Рішення
від 24.01.2024 по справі 204/5081/23
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/5081/23

Провадження № 2/204/168/24

РІШЕННЯ

іменем України

(заочне)

24січня 2024року Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючий суддя Книш А.В.,

секретар судового засідання Малкамова О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Обласного комунального підприємства «Електромережі-Південне», треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Головне управлінняДПС України у Дніпропетровській області про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просив зобов`язати останнього виправити помилку в звітах, які подавалися до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, а саме у період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2010 року до органів Пенсійного фонду України, та у період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2016 року до Державної податкової служби України, шляхом заміни реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_1 на правильний РНОКПП НОМЕР_1 , та подати виправлені звіти до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30 серпня 2021 року позивач став на облік в Дніпровському міському центрі зайнятості та йому була призначена допомога по безробіттю відповідно до п. 1 ст. 22 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Однак розмір допомоги виявився меншим, ніж мав би бути відповідно до його трудового стажу, у зв`язку з чим 13 грудня 2021 року позивач звернувся до Дніпровського міського центру зайнятості з відповідним запитом для роз`яснення виниклої проблеми. На вказаний запит позивач отримав відповідь від Дніпровського міського центру зайнятості № 4451 від 16 грудня 2021 року, а також отримав індивідуальні відомості про застраховану особу з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України за формою ОК-5, з яких дізнався, що в його стаж не зараховано вісім років роботи в Обласному комунальному підприємстві «Електромережі-Південне». Надалі позивачу стало відомо, що не зарахування стажу за вказаний період сталося у зв`язку з тим, що у поданій звітності до органів Пенсійного фонду України за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2010 року та до Державної податкової служби України за період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2016 року його роботодавцем було допущено помилку у наданих відомостях щодо його податкового номеру реєстраційного номеру облікової картки платника податку, що й призвело до зменшення його страхового стажу на вісім років порівняно із трудовим стажем, підтвердженим його трудовою книжкою. Відповідач вже з 22 червня 2015 року перебуває в стані припинення на підставі відповідного рішення засновників, але станом на дату звернення до суду з даним позовом відповідач не припинений. Позивач має відповідні записи у трудовій книжці щодо спірних періодів роботи у відповідача та вказані записи є належними та допустимими доказами підтвердження трудового стажу позивача в розумінні ст. 77 ЦПК України. Оскільки Головне управлінняПенсійного фондуУкраїни вДніпропетровській області не зараховує спірний період роботи позивача лише через наявність невірного коду РНОКПП в звітності, поданій відповідачем за позивача, вважає можливим відновити порушені права шляхом зобов`язання відповідача виправити помилку в звітах, які подавалися до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, шляхом заміни реєстраційного номеру облікової картки платника податків позивача на правильний.

Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 21 квітня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

24 травня 2023 року на адресу суду надійшли пояснення представника третьої особи Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області Буряк О.В., який зазначає, що законодавством чітко визначений обов`язок страхувальників (підприємств, установ, організацій) щодо подання відомостей стосовно застрахованих осіб. Страхувальник формує та подає звітність на підставі первинних бухгалтерських документів та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування або які підтверджують нарахування виплат (доходу), на які нараховуються внески. Відповідальним за правильність та достовірність заповнення та подання звіту є страхувальник. Спеціалісти органів Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно вносити інформацію до РЗО. За інформацією ДПСУ, отриманою в порядку міжвідомчого обміну, страхувальник ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ-ПІВДЕННЕ" (ЄДРПОУ 26049417) станом на 27 січня 2022 року не знятий з обліку в органах ДПСУ. Оскільки ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ-ПІВДЕННЕ» не припинено, відсутні визначені пунктом 4 розділу 4 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування № 10-1, підстави внесення змін до відомостей про застраховану особу в реєстрі застрахованих осіб на підставі рішення суду. Враховуючи викладене, просив прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства.

04липня 2023року наадресу судунадійшли поясненняпредставника третьоїособи Головногоуправління ДПСУкраїни у Дніпропетровській області Кравченко М.В., в яких він зазначив, що позивач 17 січня 2022 року звернувся до ГУ ДПС у Дніпропетровській області із заявою від 15 січня 2022 року щодо приведення звітності, поданої Обласним комунальним підприємством «Електромережі-Південне» до контролюючого органу, у відповідність у зв`язку з невірно вказаним реєстраційним номером облікової картки платника податків у поданій звітності. ГУ ДПС у Дніпропетровській області розглянуто заяву позивача та листом від 08 лютого 2022 року №74/с/04-36-24-04-08 повідомлено наступне. За наявними даними аналітично-інформаційних систем ДПС України, Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» перебуває на податковому обліку в Правобережній ДПІ (Чечелівський район м. Дніпра) ГУ ДПС. Стан платника 28 (триває процедура припинення (направлені заперечення органу ДПС). Обов`язок подання звітності, виправлення помилок, допущених у податковій звітності, яка подавалась до контролюючого органу, покладений саме на податкових агентів і не відноситься до компетенції органів ДПС. ГУ ДПС у Дніпропетровській області 27 січня 2022 року на податкову адресу відповідача направлено лист-запрошення платника до контролюючого органу для надання пояснень стосовно фактів, викладених у заяві та приведення звітності у відповідність. Лист було направлено засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, який повернуто поштою 23 лютого 2022 року без вручення з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою». Також в межах виконання запиту позивача було призначено документальну позапланову виїзну перевірку Обласного комунального підприємства «Електромережі-Південне». З метою проведення перевірки здійснено вихід на податкову адресу, за результатами якого встановлено відсутність платника податків та його посадових осіб, про що складено акт. Враховуючи викладене, просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 21 вересня 2023 року задоволено клопотання представника позивача ОСОБА_2 про витребування доказів та витребувано інформацію у Головного управлінняПенсійного фондуУкраїни вДніпропетровській області та Головного управлінняДПС уДніпропетровській області.

Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 11 грудня 2023 року задоволено клопотання представника позивача ОСОБА_2 про витребування доказів та витребувано докази у Головного управління податкової служби України у Дніпропетровській області.

У судове засідання позивач не з`явився, до початку судового засідання представник позивача надав суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі та не заперечує проти заочного розгляду справи та ухвалення заочного рішення суду.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи у його відсутність, а також відзив не подавав, у зв`язку із чим, суд, враховуючи згоду представника позивача, ухвалив відповідно до ст. 280 ЦПК України проводити заочний розгляд справи з ухваленням заочного рішення суду.

Представники третіх осіб Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області у судове засідання не з`явилися, до початку судового засідання надали суду заяви про розгляд справи без їх участі.

Суд, дослідивши письмові докази, встановив наступні фактичні обставини.

Позивач перебуває на обліку в Дніпровському міському центрі зайнятості з 30 серпня 2021 року та йому призначена допомога по безробіттю.

З`ясувавши, що розмір отримуваної допомоги є меншим, аніж має бути відповідно до набутого страхового стажу, позивач звернувся до центру зайнятості із вимогою надати відповідні роз`яснення (а.с.20).

За результатами розгляду звернення позивача повідомлено, що у Держаному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості щодо перебування позивача в будь-яких трудових відносинах за період з січня 2011 року по грудень 2016 року (а.с.20-21).

Як вбачається з наданої позивачем копії трудової книжки, позивач перебував у трудових відносинах з відповідачем починаючи з 05 травня 2008 року та до 12 вересня 2019 року, однак відповідно до довідки ОК-5, у Держаному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відповідні відомості за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2016 року (а.с.15-19, 21-22).

Відповідно до відповіді з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №21174 від 07 квітня 2023 року, відповідач Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» перебуває в стані припинення (а.с.33).

З метою відновлення порушених прав позивач звернувся із відповідними заявами до відповідача, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (а.с.23-25, 27).

Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області листом від 31 січня 2022 року повідомило позивача, що згідно з абзацом 2 пункту 2постанови правління Пенсійного фонду України від 03 грудня 2013 року № 25-2, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2013 року за № 2141/24673, відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування подаються органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника. Оскільки Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» наразі не припинене,зміни та уточнення до відомостей Реєстру вносяться або за надання страхувальником відповідних звітних документів або за рішенням суду (а.с.26-27).

Листом від 08 лютого 2022 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомило позивача, що у зв`язку з тим, що Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» наразі не ліквідоване, його представника запрошено до контролюючого органу для приведення поданої звітності за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2010 року, з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2016 року у відповідність у частині виправлення РНОКПП позивача (а.с.28).

Згідно наданих Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за період з червня 2016 року по листопад 2016 року, відповідачем нараховувалась позивачу заробітна плата за вказаний період (а.с.116-121).

У вказаних відомостях РНОКПП позивача зазначений НОМЕР_2 , в той час як відповідно до довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, позивач одержав ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с.39).

За результатами виходу на податкову адресу відповідача головним державним інспектором відділу позапланових перевірок з інших податків управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Василицевим М.Л. було складено Акт №246/04-36-07-08/26049417 від 08 лютого 2022 року «Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки Обласного комунального підприємства «Електромережі-Південне» внаслідок відсутності посадових осіб та платника податків за податковою адресою» (а.с.122).

Листом від 29 вересня 2023 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомило, що звітність за січень 2009 року серпень 2013 року Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» зобов`язано було подавати до Пенсійного фонду України. За період вересень 2013 року травень 2016 року Таблиця 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» до Додатку 4 в автоматичному режимі не завантажувались до ІКС «Податковий блок» та є недоступні до перегляду. В ході проведеного аналізу Таблиці 6, поданої Обласним комунальним підприємством «Електромережі-Південне» за червень 2016 року листопад 2016 року, встановлено, що по фізичній особі за прізвищем, ім`ям, по батькові « ОСОБА_1 » був зазначений реєстраційний номер платника податків НОМЕР_2 . Згідно інформаційно-комунікаційних систем ДПС України за грудень 2016 року звітність по єдиному внеску Обласним комунальним підприємством «Електромережі-Південне» не надавалась (а.с.147-148).

Вирішуючи пред`явлені позовні вимоги судом враховується наступне.

Згідно приписівстатті 1 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV«Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»(далі - Закон №1058-IV), застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цьогоЗаконупідлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленомузакономпорядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цимЗакономі за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно дозаконусплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цьогоЗакону.

Відповідно до ч. 2ст. 21 Закону №1058-IVна кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Відповідно до положеньст. 24 Закону №1058-IVстраховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Положеннями частини першоїстатті 14-1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»передбачено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Згідно ст. 1 Закону України«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цьогоЗаконузобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно приписів статті 16 Закону України«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та Фондом загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року№ 10-1затверджено Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Положення №10-1).

Пунктом 3 розділу IV Положення №10-1 визначено, що відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Пунктом 4 розділу IV Положення №10-1 передбачено, що у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Приписамист. 104 Цивільного кодексу Українивизначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Як було встановлено судом, відповідач перебуває в стані припинення (а.с.33).

Позивач перебував у трудових відносинах з Обласним комунальним підприємством «Електромережі-Південне» починаючи з 05 травня 2008 року та до 12 вересня 2019 року, однак стаж роботи позивача за період роботи з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2016 року не внесено до системи персоніфікованого обліку у зв`язку з помилкою, допущеною страхувальником відповідачем, а саме допущено зазначення невірних даних стосовно РНОКПП позивача.

Позивач звертався до відповідача щодо помилкового надання відомостей стосовно податкового номеру позивача та просив виправити дану помилку у звітності, однак вказана заява повернулася до відправника поштовим зв`язком без вручення (а.с.23-24).

Суд зазначає, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Згідно зі ст. 141 ЦПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача, а тому з останнього на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 1073,60 грн.

Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 89, 141, 264, 280-282 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Обласного комунального підприємства «Електромережі-Південне», треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Головне управління ДПС України у Дніпропетровській області про зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Зобов`язати Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне» виправити помилку в звітах, які подавалися до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування у період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2010 року до органів Пенсійного фонду України та у період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2016 року до Державної податкової служби України, шляхом заміни реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_1 на правильний РНОКПП НОМЕР_1 , та подати виправлені звіти до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Стягнути з Обласного комунального підприємства «Електромережі-Південне» на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 (шістдесят) коп.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене відповідачем в загальному порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Дніпровського апеляційного суду. Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Позивач ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач Обласне комунальне підприємство «Електромережі-Південне», місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Дмитра Кедріна, буд.28, ідентифікаційний код 26049417.

Третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд.26, ідентифікаційний код 21910427.

Третя особа Головне управління ДПС України у Дніпропетровській області, місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17А, ідентифікаційний код 44118658.

Головуючий:

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116893393
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —204/5081/23

Рішення від 24.01.2024

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Книш А. В.

Ухвала від 11.12.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Книш А. В.

Ухвала від 21.09.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Книш А. В.

Ухвала від 21.04.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Книш А. В.

Ухвала від 10.04.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Книш А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні