Категорія №2.32
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 жовтня 2010 року Справа № 2а-5995/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді Ушак ова Т.С.,
при секретарі Фені чевій О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом 19-тої самостійної державної пожеж ної частини Головного управл іння МНС України в Луганські й області до Контрольно-реві зійного управління в Лугансь кій області про визнання про типравним та скасування окре мих положень вимоги, визнанн я відсутності компетенції,-
ВСТАНОВИВ:
04 серпня 2010 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов 19-тої самостій ної державної пожежної части ни Головного управління МНС України в Луганській області до Контрольно-ревізійного у правління в Луганській облас ті, в якому позивач просить су д:
- визнати протиправним та ск асувати пункт 2 вимоги Контро льно-ревізійного відділу у П ервальському районі Контрол ьно-ревізійного управління в Луганській області від 05.05.2010 ро ку № 290-14/443 в наступній частині: « … у зв' язку з чим:
провести претензійно-позо вну роботу щодо повернення к оштів за виконані роботи (над ані послуги) в сумі 27 996,60 грн.;
в іншому випадку стягнути з осіб, винних у неотриманні до ходів, шкоду у порядку та розм ірі, встановленому ст.ст. 130-136 Ко дексу законів про працю Укра їни…»;
- визнати відсутність компе тенції (повноважень) у Контро льно-ревізійного управління в Луганській області в особі Контрольно-ревізійного відд ілу у Перевальському районі здійснювати при проведенні р евізій (перевірок) фінансово -господарської діяльності 19-о ї самостійної державної поже жної частини Головного управ ління МНС України в Луганськ ій області перевірку питань, пов' язаних із справлянням податків і зборів, інших обов ' язкових платежів;
- постановити в порядку ст. 166 Кодексу адміністративного с удочинства України окрему ух валу про повідомлення Контро льно-ревізійного управління в Луганській області про гру бі порушення закону з боку Ко нтрольно-ревізійного відділ у у Перевальському районі з п еревищенням компетенції, вст ановленої діючим законодавс твом, а також про наявність пі дстав для розгляду питання щ одо притягнення до відповіда льності відповідних посадов их осіб Контрольно-ревізійно го відділу у Перевальському районі.
В обґрунтування позову зазначено, що з 22.02.2010 року по 06.04.2010 року Контрольно-ревізійним відділом у Перевальському ра йоні Контрольно-ревізійного управління в Луганській обл асті було проведено ревізію використання бюджетних кошт ів, виділених для забезпечен ня діяльності сил цивільного захисту в 19-тій самостійній д ержавній пожежній частині Го ловного управління МНС Украї ни в Луганській області, за пе ріод з 01.01.2008 року по 01.03.2010 року.
За результатами цього к онтрольного заходу Відповід ачем складено акт від 06.04.2010 року № 290-21/004, на який Позивачем були н адані обгрнутовані заперече ння. Однак, як вбачається з вис новку на відповідні заперече ння, жодне з них не було взято до уваги Відповідачем.
Як наслідок, 05.05.2010 року Відпо відач пред' явив Позивачу ви могу за № 290-14/443 від 05.05.2010 року щодо усунення виявлених зазначен ою ревізією порушень законод авства.
Відповідна вимога є засо бом реалізації владних управ лінських функцій Відповідач ем як суб' єктом владних пов ноажень.
Так, зокрема, у п. 2 даної вим оги наведено наступне поруше ння, яке, на думку Відповідача , мало місце:
«...2. В ході ревізії встановле но, що в порушення вимог п. 1 пос танови КМУ від 31.05.2006 року № 774 "Про затвердження тарифів на про ведення органом державного п ожежного нагляду оцінки (екс пертизи) протипожежного стан у підприємства, об'єкта, примі щення та проектно-кошторисно ї документації, затвердження якої не потребує висновку ко мплексної державної експерт изи" та наказу МНС України, Мін фіну України, Мінекономіки в ід 25.07.2006 № 476/724/251 «Про затвердження Тарифів на виконання пла тних послуг, які можуть надав атися підрозділами Державно ї пожежної охорони МНС Украї ни, і Порядку внесення суб' є ктами господарювання та фізи чними особами плати за надан ня платних послуг підрозділа ми Державної пожежної охорон и МНС України» установою при наданні платних послуг суб' єктам господарювання провод илось зменшення тарифу на су му ПДВ (СДПЧ-19 не зареєстрован а платником ПДВ), що призвело д о недоотримання власних надх оджень бюджетною установою н а загальну суму 27 996,60 грн, у зв' язку з чим:
- провести претензійно-поз овну роботу щодо повернення коштів за виконані роботи (на дані послуги) в сумі 27996,60 грн;
- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у неотриманні д оходів, шкоду у порядку та ро змірі, встановленому ст. ст. 130-1 36 Кодексу законів про працю У країни...».
Так, п. 7 ст. 10 Закону України від 26.01.1993р. № 2939-ХІІ «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» встановлено прав о органів державної контроль но-ревізійної служби пред' я вляти керівникам та іншим сл ужбовим особам підконтрольн их установ, що ревізуються, ви моги щодо усунення виявлених порушень законодавства з пи тань збереження та використа ння державної власності та ф інансів. Пунктом 10 цієї ж стат ті передбачено, що у разі, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених рев ізією порушень законодавств а з питань збереження і викор истання активів, органи держ авної контрольно-ревізійної служби мають право звернути сь до суду в інтересах держав и.
Наказом МНС України № 476/724/251 встановлені тарифи на платні послуги з врахуванням ПДВ, ал е Позивач не мав правових під став здійснювати ці платні п ослуги за тарифами з врахува нням цього податку, оскільки відповідно до ст. 4 Закону Укр аїни від 25.06.1991р. № 1251-XII «Про систем у оподаткування» платниками податків і зборів (обов'язков их платежів) є юридичні і фізи чні особи, на яких згідно з зак онами України покладено обов 'язок сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі).
Як вбачається з відомос тей ДПІ у Перевальському рай оні Луганської області, Пози вач не зареєстрований в якос ті платника ПДВ.
Крім цього, відповідно д о п. п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України в ід 03.04.1997р. № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» право на на рахування податку та складан ня податкових накладних нада ється виключно особам, зареє строваним як платники податк у у порядку, передбаченому ст . 9 цього Закону. Таким чином, вр аховуючи той факт, що Позивач не є платником податку, то й п рава на нарахування ПДВ, а так ож на складання податкових н акладних він не має.
Ст. 2 Закону України від 25.06 .1991р. № 1251-ХІІ «Про систему опода ткування» визначає поняття « податок». Так, під податком і з бором (обов'язковим платежем ) до бюджетів та до державних ц ільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюдже ту відповідного рівня або де ржавного цільового фонду, зд ійснюваний платниками у поря дку і на умовах, що визначають ся законами України про опод аткування. Незастосування ПД В для не платника не може вваж атись в даному випадку заниж енням вартості тарифів, не мо же бути складовою частиною д оходу.
Отже, Позивач правомірн о не включав ПДВ до тарифів на надання платних послуг.
Водночас, здійснення кон тролю за справлянням податкі в і зборів, інших обов'язкових платежів виходить за межі ко мпетенції державної контрол ьно-ревізійної служби, визна ченої Законом України від 26.01.19 93р. № 2939-ХІ «Про державну контро льно-ревізійну службу в Укра їні», оскільки вичерпний пер елік таких контролюючих орга нів визначено ст. 2 Закону Укра їни від 21.12.2000 № 2181-III «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», і в цьому переліку немає органів державної контрольн о-ревізійної служби.
Здійснення перевірок св оєчасності, достовірності, п овноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів) юридичними осо бами відповідно до ст. 11 Закон у України від 04.12.1990р. № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» віднесено до компе тенції органів державної под аткової служби.
У доповнення до адмініс тративного позову позивач за значив, що згідно програми ре візії, затвердженої 19.02.2010р. нача льником Контрольно-ревізійн ого відділу у Перевальському районі Антиповим О.В. (дал і - Програма), метою ревізії є д отримання вимог чинного зако нодавства при плануванні вид атків на забезпечення реаліз ації державної політики у сф ері цивільного захисту насел ення і територій від надзвич айних ситуацій техногенного , природного та військового х арактеру, техногенної, а тако ж природної безпеки у відпов ідному регіоні та використан ні бюджетних коштів, виділен их на ці цілі.
При цьому, серед питань р евізії є, зокрема, питання щод о правильності формування та використання коштів спеціал ьного фонду (пункт 13 відповідн ої Програми).
Однак, позивач звертає у вагу на те, по-перше, на те, що в акті від 06.04.2010р. № 290-21/004 та вимозі в ід 05.05.2010р. № 290-14/443 мета ревізії звод иться лише до використання б юджетних коштів, виділених д ля забезпечення діяльності с ил цивільного захисту, а, по-др уге, ні у зазначеному акті, ні, як наслідок, в оскаржуваній в имозі немає жодного посиланн я на порушення обєктом контр олю положень нормативно-прав ових актів, які регламентуют ь питання щодо повноти надхо джень та правильності викори стання коштів спеціального ф онду кошторису бюджетної уст анови.
До того ж позивач зазна чає, що він забезпечував прот ягом що перевірявся, надходж ення (формування) та використ ання коштів спеціального фон ду відповідно до кошторисів, затверджених розпорядником ббюджетних коштів вищого рі вня - Головним управлінням МН С України в Лугансті.
Враховуючи викладене, позивач наполягає на незако нності та необґрунтованості пункту 2 вимоги від 05.05.2010 року № 2 90-14/443 і просить суд задовольнит и адміністративний позов у п овному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов н е визнав, заперечував проти з адоволення позовних вимог, п ідтримав доводи, викладені в письмових запереченнях прот и позов, в яких зазначено, що К онтрольно-ревізійним відділ ом у Перевальському районі в ідповідно до п. 2.9 Плану контро льно-ревізійної роботи Голов КРУ на І квартал 2010 року провед ено ревізію використання бюд жетних коштів, виділених для забезпечення діяльності сил цивільного захисту в 19-ій сам остійній державній пожежній частині ГУ МНС України в Луга нській області за період з 01.01.2 008 року по 01.03.2010 року, якою встано влено ряд порушень, що зафікс овані в акті ревізії від 06.04.2010 р оку №290-21/004.
Ревізією правильност і формування та викорис тання коштів спеціального фонду було встановлено недо отримання Позивачем власних надходжень на загальну суму 27996,60 грн. (зафіксовано в акті ре візії на стор.18-19 акту).
Протягом перевіряємого періоду Позивачем надавалис я платні послуги ідповідно д о Переліку платних послуг, що можуть надаватися підрозділ ами ержавної пожежної охорон и Міністерства з питань надз вичайних ситуацій у справах захисту населення від наслід ків Чорнобильської катастро фи, твердженого постановою К МУ від 15.05.2000 року №796.
Постановою КМУ від 31.05.2006р. №774 та Наказом МНС Україн и, Міністерством фінансів Ук раїни та Міністерством еконо міки України від 25.07.2006 року №467/724/2 51 встановлені тарифи на викон ання платних послуг підрозді лами Державної пожежної охор они МНС України.
Під час ревізії правильн ості визначення тарифів на в иконання платних послуг було встановлено, що при виставле нні рахунків на оплату таких платних послуг Позивач пров одив зменшення тарифу послуг и на суму ПДВ у його складі.
При цьому, питання встан овлення тарифів на виконання платних послуг або коригува ння тарифу в сторону збільше ння або зменшення не віднесе но чинним законодавством до компетенції установи.
Посилання Позивача на по рушення Контрольно-ревізійн им управлінням в Луганській області чинного законодавст ва в частині перевищення пов новажень, наданих Законом Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і» від 04.12.1990 року №509-ХІІ представ ник відповідача вважає необг рунтованим, оскільки Відпові дачем не здійснювалася перев ірка своєчасності, достовірн ості, повноти нарахування і с плати податків, зборів та обо в'язкових платежів.
З акту ревізії, наданим По зивачем до матеріалів справи вбачається, що питання нарах ування та сплати ПДВ посадов ими особами Відповідача не д осліджувалися, а було здійсн ено перевірку правильності в изначення та дотримання вста новленого тарифу на виконанн я платних послуг.
Таким чином, Відповіда чем не було порушено ч. 2 ст. 19 Ко нституції України і підстави для винесення окремої ухвал и суду про грубі порушення за конодавства з боку Контрольн о-ревізійного управління в Л уганській області відсутні.
Заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, суд приходить до наступн ого.
Судом встановлено, що 19-та самостійна державна пожежна частина Головного управлінн я МНС України в Луганській об ласті (далі - Позивач) зареєстр ований в якості юридичної ос оби, ідентифікаційний код 23315440 .
Відповідно до Тимчасов ого положення про 19-ту самості йну державну пожежну частину Головного управління МНС Ук раїни в Луганській області в ід 27.05.2005 року (далі - Тимчасове положення), позивач є підпор ядкованим підрозділом Голов ного управління МНС України в Луганській області, який зд ійснює організацію та безпос ереднє керівництво, координа цію і методичне забезпечення функціонування системи запо бігання та реагування на над звичайні ситуації техногенн ого та природного харадного характеру на території відпо відного перевальського райо ну.
Відповідно до п.6 ст. 2 Бюдже тного кодексу України, бюдже тна установа це орган, устано ва чи організація, визначена Конституцією України, а тако ж установа чи організація, ст ворена у встановленому поряд ку органами державної влади, органами влади Автономної Р еспубліки Крим чи органами м ісцевого самоврядування, яка повністю утримується за рах унок відповідно державного б юджету чи місцевих бюджетів.
Враховуючи, що згідно із п унктами 5, 9 Тимчасового положе ння позивач має право надава ти платні послуги та утримує ться як за рахунок бюджетних коштів так з інших джерел не з аборонених діючим законодав ством, позивач не є бюджетною установою в розумінні п. 6 ст. 2 Бюджетного Кодексу України .
Статус Державної контр ольно-ревізійної служби в Ук раїні, її функції та правові о снови діяльності визначені З аконом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-12 (далі - Закон № 2939), наказом Ко нтрольно - ревізійного управ ління N 111 від 09.01.2001р., яким затверд жено положення про Контрольн о-ревізійні управління в Авт ономній Республіці Крим, обл астях, містах Києві і Севасто полі.
Відповідно до статті 3 За кону № 2939 Державна контрольно -ревізійна служба у своїй дія льності керується Конституц ією України, цим Законом, інши ми законодавчими актами, акт ами Президента та Кабінету М іністрів України.
Відповідно до статті 2 Зак ону України «Про державну ко нтрольно-ревізійну службу» і нспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичні й перевірці певного комплекс у або окремих питань фінансо во-господарської діяльності підконтрольної установи, як а повинна забезпечувати ви явлення наявних фактів пор ушення законодавства, встан овлення винних у їх допущен ні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результ ати ревізії викладаються в а кті.
Постановою Кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006 р оку затверджений Порядок пр оведення інспектування держ авною контрольно-ревізійною службою (далі - Постанова № 550).
Відповідно до п. 2.9 плану р оботи Головного Контрольно-р евізійного управління Украї ни на І квартал 2010 року, у періо д з 22.02.2010 року по 06.04.2010 року відпові дачем було проведено ревізію використання бюджетних кошт ів, виділених для забезпечен ня діяльності сил цивільного захисту в СДПЧ-19 ГУ МНС Україн и в Луганській області за пе ріод з 01.01.2008 року по 01.03.2010 року.
За результатами ревізії б уло складено акт № 290-21\004 від 06.04.2010р ., яким були встановлені певні порушення, а сааме: «…в поруше ння вимог п. 1 постанови КМУ ві д 31.05.2006 № 774 "Про затвердження тар ифів на проведення органом д ержавного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипож ежного стану підприємства, о б'єкта, приміщення та проектн о-кошторисної документації, затвердження якої не потребу є висновку комплексної держа вної експертизи" та наказу МН С України, Мінфіну України, Мі некономіки від 25.07.2006р. № 476/724/251 «Про затвердження Тарифів на виконання платних послуг, як і можуть надаватися підрозді лами Державної пожежної охор они МНС України, і Порядку вне сення суб' єктами господарю вання та фізичними особами п лати за надання платних посл уг підрозділами Державної по жежної охорони МНС України» установою при наданні платни х послуг суб' єктам господар ювання проводилось зменшенн я тарифу на суму ПДВ (СДПЧ-19 не з ареєстрована платником ПДВ), що призвело до недоотриманн я власних надходжень бюджетн ою установою на загальну сум у 27 996,60 грн, у зв' язку з чим:
- провести претензійно-поз овну роботу щодо повернення коштів за виконані роботи (на дані послуги) в сумі 27996,60 грн;
- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у неотриманні д оходів, шкоду у порядку та ро змірі, встановленому ст. ст. 130-1 36 Кодексу законів про працю У країни…».
Не погоджуючись з виснов ками акту, Позивач надав Від повідачу заперечення до акт у ревізії.
Як вбачається з висновку з аперечення до акту ревізії, з аперечення позивача визнані відповідачем необґрунтован ими.
Згідно з пунктами 7, 8 статт і 10 Закону № 2939, посадові особи Відповідача, у тому числі, ма ють право пред' являти кері вникам та іншим службовим ос обам підконтрольних установ , що ревізуються, вимоги щодо у сунення виявлених порушень з аконодавства з питань збереж ення і використання державно ї власності та фінансів, вилу чати в судовому порядку до бю джету виявлені ревізіями при ховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед в ідповідними органами питанн я про припинення бюджетного фінансування і кредитування , якщо отримані підприємства ми, установами та організаці ями кошти і позички використ овуються з порушенням чинног о законодавства, у судовому п орядку стягувати у дохід дер жави кошти, одержані підконт рольними установами, за неза конними угодами, без встанов лених законом підстав та з по рушенням чинного законодавс тва.
05.05.2010 року за № 290-14\443 Контроль но-ревізійним відділом у Пер евальському районі КРУ в Луг анській області було винесен о вимогу щодо усунення виявл ених ревізією порушень з бок у позивача. Згідно із п. 2 вимог и відповідач вимагає провест и претензійно-позовну роботу щодо повернення коштів за ви конані роботи (надані послуг и) в сумі 27 996,60 грн., в іншому випа дку стягнути з осіб, винних у н еотриманні доходів, шкоду у п орядку та розмірі, встановле ному ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Не погоджуючись з висновк ами п. 2 Вимоги, позивач наполя гав на відсутності у відпові дача компетенції (повноваже нь) здійснювати при проведе нні ревізій (перевірок) фінан сово-господарської діяльно сті перевірку питань, пов'яза них із справлянням податків і зборів, інших обов'язкових п латежів.
Перелік платних послуг, щ о можуть надаватися підрозді лами Державної пожежної охор они Міністерства з питань на дзвичайних ситуацій та у спр авах захисту населення від н аслідків Чорнобильської кат астрофи, затверджений Пос тановою Кабінету Міністрі в України № 798 від 15.05.2000 р. (далі пос танова № 798).
Відповідно до п.1 Пост анови № 798 послуги надаються на добровільній основі, у зв' язку з чим суд приходить до ви сновку, надання платних посл уг не є обов'язковим для позив ача та не має постійного хара ктеру.
Постановою Кабінет у Міністрів № 659 від 17.05.2002 року за тверджений Перелік груп вла сних надходжень бюджетних ус танов, вимоги щодо їх утворен ня та напрями використання (д алі - Постанова № 659).
Постановою Кабінету міністрів України № 774 від 31.05.2006 року затверджені тарифи на п роведення органом державног о пожежного нагляду оцінки (е кспертизи) протипожежного ст ану підприємства, об'єкта, при міщення та проектно-кошторис ної документації, затверджен ня якої не потребує висновку комплексної державної експе ртизи (далі - постанова № 774).
Згідно з додатком № 1 до Постанови № 774, зазначені та рифи затверджені з урахуванн ям податку на додану вартіст ь.
Стаття 112 Бюджетного кодек су України визначає повноваж ення Державного казначейств а України, відповідно до якої ДКУ здійснює бухгалтерський облік всіх надходжень та вит рат Державного бюджету Украї ни; встановлює єдині правила ведення бухгалтерського обл іку та складання звітності п ро виконання бюджетів, кошто рисів, видає інструкції з цих питань та здійснює контроль за їх дотриманням; здійснює к онтроль за відповідністю пла тежів взятим зобов'язанням т а бюджетним асигнуванням.
Згідно ст. 113 Бюджетного к одексу України органи Держав ної контрольно-ревізійної сл ужби України здійснюють конт роль за цільовим та ефективн им використанням коштів держ авного бюджету та місцевих б юджетів; цільовим використан ням і своєчасним поверненням кредитів, одержаних під гара нтію Кабінету Міністрів Укра їни; порядком ведення бухгал терського обліку та достовір ністю звітності про виконанн я Державного бюджету України та місцевих бюджетів, коштор исів.
Відповідно до частини 1 ст . 2 Закону України «Про державн у контрольно-ревізійну служб у в Україні» головним завдан ням державної контрольно-рев ізійної служби є здійснення державного фінансового конт ролю за використанням і збер еженням державних фінансови х ресурсів, необоротних та ін ших активів, правильністю ви значення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань , ефективним використанням к оштів і майна, станом і достов ірністю бухгалтерського обл іку і фінансової звітності в міністерствах та інших орга нах виконавчої влади, в держа вних фондах, у бюджетних уста новах і у суб'єктів господарю вання державного сектору еко номіки, а також на підприємст вах і в організаціях, які отри мують (отримували в періоді, я кий перевіряється) кошти з бю джетів усіх рівнів та держав них фондів або використовуют ь (використовували у періоді , який перевіряється) державн е чи комунальне майно (далі - п ідконтрольні установи), вико нанням місцевих бюджетів, ро зроблення пропозицій щодо ус унення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Відповідно до ст. 4 Закон у України «Про систему опода ткування» платниками податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов'язок с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі).
Закон України «Про подат ок на додану вартість» в п. 1.3 ст . 1 зазначає, що платник податк у - особа, яка згідно з цим Зако ном зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюд жету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпор тує товари на митну територі ю України (далі закон № 168).
За приписами ст. 2 Закону України № 168 платником податк у на додану вартість може буд и лише зареєстрований у відп овідних податкових органах с уб' єкт, умови реєстрації ви значаються як обов' язкові т ак і добровільні в залежност і від встановлених законодав ство критеріїв.
Сторонами визнано, що поз ивач відноситься до суб' єкт ів, реєстрація якого в якості платника податку на додану в артість є добровільною.
Суд погоджується з твердж енням позивача відносно того , що відповідно до вимог зако нодавства його реєстрація в якості платника податку на д одану вартість є необов' язк овою.
Відповідно до п.п. 7.2.4 п. 7.2 ст . 7 Закону України № 168, право на нарахування податку та склад ання податкових накладних на дається виключно особам, зар еєстрованим як платники пода тку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Таким чином, враховуючи т ой факт, що позивач не є платни ком податку, то й права на нара хування податку на додану ва ртість, а також на складання п одаткових накладних він не м ає.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про систему оподат кування» під податком і збо ром (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних ціл ьових фондів слід розуміти о бов'язковий внесок до бюджет у відповідного рівня або дер жавного цільового фонду, зді йснюваний платниками у поряд ку і на умовах, що визначаютьс я законами України про опода ткування. Незастосування под атку на додану вартість для н е платника не може вважатись в даному випадку заниженням вартості тарифів, не може бут и складовою частиною доходу.
Згідно до п. 1 частини 3 п. 2 Д одатку 1, затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрі в України від 17.05.2002р. № 659 до першо ї групи входить підгрупа «пл ата за послуги, що надаються б юджетними установами згідно з їх функціональними повнов аженнями, тобто це кошти, які н адійшли бюджетним установам як плата за послуги, надання я ких пов'язане з виконанням ос новних функцій та завдань бю джетних установ». Такі надхо дження мають постійний харак тер і обов'язково плануються у бюджеті. Тобто, законодавец ь зазначив, якщо функції по на данню платних послуг мають п остійний характер та пов'яза ні з виконанням основних фун кцій та завдань бюджетних ус танов, то вони обов'язково пла нуються у бюджеті.
В даному випадку, відпові дно до Законів України «Про п ожежну безпеку» та «Про прав ові засади цивільного захист у», Указу Президента України «Питання Міністерства Украї ни з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи» та інши х, функції щодо надання платн их послуг не відносяться до о сновних та не мають постійно го характеру.
Більш того, позивач нада є платні послуги відповідно до Постанови Кабінету Мі ністрів України від 15.05.2000 року № 798 «Про затвердження переліку платних послуг, що можуть над аватися підрозділами Держав ної пожежної охорони Міністе рства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист у населення від наслідків Чо рнобильської катастрофи». Та ким чином, згідно вказаної по станови, надання платних пос луг не є обов'язковим для пози вача та не має постійного хар актеру.
Отже, в даному випадку заз начена в акті ревізії та у вим озі відповідача Постанова Кабінету Міністрів Україн и від 17.05.2002р. № 659 не розповсюджує ться на дії позивача щодо спр ямування коштів спеціальног о фонду кошторису.
Згідно із ст. 92 Конституц ії України, ст. 1 Закону Україн и «Про систему оподаткування », встановлення і скасування податків і зборів (обов'язков их платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також пільг їх платникам зді йснюються Верховною Радою Ук раїни, Верховною Радою Автон омної Республіки Крим і сіль ськими, селищними, міськими р адами відповідно до цього За кону, інших законів України п ро оподаткування.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про систему оподат кування», податок на додану в артість відноситься до загал ьнодержавних податків.
Закон України № 168 визнач ає платників податку на дода ну вартість, об'єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету.
З систематичного анал ізу зазначених нормативних д окументів, при вирішенні пит ання щодо включення до тариф у на платні послуги податку н а додану вартість, позивач по винен був перш за все керуват ись законами України, які рег ламентують порядок сплати по датку на додану вартість.
З урахуванням викладен ого, суд приходить до висновк у про протиправність п. 2 вимог и Контрольно-ревізійного від ділу у Перевальському районі Контрольно-ревізійного упра вління в Луганській області від 05.05.2010 року № 290-14/443 в наступній ч астині: «… у зв' язку з чим:
- провести претензійн о-позовну роботу щодо поверн ення коштів за виконані робо ти (надані послуги) в сумі 27 996,60 г рн.;
- в іншому випадку стяг нути з осіб, винних у неотрима нні доходів, шкоду у порядку т а розмірі, встановленому ст.с т. 130-136 Кодексу законів про прац ю України…».
Суд критично оцінює твер дження позивача про перевище ння відповідачем власних пов новажень при проведені перев ірки в частині перевірки дот римання позивачем податково го законодавства.
Згідно із додатками № 8 до статей № 70, 68, 67 Законів Україн и Про державний бюджет Украї ни відповідно на 2008, 2009, 2010 роки, в ідповідач відноситься до орг анів, за якими закріплено кон троль за справлянням платеж ів до бюджету.
Згідно зі ст. 13 Закону Ук раїни від 03.12.1990р. № 507-ХІІ «Про цін и і ціноутворення» (далі - зако н № 507), Положення про Державну і нспекцію з контролю за цінам и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 13.12.2000р. № 1819, організація та зді йснення контролю і нагляду з а дотриманням вимог щодо фор мування, встановлення та зас тосування цін (тарифів) належ ить до компетенції Державної інспекції з контролю за ціна ми.
Згідно із ст. 6 Закону Ук раїни № 507, в народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи.
В даному випадку відпо відачем перевірялись встано влені Постановою № 774 тари фи, як джерело наповнення від повідного спеціального фонд у, що в свою чергу не ототожнює ться із ціанами та ціноутвор енням в розумінні закону Укр аїни № 507.
З урахуванням викладен ого, суд приходить до висновк у про проведення відповідаче м перевірки в межах наданих п овноважень та у порядку, визн аченому діючим законодавств ом України.
Суд не вбачає підстав д ля постановлення окремої ухв али в порядку ст.166 КАС України , оскільки зазначені дії на п ідставі наявних доказів є оц іночними.
У зв' язку із часткови м задоволенням позову, згідн о із ст. 94 Кодексу адміністрат ивного судочинства України з Державного бюджету України на користь позивача підлягаю ть стягненню судові витрати в розмірі 1,70 грн.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 94, 159-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги 19-тої са мостійної державної пожежно ї частини Головного управлін ня МНС України в Луганській о бласті до Контрольно-ревізій ного управління в Луганській області про визнання протип равним та скасування окремих положень вимоги, визнання ві дсутності компетенції задо вольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 вимоги Ко нтрольно-ревізійного відділ у у Перевальському районі Ко нтрольно-ревізійного управл іння в Луганській області ві д 05.05.2010 року № 290-14/443 в наступній час тині: «… у зв' язку з чим:
- провести претензійн о-позовну роботу щодо поверн ення коштів за виконані робо ти (надані послуги) в сумі 27 996,60 г рн.;
- в іншому випадку стяг нути з осіб, винних у неотрима нні доходів, шкоду у порядку т а розмірі, встановленому ст.с т. 130-136 Кодексу законів про прац ю України…».
Стягнути з Державного бюджету України на користь 19- тої самостійної державної по жежної частини Головного упр авління МНС України в Луганс ькій області судові витрати в сумі 1,70 грн. (одна гривня 70 коп ійок).
В іншій частині позов у відмовити за необґрунтован істю.
Постанова може бу ти оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду.
Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчен ня строку подання апеляційно ї скарги, встановленого стат тею 186 КАС України, якщо таку ск аргу не було подано.
У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Якщо строк апеляційно го оскарження буде поновлено , то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .
Повний текст постано ви виготовлено та підписано 18 жовтня 2010 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2010 |
Номер документу | 11693586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Нікулін Олександр Анатолійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні