Ухвала
від 07.02.2024 по справі 380/29191/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/29191/23

УХВАЛА

про відкриття спрощеного позовного провадження

в адміністративній справі

07 лютого 2024 року

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кравців О.Р. одержав позовну заяву ОСОБА_1 до голови Шевченківського районного суду м. Львова Білінської Галини Богданівни, заступника керівника апарату Шевченківського районного суду м. Львова Репецької Ганни Богданівни, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до голови Шевченківського районного суду м. Львова Білінської Галини Богданівни, заступника керівника апарату Шевченківського районного суду м. Львова Репецької Ганни Богданівни, з вимогами:

- визнати неправомірними дії та бездіяльність заступника керівника апарату Шевченківського районного суду м. Львова Репецької Ганни Богданівни;

- визнати неправомірними дії та бездіяльність заступника керівника апарату Шевченківського районного суду м. Львова Білінської Галини Богданівни;

- зобов`язати заступника керівника апарату Шевченківського районного суду м. Львова Репецьку Ганну Богданівну невідкладно надіслати скаржнику письмову компетентно-обґрунтовану відповідь, щодо піднятого питання заявником 02.10.2023, яка не порушуватиме його права, свободи та інтереси, з детальним роз`ясненням усіх обставин з посиланням на законодавство України, яке дотичне до усіх питань у заяві, та фактами вчинених дій щодо налагодження технічних можливостей з перезапису судових засідань із сховища Львівського апеляційного суду;

- зобов`язати голову Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_2 невідкладно надіслати скаржнику письмову компетентно-обґрунтовану відповідь, щодо піднятого питання заявником 31.10.2023, з прийняття мір до зазначених у цій скарзі та інших осіб, та про вжиття заходів щодо налагодження технічних можливостей для безперешкодної та якісної видачі усіх документів матеріалів справи у подібних ситуаціях.

Відповідно до частини 8 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п`яти днів з дня надходження до адміністративного суду позовної заяви, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, або отримання судом у порядку визначеному частинами третьою - шостою цієї статті інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи.

Ухвалою суду від 18.12.2023 позовну заяву залишено без руху.

Позивач усунув недоліки позовної заяви вказані в ухвалі суду та подав клопотання про звільнення (відтермінування) від сплати судового збору.

Вирішуючи клопотання, суд керується таким.

Умови, за яких суд може, зокрема, звільнити від сплати судового збору або відстрочити його сплату та перелік суб`єктів, до яких таке звільнення (відстрочення) застосовується, обумовлені статтею 8 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року №3674-VI (далі - Закон №3674-VI).

Відповідно до статей 1 та 2 Закону №3674-VI, судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом; судовий збір включається до складу судових витрат; платники судового збору - це громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення.

Таким чином, судові витрати це передбачені законом витрати (грошові кошти) сторін, інших осіб, які беруть участь у справі, понесені ними у зв`язку з її розглядом та вирішенням, а у випадках їх звільнення від сплати це витрати держави, які вона несе у зв`язку з вирішенням конкретної справи.

Згідно з частиною 1 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

За приписами статті 8 Закону №3674-VI враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Аналіз вказаної норми дає підстави зробити висновок про те, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.

При цьому, саме на заявника покладається обов`язок щодо доведення фактів відповідно до його прохання про звільнення (відстрочення) від сплати судового збору.

Суд враховує, що в ухвалі від 10.05.2019 у справі №9901/166/19 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що належним доказом, який може слугувати підставою для вирішення судом питання про звільнення від сплати судового збору, є, зокрема, довідка органу доходів і зборів про відсутність інших доходів за попередній календарний рік.

На підтвердження свого майнового стану позивач надав до суду: відомості з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про джерела/суми нарахованого (перерахованого) податку та військового збору з 4 кварталу 2022 року по 1 квартал 2024 року у яких інформація про сплату податків відсутня; виписки з рахунків АТКБ «ПРИВАТБАНК»; Індивідуальні відомості про застраховану особу Форма ОК-5 Пенсійного фонду України про сплату страхових внесків до 2012 року; Довідку від 19.12.2023 №06.1-4164/23 Львівського обласного центру зайнятості про не перебування на обліку; Довідку від 19.12.2023 №260310-820 Шевченківського відділу соціального захисту про неотримання допомоги.

Вказаними документами підтверджено те, що розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік.

З урахуванням викладеного, для забезпечення належного балансу між інтересами держави у стягненні судового збору та правом позивача на звернення до суду з адміністративним позовом, суд висновує про наявність підстав для задоволення клопотання позивача та звільнення його від сплати судового збору.

Адміністративний позов подано з додержанням вимог статей 160, 161, 172 КАС України.

Згідно з правилами статті 19 КАС України (предметна юрисдикція) та статей 25-27 КАС України (територіальна юрисдикція) справа підсудна Львівському окружному адміністративному суду.

Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі (на стадії відкриття провадження) не встановлено.

Частиною 1 статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ зазначених у частині 4 статті 257 КАС України (частина 2 статті 257 КАС України).

Згідно з приписами статті 12 та глави 10 Розділу ІІ КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності, та інших справ для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. З врахуванням статті 12 та глави 10 Розділу ІІ КАС України вказана адміністративна справа є справою незначної складності та підлягає розгляду без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами.

Керуючись статтями 19, 171, 241-243, 248, 257, 261-263 КАС України, суддя,-

у х в а л и в :

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі. Звільнити позивача від сплати судового збору.

2. Справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами.

3. Справу розглядатиме суддя Кравців О.Р. одноособово.

4. Відповідачам надати суду відзив на позовну заяву у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали, в якому вказати про визнання/заперечення позовних вимог.

Вимоги до змісту та форми відзиву на позовну заяву передбачено у статті 162 КАС України. До такого в т.ч. додаються документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (частина 6 статті 162 КАС України).

Відповідно до частини 4 статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

5. Роз`яснити учасникам справи, що позивач вправі подати до суду відповідь на відзив, а відповідач заперечення (вимоги до змісту та форми цих заяв по суті справи викладено в статтях 163-164 КАС України). Для подання суду цих заяв суддя встановлює учасникам справи п`ятиденний строк, який обчислюється: для позивача від дати отримання відзиву на позов, а для відповідача від дати отримання відповіді на відзив.

6. Заяви по суті справи (відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, заперечення), докази їх надіслання/надання іншим учасникам справи, а також витребувані судом докази мають бути зареєстровані в канцелярії Львівського окружного адміністративного суду (79018, м. Львів, вул. Чоловського,2) у встановлені цією ухвалою строки. У випадку надіслання документів до суду поштою учасникам справи слід зробити це завчасно, оскільки суддя встановив строки отримання документів канцелярією суду.

7. Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (частина 2 статті 262 КАС України).

8. Надіслати копію цієї ухвали учасникам справи, відповідачу також надіслати копії позовної заяви та доданих до неї документів.

9. Інформацію по справі, що розглядається учасники справи можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України (http://adm.lv.court.gov.ua/sud1370/) в розділі Стан розгляду справ.

10. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена. Заперечення на неї можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяКравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116899304
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —380/29191/23

Рішення від 21.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні