Рішення
від 23.01.2024 по справі 910/1364/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

23.01.2024Справа № 910/1364/23Суддя Мудрий С.М., розглянувши справу

за позовом Керівника Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі

Немирівської міської ради та

Державної екологічної інспекції у Вінницькій області

до 1. Вінницької обласної ради

2. Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства

3. Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Іллінецьке лісове господарство"

4. Немирівської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Вінницька обласна військова адміністрація

про визнання незаконним рішення обласної ради, недійсним договору про умови ведення мисливського господарства, недійсним договору про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства та зобов`язання звільнити мисливські угіддя

При секретарю судового засідання: Габорак О.М.

Представники сторін:

від прокуратури: Биховцова Олена Анатоліївна - прокурор (посвідчення №070533 від 01.03.2023);

від позивача-1: не з`явилися;

від позивача-2: не з`явилися;

від відповідача-1: не з`явилися;

від відповідача-2: Сторчоус Олег Віталійович (поза межами приміщення суду) - представник за ордером №1020691 від 01.06.2023;

від відповідача-3: не з`явилися;

від відповідача-4: не з`явилися;

від третьої особи: Хомеренчук Юлія Олександрівна (поза межами приміщення суду) представник за довіреністю №01.01-67-182 від 10.01.2023.

встановив :

Керівник Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Немирівської міської ради та Державної екологічної інспекції у Вінницькій області звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Вінницької обласної ради, Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства, Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство", Немирівської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок у якій просить:

- визнати незаконним рішення Вінницької обласної ради №670 від 15.10.2008 "Про внесення змін та доповнень до рішення 13 сесії обласної Ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 "Про перерозподіл мисливських угідь" в частині надання у користування Немирівській районній організації Українського товариства мисливців і рибалок - об`єкту природо-заповідного фонду Ландшафтний заказник "Лучанське" площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678).

- визнати недійсним договір про умови ведення мисливського господарства, укладений 01.10.2011 між Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

- визнати недійсним договір №3 про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства, укладений 05.01.2022 між Державним підприємством "Іллінецьке лісове господарство" та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

- зобов`язати Немирівську районну організацію Українського товариства мисливців і рибалок звільнити мисливські угіддя площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що здійснивши відведення мисливських угідь у користування Немирівській РО УТМР на землях, які розташовані в межах Ландшафтного заказнику "Лучанське", Вінницькою обласною радою, Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства, ДП "Іллінецьке лісове господарство" та безпосередньо Немирівська РО УТМР порушено режим використання вказаної території природно-заповідного фонду, встановленого Законом України "Про природно-заповідний фонд України".

Ухвалою Господарського суду м. Києва (суддя Алєєва І.В.) від 01.02.2023 у справі №910/1364/23 позовну заяву повернуто Керівнику Немирівської окружної прокуратури.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 26.04.2023 у справі №910/1364/23 апеляційну скаргу Немирівської окружної прокуратури Вінницької обласної прокуратури на ухвалу Господарського суду міста Києва від 01.02.2023 року у справі №910/1364/23 задоволено. Ухвалу Господарського суду міста Києва від 01.02.2023 року у справі №910/1364/23 скасовано. Матеріали справи №910/1364/23 передано на розгляд до Господарського суду міста Києва.

Розпорядженням керівника апарату №05-23/413/23 від 02.05.2023 року у зв`язку з відпусткою судді Алєєвої І.В., відповідно до п.4.1 Засад використання автоматизованої системи документообігу господарського суду міста Києва, затверджених рішенням зборів суддів від 14.09.2015 №17, призначено повторний автоматизований розподіл судової справи №910/1364/23.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями головуючим суддею визначено Мудрого С.М.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.05.2023 вищевказану позовну заяву залишено без руху та встановлено Немирівській окружній прокуратурі десятиденний строк для усунення її недоліків з дня вручення цієї ухвали.

15.05.2023 до канцелярії суду (на електронну адресу) та 17.05.2023 поштою від Немирівської окружної прокуратури надійшли супровідний лист з позовною заявою.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.05.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 13.06.2023.

08.06.2023 на електронну адресу суду від Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.06.2023 заяву Державної екологічної інспекції у Вінницькій області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції повернуто заявнику без розгляду.

12.06.2023 на електронну адресу суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

12.06.2023 на адресу суду від філії "Іллінське лісове господарсво" державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" надійшов лист про припинення шляхом реорганізації державного підприємства "Іллінське лісове господарсво".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.06.2023 відкладено підготовче засідання у справі на 04.07.2023.

15.06.2023 до канцелярії суду від Немирівської районної організації Українського товариства мисливців і рибалок надійшов відзив.

28.06.2023 до канцелярії суду Немирівською окружною прокуратурою подано відповідь на відзив.

28.06.2023 до канцелярії суду від Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

29.06.2023 до канцелярії суду (через систему "Електронний суд") від Вінницької обласної ради надійшли клопотання про залишення позовної заяви без розгляду та клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

29.06.2023 до канцелярії суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшли клопотання про відкладення підготовчого засідання та відзив.

29.06.2023 та 03.07.2023 до канцелярії суду від Вінницької обласної ради надійшли клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами примішення суду.

03.07.2023 до канцелярії суду від Немирівської міської ради надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання без участі представника.

03.07.2023 до канцелярії суду від Немирівської окружної прокуратури надійшла відповідь на відзив.

Ухвалами Господарського суду міста Києва від 03.07.2023 заяви Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Вінницької обласної ради про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції повернуто заявникам без розгляду.

04.07.2023 судове засіданні не відбулося.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.07.2023 призначено підготовче засідання у справі на 25.07.2023.

14.07.2023 та 17.07.2023 до канцелярії суду від Немирівської окружної прокуратури надійшли відповіді на відзиви.

Ухвалами Господарського суду міста Києва від 20.07.2023 заяви Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства, Вінницької обласної ради про участь у судовому засіданні в режимі відео конференції задоволено.

25.07.2023 через систему "Електронний суд" від Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшла заява про розгляд справи без участі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.07.2023 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів. Відкладено підготовче засідання у справі на 05.09.2023.

18.08.2023 до канцелярії суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання у режимі відео конференції.

23.08.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про участь у судовому засідання в режимі відеоконференції.

31.08.2023 від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшла заява про долучення доказів по справі та заява про застосування строків позовної давності.

Ухвалами Господарського суду міста Києва від 04.09.2023 заяви Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Немирівської міської ради про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції задовено.

04.09.2023 до канцелярії суду від Немирівської окружної прокуратури надійшли заперечення, заява про залучення до участі у справі правонаступника та надання додаткових доказів,

У підготовче засідання 05.09.2023 не з`явилися представники відповідачів 3, 4, хоча про місце, дату та час засідання повідомлені належним чином.

Суд протокольною ухвалою задовольнив заяву Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства про долучення доказів та відмовив у задоволенні заяви Немирівської окружної прокуратури про залучення до участі у справі правонаступника.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.09.2023 відкладено підготовче засідання на 19.09.2023.

06.09.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

12.09.2023 на адресу суду від Немирівської окружної прокуратури надійшла заява про зміну позовних вимог, про залучення до участі у справі правонаступника та надання додаткових доказів, заперечення проти заяви представника відповідача-2 про долучення доказів, заперечення проти заяви представника відповідача-2 про застосування строків позовної давності.

15.09.2023 на електронну адресу суду від Немирівської окружної прокуратури надійшла заява про зміну позовних вимог та надання додаткових доказів.

18.09.2023 на електронну адресу суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання без участі представника.

18.09.2023 через систему "Електронний суд" Вінницької обласної ради надійшли заперечення щодо заяви про зміну позовних вимог

18.09.2023 на адресу суду від Немирівської окружної прокуратури надійшла заява про зміну позовних вимог та надання додаткових доказів, в які останній просить суд змінити першу позовну вимогу та розглядати її в наступній редакції: "Визнати незаконним абз. 4 п. 14 додатку № 10 рішення 13 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 "Про перерозподіл мисливських угідь" зі змінами та доповненнями внесеними рішеннями №670 від 15.10.2008 та №622 від 25.08.2023, в частині надання у користування Немирівській районній організації Українського товариства мисливців і рибалок - ур. "Лучанське" площею 82 га (об`єкту природо-заповідного фонду Ландшафтний заказник "Лучанське" площею 82 га кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0678), розташованого в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

19.09.2023 до канцелярії суду через систему "Електронний суд" від Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшла заява про розгляд справи без участі без участі представника. Також, зазначено, що заяву прокурора про зміну позовних вимог та залучення у справі правонаступника та надання додаткових доказів підтримує та заперечення прокуратури проти заяви про застосування строків позовної давності та проти заяви про доручення доказів підтримує.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.09.2023 прийнято до розгляду заяву керівника Немирівської окружної прокуратури про зміну позовних вимог та вирішено розглядати справу з її урахуванням. Відкладено підготовче засідання у справі на 03.10.2023.

02.10.2023 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної ради надійшов відзив та заява про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору.

02.10.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про розгляд без участі.

02.10.2023 на електронну адресу суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання без участі представника.

У підготовче засідання 03.10.2023 не з`явилися представники позивачів та відповідачів, хоча про місце, дату та час засідання повідомлені належним чином.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2023 заяву Вінницької обласної ради про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору задоволено. Залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Вінницьку обласну військову адміністрацію (21050, Вінницька обл., місто Вінниця, вул. Соборна, будинок 70; ідентифікаційний код: 20089290). Відкладено підготовче засідання у справі на 07.11.2023.

04.10.2023 до канцелярії суду від Вінницької обласної ради надійшла заява про залучення до участі в справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору.

04.10.2023 до канцелярії суду від Вінницької обласної ради надійшов відзив на позов, в якому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Застосувати наслідки спливу позовної давності.

27.10.2023 до канцелярії суду від Немирівської окружної прокуратури надійшли додаткові документи.

06.11.2023 на електронну адресу суду від Немирівської окружної прокуратури надійшла відповідь на відзив.

06.11.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про проведення засідання у відсутності особи, яка бере участь у справі.

06.11.2023 на адресу суду від філії "Іллінецьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" надійшла заява про заміну відповідача-3 правонаступником.

07.11.2023 судове засіданні не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.11.2023 призначено підготовче засідання на 28.11.2023.

21.11.2023 на електронну адресу суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання в режимі відеоконференції.

23.11.2023 через систему "Електронний суд" від Державної екологічної інспекції у Вінницькій області надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2023 задоволено клопотання Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства про проведення підготовчого засідання в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2023 задоволено заяву Державної екологічної інспекції у Вінницькій області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.11.2023 заяву філії "Іллінецьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" про заміну відповідача-3 правонаступником задоволено. Замінено відповідача-3 - державне підприємство "Іллінецьке лісове господарство" його правонаступником - Державним спеціалізованим господарським підприємством "Ліси України" (в особі філії "Іллінецьке лісове господарство". Відкладено підготовче засідання на 12.12.2023.

05.12.2023 на адресу суду від відповідача-3 надійшов відзив.

07.12.2023 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної військової адміністрації надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

08.12.2023 через систему "Електронний суд" від відповідача-1 надійшло клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.12.2023 задоволено заяву Вінницької обласної військової адміністрації про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.12.2023 відмовлено у задоволенні клопотання Вінницької обласної ради про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

12.12.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про розгляд справи без участі.

05.12.2023 на адресу суду від відповідача-3 надійшов відзив.

07.12.2023 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної військової адміністрації надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

08.12.2023 через систему "Електронний суд" від відповідача-1 надійшло клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.12.2023 задоволено заяву Вінницької обласної військової адміністрації про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.12.2023 відмовлено у задоволенні клопотання Вінницької обласної ради про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

12.12.2023 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про розгляд справи без участі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.12.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті за правилами загального позовного провадження на 23.01.2024.

13.12.2023 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної державної адміністрації надійшли пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.

01.01.2024 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної ради надійшло клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.01.2024 задоволено клопотання Вінницької обласної ради про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

16.01.2024 через систему "Електронний суд" від Вінницької обласної державної адміністрації надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

19.01.2024 на електронну адресу суду від Центрально-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання у режимі відеоконференції.

22.01.2024 через систему "Електронний суд" від Немирівської міської ради надійшла заява про розгляд справи без участі.

22.01.2024 на електронну адресу суду від керівника Немирівської окружної прокуратури надійшли пояснення щодо заперечень викладених у відзиві представника філії "Іллінецьке лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України".

У судове засідання 23.01.2024 не з`явилися представники позивача 1, відповідачів 1, 3, 4, хоча про місце, дату та час засідання учасники справи повідомлені належним чином.

Представник прокуратури просив позов задовольнити.

Представник відповідача 2 просив суд відмовити у задоволенні позову. Застосувати позовну давність.

Представник третьої особи просив суд відмовити у задоволенні позову.

В судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги прокуратури не підлягають задоволенню.

Рішенням 13 сесії 5 скликання Вінницької обласної ради «Про перерозподіл мисливських угідь» №440 від 25.10.2007р. вирішено: провести перерозподіл мисливських угідь, наданих у користування рішенням 22 сесії Вінницької обласної ради 4 скликання від 21.07.2005 року №901 «Про надання у користування мисливських угідь» та 23 сесії Вінницької обласної ради 4 скликання від 12.10.2005 року №954 «Про зміни та доповнення до рішення 22 сесії Вінницької обласної ради 4 скликання від 21.07.2005 року «Про надання у користування мисливських угідь» і надати їх у користування згідно з додатками 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 визначеним підприємствам, організаціям та господарствам.

Відповідно до абз. 4 п. 14 додатку № 10 до рішення 13 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 25.10.2007 року №440 (Перелік земель лісового фонду, сільськогосподарського призначення, водного фонду, які є мисливськими угіддями і надаються у користування Вінницькій обласній та районним організаціям Українського товариства мисливців і рибалок) Ур. Лучанське площею 82,0 га надано в користування державному підприємству «Іллінецьке лісове господарство».

Рішенням 20 сесії 5 скликання Вінницької обласної ради №670 від 15.10.2008 «Про внесення змін та доповнено до рішення 13 сесії обласної Ради 4 скликання від 25.10.2007 «Про перерозподіл мисливських угідь» надано строком на 30 років Немирівській РО УТМР (ДП «Іллінецьке ЛГ») у користування мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 78883,1 га, зокрема, Ур. Лучанське площею 82,0 га.

01.10.2011 року між Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок на підставі рішення Вінницької обласної ради 13 сесії 5 скликання від 25.10.2007 №440 «Про перерозподіл мисливських угідь» та 20 сесії 5 скликання від 15.10.2008р. №670 «Про внесення змін та доповнень до рішень 13 сесії обласної ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 «Про перерозподіл мисливських угідь» укладено договір про умови ведення мисливського господарства, відповідно до умов якого надано Немирівській районній організації УТМР терміном до 15 жовтня 2038 року мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 78883,1 га, у тому числі: лісові угіддя 7403,0 га, польові 68823,0 га, водно-болотні 2657,1га.

05.01.2022 року між державним підприємством «Іллінецьке лісове господарство» (підприємство) та Немирівською районною організацією УТМР (товариство) укладено договір №3 про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства відповідно до якого товариству надано у користування мисливські угіддя для ведення мисливського господарства, які знаходяться на території державного лісового фонду підприємства терміном до 2037 року загальною площею 1310 га.

В додатку до договору про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства від 5 січня 2022 року №3 передбачено, що загальна площа мисливських угідь, наданих у користування товариству, які розташовані на території підприємства становить 1310 га.

Плата за користування мисливськими угіддями, крім територій та об`єктів природно-заповідного фонду, де мисливство заборонено, в період з 01.01.201 року по 31.12.2021 року становить 3 грн. за 1 га мисливських угідь. Площа відповідних мисливських угідь становить 1118 га.

Плата за користування мисливськими угіддями в межах територій та об`єктів природо заповідного фонду, де полювання заборонено не стягується. Площа відповідних мисливських угідь становить - 82 га.

До складу мисливських угідь передано об`єкт природно-заповідного фонду Ландшафтний заказник «Лучанське» площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678).

Рішенням 43 сесії 8 скликання Вінницької обласної ради №622 від 25.08.2023 «Про внесення змін та доповнено до рішення Вінницької обласної ради щодо надання мисливських угідь у користування» вирішено внести зміни у додаток 1 до рішення 13 сесії обласної Ради від 25 жовтня 2007 року №440 «Про перерозподіл мисливських угідь»

Прокуратурою зазначено, що до складу мисливських угідь, переданих у користування Немирівське РО УТМР, увійшла територія 131, 132 кварталу Немирівського лісництва ДП «Іллінецьке лісове господарство», яка одночасно є об`єктом природо-заповідного фонду Ландшафтний заказник «Лучанське» площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678) та з урахуванням ст. 3, 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст.. 3, 5 Закону України «Про екологічну мережу України» є територією та об`єктом природно-заповідного фонду України та екологічною мережею України, що згідно із ст. 25, 26 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» унеможливлює її використання у якості мисливських угідь.

Здійснивши відведення мисливських угідь у користування Немирівській РО УТМР на землях, які розташовані в межах Ландшафного заказнику «Лучанське», Вінницькою обласною радою, Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства, ДП «Іллінівське лісове господарство» та безпосередньо Немирівська РО УТМР порушено режим використання вказаної території природно-заповідного фонду, встановленого Законом України «При природно-заповідний фонд України».

У зв`язку з чим керівник прокуратури звернувся до суду з позовом в якому просить суд:

- визнати незаконним абз. 4 п. 14 додатку № 10 рішення 13 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 "Про перерозподіл мисливських угідь" зі змінами та доповненнями внесеними рішеннями №670 від 15.10.2008 та №622 від 25.08.2023, в частині надання у користування Немирівській районній організації Українського товариства мисливців і рибалок - ур. "Лучанське" площею 82 га (об`єкту природо-заповідного фонду Ландшафтний заказник "Лучанське" площею 82 га кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0678), розташованого в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

- визнати недійсним договір про умови ведення мисливського господарства, укладений 01.10.2011 між Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

- визнати недійсним договір №3 про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства, укладений 05.01.2022 між Державним підприємством "Іллінецьке лісове господарство" та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

- зобов`язати Немирівську районну організацію Українського товариства мисливців і рибалок звільнити мисливські угіддя площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство".

Відповідно до ч.1 статті 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (в редакції станом на 25.10.2007) до природно-заповідного фонду України належать, зокрема, природні території та об`єкти - природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища.

Згідно з ст. 25 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (в редакції станом на 25.10.2007) заказниками оголошуються природні території (акваторії) з метою збереження і відтворення природних комплексів чи їх окремих компонентів. Оголошення заказників провадиться без вилучення земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів у їх власників або користувачів.

Статтею 9 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (в редакції станом на 25.10.2007) передбачено, що території та об`єкти природно-заповідного фонду з додержанням вимог, встановлених цим Законом та іншими актами законодавства України, можуть використовуватися: у природоохоронних цілях; у науково-дослідних цілях; в оздоровчих та інших рекреаційних цілях; в освітньо-виховних цілях, для потреб моніторингу навколишнього природного середовища.

Встановлені частиною першою цієї статті основні види використання, а також заготівля деревини, лікарських та інших цінних рослин, їх плодів, сіна, випасання худоби, мисливство, рибальство та інші види використання можуть здійснюватися лише за умови, що така діяльність не суперечить цільовому призначенню територій та об`єктів природно-заповідного фонду, встановленим вимогам щодо охорони, відтворення та використання їх природних комплексів та окремих об`єктів.

Таким чином, вищезазначена стаття передбачає можливість здійснення мисливства у межах територій природного-заповідного фонду, тобто включаючи заказники.

Відповідно до статті 26 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (в редакції станом на 25.10.2007) на території заказника обмежується або забороняється діяльність, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положення про заказник.

Господарська, наукова та інша діяльність, що не суперечить цілям і завданням заказника, проводиться з додержанням загальних вимог щодо охорони навколишнього природного середовища.

Власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів, оголошених заказником, беруть на себе зобов`язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження.

З охоронного зобов`язання на ландшафтний заказник «Лучанське» №24/555 від 25.12.2003р. вбачається, що ландшафтний заказник «Лучанське» площею 82,0 га місцевого значення створений у відповідності до рішення облвиконкому від 29.08.84р. №371 з метою збереження мальовничого ландшафту з виходом на поверхню гірських порід та цінних лісонасаджень. Заповідний об`єкт знаходиться в Немирівському районі, на схилах берега р. П.Буг, Немирівське лісництво кв. 131, 132 біля с. Стрільчинці.

Чине станом на 2007-2008 роки охоронне зобов`язання на ландшафтний заказник «Лучанське» №24/555 від 25.12.2003р. не передбачало жодних заборон та обмежень на проведення полювання/ мисливства/ введення мисливського господарства на території заказника «Лучаське».

Таким чином, на дату ухвалення оскаржуваного рішення законодавство не містило імперативних приписів про заборону полювання/мисливства/ведення мисливського господарства у межах заказників. Відповідне охоронне зобов`язання на заказник від 25.12.2003 також не містило жодних заборон для ведення мисливського господарства в межах заказника.

21.01.2010 року прийнято ЗУ «Про внесення змін до Закону України «Про природно-заповідний фонд України», який набрав законної сили 16.02.2010 року, яким частину першу статті 26 після слова "забороняється" доповнити словами "мисливство та". Частину другу статті 40 після слова "об`єктів" доповнити словом "мисливство".

Відповідно до ч.1 статті 26 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (в редакції станом на 16.02.2010) на території заказника обмежується або забороняється мисливство та діяльність, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положення про заказник.

Судом взято до уваги те, що стаття у вищезазначеному Законі викладена в альтернативній формі. Отже, допускалась можливість проведення мисливства у межах заказників, оскільки містила застереження не лише про повну категоричну заборону, але й про можливість обмеження такої діяльності.

01.06.2010 року директором ДП «Іллінецьке лісове господарство» підписане складене Держуправлінням охорони навколишнього середовища природного середовище у Вінницькій області охоронне зобов`язання щодо забезпечення режиму охорони та збереження ландшафтного заказнику місцевого значення «Лучанське», яке зареєстроване в Державному правлінні охорони навколишнього середовища природного середовище у Вінницькій області за №ЛдЗМ 24/555-509 від 22.12.2010р.

В охоронному зобов`язанні зазначено, що на території заказника забороняється будь-яка діяльність, що загрожує збереженню або призводить до деградації чи зміни її первісного стану.

Отже, інших обмежень у використанні території природно-заповідного фонду, в тому числі - на обмеження/заборону полювання та мисливства чи ведення мисливського господарства у межах згаданого заказника - зобов`язання, що видане уповноваженим органом після внесення відповідних змін до Закону України «Про природно-заповідний фонд України» - не встановлює.

Змінами до Закону України «Про природно-заповідний фонд України» передбачена можливість обмеження чи заборони в межах заказників саме мисливства. Однак, зміст понять ведення мисливського господарства та мисливства не є тотожним.

Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» мисливство це - вид спеціального використання тваринного світу шляхом добування мисливських тварин, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах у межах мисливських угідь; мисливське господарство як галузь - сфера суспільного виробництва, основними завданнями якого є охорона, регулювання чисельності диких тварин, використання та відтворення мисливських тварин, надання послуг мисливцям щодо здійснення полювання, розвиток мисливського собаківництва.

Тобто, мисливство є одним із напрямків, а не єдиною метою ведення мисливського господарства.

Відповідно до статті 27 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (в редакції станом на 16.01.2010) з метою охорони та відтворення мисливських тварин користувачі в межах своїх мисливських угідь виділяють не менш як 20 відсотків площі угідь, на яких полювання забороняється. Порядок визначення територій для цієї мети встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань лісового і мисливського господарства та полювання.

Користувачі мисливських угідь здійснюють комплекс біотехнічних та інших заходів, спрямованих на охорону та відтворення мисливських тварин, збереження і поліпшення середовища їх перебування.

Згідно статті 9 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (в редакції станом на 16.01.2010) до повноважень обласних рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь, і ці повноваження є виключною компетенцією зазначеного органу місцевого самоврядування.

01.10.2011 року між Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок на підставі рішення Вінницької обласної ради 13 сесії 5 скликання від 25.10.2007 №440 «Про перерозподіл мисливських угідь» та 20 сесії 5 скликання від 15.10.2008р. №670 «Про внесення змін та доповнень до рішень 13 сесії обласної ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 «Про перерозподіл мисливських угідь» укладено договір про умови ведення мисливського господарства, відповідно до умов якого надано Немирівській районній організації УТМР терміном до 15 жовтня 2038 року мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 78883,1 га, у тому числі: лісові угіддя 7403,0 га, польові 68823,0 га, водно-болотні 2657,1га.

Прокурор у похідних вимогах щодо скасування спірного договору в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство" зазначає, зокрема, що підставою визнання спірного договору недійсним є частина перша статті 203 ЦК України.

Частиною 1 статті 203 ЦК України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства ( ч. 1 ст. 628 ЦК України).

Закріпивши принцип свободи договору, ЦК України разом з тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абз. 2 ч. З ст. 6 та ст. 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.

У частині 3 ст. 179 ГК України встановлено, що укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Згідно ч. 4 ст. 179 ГК України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Відповідно до ч.1 статті 21 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (в редакції станом на моменту укладання договору) ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь.

Згідно ч. 3 статі 21 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (в редакції станом на моменту укладання договору) умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між територіальними органами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань лісового і мисливського господарства та полювання і користувачами мисливських угідь.

Отже, однією із сторін договору про умови ведення мисливського господарства визнається користувач мисливських угідь, і такий статус останнього визначається до укладення договору за рішенням органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.4 статті 21 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (в редакції станом на моменту укладання договору) форма договору встановлюється спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань лісового і мисливського господарства та полювання за погодженням із спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань навколишнього середовища.

Отже, зміст спірного договору від 01.11.2011 р. становлять умови (пункти), визначені Типовим договором про умови ведення мисливського господарства, затвердженим наказом Міністерства лісового господарства України від 12.12.1996р. за № 153 ( далі - Типовий договір). Зокрема, предмет Типового договору визначається на підставі рішення відповідної ради , яким надано мисливські угіддя для ведення мисливського господарського відповідної площі, у тому числі за угіддями (лісові, польові, водно-болотні) та на відповідний термін.

Предмет спірних договорів викладено в редакції Типового договору з посиланням на рішення обласної ради № 440, 670 про надання відповідачу-4 в користування мисливські угіддя для ведення мисливського господарства у лісових кварталах постійного лісокористувача - ДП "Іллінецький лісгосп". Всі інші умови спірного договору відтворюють умови Типового договору, а тому не суперечать вимогам чинного законодавства.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат» від 23.05.2017, що набрав чинності 03.09.2017 року частина 1 статті 26 Закону №2456 зазнала змін, та була викладена у наступній редакції: «... На територіях заказників забороняються рубки головного користування, суцільні, прохідні, лісовідновні та поступові рубки, видалення захаращеності, а також полювання та інша діяльність, що суперечить цілям і завданням, передбаченим положенням про заказник.».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» полювання - дії людини, спрямовані на вистежування, переслідування з метою добування і саме добування (відстріл, відлов) мисливських тварин, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах.

Судом враховано, що заборона на полювання в межах заказника «Лучанське» встановлена Положенням про ландшафтний заказник місцевого значення «Лучанське», яке затверджено наказом управління розвитку територій та інфраструктури обласної війської адміністрації №223 від 19.07.2022.

Згідно статті 20 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» з метою раціонального використання мисливських тварин, охорони диких тварин, а також середовища їх перебування забороняється: полювання в заборонених для цього місцях, зокрема, на територіях та об`єктах природно-заповідного фонду, де це заборонено відповідно до положень про них.

При здійснення погодження та закріплення мисливських угідь 05.01.2022 року між державним підприємством «Іллінецьке лісове господарство» (підприємство) та Немирівською районною організацією УТМР (товариство) укладено договір №3 про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства відповідно до якого товариству надано у користування мисливські угіддя для ведення мисливського господарства, які знаходяться на території державного лісового фонду підприємства терміном до 2037 року загальною площею 1310 га.

В додатку до договору про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства від 5 січня 2022 року №3 передбачено, що загальна площа мисливських угідь, наданих у користування товариству, які розташовані на території підприємства становить 1310 га.

Плата за користування мисливськими угіддями, крім територій та об`єктів природно-заповідного фонду, де мисливство заборонено, в період з 01.01.201 року по 31.12.2021 року становить 3 грн. за 1 га мисливських угідь. Площа відповідних мисливських угідь становить 1118 га.

Плата за користування мисливськими угіддями в межах територій та об`єктів природо заповідного фонду, де полювання заборонено не стягується. Площа відповідних мисливських угідь становить - 82 га.

Таким чином, в договір передбачено, що на території об`єкту природно-заповідного фонду площею 82 га, не буде здійснюватись мисливство та полювання.

Суд зазначає, що жодний нормативно-правовий акт не містить заборони щодо ведення мисливського господарства на території об`єктів природно-заповідного фонду України та/або обов`язку уповноваженого органу щодо виключення меж територій об`єктів природно-заповідного фонду зі складу мисливських угідь.

У зв`язку з чим, вимога прокуратури в частині визнати незаконним абз. 4 п. 14 додатку № 10 рішення 13 сесії Вінницької обласної Ради 5 скликання від 25 жовтня 2007 року №440 "Про перерозподіл мисливських угідь" зі змінами та доповненнями внесеними рішеннями №670 від 15.10.2008 та №622 від 25.08.2023, в частині надання у користування Немирівській районній організації Українського товариства мисливців і рибалок - ур. "Лучанське" площею 82 га (об`єкту природо-заповідного фонду Ландшафтний заказник "Лучанське" площею 82 га кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0678), розташованого в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство"є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Оскільки вимоги про визнання недійсним договору про умови ведення мисливського господарства, укладений 01.10.2011 між Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство"; визнання недійсним договору №3 про умови користування земельними ділянками лісового фонду для ведення мисливського господарства, укладений 05.01.2022 між Державним підприємством "Іллінецьке лісове господарство" та Немирівською районною організацією Українського товариства мисливців і рибалок, в частині мисливських угідь площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство" та зобов`язання Немирівську районну організацію Українського товариства мисливців і рибалок звільнити мисливські угіддя площею 82 га (кадастровий номер 0523088600:01:001:0678), які розташовані в кварталах 131, 132 Немирівського лісництва Державного підприємства "Іллінецьке лісове господарство" є похідними вимогами, то вони також не підлягають задоволенню.

Щодо заявлених відповідачами клопотань про застосування строків позовної давності.

Оскільки, суд дійшов висновку про відмову в позові по суті вимог, відсутні підстави для застосування строку позовної давності та відмови в позові з підстав його пропуску. З огляду на зазначене, судом не досліджується питання про обґрунтованість клопотань відповідачів щодо застосування строків позовної давності.

Частинами 3, 4 статті 13 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч. 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 статті 76 ГПК України).

Відповідно до ч. 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до положень ст. 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. При цьому, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, згідно положень ст. 74 ГПК України.

Згідно зі ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд зазначає, що враховуючи положення частини 1 статті 9 Конституції України та беручи до уваги ратифікацію Законом України від 17.07.1997 N475/97-ВР Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і Першого протоколу та протоколів № 2,4,7,11 до Конвенції та прийняття Закону України від 23.02.2006 №3477-IV (3477-15) "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди також повинні застосовувати Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (Рим, 4 листопада 1950 року) та рішення Європейського суду з прав людини як джерело права.

З приводу висвітлення всіх доводів сторін суд враховує практику Європейського суду з прав людини, який у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

У рішенні Суду у справі Трофимчук проти України №4241/03 від 28.10.2010 Європейським судом з прав людини зазначено, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод сторін.

Судовий збір згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ч. 3,4 ст. 13, ч.1 ст. 73, ч.1 ст. 74, ч.1 ст. 77, ч.1 ст. 79, ст.ст. 129, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В позові відмовити повністю.

Відповідно до ч. 1, 2 статті 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата підписання рішення: 08.02.2024 року.

Суддя С. М. Мудрий

Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено09.02.2024
Номер документу116854323
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/1364/23

Ухвала від 25.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 06.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Рішення від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 12.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні