Ухвала
від 22.02.2024 по справі 205/526/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Єдиний унікальний номер 205/526/24

1-кс/205/296/24

У Х В А Л А

про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою

22 лютого 2024 року м. Дніпро

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання прокурора Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні внесеного до ЄРДР за № 12022052770003311 від 08.11.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Маріуполь, Донецької області, раніше не судимої, не працюючої, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України № НОМЕР_1 , виданий 09.06.2001 Жовтневим РВ Маріупольського МУ ГУМВС в Донецькій області, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор звернувся з клопотання про застосування до підозрюваної ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, в якому просить обрати останній запобіжний захід у вигляд тримання під вартою без визначення розміру застави.

В обґрунтування доводів клопотання зазначає, що що 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН), до складу якої входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103 про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав і резолюціями: від 16.12.1970 № 2734 (XXV), що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; від 21.12.1965 № 2131 (XX), що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав і про обмеження їх незалежності і суверенітету від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), що містить визначення агресії, визначено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання у будь-якій формі або з якої б то не було причини у внутрішні і зовнішні справи інших держав. Закріплені обов`язки держав утримуватися від: збройної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації; надання сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на своїй території навчання, фінансування і вербування найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Україна самостійно визначає адміністративно-територіальний устрій та порядок утворення національно-адміністративних одиниць.

Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Статтею 73 Конституції України закріплено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.

Згідно з пунктами 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року РФ, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні своє зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.

Всупереч вказаним нормам Президент російської федерації, а також інші представники влади російської федерації, діючи всупереч вимогам п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (XXV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України.

З цією метою 22.02.2022 Президент російської федерації підписав з керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей договори про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу, які в той же день ратифіковані Державною думою та Радою Федерації Федеральних Зборів російської федерації.

В цей же день Президент російської федерації, з метою надання видимості законності дій по нападу на Україну, направив до Ради Федерації Федеральних Зборів російської федерації звернення про використання Збройних Сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.

Керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей 23.02.2022 звернулися до Президента російської федерації з проханням надати допомогу у відбитті надуманої ними воєнної агресії «українського режиму щодо населення» так званих «Донецької народної республіки» та «Луганської народної республіки».

Президент російської федерації 24.02.2022 оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, після чого був відданий наказ на вторгнення підрозділів Збройних Сил російської федерації на територію України.

Після цього, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці Збройних Сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України через лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Київській, Сумській, Чернігівській та інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.

Указані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.

Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна і міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

24 лютого 2022 російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України. Останній раз Указом Президента України № 58/2023від06.02.2023 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб відповідно.

Місто Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, відповідно до наказів Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.11.2022» (зі змінами), від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», є тимчасово окупованою територією.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

ОСОБА_5 в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. 1, 2, 17, 19 Конституції України, добровільно, будучи громадянкою України, вчинила дії, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти за наступних обставин.

Не пізніше 30.11.2022, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора створено заклад освіти під назвою «Муниципальное бюджетное учреждение дополнительного образования «Специализированная школа искусств г. Мариуполя» (далі за текстом т. зв. «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя»), розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, на основі приміщень та матеріальних цінностей державного навчального закладу «Комунальний заклад «Маріупольська спеціалізована музична школа Маріупольської міської ради»», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116 (ЄРДПОУ 25582606).

В період тимчасової окупації м. Маріуполя Донецької області, окупаційною адміністрацією російської федерації, всупереч законам України, прийнято рішення про впровадження стандартів освіти російської федерації.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона «Об образовании в российской федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів та освітніх стандартів.

Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнями освіти.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - одноосібним виконавчим органом освітньої організації є керівник освітньої організації (ректор, директор, завідувач, начальник чи інший керівник), який здійснює поточне керівництво діяльністю освітньої організації.

Відповідно до ч. 14 ст. 60 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - особам, які освоїли додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв і успішно пройшли підсумкову атестацію, видається свідоцтво про освоєння цих програм за зразком та в порядку, які встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури.

Також в системі освіти російської федерації входить додаткова освіта дітей та дорослих, а саме:

відповідно до ч. 2 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - додаткові загальноосвітні програми поділяються на додаткові загальнорозвиваючі програми, додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв та додаткові освітні програми спортивної підготовки. Додаткові загальнорозвиваючі програми реалізуються для дітей та для дорослих. Додаткові передпрофесійні програми у галузі мистецтв реалізуються для дітей. Додаткові освітні програми спортивної підготовки реалізуються для дітей та дорослих.

-ч. 4 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - зміст додаткових загальнорозвиваючих програм та терміни навчання за ними визначаються освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, яка здійснює освітню діяльність. Зміст додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв визначається освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, яка здійснює освітню діяльність, відповідно до федеральних державних вимог. Зміст додаткових освітніх програм спортивної підготовки визначається відповідною освітньою програмою, розробленою та затвердженою організацією, що реалізує додаткові освітні програми спортивної підготовки, з урахуванням зразкових додаткових освітніх програм спортивної підготовки.

-ч. 4 ст. 75 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Особливості реалізації додаткових передпрофесійних програм у сфері мистецтв визначаються відповідно до частин 3-7 статті 83 федерального закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - художня освіта та естетичне виховання громадян, підготовка кваліфікованих творчих та педагогічних працівників у галузі мистецтв здійснюються за допомогою реалізації освітніх програм у галузі мистецтв. Реалізація освітніх програм у галузі мистецтв заснована на принципах безперервності та спадкоємності та спрямована на виявлення обдарованих дітей та молоді у ранньому віці, професійне становлення, розвиток учнів, що базується на вікових, емоційних, інтелектуальних та фізичних факторах, а також послідовне проходження взаємопов`язаних етапів професійного становлення особистості.

-п. 1, 2, 3 , 4 ч. 2 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - у галузі мистецтв реалізуються такі освітні програми: додаткові передпрофесійні та загальнорозвиваючі програми, освітні програми середньої професійної освіти, інтегровані з освітніми програмами основної загальної та середньої загальної освіти (далі - інтегровані освітні програми в галузі мистецтв), освітні програми середньої професійної освіти (програми підготовки фахівців середньої ланки), освітні програми вищої освіти (програми бакалаврату, програми спеціалітету, програми магістратури, програми асистентури-стажування, програми підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів в аспірантурі).

- ч. 3 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв реалізуються з метою виявлення обдарованих дітей у ранньому віці, створення умов для їх художньої освіти та естетичного виховання, набуття ними знань, умінь, навичок у галузі обраного виду мистецтв, досвіду творчої діяльності та здійснення їх підготовки до здобуття професійної освіти у галузі мистецтв. Для навчання за додатковими передпрофесійними програмами у галузі мистецтв створюються освітні організації додаткової освіти дітей зі спеціальними найменуваннями "дитяча школа мистецтв", "дитяча музична школа", "дитяча хорова школа", "дитяча художня школа", "дитяча хореографічна школа", "дитяча театральна школа", "дитяча циркова школа", "дитяча школа художніх ремесел" (далі дитячі школи мистецтв). Дитячі школи мистецтв мають право здійснювати освітню діяльність за додатковими загальнорозвивальними програмами в галузі мистецтв. Додаткові передпрофесійні програми в галузі мистецтв реалізуються також у професійних освітніх організаціях, що реалізують інтегровані освітні програми в галузі мистецтв, освітні програми середньої професійної освіти в галузі мистецтв та в освітніх організаціях вищої освіти.

- ч. 4 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - перелік додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв встановлюється федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури.

- ч. 5 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Федеральні державні вимоги до додаткових передпрофесійних програм в галузі мистецтв встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно- правового регулювання у сфері загальної освіти.

- ч. 6 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Прийом на навчання за додатковими передпрофесійними програмами в галузі мистецтв проводиться на підставі результатів індивідуального відбору, що проводиться з метою виявлення осіб, які мають необхідні для освоєння відповідної освітньої програми творчі здібності та фізичні дані, у порядку, встановленому федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти.

- ч. 7 ст. 83 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - Освоєння додаткових передпрофесійних програм у галузі мистецтв завершується підсумковою атестацією учнів, форма і порядок проведення якої встановлюються федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері культури, за погодженням з федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти.

Громадянка України ОСОБА_5 до 24.02.2022 працювала на посаді викладача КЗ «Маріупольська спеціалізована музична школа Маріупольської міської ради» та у зв`язку із початком збройної агресії, керуючись ст. 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» наказом від 04.04.2022 № 001-а-к з ОСОБА_5 призупинено дію трудового договору з 04 квітня 2022 року.

У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022 (більш точний час органами досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_5 з мотивів непогодження з політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, будучи обізнаної про факт ведення вказаною державою агресивної війни проти України, перебуваючи на тимчасово окупованій її території, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, свідомо та добровільно прийняла рішення у період воєнного стану перейти на бік ворога, тобто на сторону окупаційної влади російської федерації.

Продовжуючи свій злочинний умисел, громадянка України ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022, перебуваючи на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, добровільно обійняла посаду директора у так званому закладі освіти «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, де згідно з посадовими обов`язками керівника освітньої установи, передбаченими чинним законодавством держави-агресора рф з урахуванням вимог закону №273-ФЗ, ФГОС № 1155, Санітарних правил СП 2.4.3648-20 «Санітарно-епідеміологічні вимоги до організацій виховання та навчання, відпочинку та оздоровлення дітей та молоді», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря російської федерації від 28.09.2020 №28 (зареєстрована в міністерстві юстиції російської федерації 18.12.2020 за №61573), а також Наказу Міністерства охорони здоров`я та соціального розвитку рф від 26.08.2010 №761н «Про затвердження Єдиного кваліфікаційного довідника посад керівників, фахівців та службовців, розділ «Кваліфікаційні характеристики посад працівників освіти»» (зареєстрований в міністерстві юстиції російської федерації 06.10.2010 за №18638), виконує покладені на неї наступні функції: «Осуществляет руководство образовательным учреждением в соответствии с законами и иными нормативными правовыми актами, уставом образовательного учреждения. Обеспечивает системную образовательную (учебно-воспитательную) и административно-хозяйственную (производственную) работу образовательного учреждения. Обеспечивает реализацию федерального государственного образовательного стандарта, федеральных государственных требований. Формирует контингенты обучающихся (воспитанников, детей), обеспечивает охрану их жизни издоровья во время образовательного процесса, соблюдение прав и свобод обучающихся (воспитанников, детей) и работников образовательного учреждения в установленном законодательством Российской Федерации порядке. Определяет стратегию, цели и задачи развития образовательного учреждения, принимает решения о программном планировании его работы, участии образовательного учреждения в различных программах и проектах, обеспечивает соблюдение требований, предъявляемых к условиям образовательного процесса, образовательным программам, результатам деятельности образовательного учреждения и к качеству образования, непрерывное повышение качества образования в образовательном учреждении. Обеспечивает объективность оценки качества образования обучающихся (воспитанников, детей) вобразовательном учреждении. Совместно с советом образовательного учреждения и общественными организациями осуществляет разработку, утверждение и реализацию программ развития образовательного учреждения, образовательной программы образовательного учреждения, учебных планов, учебных программ курсов, дисциплин, годовых календарных учебных графиков, устава и правил внутреннего трудового распорядка образовательного учреждения. Создает условия для внедрения инноваций, обеспечивает формирование и реализацию инициатив работников образовательного учреждения, направленных на улучшение работы образовательного учреждения и повышение качества образования, поддерживает благоприятный морально-психологический климат в коллективе. В пределах своих полномочий распоряжаетсябюджетными средствами, обеспечивает результативность и эффективность их использования. В пределах установленных средств формирует фонд оплаты труда с разделением его на базовую и стимулирующую часть. Утверждает структуру и штатное расписание образовательного учреждения. Решает кадровые, административные, финансовые, хозяйственные и иные вопросы в соответствии с уставом образовательного учреждения. Осуществляет подбор и расстановку кадров. Создает условия для непрерывного повышения квалификации работников. Обеспечивает установление заработнойплаты работников образовательного учреждения, в том числе стимулирующей части (надбавок, доплат к окладам (должностным окладам), ставкам заработной платы работников), выплату в полном размере причитающейся работникам заработной платы в сроки, установленные коллективным договором, правилами внутреннего трудового распорядка, трудовыми договорами. Принимает меры по обеспечению безопасности и условий труда, соответствующих требованиям охраны труда. Принимает меры по обеспечению образовательного учреждения квалифицированными кадрами, рациональному использованию и развитию их профессиональных знаний и опыта, обеспечивает формирование резерва кадров в целях замещения вакантных должностей в образовательном учреждении. Организует и координирует реализацию мер поповышению мотивации работников к качественному труду, в том числе на основе их материального стимулирования, поповышению престижности труда в образовательном учреждении, рационализации управления и укреплению дисциплины труда. Создает условия, обеспечивающие участие работников в управлении образовательным учреждением. Принимает локальные нормативные акты образовательного учреждения, содержащие нормы трудового права, в том числе по вопросам установления системы оплаты труда с учетом мнения представительного органа работников. Планирует, координирует и контролирует работу структурных подразделений, педагогических и других работников образовательного учреждения. Обеспечивает эффективное взаимодействие и сотрудничество с органами государственной власти, местного самоуправления, организациями, общественностью, родителями (лицами, их заменяющими), гражданами. Представляетобразовательное учреждение в государственных, муниципальных, общественных и иных органах, учреждениях, иных организациях. Содействует деятельности учительских (педагогических), психологических организаций и методических объединений, общественных (в том числе детских и молодежных) организаций. Обеспечивает учет, сохранность и пополнение учебно-материальной базы, соблюдение правил санитарно-гигиенического режима и охраны труда, учет и хранениедокументации, привлечение для осуществления деятельности, предусмотренной уставом образовательного учреждения, дополнительных источников финансовых и материальных средств. Обеспечивает представление учредителю ежегодного отчета о поступлении, расходовании финансовых и материальных средств и публичного отчета о деятельности образовательного учреждения в целом. Выполняет правила по охране труда и пожарной безопасности.»

Таким чином, ОСОБА_5 будучи громадянкою України вчиняє дії спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.

Крім того, ОСОБА_5 будучи громадянкою України, з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, вчинила дії, спрямовані на пропаганду в очолюваному нею закладі освіти за наступних обставин.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 30.11.2022 (більш точний час органами досудового розслідування невстановлено), ОСОБА_5 , знаходячись на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, перебуваючи на посаді директора у так званому закладі освіти «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гранітна, буд. 116, маючи мету, направлену на сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, в очолюваному нею закладі освіти, організовує та проводить відповідні масові заходи зокрема, виставки художніх картин на яких зображені «Герои Великой Отечественной войны и Герои Донбасса, в числе которых первый глава ДНР ОСОБА_6 , Герой России и Герой ДНР ОСОБА_7 , ОСОБА_8 («Моторола») и многие другие», та інші, про що, інформацію висвітлено на офіційній сторінці «МБДОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »» в російській соціальній мережі «Вконтакте».

Крім того, ОСОБА_5 , знаходячись на тимчасово окупованій території міста Маріуполя Донецької області, будучи директором так званої «МБУ ДО «Специализированная школа искусств г. Мариуполя», маючи мету, направлену на сприяння здійсненнюзбройної агресіїпроти України,встановленню таутвердженню тимчасовоїокупації частинитериторії України, забезпечує висвітлення пропагандистських публікацій на офіційній сторінці «МБДОУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »» в російській соціальній мережі «Вконтакте», яка підтверджена через сайт «Госуслуги».

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи громадянкою України здійснює пропаганду у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України.

На підставі викладеного, громадянка України ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у колабораційній діяльності, тобто здійсненні громадянином України пропаганди у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, а також у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом

в Україні, захопленням території Маріупольського району Донецької області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 20 від 27.01.2024, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_5 та повістки про виклик підозрюваної на 31.01.2024, 01.02.2024, 02.02.2024 з 09 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв., за зазначеною в повістці адресою для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту підозрюваної, тощо.

Жодного разу у призначений час та місце громадянка України ОСОБА_5 не з`явилась, про неможливість та причини неприбуття не повідомила.

Крім цього, 27 січня 2024 року письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, вручено захиснику останньої - ОСОБА_4 .

Таким чином, 27.01.2024 з моменту публікації повідомлення про підозру, у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , набула статусу підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, а саме у здійсненні громадянином України пропаганди у закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України, а також у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.

Враховуючи той факт, що місце знаходження підозрюваної на підконтрольній українській владі території не встановлено, за викликом прокурора остання не прибула та про причини неможливості прибуття не повідомила, постановою слідчого від 03.02.2024 на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_5 оголошено в регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук.

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:

- переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;

- знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

- незаконно впливати на свідків, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;

- вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ч. 2 ст.177КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду, як джерело права.

Згідно із вимогами ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається із відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною радою України, цього Кодексу та інших законів.

Відповідно до ч. 5 ст. 9 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Зокрема в рішеннях Європейського суду з прав людини у справах «Фокс, Кембел і Хартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990, «Лабіта проти Італії» від 06.04.2000, «Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 і «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011 зазначено, що наявність «обґрунтованої підозри» передбачає існування фактів та інформації, які могли б переконати об`єктивного спостерігача в тому, що ця особа могла вчинити злочин. Аналогічного підходу дотримався ЄСПЛ у справі «К.-Ф. Проти Німеччини» від 27.11.1997, додавши, що факти, які породжують підозру, не обов`язково мають такий саме рівень з`ясовності, який потребується на пізнішому етапі кримінального розслідування.

Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:

-матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, відповідно до ст. 99 ч. 2 КПК України доказом, а саме: рапорт про протиправне діяння ОСОБА_5 ;

-протоколом оглядупублікації від24.12.2022з відеохостингу Youtube, за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 ||IQ1Ymq88, де розміщенно відео під назвою «Мариуполь. Школа искуств.». На вказаному відео ОСОБА_5 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що Маріупольська спеціалізована школі мистецтв на 23 -му мікрорайоні м. Маріуполя практично не постраждала від обстрілів та готується до відкриття 1 вересня;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона водила до Маріупольська спеціалізована музична школа, свою онуку, де познайомилась з ОСОБА_5 , яка на той час працювала викладачем з вокалу та викладала заняття для її онуки. Після початку повномасштабної війни ОСОБА_5 повідомила що залишається в м. Маріуполі. Зі слів знайомих, які залишилися на тимчасово окупованій території м. Маріуполь ОСОБА_9 відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора Маріупольська спеціалізована музична школа;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_9 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_5 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_9 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_5 ;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована сузична скола», на посаді репетитор з вокалу в період з 2016 року по 2022 рік, де особисто була знайома з ОСОБА_5 , яка на той час працювала викладачем з вокалу. ОСОБА_5 до повномасштабного вторгнення розповідала їй, про «руський мир» та казала, що все буде добре коли прийде росія. Також відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_10 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_5 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_10 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_5 ;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована музична школа», на посаді заступника директора навчально-виховної роботи в період з 01.09.2021 року по 2022 рік, де особисто була знайома з ОСОБА_5 , яка на той час працювала викладачем з вокалу. Також їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_11 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_5 ;

-протоколом огляду відеозапису з назвою «Мариуполь. Школа искуств.», за участі свідка ОСОБА_11 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображено ОСОБА_5 ;

-протоколом огляду від 23.02.2023 року документа, який отримано в результаті огляду веб-сайту «Федеральная налоговая служба» за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_7 », а саме «Выписка из Единого государственного реестра юридических лиц», датована 23.02.2023 № ЮЭ9965-23- 23794005», яка містить відомості щодо «Специализированная школа искуств г. Мариуполя», а саме в розділі «Сведения о лице, имеющим право без доверенности действовать от имени юридического лица вказано дані особи - « ОСОБА_12 , должность директор»;

-протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в Департаменті культурно громадського розвитку Маріупольської міської ради, на посаді директора з 30.10.2017 року, особисто була знайома з ОСОБА_5 після закінчення інституту в 2002 року. ОСОБА_14 Комунальному закладі «Маріупольська спеціалізована музична школа» викладачем з вокалу. Також їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та працює на посаді директора «Специализированной школы искусств г. Мариуполя»;

-протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками за участі свідка ОСОБА_13 , під час якого свідок впізнала ОСОБА_5 ;

-протоколом огляду публікації на сайті « ІНФОРМАЦІЯ_9 », за участі свідка ОСОБА_13 , під час огляду свідок вказала, що на вказаних в публікації фото №2,3 зображена ОСОБА_5 ;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_10 з сайту mariupol-news.ru «Лента новостей Мариуполя» від ІНФОРМАЦІЯ_11 де розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_12 із заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ОСОБА_5 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що Маріупольська спеціалізована школі мистецтв на ІНФОРМАЦІЯ_14 ;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_15 з сайту ІНФОРМАЦІЯ_16 » від ІНФОРМАЦІЯ_17 , розміщена публікація за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_18 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_19 », де на фото опублікована виставки художніх картин на яких зображені « ІНФОРМАЦІЯ_20 , в числе которых первый глава ДНР ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_21 и Герой ДНР ОСОБА_7 , ОСОБА_8 (« ІНФОРМАЦІЯ_22 », яку проводить ОСОБА_5 в приміщенні " ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_15 з соціальної мережі ok.ru «Одноклассники» від ІНФОРМАЦІЯ_23 , розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_24 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_25 , де ОСОБА_5 надає інтерв`ю як директор « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де йде мова про те, що в Маріупольської спеціалізованої школи мистецтв, було закінчено навчання, проведення концертів та вручення сертифікатів про навчання;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_26 з сайту «smotrim.ru» (Сетевое издание "Смотрим") від ІНФОРМАЦІЯ_27 , розміщено відео за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_28 з заголовком « ІНФОРМАЦІЯ_29 ІНФОРМАЦІЯ_27 », «Гость студии программы " ІНФОРМАЦІЯ_13 " на телеканале " ІНФОРМАЦІЯ_30 " директор мариупольской школы искусств ОСОБА_15 . Она рассказала об обстрелах города, которые начались в апреле 2022 года, а также об активных боевых действиях в нем. "Очень было страшно", не скрывает она.»;

-протоколомогляду публікаціївід ІНФОРМАЦІЯ_31 з соціальноїмережі ok.ru«Одноклассники» від ІНФОРМАЦІЯ_23 ,розміщено публікаціюз фотофайлами вгрупі «МБУ ДО"Специализированнаяшкола искусств"» запосиланням: https://ok.ru/group/70000002633278/photos?st._aid=NavMenu_SubMenu_AltGroup_PhotoStream на яких зображені документи «Похвальные листы «За отличные успехи в учении», Свидетельства о дополнительном образовании в области искусств, ІНФОРМАЦІЯ_32 » на яких надруковані дати видачи ІНФОРМАЦІЯ_33 , ким видано директор ОСОБА_5 , підпис останньої та круглою печаткою поверх тексту, також на даних документах маються ознаками схожі на державну символіку РФ, герб, прапор;

-протоколом оглядупублікації від ІНФОРМАЦІЯ_34 з соціальної мережі «vk.com» («Вконтакте») групи «МБУ До Специализированная школа искусств», за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_35 , головної сторінки сайту, де зображено малюнок, під яким назва групи «МБУ ДО «Специализированная школа искусств». Під написом розташований прапорець з позначенням «Госорганизация», та вказано контактний телефон « НОМЕР_2 », електронна адреса « ІНФОРМАЦІЯ_36 » та висвітлення пропагандистських публікацій;

-іншими матеріалами досудового розслідування в загальній сукупності.

Також, під час досудового розслідування встановлені ризики, передбачені пунктами 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Про наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України,

а саме ризик переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду свідчать такі обставини:

- тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_5 в разі визнання її винною у кримінальному правопорушенні, в якому вона підозрюється (відповідно до ст. 12 КК України вказане кримінальне правопорушення відноситься до категорії нетяжких злочинів. Санкція ч. 3 ст. 111-1 КК України передбачає виправні роботи на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або позбавленням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років.

- вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною кримінального правопорушення;

- неприбуття на виклик до слідчого та прокурора та не повідомлення слідчому та прокурору про причини та неможливість прибути, що свідчить про те, що підозрювана на цей час вже переховується від органу досудового розслідування;

- спосіб вчинення злочину (вчинила умисно, під час воєнного стану, що має негативні наслідки для всієї територіальної громади та України в цілому, знаходиться на тимчасово окупованій території співпрацюючи з окупаційною адміністрацією, що з великою часткою ймовірності спонукатиме її до втечі разі обрання більш м`якого запобіжного заходу).

Про наявність ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме продовжити кримінальне правопорушення, у якому вона підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення свідчить:

- тимчасова окупація території України, а саме Маріупольського району Донецької області, що дає їй можливість продовжувати займати вищевказану посаду, діяти в інтересах окупаційної адміністрації всупереч суверенітетові України та унеможливлює реальне відбування покарання, яке може бути призначене останній у разі її засудження за цей злочин;

Всі ці обставини в своїй сукупності свідчать про те, що перебуваючи без запобіжного заходу, підозрювана зможе переховуватися від органів слідства та суду, продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, або вчинити інше кримінальне правопорушення проти основ національної безпеки України.

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:

-переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;

-знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

-незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;

-вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, просив його задовольнити, посилаючись на доводи, викладені у клопотанні.

Захисник адвокат ОСОБА_4 у судовому засіданні зазначив, що через те, що підозрювана ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, він не мав можливість поспілкуватися з нею і погодити лінію захисту, у зв`язку з чим відніс вирішення питання про обрання останній запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою на розсуд слідчого судді.

Слідчий суддя, вислухавши думки прокурора та захисника, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч. 2 ст.177КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Згідно із вимогами ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається із відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною радою України, цього Кодексу та інших законів.

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 цього Закону, адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України.

Зокрема, починаючи з 05.03.2022 до цього часу, Російською Федерацією тимчасово окуповано усю територію Маріупольського району Донецької області, що встановлено відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».

Таким чином, факт тимчасової окупації території Маріупольського району Донецької області є загальновідомим та не потребує додаткового підтвердження Радою національної безпеки і оборони України та Президентом України, крім того він визнаний Кабінетом Міністрів України.

Той факт, що підозрювана ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України підтверджується:

-інформацією наданої Головним центром обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, згідно якої ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 державний кордон України та лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала;

-інформацією наданої з обліків АЦК «Аркан», згідно якої ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 державний кордон України та лінію розмежування з тимчасово окупованими територіями не перетинала;

-підозрою у вчиненні кримінального правопорушення проти основ національної безпеки вчиненого на тимчасово окупованій території Маріупольського району Донецької області;

-загальною сукупністю матеріалів досудового розслідування, які дають зробити відповідний висновок, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, в тому числі факт наявності ОСОБА_5 на відеороликах зафіксованих на території м. Маріуполя Донецької області.

Матеріали клопотання містять достатньо переконливих доказів на підтвердження того, що підозрювана ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України, а саме на території міста Маріуполь Донецької області. Також встановлено, що постановою слідчого від 03.02.2024 року ОСОБА_5 оголошено у регіональний, міжнародний та міждержавний розшук.

Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку про можливість розгляду клопотання прокурора про обрання ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою без участі підозрюваної.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 176 КПК України під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-1141, 258-2585, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті, тобтотримання під вартою.

У зв`язкуз тим,що ОСОБА_5 підозрюється увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.3ст.111-1 КК України, до неї може бути застосований виключно запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Згідно з абз. 7, 8 ч. 4 ст. 183 КПК України При обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

Під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177та178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченогостаттями 109-1142,258-2585,260,261,402-405,407,408,429,437-442Кримінального кодексу України.

Враховуючи зазначені положення кримінального процесуального закону, слідчий суддя вважає доцільним не визначати розмір застави підозрюваній ОСОБА_5 в якості альтеративного запобіжного заходу.

Таким чином, оцінивши у сукупності обставини, встановлені під час розгляду клопотання прокурора про застосування до підозрюваної ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, слідчий суддя знаходить його таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 184,193,196 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Маріупольської окружної прокуратури ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 задовольнити у повному обсязі.

Обрати ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_37 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави.

Після затримання ОСОБА_5 питання про застосування до неї обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під варту або його зміну на більш м`який запобіжний захід підлягає розгляду слідчим суддею, судом не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 197 КПК України у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого на підставіч.6ст. 193 КПК України строк дії такої ухвали не зазначається.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛенінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117167751
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —205/526/24

Ухвала від 22.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

Ухвала від 12.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

Ухвала від 17.01.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Дніпропетровська

Таус М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні