Рішення
від 08.02.2024 по справі 260/10070/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/10070/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ващиліна Р.О., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» до Головного управління ДПС у Закарпатській області як відокремлений підрозділ ДПС України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області як відокремлений підрозділ ДПС України, в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 22.09.2023 №9579181/44795733, що винесене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 30.06.2023.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що 31 березня 2023 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Глобал Оушен енд ленд» укладено договір про надання послуг №23-0103, предметом якого є надання складських послуг та послуг зберігання вантажів, які надходять на адресу замовника. На виконання такого договору протягом червня 2023 року позивач надавав передбачені договором послуги, загальною вартістю 2180474,44 грн, що підтверджується актом №009 від 30.06.2023. На суму наданих послуг 30 червня 2023 року позивачем складено податкову накладна №3, яку було надіслано до Єдиного реєстру для реєстрації. Однак 14 липня 2023 року товариство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної, в якій запропоновано надати пояснення та додаткові документи. На виконання зазначеної вимоги позивач надіслав до контролюючого органу свої пояснення та підтверджуючі документи, однак за результатами розгляду таких у реєстрації податкової накладної було відмовлено з мотивів надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства, а саме: «не надано документи, які слугували підставою для виписки податкової накладної». Таке рішення контролюючого органу вважає протиправним, оскільки товариство має в наявності всі необхідні матеріальні та трудові ресурси для надання послуг, визначених договором, що й було підтверджено належними доказами. Більше того, зазначене відповідачем обґрунтування підстави для відмови не узгоджується з відміткою в оскарженому рішенні, що є порушенням принципу правової визначеності та належного урядування.

18 грудня 2023 року відповідач 1 подав через особистий електронний кабінет в підсистемі «Електронний суд» відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти задоволення позову заперечив. Зокрема вважає, що у зв`язку з тим, що подана для реєстрації податкова накладна відповідала п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, позивачу було направлено повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної. На виконання такого повідомлення товариством було надано ряд документів, однак таких виявилося недостатньо для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. З огляду на що комісія відповідача 1 вирішила надіслати позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а саме: інформацію та первинні документи щодо калькуляції послуг ручного/механічного вивантаження/навантаження у розрізі задіяних трудових ресурсів з деталізацією нормо-годин в день/червень 2023. Однак наданих позивачем документів виявилося недостатньо для підтвердження реальності здійснення господарської операції, у зв`язку з чим прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. При цьому вважає безпідставними твердження позивача про незазначення у квитанції конкретного переліку документів, необхідних для подання, оскільки відповідачі не мають жодного відношення до зупинення реєстрації податкової накладної. Зазначає, що розшифрування та перевірка податкової накладної здійснюється в автоматизованому режимі, а посадові особи контролюючого органу на розглядуваному етапі не беруть участь в процесі прийняття податкової накладної та не вирішують питання про її реєстрацію або відмову у такій. Окрім того, вважає, що в квитанції зазначається тільки примірний перелік документів, оскільки такий залежить від специфіки господарської операції в кожному конкретному випадку.

Відповідача 2 відзив на позов у встановлений судом строк не подав, про причини неподання такого суд не повідомив, про продовження процесуального строку для його подання не клопотав.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

З огляду на вищенаведене суд вважає за можливе застосувати наслідки, передбачені ч. 4 ст. 159 КАС України.

Дослідивши подані сторонами документи та матеріали справи, розглянувши доводи сторін, наведені ними в письмових заявах, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 31 березня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» (далі ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД») (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» (далі ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС») (далі виконавець) укладено договір про надання послуг №23-0103, відповідно до умов якого замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання з надання складських послуг та послуг зберігання вантажів, які надходять на адресу замовника.

Згідно п. 1.2 цього договору вид/перелік послуг та їх вартість, інші умови надання послуг погоджуються Сторонами у Додатках до Договору та Заявках на надання послуг.

Відповідно до п. 2.1 договору, виконавець зобов`язується надавати або організовувати надання визначених умовами цього договору послуг, пов`язаних зі складуванням, розвантаженням/завантаженням та послуг зі зберігання вантажів замовника, інших послуг, на підставі письмових заявок замовника.

Надання послуг по договору оформляється шляхом підписання актів наданих послуг. В акті наданих послуг зазначається перелік наданих послуг, їх обсяг, одиниця виміру, вартість за одиницю, посилання на заявку на надання послуг, строки надання послуг, загальна вартість наданих послуг (п. 2.5 договору).

Згідно п. 4.1 договору вартість послуг по договору визначається сторонами у додатках до договору.

П. 4.3 договору передбачено, що оплата вартості наданих послуг по договору здійснюється замовником щомісячно протягом 7 банківських днів з дати підписання відповідного акту наданих послуг шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця.

Додатком 1 до договору про надання послуг №23-0103 від 31.03.2023 «Специфікація послуг» Сторони договору визначили вид послуг, одиниці виміру та вартість послуг без врахування ПДВ у гривні та еквіваленті у доларах США, а також коефіцієнт за роботу у неробочі (вихідні та святкові) дні у розмірі 2.

Зокрема, сторони домовилися про надання наступних послуг: ручне вивантаження та завантаження (пральні машини, холодильники, пилососи, мікрохвильові печі, духовки); ручне вивантаження та завантаження (телевізори, аудіо, відео техніка); механічне розвантаження або завантаження (пилососи, мікрохвильові печі, телевізори, аудіо, відео техніка); палетування та пакування стретч-плівкою при прийомі або відвантаженні товару; зберігання; комплектація замовлення.

У примітках Додатку 1 Сторонами визначено, що еквівалент тарифів в доларах США наведений за офіційним курсом Національного банку України гривні щодо долара США станом на 31.03.2023 р. (1 долар США = 36,5686 грн). Вартість наданих послуг розраховується шляхом перерахунку вартості послуг, визначеної даним Додатком, пропорційно зміні офіційного курсу Національного банку України щодо долара США, встановленого 31.03.2023 р. (1 долар США = 36,5686 грн.) та на день складання Акту приймання-передачі наданих Послуг.

На виконання умов вищезазначеного договору в червні 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» надавались ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» визначені договором №23-0103 від 31.03.2023 послуги загальною вартістю 2180474,44 грн, в тому числі ПДВ 363412,42 грн.

Факт надання послуг підтверджується підписаним сторонами Актом надання послуг №009 від 30 червня 2023 року. В такому акті наведено детальний перелік наданих ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» послуг з посиланнями на одиниці виміру та вартість.

Окрім того, деталізована структура наданих в червні 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» послуг із конкретизацією по кожному виду з посиланнями на одиниці виміру, тип вантажу, об`єм вантажу, тариф, коефіцієнт тарифу, вартість, наведена у додатку до акту №009 від 30.06.2023.

30 червня 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» сформував рахунок №009 за надані ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» послуги, вартість яких склала 2180474,44 грн, в тому числі ПДВ 363412,41 грн.

У зв`язку з наданням послуг 30 червня 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» сформовано та подану для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3, відповідно до якої загальна сума податку на додану вартість за надані ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» послуги становить 363412,41 грн.

Однак згідно з квитанцією від 14.07.2023 року реєстрація податкової накладної №3 від 30.06.2023 була зупинена. Підставою для зупинення реєстрації такої податкової накладної слугувало те, що обсяг постачання товару/послуги 52.10, 52.24, 96.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник «D»=5,9559%, «P»=6397,48. При цьому запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вищезазначеної вимоги 08 вересня 2023 року TOB «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» надало пояснення та документи для реєстрації податкової накладної № 3 від 30.06.2023, серед яких: договір про надання послуг від 31.03.2023 № 23-0103 з додатком; акт наданиня послуг №009 від 30 червня 2023 року; Додаток до Акту №009 від 30.06.2023 «Деталізація структури наданих послуг згідно Договору про надання послуг №23-0103 від 31 березня 2023 року за період з 01.06.2023 р. по 30.06.2023; рахунок №009 від 30.06.2023; накладні та товарно-транспортні накладні, що засвідчують отримання товарів для пакування; повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту; штатний розпис; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку; транспортні та видаткові накладні; договори, укладені TOB «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» з контрагентами, на придбання паливо-мастильних матеріалів, договори оренди приміщення та устаткування.

У наданих поясненнях ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» повідомило відомості щодо наявних в товариства трудових та матеріальних ресурсів для забезпечення виконання умов договору про надання послуг №23-0103 від 31 березня 2023 року, а також детальну інформацію щодо наданих в межах укладеного договору послуг.

13 вересня 2023 року за наслідками розгляду наданих позивачем пояснень Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі Комісія ГУ ДПС у Закарпатській області) надіслала позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: копій первинних документів щодо постачання послуг навантаження та розвантаження продукції, зокрема, пояснень (інформації) та первинних документів щодо калькуляції послуг ручного/механічного вивантаження/навантаження у розрізі задіяних трудових ресурсів з деталізацією нормо-годин в день за червень 2023 року.

19 вересня 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» надало доповнення до довідки від 08.09.2023 щодо операцій з ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД», в яких надано додаткові роз`яснення щодо наданих товариством послуг, їх об`єму та вартості, кількості залучених працівників.

За результатами розгляду поданих ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» відомостей 22 вересня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Закарпатській області прийнято рішення №9579181/44795733 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30.06.2023, обґрунтоване «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

Не погоджуючись із вказаним рішенням ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» оскаржило таке в адміністративному порядку. За результатами розгляду скарги рішенням від 12.10.2023 №73253/44795733/2 таку було залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області - без змін.

Вважаючи відмову контролюючого органу здійснити реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправною та такою, що суперечить нормам чинного законодавства, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України) (в редакції, чинній станом на день виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому п. 187.1 ст. 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до норм п. 201.7 ст. 201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлений обов`язок продавця товарів/послуг при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абз. 2 п. 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

З матеріалів справи вбачається, що у зв`язку з оформленням документа, що засвідчує факт постачання послуг за укладеним з ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» договором №23-0103 від 31 березня 2023 року позивачем було складено та скеровано до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №3 від 30.06.2023.

П. 201.16 ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).

Так, п. 3 Порядку №1165 передбачено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно п. 5 Порядку №1165 податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено також Критерії ризиковості здійснення операцій, серед яких: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

На наявність вказаної обставини посилається відповідач 1 як на підставу прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної №3 від 30.06.2023.

Відповідно до п. 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 10 Порядку №1165).

Згідно п. 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 року №520.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Наказ №520).

П. 3 наказу №520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4 наказу №520).

П. 5 наказу №520 наведено примірний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 9 наказу №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

-або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

-або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

-або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі.

Згідно п. 10 наказу №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що з метою забезпечення проведення реєстрації податкової накладної ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» подало до контролюючого органу пояснення та додаткові пояснення, в яких надано роз`яснення щодо наданих товариством послуг, їх об`єму та вартості, кількості залучених працівників, наявність матеріальних та трудових ресурсів, необхідних для їх виконання. При цьому долучено відповідні підтверджуючі документи.

З проведеного аналізу наданих контролюючим органом документів, що були надіслані ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» для забезпечення проведення реєстрації податкової накладної №3 від 30.06.2023, суд дійшов висновку, що такі відображають зміст господарської операції позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Свою відмову провести реєстрацію податкової накладної відповідач 1 аргументує тим, що надані ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» копії документів, складені з порушення законодавства. Проте які саме документи були складені з порушенням законодавства Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області ні в оскарженому рішенні, ані у поданому до суду відзиві не зазначає. В наявній у рішенні додатковій інформації Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області зазначила, що надані документи не підтверджують реальність здійснення господарської операції. Однак такий висновок відповідача 1 спростовується наявними в даній адміністративній справі матеріалами.

Ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Водночас, відповідачем, всупереч своєму процесуальному обов`язку, не обґрунтовано наявність в наданих позивачем первинних документах будь-яких конкретних недоліків, які безпосередньо та в силу приписів закону (ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність») вказують на факт нереальності господарських операцій, щодо яких складено податкову накладну, реєстрацію якої зупинено.

Більше того, Верховний Суд у постановах від 03 жовтня 2023 року у справі №380/4146/22 та від 13 грудня 2023 року у справі №500/4191/22 зробив правовий висновок, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Платником податків надано до податкового органу первинні документи які на його переконання, є належними та достатніми для підтвердження здійснення ним господарських операцій.

Суд також звертає увагу на те, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Суд звертає увагу на те, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним. Аналогічна правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18 та від 18.06.2020 у справі № 824/245/19-а. При цьому, Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зауважує, що в спірних правовідносинах рішення Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області є протиправним, а тому підлягає скасуванню.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Ч. 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» (місцезнаходження: вул. Перемоги, буд. 46, с. Соломоново, Ужгородський район, Закарпатська область, 89460, код ЄДРПОУ 44795733) до Головного управління ДПС у Закарпатській області як відокремленого підрозділу ДПС України (місцезнаходження: вул. Волошина, буд 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.09.2023 №9579181/44795733, що винесене Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 30.06.2023, надіслану Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС».

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» сплачений судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (Дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116894281
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/10070/23

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 06.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 08.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні