Справа №: 398/603/24
провадження №: 1-кс/398/459/24
УХВАЛА
Іменем України
"11" березня 2024 р. Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт тимчасово вилученого майна в межах кримінального провадження внесеному №42023122030000015 від 16.03.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.239 Кримінального кодексу України,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор звернувся до суду з клопотанням про накладення арешту на майно, в рамках кримінального провадження №42023122030000015 від 16.03.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.239 Кримінального кодексу України.
В обґрунтування вимог клопотання дізнавач вказав, що за результатами конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м. Олександрії, проведеного 12 липня 2021 року (протокол №4 від 12.07.2021) виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, рішенням комітету міської ради №573 від 15 липня 2021 року, переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТРАССЕРВІС-21» (код ЄРДПОУ 44151407), як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища міста Олександрії (Олександрійського сміттєзвалища).
На виконання пункту 2 рішення виконавчого комітету ради, 22 липня 2021 року управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради в особі начальника управління ОСОБА_4 та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТРАССЕРВІС-21» в особі директора підприємства ОСОБА_5 , уклали договір без номера (далі договір б/н) на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища міста Олександрії.
Так, відповідно пунктів 1.1, 1.2, 2 договору б/н від 22 липня 2021 року ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавець, отримує від замовника, тобто управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (далі Управління), та зобов`язується виконувати, функції із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища (полігон/міське звалище твердих побутових відходів) міста Олександрії, що перебуває на земельній ділянці розміром 3 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від міста Олександрія, вздовж автодороги «Олександрія - Кременчук», строком до 22 липня 2022 року або до прийняття рішення про затвердження результатів конкурсу з визначення іншого виконавця.
Також, за вимогами розділу 3.4, 7.1 договору б/н від 22 липня 2021 року, починаючи з дня підписання та вступу в силу договору, тобто з 22 липня 2021 року, при виконанні його умов, ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавець функцій із утримання та захоронення побутових відходів на сміттєзвалищі (полігон/міське звалище твердих побутових відходів) міста Олександрії, було зобов`язано: забезпечувати якісне та належне утримання, приймання, сортування та захоронення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів і прилеглої території відповідно до Закону України «Про відходи», Постанови Кабінету міністрів України від 04 березня 2004 року №265 «Про затвердження програми поводження з твердими побутовими відходами», вимог Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 №435, інших вимог законодавства про відходи, умов цього договору, актів замовника, тобто Управління (п.3.4.1 договору); здійснювати захоронення твердих побутових, великогабаритних відходів, в тому числі листя, гілля, дорожніх заметів та іншого сміття, яке утворюється фізичними та іншими особами, а також природними умовами на визначеній території (п.3.4.2 договору); забезпечувати дотримання Державних санітарних норм та правил утримання територій населених пунктів в частині, що стосується санітарного утримання території (п.3.4.3 договору); утримання в належному технічному стані під`їзну дорогу та майданчик для розвантаження відходів при несприятливих погодних умовах (п.3.4.4 договору); здійснювати надання послуг за зверненням замовника, тобто Управління, у разі проведення публічних заходів (п.3.4.5 договору); надавати замовнику, тобто Управлінню, повну та достовірну інформацію щодо виконання умов договору, в тому числі: інформацію стосовно заїзду техніки на міське сміттєзвалище (полігон) без тенту (назва техніки, державний номерний знак та підприємство, якому підпорядкована техніка), інформацію прийнятого сміття в тонах та м3 роздільно по підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності, що задіяні у вивезенні побутових виходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) та промислових відходів IV класу (житловий фонд, приватний сектор, комерційні угоди) щокварталу; інформацію про загальну кількість та тип працюючих спеціально обладнаних транспортних засобів; звіт про роботу міського сміттєзвалища (полігону), загальні об`єми відходів та проблемні питання з роз`ясненням та пропозиціями щодо їх вирішення щокварталу (п.3.4.6 договору); призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами, своєчасно вживати заходи щодо уникнення та ліквідації аварійних ситуацій, пов`язаних з технічним станом звалища твердих побутових та нетоксичних промислових відходів та його інженерного обладнання (п.3.4.7 договору); відшкодовувати шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу, здоров`ю та майну громадян, підприємствам, установам та організаціям в наслідок порушення встановлених правил поводження з відходами, відповідно до законодавства України (п.3.4.8 договору); вести облік виконання робіт з надання послуг приймання, сортування та захоронення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів, своєчасно надавати її замовнику, тобто управлінню, а також вести фінансову та бухгалтерську звітність (п.3.4.9 договору); забезпечувати представникам замовника, тобто Управління, вільний доступ до міського сміттєзвалища (полігону) в будь-який час (п.3.4.10 договору); у строк, що не перевищує 15 днів з моменту встановлення замовником, тобто управлінням, чи уповноваженим органом державного нагляду (контролю) порушення, ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21», як виконавцем умов цього договору повинен усувати виявлені порушення та письмово повідомити про це замовника, тобто управління (п.3.4.11 договору); забезпечувати виконання рішень Олександрійської міської ради стосовно завезення на територію сміттєзвалища м.Олександрії побутових відходів із населених пунктів, які територіально не знаходяться під юрисдикцією Олександрійської міської ради (п.3.4.12 договору); в установленому законом порядку оформляти дозвільну документацію (дозвіл на ліміти на розміщення відходів, паспорт місця видалення відходів, тощо) (п.3.4.13 договору).
Проте, при виконанні умов договору б/н від 22 липня 2021, упродовж періоду часу, починаючи із 22 липня 2021 року по 12 січня 2023 року, в ході виконання покладених зазначеним договором функцій із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що перебуває на земельній ділянці з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501, розміром 3,0000 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м.Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» при експлуатації вказаного сміттєзвалища, в порушенні вимог п. 3.4.1 договору б/н від 22 липня 2021 року, допущено порушенням вимог статтей 35, 46 Закону України «Про охорону земель», пункту «з» частини 1 статті 17 та частини 12 статті 35-1 Закону України «Про відходи» (у редакції від 16.10.2020, чинної упродовж вчинення кримінального правопорушення з 15.07.2021 по 12.01.2023), Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 №435, а саме підприємством під час експлуатації сміттєзвалища допущено зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях, а саме вихід за межі земельної ділянки з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501 та складування відходів на земельних ділянках з кадастровими номерами, чим здійснюється їх засмічення: №3520384600:02:000:9576, площею засмічення 10856,02 кв.м.; №3520384600:02:000:9574, площею засмічення 2362,45 кв.м.; №3520384600:02:000:9579, площею засмічення 1342,17 кв.м., які є землями сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; №3520384600:02:000:0072, площею засмічення 1821,32 кв.м.; земельній ділянці без кадастрового номера, площею засмічення 1462,96 кв.м., які є землями запасу Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області.
Внаслідок розміщення та складування ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» відходів на земельних ділянках поза межами земельної ділянки з кадастровим номером №3520384600:02:000:7501, Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) встановлено (акт відбору проб ґрунтів від 26.04.2023 №05-23) перевищення вмісту нітратів порівняно до гранично допустимою концентраціє речовини у ґрунті на земельній ділянці з кадастровим №3520384600:02:000:9576, площею забруднення 10856,02 кв.м.; а також перевищення вмісту забруднюючих речовин щодо концентрації сульфатів на земельних ділянках з кадастровими номерами: №3520384600:02:000:9574, площею забруднення 2362,45 кв.м.; №3520384600:02:000:9579, площею забруднення 1342,17 кв.м., які є землями сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; №3520384600:02:000:0072, площею забруднення 1821,32 кв.м.; земельній ділянці без кадастрового номера, площею забруднення 1462,96 кв.м. які є землями запасу Приютівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області.
Вищевказані протиправні дії з боку ТОВ «ЕКОТРАССЕРВІС-21» на ряду із завданням шкоди навколишньому природньому середовищу в цілому та земельним ресурсам держави зокрема, спричинили державі майнову шкоду на загальну суму 3552235 гривень 83 копійки, з яких: 37065 гривень 63 копійки шкода, заподіяна державі в особі Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, внаслідок забруднення земельних ділянок поза межами сміттєзвалища, та 3 515170 гривень 20 копійок, шкода, що заподіяна результаті засмічення земель твердими побутовими відходами та нетоксичними промисловими відходами на території сміттєзвалища та території, прилеглої до сміттєзвалища (шкода державі в особі Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області), що підтверджується висновком судової інженерно-екологічної експертизи від 21.12.2023 №2702/23-07.
Прокурор в судове засідання не з`явився, в матеріалах справи наявна заява про розгляд клопотання у його відсутність.
Слідчий суддя, вивчивши клопотання та дослідивши додані до нього матеріали кримінального провадження, оцінивши в сукупності всі обставини, дійшов висновку про задоволення клопотання.
Слідчим суддею встановлено, що органом поліції проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному 16 березня 2023 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122030000015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 239 КК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 167 КПК України тимчасовим вилученням майна є фактичне позбавлення осіб, у володінні яких перебуває зазначене у частині другій цієї статті майно, можливості володіти, користуватися та розпоряджатися певним майном до вирішення питання про арешт майна або його повернення.
Тимчасове вилучення майна може здійснюватися також під час обшуку, огляду. Тимчасове вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку допускається у випадках, коли їх надання разом з інформацією, що на них міститься, є необхідною умовою проведення експертного дослідження, або якщо такі об`єкти отримані в результаті вчинення кримінального правопорушення чи є засобом або знаряддям його вчинення (ч. 2 ст. 168 КПК України).
Згідно з абз. 2 ч. 5 ст. 171 КПК України у разі тимчасового вилучення майна під час обшуку, огляду, здійснюваних на підставі ухвали слідчого судді, передбаченої статтею 235 цього Кодексу, клопотання про арешт такого майна повинно бути подано слідчим, прокурором протягом 48 годин після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, в якої його було вилучено.
Статтею 131 КПК України передбачено, що одним із заходів забезпечення кримінального провадження визначено арешт майна.
За змістом ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Пунктом 4 ч. 2 ст. 170 КПК України встановлено, що арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Частиною 10 статті 170 КПК України передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно.
Підставою накладення арешту на автомобіль TOYOTA AVENSIS, з державним номерним знаком НОМЕР_1 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , є забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов) у розмірі 3 552 235,83 грн.
Метою застосування арешту на зазначене вище майно, яке перебуває у власності ОСОБА_5 , є забезпечення їх схоронності, позбавлення можливості законного володільця відчужити, знищити чи пошкодити його.
Досліджені в судовому засіданні матеріали кримінального провадження №42023122030000015 дають достатні підстави вважати, що транспортний засіб, який є власністю підозрюваного може забезпечити виконання рішення про задоволення позову у разі ухвалення цього рішення, а їх невжиття - навпаки, ускладнити або навіть унеможливити таке виконання. Крім того, накладення арешту на транспортний засіб є співмірним завданій шкоді, враховуючи суму майна та розміру завданій шкоді. Також відсутні підстави вважати, що застосування такого заходу призведе до невиправданого обмеження майнових прав ОСОБА_5 чи інших осіб, оскільки транспортний засіб залишається в його володінні та користуванні, не передбачає його вилучення.
За таких обставин слідчий суддя приходить до висновку, що для забезпечення належного виконання рішення про задоволення позову у разі ухвалення цього рішення, а також з метою запобігання ризикам, передбачених абз. 2 ч. 1 ст. 170 КПК України, клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 170 173, 372 КПК України, слідчий суддя -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора Олександрійськоїокружної прокуратури ОСОБА_3 ,про арешттимчасово вилученогомайна вмежах кримінальногопровадження внесеному№42023122030000015від 16.03.2023року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.239Кримінального кодексуУкраїни - задовольнити.
Накласти арешт на автомобіль TOYOTA AVENSIS, з державним номерним знаком НОМЕР_1 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , шляхом заборони відчуження та розпорядження.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути скасована в порядку ст. 174 КПК України.
Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 117577306 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дубровська Н. М.
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дубровська Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні