Рішення
від 30.01.2024 по справі 912/1863/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,

тел. (0522) 32 05 11, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2024 рокуСправа № 912/1863/23

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Кабакової В.Г. за участю секретаря Лупенко А.І., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи №912/1863/23

за позовом Бобринецької міської ради Кіровоградської області, вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27200

до відповідачів

1. Бобринецької районної ради Кіровоградської області, вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Кіровоградська область, 27200, управління справами якої здійснює Комісія з реорганізації Бобринецької районної ради, утворена Кропивницькою районною радою, вул. Дарвіна, 25, м. Кропивницький, 25014

2. Кропивницької районної ради, вул. Дарвіна, 25, м. Кропивницький, 25014

3. Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, вул. Шкільна, 47, с. Кетрисанівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27247

про визнання протиправними та скасування актів місцевого самоврядування, рішення державного реєстратора, припинення права власності,

Представники

від позивача - Рожкован С.М. самопредставництво, витяг з ЄДР,

від відповідачів 1, 2 - участі не брали,

від відповідача 3 - Іванченко В.В. адвокат, ордер серії ВА № 1066018, свідоцтво серії КР № 000539 видане 29.09.2020,

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Бобринецької міської ради Кіровоградської області до Бобринецької районної ради Кіровоградської області, управління справами якої здійснює Комісія з реорганізації Бобринецької районної ради, утворена Кропивницькою районною радою, Кропивницької районної ради та Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області з такими вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 №492 "Про передачу підприємств, установ і організацій (об`єктів спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району), та про безоплатну передачу їх приміщень та майна до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради" у частині, що стосується передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради комплексу будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика,6,

- визнати протиправним та скасувати рішення Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району" у частині, що стосується безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради комплексу будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика,6,

- визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)",

- визнати протиправним та скасувати Акт приймання-передачі комплексу будівель, складений по факту безоплатної передачі нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, а саме: комплексу будівель Бобринецької амбулаторії загальної практики сімейної медицини, що знаходиться за адресою: м. Бобринець, провулок Порика,6 у складі 13-ти будівель і споруд, загальною первісною (переоціненою) вартістю 272386,00 грн, загальним зносом 272386,00 грн та загальною залишковою вартістю станом на 03.12.2020 року 0,00 грн, затверджений розпорядженням голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)",

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №55549937 від 07.12.2020 14:24:03, прийняте державним реєстратором Бобринецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 04052353) Демецькою Тетяною Миколаївною, щодо державної реєстрації права власності на комплекс будівель за адресою: м. Бобринець, пров. Порика, 6, за Кетрисанівською сільською радою, на підставі якого до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис/відомості про речове право за номером 39564631,

- припинити право власності Кетрисанівської сільської ради на об`єкт нерухомого майна - комплекс будівель, реєстраційний номер 1880553035208, зареєстрований на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 55549937 від 07.12.2020 14:24:03, Демецька Тетяна Миколаївна, Бобринецька районна державна адміністрація, Кіровоградська обл.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувані рішення прийняті з порушенням норм чинного законодавства.

Ухвалою від 10.10.2023 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі № 912/1863/23 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 08.11.2023 об 11:00 год та встановив сторонам строки для подання заяв по суті справи. Задовольнив частково клопотання позивача (вх 1864/23, 1865/23) про витребування доказів. Витребував від Кропивницької районної державної/військової адміністрації Кіровоградської області та Обласного комунального підприємства "Кіровоградське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації" докази.

18.10.2023 відповідач 3 Кетрисанівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області подала суду відзив на позов з запереченнями позовних вимог.

26.10.2023 через систему "Електронний суд" позивач подав суду відповідь на відзив відповідача 3.

30.10.2023 ОКП КООБТІ подало суду інвентаризаційну справу на виконання ухвали суду.

06.11.2023 через систему "Електронний суд" позивач подав суду клопотання про приєднання доказу до справи, який станом на дату подання позовної заяви ще не був наданий позивачу та про що зазначено у позові.

07.11.2023 Кропивницька районна військова адміністрація Кіровоградської області подала суду реєстраційну справу на виконання ухвали суду.

08.11.2023 позивач подав суду клопотання про надання дозволу на подання додаткових пояснень, що обґрунтовані необхідністю надання додаткових пояснень у зв`язку з надходженням реєстраційної справи та інвентаризаційної справи.

В підготовчому засіданні 08.11.2023 суд задовольнив клопотання позивача про приєднання доказів та подання додаткових пояснень. Оголосив перерву до 28.11.2023 о 12:00 год, про що постановив протокольну ухвалу.

04.11.2023 відповідач 3 подав суду письмові пояснення по справі.

13.11.2023 через систему "Електронний суд" позивач подав суду додаткові пояснення щодо обставин проведення державним реєстратором Демецькою Т.М. реєстраційних дій та додаткові пояснення щодо обставин проведення органом БТІ технічної інвентаризації спірного комплексу будівель.

Ухвалою від 28.11.2023 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 21.12.2023 о 12:00.

21.12.2023 суд розпочав розгляд справи по суті та дослідив докази у справі. Судом оголошено перерву до 25.01.2024 о 14:00.

В засіданні 25.01.2024 оголошено перерву до 30.01.2024 о 13:45.

В засіданні позивач та відповідач 3 підтримали свої позиції щодо заявленого позову.

Відповідач 1 та відповідач 2 участі уповноважених представників не забезпечили, повідомлялись належним чином.

З матеріалів справи вбачається, що згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 716-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області" до Бобринецького району Кіровоградської області входять адміністративні центри Бобринецької та Кетрисанівської територіальних громад.

28.09.2020 Бобринецька районна рада Кіровоградської області листом № 01-17/147 "Про надання пропозицій" звернулась до голови Бобринецької міської ради з проханням надати до 9.00 год 30.09.2020 пропозиції щодо передачі майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району до комунальної власності Бобринецької міської ради (т. 1 а.с. 131).

Рішенням Бобринецької міської ради від 19.10.2020 № 3288 "Про пропозицію щодо передачі комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги Бобринецького району" Бобринецької районної ради (м. Бобринець, пров. Порика, 6) із спільної власності територіальних громад сіл та міста району у власність міської об`єднаної територіальної громади" вирішено запропонувати Бобринецькій районній раді Кіровоградської області, управителю майном спільної власності, передати із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району до власності Бобринецької міської об`єднаної територіальної громади комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги Бобринецького району Бобринецької районної ради, розташоване за адресою м. Бобринець, пров. Порика, 6, з усіма видами майна і прав, набутими чи закріпленими за ним засновником та/або третіми особами. Також надано відповідну згоду (т. 1 а.с. 132).

Листом від 20.10.2020 №0342/2654/2 "Про порушення прав та інтересів міської об`єднаної територіальної громади проектами рішень районної ради" Бобринецька міська рада повідомила Бобринецьку районну раду Кіровоградської області, що не погоджується в тому числі з проектом рішення, оприлюдненим на офіційному вебсайті районної ради 19.10.2020, "Про надання згоди та про безоплатну передачу приміщень та майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради", який порушує права Бобринецької міської об`єднаної територіальної громади як співвласника майна (т. 1 а.с. 133).

21.10.2020 Бобринецька міська рада листом № 03-42/2681/2 "Про ініціювання передачі майна спільної власності у власність міської об`єднаної територіальної громади" повідомила Бобринецьку районну раду Кіровоградської області про внесення пропозицій щодо передачі в тому числі комунального некомерційного підприємства із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у власність Бобринецької міської об`єднаної територіальної громади, в тому числі згідно рішення Бобринецької міської ради від 19.10.2020 № 3288 (т. 1 а.с. 66).

Рішенням Бобринецької районної ради від 21.10.2020 № 492 "Про передачу підприємств, установ і організацій (об`єктів спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району) та про безоплатну передачу їх приміщень та майна до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради" (далі - рішення № 492) надано згоду та безоплатно передано приміщення, серед яких комплекс будівель (поліклінічне відділення), розташований за адресою: м. Бобринець, вул. Порика, 6, із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області (т. 1 а.с. 150 - 153).

Рішенням Кетрисанівської сільської ради Кіровоградської області від 02.12.2020 № 9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району" надано згоду на прийняття та прийнято безоплатно у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщення та майно згідно з переліком приміщень та майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, серед яких комплекс будівель (поліклінічне відділення), розташований за адресою: м. Бобринець, вул. Порика, 6 (т.1 а.с. 153 - 155).

Розпорядженням голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 № 12 "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини" затверджений акт приймання-передачі майна зі спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області, а саме: комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини), що знаходиться за адресою м. Бобринець, пров. Порика, 6 (т. 1 а.с. 159).

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 16.09.2022 щодо об`єкта нерухомого майна, який знаходиться за адресою: Кіровоградська обл., Кропивницький р-н, м. Бобринець, вул. Порика, 6, за рішенням державного реєстратора Бобринецької районної державної адміністрації Демецької Тетяни Миколаївни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №55549937 від 07.12.2020 щодо державної реєстрації права власності (номер запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 39564631; дата, час державної реєстрації: 03.12.2020 16:52:43) на підставі акту приймання-передачі нерухомого майна, комплексу будівель, серія та номер: б/н, виданий 03.12.2020, видавник: комісія Кетрисанівської сільської ради; рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 9, виданий 02.12.2020, видавник: Кетрисанівська сільська рада, зареєстровано право комунальної власності Кетрисанівської сільської ради на спірний об`єкт нерухомого майна.

Позивач вважає, що оскаржувані рішення порушують майнове право одинадцятитисячної Бобринецької міської територіальної громади, як право очікування на отримання у майбутньому права комунальної власності на об`єкт права спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району - спірний комплекс будівель.

Таке право/інтерес Бобринецької міської територіальної громади гарантовані статтею 7 Конституції України та забезпечені частиною другою статті 10, частинами восьмою, дев`ятою статті 60, пунктом 10 розділу V (прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Кетрисанівська сільська рада заперечує позовні вимоги з тих підстав, що право власності на комплекс будівель за адресою м. Бобринець, пров. Порика, 6 було зареєстровано за Бобринецькою районною радою 17.07.2019 року.

Продаж, передача в оренду, під заставу об`єктів комунальної власності, а також придбання таких об`єктів здійснюються в установленому законом порядку на підставі рішення районної ради.

Розпорядження майном, згідно оскаржуваного рішення, на користь третьої особи не суперечить п. 20 ч. 1 ст. 43, ч. 4 ст. 60, п. 10 розділу V (прикінцеві та перехідні положення) ЗУ "Про місцеве самоврядування" оскільки спірне майно спільної власності територіальних громад, не є об`єктами, які задовольняють колективні потреби виключно Бобринецької територіальної громади.

Передача майна, яке знаходилося у власності Бобринецької районної ради у власність територіальних громад це не право, а обов`язок, який виник у зв`язку з децентралізацією і в даному випадку питання щодо можливості передати спірне майно виключно у власність Бобринецької міської ради необхідно досліджувати, вважає відповідач 3, в контексті наявних відповідно до розмежування видатків між бюджетами проте позивач не вказує на наявність у нього відповідних видатків по відношенню до спірного майна.

Другу, третю та четверту вимоги відповідач вважає похідними оскільки відповідні адміністративні дії вчинені саме на виконання рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 № 492.

Заявлення п`ятої та шостої позовної вимоги є недоцільними під час розгляду даної справи, що породжує додаткове фінансове навантаження на відповідачів в частині стягнення судового збору у разі задоволення позову.

Позивач не заявляє ніяких вимог майнового характеру щодо спірного майна.

Позивачем невірно обраний спосіб захисту порушеного майнового права на спірний об`єкт нерухомого майна, а заявлені позовні вимоги на захист цивільного права не відповідають змісту порушеного на думку позивача права, характеру правопорушення, не забезпечать поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - не гарантує позивачу можливість отримання ним відповідного відшкодування.

Відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" у Кіровоградській області утворено Кропивницький район (з адміністративним центром у місті Кропивницький) у складі територій Аджамської сільської, Бобринецької міської, Великосеверинівської сільської, Гурівської сільської, Дмитрівської сільської, Долинської міської, Знам`янської міської, Катеринівської сільської, Кетрисанівської сільської, Компаніївської селищної, Кропивницької міської, Новгородківської селищної, Олександрівської селищної, Соколівської сільської, Суботцівської сільської, Первозванівської сільської, Устинівської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України; та ліквідовано Бобринецький район.

Згідно підпунктів 1-3, 11 п. 6-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України припинення повноважень районних рад, а також припинення районних рад як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

1) повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі - ліквідовані райони), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі - новоутворені райони);

2) не пізніше завершення другої сесії районної ради, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація районних рад ліквідованих районів шляхом приєднання до районної ради, розміщеної в адміністративному центрі новоутвореного району, а у випадку, передбаченому підпунктом 5 цього пункту, - утворення районних рад як юридичних осіб;

3) районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом;

11) під час здійснення реорганізації юридичних осіб - районних рад повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює комісія з реорганізації.

Рішенням Кропивницької районної ради від 22 січня 2021 року №70 "Про початок реорганізації Бобринецької районної ради шляхом приєднання до Кропивницької районної ради" розпочато процедуру реорганізації Бобринецької районної ради шляхом приєднання до Кропивницької районної ради. Пунктом 2 такого рішення визначено, що Кропивницька районна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Бобринецької районної ради.

Право комунальної власності регулюється ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за нормами якої, в редакції станом на день ухвалення оскаржуваного рішення № 492, територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об`єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об`єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби.

Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Доцільність, порядок та умови відчуження об`єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об`єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, скорочувати обсяги доходів місцевих бюджетів, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право:

1) вносити пропозиції про передачу або продаж у комунальну власність відповідних територіальних громад підприємств, установ та організацій, їх структурних підрозділів та інших об`єктів, що належать до державної та інших форм власності, якщо вони мають важливе значення для забезпечення комунально-побутових і соціально-культурних потреб територіальних громад;

2) на переважне придбання в комунальну власність приміщень, споруд, інших об`єктів, розташованих на відповідній території, якщо вони можуть бути використані для забезпечення комунально-побутових та соціально-культурних потреб територіальних громад;

3) мати об`єкти комунальної власності за межами відповідних адміністративно-територіальних одиниць.

Частина 2 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає, що обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Згідно абз. 1-4 п. 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" в редакції станом на день ухвалення оскаржуваного рішення № 492, з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

Відповідно до Інформаційної довідки № 310041826 від 16.09.2022 первинна реєстрація спірного комплексу будівель відбулась в результаті вчинення державним реєстратором Демецькою Т.М. реєстраційної дії 12.09.2013.

Серед документів паперової копії реєстраційної справи № 18805530335208 у електронній формі у частині, що стосується реєстраційної дії 12.09.2013 відсутні документи, які стали підставою для такої реєстраційної дії.

Облікові дані по майну спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у період до та після вчинення реєстраційної дії 12.09.2013 містяться у рішенні районної ради № 90 від 24.06.2011 (т. 1 а.с. 81 - 87), рішенні районної ради № 300 від 21.06.2013 (т. 1 а.с. 233 - 235), рішення районної ради № 344 від 25.10.2013 (т. 1 а.с. 92 - 99) та свідчать про перебування спірного комплексу будівель у режимі/складі майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району.

Серед документів паперової копії реєстраційної справи № 18805530335208 у електронній формі у частині, що стосується реєстраційної дії 17.07.2019 - 25.07.2019, зокрема містяться: заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з реєстраційним № 35041679 від 17.07.2019; рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 47954804 від 25.07.2019; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №175211798 від 25.07.2019; Свідоцтво про право власності №9280061 від 12.09.2013, видане Реєстраційною службою Бобринецького районного управління юстиції Кіровоградської області; технічний паспорт на комплекс будівель, виготовлений ОКП "КООБТІ" 12.08.2013; висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна станом на 11.07.2019.

Заявою №35041679 Бобринецька районна рада ініціювала державну реєстрацію виникнення права власності на спірний комплекс будівель у Центрі надання адміністративних послуг Бобринецької РДА.

Спірний комплекс будівель заявлений до державної реєстрації на праві комунальної власності за Бобринецькою районною радою.

Перелік документів, доданих до Заяви №35041679, не зазначений.

Рішення державного реєстратора №47954804 від 25.07.2019 ухвалене державним реєстратором Демецькою Т.М. за результатами розгляду Заяви №35041679 та доданих документів (без посилання на документи, що були подані/отримані як підстава виникнення права власності).

За Рішенням державного реєстратора №47954804 форма власності спірного комплексу будівель зазначена як власність територіальних громад, власник (з часткою 1) - Бобринецька районна рада.

У свою чергу, на підставі Рішення державного реєстратора №47954804 до Державного реєстру речових прав внесено запис про право власності номер 32555824, згідно з яким підставами для виникнення права власності зазначено: Свідоцтво про право власності №9280061 від 12.09.2013, видане Реєстраційною службою Бобринецького районного управління юстиції Кіровоградської області; Висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна, виготовлений ФОП НЕХ Ю.М. станом на 11.07.2019.

Інші підстави виникнення права власності у записі №32555824 не зазначалися.

Облікові дані по майну спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у період до та після вчинення реєстраційної дії 17.07- 25.07.2019 містяться у Рішенні районної ради №219 від 24.03.2019 (т. 1 а.с. 113 - 118), Рішенні районної ради №468 від 24.06.2020 (т. 1 а.с. 124 - 130) та свідчать про перебування спірного комплексу будівель у режимі/складі майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району.

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності з індексним №175211798 від 25.07.2019 сформований державним реєстратором Демецькою Т.М. після вчинення реєстраційної дії та виданий Бобринецькій районній раді на підтвердження відомостей про спірний комплекс будівель, внесених до ДРРП.

За змістом Свідоцтво про право власності було видане Бобринецьким районним управлінням юстиції Кіровоградської області при первинній реєстрації права комунальної власності за Бобринецькою районною радою 12.09.2013. Підстава видачі не зазначена.

Технічний паспорт на спірний комплекс будівель оформлений органом БТІ за результатами технічної інвентаризації об`єкту нерухомого майна за адресою: м.Бобринець, провулок Порика,6. Об`єкт інвентаризації визначено як комплекс будівель, у якому містяться: поліклініка (літер А); лабораторія (літер В,в); господарська будівля (літер Г); лікарняний корпус (літер Д,кр,кр1); лікарняний корпус з адмін. приміщеннями (літер Ж,Ж1); вхід до підвалу (літер К); ангар (літер Л); убиральні (літер М,Н); котельна (літер О); погріб (літер Т,т); сараї (літер Ф,Ф1); огорожа N,N1.

Висновок щодо технічної можливості поділу об`єкту нерухомого майна станом на 11.07.2019, виготовлений ФОП НЕХ Ю.М. на замовлення Бобринецької районної ради, та стосується можливості поділу комплексу будівель за адресою: м.Бобринець, провулок Порика,6.

За поясненнями позивача, позитивний висновок за результатами проведеного обстеження та дослідження було реалізовано шляхом виділу зі складу майнового комплексу окремого (самостійного) об`єкта нерухомого майна під назвою лабораторія (літер В,в), який 28.02.2019 отримав окрему адресу: м.Бобринець, провулок Порика,8.

Щодо наявності та змісту документів, що стали підставою для державної реєстрації переходу права власності на спірний комплекс будівель до Кетрисанівської сільської ради у 2020 році.

Серед документів паперової копії реєстраційної справи №18805530335208 у електронній формі у частині, що стосується реєстраційної дії 03-07.12.2020 містяться, зокрема: заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з реєстраційним №42903054 від 03.12.2020; рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №55549937 від 07.12.2020; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №235754944 від 07.12.2020; акт приймання-передачі комплексу будівель від 03.12.2020; розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторія загальної практики сімейної медицини)"; розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №10-р "Про комісію з приймання-передачі приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району"; рішення Кетрисанівської сільської ради від 02.12.2020 №9 "Про надання згоди на безоплатну передачу нерухомого майна спільної власності територвальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради".

За Рішенням державного реєстратора №55549937 форма власності спірного комплексу будівель зазначена як комунальна власність. Власником спірного комплексу будівель вказано Кетрисанівську сільську раду.

Облікові дані по майну спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у період до та вчинення реєстраційної дії 03-07.12.2020 містяться у Рішенні районної ради №468 (т. 1 а.с. 124 - 130), Рішення районної ради №492 від 21.10.2020 (т. 1 а.с. 150 -152) та свідчать про перебування спірного комплексу будівель у режимі/складі майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району.

Акт приймання-передачі комплексу будівель, затверджений розпорядженням голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 № 12-р; розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 № 12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель; розпорядження 10-р від 03.12.2020 "Про комісію з приймання-передачі приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району"; рішення Кетрисанівської сільської ради від 02.12.2020 № 9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району"; численні рішення Бобринецької районної ради, які зазначено вище підтверджують, що нерухоме майно, яке передавалося у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради згідно з Рішенням районної ради №492 і Рішенням сільської ради №9, в тому числі і спірний комплекс будівель, є спільною власністю територіальних громад сіл та міста району, а не комунальною власністю Бобринецької районної ради (т. 1 а.с. 153 - 159).

Порядок управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл та міста району затверджено рішенням Бобринецької районної ради Кіровоградської області від 24.03.2017 № 2019, пунктом 2.1. якого визначено, що відчуження, приватизація, надання згоди на передачу (прийняття) до іншої (з іншої) форми власності та придбання об`єктів спільної власності району здійснюється на підставі рішення районної ради, відповідно до вимог законодавства про приватизацію, Закону України "Про передачу об`єктів права державної і комунальної власності", Положення про порядок передачі об`єктів права державної власності і порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об`єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об`єктів у державну власність, затверджених постановою КМУ від 21.09.1998 № 1482 "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" та даного Порядку.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній до 05.12.2020) територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об`єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об`єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби. Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Згідно ч. 2 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Згідно з абз. 2, 3 п. 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній до 05.12.2020) майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

За своїм змістом норма абз. 3 п. 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній до 05.12.2020) має імперативний характер, позаяк у співвідношенні з ч. 8 ст. 60 цього Закону встановлює дві виняткові підстави обов`язкового відчуження районною чи обласною радою об`єктів права спільної власності територіальних громад на користь конкретної місцевої територіальної громади району чи області незалежно від наявності згоди інших територіальних громад району чи області на вилучення вказаних об`єктів, а саме: 1) окремі об`єкти права спільної власності територіальних громад знаходяться на території місцевої територіальної громади (сільської, селищної, міської, об`єднаної); 2) зазначені об`єкти задовольняють колективні потреби виключно тієї територіальної громади, на території якої вони знаходяться.

Верховним Судом в постанові від 15.02.2022 у справі №904/4109/21 зазначено, що "за загальним правилом, передбаченим ч. 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", об`єкти права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району та області, управління якими здійснюють районні та обласні ради, не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо зазначених територіальних громад або відповідних рішень рад чи уповноважених ними органів, за винятком випадків, передбачених законом. Зокрема, але не виключно, до таких виняткових випадків, коли згода інших територіальних громад на передачу об`єктів права спільної власності не потрібна, належать передбачені абз. 3 п. 10 Розділу V (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" випадки, а саме: цілісний майновий комплекс підприємства, яке є спільною власністю територіальних громад району або області, окремі об`єкти (нерухоме майно, індивідуально визначене майно тощо) знаходяться на території конкретної місцевої територіальної громади та задовольняють виключно колективні потреби цієї територіальної громади. Таким чином, визначати правову долю об`єктів комунальної власності, в тому числі тих, що перебувають у спільній власності сіл, селищ, міст та знаходяться в управлінні районної або обласної ради, шляхом прийняття відповідних рішень, мають право безпосередньо територіальні громади сіл, селищ, міст або їх представницькі органи - відповідні місцеві ради, тоді як районна або обласна рада зобов`язана здійснювати повноваження щодо відчуження комунального майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст виключно у зазначених вище випадках, але водночас може (має право) здійснювати відповідні повноваження у випадку надання районній або обласній раді на підставі частини 2 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" таких повноважень відповідними радами, які представляють інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст"

У даній справі відповідачами не доведено, що комплекс будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика,6, знаходяться на території Кетрисанівської сільської територіальної громади та задовольняє виключно колективні потреби цієї територіальної громади. Також матеріали справи не містять доказів на підтвердження надання згоди Бобринецькою міською територіальною громадою на відчуження на користь Кетрисанівської сільської ради спільного майна.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 № 492 "Про передачу підприємств, установ і організацій (об`єктів спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району) та про безоплатну передачу їх приміщень та майна до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради" у частині, що стосується передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради нежитлової будівлі (комплекс будівель), що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика,6, не відповідає нормам ч. 2 ст. 10, ч. 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", чим порушено майнове право позивача на об`єкт спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району.

Суд не може погодитись із твердженням відповідача 3 про відсутність порушеного права позивача. Так, спірне приміщення перебувало у спільній власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, таким чином одним із співвласників була територіальна громада м. Бобринець, представницьким органом якої є Бобринецька міська рада. В результаті прийняття рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 № 492 без отримання згоди територіальної громади м. Бобринець або Бобринецької міської ради територіальна громада м. Бобринець втратила своє право спільної власності на спірне майно. Отже, було порушено право територіальної громади м. Бобринець на розпорядження майном.

Враховуючи наведене, наявні підстави для скасування цього рішення у визначеній частині та задоволення похідних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 03.12.2020 №9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району" у частині, що стосується передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області комплексу будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, пров. Порика, 6; визнання протиправним та скасування розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)"; визнання протиправним та скасування Акта приймання-передачі комплексу будівель, складений по факту безоплатної передачі нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, а саме: комплексу будівель Бобринецької амбулаторії загальної практики сімейної медицини, що знаходиться за адресою: м.Бобринець, провулок Порика,6 у складі 13-ти будівель і споруд, загальною первісною (переоціненою) вартістю 272386,00 грн, загальним зносом 272386,00 грн та загальною залишковою вартістю станом на 03.12.2020 року 0,00 грн, затвердженого розпорядженням голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)".

Згідно з ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

Під захистом права розуміється державно-примусова діяльність, спрямована на відновлення порушеного права суб`єкта правовідносин та забезпечення виконання юридичного обов`язку зобов`язаною стороною. Спосіб захисту може бути визначено як концентрований вираз змісту (суті) міри державного примусу, за допомогою якого відбувається досягнення бажаного для особи, право чи інтерес якої порушені, правового результату.

Спосіб захисту втілює безпосередню мету, якої прагне досягти суб`єкт захисту (позивач), вважаючи, що таким чином буде припинено порушення (чи оспорювання) його прав, він компенсує витрати, що виникли у зв`язку з порушенням його прав, або в інший спосіб нівелює негативні наслідки порушення його прав.

Оцінюючи належність обраного позивачем способу захисту та обґрунтовуючи відповідний висновок, судам слід виходити із його ефективності, і це означає, що вимога на захист цивільного права має відповідати змісту порушеного права та характеру правопорушення, забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування.

Таким чином, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тому ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню, крім випадків, передбачених пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються. У разі якщо в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, наявні відомості про речові права, обтяження речових прав, припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації, або якщо відповідним судовим рішенням також визнаються речові права, обтяження речових прав, одночасно з державною реєстрацією припинення речових прав чи обтяжень речових прав проводиться державна реєстрація набуття відповідних прав чи обтяжень. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав, що здійснюється державним реєстратором або, у випадку скасування рішення Міністерства юстиції України, прийнятого відповідно до пункту 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, посадовою особою Міністерства юстиції України. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

Зазначена норма містить чіткі способи захисту порушеного права, а саме скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення, визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав.

У пункті 5.40 постанови Верховного суду від 19.09.2023 у аналогічній справі № 912/1263/22 зазначено "5.40. ... на момент звернення із позовом у цій справі позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 № 492, рішення Кетрисанівської сільської ради від 02.12.2020 № 9 та скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав відповідали ефективному способу захисту, який був визначений положеннями статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Право власності є найбільш фундаментальним речовим правом, яке створює основну юридичну передумову для нормального функціонування цивільного обороту. Тому закон спеціально регулює не тільки підстави набуття права власності, а й підстави його припинення.

Статтею 346 ЦК України визначені підстави припинення права власності. Право власності припиняється у разі: відчуження власником свого майна; відмови власника від права власності; припинення права власності на майно, яке за законом не може належати цій особі; знищення майна; викупу пам`яток культурної спадщини; примусового відчуження земельних ділянок приватної власності, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності відповідно до закону; звернення стягнення на майно за зобов`язаннями власника; реквізиції; конфіскації; припинення юридичної особи чи смерті власника; визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.

Право власності може бути припинене в інших випадках, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі в т.ч. судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості.

Враховуючи вище наведені норми права, факт реєстрації права комунальної власності Кетрисанівської сільської ради на спірний об`єкт нерухомого майна на підставі рішення Кетрисанівської сільської ради від 02.12.2020 № 9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району" та акта приймання-передачі комплексу будівель по факту безоплатної передачі нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, господарський суд вважає, що позивачем обрано ефективний спосіб захисту його права, який призведе до відновлення первинного стану сторін.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідачів пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Керуючись ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Бобринецької районної ради від 21.10.2020 №492 "Про передачу підприємств, установ і організацій (об`єктів спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району), та про безоплатну передачу їх приміщень та майна до комунальної власності Кетрисанівської сільської ради" у частині, що стосується передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради комплексу будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика, 6.

Визнати протиправним та скасувати рішення Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №9 "Про надання згоди та прийняття у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради приміщень та майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району" у частині, що стосується безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району у комунальну власність Кетрисанівської сільської ради комплексу будівель, що знаходиться за адресою: місто Бобринець, провулок Порика, 6.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)".

Визнати протиправним та скасувати Акт приймання-передачі комплексу будівель, складений по факту безоплатної передачі нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Бобринецького району, а саме: комплексу будівель Бобринецької амбулаторії загальної практики сімейної медицини, що знаходиться за адресою: м.Бобринець, провулок Порика,6 у складі 13-ти будівель і споруд, загальною первісною (переоціненою) вартістю 272386,00 грн, загальним зносом 272386,00 грн та загальною залишковою вартістю станом на 03.12.2020 року 0,00 грн, затверджений розпорядженням голови Кетрисанівської сільської ради від 03.12.2020 №12-р "Про затвердження акту з приймання-передачі комплексу будівель (амбулаторії загальної практики сімейної медицини)".

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №55549937 від 07.12.2020 14:24:03, прийняте державним реєстратором Бобринецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 04052353) Демецькою Тетяною Миколаївною, щодо державної реєстрації права власності на комплекс будівель за адресою: м. Бобринець, пров. Порика, 6, за Кетрисанівською сільською радою, на підставі якого до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис/відомості про речове право за номером 39564631.

Припинити право власності Кетрисанівської сільської ради на об`єкт нерухомого майна - комплекс будівель, реєстраційний номер 1880553035208, зареєстрований на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 55549937 від 07.12.2020 14:24:03, Демецька Тетяна Миколаївна, Бобринецька районна державна адміністрація, Кіровоградська обл.

Стягнути з Бобринецької районної ради Кіровоградської області, управління справами якої здійснює Комісія з реорганізації Бобринецької районної ради (27200, Кіровоградська область, м. Бобринець, вул. Незалежності, 80, код ЄДРПОУ 24713868) на користь Бобринецької міської ради Кіровоградської області (27200, Кіровоградська область, м. Бобринець, вул. Незалежності, 80, код ЄДРПОУ 04055239) судовий збір у розмірі 5 368,00 грн.

Стягнути з Кетрисанівської сільської ради Кіровоградської області (27247, Кіровоградська область, с. Кетрисанівка, вул. Шкільна, 47, код ЄДРПОУ 04365508) на користь Бобринецької міської ради Кіровоградської області (27200, Кіровоградська область, м. Бобринець, вул. Незалежності, 80, код ЄДРПОУ 04055239) судовий збір у розмірі 10 736,00 грн.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Копії рішення надіслати учасникам через Електронні кабінети, відповідачу 1 (25014, м. Кропивницький, вул. Дарвіна, 25).

Повне рішення складено 09.02.2024.

Суддя В.Г. Кабакова

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення30.01.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116897879
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності

Судовий реєстр по справі —912/1863/23

Ухвала від 25.06.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 15.05.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 08.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Рішення від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 25.01.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 21.12.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 08.11.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні