ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21
E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/
Код ЄДРПОУ 03500004
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.02.24 Справа № 917/1095/21(917/394/23)
Суддя Господарського суду Полтавської області Паламарчук В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АВ метал груп", вул. Шолом - Алейхема, буд.5, м.Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 36441934
до відповідача Приватного акціонерного товариства "Полтавський вентиляторний завод", вул. Заводська, буд. 12, офіс 307, м. Полтава, 36007, код ЄДРПОУ 00909779
про стягнення 290 001,01 грн
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АВ метал груп" звернулося до Господарського суду Полтавської області з позовом до Приватного акціонерного товариства "Полтавський вентиляторний завод" про стягнення 290 001,01 грн.
Позивач також заявив до відшкодування 4350,02 грн витрат на сплату судового збору.
Згідно протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 13.03.2023 року позовну заяву передано на розгляд судді Іванко Л.А.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не в повному обсязі сплатив за товар, отриманий на умовах договору поставки № 873 від 09.01.2018.
Ухвалою господарського суду від 20.03.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №917/1095/21(917/394/23) за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АВ метал груп" до Приватного акціонерного товариства "Полтавський вентиляторний завод" про стягнення 290001,01грн в межах справи №917/1095/21 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Полтавський вентиляторний завод".
Справу постановлено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Сторонам встановлено строк для подання заяв по суті справи.
Вказана ухвала суду отримана відповідачем 25.04.2023, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідач відзив на позов не надав. Встановлені строки для його подання закінчилися.
Згідно зі ст. 113 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) строки, в межах яких вчиняються процесуальні дії, встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені, - встановлюються судом. Згідно з ч. 8 ст. 165 ГПК України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Згідно ст. 118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 05.06.2023 справа № 917/1095/21(917/394/23) передана на розгляд судді Паламарчуку В.В.
Відповідно до частини п`ятої статті 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін згідно з ч. 5 ст. 252 ГПК України сторони суду не надали.
За ч. 13 ст. 8 ГПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Під час розгляду справи по суті судом були досліджені всі письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 233 ГПК України це рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.
09.01.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "АВ метал груп" (далі - Постачальник/Позивач) та Приватним акціонерним товариством "Полтавський вентиляторний завод" (далі - Покупець/Відповідач) було укладено Договір поставки №873 (далі - Договір поставки).
У відповідності до пункту 1.1. Договору поставки, Постачальник зобов`язується у термін, встановлений даним Договором, передати у власність Покупця металопродукцію/металопрокат (далі за текстом Товар), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його на умовах, визначених цим Договором.
В п. 1.2. Договору поставки визначено, що ціна за одиницю Товару, загальна кількість, асортимент, сортамент Товару визначається у рахунках на оплату (далі-рахунки) Постачальника або Специфікаціях, що є невід`ємними частинами даного Договору, при цьому кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару зазначається у видаткових накладних.
Відповідно до умов п. 2.2. Договору, поставка Товару за цим Договором здійснюється у відповідності до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів "ІНКОТЕРМС 2010, на умовах ЕХW - склад Постачальника, якщо інше не зазначено у рахунках або Специфікаціях.
Згідно з п. 2.3. Договору поставки, строк поставки Товару: протягом 5 (п`яти) робочих днів з моменту отримання на поточний рахунок Постачальника 100% попередньої оплати, якщо інше не обумовлено Сторонами у рахунках або Специфікаціях.
Право власності на поставлену партію Товару і ризики загибелі та/або пошкодження Товару переходять від Постачальника до Покупця з моменту передачі-прийому Товару Покупцю/першому Перевізнику в пункті поставки і засвідчується підписанням Сторонами видаткової накладної. Датою отримання Покупцем партії Товару та супровідних документів є дата видаткової накладної (п.2.7 Договору).
У пункті 3.5. Договору поставки Сторони погодили порядок розрахунків: 100% попередня оплата, якщо інше не обумовлене у Специфікаціях.
Відповідно п.3.6. Договору поставки, за згодою Сторін (письмовою чи усною) Товар може бути поставлено без попередньої оплати або погодження відтермінування оплати, при цьому Покупець повинен здійснити оплату протягом 3-х банківських днів з моменту отримання Товару.
Згідно п. 9.3. Договору поставки, Сторона, для якої виявиться неможливим виконання своїх зобов`язань за даним Договором внаслідок форс-мажорних обставин, вказаних у п.9.1, 9.2 даного Договору, повинна повідомити іншу Сторону в письмовій формі про виникнення та припинення дії вищевказаних обставин не пізніше 10 (десяти) днів з моменту їх початку або припинення. Повідомлення повинно містити відомості про дату виникнення (припинення), характер обставин та їх можливих наслідках. У випадку невиконання вимог даного пункту, а також п. 9.4. даного Договору, Сторони не вправі посилатись на форс-мажорні обставини, як на підставу для звільнення від відповідальності за невиконання або неналежне виконання свої обов`язків за даним Договором.
Відповідно п. 9.4. Договору, достатнім підтвердженням виникнення і дії вищевказаних обставин є сертифікат або інший документ, виданий відповідним компетентним органом.
Згідно пункту 12.1. Договору поставки, останній діє до 31 грудня 2019 року включно.
В той же час, у випадку, якщо не пізніше ніж за один місяць до закінчення терміну дії цього Договору жодна із Сторін не заявить про його припинення, то цей Договір вважається пролонгованим на кожен наступний календарний рік (п.12.2 Договору).
За даними позивача, Договір поставки є чинним.
07.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію № 6 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 147 784,93 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації № 6, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
На виконання умов Договору, 07.09.2021року відповідачу відвантажено товар на суму 147 784,93 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5427172 від 07.09.2021 року.
Розрахунок за поставлений товар здійснений відповідачем частково, у наступному порядку:
- 161,15 грн (як переплата по видатковій накладній №5411102 від 31.08.2021 року, на підставі платіжного доручення № 2686 від 31.08.2021 року);
- 14 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №910 від 13.09.2021 року);
- 62 500,00 грн (на підставі платіжного доручення №947 від 12.10.2021 року);
- 15 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №1038 від 01.12.2021 року);
- 10 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №1043 від 02.12.2021 року);
- 10 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №3433 від 06.12.2021 року);
- 5 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №253 від 24.12.2021 року);
- 10 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №1079 від 19.01.2022 року);
- 10 000,00 грн (на підставі платіжного доручення №3755 від 11.02.2022 року).
Отже, за даними позивача, заборгованість за видатковою накладною №5427172 від 07.09.2021 року складає 11 123,78 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5427172 від 07.09.2021 року - 08.10.2021 року.
07.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №5 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 6 198,32 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації № 5, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
Видатковою накладною №5427180 позивач підтверджує, що 07.09.2021 року відповідачу було відвантажено товар на суму 6 198,31 гривень.
Заборгованість за видатковою накладною №5427180 від 07.09.2021 року складає 6 198,31 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5427180 від 07.09.2021 року - 08.10.2021 року.
08.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №8 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 16 992,00 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №8, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
Видатковою накладною №5429709 позивач підтверджує, що 08.09.2021 року відповідачу було відвантажено товар на суму 16 992,00 гривень.
Заборгованість за видатковою накладною №5429709 від 08.09.2021 року складає 16 992,00 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5429709 від 08.09.2021 року - 09.10.2021 року.
08.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №7 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 24 845,50 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №7 Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
08.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 24 845,51 гривень, що підтверджується видатковою накладною № 5429734 від 08.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5429734 від 08.09.2021 року складає 24 845,51 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5429734 від 08.09.2021 року - 09.10.2021 року.
08.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №9 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 337,96 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №9, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
08.09.2021 року відповідачу було відвантажено товар на суму 337,96 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5429740 від 08.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5429740 від 08.09.2021 року складає 337,96 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5429740 від 08.09.2021 року - 09.10.2021 року.
08.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №14 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 118 248,65 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №14, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 банківського дня з дати поставки товару.
08.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 118 248,65 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5429747 від 08.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5429747 від 08.09.2021 року складає 118 248,65 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5429747 від 08.09.2021 року - 21.10.2021 року.
14.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №10 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 531,00 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №10, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
14.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 531,00 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5441621 від 14.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5441621 від 14.09.2021 року складає 531,00 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5441621 від 14.09.2021 року - 15.10.2021 року.
17.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №11 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 13 290,40 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №11, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 дня з дати поставки товару.
17.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 13 290,41 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5450309 від 17.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5450309 від 17.09.2021 року складає 13 290,41 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5450309 від 17.09.2021 року - 18.10.2021 року.
22.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №16 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 65 080,79 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №16 Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 банківського дня з дати поставки товару.
22.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 65 080,79 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5459878 від 22.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5459878 від 22.09.2021 року складає 65 080,79 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5459878 від 22.09.2021 року - 04.11.2021 року.
23.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №19 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 26 757,00 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації № 19, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 банківського дня з дати поставки товару.
23.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 26 757,00 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5464218 від 23.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5464218 від 23.09.2021 року складає 26 757,00 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5464218 від 23.09.2021 року - 05.11.2021 року.
28.09.2021року позивач і відповідач уклали Специфікацію №20 на поставку товару, загальна сума за специфікацією складає 6 595,60 гривень. Відповідно до п.5 зазначеної Специфікації №20, Сторони погодили наступні умови оплати: відстрочка платежу протягом 31 банківського дня з дати поставки товару.
28.09.2021року відповідачу було відвантажено товар на суму 6 595,60 гривень, що підтверджується видатковою накладною №5473402 від 28.09.2021 року.
Заборгованість за видатковою накладною №5473402 від 28.09.2021 року складає 6 595,60 гривень. Кінцева дата оплати за видатковою накладною №5473402 від 28.09.2021 року - 10.11.2021 року.
Як зазначено вище, відповідач оплату отриманого товару здійснив частково.
Між сторонами було проведено звірку взаєморозрахунків за період з 01.01.2021 по 01.12.2021, за результатами якої було складено Акт, підписаний та скріплений печатками сторін, в якому сторони підтвердили наявність заборгованості відповідача перед позивачем у сумі 350001,01 грн за договором №873 від 09.01.2018.
Крім того, відповідач у листі вих. № 47 від 29.04.2022 до позивача повідомив, що наразі їх підприємство не має можливості здійснити погашення існуючої заборгованості в зв`язку з форс-мажорними обставинами, додавши копію листа ТПП України від 28.02.2022 року за № 2024/02.0-7.1. Крім того, відповідачем зазначено, що через невиконання контрагентами зобов`язань по оплаті поставленого товару, ПрАТ "ПВЗ позбавлене фінансової можливості здійснювати погашення кредиторської заборгованості.
Спростовуючи посилання відповідача на форс-мажорні обставини, позивач, керуючись п.9.3, 9.4. Договору поставки, зазначає, що повідомлення від 29.04.2022 року про виникнення і дію форс-мажорних обставин відповідач мав здійснити не пізніше 06.03.2022 року.
Враховуючи невиконання відповідачем прийнятих на себе зобов`язань з оплати отриманого товару позивач заявив до стягнення з відповідача 290001,01 грн основного боргу за договором поставки №873 від 09.01.2018.
При вирішенні спору суд зазначає.
Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
У відповідності до ст. 509 ЦК України, ст. 173 Господарського кодексу України (далі - ГК України), в силу господарського зобов`язання, яке виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання, один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій. а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
За ст. 525, 526, 530 ЦК України зобов`язання повинні виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов`язання не допускається.
Згідно п. 5 ст. 16 ЦК України одним із засобів захисту цивільних прав є примусове виконання обов`язку в натурі, яке в даному випадку полягає у виконанні відповідачем зобов`язань з оплати вартості отриманого товару.
Відповідно до ст. 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Згідно зі статтею 629 ЦК України, договір є обов`язковим до виконання сторонами.
Суд при вирішенні спору враховує, що правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються нормами про договір поставки.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 2 ст. 712 ЦК України).
Згідно ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
У ст. 692 ЦК України вказано, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару. Договором купівлі-продажу може бути передбачено розстрочення платежу. У разі прострочення оплати товару продавець має право вимагати оплати товару та сплати процентів за користування чужими грошовими коштами.
Матеріалами справи підтверджено, що позивач в період з 07.09.2021 по 28.09.2021 поставив відповідачу товар на загальну суму 426662,16 грн за видатковими накладними, копії яких долучені до матеріалів.
Отриманий товар сплачений відповідачем частково в сумі 136661,15 грн, а саме:
- 161,15 грн - на підставі платіжного доручення №2686 від 31.08.2021 року;
- 14 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №910 від 13.09.2021 року;
- 62 500,00 грн - на підставі платіжного доручення №947 від 12.10.2021 року;
- 15 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №1038 від 01.12.2021 року;
- 10 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №1043 від 02.12.2021 року;
- 10 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №3433 від 06.12.2021 року;
- 5 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №253 від 24.12.2021 року;
- 10 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №1079 від 19.01.2022 року;
- 10 000,00 грн - на підставі платіжного доручення №3755 від 11.02.2022 року.
Відповідно до ст.13, 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Доказів в спростування вищевикладеного чи інших заперечень по суті спору відповідач суду не надав.
Договір поставки та інші подані позивачем документи сторонами не оспорюються.
Посилання відповідача в листі до позивача (вих. № 47від 29.04.2022) на форс-мажорні обставини суд оцінює критично, оскільки відповідачем не доведено належними та допустимими доказами у справі факту виконання ним умов договору в частині повідомлення іншої сторони в порядку та строки, передбачені п. 9.3, 9.4 Договору поставки про настання обставин, внаслідок яких виявиться неможливим виконання своїх зобов`язань.
В ст. 76 ГПК України вказано, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
За ст. 79 ч.1 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Наявність обставин, на яку позивач посилається як на підставу своїх вимог у позові, суд вважає доведеними, оскільки докази, надані на підтвердження цих обставин, є більш вірогідними, а доказів на її спростування відповідач суду не надав.
Отже, матеріалами справи підтверджено наявність заборгованості відповідача в сумі 290001,01 грн за Договором поставки №873 від 09.01.2018, строк оплати якої настав, відповідач заперечень щодо наявності та розміру суми основного боргу не надав, тому позовні вимоги задовольняються судом повністю.
Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст. 232, 233, 236-241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Полтавський вентиляторний завод" (36007, Полтавська обл, м. Полтава, вул. Заводська, буд. 12, кім. 307; ідентифікаційний код 00909779) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АВ метал груп" (49000, м. Дніпро, вул. Шолом-Алейхема, буд. 5, ідентифікаційний код 36441934) 290 001,01грн - боргу, 4350,02грн - відшкодування витрат з оплати судового збору.
Видати наказ після набрання цим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Східного апеляційного господарського суду.
Суддя Паламарчук В.В.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2024 |
Оприлюднено | 14.02.2024 |
Номер документу | 116919260 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них: спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Здоровко Людмила Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні