Постанова
від 19.10.2010 по справі 2а-7839/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

категорія №7

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 жовтня 2010 року Справа № 2а-7839/10/1270

Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Головуючого судді: Пляшкової К.О.,

Суддів: Ков альової Т.І.,

Островської О.П.,

при секретарі: Л юбімовій Г.Ю.,

за участю представників ст орін

позивача: Мельникової А.Ф. (довірені сть від 15.10.2010),

1 відповідача: Дубового О.І. (довіреність № 1 від 10.10.2010),

2 відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Лисичанської міської організації Соціалі стичної партії України до Ли сичанської міської виборчої комісії, голови Лисичансько ї міської виборчої комісії Юсакової Ольги Петрівни пр о визнання протиправними та скасування постанов від 15.10.2010 № № 259-264 «Про оголошення попередж ення Лисичанській міській ор ганізації Соціалістичної па ртії України», визнання дій п ротиправними та такими, що гр убо порушують виборче законо давство, -

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду з адміністративними позовами звернулась Лисичан ська міська організація Соці алістичної партії України до Лисичанської міської виборч ої комісії, голови Лисичансь кої міської виборчої комісії Юсакової Ольги Петрівни , у яких позивач просить суд:

- визнати протиправними пос танови Лисичанської міської виборчої комісії від 15.10.2010 №№ 259- 264 «Про оголошення попереджен ня Лисичанській міській орга нізації Соціалістичної парт ії України»;

- визнати такими, що порушую ть права і інтереси Лисичанс ької міської організації Соц іалістичної партії України п останови Лисичанської міськ ої виборчої комісії від 15.10.2010 №№ 259-264 «Про оголошення попередже ння Лисичанській міській орг анізації Соціалістичної пар тії України»;

- скасувати, як незаконні, по станови Лисичанської місько ї виборчої комісії від 15.10.2010 №№ 259-264 «Про оголошення попередже ння Лисичанській міській орг анізації Соціалістичної пар тії України»;

- визнати протиправними та т акими, що грубо порушують виб орче законодавство, дії голо ви Лисичанської міської вибо рчої комісії Юсакової Ольг и Петрівни щодо включення д о порядку денного засідання 15.10.2010 питання № 11 «Про розгляд ма теріалів міської виборчої ко місії щодо агітації Лисичанс ького осередку Соціалістичн ої партії України кандидата в депутати у багатомандатном у виборчому окрузі ОСОБА_5 ».

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазн ачив, що 15 жовтня 2010 року Лисича нською міською виборчою комі сією прийнято постанови №№ 259- 264 «Про оголошення попереджен ня Лисичанській міській орга нізації Соціалістичної парт ії України», в яких оголошено попередження Лисичанській м іській організації Соціаліс тичної партії України за пор ушення вимог ч.6 ст.47 Закону Укр аїни «Про вибори депутатів В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Підставою для прийняття рі шень комісії є акт, складений членами комісії Шестакови м Ю.М., Сисоєвим А.Є., Бєл ухою М.Б., та додані до нього фотографії.

Позивач вважає постанови т акими, що прийняті в порушенн я норм виборчого законодавст ва, такими, що порушують права і законні інтереси кандидат а на посаду Лисичанського мі ського голови ОСОБА_5, у зв ' язку з чим ці постанови під лягають скасуванню.

На думку позивача, постанов и про попередження винесено при повній відсутності підст ав для цього. Так, позивач набу в статусу суб' єкта виборчог о процесу 05 жовтня 2010 року, прав о передвиборної агітації у н ього виникло з дня, наступног о за днем реєстрації, тобто з 0 6 жовтня 2010 року. Білл-борди, які розташовано на вулицях міст а Лисичанська: вул. Красна , біля ринку «Смерічка»; вул. С вєрдлова, район стадіону «Ша хтар»; вул. Орджонікідзе, біля кінотеатру «Родіна», носять характери поздоровлення меш канців м. Лисичанська. Жодних закликів до спонукання вибо рців голосувати ці плакати н е містять, як не містять вони б удь-якої інформації щодо тог о, що ОСОБА_5 або Лисичансь ка міська організація Соціал істичної партії України є су б' єктом виборчого процесу. Поздоровлення зі святом розм іщені 28 серпня 2010 року, тобто ще до початку виборчого процес у, який розпочався 11 вересня 2010 року. Договір на виготовленн я та розміщення поздоровленн я мешканців міста зі святом у кладено 28 серпня 2010 року між фі зичною особою ОСОБА_5 та Ф ОП ОСОБА_10 Кошти за надані послуги з виготовлення та ро зміщення поздоровлення опла чені ОСОБА_5 30 серпня 2010 року , тобто до того дня, як ним набу то статусу суб' єкта виборчо го процесу.

Оскільки факту порушень за кону з боку позивача не має, то , на думку позивача, у даному в ипадку вбачається зловживан ня повноваженнями з боку виб орчої комісії та її голови - Юсакової О.П.

Позивач зазначає, що під час засідання виборчої комісії було з' ясовано, що три члени комісії за власною ініціати вою сфотографували білл-борд и, про що склали акт, який не за реєстрували у журналі вхідно ї кореспонденції, а вручили о собисто голові комісії, яка в свою чергу, особисто внесла ц е питання до порядку денного .

Також, позивач зазначає, що законом не передбачено право членів комісії складати акт и про порушення закону іншим и суб' єктами виборчого проц есу. Такі акти можуть складат и лише довірені особи та офіц ійні спостерігачі.

З огляду на викладене позив ач робить висновок, що у коміс ії не було правових підстав д ля розгляду акту 3 членів комі сії, а у голови - вносити це п итання до порядку денного, ст авити на голосування необґру нтовані рішення, якими поруш уються права позивача.

За результатами попереднь ого судового засідання, ухва лою суду від 18 жовтня 2010 року в о дне провадження об' єднано а дміністративні справи № 2а-7839/10 /1270, № 2а-7840/10/1270, № 2а-7841/10/1270, № 2а-7842/10/1270, № 2а-7843/10 /1270, № 2а-7844/10/1270 за позовами Лисичан ської міської організації Со ціалістичної партії України до Лисичанської міської виб орчої комісії, голови Лисича нської міської виборчої комі сії Юсакової Ольги Петрівн и про визнання протиправни ми та скасування постанов ві д 15.10.2010 №№ 259-264 «Про оголошення поп ередження Лисичанській місь кій організації Соціалістич ної партії України», визнанн я дій протиправними та таким и, що грубо порушують виборче законодавство, для спільног о розгляду в одній справі та ї й присвоєно № 2а-7839/10/1270.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеним у позовній заяв і. Крім того, повідомив суд, що плакати розміщені на білл-бо рдах не є агітацію, оскільки м істять поздоровлення мешкан ців м. Лисичанська зі святами . Після закінчення дії догово ру від 28.08.2010 № 9 позивач не цікави вся тим, чи зняті плакати з біл л-бордів. Крім того, представн ик позивача зауважила, що на д аний час плакати вже знято.

Представник 1 відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позовн их вимог та повідомив суду, що при прийняття оскаржуваних постанов комісія діяла на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, встановлений Зако ну України № 2487-VI від 10.07.2010 «Про ви бори депутатів Верховної Рад и Автономної Республіки Крим , місцевих рад та сільських, се лищних, міських голів». Коміс ія мала право виносити попер едження позивачу, оскільки н а засіданні комісії було вст ановлено, що в діях позивача н аявні порушення порядку пров едення передвиборчої агітац ії. Перший відповідач дійшов висновку, що плакати розміще нні на білл-бордах після набр ання позивачем статусу суб' єкта виборчого процесу - 06.10.20 10, є виборчою агітацією, оскіл ьки містять зображення канди дата на посаду міського голо ви та посилання на конкретну політичну партію. Акт підпис аний трьома членами виборчої комісії не є актом самої вибо рчої комісії про правопоруше ння, а фактично є зверненням т рьох членів комісії розгляну ти певне питання. Факт наявно сті плакатів на білл-бордах 12. 10.2010 знайшов своє підтвердженн я на засіданні комісії, оскіл ьки ОСОБА_5 його не запере чував та підтверджував на за сіданні комісії.

Представник 2 відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не відомі.

З урахуванням положень виз начених ст.128 КАС України, суд в важає за можливе розглянути адміністративну справу за ві дсутності належним чином пов ідомленого представника 2 ві дповідача.

У судовому засіданні, яке ві дбулося 18.10.2010, представник 2 від повідача заперечував проти з адоволення позовних вимог, п ідтримав пояснення представ ника першого відповідача. По відомив суду, що акт, який ним та ще двома членами комісії б уло складено та підписано 12.10.20 10 не є актом комісії, а є вимого ю до комісії розглянути певн е питання. Головою комісії пр авомірно включено до порядку денного питання № 11, оскільки , по-перше, він не має змоги від мовити 3 членам комісії у розг ляді вимоги, а, по-друге, всі чл ени комісії на початку засід ання одностайно проголосува ли за цей порядок денний.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п рийшов до такого.

Рішення, дії чи бездіяльніс ть виборчих комісій можуть б ути оскаржені у порядку, пере дбаченому ст.172 цього Кодексу (частина 1 статті 176 КАС України ).

Відповідно до ч.4 ст.172 КАС Укр аїни рішення, дії чи бездіяль ність виборчої комісії Автон омної Республіки Крим, облас них, районних, міських (в тому числі міст Києва та Севастоп оля), районних у містах виборч их комісій щодо підготовки т а проведення місцевих виборі в; територіальних (окружних) в иборчих комісій щодо підгото вки та проведення виборів Пр езидента України, народних д епутатів України; обласних к омісій з референдуму і коміс ії Автономної Республіки Кри м з всеукраїнського референд уму, а також членів зазначени х комісій оскаржуються до ок ружного адміністративного с уду за місцезнаходженням від повідної комісії.

Постановою Лисичанської м іської виборчої комісії від 05 жовтня 2010 року № 62 зареєстрова но кандидатів у депутати в ба гатомандатному виборчому ок рузі від Лисичанської місько ї організації Соціалістично ї партії України (а.с.10-12).

Отже, позивач - Лисичанська міська організація Соціаліс тичної партії України, є місц евою організацією політично ї партії, кандидати від якої з ареєстровані на відповідних місцевих виборах.

Таким чином, у розумінні ст. 12 Закону України № 2487-VI від 10.07.2010 «П ро вибори депутатів Верховно ї Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільськ их, селищних, міських голів» п озивач є суб' єктом виборчог о процесу, при цьому має право оскаржувати будь-які рішенн я, дії чи бездіяльність вибор чих комісій.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України, та принципом рівно сті усіх учасників адміністр ативного процесу перед закон ом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

У судовому засіданні встан овлено, підтверджується мате ріалами справи, що позивач - Ли сичанська міська організаці я Соціалістичної партії Укра їни 05 жовтня 2010 року набув стат усу суб' єкта виборчого проц есу, оскільки постановою Лис ичанської міської виборчої к омісії від 05 жовтня 2010 року № 62 з ареєстровано кандидатів у де путати в багатомандатному ви борчому окрузі від Лисичансь кої міської організації Соці алістичної партії України (а .с.10-12).

До списку кандидатів у депу тати в багатомандатному вибо рчому окрузі з виборів депут атів Лисичанської міської ра ди Луганської області на виб орах 31 жовтня 2010 року від Лисич анської міської організації Соціалістичної партії Украї ни за № 1 включений громадянин ОСОБА_5.

З договору № 9 від 28.08.2010 про над ання рекламних послуг та дод аткової угоди до нього № 1 від 28.08.2010 (а.с.24-26) встановлено, що ОСО БА_5 з одного боку та підприє мець ОСОБА_10 уклали догов ір про проведення рекламної компанії в інтересах замовни ка на рекламних площинах спе ціальних конструкцій, а саме , розмістити 3 рекламних сюжет и на білл-бордах за 1 день до по чатку рекламної компанії за такими адресами: м. Лисичансь к, вул. Орджонікідзе, А2 (з 30.08.2010 по 30.09.2010); м. Лисичанськ, вул. Свердл ова - стадіон А1 (з 30.08.2010 по 30.09.2010); м . Лисичанськ, вул. Жовтневій - Смерічка А (з 30.08.2010 по 30.09.2010).

12 жовтня 2010 року членами вибо рчої комісії Шестаковим Ю.М ., Сисоєвим А.Є., Бєлухо ю М.Б. у період часу з 13-00 до 14-00 в становлено наявність на вули цях міста Лисичанська (м. Лиси чанськ, вул. Красна, біля ринку «Смерічка»; м. Лисичанськ, вул . Свердлова, район стадіону «Ш ахтар»; м. Лисичанськ, вул. Орд жонікідзе, напроти ПТУ № 94) дру кованої передвиборчої агіта ції кандидата на посаду Лиси чанського міського голови та кандидата у депутати в багат омандатному виборчому окруз і від Лисичанської міської о рганізації Соціалістичної п артії України - ОСОБА_5 з застосуванням логотипу Соці алістичної партії України, п ро що складено акт від 12.10.2010.

Як зазначено в акті, на друк ованому агітаційному матері алі, членами комісії встанов лена відсутність відомостей про установу, що здійснила др ук, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випу ск.

Оглядом фотознімків плака тів розміщених на білл-борда х, які є додатком до акту від 12.1 0.2010, судом встановлено, що на пе ршому білл-борді зроблено зо браження великим форматом ОСОБА_5 і напис: «С Днем шахт ера! ОСОБА_5. СОЦІАЛІСТИЧН А партія». На другому біл-борд і зроблено зображення велики м форматом ОСОБА_5 і напис : «С Днем освобождения Лисича нска! ОСОБА_5. СОЦІАЛІСТИЧ НА партія». На третьому біл-бо рді зроблено зображення вели ким форматом ОСОБА_5 і нап ис: «С 300-летием Лисичанска! О СОБА_5. СОЦІАЛІСТИЧНА парті я» (а.с.17-18).

На підставі цього акту до по рядку денного засідання комі сії 15.10.2010 включено питання № 11 Пр о розгляд матеріалів міської виборчої комісії щодо агіта ції Лисичанського осередку С оціалістичної партії Україн и кандидата в депутати у бага томандатному виборчому окру зі ОСОБА_5 (а.с.14).

15 жовтня 2010 року на засіданні Лисичанської міської виборч ої комісії слухали та прийня ли до уваги пояснення ОСОБА _5, дослідили договір № 9 від 28. 08.2010, з приводу розміщення плак атів на білл-бордах. Комісією зроблено висновок, що зображ ення ОСОБА_5 та застосуван ня логотипу Соціалістичної п артії України є політичною р екламою, а отже є агітацією, як а спонукає виборців голосува ти за або не голосувати за пе вного суб' єкта виборчого пр оцесу. Також, комісією встано влено, що на друкованих агіта ційних матеріалах відсутні в ідомості про установу, яка зд ійснила друк, його тираж, інфо рмацію про осіб, відповідаль них за випуск, а також, факт то го, що з виборчого рахунку Лис ичанської міської організац ії Соціалістичної партії Укр аїни не витрачалися кошти на виготовлення політичної рек лами Лисичанської міської ор ганізації Соціалістичної па ртії України, що розташована на білл-бордах (а.с.236-242). В силу чо го виборча комісія більшістю голосів прийняла рішення №№ 259-264 «Про оголошення попередже ння Лисичанській міській орг анізації Соціалістичної пар тії України».

Так, постановами Лисичансь кої міської виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року №№ 259-261 оголо шено попередження Лисичансь кій міській організації Соці алістичної партії України за порушення вимог ч.8 ст.49 Закону України «Про вибори депутат ів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів» (а.с.217-219).

Постановами Лисичанської міської виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року №№ 262-264 оголошен о попередження Лисичанській міській організації Соціалі стичної партії України за по рушення вимог ч.6 ст.47 Закону Ук раїни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів» (а.с.220-222).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених поз овних вимог та наданих відпо відачами заперечень, суд заз начає таке.

Строки форми і умови передв иборної агітації визначено с т.47 Закону України № 2487-VI від 10.07.2010 « Про вибори депутатів Верховн ої Ради Автономної Республік и Крим, місцевих рад та сільсь ких, селищних, міських голів» , частиною першою якої встано влено, що передвиборна агіта ція - це здійснення будь-яко ї діяльності з метою спонука ння виборців голосувати за а бо не голосувати за кандидат ів у депутати.

Частиною 7 статті 50 Закону Ук раїни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів» визначено, що політи чна реклама - це одна з форм пе редвиборної агітації, розміщ ена за допомогою рекламних з асобів, яка спонукає виборці в голосувати за або не голосу вати за певного суб'єкта вибо рчого процесу.

До політичної реклами нале жить використання символіки або логотипів політичної па ртії, місцевої організації п артії, яка є суб'єктом виборчо го процесу, а так само повідом лення про підтримку місцевої організації партії, кандида та в депутати, кандидата на по саду сільського, селищного, м іського голови шляхом видови щних чи інших публічних захо дів або привернення уваги до участі у таких заходах місце вих організацій партії чи пе вних осіб як кандидатів.

Проаналізувавши викладене , суд дійшов висновку, що плака ти із зображенням кандидата на посаду Лисичанського місь кого голови та кандидата у де путати в багатомандатному ви борчому окрузі від Лисичансь кої міської організації Соці алістичної партії України - ОСОБА_5 із застосуванням логотипу Соціалістичної пар тії України, розміщені на біл л-бордах у м. Лисичанську, є пе редвиборною агітацією, оскіл ьки асоціюють дану особу з пе вною політичною силою, що мож е спонукати виборців голосув ати за певного суб'єкта вибор чого процесу, та направлені н а створення у виборців певно го осередку позитивного наст рою до цієї партії та керівни ка.

До такого висновку суд прий шов з огляду на те, що відповід но до ст.2 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія - це зареєст роване згідно з законом добр овільне об'єднання громадян - прихильників певної загаль нонаціональної програми сус пільного розвитку, що має сво єю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у вибор ах та інших політичних заход ах.

Відповідно до ч.2 ст.35 Закону України «Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів» право бути обрани м на посаду міського голови р еалізується у відповідних єд иних одномандатних виборчих округах через місцеві орган ізації партій у порядку, пере дбаченому цим Законом.

На думку суду, дії кандидата на посаду Лисичанського міс ького голови ОСОБА_5 щодо розміщення плакатів із власн им зображенням та логотипом партії, членом якої він є, та я кий також є першим секретаре м Лисичанської міської орган ізації Соціалістичної парті ї України, не можливо розгляд ати окремо від передвиборчої діяльності Лисичанської міс ької організації Соціалісти чної партії України.

Посилання позивача на те, що ці плакати не є агітацією, а є поздоровленням мешканців м. Лисичанська зі святом, суд до уваги не приймає, з огляду на таке. Судом встановлено, що пл акати на зазначених білл-бор дах дійсно розміщено ще до то го, як Лисичанська міська орг анізація Соціалістичної пар тії України набула статусу с уб' єкта виборчого процесу н а виборах 31 жовтня, та в них міс тяться поздоровлення зі свят ами, які відбулися ще на поча тку вересня. Разом з тим, після того, як ці свята пройшли, сен су для розміщення цих плакат ів вже не було. Суд вважає, що п ісля того, як позивач набув ст атусу суб' єкта виборчого пр оцесу, плакати, розміщені на б ілл-бордах набули характеру завуальованої передвиборчо ї агітації на його користь.

Також, суд вважає за потрібн е зазначити, що після того, як Лисичанською міською виборч ою комісією було здійснено р еєстрацію кандидатів у депут ати в багатомандатному вибор чому окрузі від Лисичанської міської організації Соціалі стичної партії України та по зивач набув статусу суб' єкт а виборчого процесу, він мав п ривести свої дії у відповідн ість з вимогами Закону Украї ни «Про вибори депутатів Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим, місцевих рад та сі льських, селищних, міських го лів». Незважаючи на те, що дого вором № 9 від 28.08.2010 не визначено п итання щодо строків та поряд ку зняття плакатів з білл-бор дів, на погляд суду, позивач ма в проконтролювати щоб ці пла кати були зняті до того, як він був зареєстрований суб' єкт ом відповідного виборчого пр оцесу.

Відповідно ч.8 ст.49 Закону Укр аїни «Про вибори депутатів В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» друкований агітаційн ий матеріал повинен містити відомості про установу, що зд ійснила друк, його тираж, інфо рмацію про осіб, відповідаль них за випуск. Розповсюдженн я друкованих агітаційних мат еріалів без зазначених відом остей забороняється.

Оглядом фотознімків плака тів із зображенням ОСОБА_5 та логотипу Соціалістичної партії України, розміщених н а білл-бордах м. Лисичанська, в становлено, що цей друковани й агітаційний матеріал не мі стить обов' язкових відомос тей визначених ч.8 ст.49 Закону У країни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міськ их голів».

Таким чином, у судовому засі данні встановлено, що з боку Л исичанської міської організ ації Соціалістичної партії У країни мало місце порушення проведення передвиборчої аг ітації, а саме: розміщення дру кованих агітаційних матеріа лів без зазначення на них від омостей про установу, що здій снила друк, його тираж, інформ ацію про осіб, відповідальни х за випуск.

Що стосується наявності з б оку позивача порушення ч.6 ст.4 7 Закону України «Про вибори д епутатів Верховної Ради Авто номної Республіки Крим, місц евих рад та сільських, селищн их, міських голів», суд зазнач ає таке.

Частиною 6 статті 47 Закону Ук раїни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів» визначено, що передв иборна агітація здійснюєтьс я за рахунок і в межах коштів в ідповідного місцевого бюдже ту, отриманих як цільова субв енція з державного бюджету У країни, та коштів власних виб орчих фондів кандидатів, міс цевих організацій партій, як і висунули кандидатів у депу тати в багатомандатному вибо рчому окрузі. Використання д ля передвиборної агітації ко штів з інших джерел забороня ється.

У судовому засіданні встан овлено, що плакати розміщені на білл-бордах було виготовл ено та розміщено підприємцем ОСОБА_10 на виконання умов договору № 9 від 28.08.2010 про наданн я рекламних послуг та додатк ової угоди до нього № 1 від 28.08.2010 ( а.с.24-26), укладеного між нею та ОСОБА_5 Предметом цього дог овору є проведення рекламної компанії в інтересах замовн ика на рекламних площинах сп еціальних конструкцій, а сам е, розмістити 3 рекламних сюже ти на білл-бордах за 1 день до п очатку рекламної компанії за такими адресами: м. Лисичансь к, вул. Орджонікідзе, А2 (з 30.08.2010 по 30.09.2010); м. Лисичанськ, вул. Свердл ова - стадіон А1 (з 30.08.2010 по 30.09.2010); м . Лисичанськ, вул. Жовтневій - Смерічка А (з 30.08.2010 по 30.09.2010).

Як вбачається з акту про вик онання робіт № 38 від 30.09.2010, квитан ції до прибуткового касового ордеру № 12 від 30.08.2010 оплату за ви конані роботи здійснено ОС ОБА_5 30.08.2010 за рахунок власних коштів.

Оскільки у судовому засіда нні встановлено, що оплату за розміщення плакатів на білл -бордах здійснено ОСОБА_5 ще до початку виборчого проц есу та набуття Лисичанською міською організацією Соціал істичної партії України стат усу суб' єкту виборчого проц есу, суд вважає, що з боку пози вача взагалі відсутнє поруше ння ч.6 ст.47 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки К рим, місцевих рад та сільськи х, селищних, міських голів».

Посилання представника пе ршого відповідача на постано ву Лисичанської міської вибо рчої комісії від 29.09.2010 № 10, на пов ідомлення банку про відкритт я рахунку виборчого фонду та на виписки банку від 13.10.2010 про р ух коштів на відповідному ра хунку, як на підтвердження по рушення з боку позивача, суд д о уваги не приймає, оскільки п озивач не мав об' єктивної м ожливості виконати приписи ч .6 ст.47 Закону України «Про вибо ри депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, се лищних, міських голів» до поч атку виборчого процесу.

Таким чином, у судовому засі данні встановлено, що Лисича нською міською виборчою комі сією безпідставно оголошено постановами від 15.10.2010 №№ 262-264 попе редження Лисичанській міськ ій організації Соціалістичн ої партії України за порушен ня ч.6 ст.47 Закону України «Про в ибори депутатів Верховної Ра ди Автономної Республіки Кри м, місцевих рад та сільських, с елищних, міських голів». За та ких обстави, суд вважає за пот рібне визнати протиправними та скасувати постанови Лиси чанської міської виборчої ко місії від 15.10.2010 №№ 262-264 «Про оголош ення попередження Лисичансь кій міській організації Соці алістичної партії України» з а порушення ч.6 ст.47 Закону Укра їни «Про вибори депутатів Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів».

Доводи позивача щодо поруш ення порядку прийняття перши м відповідачем постанов «Про оголошення попередження Лис ичанській міській організац ії Соціалістичної партії Укр аїни» від 15.10.2010 №№ 259-261 та, у зв' яз ку з цим, протиправності дій г олови Лисичанської міської в иборчої комісії, суд вважає н еобґрунтованими, з огляду на таке.

Пунктом 19 частини 5 статті 25 З акону України «Про вибори де путатів Верховної Ради Автон омної Республіки Крим, місце вих рад та сільських, селищни х, міських голів» встановлен о, що міська територіальна ви борча комісія, зокрема, здійс нює контроль за дотриманням установленого цим Законом по рядку проведення передвибор ної агітації.

Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України «Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів» територіальні та дільничні виборчі комісії ор ганізовують свою роботу відп овідно до вимог цього Закону в порядку, визначеному Центр альною виборчою комісією, у ф ормі відкритих засідань.

Засідання виборчої комісі ї скликається головою виборч ої комісії, а в разі його відсу тності - заступником голови. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути с кликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня (частин а 2 статті 27 Закону України «Пр о вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільськ их, селищних, міських голів»).

Частиною 5 цієї статті перед бачено, що засідання виборчо ї комісії скликається з обов 'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та йог о порядок денний.

Відповідно до ч.8 цієї статт і територіальна, дільнична в иборча комісія на вимогу трь ох її членів зобов'язана розг лянути на своєму засіданні п итання, що належать до її повн оважень, протягом трьох днів , але не пізніше дня місцевих в иборів, крім випадків, передб ачених цим Законом.

На засіданні виборчої комі сії ведеться протокол, який п ідписується головуючим на за сіданні та секретарем комісі ї (частина 11 статті 27 Закону Укр аїни «Про вибори депутатів В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»).

Згідно ч.14 ст.27 Закону Україн и «Про вибори депутатів Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів» рішення виборчої комісії приймається відкритим голос уванням більшістю голосів ві д присутніх членів комісії. Р ішення виборчої комісії наби рає чинності з моменту його п рийняття.

Відповідно до ч.6 ст.45 Закону України «Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів» у разі порушення м ісцевою організацією партії - суб' єктом виборчого про цесу вимог цього Закону, крім порушень, зазначених у пункт і 5 частини першої та пункті 5 ч астини другої цієї статті, те риторіальна виборча комісія може оголосити відповідній місцевій організації партії - суб' єкту виборчого проц есу попередження.

Системним аналізом зазнач ених положень Закону України «Про вибори депутатів Верхо вної Ради Автономної Республ іки Крим, місцевих рад та сіль ських, селищних, міських голі в» та Порядку ведення ділово дства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, зат вердженого постановою Центр альної виборчої комісії від 15.09.2010 № 350, з урахуванням обставин встановлених у справі, а саме того, що в діях позивача дійсн о наявне порушення цього Зак ону щодо проведення передвиб орної агітації, суд дійшов ви сновку, що Лисичанською місь кою виборчою комісією прийня то рішення про оголошення по передження позивачу із дотри манням процедури прийняття р ішення та за наявності підст ав.

Що стосується посилань поз ивача на безпідставне включе ння до порядку денного питан ня № 11 суд зауважує, що це питан ня було включено на вимогу тр ьох членів цієї виборчої ком ісії. Голова комісії не мав пр ава не включати це питання до порядку денного засідання к омісії, оскільки вирішення т акого питання, є не правом виб орчої комісії, а обов' язком .

Як встановлено у судовому з асіданні, вимога членів комі сії розглянути відповідне пи тання на засіданні комісії б ула викладена у формі акту ві д 12.10.2010, який було вручено голов і комісії, оскільки саме голо ва відповідної виборчої комі сії організовує роботу всієї комісії.

Крім того, як зазначено у пр отоколі засідання комісії ві д 15.10.2010, до початку вирішення пи тань включених до порядку де нного, одностайним рішенням комісії цей порядок затвердж ено.

Відповідно дії голови Лиси чанської міської виборчої ко місії щодо прийняття акту ві д 12.10.2010 від членів виборчої комі сії та включення до порядку д енного засідання комісії 15 жо втня 2010 питання № 11 «Про розгля д матеріалів міської виборчо ї комісії щодо агітації Лиси чанського осередку Соціаліс тичної партії України кандид ата в депутати у багатоманда тному виборчому окрузі ОСО БА_5» є також правомірними.

Разом з тим, суд приходить д о висновку, що позивачем допу щено одне порушення Закону У країни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міськ их голів», тому Лисичанська м іська виборча комісія мала о голосити одне попередження Л исичанській міській організ ації Соціалістичної партії У країни, тобто прийняти лише о дну постанову.

Такого висновку суд прийшо в з огляду на те, що всі дії поз ивача випливають з одного на міру, про що свідчить той факт , що три різновиди плакатів бу ли виготовлені та розміщені за одним договором № 9 від 28.08.2010, р озміщення плакатів на білл-б ордах здійснено одночасно, з а виконані роботи проведена разова оплата. Таким чином, вс і порушення, виявлені комісі єю пов' язані між собою особ ою, часом та характером та мал и на меті досягнення однієї ц ілі - здійснення друкованої політичної реклами кандидат а на посаду Лисичанського мі ського голови.

Та обставина, що плакати роз міщені білл-бордах розташова них у різних місцях м. Лисичан ська не є тотожними та містят ь різну інформацію, не дає під став вважати, що це є різними п орушеннями. У даному випадку має місце одне порушення, яке триває певний час і складаєт ься з декількох дій, охоплени х одним наміром. Таким чином, с уд дійшов висновку, що першим відповідачем штучно розбито одне порушення, допущене з бо ку позивача на три.

Крім того, на думку суду, пер шим відповідачем необґрунто вано було прийнято саме 3 пост анови, оскільки, як вбачаєтьс я з порядку денного засіданн я комісії 15 жовтня 2010 року, на ви рішення комісії було винесен о одне питання щодо порушень з боку позивача, а саме: питан ня № 11 «Про розгляд матеріалів міської виборчої комісії що до агітації Лисичанського ос ередку Соціалістичної парті ї України кандидата в депута ти у багатомандатному виборч ому окрузі ОСОБА_5».

Підставою розгляду зазнач еного питання став акт від 12.10.2 010 складений трьома членами ко місії, у якому було викладено встановлене порушення, а сам е: наявність на вулицях міста Лисичанська (м. Лисичанськ, ву л. Красна, біля ринку «Смерічк а»; м. Лисичанськ, вул. Свердло ва, район стадіону «Шахтар»; м . Лисичанськ, вул. Орджонікідз е, напроти ПТУ № 94) друкованої п ередвиборчої агітації канди дата на посаду Лисичанського міського голови та кандидат а у депутати в багатомандатн ому виборчому окрузі від Лис ичанської міської організац ії Соціалістичної партії Укр аїни - ОСОБА_5 з застосув анням логотипу Соціалістичн ої партії України, яка не міст ить відомостей про установу, що здійснила друк, його тираж , інформацію про осіб, відпові дальних за випуск.

Порушення зазначені в акті перевірки було розглянуто у повному обсязі виборчою ком ісією при прийнятті постанов и № 259 «Про оголошення поперед ження Лисичанській міській о рганізації Соціалістичної п артії України», якою оголоше но попередження Лисичанські й міській організації Соціал істичної партії України.

З протоколу засідання комі сії від 15.10.2010 вбачається, що вищ езазначений акт був предмето м розгляду ще два рази, за резу льтатами чого було винесено постанови № 260 та № 261 «Про оголо шення попередження Лисичанс ькій міській організації Соц іалістичної партії України» .

Суд вважає, що постанови № 260 та № 261 «Про оголошення попере дження Лисичанській міській організації Соціалістичної партії України» прийняті ко місією безпідставно, оскільк и Законом України «Про вибор и депутатів Верховної Ради А втономної Республіки Крим, м ісцевих рад та сільських, сел ищних, міських голів» не нада но право виборчим комісіям р озглядати один і той же акт пр о допущені порушення декільк а разів та за результатами та кого розгляду приймати декіл ька окремих постанов, як це ма ло місце в даному випадку.

Виходячи зі змісту положен ь Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим, мі сцевих рад та сільських, сели щних, міських голів», суд зазн ачає, що постанови комісії з п риводу порушення агітації пр иймаються по кожному окремом у випадку такого порушення, а не по окремим часткам одного порушення, як це було зроблен о Лисичанською міською вибор чою комісією у даному випадк у. Порушення встановлені чле нами комісії складають одне ціле, тому суд вважає, що поста нови № 260 № 261 «Про оголошення по передження Лисичанській міс ькій організації Соціалісти чної партії України» за пору шення частини 8 статті 49 Закон у України «Про вибори депута тів Верховної Ради Автономно ї Республіки Крим, місцевих р ад та сільських, селищних, міс ьких голів» винесені безпідс тавно та підлягають скасуван ню.

Врахувавши вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є частково обґрунт ованими та підлягають частко вому задоволенню.

Згідно вимог статті 94 та час тини 9 статті 172 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни судовий збір підлягає ч астковому стягненню з позива ча.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 11, 17, 71, 87, 94, 98, 172 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Законом Україн и від 10.07.2010 № 2487-VI «Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів», суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Лисичанськ ої міської організації Соціа лістичної партії України до Лисичанської міської виборч ої комісії, голови Лисичансь кої міської виборчої комісії Юсакової Ольги Петрівни про визнання протиправною т а скасування постанови від 15.1 0.2010 №№ 259-264 «Про оголошення попер едження Лисичанській міські й організації Соціалістично ї партії України», визнання д ій протиправними та такими, щ о грубо порушують виборче за конодавство, - задовольнити ч астково.

Визнати протиправни ми та скасувати постанови Ли сичанської міської виборчої комісії від 15.10.2010 №№ 260-264 «Про ого лошення попередження Лисича нській міській організації С оціалістичної партії Україн и».

У задоволенні решти позовн их вимог відмовити за необґр унтованістю.

Стягнути з Лисичанської мі ської організації Соціаліст ичної партії України (93100, Луган ська область, м. Лисичанськ, ву л. Радянська,14, ідентифікаційн ий код 33732168) на користь Державно го бюджету України судовий з бір у розмірі 1,70 грн. (одна грив ня сімдесят копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд у дводен ний строк з дня її проголошен ня.

Головуючий суддя К.О. Пляшкова

суддя

суддя О.П. Островська

Т.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено21.10.2010
Номер документу11693676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7839/10/1270

Ухвала від 22.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні