Рішення
від 01.02.2024 по справі 440/580/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/580/22

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання Маннік М.О.,

представників позивача Черчик Т.В., Черчик В.П.,

представника відповідача Солопа І.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" (далі по тексту - позивач; ТОВ "БК "КВП") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області (далі по тексту - відповідач; ГУ ДПС у Полтавській області), у якій з урахуванням заяви про зміну (уточнення) предмета позову від 15.06.2022 /том 1 а.с. 170-182/ просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форма "Р" від 08.12.2021 №00094510704, яким занижено суму податкових зобов`язань з податку на додану вартість за грудень 2018 в сумі 3766127 грн, у тому числі в сумі 941532 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форма "Р" від 08.12.2021 №00094630704 в загальній сумі 40220,20 грн, у тому числі в сумі 10055,05 грн за штрафними (фінансовими) санкціями; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форма "С" від 08.12.2021 №00094650704 в сумі пені за порушення термінів у сфері ЗЕД 70558,90 грн; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форма "Д" від 08.12.2021 №00094560704, яким не утримано податок з доходів фізичних осіб згідно з договором дарування квартири в сумі 83980,29 грн, у тому числі в сумі 20995,07 грн за штрафними (фінансовими) санкціями, у сумі 21270,23 грн пеня.

В обґрунтування позовних вимог в частині, що стосується податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704, позивачем зазначено, що відповідачем помилково застосовано до спірних правовідносин, що виникли за господарськими операціями із Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області, положення п. 198.5 ст. 198, п. 199.1 ст. 199, п.п. 197.1.16 п. 197.1 ст. 197 розділу V Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України), оскільки об`єкт нерухомого майна - дитячий садок на 140 місяць не був переданий сільській раді безкоштовно, а був зарахований як пайовий внесок в розмірі 26100457,75 грн. на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури згідно договору №02-49/15 від 04.09.2014. Вважає, що контролюючим органом помилково застосовано до спірних правовідносин положення п. 198.5 ст. 198 ПК України, оскільки нормами ПК України визначено інший порядок оподаткування даних операцій.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2022 року у справі №440/580/22 (суддя Канигіна Т.С.) адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія" Комбінат виробничих підприємств" задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 No00094630704. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094650704. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094560704 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податків та зборів у сумі 4297,36 грн, у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1074,34 грн, нарахованої пені в сумі 12891,17 грн. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія" Комбінат виробничих підприємств" витрати зі сплати судового збору у розмірі 24810,00 гривень./том 3 а.с. 137-145/.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 01 березня 2023 року у справі №440/580/22 апеляційну скаргу задоволено частково. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.08.2022 по справі №440/580/22 скасовано в частині задоволення позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094630704. В цій частині прийнято нову, якою в задоволенні позову відмовлено. В іншій частині рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.08.2022 по справі №440/580/22 залишено без змін /том 4 а.с. 48-68/.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27 вересня 2023 року у справі №440/580/22 касаційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України задоволено частково. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2022 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 1 березня 2023 року у справі № 440/580/22 в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 № 00094510704 скасовано та в цій частині направлено справу на новий розгляд до суду першої інстанції. В решті рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2022 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 1 березня 2023 року у справі № 440/580/22 залишено без змін /том 4 а.с. 129-144/.

Справа №440/580/22 зареєстрована канцелярією Полтавського окружного адміністративного суду 06 жовтня 2023 року та за результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями головуючим суддею для розгляду цієї справи визначено суддю Сич С.С., що підтверджується протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06 жовтня 2023 року /том 4 а.с. 147/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2023 року адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" до Головного управління ДПС у Полтавській області в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704 прийнято до провадження. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання на 10:00 08 листопада 2023 року /том 4 а.с. 148-149/.

01 листопада 2023 року до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву /том 4 а.с. 155-157/, у якому представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що у порушення п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199, пп. 197.1.16 п. 197.1 ст. 197 ПК України платником не включено до складу податкових зобов`язань за грудень 2018 року ПДВ по операціях з виготовлення активів, які починають використовуватися платником податку в неоподатковуваних ПДВ операціях (зокрема в операціях, що звільняються від оподаткування ПДВ згідно з пп. 197.1.16 п. 197.1 ст. 197 розд. V ПК України), всього в сумі 3766127 грн. Пояснює, що пунктом 198.5 ст. 198 розділу V ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, зокрема, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозд. 2 розд. XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 цього Кодексу та операцій, передбачених п. 197.11 ст. 197 цього Кодексу). Вказує, що норми ПК України не містять додаткових підстав для необхідності нарахування податкових зобов`язань, визначених п. 198.5 ст. 198 розд. V ПК України. Зазначає, що ТОВ "БК "КВП" є забудовником, факт обліку на бухгалтерському рахунку 23 "Виробництво", субрахунок 231-7, витрат, що понесені у ході будівництва Дитячого садочку с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13, встановлений в ході проведення перевірки. З балансу забудовника на баланс набувача об`єкт передано згідно акту прийому - передачі нерухомого майна від 19.12.2018 щодо передачі дитячого садка у комунальну власність.

28 листопада 2023 року до суду надійшла відповідь позивача на відзив /том 4 а.с. 182-189/, у якій представником позивача зазначено, що об`єкт будівництва не був переданий з балансу на баланс, оскільки не рахувався на балансі позивача, тому операція не може відповідати п.п. 197.1.16 п. 197.1 ст. 197 ПК України. Вказує, що технічний паспорт на громадський будинок дитячий садок на 140 місць був виготовлений на замовлення Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та реєстрація права власності на об`єкт нерухомого майна здійснена після передачі об`єкту актом приймання-передачі нерухомого майна від 19.12.2018, тому вважає, що первісним балансоутримувачем об`єкту є Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області. Повторює, що дитячий садок на 140 місяць був зарахований саме як пайовий внесок на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури згідно договору №02-49/15 від 04.09.2014.

Ухвалами суду від 29 листопада 2023 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять календарних днів, клопотання представників сторін про відкладення розгляду справи задоволено та розгляд справи відкладено до 14:30 27 грудня 2023 року.

04 грудня 2023 року до суду надійшли заперечення відповідача на відповідь на відзив /том 5 а.с. 246-247/, у яких представником відповідача зазначено, що платником порушено пп. "б" п. 198.5 ст. 198 ПК України, згідно якого платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/ послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозд. 2 розд. XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 цього Кодексу та операцій, передбачених п. 197.11 ст. 197 цього Кодексу). Вважає, що наявність чи відсутність об`єкту на балансі підприємства не впливає на суть операції. Зазначає, що посилання позивача на те, що об`єкт нерухомого майна - дитячий садочок зарахований як пайовий внесок на розвиток інженерно транспортної і соціальної інфраструктури згідно договору від 04.09.2014 № 02-49/15 та рішення 13 сесії сьомого скликання від 06.12.2018, тобто не був отриманий на безоплатній основі, не спростовує необхідності нарахування ПДВ на товари, роботи, послуги, придбані з ПДВ та використані у ході спорудження об`єкту, оскільки в подальшому вони не можуть використовуватися в оподатковуваних операціях.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду 27 грудня 2023 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті.

Представники позивача у судовому засіданні 01 лютого 2024 року позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 01 лютого 2024 року проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

За відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності ТОВ "БК "КВП" відносяться: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва; 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням /том 1 а.с. 192-193/.

На підставі направлень, виданих ГУ ДПС у Полтавській області від 08.09.2021 № 2930, від 08.09.2021 № 2931, від 08.09.2021 № 2932 відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, статті 77, пункту 81.1 статті 81, пункту 82.1 статті 82 ПК України, плану-графіку проведення документальних на 2021 рік, на підставі наказів ГУ ДПС у Полтавській області від 02.09.2021 № 1987-П, від 05.10.2021 № 2356-П контролюючим органом проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ "БК "КВП" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.10.2018 по 30.06.2021, правильності нарахування та обчислення єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2018 по 30.06.2021, за результатами якої складено акт № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 /том 2 а.с. 24-76/.

За висновками акту перевірки № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 встановлено, зокрема, порушення пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 3766127 грн., у тому числі за грудень 2018 року на 3766127 грн. /том 2 а.с. 74/.

Так, у акті перевірки № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 на сторінках 23-25 зафіксовано, що у ході перевірки встановлено факт обліку на бухгалтерському рахунку 23 "Виробництво, субрахунок 231-7" витрати, понесені у ході будівництва дитячого садочку (с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13).

Вартість матеріалів, робіт, послуг, придбаних з ПДВ, згідно даних обліку ТОВ "БК "КВП" становить 18830637 грн.

Пунктом 198.5 статті 198 розділу V ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, зокрема, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).

Крім того, оскільки придбані та виготовлені з ПДВ активи починають використовуватися платником в неоподатковуваних ПДВ операціях (зокрема, в операціях, що звільняються від оподаткування ПДВ згідно з підпунктом 197.1.16 п. 197.1 ст. 197 розділу V Кодексу), то у такого платника виникає обов`язок щодо нарахування податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до пункту 198.5 ст. 198 розділу V Кодексу.

Необхідне ведення окремого обліку товарів/послуг, придбаних з ПДВ для використання в неоподатковуваних операціях (в тому числі в операціях, що звільняються від оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 розділу V ПК України) та/або в операціях, що не є господарською діяльністю, то в такого замовника виникає обов`язок щодо нарахування податкових зобов`язань з ПДВ за товарами/послугами, придбаними для використання в неоподатковуваних ПДВ операціях, виходячи з бази оподаткування, визначеної п. 198.1 ст. 198 розділу V ПК України, відповідно до п. 198.5 ст. 198 розділу V ПК України.

Зважаючи на викладене, контролюючий орган вважає, що у порушення п. 198.5 ст. 198 ПК України платником занижено суму зобов`язань по ПДВ за грудень 2018 року в сумі 3766127 грн. внаслідок не нарахування "компенсуючих" податкових зобов`язань на вартість активу, який використовується в неоподатковуваних операціях.

Позивачем подано на акт перевірки заперечення від 17.11.2021 № 1/907 /том 1 а.с. 142-146/, на які ГУ ДПС у Полтавській області надано відповідь листом про розгляд заперечення від 01.12.2021 № 41294/16-31-07-04-18 /том 1 а.с. 147-149/, за змістом якого висновки, викладені в акті від 03.11.2021 № 8763/16-31-07-04-10/01284778, залишені без змін.

На підставі акта перевірки № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 ГУ ДПС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.12.2021 №00094510704, яким ТОВ "БК "КВП" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 4707659 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 3766127 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 941532 грн. /том 1 а.с. 165-166/.

Позивач не погодився з податковим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704 та звернувся до суду даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному податковому повідомленню-рішенню ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункту 1.1 ст. 1 ПК України).

Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

За приписами п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПК України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Пунктом 188.1 статті 188 ПК України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

За приписами пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

За приписами пункту 199.1 статті 199 ПК України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

Підпунктом «б» пункту 198.5 статті 198 ПК України встановлено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).

Отже, в силу підпункту «б» пункту 198.5 статті 198 ПК України у платника податку виникає обов`язок із складання і реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведеної податкової накладної за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).

Згідно з пунктом 189.1 статті 189 ПК України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Відповідно до положень підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України звільняються від оподаткування операції з: безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об`єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень. Норми цього підпункту поширюються також на операції з безоплатної передачі об`єктів з балансу юридичної особи будь-якої форми власності на баланс іншої юридичної особи, яка перебуває в державній або комунальній власності, що проводяться за рішенням органу державної влади України або органу місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень та за рішенням юридичних осіб, у разі передачі основних засобів інфраструктури залізничного транспорту, незалежно від того, чи є суб`єкти операції платниками податку.

У постанові від 27 вересня 2023 року у цій справі №440/580/22 Верховним Судом зазначено наступне:

«Колегія суддів зазначає, що з урахуванням положень підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України, для спірних правовідносин, неоподатковуваною ПДВ операцією є операція з безоплатної передачі у комунальну власність територіальної громади села об`єкту усіх форм власності, який перебуває на балансі одного платника податку і передається на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що для встановлення належності/неналежності такої операції як передача пайового внеску (об`єкту нерухомого майна дитячий садок на 140 місць по АДРЕСА_1 ) на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів за відповідною угодою між позивачем та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області, рішенням Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Про прийняття дитячого садка у комунальну власність від 06.12.2018 до операцій, які звільняються від оподаткування ПДВ згідно з підпунктом 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України, необхідно щоб така відповідала ряду вимог та критеріїв, зокрема: передача відповідного об`єкту у комунальну власність територіальної громади села повинна здійснюватись на безоплатній основі; такий об`єкт має перебувати на балансі платника податку і передається на баланс іншого платника податку; така операція проводиться за рішенням відповідного місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

У справі, що розглядається судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивачем вказаний об`єкт нерухомості був переданий Щербанівській сільській раді Полтавського району Полтавської області за рішенням Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Про прийняття дитячого садка у комунальну власність від 06.12.2018, на виконання якого 19.12.2018 між позивачем та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області (в особі ОСОБА_1 ) підписано акт приймання-передачі нерухомого майна (дитячого садка на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області), однак судами попередніх інстанцій не встановлено перебування вказаного нерухомого майна на балансі ТОВ БК КВП, що має вирішальне значення для правильного вирішення справи в частині спірних правовідносин в контексті положень підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України.

Також, колегія суддів зазначає, що судами першої та апеляційної інстанцій не було надано належної оцінки наявним в матеріалах справи документам (акт обстеження об`єкту будівництва: громадський дитячий садок на 140 місць за адресою Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13, щодо прийняття у власність, договорів на будівництво, виготовлення технічного паспорту об`єкта тощо) в контексті встановлення первісного балансоутримувача вказаного об`єкту.

Щодо висновків судів першої та апеляційної інстанцій, що вказаний об`єкт нерухомості був переданий Щербанівській сільській раді Полтавського району Полтавської області не безкоштовно, а зарахований як обов`язковий пайовий внесок у розмірі 26 100 457,75 грн на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області згідно з договором від 04.09.2014 № 02-49/15, колегія суддів зазначає про помилковість таких висновків судів попередніх інстанцій, виходячи з наступного.

Так, положеннями частини другої статті 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції Закону на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури (частина третя статті 40 вказаного Закону).

Відповідно до частини десятої та одинадцятої статті 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності кошти, отримані як пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту. Інформація щодо договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту та його виконання зазначається у декларації про готовність об`єкта до експлуатації або в акті готовності об`єкта до експлуатації.

Таким чином, позивач дійсно є особою щодо якої чинним на момент виникнення спірних правовідносин було встановлено обов`язок взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту. Саме на виконання вказаного обов`язку 04.09.2014 було укладено договір № 02-49/15 про пайову участь у створенні інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області між позивачем (замовником за вказаним договором) та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області, предметом якого є сплата коштів пайової участі позивача на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області за будівництво об`єктів житлового та цивільного призначення по вул. Перспективна, в с. Розсошенці. Розділом 2 вказаного договору визначено зобов`язання сторін по виконанню даного договору та в пункті 2.1. договору зазначено, що замовник зобов`язується перерахувати кошти пайової участі в розмірі 4% кошторисної вартості об`єкту будівництва на рахунок бюджету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Отже, вказаним договором на позивача покладено обов`язок зі сплати коштів пайової участі позивача на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області саме за будівництво об`єктів житлового та цивільного призначення по вул. Перспективна, в с. Розсошенці.

Однак, колегія суддів зазначає, що наявність такого законодавчо встановленого обов`язку для позивача (як забудовника), а також рішення Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області щодо зарахування ТОВ БК КВП збудованого об`єкту, як пайовий внесок на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області жодним чином не впливає та не змінює правової природи та безоплатного характеру передачі об`єкту нерухомості (громадський дитячий садок на 140 місць за адресою Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13) у комунальну власність територіальної громади Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, оскільки така здійснюється саме за рішенням відповідного місцевого органу виконавчої влади/органу місцевого самоврядування про прийняття такого об`єкту у комунальну власність зі складанням акту приймання-передачі нерухомого майна (складеного між платником податків та місцевим органом виконавчої влади/органом місцевого самоврядування на підставі вказаного рішення місцевих органів виконавчої влади/органів місцевого самоврядування) та не надає позивачу жодних прав за такою операцією, як і не створює для її другої сторони відповідних зобов`язань (виражених у грошовій чи негрошовій формах).

Таким чином, для правильного вирішення справи, судам необхідно дослідити та надати належну оцінку поданим позивачем документам (акт обстеження об`єкту будівництва: громадський дитячий садок на 140 місць за адресою Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13, щодо прийняття у власність, договорів на будівництво, виготовлення технічного паспорту об`єкта тощо) в контексті встановлення первісного балансоутримувача вказаного об`єкту щодо встановлення наявності правових підстав для застосування до спірних правовідносин положень підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України».

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 04.09.2014 укладено договір №02-49/15 про пайову участь у створенні інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області між позивачем (замовником за договором) та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області (сільська рада за договором) /том 1 а.с. 173/.

Предметом цього договору є сплата коштів пайової участі позивача на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області за будівництво об`єктів житлового та цивільного призначення по вул. Перспективній, в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області.

Розділом 2 договору визначено зобов`язання сторін по виконанню даного договору.

Так, згідно пункту 2.1. договору замовник перераховує кошти пайової участі в розмірі 4% кошторисної вартості об`єкту будівництва на рахунок бюджету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Пунктом 2.2. договору установлено, що розмір пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму кошторисної вартості будівництва інженерних мереж.

Відповідно до пункту 4.1 договору кошти пайової участі сплачуються єдиним платежем або частинами в строк до введення об`єкта в експлуатацію.

Позивачем надано до суду копії договорів підряду, субпідряду, укладених між ТОВ "БК "КВП" як замовником, генеральним підрядником, з іншими суб`єктами господарювання -підрядником, субпідрядниками, з метою виконання робіт, що стосуються будівництва дитячого садочку на 140 місць на вул. Перспективній, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області.

Згідно бухгалтерської довідки ТОВ "БК "КВП" №1/388 від 26.07.2022 на будівельний об`єкт «Дитячий садочок (с. Розсошенці, вул. Перспективна,13)» списано матеріалів, робіт, послуг на загальну суму 18830637,09 грн. /том 3 а.с. 117-127/.

В акті перевірки № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 зафіксовано, що у ході перевірки встановлено факт обліку на бухгалтерському рахунку 23 "Виробництво, субрахунок 231-7" витрати, понесені у ході будівництва дитячого садочку (с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13).

Вартість матеріалів, робіт, послуг, придбаних з ПДВ, згідно даних обліку ТОВ "БК "КВП" становить 18830637 грн.

Довідкою ТОВ "БК "КВП" №7/387 від 26.07.2022 також підтверджено, що витрати на будівництво дитячого садочка на вул. Перспективній, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області, які обкладалися ПДВ становлять 18830637,09 грн. /том 3 а.с. 116/.

03.12.2018 складено комісійний акт обстеження об`єкту будівництва: Громадський будинок дитячий садок на 140 місць за адресою Полтавська область, Полтавський район с. Розсошенці вул. Перспективна 13, щодо прийняття у власність /том 1 а.с. 177-179, том 4 а.с. 192-195/, у якому зазначено, що 03.12.2018 комісія провела обстеження об`єкта передачі за адресою: Громадський будинок дитячий садок на 140 місць за адресою Полтавська область, Полтавський район с. Розсошенці вул. Перспективна 13, який належить ТОВ "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" і передається Щербанівській сільській раді Полтавського району Полтавської області та встановила, що до складу об`єкта передачі входить Громадський будинок дитячий садок на 140 місць загальними відомостями: рік введення в експлуатацію 2018, група капітальності 1, будівельний об`єм (загальний) 15473,8 куб м, площа забудови (загальна) 1188,00 кв.м, площа земельної ділянки 0,5601 га, корисна площа в будівлях невиробничого призначення 2860,46 кв.м, загальна площа житлового будинку 3112,27 кв.м. У акті відображені також відомості про інженерне обладнання об`єкта передачі та вартість основних фондів залишкова вартість -21750381,46 грн. У додатку №1 до цього акту наведено перелік обладнання на загальну суму 1304310,61 грн. /том 4 а.с. 195/.

06.12.2018 13 сесією сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області прийнято рішення «Про прийняття дитячого садка у комунальну власність» /том 1 а.с. 174-175/, яким вирішено:

1) прийняти від ТОВ "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" у комунальну власність територіальної громади Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області об`єкт нерухомого майна дитячий садок на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області;

2) зарахувати Товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" збудований об`єкт «Дитячий садок на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області», як пайовий внесок на розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населених пунктів Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на суму 26100457,75 грн. (з урахуванням ПДВ);

3) уповноважити голову Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Процика Ігоря Степановича на підписання від імені Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області акту приймання-передачі дитячого садка на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області.

19.12.2018 на виконання рішення 13 сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та договору № 02-49/15 між позивачем та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області, в особі ОСОБА_1 підписаний акт приймання-передачі нерухомого майна, а саме: дитячого садка на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області.

19.12.2018 між позивачем ТОВ "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" та Щербанівською сільською радою Полтавського району Полтавської області складено акт приймання-передачі нерухомого майна, у якому зазначено, що Сторона 1 (ТОВ "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств") передала, а Сторона 2 (Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області) прийняла Дитячий садок на 140 місць по вул. Перспективна, 13 в с. Розсошенці Полтавського району Полтавської області. Вартість нерухомого майна, що передається, становить 21750381,46 грн., в тому числі, обладнання 1304310,61 грн., без ПДВ.

У ході нового розгляду справи ТОВ "БК "КВП" надано до суду технічний паспорт на Громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами по вул. Перспективній №13 села Розсошенці Полтавського району Полтавської області (інвентаризаційна справа №2-1403*, виготовлений станом на 02.04.2019, у якому замовником вказана Щербанівська сільська рада /том 5 а.с. 196-207/.

Разом з тим, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 05.06.2018 між ТОВ "БК "КВП" (замовник) та Комунальним підприємством "Бюро технічної інвентаризації та містобудування Полтавського району" Полтавської районної ради (виконавець) укладено договір №39 на надання послуг з технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорту на нерухоме майно (дитячий садок на 140 місць), що розташоване за адресою: Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13 /том 3 а.с. 38-39/.

Отже, згідно цього договору №39 від 05.06.2018 замовником робіт з виготовлення технічного паспорту на нерухоме майно - дитячий садок на 140 місць, що розташоване за адресою: Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, 13 є позивач ТОВ "БК "КВП".

Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №354705247, сформованою 16.11.2023 /том 4 а.с. 206-207/, підтверджено, що 28.09.2020 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна громадський будинок за адресою Полтавська область, Полтавський район, с. Розсошенці, вул. Перспективна, будинок 13, загальною площею 2955,3 кв.м, за територіальною громадою Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на підставі: рішення 13 сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 06.12.2018, акту приймання-передачі нерухомого майна від 19.12.2018.

Таким чином, у спірному випадку передача об`єкту у комунальну власність територіальної громади села здійснена на безоплатній основі 19.12.2018, об`єкт незавершеного будівництва - «Дитячий садочок на 140 місць по вулиці Перспективній, 13, с. Розсошенці, Полтавського району Полтавської області», який за визначенням частини 3 статті 331 Цивільного кодексу України за своєю правовою природою станом на грудень 2018 року є сукупністю матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна), що належать забудовнику, перебували на обліку платника податку ТОВ "БК "КВП" на бухгалтерському рахунку 23 «Виробництво, субрахунок 231-7», тобто об`єкт незавершеного будівництва, на який позивач замовив технічний паспорт на нерухоме майно (договір №39 від 05.06.2018), перебував на балансі ТОВ "БК "КВП" та переданий Щербанівській сільській раді Полтавського району Полтавської області, операція проведена за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування - 13 сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області "Про прийняття дитячого садка у комунальну власність" від 06.12.2018.

Суд враховує викладені вище висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, викладені Верховним Судом у постанові від 27 вересня 2023 року у цій справі №440/580/22, оскільки в силу частини 5 статті 353 КАС України висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.

Суд зазначає, що спірний випадок не відноситься до випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 ПК України та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 ПК України.

В акті перевірки № 8763/16-31-07-04-10/01284778 від 03.11.2021 зазначено саме норму підпункту «б» пункту 198.5 статті 198 ПК України, як таку, що порушено позивачем, зокрема, цю норму повністю процитовано на сторінці 24 акту «Пунктом 198.5 статті 198 розділу V ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, зокрема, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу)».

Відтак суд критично оцінює доводи позивача про неправомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з посиланням на не зазначення в акті перевірки певного підпункту пункту 198.5 статті 198 ПК України.

Оскільки у даному випадку товари/послуги, необоротні активи, придбані/виготовлені з податком на додану вартість, призначаються для їх використання та починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197 ПК України, при цьому не відносяться до випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 ПК України, та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 ПК України, у платника податку ТОВ "БК "КВП" виник обов`язок із складання і реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведеної податкової накладної за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість на суму 3766127 грн. (18830637 грн. * 20%) та обов`язок нарахування податкових зобов`язань в розмірі 3766127 грн.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

За встановлених обставин та наведених вище норм права, якими врегульовано спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що приймаючи податкове повідомлення - рішення від 08.12.2021 №00094510704, яким ТОВ "БК "КВП" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 4707659 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 3766127 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 941532 грн. (25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання), ГУ ДПС у Полтавській області діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Податковим кодексом України, підстави для визнання цього податкового повідомлення - рішення протиправним та скасування відсутні.

Отже, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704 необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні у зв`язку з відмовою у задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 6-10, 139, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств" (ідентифікаційний код 01284778, вул. Шевченка, 18, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська область, 38762) до Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704 - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 12 лютого 2024 року.

Суддя С.С. Сич

Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено14.02.2024
Номер документу116926143
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 08.12.2021 №00094510704

Судовий реєстр по справі —440/580/22

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 01.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Рішення від 01.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні