Ухвала
від 12.02.2024 по справі 205/526/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Єдиний унікальний номер 205/526/24

1-кс/205/252/24

Справа № 205/526/24

1-кс/205/252/24

УХВАЛА

12 лютого 2024 року м. Дніпро

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Маріупольської окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12022052770003311 від 08.11.2022 року відносно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки міста Маріуполь Донецької області, громадянки України, не працевлаштованої, мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

яку повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України,

за участю учасників кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника адвоката ОСОБА_5

за відсутності підозрюваної ОСОБА_4 ,

ВСТАНОВИВ:

6 лютого 2024 року в провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора Маріупольської окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12022052770003311 відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, в якому прокурор просить надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування по даному кримінальному провадженню.

В обґрунтування клопотання прокурором зазначається, що 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН), до складу якої входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103 про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав і резолюціями: від 16.12.1970 № 2734 (XXV), що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; від 21.12.1965 № 2131 (XX), що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав і про обмеження їх незалежності і суверенітету від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), що містить визначення агресії, визначено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання у будь-якій формі або з якої б то не було причини у внутрішні і зовнішні справи інших держав. Закріплені обов`язки держав утримуватися від: збройної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації; надання сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на своїй території навчання, фінансування і вербування найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Україна самостійно визначає адміністративно-територіальний устрій та порядок утворення національно-адміністративних одиниць.

Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Статтею 73 Конституції України закріплено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.

Згідно з пунктами 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року РФ, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні своє зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.

Всупереч вказаним нормам Президент російської федерації, а також інші представники влади російської федерації, діючи всупереч вимогам п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (XXV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України.

З цією метою 22.02.2022 Президент російської федерації підписав з керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей договори про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу, які в той же день ратифіковані Державною думою та Радою Федерації Федеральних Зборів російської федерації.

В цей же день Президент російської федерації, з метою надання видимості законності дій по нападу на Україну, направив до Ради Федерації Федеральних Зборів російської федерації звернення про використання Збройних Сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.

Керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей 23.02.2022 звернулися до Президента російської федерації з проханням надати допомогу у відбитті надуманої ними воєнної агресії «українського режиму щодо населення» так званих «Донецької народної республіки» та «Луганської народної республіки».

Президент російської федерації 24.02.2022 оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, після чого був відданий наказ на вторгнення підрозділів Збройних Сил російської федерації на територію України.

Після цього, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці Збройних Сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України через лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Київській, Сумській, Чернігівській та інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.

Указані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.

Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна і міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

24 лютого 2022 російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України. Останній раз Указом Президента України № 58/2023від06.02.2023 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб відповідно.

Місто Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, відповідно до наказів Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.11.2022» (зі змінами), від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», є тимчасово окупованою територією.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

ОСОБА_4 в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. 1, 2, 17, 19 Конституції України, добровільно, будучи громадянкою України, вчинила дії, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти за наступних обставин.

Не пізніше 30.11.2022, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора створено заклад освіти під назвою «Муниципальное бюджетное учреждение дополнительного образования «Специализированная школа искусств г. Мариуполя» (далі за текстом т. зв. «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя»), розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, на основі приміщень та матеріальних цінностей державного навчального закладу «Комунальний заклад «Маріупольська спеціалізована музична школа Маріупольської міської ради»», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116 (ЄРДПОУ 25582606).

В період тимчасової окупації м. Маріуполя Донецької області, окупаційною адміністрацією російської федерації, всупереч законам України, прийнято рішення про впровадження стандартів освіти російської федерації.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона «Об образовании в российской федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів та освітніх стандартів.

Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнями освіти.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - одноосібним виконавчим органом освітньої організації є керівник освітньої організації (ректор, директор, завідувач, начальник чи інший керівник), який здійснює поточне керівництво діяльністю освітньої організації.

Відповідно до ч. 14 ст. 60 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - особам, які освоїли додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв і успішно пройшли підсумкову атестацію, видається свідоцтво про освоєння цих програм за зразком та в порядку, які встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури.

Також в системі освіти російської федерації входить додаткова освіта дітей та дорослих, а саме:

відповідно до ч. 2 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - додаткові загальноосвітні програми поділяються на додаткові загальнорозвиваючі програми, додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв та додаткові освітні програми спортивної підготовки. Додаткові загальнорозвиваючі програми реалізуються для дітей та для дорослих. Додаткові передпрофесійні програми у галузі мистецтв реалізуються для дітей. Додаткові освітні програми спортивної підготовки реалізуються для дітей та дорослих.

-ч. 4 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - зміст додаткових загальнорозвиваючих програм та терміни навчання за ними визначаються освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, яка здійснює освітню діяльність. Зміст додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв визначається освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, яка здійснює освітню діяльність, відповідно до федеральних державних вимог. Зміст додаткових освітніх програм спортивної підготовки визначається відповідною освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, що реалізує додаткові освітні програми спортивної підготовки, з урахуванням зразкових додаткових освітніх програм спортивної підготовки.

-ч. 4 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Особливості реалізації додаткових передпрофесійних програм у сфері мистецтв визначаються відповідно до частин 3-7 статті 83 федерального закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - художня освіта та естетичне виховання громадян, підготовка кваліфікованих творчих та педагогічних працівників у галузі мистецтв здійснюються за допомогою реалізації освітніх програм у галузі мистецтв. Реалізація освітніх програм у галузі мистецтв заснована на принципах безперервності та спадкоємності та спрямована на виявлення обдарованих дітей та молоді у ранньому віці, професійне становлення, розвиток учнів, що базується на вікових, емоційних, інтелектуальних та фізичних факторах, а також послідовне проходження взаємопов`язаних етапів професійного становлення особистості.

-п. 1, 2, 3 , 4 ч. 2 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - у галузі мистецтв реалізуються такі освітні програми: додаткові передпрофесійні та загальнорозвиваючі програми, освітні програми середньої професійної освіти, інтегровані з освітніми програмами основної загальної та середньої загальної освіти (далі - інтегровані освітні програми в галузі мистецтв), освітні програми середньої професійної освіти (програми підготовки фахівців середньої ланки), освітні програми вищої освіти (програми бакалаврату, програми спеціалітету, програми магістратури, програми асистентури-стажування, програми підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів в аспірантурі).

- ч. 3 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв реалізуються з метою виявлення обдарованих дітей у ранньому віці, створення умов для їх художньої освіти та естетичного виховання, набуття ними знань, умінь, навичок у галузі обраного виду мистецтв, досвіду творчої діяльності та здійснення їх підготовки до здобуття професійної освіти у галузі мистецтв. Для навчання за додатковими передпрофесійними програмами у галузі мистецтв створюються освітні організації додаткової освіти дітей зі спеціальними найменуваннями "дитяча школа мистецтв", "дитяча музична школа", "дитяча хорова школа", "дитяча художня школа", "дитяча хореографічна школа", "дитяча театральна школа", "дитяча циркова школа", "дитяча школа художніх ремесел" (далі дитячі школи мистецтв). Дитячі школи мистецтв мають право здійснювати освітню діяльність за додатковими загальнорозвивальними програмами в галузі мистецтв. Додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв реалізуються також у професійних освітніх організаціях, що реалізують інтегровані освітні програми в галузі мистецтв, освітні програми середньої професійної освіти в галузі мистецтв та в освітніх організаціях вищої освіти.

- ч. 4 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - перелік додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв встановлюється федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури.

- ч. 5 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Федеральні державні вимоги до додаткових передпрофесійних програм в галузі мистецтв встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно- правового регулювання у сфері загальної освіти.

- ч. 6 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Прийом на навчання за додатковими передпрофесійними програмами в галузі мистецтв проводиться на підставі результатів індивідуального відбору, що проводиться з метою виявлення осіб, які мають необхідні для освоєння відповідної освітньої програми творчі здібності та фізичні дані, у порядку, встановленому федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти.

- ч. 7 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Освоєння додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв завершується підсумковою атестацією учнів, форма і порядок проведення якої встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти.

Громадянка України ОСОБА_4 до 24.02.2022 працювала на посаді викладача КЗ «Маріупольська спеціалізована музична школа Маріупольської міської ради» та у зв`язку із початком збройної агресії, керуючись ст. 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» наказом від 04.04.2022 № 001-а-к з ОСОБА_4 призупинено дію трудового договору з 04 квітня 2022 року.

У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022 (більш точний час органами досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_4 з мотивів непогодження з політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, будучи обізнаної про факт ведення вказаною державою агресивної війни проти України, перебуваючи на тимчасово окупованій її території, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, свідомо та добровільно прийняла рішення у період воєнного стану перейти на бік ворога, тобто на сторону окупаційної влади російської федерації.

Продовжуючи свій злочинний умисел, громадянка України ОСОБА_4 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022, перебуваючи на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, добровільно обійняла посаду директора у так званому закладі освіти «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, де згідно з посадовими обов`язками керівника освітньої установи, передбаченими чинним законодавством держави-агресора рф з урахуванням вимог закону №273-ФЗ, ФГОС № 1155, Санітарних правил СП 2.4.3648-20 «Санітарно-епідеміологічні вимоги до організацій виховання та навчання, відпочинку та оздоровлення дітей та молоді», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря російської федерації від 28.09.2020 №28 (зареєстрована в міністерстві юстиції російської федерації 18.12.2020 за №61573), а також Наказу Міністерства охорони здоров`я та соціального розвитку рф від 26.08.2010 №761н «Про затвердження Єдиного кваліфікаційного довідника посад керівників, фахівців та службовців, розділ «Кваліфікаційні характеристики посад працівників освіти»» (зареєстрований в міністерстві юстиції російської федерації 06.10.2010 за №18638), виконує покладені на неї наступні функції: «Осуществляет руководство образовательным учреждением в соответствии с законами и иными нормативными правовыми актами, уставом образовательного учреждения. Обеспечивает системную образовательную (учебно-воспитательную) и административно-хозяйственную (производственную) работу образовательного учреждения. Обеспечивает реализацию федерального государственного образовательного стандарта, федеральных государственных требований. Формирует контингенты обучающихся (воспитанников, детей), обеспечивает охрану их жизни издоровья во время образовательного процесса, соблюдение прав и свобод обучающихся (воспитанников, детей) и работников образовательного учреждения в установленном законодательством Российской Федерации порядке. Определяет стратегию, цели и задачи развития образовательного учреждения, принимает решения о программном планировании его работы, участии образовательного учреждения в различных программах и проектах, обеспечивает соблюдение требований, предъявляемых к условиям образовательного процесса, образовательным программам, результатам деятельности образовательного учреждения и к качеству образования, непрерывное повышение качества образования в образовательном учреждении. Обеспечивает объективность оценки качества образования обучающихся (воспитанников, детей) вобразовательном учреждении. Совместно с советом образовательного учреждения и общественными организациями осуществляет разработку, утверждение и реализацию программ развития образовательного учреждения, образовательной программы образовательного учреждения, учебных планов, учебных программ курсов, дисциплин, годовых календарных учебных графиков, устава и правил внутреннего трудового распорядка образовательного учреждения. Создает условия для внедрения инноваций, обеспечивает формирование и реализацию инициатив работников образовательного учреждения, направленных на улучшение работы образовательного учреждения и повышение качества образования, поддерживает благоприятный морально-психологический климат в коллективе. В пределах своих полномочий распоряжаетсябюджетными средствами, обеспечивает результативность и эффективность их использования. В пределах установленных средств формирует фонд оплаты труда с разделением его на базовую и стимулирующую часть. Утверждает структуру и штатное расписание образовательного учреждения. Решает кадровые, административные, финансовые, хозяйственные и иные вопросы в соответствии с уставом образовательного учреждения. Осуществляет подбор и расстановку кадров. Создает условия для непрерывного повышения квалификации работников. Обеспечивает установление заработнойплаты работников образовательного учреждения, в том числе стимулирующей части (надбавок, доплат к окладам (должностным окладам), ставкам заработной платы работников), выплату в полном размере причитающейся работникам заработной платы в сроки, установленные коллективным договором, правилами внутреннего трудового распорядка, трудовыми договорами. Принимает меры по обеспечению безопасности и условий труда, соответствующих требованиям охраны труда. Принимает меры по обеспечению образовательного учреждения квалифицированными кадрами, рациональному использованию и развитию их профессиональных знаний и опыта, обеспечивает формирование резерва кадров в целях замещения вакантных должностей в образовательном учреждении. Организует и координирует реализацию мер поповышению мотивации работников к качественному труду, в том числе на основе их материального стимулирования, поповышению престижности труда в образовательном учреждении, рационализации управления и укреплению дисциплины труда. Создает условия, обеспечивающие участие работников в управлении образовательным учреждением. Принимает локальные нормативные акты образовательного учреждения, содержащие нормы трудового права, в том числе по вопросам установления системы оплаты труда с учетом мнения представительного органа работников. Планирует, координирует и контролирует работу структурных подразделений, педагогических и других работников образовательного учреждения. Обеспечивает эффективное взаимодействие и сотрудничество с органами государственной власти, местного самоуправления, организациями, общественностью, родителями (лицами, их заменяющими), гражданами. Представляетобразовательное учреждение в государственных, муниципальных, общественных и иных органах, учреждениях, иных организациях. Содействует деятельности учительских (педагогических), психологических организаций и методических объединений, общественных (в том числе детских и молодежных) организаций. Обеспечивает учет, сохранность и пополнение учебно-материальной базы, соблюдение правил санитарно-гигиенического режима и охраны труда, учет и хранениедокументации, привлечение для осуществления деятельности, предусмотренной уставом образовательного учреждения, дополнительных источников финансовых и материальных средств. Обеспечивает представление учредителю ежегодного отчета о поступлении, расходовании финансовых и материальных средств и публичного отчета о деятельности образовательного учреждения в целом. Выполняет правила по охране труда и пожарной безопасности.»

Таким чином, ОСОБА_4 будучи громадянкою України підозрюється у вчинені дій спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.

Крім того, ОСОБА_4 будучи громадянкою України, з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, вчинила дії, спрямовані на пропаганду в очолюваному нею закладі освіти за наступних обставин.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022 (більш точний час органами досудового розслідування невстановлено), ОСОБА_4 , знаходячись на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, перебуваючи на посаді директора у так званому закладі освіти «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, маючи мету, направлену на сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, в очолюваному нею закладі освіти, організовує та проводить відповідні масові заходи зокрема, виставки художніх картин на яких зображені «Герои Великой Отечественной войны и Герои Донбасса, в числе которых первый глава ДНР ОСОБА_6 , Герой России и Герой ДНР ОСОБА_7 , ОСОБА_8 («Моторола») и многие другие», та інші, про що, інформацію висвітлено на офіційній сторінці «МБДОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »» в російській соціальній мережі «Вконтакте».

Крім того, ОСОБА_4 , знаходячись на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, будучи директором так званої «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», маючи мету, направлену на сприяння здійсненнюзбройної агресіїпроти України,встановленню таутвердженню тимчасовоїокупації частинитериторії України, забезпечує висвітлення пропагандистських публікацій на офіційній сторінці «МБДОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »» в російській соціальній мережі «Вконтакте», яка підтверджена через сайт «Госуслуги».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи громадянкою України підозрюється у здійснені пропаганди у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України.

На підставі викладеного, громадянка України ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у колабораційній діяльності, тобто здійсненні громадянином України пропаганди у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, а також у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом

в Україні, захопленням території Маріупольського району Донецької області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_4 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 20 від 27.01.2024, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_4 та повістки про виклик підозрюваної на 31.01.2024, 01.02.2024, 02.02.2024 з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв., за зазначеною в повістці адресою для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту підозрюваної, тощо.

Жодного разу у призначений час та місце громадянка України ОСОБА_4 не з`явилась, про неможливість та причини неприбуття не повідомила.

Крім цього, 27 січня 2024 року письмове повідомлення про підозру ОСОБА_4 з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, вручено захиснику останньої - ОСОБА_5 .

Таким чином, 27.01.2024 з моменту публікації повідомлення про підозру, у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , набула статусу підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, а саме у здійсненні громадянином України пропаганди у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, а також у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.

Враховуючи той факт, що місце знаходження підозрюваної на підконтрольній українській владі території не встановлено, за викликом прокурора остання не прибула та про причини неможливості прибуття не повідомила, постановою слідчого від 03.02.2024 на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_4 оголошено в регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук.

Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:

-матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, відповідно до ст. 99 ч. 2 КПК України доказом, а саме: рапорт про протиправне діяння ОСОБА_4 ;

-протоколом оглядупублікації від24.12.2022з відеохостингу Youtube, за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 ||IQ1Ymq88, де розміщенно відео під назвою «Мариуполь. Школа искуств.». На вказаному відео ОСОБА_4 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що Маріупольська спеціалізована школі мистецтв на 23 -му мікрорайоні м. Маріуполя практично не постраждала від обстрілів та готується до відкриття 1 вересня;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона водила до Маріупольська спеціалізована музична школа, свою онуку, де познайомилась з ОСОБА_4 , яка на той час працювала викладачем з вокалу та викладала заняття для її онуки. Після початку повномасштабної війни ОСОБА_4 повідомила що залишається в м. Маріуполі. Зі слів знайомих, які залишилися на тимчасово окупованій території м. Маріуполь ОСОБА_9 відомо, що ОСОБА_4 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора Маріупольська спеціалізована музична школа;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_9 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_4 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_9 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_4 ;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована сузична скола», на посаді репетитор з вокалу в період з 2016 року по 2022 рік, де особисто була знайома з ОСОБА_4 , яка на той час працювала викладачем з вокалу. ОСОБА_4 до повномасштабного вторгнення розповідала їй, про «руський мир» та казала, що все буде добре коли прийде росія. Також відомо, що ОСОБА_4 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_10 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_4 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_10 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_4 ;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована музична школа», на посаді заступника директора навчально-виховної роботи в період з 01.09.2021 року по 2022 рік, де особисто була знайома з ОСОБА_4 , яка на той час працювала викладачем з вокалу. Також їй стало відомо, що ОСОБА_4 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_11 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_4 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_11 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_4 ;

-протоколом огляду від 23.02.2023 року документа, який отримано в результаті огляду веб-сайту «Федеральная налоговая служба» за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а саме «Выписка из Единого государственного реестра юридических лиц», датована 23.02.2023 № ЮЭ9965-23- 23794005», яка містить відомості щодо «Специализированная школа искуств г. Мариуполя», а саме в розділі «Сведения о лице, имеющим право без доверенности действовать от имени юридического лица вказано дані особи - « ОСОБА_12 , должность директор»;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Департаменті культурно громадського розвитку Маріупольської міської ради, на посаді директора з 30.10.2017 року, особисто була знайома з ОСОБА_4 після закінчення інституту в 2002 року. ОСОБА_14 Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована музична школа» викладачем з вокалу. Також їй стало відомо, що ОСОБА_4 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_13 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_4 ;

-протоколом огляду публікації на сайті « ІНФОРМАЦІЯ_9 », за участі свідка ОСОБА_13 , під час огляду свідок вказала, що на вказаних в публікації фото №2,3 зображена ОСОБА_4 ;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_10 з сайту mariupol-news.ru «Лента новостей Мариуполя» від ІНФОРМАЦІЯ_11 де розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_12 із заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ОСОБА_4 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що Маріупольська спеціалізована школі мистецтв на ІНФОРМАЦІЯ_14 ;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_15 з сайту ІНФОРМАЦІЯ_16 » від ІНФОРМАЦІЯ_17 , розміщена публікація за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_18 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_19 », де на фото опублікована виставки художніх картин на яких зображені « ІНФОРМАЦІЯ_20 , в числе которых первый глава ДНР ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_21 и Герой ДНР ОСОБА_7 , ОСОБА_8 (« ІНФОРМАЦІЯ_22 », яку проводить ОСОБА_4 в приміщенні " ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_15 з соціальної мережі ok.ru «Одноклассники» від ІНФОРМАЦІЯ_23 , розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_24 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_25 , де ОСОБА_4 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що в Маріупольської спеціалізованої школи мистецтв, було закінчено навчання, проведення концертів та вручення сертифікатів про навчання;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_26 з сайту «smotrim.ru» (Сетевое издание "Смотрим") від ІНФОРМАЦІЯ_27 , розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_28 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_29 ІНФОРМАЦІЯ_27 », «Гость студии программы " ІНФОРМАЦІЯ_13 " на телеканале " ІНФОРМАЦІЯ_30 " директор мариупольской школы искусств ОСОБА_15 . Она рассказала об обстрелах города, которые начались в апреле 2022 года, а также об активных боевых действиях в нем. "Очень было страшно", не скрывает она.»;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_31 з соціальноїмережі ok.ru«Одноклассники» від ІНФОРМАЦІЯ_23 ,розміщено публікаціюз фотофайлами вгрупі « ІНФОРМАЦІЯ_32 "» за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_33 на яких зображені документи «Похвальные листы «За отличные успехи в учении», Свидетельства о дополнительном образовании в области искусств, ІНФОРМАЦІЯ_34 » на яких надруковані дати видачи ІНФОРМАЦІЯ_35 , ким видано директор ОСОБА_4 , підпис останньої та круглою печаткою поверх тексту, також на даних документах маються ознаками схожі на державну символіку РФ, герб, прапор;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_36 з соціальної мережі «vk.com» («Вконтакте») групи «МБУ До Специализированная школа искусств», за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_37 , головної сторінки сайту, де зображено малюнок, під яким назва групи «МБУ ДО «Специализированная школа искусств». Під написом розташований прапорець з позначенням «Госорганизация», та вказано контактний телефон « НОМЕР_1 », електронна адреса « ІНФОРМАЦІЯ_38 » та висвітлення пропагандистських публікацій;

-іншими матеріалами досудового розслідування в загальній сукупності.

Згідно з ч. 5 ст. 139 КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».

Згідно з положеннями ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених зокрема статтею 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав

і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 цього Закону адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.

Зокрема, починаючи з 05.03.2022 до цього часу, російською федерацією тимчасово окуповано усю територію Маріупольського району Донецької області, що встановлено відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».

Таким чином, факт тимчасової окупації території Маріупольського району Донецької області є загальновідомим та не потребує додаткового підтвердження Радою національної безпеки і оборони України та Президентом України, крім того він визнаний Кабінетом Міністрів України.

Той факт, що підозрювана ОСОБА_4 перебуває на тимчасово окупованій території України підтверджується:

-інформацією наданої Головним центром обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, згідно якої ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 державний кордон України та лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала;

-інформацією наданої з обліків АЦК «Аркан», згідно якої ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 державний кордон України та лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала;

-підозрою у вчиненні кримінального правопорушення проти основ національної безпеки вчиненого на тимчасово окупованій території Маріупольського району Донецької області;

-загальною сукупністю матеріалів досудового розслідування, які дають зробити відповідний висновок, що ОСОБА_4 перебуває на тимчасово окупованій території України, в тому числі факт наявності ОСОБА_4 на відеороликах зафіксованих на території м. Маріуполя Донецької області.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, посилаючись на доводи та обставини викладені у клопотанні. Просив дати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування по даному кримінальному провадженні, зазначивши, що підозрювана ОСОБА_4 переховується від органів досудового розслідування на тимчасово окупованій території України, а саме на території міста Маріуполь Донецької області, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошена у міжнародний розшук.

Захисник адвокат ОСОБА_5 в судовому засіданні відніс вирішення питання про надання дозволу на спеціальне досудове розслідування на розсуд суду.

Слідчий суддя, ознайомившись з клопотанням прокурора та доданими до нього матеріалами, вислухавши думки прокурора та захисника, приходить до наступних висновків.

Згідно ч. 2 ст. 297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258-6, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

В ході розгляду клопотання встановлено, що підозрювана ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, переховується на тимчасово окупованій території України, а саме на території міста Маріуполь Донецької області, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та постановою слідчого від 03.02.2024 оголошена у регіональний, держаний (міждержаний) міжнародний розшук.

Строки досудового розслідування по даному кримінальному провадженню на день розгляду клопотання не закінчилися, підстав для відмови у задоволені клопотання, передбачених ст. 297-4 КПК України слідчим суддею не встановлено.

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання прокурора про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування даного кримінального провадження відносно ОСОБА_4 , підозрюваної за ч. 3ст. 111-1 КК України.

Керуючись ст. ст. 110, 297-1 297-4 КПК України, слідчий суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Маріупольської окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 112022052770003311 відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

Копію ухвали надати прокурору, слідчому та захиснику у кримінальному провадженні.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛенінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116946225
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —205/526/24

Ухвала від 22.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

Ухвала від 12.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

Ухвала від 17.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні