Рішення
від 08.02.2024 по справі 340/10309/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/10309/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Пасічника Ю.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Бест-Вей» (вул. Григорія Сковороди, буд. 15, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 43159960) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувя до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просить:

- Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9974673/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 18.08.2023; №9974670/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 22.08.2023; №9974669/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 24.08.2023; №9974671/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 27.08.2023; №9974672/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 04.09.2023; №10053466/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 21.08.2023р. №10053464/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2023р.; №10053465/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 31.08.2023р.

- Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №15 від 18.08.2023, №18 від 22.08.2023, №19 від 24.08.2023, №20 від 27.08.2023, №4 від 04.09.2023, №17 від 21.08.2023р., №16 від 18.08.2023р., №22 від 31.08.2023р, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Бест-Вей» датою їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 з порушенням норм чинного законодавства України. Оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкову накладну, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. Однак, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної вказав на ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. До того ж вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що господарські операції щодо поставки продукції, за якими складено податкові накладні, підтверджується необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу. Також вказує, що відповідачем не дотримано вимог законодавства при прийнятті рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем зазначено лише відомості, які свідчать про наявність юридичних підстав, керуючись якими відповідач має повноваження включити позивача до переліку ризикових платників податків. Проте, як вказує позивач, фактичних доказів, що дані відомості обґрунтовані та стосуються товариства, відповідачем не надано.

Відповідачами надано до суду надійшли відзиви на позовну заяву, в яких зазначено, що відповідачі позовні вимоги не визнають та просять відмовити в їх задоволенні. В обгрунтування своєї позиції зазначили, що відповідачами за результатами розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів) Комісією прийнято рішення про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з причини відсутності копій повного пакету документів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 та п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520. Враховуючи зазначене, вважають, що рішення комісії являються правомірними та не підялають скасуванню.

Позивачем подано відповідь на відзив.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 03 липня 2023 року між ПП «Бест-Вей» (Постачальнки) і ТОВ «Леон-Ш» (Покупець) укладено договір №14 постачання нафтопродуктів (далі - Договір), за умовами якого Постачальник зобов`язався передати Покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору). Пунктом 1.2. вказаного Договору визначено найменування товару: бітум дорожній 70/100, бітум дорожній 60/90, мінеральний порошок МП 1, пічне паливо, водно-бітумна емульсія тощо.

ТОВ «Леон-Ш» за Договором здійснило наступні оплати: 07.08.2023 на суму 610000,00 грн (платіжна інструкція № 360); 08.08.2023 на суму 58816,00 грн (платіжна інструкція № 363); 11.08.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 374); 14.08.2023 на суму 14456,00 грн (платіжна інструкція № 380); 18.08.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 399); 22.08.2023 на суму 599368,00 грн (платіжна інструкція № 408); 28.08.2023 на суму 1342740,00 грн (платіжна інструкція № 419) 04.09.2023 на суму 667200,00 грн (платіжна інструкція № 429); 08.09.2023 на суму 16680,00 грн (платіжна інструкція № 446).

18 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 22,56т на загальну суму 627 168,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №47 від 19.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №47 від 19.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом оплати) складено податкову накладну №15 від 18 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

22 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 22,56т на загальну суму 627 168,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №49 від 22.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №49 від 22.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №18 від 22 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

24 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,68т на загальну суму 686 104,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №50 від 24.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №50 від 24.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №19 від 24 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

27 серпня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,06т на загальну суму 668 868,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №51 від 27.08.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №51 від 27.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №20 від 27 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

04 вересня 2023 року поставлено бітум дорожній марки 70/100 у кількості 24,6т на загальну суму 683 880,00грн, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №55 від 04.09.2023р., товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №55 від 04.09.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №04 від 04 вересня 2023 року, яку 02 жовтня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 02.10.2023р.

Як зазначено у квитанціях про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкові накладні складені

ПП «Бест-Вей», яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного ПП «Бест-Вей» подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

Так, на підтвердження наявності підстав для складання вищевказаних податкових накладних ПП «Бест-Вей» направило контролюючому органу первинні документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме:

- договір №14 постачання нафтопродуктів від 03 липня 2023 року, укладений між ПП «Бест-Вей» і ТОВ «Леон-Ш»;

- платіжні інструкції про оплату ТОВ «Леон-Ш» поставленого товару: № 360 від 07.08.2023р., №363 від 08.08.2023р., №374 від 11.08.2023р., №380 від 14.08.2023р., № 399 від 18.08.2023р., №408 від 22.08.2023р., №419 від 28.08.2023р., №429 від 04.09.2023р., № 446 від 08.09.2023р.;

- товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) щодо підтвердження поставки від ПП «Бест-Вей» до ТОВ «Леон-Ш»: №47 від 19.08.2023р., №49 від 22.08.2023р., №50 від 24.08.2023р., №51 від 27.08.2023р., №55 від 04.09.2023р.;

видаткові накладні на реалізацію товару ТОВ «Леон-Ш»: №47 від 19.08.2023р., №49 від 22.08.2023р., №50 від 24.08.2023р., №51 від 27.08.2023р., №55 від 04.09.2023р.

Окрім того, до пояснень було додано документи на підтвердження придбання ПП «Бест-Вей» товару, що постачався ТОВ «Леон-Ш», а саме:

- договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ «Бітекс» (Постачальник) і ПП «Бест-Вей» (Покупець), за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця нафтопродукти (надалі - Товар) у відповідності з умовами Договору і додатковими угодами до нього, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його у порядку й строки, встановлені цим Договором;

- платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП «Бест-Вей» придбаного у ТОВ «Бітекс» товару: №251 від 17.08.2023р. на суму 300 000,00грн, №252 від 18.08.2023р. на суму 214 856,09грн, №257 від 21.08.2023р. на суму 522 264,10грн, №259 від 22.08.2023р. на суму 529 209,10грн, №260 від 23.08.2023р. на суму 529 209,10грн, №267 від 25.08.2023р. на суму 500 000,00грн, №270 від 28.08.2023р. на суму 621 386,20грн;

- видаткові накладні та акти приймання-передачі товару до договору №18/23 від 27.03.2023р. (номери та дати відображені в таблиці нижче) на підтвердження придбання ПП «Бест-Вей» товару у ТОВ «Бітекс», що в подальшому був реалізований ТОВ «Леон-Ш» з випискою спірних податкових накладних.

на підтвердження наявності у ПП «Бест-Вей» трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень, серед іншого, було додано {нижчеперелічені документи подавались контролюючому органу разом з поясненнями у зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних по взаємовідносинах з ТОВ «Інтерєвробуд» і ТОВ «СТ «Галактика»):

відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП «Бест-Вей» за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн;

- договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП «Нафтабудсервіс» (орендодавець) і ПП «Бест-Вей», за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Крут, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП «Бест-Вей» (орендар) і ТОВ «Норд» (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу 5/06-23 від 15.06.2023р. з додатком №1; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП «Бест-Вей» в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято наступні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних: № 9974673/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 18.08.2023; №9974670/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 22.08.2023; № 9974669/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 24.08.2023; № 9974671/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 27.08.2023; № 9974672/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 04.09.2023.

Підставою для відмови в реєстрації вищевказаних податкових накладних зазначено згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.

21 серпня 2023 року між ПП «Бест-Вей» (Постачальник) і ТОВ «Інтерєвробуд» (Покупець) укладено договір поставки № 17, за умовами якого постачальник зобов`язався передати покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору).

На виконання умов вказаного договору ПП «Бест-Вей» поставило ТОВ «Інтерєвробуд» бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №48 від 21.08.2023р. на загальну суму 579 768,00грн.

Поставка товару здійснена згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №48 від 21.08.2023р. Оплата вартості поставленого товару здійснена ТОВ «Інтерєвробуд» у повному обсязі 22 серпня 2023 року згідно рахунка на оплату №54 від 21.08.2023р. та платіжної інструкції №1187 від 22.08.2023р.

За вказаною господарською операцією ПП «Бест-Вей» (за фактом постачання товару) складено податкову накладну №17 від 21 серпня 2023 року, яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

В квитанції про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкова накладна складена ПП «Бест-Вей», яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного ПП «Бест-Вей» подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

На підтвердження наявності підстав для складання вищевказані податкової накладної ПП «Бест-Вей» направило контролюючому органу первині документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме: договір поставки № 17 від 21 серпня 2023 року, укладений між ПП «Бесі Вей» і ТОВ «Інтерєвробуд»; видаткову накладну №48 від 21.08.2023р.; товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №48 ві 21.08.2023р.; рахунок на оплату №54 від 21.08.2023р. та платіжну інструкцію №1187 віз 22.08.2023р.

До пояснень було додано документи на підтвердженні придбання ПП «Бест-Вей» товару, що постачався ТОВ «Інтерєвробуд», а саме: договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ «Бітекс» (Постачальник) і ПП «Бест-Вей»; видаткову накладну №1579 від 21.08.2023р., акт приймання-передачі №1236 ВІД 21.08.2023р.; товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1579 від 21.08.2023р.; договір позички транспортного засобу №5/06-23 від 15.06.2023р.; договір позички транспортного засобу №2/01-23 від 02.01.2023р., з актом приймання-передачі та свідоцтвами про державну реєстрацію транспортних засобів серії СТТ №987605 та серії СТО №033474; платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП «Бест-Вей» придбаного у ТОВ «Бітекс» товару: №229 від 03.08.23р., № 232 від 07.08.23р., №234 відж 09.08.23р., №243 від 10.08.23р., №245 від 11.08.23р, №247 від 14.08.23р., №249 від 15.08.23р., №272 від 30.08.23р., №274 від 31.08.23р., №275 від 31.08.23р., № 276 від 31.08.23р., №280 від 05.09.23р.; сертифікат відповідності якості товару, діючий з 23.04.21 до 22.04.2024р.

На підтвердження наявності у ПП «Бест-Вей» трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень були додані: відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП «Бест-Вей» за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн; договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП «Нафтабудсервіс» (орендодавець) і ПП «Бест-Вей», за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Круг, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП «Бест-Вей» (орендар) і ТОВ «Норд» (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р.; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП «Бест-Вей» в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято рішення № 10053466/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 21.08.2023р.

Підставою для відмови в реєстрації вказаної податкової накладної зазначено наступне: згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019№1165.

01 березня 2023 року між ПП «Бест-Вей» (Постачальник) і ТОВ «СТ «Галактика» (Покупець) укладено договір поставки № 1, за умовами якого постачальник зобов`язався передати покупцю товар, визначений у цьому Договорі, який не є обтяжений, то щодо якого відсутні претензії третіх осіб, а Покупець зобов`язався прийняти зазначений товар і сплатити його вартість (п. 1.1 Договору).

На виконання умов вказаного договору ПП «Бест-Вей» виконало декілька поставок товару на адресу ТОВ «СТ «Галактика», саме: 18 серпня 2023 року ПП «Бест-Вей» поставило ТОВ «СТ «Галактика» бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №46 від 18.08.2023р. на загальну суму 585 191,00грн. Поставка товару здійснена згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №46 від 18.08.2023р.; 01 серпня 2023 року ПП «Бест-Вей» поставило ТОВ «СТ «Галактика» бітум дорожній марки 70/100 згідно видаткової накладної №53 від 01.09.2023р. на загальну суму 600 967,00грн. Поставка товару здійснена згідно товарйо-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №53 від 01.09.2023р.

Оплата вартості поставленого товару здійснена ТОВ «СТ «Галактика» у повному обсязі згідно наступних платіжних інструкцій: №2559 від 09.08.2023 на суму 300 000,00грн; №2560 від 09.08.2023 на суму 266 950,00грн; від 14.08.2023 на суму 17255,09грн; №2590 від 16.08.2023 на суму 300 000,00грн; №2618 від 23.08.2023 на суму 285 191,00грн.; №58 від 31.08.2023 на суму 300 000,00грн; №59 від 31.08.2023 на суму 267 000,00грн; За вказаними господарськими операціями ПП «Бест-Вей» складено податкові накладні: №16 від 18 серпня 2023 року (за фактом постачання товару), яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.; №22 від 31.08.2023 року (за фактом оплати), яку 18 вересня 2023 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено, що підтверджується доданою квитанцією від 18.09.2023р.

В квитанціях про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних - підставою для зупинення реєстрації стало те, що податкові накладні складені ПП «Бест-Вей», яке, на думку контролюючого органу, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку). Також запропоновано подати пояснення та копії документів, достатці для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

ПП «Бест-Вей» подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

На підтвердження наявності підстав для складання вищевказаної податкової накладної ПП «Бест-Вей» направило контролюючому органу первинні документи, в тому числі описані вище по тексту, а саме: договір поставки №1 від 01 березня 2023 року, укладений між ПП «Бест-Вей» і ТОВ «СТ «Галактика»; видаткові накладні №46 від 18.08.2023р. та №53 від 01.09.2023р.; товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) №46 від 18.08.2023р. та №53 від 01.09.2023р.; платіжні інструкції: №2559 від 09.08.2023, №2560 від 09.08.2023, від 14.08.2023, №2590 від 16.08.2023, №2618 від 23.08.2023, №58 від 31.08.2023, №59 від 31.08.2023.

До пояснень було додано документи на підтвердження придбання ПП «Бест-Вей» у ТОВ «Бітекс» товару, що постачався ТОВ ТОВ «Інтерєвробуд», а саме:договір поставки №18/23 від 27 березня 2023 року, укладений між ТОВ «Бітекс» (Постачальник) і ПП «Бест-Вей»; видаткові накладні: №1541 від 18.08.2023р., №1707 від 01.09.2023р. та акти приймання-передачі №1221 від 18.08.2023р., №1277 від 01.09.2023р.; товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) №1707 від 01.09.2023р.; договір позички транспортного засобу №5/06-23 від 15.06.2023р.; договір позички транспортного засобу №2/01-23 від 02.01.2023р., з актом приймання-передачі та свідоцтвами про державну реєстрацію транспортних засобів серії СТТ №987605 та серії СТО №033474; платіжні інструкції на підтвердження оплати ПП «Бест-Вей» придбаного у ТОВ «Бітекс» товару: №229 від 03.08.23р., № 232 від 07.08.23р., №234 відж 09.08.23р., №243 від 10.08.23р., №247 від 14.08.23р., №249 від 15.08.23р., №272 від 30.08.23р., №274 від 31.08.23р., №275 від 31.08.23р., № 276 від 31.08.23р., №280 від 05.09.23р.; сертифікат відповідності якості товару, діючий з 23.04.21 до 22.04.2024р.

На підтвердження наявності у ПП «Бест-Вей» трудових ресурсів, транспортних засобів та необхідних приміщень для здійснення господарської діяльності до пояснень були додані: відомість нарахування заробітної плати за серпень 2023 року, з якої вбачається, що в серпні 2023 року у ПП «Бест-Вей» за трудовими договорами працювало 4 особи (директор та три водія) і одна особа надавала послуги за цивільно-правовим договором; платіжна інструкція №288 від 07.09.2023р. про сплату 7711,61грн ЄСВ з заробітної плати за серпень 2023 року; платіжна інструкція №289 від 07.09.2023 року про сплату ПДФО з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 6615,00грн; платіжна інструкція №287 від 07.09.2023р. про сплату військового збору з заробітної плати за серпень 2023 року у сумі 425,25грн; договір оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року, укладений між ПП «Нафтабудсервіс» (орендодавець) і ПП «Бест-Вей», за умовами якого орендодавець передає у виключне строкове користування користувачу нежилого приміщення для користування-оренди склад за адресою: Полтавська область, Автозаводський район, м. Кременчук, вул. Героїв Круг, 2а, площею 68кв.м. (строк дії договору - з 01.05.23 до 31.12.23р.). Також надано додаток №1 до договору оренди нежилого приміщення №010523/СК від 01.05.2023 року - акт прийому-передачі, акти наданих послуг користування-оренди складом за травень -серпень 2023 року (№92 від 31.05.23р., №93 від 30.06.23р., №94 від 31.07.23р., №91 від 31.08.23р.); платіжна інструкція на підтвердження оплати за оренду складу: №294 від 08.09.23р. Окрім того, надавались контролюючому органу договір оренди нежитлового приміщення, укладений між ПП «Бест-Вей» (орендар) і ТОВ «Норд» (орендодавець), від 07 серпнія 2019 року (який пролонговувався в порядку, визначеному пунктом 3.2. договору), акт здачі-приймання нежитлового приміщення від 07.08.2019р., акти виконаних робіт від 31.07.2023р. і від 31.08.23р., та платіжні інструкції №233 від 09.08.2023р. і №290 від 07.09.2023р. про сплату рахунків за оренду приміщення; договір №03/01/23 оренди обладнання від 03.01.2023р. з додатком №1; договір позички транспортного засобу № 2/01-23 від 02.01.2023р., договір позички транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р. та додаток № 1 до договору оренди транспортного засобу №04/01-23 від 02.01.2023р.; сертифікат відповідності на товар з терміном дії з 23.04.2021р. до 22.04.2024р.; копії свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів СХК 882703, СХК 882702, які використовувались ПП «Бест-Вей» в ході здійснення господарської діяльності.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів прийнято наступні рішення: № 10053464/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2023р.; № 10053465/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 31.08.2023р.

Підставою для відмови в реєстрації вказаної податкової накладної зазначено наступне: згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено відсутність трудових ресурсів для здійснення фінансово - господарської діяльності. Крім того, платника включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.

Не погодившись з цими рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Порядок адміністрування податку на додану вартість встановлений розділом V Податкового кодексу України (надалі ПК України).

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - Порядок №1246).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11 грудня 2019 р. N 1165, якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є те що платник податку, яким подано для реєстрації ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У пункті 8 Критеріїв ризиковості платника податку Порядку №1165 зазначено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі -Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Щодо наведених у квитанції висновків, що платник податку, яким подано для реєстрації ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку то суд зазначає наступне.

Представником відповідачів надано до суду витяг з протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.11.2023 №205.

Суд зазначає, що наявність викладеної у вказаних протоколах інформації щодо позивача, як платника податків, не може бути єдиною та безумовною підставою для відмови у реєстрації податкових накладних, за умови надання платником податків відповідних підтверджуючих первинних документів.

Позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до яких долучив наявні у нього копії документів на підтвердження реальності господарської операції.

Отож, позивачем до контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної.

Не зважаючи на наявні пояснення та копії документі, долучених до пояснень, відповідач прийняв спірні рішення щодо відмови в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, в ході судового розгляду не знайшло підтвердження підстава прийняття оскаржуваних рішень відповідача 1, а саме ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо діяльності підприємства.

З наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Також, суд зазначає, що у спірних рішеннях відсутні конкретні посилання, якого саме документа на підтвердження господарських операцій, не вистачило податковому органу.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02 липня 2019 року у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на відсутність конкретизації вимог контролюючого органу щодо надання документів (чіткий їх перелік), рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16 квітня 2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа №826/10649/17), від 28 жовтня 2019 року касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19).

При цьому суд наголошує, що під час вирішення даної категорії спорів не підлягають дослідженню та аналізу обставини здійснення господарської операції, її реальність тощо, адже спір стосується виключно дотримання процедури реєстрації ПН в ЄРПН.

Щодо позову в частині зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну днем її подання, суд зазначає таке.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункті 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

В даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На думку суду, позивач надав належні та допустимі докази в обґрунтування заявлених ним позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування спірних рішень та зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні, в той час як відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, покладений на них обов`язок доказування правомірності прийняття оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 КАС України, не виконали, а тому, беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Частинами 1 статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 21472 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9974673/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 18.08.2023; №9974670/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 22.08.2023; №9974669/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 24.08.2023; №9974671/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 27.08.2023; №9974672/43159960 від 21.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 04.09.2023; №10053466/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 21.08.2023р. №10053464/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2023р.; №10053465/43159960 від 30.11.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 31.08.2023р.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №15 від 18.08.2023, №18 від 22.08.2023, №19 від 24.08.2023, №20 від 27.08.2023, №4 від 04.09.2023, №17 від 21.08.2023р., №16 від 18.08.2023р., №22 від 31.08.2023р, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Бест-Вей» датою їх фактичного подання.

Присудити на користь Приватного підприємства «Бест-Вей» (код ЄДРПОУ 43159960) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 10736,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ: 43005393).

Присудити на користь Приватного підприємства «Бест-Вей» (код ЄДРПОУ 43159960) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 10736,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116865748
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/10309/23

Постанова від 12.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні