Постанова
від 14.12.2010 по справі 2а-5397/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Захарова О.В.

Суддя-доповідач - Юрченк о В.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2010 року справ а №2а-5397/10/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду в складі: Юрченко В.П., Старосуд М.І., Чеба нова О.О., розглянувши в пор ядку письмового провадження апеляційну скаргу Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів на постанову Луганського окружного адміністративног о суду від 28 вересня 2010 року у сп раві за позовом Луганського обласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в до Комунального підприємст ва «Кіровськтепло» про стягн ення коштів за невиконання 4% н ормативу робочий місць для п рацевлаштування інвалідів у 2009 році, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач Луганське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів зверн улося до Комунального підпри ємства «Кіровськтепло» про с тягнення адміністративно - господарської санкції за не виконання 4 % нормативу за 2009 рі к для працевлаштування інвал ідів у розмірі 13 242, 55 грн. пені за порушення термінів сплати а дміністративно - господарс ьких санкцій у розмірі 333, 48 грн .

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 28 вересня 2010 року у задо волені позову Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів в ідмовлено.

Суд першої інстанції відмо вляючи в задоволені позовних вимог виходив з того, що відпо відач вживав заходи, передба чені чинним законодавством, по забезпеченню працевлашту вання інвалідів, тому на ньог о не може бути покладена відп овідальність за не направлен ня уповноваженими органами н еобхідної кількості інвалід ів для працевлаштування й ві дсутність інвалідів, які баж ають працевлаштуватися.

Позивач з таким судовим ріш ення не погодився та подав ап еляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої ін станції норм матеріального т а процесуального права, прос ить постанову суду першої ін станції скасувати та винести нове рішення, яким задовольн ити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційн ої скарги скаржник зазначив, що підприємством не проінфо рмовано відповідні органи пр о наявність вакантних посад для інвалідів впродовж року, що є підставою для накладанн я адміністративно - господа рської санкції.

Сторони до суду апеляційно ї інстанції не з' явилися, пр о дату, час та місце розгляду с прави повідомлені належним ч ином.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, вивчивши дово ди апеляційної скарги, перев іривши матеріали справи, кол егія суддів вважає апеляційн у скаргу обґрунтованою з нас тупних підстав.

Частиною 1 ст. 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » передбачено, що для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, встановлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі 4% середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.

Згідно до ч. 2 ст. 19 зазначеног о Закону України, підприємст ва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, самостійно розрахов ують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу встановленого частиною перш ою цієї статті і забезпечуют ь працевлаштування інваліді в.

Часиною 1 статті 20 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, у фізичної о соби, яка використовує найма ну працю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порядком подання підприєм ствами, установами, організа ціями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, звітів про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для о рганізації їх працевлаштува ння, затвердженого постаново ю Кабінетом Міністрів Україн и від 31.01.2007 № 70 визначено, що інфо рмацію про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) для працевлаштування інв алідів роботодавці подають ц ентру зайнятості за місцем ї х реєстрації як платників ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення підприємства, установ и і організації незалежно ві д форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів…

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 року № 420, зареєстр ованим в Міністерстві юстиці ї України 21.12.2005 за № 1534/11814, затвердж ена та погоджена з Держкомст атом України форма звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вака нсій" (місячна). Зазначена форм а використовується для інфор мування населення про наявні сть вакансій, сприяння праце влаштуванню громадян, зареєс трованих у центрах зайнятост і як такі, що шукають роботу, д ля підбору персоналу на замо влення роботодавців, для оці нки поточної потреби в кадра х та організації професійної підготовки населення відпов ідно до потреб ринку праці.

Аналіз положень цих норм За кону дає підстави для виснов ку, що на підприємство поклад ається обов' язок створюват и та належним чином атестува ти робочі місця для працевла штування інвалідів та інформ увати про таку кількість ств орених робочих місць органи працевлаштування інвалідів .

Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено, що з гідно звіту про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2009 рік (а.с. 7), складеного від повідачем, середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу стано вила 47 працівників, кількість інвалідів - штатних працівни ків, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до вимог статті 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» зазначена відпо відачем 2 особи. Разом з тим, фа ктично протягом року на підп риємстві працював один інва лід.

Як вбачається із листа Кіро вського міського центру зайн ятості та звітів про наявніс ть вакансій за формою №3-ПН за 2009 рік, протягом 2009 року Комунал ьним підприємством «Кіровсь ктепло» інформацію про виділ ені або створені робочі місц я для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціальні робочі місця, з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації у вигляді звітів 3-ПН з позначкою «11» в графі 15 не нада вав.

Зазначені обставини свідчать про те, що Комунальн им підприємством «Кіровськт епло» не виконано вимоги Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» щодо обов' язко вого створювання робочих міс ць для працевлаштування інва лідів та інформування про та ку кількість створених робоч их місць органи працевлаштув ання інвалідів, що є підставо ю для застосування адміністр ативно - господарських санк цій до підприємства.

За таких обставин, кол егія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів про стягнення коштів з Ко мунального підприємства «Кі ровськтепло» за невиконанн я 4% нормативу робочий місць дл я працевлаштування інваліді в у 2009 році є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Оскільки відповідачем у вс тановлений ст. 20 Закону №875-ХП с трок (до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу) сума а дміністративно-господарськ их санкцій сплачена не була, Ф ондом соціального захисту ін валідів нарахована пеня відп овідно до ст. 20 цього Закон) і п. 4 Порядку сплати підприємств ами, установами, організація ми та фізичними особами, що ви користовують найману працю, суми адміністративно-господ арських санкцій та пені за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 31.01.2007 року №70 «Про реа лізацію статей 19 і 20 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»), що обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України за кожний календ арний день прострочення в ро змірі 333,48 грн. (а.с. 6).

Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що висновк и суду першої інстанції не ві дповідають обставинам по спр аві, що призвело до неправиль ного вирішення справи.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 195 ч.1, ст. 196, ст. 198, ст. 202, с т. 207, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Лугансь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів - задовольнити.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 28 вересня 2010 року у справ і №2а-5397/10/1270 за позовом Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Комунального підприєм ства «Кіровськтепло» про стя гнення коштів за невиконання 4% нормативу робочий місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році - скасувати.

Позов Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів задов ольнити.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Кіровськтепло» (код ЕДРПОУ 35389470, р/р 26002126200420, МФО 304988 А Б «Український комунальний б анк») на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (одержувач ВДК м. Кіровськ, р/р 31213230700023 в ГУДКУ у Луганської о бласті МФО 804013, код 24046946) суму адмі ністративно - господарськи х санкцій та пені у розмірі 13576, 03 грн. (тринадцять тисяч п' ят сот сімдесят шість гривень 03 к оп.).

Судові витрати віднести за рахунок Державного бюджету України.

Постанова апеляційного су ду за наслідками апеляційног о перегляду набирає законної сили через п'ять днів після на правлення її копій особам, як і беруть участь у справі та мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом 20 дн ів після набрання законної с или.

Колегія суддів:

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22295704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5397/10/1270

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрченко В.П.

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні