Рішення
від 09.02.2024 по справі 580/11264/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2024 року справа № 580/11264/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши в порядку спрощеного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Прайд-2016 до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Адвокат Бердник В.В. в інтересах товариство з обмеженою відповідальністю Прайд-2016 (18001, м. Черкаси, вул. Митницька, 18) звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) в якому просить:

-визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №7227/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року, №7230/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року, №7234/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року;

-стягнути витрати за надання професійної правової допомоги в сумі 20000 грн.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що відповідачем протиправно за результатами перевірки зроблено висновки щодо порушення позивачем податкового законодавства.

Представник відповідача просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю з підстав викладених у письмовому відзиві.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Прайд-2016 зареєстроване як суб`єкт господарювання 30.06.2016, код за ЄДРПОУ 40606852, вид діяльності «Роздрібна торгівля пальним»; взято на податковий облік в органах державної податкової служби 30.06.2016; свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.08.2016 №1623014501647, індивідуальний податковий номер 37516000284453.

Посадовими особами Головного управління ДПС у Черкаській області проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ Прайд-2016 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 30.09.2021.

За результатами перевірки складено акт від 27.01.2022 №543/23-00-07-01-01/40606852, в якому, встановлено зокрема порушення:

-вимог п. 3.5 Наказу Міністерства фінансів України від 28 березня 2013 року №433 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності», п. 9 Стандарту №9 Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року №246, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 року за №751/4044, п. 10, п. 11, п. 17 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Втрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за №27/4248, пп.5.4, пп.5.5 п.5 Стандарту №25 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 №39, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2000 за №161/4382, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2019 рік на суму 133686 грн.;

-вимог п.3.5 Наказу Міністерства фінансів України від 28 березня 2013 року №433 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності», п. 9 Стандарту №9 Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року №246, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 року за №751/4044, п.10, п. 11, п.17 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за №27/4248, пп.5.4, пп.5.5 п.5 Стандарту №25 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 №39, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2000 за №161/4382, в результаті чого завищено від`ємне значення об`єкту оподаткування податком на прибуток за 1 квартал 2020 року на суму 486349 грн., за півріччя 2020 року на суму 486349 грн., за три квартали 2020 року на суму 486349 грн. за 2020 рік на суму 486549 грн., за 1 квартал 2021 року на суму 486349 грн., за півріччя 2021 року на суму 486349 грн., за три квартали 2021 року на суму 486349 грн.;

-вимог п.185.1 ст. 185, п. 187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п. 198.1, п.198.2, п.198.3, п. 198.6 ст.198, п.201.1, п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України, ст. 3, ст. 4, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», пп. 1.2 п.1, пп. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, п. 4 р.II гл.V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.01.2016 №159/28289, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 423962 грн., в т.ч. за липень 2019 року на суму 107295 грн., листопад 2019 року на суму 221667 грн., січень 2020 року на суму 95000 грн. та завищено на загальну суму 21296 грн., в т.ч. за березень 2019 року на суму 2572 грн., квітень 2019 року на суму 6071 грн., травень 2019 року на суму 5094 грн., травень 2019 року на суму 7559 грн;

-вимог п. 223.2 ст. 223 Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно подано податкову декларацію з акцизного податку за листопад 2017 року;

-вимог п.51.1 ст.51 та п.176.2 «б» ст.176 Податкового кодексу України, в результаті чого подано податкові розрахунки за формою №1-ДФ з помилками та не повною інформацією за 3 квартал 2017 року, 3 квартал 2018 року, 2 квартал 2019 року.

На підставі акта перевірки, винесено зокрема податкові повідомлення-рішення, а саме:

-№7227/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року, яким ТОВ «Прайд-2016» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість, в розмірі 503458 грн, з яких 402766 грн. за податковим зобов`язанням, та 100692 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

-№7230/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року, яким ТОВ «Прайд-2016» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств, в розмірі 133 686 грн.;

-№7234/23-00-07-01-01 від 04.08.2023 року, яким ТОВ «Прайд-2016» зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток на суму 486349 грн.

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Водночас ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні № 996-XIV від 16.07.1999р. визначено, що первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а)придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 цієї статті передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Абзацом 1 п. 198.6 ст. 198 ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пункт 201.8 вказаної статті передбачає, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до 1, 2 абз. п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому, за приписами ст. 134 ПК України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Відповідно до п. 137.1 ст.137 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

Судом встановлено, що 04.02.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Сольвадор» (виконавець) укладено договір про консультаційні послуги щодо безпеки та охорони довкілля.

Згідно пп.11 та 2.1 договору визначено, що виконавець бере на себе зобов`язання з надання консультаційниї послуг щодо безпеки та охорони довкілля і розробки та отримання документів дозвільного характеру, а вартість послуг становить 237600 грн.

Виконання цього договору підтверджується звітом про виявлення та оцінку шкідливих викидів в атмосферне повітря ТОВ «Прайд-2016», згідно договору від 04.02.2019 року, актом приймання-передачі наданих послуг від 30.07.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником, а також платіжним дорученням №1687 від 15.08.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Сольвадор» 237600 грн. за консультаційні послуги щодо безпеки та охорони довкілля.

При цьому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Сольвадор» за 2019 рік.

30.07.2019 ТОВ «Сольвадор» зареєструвало податкову накладну №343 за консультаційні послуги щодо безпеки та охорони довкілля на суму ПДВ 39600,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

08.02.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Сольвадор» (виконавець) укладено договір про надання повного асортименту рекламних послуг згідно п.1.1, а вартість послуг становить 249000 грн. (п. 2.1 договору).

Виконання договору підтверджується; копіями рекламних брошур (флаєрів), актом приймання-передачі наданих послуг від 31.07.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником; платіжним дорученням №1688 від 15.08.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Сольвадор» 249000 грн. за надання повного асортименту рекламних послуг;

При цьому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Сольвадор» за 2019 рік.

31.07.2019 ТОВ «Сольвадор» зареєструвало податкову накладну №376 за надання повного асортименту рекламних послуг на суму ПДВ 41500,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

12.02.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Сольвадор» (виконавець) укладено договір про надання послуг з ведення бухгалтерського обліку згідно п.1.1, а вартість послуг становить 540000 грн. (п. 3.1 договору).

Виконання цього договору підтверджується: технічними завданнями на впровадження бухгалтерського, податкового обліку та статистичної звітності на підприємстві ТОВ «Прайд-2016»; звітом про надання бухгалтерських послуг ТОВ «Прайд-2016»; актом приймання-передачі наданих послуг від 31.07.2019 року з описом робіт які були надані виконавцем, та прийняті замовником; платіжним дорученням №1689 від 15.08.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Сольвадор» 540000 грн. за надання послуг з ведення бухгалтерського обліку;

При цьому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік; картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Сольвадор» за 2019 рік.

31.07.2019 ТОВ «Сольвадор» зареєструвало податкову накладну №379 за надання повного асортименту рекламних послуг на суму ПДВ 90000,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

05.10.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Керінг Систем» (виконавець) укладено договір про надання повного асортименту рекламних послуг згідно п.1.1, а вартість послуг становить 460000 грн. (п. 2.1 договору).

Виконання цього договору підтверджується: актом приймання-передачі наданих послуг від 11.11.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником від виконавця, з зазначенням вартості наданих послуг; платіжним дорученням №1757 від 27.11.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Керінг Систем» 460000 грн. за рекламні послуги згідно рахунку №1111/12 від 11.11.2019 року;

При чому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Керінг Систем» за 2019 рік.

11.11.2019 ТОВ «Керінг Систем» зареєструвало податкову накладну №363 за надання повного асортименту рекламних послуг на суму ПДВ 76666,66 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

05.10.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Керінг Систем» (виконавець) укладено договір про надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності й керування згідно п.1.1, а вартість послуг становить 440000 грн. (п. 3.1 договору).

Виконання договору підтверджується: актом приймання-передачі наданих послуг від 05.11.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником від виконавця, з зазначенням вартості наданих послуг; платіжним дорученням №1723 від 22.11.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Керінг Систем» 440000 грн. за консультаційні послуги згідно рахунку №1111/7 від 11.11.2019 року.

При чому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Керінг Систем» за 2019 рік.

11.11.2019 ТОВ «Керінг Систем» зареєструвало податкову накладну №365 за надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності й керування на суму ПДВ 73333,33 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

05.10.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Керінг Систем» (виконавець) укладено договір про надання послуг з ведення бухгалтерського обліку згідно п.1.1, а вартість послуг становить 430000 грн. (п. 3.1 договору).

Виконання договору підтверджується: технічними завданнями на впровадження бухгалтерського, податкового обліку та статистичної звітності на підприємстві ТОВ «Прайд-2016»; звітом про надання бухгалтерських послуг ТОВ «Прайд-2016»; актом приймання-передачі наданих послуг від 11.11.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником; платіжним дорученням №1724 від 22.11.2019 року та №1756 від 27.11.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Керінг Систем» 430000 грн. за надані послуги згідно рахунку №1111/10 від 11.11.2019 року.

При цьому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Керінг Систем» за 2019 рік.

11.11.2019 ТОВ «Керінг Систем» зареєструвало податкову накладну №364 за надання послуг з питань організації бухгалтерського обліку на суму ПДВ 71666,67 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

05.10.2019 між ТОВ «Прайд-2016» (замовник) та ТОВ «Керінг Систем» (виконавець) укладено договір про надання юридичних послуг згідно п.1.1, а вартість послуг становить 570000 грн. (п. 4.1 договору).

Виконання договору підтверджується: звітом про надання юридичних послуг ТОВ «Прайд-2016»; актом приймання-передачі наданих послуг від 11.11.2019 року з описом робіт, які були надані виконавцем, та прийняті замовником; платіжним дорученням №1758 від 27.11.2019 року ТОВ «Прайд-2016» сплатило ТОВ «Керінг Систем» 570000 грн. за надання юридичних послуг.

При чому, вищезазначені послуги було зафіксовано в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2019 рік та картці рахунку 631 за контрагентом ТОВ «Керінг Систем» за 2019 рік.

11.11.2019 ТОВ «Керінг Систем» зареєструвало податкову накладну №422 за надання юридичних послуг на суму ПДВ 95000,00 грн., яка була зареєстрована в ЄРПН та прийнята ТОВ «Прайд-2016», отже є підставою для включення вказаної у ній суми до податкового кредиту ТОВ «Прайд-2016».

Таким чином, твердження контролюючого органу щодо підстави невизнання господарської операції є безпідставними.

Як встановлено в ході розгляду справи та підтверджено наявними в справі матеріалами, господарські правовідносини між позивачем та його контрагентами у перевіряємому періоді мали реальний характер, а тому позивачем по бухгалтерському та податковому обліку було правомірно відображено придбанні товари (послуги).

З огляду на зазначене, висновки відповідача про відсутність фактичного здійснення господарських операцій, що покладені в основу оспорюваних податкових повідомленнь-рішеннь, ґрунтуються виключно на припущеннях податкового органу.

Економічний ефект від здійснених господарських операцій з контрагентами позивач отримав у вигляді отриманих від цього доходів.

В свою чергу, на момент укладення договорів та проведення господарських операцій контрагенти позивача зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані платниками податків, банкрутами не визнавались.

Суд відхиляє посилання відповідача щодо недоліків в оформленні первинних документів позивача, оскільки формальні недоліки в первинних документах повинні оцінюватися в сукупності з іншими обставинами справи. Перевагу варто надавати реальності здійснення господарської операції та її економічному змісту, а не оформленню такої операції.

За таких обставин, спірні податкові повідомлення-рішення підлягають до скасування.

Як встановлено судом, позивач довів зміну власного майнового стану, пов`язану з вищевказаними правочинами та підтверджено наявними в справі матеріалами, господарські правовідносини між позивачем та його контрагентами.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, на підставі викладеного, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Питання щодо відшкодування витрат за надану правничу допомогу не вирішувалися, в наслідок надання попереднього орієнтовного розрахунку (без надання остаточного розрахунку), акту виконаний робіт та ін.

Керуючись ст. 2, 5, 6, 14, 77, 134, 241-246, 255, 262, 295, 370 КАС України суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 04.08.2023 №7227/23-00-07-01-01.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 04.08.2023 №7230/23-00-07-01-01.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 04.08.2023 №7234/23-00-07-01-01.

Стягнути з Головного управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Прайд-2016 (код ЄДРПОУ 40606852) судовий збір в сумі 13481 (тринадцять тисяч чотириста вісімдесят одну) грн. 93 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.

Суддя Петро ПАЛАМАР

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116895744
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —580/11264/23

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Штульман Ігор Володимирович

Постанова від 16.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 21.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Рішення від 09.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні