Рішення
від 13.02.2024 по справі 120/16877/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

13 лютого 2024 р. Справа № 120/16877/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Ю.М., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Козятинського міськрайонного суду Вінницької області про: визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) з адміністративним позовом до Козятинського міськрайонного суду Вінницької області (далі - відповідач).

За змістом позовних вимог позивач просить суд:

1. визнати протиправними діяння відповідача:

- надання листом відповідача від 20.02.2023 не повної та не достовірної інформації про те, що вказаний в позові перелік документів не виявлений в архіві Козятинського міськрайонного суду (приховування інформації);

- не повідомлення позивача (не надання інформації) про відмову в доступі до вказаних документів (їх ознайомленні) в строк, передбачений законом (в строк до 25 робочих днів з дня отримання запиту), з мотивів їх знищення;

- щодо відмови в доступі (в ознайомленні) з вказаними вище документами;

- не зазначення у листі від 04.05.2023 про порядок оскарження такої відмови в доступі до вказаних документів;

- знищення вказаних у позові запитуваних документів.

2. зобов`язати відповідача:

- повідомити про порядок оскарження відмови в доступі до вказаних документів;

- надати доступ до ознайомлення з вказаними вище документами;

- відновити вказані документи, у випадку встановлення судом їх незаконного знищення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що відповідачем у листі від 20.02.2023 надано не повну та не достовірну інформацію, а також не повідомлено ОСОБА_1 про відмову у доступі до запитуваної інформації у строк, визначений законом, та протиправно знищено запитувані документи. Такі дії Козятинського міськрайонного суду, на переконання позивача, призвели до порушення його конституційних та законних прав як запитувача на публічну інформацію.

Ухвалою суду від 13.11.2023 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Окрім того, даною ухвалою витребувано у Козятинського міськрайонного суду Вінницької області матеріали службового розслідування, за результатами проведення якого, Козятинський міськрайонний суд Вінницької області листом від 04.05.2023 повідомив про знищення запитуваних позивачем документів.

30.11.2023 на адресу суду надійшли матеріали службового розслідування відносно архіваріуса ОСОБА_2 .

04.12.2023 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач не погоджується з доводами відповідача з приводу того, що Козятинському міськрайонному суду не були відомі причини відсутності документів на час надання відповіді 20.02.2023.

Водночас, відзив на позовну заяву на адресу суду від Козятинського міськрайонного суду Вінницької області, ані засобами поштового зв`язку, ані шляхом направлення на електронну пошту суду, ані за допомогою системи «Електронний Суд» до суду не надходив.

Копія ухвали про відкриття провадження доставлена в Електронний кабінет Козятинського міськрайонного суду 14.11.2023 15:42 год., що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, судом встановлено, що 23.01.2023 на адресу Козятинського міськрайонного суду надійшов запит ОСОБА_1 , в якому позивач висловив прохання, на підставі ст. 48 КПК України, ст. 374 КК України, Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про інформацію», з метою реалізації прав на доступ до суду та справедливий суд, права на захист (юридичну допомогу) у Верховному Суді по справі №1-70/10 провадження №51-1887км22 надати для ознайомлення наступні документи:

1. Журнали реєстрації вхідної кореспонденції за 2009-2022 роки;

2. Журнали реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2022 роки;

3. Контрольні журнали судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за 2009-2011 роки;

4. Журнали розгляду судових справ (матеріалів кримінального провадження) і матеріалів суддею Слободяним О.Є. та Крейдіним О.Є. за 2009-2011 роки;

5. Журнал реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2022 роки;

6. Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення за 2009-2011 роки;

7. Обліково-статистичні картки (усі) на кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_5 за ст. 296 ч. 1 КК України 1960 року (остання нумерація справи 1-70/10);

8. Журнал видачі копій судових документів за 2009-2011 роки;

9. Реєстраційні журнали (усі) в яких міститься інформація про кримінальну справу зазначену в п. 6 цього запиту;

10. Журнал обліку апеляційних та касаційних скарг в кримінальному провадженні за 2010-2011 роки;

11. Накази голови Козятинського міськрайонного суду щодо запровадження спеціалізації суддів з розгляду конкретних категорій справ, діючі на період 2009- 2010 роки;

12. Номенклатуру справ суду підписану відповідальними особами, вказану в Інструкції, затвердженої Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68;

13. Спеціальний журнал видачі справ, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, вказаний Інструкції, затвердженій Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68;

14. Журнал реєстрації наказів за 2005-2011 роки;

15. Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення (за 2009-2011 роки);

16. Журнал видачі копій судових документів за період 2009-2011 років;

17. Журнал передачі завершених розглядом справи (матеріалів кримінального провадження) на зберігання в канцелярію суду за 2010-2011 роки;

18. Розносна книга для місцевої кореспонденції за 2009-20011 роки;

19. Журнал обліку видачі компакт-дисків за 2009-2011 роки;

20. Журнал обліку видачі робочих копій фонограм сторонам у справі за 2009-2011 роки;

21. Журнал руху (передачі) справ від судді до судді за 2009-2011 роки;

22. Матеріали службового розслідування зазначеного в листі Козятинського міськрайонного суду від 17.01.2023 №01-28/6/2023, призначеного на підставі запиту від 16.01.2023 про надання фонограм судових засідань.

Листом від 30.01.2023 №01-28/10/2023 Козятинський міськрайонний суд Вінницької області посилаючись на приписи ч. 4 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначив, що у зв`язку з тим, що запит стосується надання великого обсягу інформації, розгляд запиту продовжено до 20 робочих днів.

Листом від 07.02.2023 за №01-29/3/2023 відповідач серед іншого повідомив, що надає позивачу для ознайомлення наступні документи:

1. Обліково-статистичну картку на кримінальну справу, скаргу приватного обвинувачення щодо обвинуваченого ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 296 КК України;

2. Алфавітний покажчик справ у порядку виконання судових рішень у кримінальних справах за 2009 та 2010 рік, де міститься інформація про кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 296 КК України;

3. Журнал обліку видачі компакт-дисків за 2009-2010 роки;

4. Журнал обліку видачі копій фонограм учасникам судового засідання за 2009-2010 роки.

Щодо надання матеріалів службового розслідування вказано, що дисциплінарне провадження триває, про що буде надано додаткову відповідь. Інформація щодо решти запитуваних документів буде надано у строк, зазначений у відповіді Козятинського міськрайонного суду Вінницької області від 30.01.2023 за вих. №01-28/10/2023.

У подальшому відповідачем надіслано ОСОБА_1 лист від 20.02.2023 №01-29/5/2029, у якому зазначено, що 07.02.2023 позивач ознайомився із Обліково-статистичною карткою на кримінальну справу, скаргу приватного обвинувачення щодо обвинуваченого ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 296 КК України; Алфавітним покажчиком справ у порядку виконання судових рішень у кримінальних справах за 2009 та 2010 рік, де міститься інформація про кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 296 КК України; Журналом обліку видачі компакт-дисків за 2009-2010 роки; Журналом обліку видачі копій фонограм учасникам судового засідання за 2009-2010 роки.

З приводу запитуваних документів, а саме: Журнали реєстрації вхідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журнали реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Контрольні журнали судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за 2009-2011 роки; Журнали розгляду судових справ (матеріалів кримінального провадження) і матеріалів суддею ОСОБА_6 та ОСОБА_7 за 2009-2011 роки; Журнал реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення за 2009-2011 роки; Журнал видачі копій судових документів за 2009-2011 роки; Журнал обліку апеляційних та касаційних скарг в кримінальному провадженні за 2010-2011 роки; Спеціальний журнал видачі справ, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, вказаний Інструкції, затвердженій Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення (за 2009-2011 роки); Журнал видачі копій судових документів за період 2009-2011 років; Журнал передачі завершених розглядом справи (матеріалів кримінального провадження) на зберігання в канцелярію суду за 2010-2011 роки; Розносна книга для місцевої кореспонденції за 2009-2011 роки; Журнал руху (передачі) справ від судді до судді за 2009-2011 роки, вказано, що такі документи не виявлені в архіві Козятинського міськрайонного суду Вінницької області.

Щодо надання наказів голови Козятинського міськрайонного суду, відповідно до яких запроваджена спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій справ, діючі на період 2009-2010 років повідомлено, що відповідно до журналу реєстрації наказів, є наказ голови суду про закріплення за суддями розгляду справ щодо злочинів, вчинених неповнолітніми.

Одночасно повідомлено, що згідно з актом №1 приймання-передавання документів на постійне зберігання, документи суду за 2006-2010 передано до державного архіву.

Щодо матеріалів дисциплінарного провадження, зазначеного в листі Козятинського міськрайонного суду від 17.01.2023 №01-28/6/2023, призначеного на підставі запиту від 16.01.2023 про надання фонограм судових засідань повідомлено, що ОСОБА_1 може ознайомитись з інформацією, до якої надано доступ, яка міститься в матеріалах дисциплінарного провадження, в кабінеті №2 в приміщенні Козятинського міськрайонного суду Вінницької області.

Листом від 04.05.2023 №01-28/56/2023 на запит позивача також повідомлено, що з урахуванням результатів службового розслідування запитувані документи, а саме: Журнали реєстрації вхідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журнали реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Контрольні журнали судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за 2009-2011 роки; Журнали розгляду судових справ (матеріалів кримінального провадження) і матеріалів суддею Слободяним О.Є. та ОСОБА_7 за 2009-2011 роки; Журнал реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення за 2009-2011 роки; Журнал видачі копій судових документів за 2009-2011 роки; Журнал обліку апеляційних та касаційних скарг в кримінальному провадженні за 2010-2011 роки; Спеціальний журнал видачі справ, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, вказаний Інструкції, затвердженій Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення (за 2009-2011 роки); Журнал видачі копій судових документів за період 2009-2011 років; Журнал передачі завершених розглядом справи (матеріалів кримінального провадження) на зберігання в канцелярію суду за 2010-2011 роки; Розносна книга для місцевої кореспонденції за 2009-2011 роки; Журнал руху (передачі) справ від судді до судді за 2009-2011 роки знищено.

Позивач вважає, що відповідачем обмежено його право на отримання повної та достовірної інформації на запит від 23.01.2023, тому звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Частиною 2ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.

Право на доступ до публічної інформації є конституційним правом людини, передбаченим і гарантованим ст. 34 Конституції України, яка, у свою чергу, ґрунтується на положеннях ст. 10 Конвенції про захист прав та основоположних свобод людини, ст. 19 Загальної декларації прав людини, статей 18 та 19 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права.

Відповідно до ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Статтею 40 Конституції України передбачено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Закон України від 02.10.1992 № 2657-ХІІ "Про інформацію" (далі -Закон № 2657-ХІІ) визначає, що кожен має право на вільне одержання, використання, поширення, зберігання та захист інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно ізст. 1 Закону № 2657-ХІІ інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Відносини, пов`язані з розглядом запитів до публічної інформації, регулюються Конституцією України, Законом України "Про доступ до публічної інформації", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про інформацію" основними принципами інформаційних відносин є: гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; захищеність особи від втручання в її особисте та сімейне життя.

Отже, Закон України "Про інформацію" містить загальні положення про регулювання відносин щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації.

У свою чергу порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначено Законом України від 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон № 2939-VI).

Відповідно до ст. 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 3 Закону № 2939-VI визначені гарантії забезпечення права на публічну інформацію, зокрема: обов`язок розпорядників інформації надавати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначення розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальне спрощення процедури подання запиту та отримання інформації.

Згідно зст. 5 Закон № 2939-VI, доступ до інформації забезпечується шляхом: систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на інформаційних стендах, будь-яким іншим способом; надання інформації за запитами на інформацію.

Аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що запит на інформацію є одним із видів забезпечення доступу до публічної інформації.

Згідно зст. 12 Закону №2939-VIсуб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Водночас, в силу вимог пункту 6 частини 1статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації.

Відповідно до положень ст. 19 Закону № 2939-VI під запитом на інформацію розуміється прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (ч. 1 ст. 20 Закону № 2939-VI).

Частиною 4 тієї ж статті закріплено, що у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відтак, праву позивача звертатись із інформаційними запитами та отримати інформацію кореспондує обов`язок відповідача, який володіє статусом розпорядника публічної інформації, надати достовірну, точну та повну інформацію у встановлені Законом строки.

Статтею 23 Закону № 2939-VIзакріплено право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядника інформації та передбачено, що такі рішення, дії або бездіяльність можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: відмову в задоволенні запиту на інформацію; відстрочку задоволення запиту на інформацію; ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно доКодексу адміністративного судочинства України.

В межах даної адміністративної справи позивачем оскаржуються, зокрема, дії відповідача щодо надання листом від 20.02.2023 не повної та не достовірної інформації про те, що вказаний в позові перелік документів не виявлений в архіві Козятинського міськрайонного суду (приховування інформації).

Зі змісту листа від 20.02.2023 №01-29/5/2029 вбачається, що відповідач повідомив про відсутність наступних документів в архіві Козятинського міськрайонного суду Вінницької області: Журнали реєстрації вхідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журнали реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Контрольні журнали судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за 2009-2011 роки; Журнали розгляду судових справ (матеріалів кримінального провадження) і матеріалів суддею Слободяним О.Є. та ОСОБА_7 за 2009-2011 роки; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення за 2009-2011 роки; Журнал видачі копій судових документів за 2009-2011 роки; Журнал обліку апеляційних та касаційних скарг в кримінальному провадженні за 2010-2011 роки; Спеціальний журнал видачі справ, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, вказаний Інструкції, затвердженій Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення (за 2009-2011 роки); Журнал видачі копій судових документів за період 2009-2011 років; Журнал передачі завершених розглядом справи (матеріалів кримінального провадження) на зберігання в канцелярію суду за 2010-2011 роки; Розносна книга для місцевої кореспонденції за 2009-2011 роки; Журнал руху (передачі) справ від судді до судді за 2009-2011 роки.

У подальшому листом від 04.05.2023 №01-28/56/2023 позивача також повідомлено, що з урахуванням результатів службового розслідування встановлено знищення запитуваних документів.

Судом витребувано у Козятинського міськрайонного суду Вінницької області матеріали вищезазначеного службового розслідування.

Дослідивши «Матеріали службового розслідування відносно архіваріуса ОСОБА_2 » судом встановлено наступні фактичні обставини.

Наказом Козятинського міськрайонного суду Вінницької області від 07.02.2023 №9-од у звязку з надходженням доповідної записки архіваріуса суду ОСОБА_8 від 07.02.2023 про відсутність в архіві суду номенклатурних справ, призначено службове розслідування щодо вищезазначеної посадової особи.

Зі змісту доповідної записки архіваріуса суду ОСОБА_8 від 07.02.2023 судом встановлено, що ОСОБА_8 повідомила про часткову відстуність в архіві суду документів, що запитувались ОСОБА_1 . При цьому, перелік документів про відсутність яких відповідач повідомив позивача у листі від 20.02.2023 №01-29/5/2029 відповідає переліку, що зазначений архіваріусом суду ОСОБА_8 .

У пояснювальній записці від 15.03.2023 ОСОБА_8 зазначила, що нею в 2014 році були знищені журнали обліку документів, що утворюються в діяльності суду за 2006-2011 роки, а саме:

За 2006 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал.

За 2007 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал.

За 2008 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал; Журнал апеляційних скарг; Журнал вхідної кореспонденції; Журнал вихідної кореспонденції; Журнал видачі копій судових документів; Розносна книга.

За 2009 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал; Журнал обліку апеляційних скарг; Журнал вхідної кореспонденції; Журнал вихідної кореспонденції; Журнал видачі копій судових документів; Розносна книга; Телефонограми; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення; Журнал видачі копій судових документів.

За 2010 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал; Журнал вхідної кореспонденції; Журнал вихідної кореспонденції; Розносна книга; Журнал обліку виконавчих документів; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення; Журнал видачі копій судових документів; Журнал обліку апеляційних скарг кримінальних справах (провадження).

За 2011 рік - Журнал судового засідання; Контрольний журнал; Журнал обліку видачі судових справ для ознайомлення; Журнал видачі копій судових документів; Журнал обліку апеляційних скарг кримінальних справах (провадження); Розносна книга для місцевої кореспонденції.

Про знищення вищезазначених документів було складено відповідні акти про знищення журналів обліку документів, що утворюються в діяльності суду за 2006-2011 роки.

Відтак, з матеріалів справи судом не встановлено, що Козятинським міськрайонним судом Вінницької області приховувалась від позивача запитувана інформації (документи). Відтак, відсутні підстави для визнання протиправними дій відповідача щодо надання листом від 20.02.2023 не повної та не достовірної інформації про те, що вказаний в позові перелік документів не виявлений в архіві Козятинського міськрайонного суду.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дій відповідача з приводу не повідомлення позивача (не надання інформації) про відмову в доступі до вказаних документів (їх ознайомленні) в строк, передбачений законом (в строк до 25 робочих днів з дня отримання запиту), з мотивів їх знищення, суд вважає за необхідно навести наступну хронологію подій.

ОСОБА_1 звернувся із запитом на інформацію 23.01.2023.

Листом від 31.01.2023 позивача повідомлено, що розгляд запиту продовжується на 20 робочих днів.

07.02.2023 відповідач повідомив про перелік документів, з якими позивач має наразі ознайомитись та вказано, що оскільки дисциплінарне провадження триває, то ОСОБА_1 буде надано додаткову відповідь.

20.02.2023 повідомлено про відсутні в архіві Козятинського міськрайого суду Вінницької області певного переліку документів та про можливість ознайомитись з матеріалами дисциплінарного провадження щодо надання фонограм судових засідань.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону № 2939-VI, у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

Відтак, враховуючи вищезазначені приписи закону розпорядник інформації мав надати відповідь на запит або відмовити у наданні запитуваної інформації у строк до 28.02.2023.

Судом не встановлено порушення стороною відповідача строків розгляду запиту на інформацію, оскільки відповіді на запит Козятинським міськрайонним судом Вінницької області було надано у термін до 20.02.2023.

У свою чергу, листом від 04.05.2023 позивача лише додатково повідомлено про результати проведення службового розслідування щодо архіваріуса ОСОБА_2 .

З приводу позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови в доступі (в ознайомленні) з вказаними вище документами; не зазначення у листі від 04.05.2023 про порядок оскарження такої відмови в доступі до вказаних документів, суд зазначає наступне.

Суд зазначає, що вичерпний перелік випадків, коли розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту про надання інформації, встановлений нормами ч. 1ст. 22 Закону №2939-VI.

Такими випадками є:

- розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

- інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього закону;

- особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;

- не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього закону.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 22 Закону №2939-VI у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

2) дату відмови;

3) мотивовану підставу відмови;

4) порядок оскарження відмови;

5) підпис.

Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.

Суд зазначає, що про відсутність в архіві Козятинського міськрайонного суду Вінницької області Журналів реєстрації вхідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Журналів реєстрації вихідної кореспонденції за 2009-2016 роки; Контрольних журналів судових справ і матеріалів, переданих для розгляду судді ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за 2009-2011 роки; Журналів розгляду судових справ (матеріалів кримінального провадження) і матеріалів суддею ОСОБА_6 та ОСОБА_7 за 2009-2011 роки; Журналів обліку видачі судових справ для ознайомлення за 2009-2011 роки; Журналів видачі копій судових документів за 2009-2011 роки; Журналів обліку апеляційних та касаційних скарг в кримінальному провадженні за 2010-2011 роки; Спеціального журналу видачі справ, у якому зазначаються дата видачі або надіслання справи, номер справи, мета видачі чи надіслання, одержувач, вказаний Інструкції, затвердженій Наказом ДСА України від 27.06.2006 № 68; Журналу обліку видачі судових справ для ознайомлення (за 2009-2011 роки); Журналу видачі копій судових документів за період 2009-2011 років; Журналу передачі завершених розглядом справи (матеріалів кримінального провадження) на зберігання в канцелярію суду за 2010-2011 роки; Розносної книги для місцевої кореспонденції за 2009-2011 роки; Журналів руху (передачі) справ від судді до судді за 2009-2011 роки ОСОБА_1 було повідомлено листом від 20.02.2023, який фактично і є відмовою у наданні частини із запитуваної інформації, з огляду на її відсутність.

Відмова відповідача у даному випадку обґрунтована тим, що розпорядник інформації не володіє запитуваною інформацію. У свою чергу, причини відсутності відповідної інформації були встановлені за результатами проведення службового розслідування.

Лист відповідача від 20.02.2023 не містить інформації про порядок оскарження відмови у надання запитуваних документів, водночас, в межах даного адміністративного позову, позивачем не оскаржуються дії відповідача в цій частині, а лише дії щодо не зазначення порядку оскарження у листі від 04.05.2023, який як вже зазначалось судом вище фактично не є відмовою в задоволенні запиту на інформацію, у розумінні ст. 22 Закону №2939-VI, адже таким листом ОСОБА_1 фактично лише повідомлено про результати проведення службового розслідування та причини відсутності відповідних документів в архіві суду.

Відтак, позовні вимоги в цій частині також не підлягають задоволенню.

З приводу позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо знищення вказаних у позові запитуваних документів, слід зазначати, що питання правомірності знищення документів було досліджено під час проведення службового розслідування щодо архіваріуса ОСОБА_2 .

Зі змісту акту 1/2023 службового розслідування, складеного за результатами службового розслідування щодо архіваріуса ОСОБА_2 , вбачається, що відповідно до розділу III пункту 3.4 підпункту 3.4.9 Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011 №168, відбір документів, строки зберігання яких закінчилися, та складання акта про вилучення цих документів для знищення здійснюються після зведення описів справ суду за відповідний період. Зведені описи і акт розглядаються ЕК суду одночасно. Схвалені ЕК суду описи справ, акти про вилучення для знищення документів разом подаються на розгляд ЕПК відповідного державного архіву. Також відповідно до підпункту 3.4.10 даного Порядку, схвалені ЕПК описи справ постійного зберігання, а також погоджені нею описи справ з особового складу та акти про вилучення для знищення документів затверджуються головою суду, після чого проводиться знищення документів.

Комісією зроблено висновок, що архіваріус ОСОБА_2 порушила вимоги вказаної Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, знищивши документи без погодження ЕПК та затвердження головою суду.

Водночас, у акті №1/2023 зазначено, що документи, які були знищені архіваріусом, втратили практичне значення і не мали історичної цінності фонду Козятинського міськрайонного суду Вінницької області.

Відповідно до п.п. 3.4.3, 3.4.4 п. 3.4 розділу ІІІ Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011 №168, строки зберігання управлінської документація суду визначаються Переліком типових документів. Строки зберігання судових справ, документів обліку судових справ та матеріалів, інших документів, пов`язаних із здійсненням правосуддя, визначаються Переліком судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання.

Згідно з відомостями акту про знищення журналів обліку документів, що утворюються в діяльності суду за 2006-2011 роки, акту про знищення журналів обліку документів, що утворюються в діяльності суду за 2011-2023 роки, акту для знищення нарядів по Козятинському міськрайсуду за 2012-2014 роки, акти для знищення нарядів по Козятинському міськрайсуду за 2015-2016 роки строк зберігання управлінської документації, судових справ, документів обліку судових справ та матеріалів, інших документів, пов`язаних із здійсненням правосуддя, на момент їх знищення закінчився, що свідчить про відсутність підстав вважати, що Козятинським міськрайонним судом Вінницької області протиправно знищено запитувані позивачем документи.

За приписами статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги не підлягають задоволенню.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати відповідно достатті 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст.73-77,90,94,139,241,245,246,250,255,295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Козятинський міськрайонний суд Вінницької області (вул. Грушевського, 64, м. Козятин, Вінницька область, 22100, код ЄДРПОУ 26423229).

Рішення суду сформовано: 13.02.2024.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116955859
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —120/16877/23

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 13.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні