункту 7 Статуту АТ "Українська оборонна промисловість", Товариство, як уповноважений суб`єкт управління об`єктами державної власності здійснює повноваження, визначені пунктом 23 цього Статуту, щодо державних підприємств, зокрема казенних підприємств, які на момент припинення Державного концерну Укроборонпром входили до його складу, до їх перетворення в господарські товариства (далі - державні підприємства).

Відповідно до пункту 23 Статуту, Товариство, як уповноваженого суб`єкта управління об`єктами державної власності визначені повноваження щодо державних підприємств, зокрема, Товариство здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності; здійснює моніторинг фінансової діяльності; здійснює контроль за діяльністю підприємств; веде облік об`єктів державної власності підприємств, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об`єктів.

Отже, АТ "Українська оборонна промисловість" є тим суб`єктом, який від імені держави Україна здійснює повноваження стосовно управління державним майном, зокрема, майном ДП "Ремонтний завод радіотехнічного обладнання". При цьому, до майна останнього також належать дохід, одержаний від його господарської діяльності.

Відповідно до ч.2 ст.49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно з частиною четвертою статті 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Відповідно до частини п`ятої статті 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Зважаючи на викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки АТ "Українська оборонна промисловість", а тому останнє слід залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

Згідно до положень ч.1 ст.179 КАС України, для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.173 КАС України, підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі.

Завданням підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Частиною 2 ст.180 КАС України визначено перелік питань, які з`ясовуються на стадії підготовчого засідання.

У свою чергу, відповідно до ч.1 та п.3 ч.2 ст.181 КАС України, підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою. Суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: коли питання, визначені частиною другою статті 180 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Враховуючи залучення до участі в справі третьої особи, а також необхідність надання їй часу на підготовку своїх пояснень (заперечень) по суті позовних вимог, для розгляду питань, визначених у ч. 2 ст. 180 КАС України, суд приходить до висновку про необхідність відкладення підготовчого засідання.

Частиною 4 статті 173 КАС України визначено, що підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Оскільки в підготовчому провадженні були вчинені не всі дії, зазначені у ч.2 ст.180 КАС України, для належної підготовки справи для розгляду по суті, суд вважає за необхідне продовжити підготовче провадження у справі.

Керуючись ст.ст.173, 179, 180, 181, 205, 243, 248, 256 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Продовжити строк підготовчого провадження у справі.

Відкласти підготовче засідання на 01 березня 2024 року о 10:00 год., яке відбудеться у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, 7 поверх, зал судового засідання №4.

Справа розглядатиметься суддею Хилько Л.І. одноособово.

Клопотання представника позивача про залучення третьої особи - задовольнити.

Залучити до участі у розгляді справи як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Акціонерне товариство "Українська оборонна промисловість" (04119, місто Київ, вулиця Дегтярівська, 36, код ЄДРПОУ 37854297).

Направити третій особі позовну заяву для опрацювання.

Запропонувати третій особі подати суду свої пояснення (заперечення) по суті позовних вимог.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.256 КАС України. Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. ХИЛЬКО

Дата ухвалення рішення06.02.2024
Оприлюднено09.02.2024
Номер документу116834642
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —340/85/24

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні