Ухвала
від 08.02.2024 по справі 398/603/24
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/603/24

провадження №: 1-кс/398/294/24

УХВАЛА

Іменем України

"08" лютого 2024 р. м. Олександрія

Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні,у залісуду в м. Олександрія клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№42023122030000015 від 16.03.2023 року, стосовно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Олександрія Кіровоградської області, українець, громадянин України, офіційно не працевлаштований, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239, ч.1 ст. 242 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області звернувся до суду із зазначеним клопотанням про обрання підозрюваному ОСОБА_4 , запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, з огляду на ризики передбачені ч.1 ст. 239, ч.1 ст. 242 КПК України.

Клопотання обґрунтоване тим, що за результатами конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м. Олександрії, проведеного 12 липня 2021 року (протокол №4 від 12 липня 2021 року) виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, рішенням комітету міської ради №578 від 15 липня 2021 року, переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТРАССЕРВІС-21» (код ЄРДПОУ 44151407), як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища міста Олександрії (Олександрійського сміттєзвалища).

На виконання пункту 2 рішення виконавчого комітету ради, 15 липня 2021 року управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради в особі начальника управління ОСОБА_6 та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТРАССЕРВІС-21» в особі директора підприємства ОСОБА_4 , уклали договір б/н на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища міста Олександрії.

Так, відповідно пунктів 1.1, 1.2, 2 договору б/н від 15 липня 2021 року ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавець, отримує від замовника, тобто управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (далі Управління), та зобов`язується виконувати, функції із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища (полігон/міське звалище твердих побутових відходів) міста Олександрії, що перебуває на земельній ділянці розміром 3 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від міста Олександрія, вздовж автодороги «Олександрія - Кременчук», строком до 15 липня 2022 року або до прийняття рішення про затвердження результатів конкурсу з визначення іншого виконавця.

Також, за вимогами розділу 3.4, 7.1 договору б/н від 15 липня 2021 року, починаючи з дня підписання та вступу в силу договору, тобто з 15 липня 2021 року, при виконанні його умов, ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавець функцій із утримання та захоронення побутових відходів на сміттєзвалищі (полігон/міське звалище твердих побутових відходів) міста Олександрії, було зобов`язано: забезпечувати якісне та належне утримання, приймання, сортування та захоронення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів і прилеглої території відповідно до Закону України «Про відходи», Постанови Кабінету міністрів України від 04 березня 2004 року «Про затвердження програми поводження з твердими побутовими відходами», вимог Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 №435, вимог законодавства про відходи, умов цього договору, актів замовника, тобто Управління (п.3.4.1договору); здійснювати захоронення твердих побутових, великогабаритних відходів, в тому числі листя, гілля, дорожніх заметів та іншого сміття, яке утворюється фізичними та іншими особами, а також природними умовами на визначеній території (п.3.4.2 договору); забезпечувати дотримання Державних санітарних норм та правил утримання територій населених пунктів в частині, що стосується санітарного утримання території (п.3.4.3 договору); утримання в належному технічному стані під`їзну дорогу та майданчик для розвантаження відходів при несприятливих погодних умовах (п.3.4.4 договору); здійснювати надання послуг за зверненням замовника, тобто Управління, у разі проведення публічних заходів (п.3.4.5 договору); надавати замовнику, тобто Управлінню, повну та достовірну інформацію щодо виконання умов договору, в тому числі: інформацію стосовно заїзду техніки на міське сміттєзвалище (полігон) без тенту (назва техніки, державний номерний знак та підприємство, якому підпорядкована техніка), інформацію прийнятого сміття в тонах та м3 роздільно по підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності, що задіяні у вивезенні побутових виходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) та промислових відходів IV класу (житловий фонд, приватний сектор, комерційні угоди) щокварталу; інформацію про загальну кількість та тип працюючих спеціально обладнаних транспортних засобів; звіт про роботу міського сміттєзвалища (полігону), загальні об`єми відходів та проблемні питання з роз`ясненням та пропозиціями щодо їх вирішення щокварталу (п.3.4.6 договору); призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами, своєчасно вживати заходи щодо уникнення та ліквідації аварійних ситуацій, пов`язаних з технічним станом звалища твердих побутових та нетоксичних промислових відходів та його інженерного обладнання (п.3.4.7 договору); відшкодовувати шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу, здоров`ю та майну громадян, підприємствам, установам та організаціям в наслідок порушення встановлених правил поводження з відходами, відповідно до законодавства України (п.3.4.8 договору); вести облік виконання робіт з надання послуг приймання, сортування та захоронення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів, своєчасно надавати її замовнику, тобто управлінню, а також вести фінансову та бухгалтерську звітність (п.3.4.9 договору); забезпечувати представникам замовника, тобто Управління, вільний доступ до міського сміттєзвалища (полігону) в будь-який час (п.3.4.10 договору); у строк, що не перевищує 15 днів з моменту встановлення замовником, тобто управлінням, чи уповноваженим органом державного нагляду (контролю) порушення, ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавцем умов цього договору повинен усувати виявлені порушення та письмово повідомити про це замовника, тобто управління (п.3.4.11 договору); забезпечувати виконання рішень Олександрійської міської ради стосовно завезення на територію сміттєзвалища м.Олександрії побутових відходів із населених пунктів, які територіально не знаходяться під юрисдикцією Олександрійської міської ради (п.3.4.12 договору); в установленому законом порядку оформляти дозвільну документацію (дозвіл на ліміти на розміщення відходів, паспорт місця видалення відходів, тощо) (п.3.4.13договору).

Проте, при виконанні умов договору б/н від 15 липня 2021, упродовж періоду часу, починаючи із 15 липня 2021 року по 12 січня 2023 року, в ході виконання покладених зазначеним договором функцій із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що перебуває на земельній ділянці з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501, розміром 3,0000 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м.Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» при експлуатації вказаного сміттєзвалища, в порушенні вимог п. 3.4.1 договору б/н від 15 липня 2021 року, допущено порушенням вимог статтей 35,46 Закону України «Про охорону земель», пункту «з» частини1статті 17та частини12статті 35-1 Закону України «Про відходи» (у редакції від 16 жовтня 2020 року, чинної упродовж вчинення кримінального правопорушення з 15 липня 2021 року по 12 січня 2023 року), Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01 грудня 2010 року №435, а саме підприємством під час експлуатації сміттєзвалища допущено зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях, а саме вихід за межі земельної ділянки з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501 та складування відходів на земельних ділянках з кадастровими номерами, чим здійснюється їх засмічення: №3520384600:02:000:9576, площею засмічення 10856,02 кв.м.; №3520384600:02:000:9574, площею засмічення 2362,45 кв.м.; №3520384600:02:000:9579, площею засмічення 1342,17 кв.м., які є землями сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; №3520384600:02:000:0072, площею засмічення 1821,32 кв.м.; земельній ділянці без кадастрового номера, площею засмічення 1462,96 кв.м., які є землями запасу Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області.

Внаслідок розміщення та складування ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» відходів на земельних ділянках поза межами земельної ділянки з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501, Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) встановлено (акт відбору проб ґрунтів від 26 квітня 2023 року №05-23) перевищення вмісту нітратів порівняно до гранично допустимою концентраціє речовини у ґрунті на земельній ділянці з кадастровим №3520384600:02:000:9576, площею забруднення 10856,02 кв.м.; а також перевищення вмісту забруднюючих речовин щодо концентрації сульфатів на земельних ділянках з кадастровими номерами: №3520384600:02:000:9574, площею забруднення 2362,45 кв.м.; №3520384600:02:000:9579, площею забруднення 1342,17 кв.м., які є землями сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; №3520384600:02:000:0072, площею забруднення 1821,32 кв.м.; земельній ділянці без кадастрового номера, площею забруднення 1462,96 кв.м. які є землями запасу Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області.

Таким чином, в результаті неналежної експлуатації зазначеного сміттєзвалища, усупереч вимогам п.п.3.4.1 3.4.4 договору від 15 липня 2021 року, у вищевказаний період ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» допустило розміщення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів за межами відведеного для цього місця, а саме території сміттєзвалища міста Олександрії, тобто за межами, земельної ділянки, на якій воно перебуває, з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, розміром 3 га, шляхом розміщення твердих побутових промислових та нетоксичних відходів, допущено самовільне зайняття, засмічення та забруднення земельних ділянках з кадастровими номерами: №3520384600:02:000:9576, площею 10856,02 кв.м.; №3520384600:02:000:9574, площею 2362,45 кв.м.; №3520384600:02:000:9579, площею 1342,17 кв.м.; №3520384600:02:000:0072, площею 1821,32 кв.м.; земельній ділянці без кадастрового номера, площею 1462,96 кв.м., що створює небезпеку для довкілля, внаслідок чого розмір шкоди забрудненням даних земельних ділянок становить 37065 гривень 63 копійки, розмір шкоди внаслідок засмічення указаних земельних ділянок становить 645250 гривень 20 копійок, що підтверджується висновком судової інженерно-екологічної експертизи від 21.12.2023 №2702/23-07.

В судовому засіданні прокурор підтримала клопотання з підстав, зазначених у ньому, просили задовольнити.

Підозрюваний у судовому засіданні не заперечував проти задоволення даного клопотання.

Заслухавши сторони кримінального провадження, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов таких висновків.

Встановлено, що у провадженні СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122030000015 від 16.03.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 239, ч.1 ст. 242 Кримінального кодексу України.

17.01.2024 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1ст. 239, ч.1 ст. 242 КК України.

Термін «обґрунтована підозра», згідно практики Європейського суду з прав людини ( далі - ЄСПЛ) у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011, означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа про яку йдеться мова, могла вчинити правопорушення. ЄСПЛ не вимагає, щоб на момент обрання запобіжного заходу у органу досудового розслідування були чіткі докази винуватості особи, яку повідомлено про підозру, розумна підозра передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року).

Обґрунтованість пред`явленої ОСОБА_4 підозри підтверджуються доданими до клопотання матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України на слідчого суддю покладені обов`язки встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один з ризиків, передбачених статтею 177 КПК України і на які вказує слідчий, недостатність більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризикам, зазначеним у клопотанні.

При розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор довів наявність ризиків, передбачених п.1, 3 ч.1 ст. 177 КПК України переховуватись від органів досудового розслідування та незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні.

Так, підозрювана обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке в силу ст.12 КК України, віднесено до тяжкого злочину, усвідомивши невідворотність свого вчинку та тяжкість покарання, вільно пересуваючись по території України, підозрювана може почати переховуватись від органів досудового розслідування, що в свою чергу унеможливить подальше його проведення, що є ризиком передбаченим п. 1 ч.1 ст. 177 КПК України.

Крім того, існування ризику переховування від органів досудового слідства та суду додатково підвищується у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

На теперішній час в Україні продовжено дію воєнного стану. Підозрюваний має реальну можливість покинути місце проживання та виїхати за межі Олександрійського району Кіровоградської області, з метою переховування від органів досудового розслідування/суду, що унеможливить в подальшому розслідування кримінального провадження.

Слідчий суддя також вважає, що має під собою підгрунття заявлений прокурором ризик того, що підозрюваний, може незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні, коло яких ще не в повній мірі встановлено органом досудового розслідування, чим у такий спосіб буде перешкоджати встановленню обставин вчинення кримінального правопорушення, у якому підозрюється, що є ризиком передбаченим п.3 ч.1 ст. 177 КПК України.

Аналізуючи відомості про особу підозрюваного ОСОБА_4 слідчий суддя бере до уваги, що останній обвинувачується у вчиненні нетяжкого злочину, наразі не працює, має місце реєстрації та місце фактичного проживання в м. Олександрії Кіровоградської області, та двох неповнолітніх дітей на утриманні, що свідчить про наявність стійких соціальних звязків.

Оцінюючи сукупність обставин, які визначені ст.178 КПК України, виходячи із доведеності обґрунтованості підозри та існування ризиків, передбачених п.п. 1, 3 ч.1 ст. 177 КПК України, з метою забезпечення виконання підозрюваною покладених на неї процесуальних обов`язків, слідчий суддя приходить довисновку,що длязабезпечення належноїпроцесуальної поведінкипідозрюваного ОСОБА_4 слід застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та покласти ряд обов`язків, передбачених ч.5 ст. 194 КПК України.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 176-179, 193, 194, 309 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№42023122030000015 від 16.03.2023 року, стосовно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , задовольнити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання строком на два місяці з дня постановлення даної ухвали, тобто до 08 квітня 2024 року включно.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою,

- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає чи перебуває, без дозволу слідчого, прокурора або суду,

- повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 , що в разі невиконання покладених на неї обов`язків до нього може бути застосований більш суворий запобіжний захід.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено13.02.2024
Номер документу116907494
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —398/603/24

Ухвала від 11.03.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 08.02.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні