Ухвала
від 08.04.2011 по справі 2а-5995/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С.

Суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2011 року справа №2а-5 995/10/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Нікулін а О.А.

суддів Радіонової О.О. , Жа ботинської С.В.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеля ційну скаргу Контрольно-реві зійного управління в Лугансь кій області на постанову Луг анського окружного адмініст ративного суду від 12 жовтня 2010 року по справі № 2а-5995/10/1270 за позо вом 19-тої самостійної державн ої пожежної частини Головног о управління МНС України в Лу ганській області до Контроль но-ревізійного управління в Луганській області про визна ння протиправним та скасуван ням окремих положень вимоги, визнання відсутності компет енції,-

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2010 року позива ч звернувся з адміністрати вним позовом до суду до Конт рольно-ревізійного управлін ня в Луганській області про в изнання протиправним та скас уванням окремих положень вим оги, визнання відсутності ко мпетенції.

Постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 12 жовтня 2010 ро ку по справі № 2а-5995/10/1270 позовні в имоги 19-тої самостійної держа вної пожежної частини Головн ого управління МНС України в Луганській області до Контр ольно-ревізійного управлінн я в Луганській області про ви знання протиправним та скасу вання окремих положень вимог и, визнання відсутності комп етенції задоволено частково , а саме:

визнано протиправним та ск асовано частково пункт 2 вимо ги Контрольно-ревізійного ві дділу у Перевальському район і Контрольно-ревізійного упр авління в Луганській області від 05.05.2010 року № 290-14/443

З постановою суду пер шої інстанції не погодився в ідповідач та звернувся з апе ляційною скаргою на неї, в як ій зазначено, що суд першої і нстанції порушив норми мат еріального та процесуальног о права внаслідок чого непр авильно вирішив справу, вва жає, що постанова підлягає ск асуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговорив ши доводи апеляційної скарги , колегія суддів дійшла ви сновку, що апеляційна скар га не підлягає задоволенн ю.

Задовольняючи частко во позовні вимоги, суд першої інстанції правильно встанов ив правовідносини між сторон ами по справі, застосував від повідні норми матеріальног о та процесуального права т а виходив з наступного.

19-та самостійна державна по жежна частина Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області (далі - Позивач) за реєстрований в якості юридич ної особи, ідентифікаційний код 23315440.

Відповідно до Тимчасового положення про 19-ту самостійну державну пожежну частину Го ловного управління МНС Украї ни в Луганській області від 27. 05.2005 року (далі - тимчасове полож ення), позивач є підпорядкова ним підрозділом Головного уп равління МНС України в Луган ській області, який здійснює організацію та безпосереднє керівництво, координацію і м етодичне забезпечення функц іонування системи запобіган ня та реагування на надзвича йні ситуації техногенного та природного характеру на тер иторії відповідного Перевал ьського району.

Відповідно до п.6 ст. 2 Бюджетн ого кодексу України, бюджетн а установа це орган, установа чи організація, визначена Ко нституцією України, а також у станова чи організація, ство рена у встановленому порядку органами державної влади, ор ганами влади Автономної Респ убліки Крим чи органами місц евого самоврядування, яка по вністю утримується за рахуно к відповідно державного бюдж ету чи місцевих бюджетів.

Враховуючи, що згідно із пун ктами 5, 9 Тимчасового положенн я позивач має право надавати платні послуги та утримуєть ся як за рахунок бюджетних ко штів так з інших джерел не заб оронених діючим законодавст вом, позивач не є бюджетною ус тановою в розумінні п. 6 ст. 2 Бю джетного Кодексу України.

Статус Державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності визначені Зако ном України «Про державну ко нтрольно-ревізійну службу в Україні» від 26 січня 1993 року № 293 9-12 (далі - Закон № 2939), наказом Конт рольно-ревізійного управлін ня N 111 від 09.01.2001р., яким затверджен о положення про Контрольно-р евізійні управління в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і.

Постановою Кабінету Міні стрів України № 550 від 20.04.2006 року затверджений Порядок провед ення інспектування державно ю контрольно-ревізійною служ бою (далі Постанова № 550).

Відповідно до п. 2.9 плану робо ти Головного Контрольно-реві зійного управління України н а І квартал 2010 року, у період з 22. 02.2010 року по 06.04.2010 року відповідач ем було проведено ревізію ви користання бюджетних коштів , виділених для забезпечення діяльності сил цивільного з ахисту в СДПЧ-19 ГУ МНС України в Луганській області за пері од з 01.01.2008 року по 01.03.2010 року.

За результатами ревізії бу ло складено акт № 290-21X004 від 06.04.2010р., яким були встановлені певні порушення, а сааме: «...в поруше ння вимог п. 1 постанови КМУ ві д 31.05.2006 № 774 "Про затвердження тар ифів на проведення органом д ержавного пожежного нагляду оцінки (експертизи) протипож ежного стану підприємства, о б'єкта, приміщення та проектн о-кошторисної документації, затвердження якої не потребу є висновку комплексної держа вної експертизи" та наказу МН С України, Мінфіну України, Мі некономіки від 25.07.2006р. № 476/724/251 «Про затвердження Тарифів на вик онання платних послуг, які мо жуть надаватися підрозділам и Державної пожежної охорони МНС України, і Порядку • внес ення суб'єктами господарюван ня та фізичними особами плат и за надання платних послуг п ідрозділами Державної пожеж ної охорони МНС України» уст ановою при наданні платних п ослуг суб'єктам господарюван ня проводилось зменшення тар ифу на суму ПДВ (СДПЧ-19 не зареє стрована платником ПДВ), що - п ризвело до недоотримання вла сних надходжень бюджетною ус тановою на загальну суму 27 996,60 г рн., у зв'язку з чим:

- провести претензійно-позо вну роботу щодо повернення к оштів за виконані роботи (над ані послуги) в сумі 27996,60 грн.;

- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у неотриманні д оходів, шкоду у порядку та ро змірі, встановленому ст. ст. 130-1 36 Кодексу законів про працю Ук раїни...».

Згідно з пунктами 7, 8 статті 1 0 Закону № 2939, посадові особи Ві дповідача, у тому числі, мають право пред'являти керівника м та іншим службовим особам п ідконтрольних установ, що ре візуються, вимоги щодо усуне ння виявлених порушень закон одавства з питань "збереженн я і використання державної в ласності та фінансів, вилуча ти в судовому порядку до бюдж ету виявлені ревізіями прихо вані і занижені валютні та ін ші платежі, ставити перед від повідними органами питання п ро припинення бюджетного фін ансування і кредитування, як що отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використову ються з порушенням чинного з аконодавства, у судовому пор ядку стягувати у дохід держа ви кошти, одержані підконтро льними установами, за незако нними угодами, без встановле них законом підстав та з пору шенням чинного законодавств а.

05.05.2010 року за № 290-14\443 Контрольно -ревізійним відділом у Перев альському районі КРУ в Луган ській області було винесено вимогу щодо усунення виявлен их ревізією порушень з боку п озивача. Згідно із п. 2 вимоги в ідповідач вимагає провести п ретензійно-позовну роботу що до повернення коштів за вико нані роботи (надані послуги) в сумі 27 996,60 грн., в іншому випадку стягнути з осіб, винних у неот риманні доходів, шкоду у поря дку та розмірі, встановленом у ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.

Перелік платних послуг, що м ожуть надаватися підрозділа ми Державної пожежної охорон и Міністерства з питань надз вичайних ситуацій та у справ ах захисту населення від нас лідків Чорнобильської кат астрофи, затверджений П остановою Кабінету Мініс трів України № 798 від 15.05.2000 р. (далі постанова № 798).

Відповідно до п.1 Постанов и № 798 послуги надаються на д обровільній основі, у зв'язку з чим суд приходить до виснов ку, надання платних послуг не є обов'язковим для позивача т а не має постійного характер у.

Постановою Кабінету Міні стрів № 659 від 17.05.2002 року затвердж ений Перелік груп власних на дходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та н апрями використання (далі - Постанова № 659).

Постановою Кабінету міні стрів України № 774 від 31.05.2006 року затверджені тарифи на провед ення органом державного поже жного нагляду оцінки (експер тизи) протипожежного стану п ідприємства, об'єкта, приміще ння та проектно-кошторисної документації, затвердження я кої не потребує висновку ком плексної державної експерти зи (далі - постанова № 774).

Згідно з додатком № 1 до По станови № 774, зазначені тариф и затверджені з урахуванням податку на додану вартість.

Стаття 112 Бюджетного кодекс у України визначає повноваже ння Державного казначейства України, відповідно до якої Д КУ здійснює бухгалтерський о блік всіх надходжень та витр ат Державного бюджету Україн и; встановлює єдині правила в едення бухгалтерського облі ку та складання звітності пр о виконання бюджетів, коштор исів, видає інструкцій з цих п итань та здійснює контроль з а їх дотриманням; здійснює ко нтроль за відповідністю плат ежів взятим зобов'язанням та бюджетним асигнуванням.

Згідно ст. 113 Бюджетного коде ксу України органи Державної контрольно-ревізійної служб и України здійснюють контрол ь за цільовим та ефективним в икористанням коштів державн ого бюджету та місцевих бюдж етів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кр едитів, одержаних під гарант ію Кабінету Міністрів Україн и; порядком ведення бухгалте рського обліку та достовірні стю звітності про виконання Державного бюджету України т а місцевих бюджетів, коштори сів.

Відповідно до частини 1 ст. 2 З акону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» головним завданн ям державної контрольно-реві зійної служби є здійснення д ержавного фінансового контр олю за використанням і збере женням державних фінансових ресурсів, необоротних та інш их активів, правильністю виз начення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань , ефективним використанням к оштів і майна, станом і достов ірністю бухгалтерського обл іку і фінансової звітності в міністерствах та інших орга нах виконавчої влади, в держа вних фондах, у бюджетних уста новах і у суб'єктів господарю вання державного сектору еко номіки, а також на підприємст вах і в організаціях, які отри мують (отримували в періоді, я кий перевіряється) кошти з бю джетів усіх рівнів та держав них фондів або використовуют ь (використовували у періоді , який перевіряється) державн е чи комунальне майно (далі - п ідконтрольні установи), вико нанням місцевих бюджетів, ро зроблення пропозицій щодо ус унення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» платниками податків і зборів (обов'язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).

Закон України «Про податок на додану вартість» в п. 1.3 ст. 1 з азначає, що платник податку - о соба, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утр имання та внесення до бюджет у податку, що сплачується пок упцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію Ук раїни (далі закон № 168).

За приписами ст. 2 Закону Укр аїни № 168 платником податку на додану вартість може буди ли ше зареєстрований у відповід них податкових органах суб'є кт, умови реєстрації визнача ються як обов'язкові так і доб ровільні в залежності від вс тановлених законодавство кр итеріїв.

Сторонами визнано, що позив ач відноситься до суб'єктів, р еєстрація якого в якості пла тника податку на додану варт ість є добровільною.

Суд погоджується з твердже нням позивача відносно того, що відповідно до вимог зако нодавства його реєстрація в якості платника подат ку на додану вартість є н еобов'язковою.

Відповідно до п.п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 За кону України № 168, право на нара хування податку та складання податкових накладних надаєт ься виключно особам, зареєст рованим як платники податку у порядку, передбаченому ста ттею 9 цього Закону.

Таким чином, враховуючи той факт, що позивач не є платнико м податку, то й права на нараху вання податку на додану варт ість, а також на складання под аткових накладних він не має .

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» під податком і збором (о бов'язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов'я зковий внесок до бюджету від повідного рівня або державно го цільового фонду, - здійснюв аний платниками у порядку і н а умовах, що визначаються зак онами України про оподаткува ння. Незастосування податку на додану вартість для не пла тника не може вважатись в дан ому випадку заниженням варто сті тарифів, не може бути скла довою частиною доходу.

Згідно до п. 1 частини 3 п. 2 Дода тку 1, затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Ук раїни від 17.05.2002р. № 659 до першої гр упи входить підгрупа «плата за послуги, що надаються бюдж етними установами згідно з ї х функціональними повноваже ннями, тобто це » кошти, які на дійшли бюджетним установам я к плата за послуги, надання як их пов'язане з виконанням осн овних функцій та завдань бюд жетних установ». Такі надход ження мають постійний характ ер і обов'язково плануються у бюджеті. Тобто, законодавець зазначив, якщо функції по над анню платних послуг мають по стійний характер та пов'язан і з виконанням основних функ цій та завдань бюджетних уст анов, то вони обов'язково план уються у бюджеті.

В даному випадку, відповідн о до Законів України «Про пож ежну безпеку» та «Про правов і засади цивільного захисту» , Указу Президента України «П итання Міністерства України з питань надзвичайних ситуа цій та у справах захисту насе лення від наслідків Чорнобил ьської - катастрофи» та інших , функції щодо надання платни х послуг не відносяться до ос новних та не мають постійног о характеру.

Більш того, позивач надає пл атні послуги відповідно до Постанови Кабінету Мініст рів України від 15.05.2000 року № 798 «П ро затвердження переліку пла тних послуг, що можуть надава тися підрозділами Державної пожежної охорони Міністерст ва з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи». Таким чином, згідно вказаної поста нови, надання платних послуг не є обов'язковим для позивач а та не має постійного характ еру.

Отже, в даному випадку зазна чена в акті ревізії та у вимоз і відповідача Постанова Кабінету Міністрів України від 17.05.2002р. № 659 не розповсюджуєть ся на дії позивача щодо спрям ування коштів спеціального ф онду кошторису.

Згідно із ст. 92 Конституції У країни, ст. 1 Закону України «П ро систему оподаткування», в становлення і скасування под атків і зборів (обов'язкових п латежів) до бюджетів та до дер жавних цільових фондів, а так ож пільг їх платникам здійсн юються Верховною Радою Украї ни, Верховною Радою Автон омної Республіки Крим і с ільськими, селищними, міськ ими радами відповідно до цьо го Закону, інших законів Укра їни про оподаткування.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», податок на додану варт ість відноситься до загально державних податків.

Закон України № 168 визначає п латників податку на додану в артість, об'єкти, базу та ставк и оподаткування, перелік нео податковуваних та звільнени х від оподаткування операцій , особливості оподаткування експортних та імпортних опер ацій, поняття податкової нак ладної, порядок обліку, звіту вання та внесення податку до бюджету.

Суд дійшов правильного ви сновку про часткову протипр авність п. 2 вимоги Контрольно -ревізійного відділу у Перев альському районі Контрольно -ревізійного управління в Лу ганській області від 05.05.2010 року № 290-14/443

З урахуванням викла деного, колегія суддів вваж ає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріаль ного та процесуального прав а під час вирішення справи , тобто відсутні підстави для скасування або зміни судов ого рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 К АС України, колегія суддів ,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Ко нтрольно-ревізійного управл іння в Луганській області на постанову Луганського окруж ного адміністративного суду від 12 жовтня 2010 року по справі № 2а-5995/10/1270 - залишити без задовол ення.

Постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 12 жовтня 2010 рок у по справі № 2а-5995/10/1270 - залишит и без змін.

Ухвала за наслідками апеляційного перегляду наб ирає законної сили через 5 д нів після направлення копі й особам, що беруть участь у с праві, та може бути оскарже на до Вищого Адміністратив ного суду України протяго м 20 днів з дня набрання зако нної сили судовим рішенням.

Головуючий О.А.Нікулін

Судді О.О.Радіонова

С.В.Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2011
Оприлюднено18.04.2011
Номер документу14879442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5995/10/1270

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 02.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 08.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні