Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-5397/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 вересня 2010 року Справа № 2а-5397/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

Головуючого судді: Захарової О.В.

при секретарі: Б ілоконі Д.І.

за участю

представник позивача: не прибув

представник відповідача: не прибув

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Луга нську справу за адміністрати вним позовом Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Комунального підприємства « Кіровськтепло» про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання нормативу робочих місць у 2009 р оці у розмірі 13 242,55 грн. та пені з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 333,48 грн.,

ВСТАНОВИВ:

08 липня 2010 року позивач - Луганське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернулось до Л уганського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ило стягнути з Комунального підприємства «Кіровськтепл о» за невиконання у 2009 році нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів адм іністративно-господарські с анкції у розмірі 13 242,55 грн. та пе ню - 333,48 грн. за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій.

В обґрунтування позов них вимог позивач послався н а те, що згідно із ст. 19 Закону У країни від 21 березня 1991 року № 875 -XII «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .

Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону (ч. 3 ст. 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»).

В порушення вимог ст. 1 9 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» на підприємстві Ко мунальне підприємство «Кіро вськтепло» у 2009 році замість д вох інвалідів працював один. Таким чином, відповідач до 15.04. 2010 повинен був самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 13 242, 55 грн. за одне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Оскільки сума адмініст ративно-господарських санкц ій у встановлений законом ст рок відповідачем не сплачена , позивач просить стягнути її з відповідача разом із нарах ованою пенею в сумі 333,48 грн. за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій.

Сторони у судове засіда ння не прибули, до суду надісл али письмові клопотання, де п росили справу розглядати без участі уповноважених предст авників.

Суд вважав за можливе р озглянути справу за відсутно сті сторін, на підставі доказ ів, наявних в матеріалах спра ви.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і надан их сторонами доказів, оцінив ши докази відповідно до вимо г ст.69-72 КАС України, суд прийшо в до наступного.

Відповідно до пункту 1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 26 вересня 2 002 року № 1434 Фонд є урядовим орга ном державного управління, я кий діє у складі Міністерств а праці та соціальної політи ки і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазнач еного Положення для реалізац ії покладених на Фонд соціал ьного захисту інвалідів завд ань за погодженням з Мінпрац і утворюються територіальні відділення Фонду в межах гра ничної чисельності його прац івників.

Основним завданням Фо нду соціального захисту інва лідів, відповідно до пункту 3 ц ього Положення є, зокрема кон троль за виконанням підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, які викор истовують найману працю (дал і - роботодавці), нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, установленого статтею 19 Закону У відповідно сті до покладених на Фонд зав дань останній здійснює контр оль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарсь ких санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положен ня).

Таким чином, Фонд та його відділення є органами держа вної влади, які у правовіднос инах з роботодавцями, зокрем а у зв'язку із здійсненням кон тролю за перерахуванням адмі ністративно-господарських с анкцій, передбачених статтею 20 Закону, реалізують владні у правлінські функції.

Право відділень Фонду на звернення до суду у відпов ідних відносинах визначено в законодавчому порядку (част ина 9 статті 20 Закону України в ід 21 березня 1991 року № 875-XII «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»).

З огляду на викладене т а відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України справи за поз овами суб'єктів владних повн оважень - відділень Фонду до р оботодавців про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за кожне роб оче місце призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте ним, є адміністратив ними.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних та юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку, у тому числі, органів державної вла ди.

Статтею 19 Конституції У країни встановлено, що право вий порядок в Україні ґрунту ється на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути при мушений робити те, що не перед бачено законодавством. Орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та За конами України.

Відповідно до вимог с т. 19 Закону України від 21 березн я 1991 року № 875-XII «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»:

- для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у к ількості одного робочого міс ця.

- підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Стаття 18 Закону Украї ни від 21 березня 1991 року № 875-XII «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» вим агає, що підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов' язані виділя ти та створювати робочі місц я для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахування м індивідуальних програм реа білітації і забезпечувати ін ші соціально-економічні гара нтії, передбачені чинним зак онодавством, надавати держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів, і звітувати Фонду соціал ьного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України. Забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Аналіз зазначених по ложень Закону України від 21 бе резня 1991 року № 875-XII «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» дає підстави для висновку про те, що обов' язок підприємства щодо створ ення робочих місць для інвал ідів не супроводжується його обов' язком самостійно підб ирати і працевлаштовувати ін валідів на створені робочі м ісця.

Згідно із ч. 1 ст. 20 Закон у України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

Порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк (ч. 2 ст. 20 За кону України від 21 березня 1991 р оку № 875-XII «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»).

Про наявність ваканс ій для працевлаштування інва лідів роботодавці повідомля ють територіальні відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів згідно з наказом М іністерства праці та соціаль ної політики України "Про зат вердження форми звітності N 10- ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в" та Інструкцію щодо заповне ння форми звітності N 10-ПІ (річн а) "Звіт про зайнятість і праце влаштування інвалідів" від 10.0 2.2007 N 42 щороку до 1 березня, насту пного після звітного періоду , подається або надсилається рекомендованим листом за мі сцем їх державної реєстрації відділенню Фонду.

Як вбачається з матер іалів справи, 29 січня 2010 року Ко мунальне підприємство «Кіро вськтепло» на виконання вимо г Порядку подання підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , звітів про зайнятість і прац евлаштування інвалідів та ін формації, необхідної для орг анізації їх працевлаштуванн я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 року № 70, подало до Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2009 рік, в якому зазнач ило середньооблікову кількі сть штатних працівників, яки м відповідно до чинного зако нодавства встановлена інвал ідність - 1 особа (а.с. 7).

На виконання вимог п. 2 Порядку подання підприємств ами, установами, організація ми та фізичними особами, що ви користовують найману працю, звітів про зайнятість і прац евлаштування інвалідів та ін формації, необхідної для орг анізації їх працевлаштуванн я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 року № 70, щодо надан ня до центру зайнятості інфо рмації про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) для працевлаштування інв алідів, Комунальне підприємс тво «Кіровськтепло» протяго м 2009 року у відповідності до ви мог Інструкції щодо заповнен ня форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», зат вердженої наказом Міністерс тва праці та соціальної полі тики України від 19 грудня 2005 ро ку № 420 та зареєстрованої в Мін істерстві юстиції України 21 г рудня 2005 року за № 1534/11814, подавало до Кіровського міського цен тру зайнятості звіти про ная вність вакансій форми № 3-ПН, в яких зазначало про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) для працевлашту вання інвалідів (а.с. 34-36).

З листів Кіровського мі ського центру зайнятості від 17.05.2010 №5/3-893 та від 07.09.2010 № 5/3-1584 вбачаєть ся, що Комунальним підприємс твом «Кіровськтепло» протя гом 2009 року надавались звіти з а формою 3-ПН «Про наявність ва кансій» до центру зайнятості , але вакансій для працевлашт ування інвалідів та відмов п ідприємства у працевлаштува нні інвалідів не було (а.с.5, 33).

З матеріалів справи вб ачається, що відповідач вжи вав заходи, передбачені чин ним законодавством, по заб езпеченню працевлаштуванн я інвалідів, тому на нього не м оже бути покладена відповіда льність за не направлення уп овноваженими органами необх ідної кількості інвалідів дл я працевлаштування й відсутн ість інвалідів, які бажають п рацевлаштуватися.

Заявлені до стягнення санкції є адміністративно - господарськими, відтак на ни х розповсюджуються загальні засади відповідальності уча сників господарських віднос ин, визначені у статтях 216-218, 238, 241 Господарського кодексу Укра їни, системний аналіз яких по свідчує підставу сплати за н аявності складу правопоруше ння, склад якого, у межах спірн их правовідносин позивачем н е доведений.

Фактів відмови у прац евлаштуванні інвалідам, які направлялися центром зайнят ості чи зверталися безпосере дньо до підприємства відпові дача, при розгляді справи суд ом не встановлено.

Враховуючи викладене, с уд дійшов до висновку про від сутність підстав для задовол ення позовних вимог щодо стя гнення з відповідача адмініс тративно-господарських санк цій у розмірі 13 242,55 грн. за невик онання у 2009 році нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів та пені у розмі рі 333,48 грн. за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій.

Доказів, які б спрост овували доводи позивача, від повідач суду не надав.

Враховуючи вимоги част ини 4 статті 94 КАС України, а так ож те, що позивач відповідно д о пункту 34 частини 1 статті 4 Дек рету Кабінету Міністрів Укра їни від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про д ержавне мито” від сплати дер жавного мита (судового збору ) звільнений, питання про розп оділ судових витрат у цій спр аві не вирішується.

На підставі частини 3 с татті 160 КАС України у судовом у засіданні 28 вересня 2010 року п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Скл адення постанови у повному о бсязі відкладено на 01 жовтня 2 010 року, про що згідно вимог час тини 4 статті 167 КАС України пов ідомлено після проголошення вступної та резолютивної ча стин постанови у судовому за сіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 7 1, 94, 158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміні стративного позову Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Комунального підприє мства «Кіровськтепло» про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь у 2009 році у розмірі 13 242,55 грн. та пені за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 333, 48 грн. відмовити повністю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статте ю 186 КАС України, якщо таку скар гу не було подано.

У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова складена в повному обсязі та підписана 01 жовтня 2010 року.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено21.10.2010
Номер документу11693666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5397/10/1270

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні