Ухвала
від 09.02.2024 по справі 757/6519/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/6519/24-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно,-

В С Т А Н О В И В :

09 лютого 2024 року прокурор другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на майно що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , із забороною користування та розпорядження, а саме:

- 85/100 частки квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 (загальна площа 71,5 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1797930580000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ;

- 3/20 частки квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_2 (загальна площа 82,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518793080000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ;

- 1/3 частка квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_3 (загальна площа 48,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 28096883, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 .

З наданих в обґрунтування матеріалів вбачається, що слідчими Головного слідчого управління Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному № 62023000000000876 від 12.10.2023 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 2 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що на підставі відомостей, згідно яких ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072, дата заснування: 28.04.2022, зареєстровано у Вінницькій обл., вид діяльності: оптова торгівля одягом і взуттям, протягом 2023 року подано до митного оформлення 76 митних деклараціи? у режимі ІМ 40 на загальну суму 18,625 млн. дол. США, а саме щодо розмитнення одягу:

1. Штани костюму літнього польового тип 4, клас 7;

2. Комплекти текстильні для чоловіків, з бавовни;

3. Одяг текстильнии? для чоловіків. Куртка зимова;

4. Одяг текстильнии? для чоловіків. Куртка спеціально підшита;

5. Одяг текстильнии? для чоловіків. Штани;

6. Одяг трикотажнии? для чоловіків з синтетичних волокон;

7. Одяг трикотажнии? для чоловіків, з бавовни:Комплект спідньоі? білизни (сорочка та кальсони), демісезоннии?;

8. Одяг трикотажнии? для чоловіків, з бавовни:Футболки літні;

9. Рукавички зимові.

Вказані поставки відбувалися на виконання договорів про закупівлю Міністерством оборони Украі?ни для державних потреб товарів речовоі? служби (за кошти Державного бюджету Украі?ни), а саме:

1) Договору № 286/3/22/329 щодо закупівлі курток зимових (в комплекті) у кількості 120 тис. комплектів за загальну суму 597 млн. грн., термін виконання поставки до 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 18.01.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 18.01.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 400 млн. грн.;

2) Договору № 286/3/22/329 щодо закупівлі штанів зимових (в комплекті) у кількості 120 тис. штук за загальну суму 199 млн. грн., термін виконання поставки до 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 18.01.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 18.01.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 77 млн. грн.;

3) Договору № 286/3/22/350 щодо закупівлі штанів зимових у кількості 100 тис. штук за загальну суму 199 млн. грн., терміном виконання поставки до 12.10.2023 та 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 02.03.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 02.03.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 86 млн. грн.;

4) Договору № 286/3/23/102 щодо закупівлі курток костюма утеплювача у кількості 40 тис. штук за загальну суму 58 млн. грн., терміном виконання поставки до 31.05.2023. Контракт виконано та оплачено лише 30.09.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.05.2022 по 30.09.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 28 млн. грн.;

5) Договору № 286/3/23/103 щодо закупівлі сорочок поло у кількості 80 тис. штук за загальну суму 39 млн. грн., терміном виконання поставки до 31.05.2023. Контракт виконано та оплачено лише 15.08.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.05.2023 по 15.08.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 17 млн. грн.

6) Договору №286/3/23/101 щодо закупівлі панам літніх польової, за яким МОУ у 2023 році оплачено 15 290 880,00 грн.;

7) Договору №286/3/23/102 щодо закупівлі куртки костюму утепленої, за яким МОУ у 2023 році оплачено 48 354 537,60 грн.;

8) Договору №286/3/23/104 щодо закупівлі штанів для костюму літнього, за яким МОУ у 2023 році оплачено 28 328 551,20 грн.;

9) Договору №286/3/23/105 щодо закупівлі костюму літнього польового, за яким МОУ у 2023 році оплачено 87 072 840,00 грн.;

10) Договору №286/3/23/106 щодо закупівлі фуфайки із коротким рукавом (футболок), за яким МОУ у 2023 році оплачено 12 982 200,00 грн.;

11) Договору №286/3/23/107 щодо закупівлі сорочок бойових, за яким МОУ у 2023 році оплачено 8 784 000,00 грн.;

12) Договору №286/3/23/108 щодо закупівлі костюму літнього польового, за яким МОУ у 2023 році оплачено 1 351 449,00 грн.

Загальнии? об`єм отриманих за контрактами від держави коштів ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» у 2023 році складає 1,6 млрд. грн.

Аналізом руху коштів за банківськими рахунками зазначеного підприємства встановлено, що після отримання державних асигнувань близько 60% грошових коштів виводиться на користь інших афіліи?ованих юридичних осіб (наи?частіше здіи?снюються операціі? щодо надання або повернення фінансовоі? допомоги), а решта 40% для забезпечення виконання державних контрактів перераховуються на адресу виробників одягу у Турецькіи? Республіці, а саме DEXXON ENERJI SANAYI VE TICARET A.S. та OZMAN DERI TEKSTIL VE INSAAT IMALAT GIDA ITHALAT IHRACAT PAZARLAMA TICARET LIMITED SIRKETI.

Досудовим розслідування встановлено, що реальний факт вчинення кримінального правопорушення посадовими особами ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» та представниками МОУ під час виконання державного замовлення, підтверджується інформацією згідно якої 23.02.2023 між Міністерством оборони Украі?ни (Департаментом державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ нов. Департамент ресурсного забезпечення МОУ) та ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» укладено договір № 286/3/23/106 (далі Договір1) про закупівлю 70 тис. шт. футболок загальною вартістю 12,982 млн. грн. зі строком постачання до 31.05.2023.

Відповідно до п. 4.2. Договору1 розрахунки за фактично поставлении? товар проводяться шляхом поетапноі? оплати замовником поставлених и?ому партіи? товарів протягом 30 банківських днів після пред`явлення постачальником рахунку на і?х оплату.

На виконання зазначеного договору ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» 18.05.2023 здіи?снено митне оформлення та поставлено на адресу МОУ лише 5 тис. шт. футболок.

Не зважаючи на фактичне невиконання договору № 286/3/23/106 посадовці МОУ 26.05.2023 складають акт прии?мання-передачі № 1/495 та документально прии?мають на склад футболки у кількості 70 тис. шт. В свою чергу 21.06.2023 року МОУ оплачує всю суму визначену контрактом у розмірі 12,982 млн. грн. (хоча фактично на вказаний час у наявності перебувало лише 5 тис. шт.).

Згідно митної документації після здійснення розрахунку за виконання вказаного контракту ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л», протягом червня - жовтня 2023 року поставило на митну територію України лише 55 489 шт. футболок.

Вказане підтверджується інформацією із Автоматизованої системи митних оформлень (далі АСМО), відповідно до якої встановлено що 24.10.2023 відділу митного оформлення № 1 Митного поста «Чаи?ки» Киі?вськоі? митниці, згідно ст. 336 Митного кодексу України, проведено фізичний огляд товарів, які імпортувалися ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л», під якого виявлено та оглянуто партію футболок літніх у кількості 12050 штук з маркуванням «ВЛАСНІСТЬ ЗСУ, НЕ ДЛЯ ПРОДАЖУ», датою виробництва «05.2023» та із зазначенням номеру контракту «№ 286/3/23/106 від 23.02.2023», які вже згідно виписок по рахункам та акту приймання передачі виконаний та нібито поставлено до МОУ.

Таким чином, аналізом зазначеної вище інформації встановлено, що контролерами та керівниками ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» привласнено протягом 2023 року понад 1,13 млрд. грн.

В тои? же час, встановлено конкретні факти причетності окремих посадовців Міністерства оборони Украі?ни до розкрадань бюджетних коштів та перевищенні владних повноважень при укладенні відповідних договорів з ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» та іншими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності

Достовірно відомо, що за аналогічними протиправними схемами, протягом 2023 року з Міністерством оборони Украі?ни співпрацюють ТОВ «Будівельна компанія СІТІГРАД» (код ЄДРПОУ 43065841), сума освоєних державних коштів складає 521 млн. грн.

Аналізом інформаціі? державних закупівель «Prozorro» встановлено, що до початку повномасштабного вторгнення рф спеціалізувалися на державних підрядах з будівництва та ремонту у Івано-Франківськіи?, Львівськіи? і Житомирськіи? областях.

У ході аналізу державних оборонних закупівель додатково встановлено, що бізнесмен ОСОБА_10 через підконтрольні и?ому компаніі? ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» (код ЄДРПОУ 44755072), ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД» (код ЄДРПОУ 41654425), ТОВ «ПІРКАР» (код ЄДРПОУ 42195107), налагодив протиправнии? механізм з поставки протягом 2022-2023 років продуктів харчування, столових приборів, одягу на адресу МОУ за завищеними цінами.

При цьому, у ході аналізу фінансово-господарськоі? діяльності підприємств встановлено, що вони проводять ризикові фінансові операціі?, що містять ознаки безтоварних, за результатами чого ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» з 08.05.2023 по 07.09.2023, ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД» з 09.05.2023 по 31.08.2023 були віднесені до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішень Комісіі? з питань зупинення реєстраціі? податковоі? накладноі? ГУ ДПС Житомирськіи? області. Разом з цим, вказані компаніі? були виведені з ризикових в результаті перереєстраціі? підприємств у Вінницькіи? області за рішенням Комісіі? з питань зупинення реєстраціі? податковоі? накладноі? ГУ ДПС у Вінницькіи? області.

Вищевказане свідчить, що дані юридичні особи є неблагонадіи?ними контрагентами для виконання оборонних контрактів в умовах воєнного стану, що призводить до розкрадання бюджетних коштів.

Так, встановлено схему завищення первісноі? вартості імпортного товару віи?ськового призначення на 80% від початковоі? ціни віи?ськового товару, якии? було реалізовано на адресу МОУ.

Отже в ході проведення досудового розслідування встановлено факт вчинення кримінальних правопорушень суб`єктами ЗЕД спільно із посадовими особами МОУ від час здійснення поставки та виконання умов за державними контрактами в 2022-2023 роках, до яких віднесені ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) під час виконання державних контрактів № 286/3/23/101, № 286/3/23/102, № 286/3/23/103, № 286/3/23/104, № 286/3/23/105, № 286/3/23/106, № 286/3/23/107, № 286/3/23/108, та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» (код ЄДРПОУ 43065841) під час виконання державних контрактів № 286/3/23/118, № 286/3/23/119, № 286/3/23/120, № 286/3/23/121, № 286/3/23/122, № 286/3/23/123.

У той же час, у ході аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, податкових накладних та митних декларацій встановлено, що

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД», ТОВ «БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС МОНТАЖПРОЕКТ», ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ», ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД», ТОВ «ПІРКАР» проводять ризикові фінансові операції, що містять ознаки безтоварних, при цьому виявлено, що здійснюється продаж військового одягу, обмундирування та продуктів харчування на адресу МОУ за завищеною ціною.

Так, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» з 08.05.2023 по 07.09.2023 було віднесено до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Вінницькій області.

Також за результатами аналізу ЄРПН за період з 01.01.2022 по даний час встановлено, що ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило придбання товарів (продукти харчування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 1,38 млрд грн, з яких залишається заблокованою реєстрація податкових накладних на суму 318,8 млн грн, зокрема на придбання ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» продуктів харчування на суму 271,2 млн грн від ТзОВ «ВТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» (код ЄДРПОУ 43413041), що свідчить про наявність безтоварних операцій та придбання документів без фактичної поставки продуктів харчування. Проте, незважаючи на блокування податкових накладних, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило реалізацію на адресу МОУ товару невідомого походження, імовірно придбаного за готівку. При цьому, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило реалізацію товарів (одяг, продукти харчування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 2,48 млрд грн, з яких залишається заблокованою реєстрація податкових накладних на суму 38,7 млн грн.

У ході аналізу митних декларацій встановлено, що ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» імпортувало одягу на суму 345,2 млн грн, при цьому відповідно до податкових накладних підприємство реалізувало лише на адресу МОУ вказаний одяг вже на суму понад 1,5 млрд грн, що свідчить про умисне значне завищення ціни та містить ознаки розкрадання державних коштів.

В свою чергу ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» з 08.05.2023 по даний час, віднесені до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Житомирській області.

За результатами аналізу ЄРПН за період з 01.01.2022 по даний час встановлено, що ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» здійснило придбання товарів (товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 275,7 млн грн, з них бойові рюкзаки на суму 15,6 млн грн (заблоковано податкові накладні на суму 5,6 млн грн). Разом з тим, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» здійснило реалізацію товарів (одяг, обмундирування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 1,1 млрд грн, з них одяг та обмундирування на адресу МОУ на суму 910 млн грн. При цьому, протягом 2023 року ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» імпортувало 287 т військового одягу на суму 257,8 млн грн, а реалізувало на адресу МОУ 490 тис. штук одягу на суму 324 млн грн.

У період із 15.11.2023 по 17.11.2023 на підставі ухвал слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 09.11.2023 проведено обшуки на території військової частини НОМЕР_2 та ВМО № 1 МП «Чайки» Київської митниці в ході яких, зокрема вилучено зразки виробів за 21 договором укладеним із вказаними Товариствами, які поставлено Міністерству оборони України.

У межах досудового розслідування, на виконання постанов слідчого експертами КНДІСЕ проведено комплексні судові експертизи матеріалів, речовин та виробів, товарознавчі та економічні, згідно яких надані на дослідження вироби, за договорами № 286/3/23/102, № 286/3/23/104, № 286/3/23/105, № 286/3/23/106, № 286/3/23/107, № 286/3/23/108, № 286/3/23/109, № 286/3/23/110, № 286/3/23/111, № 286/3/23/112, № 286/3/23/116, № 286/3/23/117, № 286/3/23/118, № 286/3/23/120, № 286/3/23/121, № 286/3/23/122, які поставлено Міністерству оборони України не відповідають вимогам ТУ та не можуть використовуватись за своїм цільовим призначенням, оскільки не відповідають вимогам, які наведені в технічних умовах, та внаслідок чого розмір втрачених активів (збитків) Міністерства оборони України складає 934 013 447, 28 гривень.

Положення санкції ч. 5 ст. 190 КК України, що інкримінується підозрюваним ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 передбачають як вид покарання конфіскацію майна.

У ході досудового розслідування встановлено, що групою осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення придбано ряд рухомого та нерухомого майна яке є таким, що може бути придбане за грошові кошти здобуті злочинним шляхом, а саме:

- 85/100 частки квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 (загальна площа 71,5 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1797930580000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 (під іпотекою від 16.01.2024, іпотекодержатель ОСОБА_11 , РНОКПП НОМЕР_3 );

- 3/20 частки квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_2 (загальна площа 82,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518793080000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 (під іпотекою від 16.01.2024, іпотекодержатель ОСОБА_11 , РНОКПП НОМЕР_3 );

- 1/3 частка квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_3 (загальна площа 48,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 28096883, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Згідно матеріалів досудового розслідування ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , є наближеною особою до підозрюваного ОСОБА_6 (доводиться нареченою).

У той же час, згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на 85/100 частки квартири за адресою: АДРЕСА_1 , та на 3/20 частки квартири за адресою АДРЕСА_2 , набуто ОСОБА_4 02.06.2022 та 16.08.2022 відповідно, тобто після початку повномасштабної збройної агресії рф проти України та укладення державних контрактів Міністерством оборони України з підконтрольними ОСОБА_5 суб`єктами господарської діяльності.

Окрім того, згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_4 16.01.2024 було укладено іпотечні договори із ОСОБА_11 , РНОКПП НОМЕР_3 , згідно яких обтяжується наступне майно ОСОБА_4 : 85/100 частки квартири за адресою: АДРЕСА_1 , 3/20 частки квартири за адресою АДРЕСА_2 .

На переконання сторони обвинувачення вказані дії у формі укладення іпотечних договорів та внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно було здійснено ОСОБА_4 та іншими зацікавленими особами з метою перешкодити виконанню завдань кримінального провадження та, в кінцевому рахунку, недопущення конфіскації вказаного майна.

Ураховуючи наведене, приймаючи до уваги, що щодо зазначеного майна, можлива спеціальна конфіскація вказаного вище майна, з метою недопущення приховування, передачі вказаного майна, виконання завдань кримінального провадження, забезпечення повного та всебічного установлення обставин кримінального правопорушення, забезпечення виконання додаткового покарання, передбаченого Кримінальним кодексом України в частині конфіскації майна, прокурор звернувся до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на вказане майно.

Прокурор до судового засідання не з`явилися. Прокурор надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, доводи клопотання підтримав у повному обсязі.

Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність власника майна відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).

Відповідно до ч. 1-3 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арешт майна з метою забезпечення спеціальної конфіскації накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України .

Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за вищу або нижчу ринкової вартості і знала чи повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій із ознак, зазначених у пунктах 1-4 частини першої статті 96-2 Кримінального кодексу України (ч. 4 ст. 170 КПК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 96-1 КК України, спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного злочину або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 96-2 КК України, спеціальна конфіскація застосовується у разі, якщо гроші, цінності та інше майно одержані внаслідок вчинення злочину та/або є доходами від такого майна.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно з ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Слідчими Головного слідчого управління Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному № 62023000000000876 від 12.10.2023 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 2 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України.

Згідно з матеріалами досудового розслідування ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , є наближеною особою до підозрюваного ОСОБА_6 (доводиться нареченою).

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на 85/100 частки квартири за адресою: АДРЕСА_1 , та на 3/20 частки квартири за адресою АДРЕСА_2 , набуто ОСОБА_4 02.06.2022 та 16.08.2022 відповідно, тобто після початку повномасштабної збройної агресії рф проти України та укладення державних контрактів Міністерством оборони України з підконтрольними ОСОБА_5 суб`єктами господарської діяльності.

З урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання прокурора та накладення арешту у кримінальному провадженні №62023000000000876 від 12.10.2023 року на майно що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , із забороною користування та розпорядження, а саме: 85/100 частки квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 (загальна площа 71,5 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1797930580000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ; 3/20 частки квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_2 (загальна площа 82,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518793080000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ; 1/3 частка квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_3 (загальна площа 48,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 28096883, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , оскільки вказане майно набуте внаслідок вчинення кримінального правопорушення, належить на праві власності третій особі, таке майно відповідає ознакам, зазначеним у пунктах 1-4 частини першої статті 96-2 Кримінального кодексу України, як таке що одержані внаслідок вчинення злочину та/або є доходами від такого майна та метою такого арешту є забезпечення спеціальної конфіскації майна.

З урахуванням наведеного та керуючись ст. 98, 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України,-

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно задовольнити.

Накласти арешт у кримінальному провадженні №62023000000000876 від 12.10.2023 року на майно що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , із забороною користування та розпорядження, а саме:

- 85/100 частки квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 (загальна площа 71,5 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1797930580000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ;

- 3/20 частки квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_2 (загальна площа 82,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518793080000, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ;

- 1/3 частка квартири, розташованої за адресою АДРЕСА_3 (загальна площа 48,2 кв.м), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 28096883, що належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116891972
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —757/6519/24-к

Ухвала від 14.08.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Юрдига Ольга Степанівна

Ухвала від 09.02.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Батрин О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні